Guns N' Roses

  • 785 351
  • 4 509

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joku kyseli aikaisemmin Nightrain-paitansa perään. En ole vielä tutustunut tarkemmin, mutta nyt näyttää siltä, että Amerikan serkut ovat puuhaamassa oikeusjuttua saamattomista paidoista. Joku niitä on saanut, mutta useimmat eivät.

Tokihan tässä pitää ymmärtää, että orkesterilla ei ole mitään tekemistä kaupan kanssa vaan se on ulkoistettu. Ja huonolla menestyksellä. Sain oman paitani ja ihan hieno se on.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Paita on hieno ja läpyskä. Tärkeintä tietenkin, että pääsee ostamaan lippuja etukäteen ja keskustelemaan samanmielisten kanssa foorumille. Tosin mulla on vaan yksi viesti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viime aikoina on varoiteltu, että liput kesän keikalle ovat vähissä. Tällaisia uutisiahan ei tarvitse yleensä ottaa kovin vakavasti, koska ne ovat usein vain markkinointia, mutta jostain syystä Gunnareiden tapauksessa uutisen uskottavuus on keskimääräistä korkeampi. Lipunhan saa aina, mutta ehkä nyt kannattaa olla ajoissa, ettei tarvitse mustan pörssin kanssa jännittää.
 

Outsider

Jäsen
Vähän harmittaa, että ei tullut Hämeenlinnan sijaan hankittua lippua vaikka Stokikseen. Jotenkin tommonen +50k ihmistä pellolla kuulostaa nihkeältä verrattuna stadioniin ja nyt vielä Little Steven, joka on livenä näkemättä, toisin kuin gunnarien hessut, osuu samalle päivälle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onhan se ikävää nähdä lähes originaali Guns N´Roses Suomessa, olisivat vain mieluummin jättäneet tulematta tänne.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Vähän harmittaa, että ei tullut Hämeenlinnan sijaan hankittua lippua vaikka Stokikseen. Jotenkin tommonen +50k ihmistä pellolla kuulostaa nihkeältä verrattuna stadioniin ja nyt vielä Little Steven, joka on livenä näkemättä, toisin kuin gunnarien hessut, osuu samalle päivälle.
Tukholmaan ei saa enää lippuja ? Taikka muualle?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
lähes originaali Guns N´Roses
Mulla on mennyt ihan ohi sellainen lähes originaali kokoonpano, jossa soitti Reed, Ferrer, Fortus ja Reese... Minä muistan vain sellaisen missä oli Izzy.
 

Outsider

Jäsen
Mulla on mennyt ihan ohi sellainen lähes originaali kokoonpano, jossa soitti Reed, Ferrer, Fortus ja Reese... Minä muistan vain sellaisen missä oli Izzy.

Toisille kyseessä on lähes originaali kokoonpano ja toisten mielestä lähes puolet siitä puuttuu ja tilalla on kentällinen siihen kuulumatonta porukkaa. Näkemyseroja.



Stokikseen on tosiaan normaalit liput loppu, enkä nyt muutenkaan ala enää vaihtamaan kohdetta, kun kaverien kanssa on Hämeenlinnaan päätetty mennä. Todettakoon nyt vielä, että eihän se bändin vika ole, että täältä ei löytynyt parempaa keikkapaikkaa ja että samana päivänä on useampia tapahtumia osittain samalle kohderyhmälle (Puistoblues, Tuska).
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Joku kyseli aikaisemmin Nightrain-paitansa perään. En ole vielä tutustunut tarkemmin, mutta nyt näyttää siltä, että Amerikan serkut ovat puuhaamassa oikeusjuttua saamattomista paidoista. Joku niitä on saanut, mutta useimmat eivät..

Itse asiassa sain tiistaina viestin, että paita on lähetetty. 2.12 olen siitä maksanut, joten sehän menee sitten täysin samaan reilun kolmen kuukauden odotusaikaan kuin mistä @Nosebleed kertoi. Sitten odotellaankin, että ehtiikö toimitus perille ennen keikkaa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Itse tilasin paidan 6.12 eikä vielä ole mitään ilmoitusta tullut. Noh, kunhan saan paidan ennen keikkaa niin kaikki on fine.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla on mennyt ihan ohi sellainen lähes originaali kokoonpano, jossa soitti Reed, Ferrer, Fortus ja Reese... Minä muistan vain sellaisen missä oli Izzy.

No jos Axl, Slash ja Duff samalla lavalla eivät riitä, niin silloin ei ehkä näe haluamaansa kokoonpanoa enää ikinä.

Minusta tuo on ihan riittävän alkuperäinen olosuhteet huomioon ottaen. Jossain vaiheessa näytti vain kaukaiselta haaveelta saada Axl ja Slash samalle lavalle. Ja kitaristinakin pyöri kaiken maailman ämpäripäitä.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tapaus Hanoi Rocks & Guns N' Roses. Muistetaankos täällä miksi Beer and Cigarette ei sitten löytynytkään Spaghetti Incident -albumilta vaikka soitot olivat jo purkissa? Amerikan poikien ja Andy McCoyn versiot eroavat hieman toisistaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jep. Tosin jotain muutakin Hra. Hulkon USA:n vuosina on tapahtunut. N. Österman teki Slashin haastattelun vuonna '95 (Nummirock, Slash & snakepit). Tunnelma oli hyvä ja rento kunnes toimittaja ojensi kitarasankarille Andyn uuden levyn (Building on Tradition). Ko. toimittajan juttuihin täytyy tietysti aina suhtautua varauksella, mutta tuossa asia näyttää olevan faktaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No jos Axl, Slash ja Duff samalla lavalla eivät riitä, niin silloin ei ehkä näe haluamaansa kokoonpanoa enää ikinä.

Minusta tuo on ihan riittävän alkuperäinen olosuhteet huomioon ottaen. Jossain vaiheessa näytti vain kaukaiselta haaveelta saada Axl ja Slash samalle lavalle. Ja kitaristinakin pyöri kaiken maailman ämpäripäitä.

Axl nyt kyllä voisi osoittaa sen verran tyylitajua ja kokonaisuuden ymmärrystä, että heittäisi Ferrerin ulos ja anelisi/pyytäisi Sorumin takaisin jos Adler kerran on täysi mahdottomuus kokopäiväisenä. FF kuulostaa edelleen hirveältä ja on kyllä täysin väärässä paikassa/bändissä.

Rumpali nyt sattuu olemaan niin tärkeä ja äänekäs osa bändiä, että sitä ei vaan voi sivuuttaa vaikka miten yrittäisi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Axl nyt kyllä voisi osoittaa sen verran tyylitajua ja kokonaisuuden ymmärrystä, että heittäisi Ferrerin ulos ja anelisi/pyytäisi Sorumin takaisin jos Adler kerran on täysi mahdottomuus kokopäiväisenä. FF kuulostaa edelleen hirveältä ja on kyllä täysin väärässä paikassa/bändissä.

Rumpali nyt sattuu olemaan niin tärkeä ja äänekäs osa bändiä, että sitä ei vaan voi sivuuttaa vaikka miten yrittäisi.

Niin, näistä kokoonpanoista voi keskustella kahdella eri tasolla. Toinen on soittamisen taso ja toinen fiilistaso, eli se, ketä bändissä kuuluisi olla.

Sorumin kanssa homma toimisi molemmilla tasoilla. Hän on hyvä soittaja ja ihan riittävän originaalikin, kun soitti Use Your Illusioneilla. Adlerin kanssa homma taitaisi sen sijaan toimia vain toisella tasolla, kun mies ei taida olla fyysisesti tarpeeksi hyvässä kunnossa, vaikka on päihteet jättänytkin.

Eivät nämä ole ihan yksinkertaisia asioita. Vetihän Hanoi Rockskin tämän uuden tulemisensa Andy McCoyn kanssa, vaikka Andy ei ollut enää kovin häävissä soittokunnossa. Ja toisaalta Kiss on vetänyt jo pitkään uudella kitaristilla ja rumpalilla, kun Ace ja Peter Criss eivät ole olleet enää vuosikausiin kovin hyvässä terässä. Vaikka olihan siinä jotain erimielisyyksiäkin.

Joka tapauksessa minulle tuo Axl, Slash, Duff -kolmikko riittää. Nuo kolme äijää ovat bändin selkäranka. Vaikka Axl on noista ainoa, jota ei voi mitenkään korvata, niin eihän se Käpylässä 2010 esiintynyt yhtye tuntunut oikein Guns N´Rosesilta. Sen sijaan luulen, että tuo ensi kesänä Hämeenlinnassa esiintyvä yhtye tuntuu.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin, näistä kokoonpanoista voi keskustella kahdella eri tasolla. Toinen on soittamisen taso ja toinen fiilistaso, eli se, ketä bändissä kuuluisi olla.

Sorumin kanssa homma toimisi molemmilla tasoilla. Hän on hyvä soittaja ja ihan riittävän originaalikin, kun soitti Use Your Illusioneilla. Adlerin kanssa homma taitaisi sen sijaan toimia vain toisella tasolla, kun mies ei taida olla fyysisesti tarpeeksi hyvässä kunnossa, vaikka on päihteet jättänytkin.

Eivät nämä ole ihan yksinkertaisia asioita. Vetihän Hanoi Rockskin tämän uuden tulemisensa Andy McCoyn kanssa, vaikka Andy ei ollut enää kovin häävissä soittokunnossa. Ja toisaalta Kiss on vetänyt jo pitkään uudella kitaristilla ja rumpalilla, kun Ace ja Peter Criss eivät ole olleet enää vuosikausiin kovin hyvässä terässä. Vaikka olihan siinä jotain erimielisyyksiäkin.

Joka tapauksessa minulle tuo Axl, Slash, Duff -kolmikko riittää. Nuo kolme äijää ovat bändin selkäranka. Vaikka Axl on noista ainoa, jota ei voi mitenkään korvata, niin eihän se Käpylässä 2010 esiintynyt yhtye tuntunut oikein Guns N´Rosesilta. Sen sijaan luulen, että tuo ensi kesänä Hämeenlinnassa esiintyvä yhtye tuntuu.

Sorum olisi nimenomaan se joka taatusti hoitaisi tuon pestin parhaiten eikä tarvitsisi jossitella soittokunnosta, kestävyydestä tai siitä miten UYI- tai CD-biisit toimivat AFD:n mukana. Hän toisi oikean rumpusoundin takaisin ja teki hyvää työtä levyilläkin vaikka jotkut jaksavat kritisoida. Sen nyt vielä ymmärtää että ns. uusista nimistä Gilby Clarkea ei ole kysytty takaisin koska hän ei ollut mukana yhdelläkään ei-cover studioalbumilla ja rytmikitara on muutenkin hoidossa, mutta Sorumilla on näkyvää ja kuuluvaa historiaa ja hän kuulostaa/kuulostaisi n. miljoona kertaa paremmalta kuin nykyinen rumpali. Muut tekijäthän tuossa nykykokoonpanossa toimivat erittäin hyvin.

Niin, Hanoi Rocks ilman Andy McCoyta? Tuo on jo ajatuksena puhtaan surrealistinen. Eikös tuo olisi ollut Moscow Rocks koska uudessa Hanoissa oli ainakin alkuun nyky-popedaa enemmän kuin tarpeeksi tai kakkosversiona Michael Monroe soolona. Periaatteessa Demolition 23 olisi tuolloin ollut aidoin hanoi-lämmitys koska siinä soitti kolme originaalia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös