Haaste: 100 punnerrusta 6 viikon treenillä!

  • 106 965
  • 466

finath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Edellisen kuudennen viikon jälkeisessä testissä en odotetusti päässyt sataan, mutta tulos parani silti neljällätoista punnerruksella 68:aan. Kuudennen viikon uusiminenkin aiheutti ongelmia, vaikka sainkin ensimmäisenä päivänä yhteensä 20 enemmän kuin viime kerralla.

W6D1 42-35-32-24(30)-26(42)=159
W6D2 22-22-20-20-17-17-15-15-44=192

Nuo pienemmät toistomäärät, vaikkakin tehdään pienemmillä tauoilla ja useammin, ovat helpompia kuin nuo korkeat toistomäärät. Luulen pääseväni tavoitteeseen W6D3ssa, mutta tämä ei takaa W6D1ssä onnistumista.

Enivei, jos kehitys jatkuu samaa rataa, pääsen sataan parin viikon päästä.
 

jarca

Jäsen
W5(#2)D1 28+35+25+22+50=160
W5(#2)D2 18+18+20+20+14+14+16+52=172
W5(#2)D3 18+18+20+20+17+17+20+34=164

Vitosviikon sakkokierros takana.

W6D1 25+30+20+15+48=138
W6D2 20+20+23+23+20+20+18+18+40=202
W6D3 23+23+20+20+20+20+16+16+60=218

Kuudennen viikon tulokset näyttävät tuolta. Tosin tämä viikko tuli tehtyä jo pari viikkoa sitten (viikolla 41). Ihan hyvältä alkoivat kokoismäärät tuolloin näyttää. Uutta kutosviikkoa kerkesin jo aloittamaan, mutta treenikerrat jäivät yhteen. Mutta ei tässä välilaikana ihan hunningolla tai flunssassa olla oltu, vaan on jopa eksytty muutaman kerran salillekin.

Äskettäin ajattelin testata ensimmäistä kertaa maksimeja ja tasan 70 meni. Voi olla, että 100pushups-ohjelman mukainen reenaminen jää tähän ja (monipuolisempi) kuntoilu jatkuu. Seitsemässä viikossa tuli tulosta nostettua 25:sta 70:een, joten kannatti todellakin tarttua haasteeseen.
 

finath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Päivitelläänpä vähän edistystä.

W6D3 20-20-17-17-15-15-14-14-43 =175

odotetusti sain tässä täyteen tavoitteet, mutta mitä kävi sitten? Seuraavana päivänä sain testissä 60, eli 8 vähemmän kuin viime testissä. No ei se mitään, toistin viikon kuusi:

W6D1 42-35-32-30-32=171 (edelleen jäi maksimi 10:llä tavoitteesta, kuitenkin parannusta edellisviikkoon)
W6D2 22-22-20-20-20-20-16-16-50=206 (tavoite täyttyi ja tulos parani reippaanlaisesti)
W6D3 20-20-17-17-17-17-15-15-42=180

Tänään sitten testissä 72. En ollut syönyt mitään ennen testin tekemistä, mikä saattoi verottaa tulosta. Olen tyytyväinen kehitykseen.

Mikäs siinä on, kun tässä ketjussa on ollut hiljaista viime aikoina, eikai porukka ole luovuttanut haastetta?
 

Nure

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-35, Jokerit
Itse vedän nyt week 3:sta toisen kerran putkeen. Aiemmin olin taistellut viikko kolmosta täysin kapealla otteella, mutta päätin nyt ihan tulevaisuutta varten vaihtaa punnerrusasennon leveämpään, jottei pelkät ojentajat hapotu. Tämän päivän epistola oli alla oleva, ja täytyy sanoa, että tuntui leveällä otteella yllättävän rankalta, taisin kapealla heittää maksimiin pari enempi.

week 3 day 1:12+17+13+13+21=76

Otin excelin avuksi harjoitteluun, ja olen siellä pitänyt nyt viime kuun lopusta harjoittelupäiväkirjaa, jossa on myös punnerruksen lisäksi paikat vatsoille/selille/leuoille ja juoksukilometreille. Yllättävää miten paljon tuo on nostanut treenimotivaatiota, se on lähellä joulua kun pääsee suorituksia päivittämään päiväkirjaan, ja katsomaan kokonaistuloksien nousua. Lisäksi pelkään kokoajan sitä syyllisyyden tunnetta mikäli tulee vuorokautta (lepopäivä) pidempi paussi.
 
Viimeksi muokattu:

Nure

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-35, Jokerit
päätin nyt ihan tulevaisuutta varten vaihtaa punnerrusasennon leveämpään

Huh heijaa mikä ero tuntui loppupunnerruksissa, verrattuna ojennuksiin.

W3D2: 14+19+14+14+32, ja suoraan sanottuna vikan vedon jälkeen tuli vitutus koska olisi jaksanut vielä pari jos olisi raivottanut.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tulipahan tähänki lähdettyä mukaan ja alkutestiin sain hikisesti seittämän vedettyä mikä on kohtalaisen säälittävää alle kolmekymppiseltä. No toki armeijan jälkeen on tullu kuntoiltua lähinnä kontteja kantamalla että ei sinänsä mikään ihme.

W1D1: 6+6+4+3+4

Kolme ensimmäistä sarjaa meni ihan kevyesti, mutta sitten neljännen kohdalla oli kädet ihan hyytelöä ja jäi yksi puuttumaan. Maxit jäi sitten tohon neljään vaikka vähintään viisi olisi pitänyt vetää. Veikkaanpa että joudun ekan viikon vetään uudestaan.

Lähinpä vielä mukaan tuohon two hundred sit-ups ohjelmaan ja sen tuloksia ei kehtaa edes sanoa täällä. Tiedoksi vielä että linkin takaa avautuu sivu josta löytyy tuo "two hundred sit-ups" ohjelma kokonaisuudessaan.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Tulipahan tähänki lähdettyä mukaan

Sama, testissä meni 10.

W1D1: 6+6+4+4+10.


Olin jo aika puhki maxeihin lähtiessä mutta raivolla sai 10.

edit:
Jatketaan tähän:

W1D2: 6+8+6+6+10
W1D3: 8+10+7+7+14
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
W4D1:21+25+21+21+40=126
W4D2:25+29+25+25+40=144
W4D3:29+33+29+29+42=162

Eilinen tasokoe 65 eli peräti 3 punnerrusta enemmän kuin syyskuussa ennen räkätautia.

W5D1:36+40+30+24+30=160

Lokakuuhun jäi sitten tämän ohjelman vetäminen, kunnes viime viikolla aloitin 3. viikosta uudestaan.

Viikko 4. ensimmäinen erä piti vetää uusiksi, kun ei palautunut 60 sekunin tauoilla. Toisella kertaa sentään meni läpi. Toinen erä menikin sitten jo samaan kuin puolivuotta sitten.

W4D2:25+29+25+25+40=144

Kyllä se kai tästä taas lähtee.

Onko joku ohjelmaan osallistunut saanut sen 100 rikki?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nostetaan takaisin ylös!

Ei ole ollut viime aikoina mitään huimaa salimotivaatiota, joten kokeillaan tällä sitten kerätä sellaista.

Lähtötaso on itselläni varmasti kovempi, kuin viimeksi. Tämä ohjelma todella kehittää, sillä muistan, kun aloitin viimeksi tämän, niin pääsin hädin tuskin muutaman punnerruksen, mutta nyt menee ainakin kymmenen kerralla.

Ohjeet löytyvät ensimmäisestä viestistä, sekä seuraavalta sivulta: http://hundredpushups.com/ Sivulta löytyy myös taulukot ja kaikki muu tarvittava materiaali.

Vedän varmaan vielä tämän päivän aikana sen alkutestin, niin pääsen tänne vertailemaan tuloksia edelliseen kertaan.

_______________________

Noniin, ensimmäinen treenipäivä on takana ja täytyy sanoa, että oli todella rankka! Alkutestissä yllätin itseni täydellisesti ja vedin 18 punnerrusta (viime kerralla olin ykkössarakkeessa (0-5)) ja saman tien yrittämään kolmossaraketta. Ensimmäinen päivä meni tuskaisesti juuri ja juuri läpi.

W1D1: 10+12+7+7+9=45

Todennäköisesti seuraava kerta on ylihuomenna, katsotaan miten hyvin palaudutaan.

Tuolta sivuilta löysin muuten kätevän ohjelman, mihin voitte merkata muistiin omat tuloksenne, itse kirjaan tuonne kaikki. http://www.pushupslogger.com/plog/login
 
Viimeksi muokattu:

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Pitäähän sitä itsekin kokeilla :). Kait tuo alkutesti nyt on sellainen, että vedetään vain niin monta punnerrusta putkeen kuin jaksaa? No itse tein 37 punnerrusta putkeen(sitten alkoi pistämään olkapään vanha vamma, joka pakotti lopettamaan), joten treeniohjelma pyysi aloittamaan suoraan kolmannen viikon kohdalta. Pitänee tänä iltana vetässä sitten tuo sarja. Yleensä olen tehnyt itse 25x3 sarjoja, joten eiköhän tämäkin lähde menemään.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
No jo on haaste, 100 punkkua menee jo nyt yhteen pötköön. Montako menisikään kuuden(!) viikon treenillä?
 
Viimeksi muokattu:

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Tuosta on jo aika vaikea saada parannettua kuuden viikon treenillä, mutta ota joku 150-200 tavoitteeksi. Vedät jotain 60+60+70+65+max(suurin piirtein omasta maksimista ~60%) sarjaa tai vastaavaa.

Ei kiitos. Olen sen verran laiska, ettei ole tarve ylirääkkäykselle. :)
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Nostetaan takaisin ylös!

Ei ole ollut viime aikoina mitään huimaa salimotivaatiota, joten kokeillaan tällä sitten kerätä sellaista.

Jaahas, jaahas. ferro ottaa haasteen vastaan, kun ei ole täälläkään päin tarvittavaa motivaatiota aktiiviseen salilla käyntiin.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kai se on otettava haaste vastaan.
Pitää ehtoosti kokeilla, montako punnerrusta menee.

Salikortti on vanhentunut vuosia sitten ja punnerruksia on taidettu vetää viimeksi... muistaakseni intissä -90 luvun loppupuolella.
Ei hajuakaan, paljonko meni silloin. 40-50 veikkaisin. Voi olla, että aika on kullannut muistot...

Tässä on pikku hiljaa alettu taas parin viime vuoden aikana liikkumaan. Ei siis mitään voimaharjoittelua, hölkkää ja harrastelätkää (todellisessa höntsäporukassa) vaan. Hienoa nähdä sitten, paljonko tulokset paranee kuuden viikon "kuurin" jälkeen.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Yritin nyt vähän enemmän kättä lämmittäneenä, niin 45 sain. Tosin tulee niin julmettu kipu tuohon olkapäähän sen jälkeen, että en tiedä uskallanko tehdä haastetta. Käsissä nimittäin olisi vielä voimia vaikka kuinka paljon jäljellä, tai ei siis tunnu vielä käsivarsissa ollenkaan, mutta oikea olkapää tuntuu siltä, että se räjähtäisi kohta. Kiertäjäkalvosin meni toissa vuonna jääkiekossa ja siitä asti tuolla ei ole oikein pahemmin pystynyt rasitusta tekemään. Uinti on kaikista pahinta. Ei pysty uimaan kuin n. 30 metriä, niin olkapäästä on voimat hävinneet.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Minä myös! Viime kerralla kun ketju pyöri maisemissa ei löytynyt motivaatiota, mutta nyt löytyy.

Armeijan jälkeen kroppaa on hellitty lähinnä pelkällä oluella ja muulla terveellisellä. Armeijasta tulee nyt kuluneeksi 3 vuotta joten on taas aika alkaa kuntoilemaan muullakin tavalla kuin höntsälätkällä ja -futiksella. Ja pitäähän yhtenä testiryhmänä aina olla Todella huonot. Alkutestin tein äsken ja 12 meni, todella tuskaisesti. Ehkä se tästä paranee, huomenna alkaa todellinen treenaus.
 

-RVL-

Jäsen
Mulla ei kyllä äly riitä tähän, vaikka enemmän tämä kait vaatii lihaksilta. Äsken rojahdin lattialle tästä tuolilta ja 60 punnerrusta meni, lämmittelyjen kanssa varmaan muutama enemmän.

Punnerran kolmena päivänä viikossa, kuuden viikon ajan ja sitten tulen kertomaan että tein sata?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
No niin, kun tässä hieman taas kuntoilusta innostuin, lähdetään tätäkin vetämään. Aloitan ensimmäisen viikon kolmostasosta, koska en usko jaksavani noita kovempia vielä näin alkuun, vaikka aloitusluvut lähemmäs 40 meni.

Tässä nyt on tuo:
W1D1:10+12+7+7+30=66

Mukavaa hommaahan tämä on ja kiva nähdä kuinka tuo määrä kehittyy. Huomenna ja sitten varmaan sunnuntaina tulee tehtyä kun on erilaista juhlaa ja härdelliä tällä viikolla. Sitten jos tasoittaisi vähän rytmiä.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Huh! Pitäähän sitä kokeilla. Huomasin ketjun joskus aiemminkin muttei tullut jostain syystä silloin aloitettua.

Lähdin nyt sitten omalta viikko ykköseltä ja tietysti hieman ahnehtien: aloitin 4. viikon oikeasta reunasta. Lähtötaso on jotain 40+ punnerrusta, joten ajattelin suosiolla jättää muutamat viikot pois. Ei välttämättä fiksu päätös, sillä nyt jäi himpun vajaaksi viimeinen sarja, mutta toisaalta energiavarat saattaa olla vähän alhaalla päiväisen lenkin jäljiltä. Siksi toisekseen silloin lenkin yhteydessä tuli myös hieman punnerrettua jne. Eli pitää tunnustella ja jos tuntuu ettei mene suosiolla niin otan takapakkia tai tuplaan jonkun viikon.

W1D1 (W4D1): 21+25+21+21+30=118

Suositeltavaa on muuten varmasti vetää yhtä monta sarjaa leukoja kuin punnertaa niin pysyy paketti stabiilina. Eli itse kukin vaan ovirekkeihin roikkumaan! Vedin päivällä jo jokusen setin - parhaalla 18 - joten juuri nyt ei jaksa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt en tajunnut. Englantia en kovin hyvin ymmärrä joten auttakaa. Punnersin 35, joten rank on 4. Sitten kun siirtyy kohtaan week 1, siellä puhutaan että jo 11 punnerruksella pitäisi olla siinä kovimmassa ohjelmassa niistä kolmesta. Eli auttakaa! Punnersin 35, olen alle 45v ja rank 4. Joten mitä ohjelmaa nyt seuraan??
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Nyt en tajunnut. Englantia en kovin hyvin ymmärrä joten auttakaa. Punnersin 35, joten rank on 4. Sitten kun siirtyy kohtaan week 1, siellä puhutaan että jo 11 punnerruksella pitäisi olla siinä kovimmassa ohjelmassa niistä kolmesta. Eli auttakaa! Punnersin 35, olen alle 45v ja rank 4. Joten mitä ohjelmaa nyt seuraan??

Tuolla sanotaan "More than 20 push ups? I would suggest starting the program on Week 3. Choose either Column 2 or 3 based on the number of push ups you managed in your initial test". Eli alat tekemään suoraan viikon kolme ohjelmaa ja tuolla 35 määrällä asetut tuohon kovimpaan ohjelmaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös