Guns N' Roses

  • 787 210
  • 4 510

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Taustalla soi sydneystä tänään soitettu whole lotta rosie. Mahtavuutta. Saadaankohan Hämeenlinnassa Bad obsession, vai mikäköhän kappele vedetään Mike Monroen kanssa?
Kellään tietoa soittaako Hanoi Rocks lämppärinä? Miun rouva odottaa varmaan enemmän Hanoita, jos lavalla olis Andy ja Makkonen samaan aikaan.
@pernaveikko ollaan menossa Gdanskiin keikalle, ja mikäli siulla olis joitain vinkkejä Puolaan, ja eritoten Gdanskia ajatellen, niin otan kaikki kiitollisuudella vastaan. Viikko ollaan tuolla. Meinattiin käyttää pari päivää sopotin rannoilla, ja yksi päivä Gdyniassa. Onko paikkoja, mitä välttää, ja mitä suosittelet käymiskohteiksi?
Ja tärkein. Seattlessa huomattiin, että on pirun vaikea löytää kuljetusta hotellille, kun lähes 50tuhatta muuta haluaa samaa keikan jälkeen samaa. Asutaan noin 4 kilsaa keikkapaikalta, ja voisihan tuon kävellä, mutta katsoin, että tuolla taksin seisottaminen maksaa jotain 7 e/tunti, olisiko järkevintä maksaa taksikuskille odottamisesta keikan ajan, vai miten itse hoitaisit asemassamme liikkumisen keikan jälkeen. Sinällään taksilla maksaminen ei tuota ongelmia rahallisesti, mutta vinkkejä otetaan vastaan, ollaan sen verran seikkailunhaluisia rouvan kanssa molemmat, että mielummin liikutaan julkisilla, jos vain mahdollista.

Seattlen keikan jälkeen oli melkoisen mielenkiintoinen paluumatka hotellille, kunhan ensin löydettiin oikea bussi. Oli pe-La yö ja oltiin ainoat valkoiset matkalla "vähän" vähäosaisempien alueelle. Hieman jänskätti.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Melkein menee kalsarikänniketjun materiaaliksi, mutta kun estranged soi, niin menköön. Tulkaahan keikoilla moikkaamaan, jos näette kaveria, jolla on keikkapaita Seattlesta, ja helvetin iso sputniklogo vasemmassa pohkeessa!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kuuntelin just Whole Lotta Rosien Sydneystä ja taisi olla myös Estranged.

Axlin äänihän alkaa palautua! Kesällä se jo karjuu niin että Johtava putoo eukkonsa päältä lattialle. Knockin' On Heaven's Door, jotenkin.

Eli keikkapaita Seattlesta plus sputniklogo vas. pohkeessa. Mulla on Nightrain-paita. Eiköhän näillä spekseillä nähdä. Onko joku menossa Stokikseen, mä nimittäin oon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen tänään poikkeuksellisesti selvin päin eli palataan paremmalla ajalla, mutta:

@pernaveikko ollaan menossa Gdanskiin keikalle, ja mikäli siulla olis joitain vinkkejä Puolaan, ja eritoten Gdanskia ajatellen, niin otan kaikki kiitollisuudella vastaan. Viikko ollaan tuolla. Meinattiin käyttää pari päivää sopotin rannoilla, ja yksi päivä Gdyniassa. Onko paikkoja, mitä välttää, ja mitä suosittelet käymiskohteiksi?

Ei ole olemassa mitään päiväretkeä Gdyniaan, se on sama kuin menisi Keravalle koko päiväksi. Jos rannat kiinnostavat, niin sitten Heliin eli se kapea niemennokka. Meno junalla ja paluu lautalla.

Asutaan noin 4 kilsaa keikkapaikalta, ja voisihan tuon kävellä, mutta katsoin, että tuolla taksin seisottaminen maksaa jotain 7 e/tunti, olisiko järkevintä maksaa taksikuskille odottamisesta keikan ajan, vai miten itse hoitaisit asemassamme liikkumisen keikan jälkeen. Sinällään taksilla maksaminen ei tuota ongelmia rahallisesti, mutta vinkkejä otetaan vastaan, ollaan sen verran seikkailunhaluisia rouvan kanssa molemmat, että mielummin liikutaan julkisilla, jos vain mahdollista.

Puolahan on moderni keskieurooppalainen maa ja minä en ainakaan kehtaisi seisottaa taksikuskia tuntitolkulla kuin Albaniassa. Varsinkin, kun kyse on alle puolen tunnin kävelystä keskellä kesää. Jokainen tyylillään, mutta itse menen tietenkin kävellen.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Nice Boys livenä juuri nyt! Huhhuh! Millon viimeksi?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nice Boys livenä juuri nyt! Huhhuh! Millon viimeksi?
Ja vielä Angry Andersonin kanssa (Rose Tattoo toimi ensimmäisenä lämmittelijänä... Toisen lämppärin Wolfmotherin kanssa oli taas Slash käynyt lauteilla)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jaa, ei siitä niin kauan ollutkaan :D

Etelä-Amerikan kiertueella tuli useamman kerran ja nyt sitten, kun on Rose Tattoo lämppärinä.

Angus toki taas lavalla, mutta silti soitettiin Coma toisin kuin eilen se jäi puuttumaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Rose Tattoo, huhhuh. Aika legendaarista. Vieläköhän tuo orkka keikkailee muutenkin? Missä kunnossa Angry oli?
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Taitaa olla vitsi? Mutta vastaan nyt kuitenkin ettei Hanoi Rocks ole lämppärinä.

Tarkoititko sanoa Not in this lifetime?

Onhan siitä huhua ollut liikkeellä, mutta tuskinpa sentään toteutuu. Ja enpä nyt tiedä olisiko siinä järkeäkään. Mieluummin näkisin, että vetäisisivät yhden-kaksi biisiä yhdessä Gunnareiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoititko sanoa Not in this lifetime?
No, jos miljoonilla saatiin Slash ja Axl yhdistettyä, niin kyllähän se Hanoi Rocksin kohdalla onnistuisi (eikä tarvitse miljooniakaan). En kuitenkaan oikein keksi kuka oikeasti olisi tuosta paluusta valmis maksamaan, yhtään lisälippua sillä ei keikalle myydä.

Ja kun tietää Andyn nykykunnon, niin ihmeitähän siihen uuteen comebackiin tarvittaisiin.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No, jos miljoonilla saatiin Slash ja Axl yhdistettyä, niin kyllähän se Hanoi Rocksin kohdalla onnistuisi (eikä tarvitse miljooniakaan). En kuitenkaan oikein keksi kuka oikeasti olisi tuosta paluusta valmis maksamaan, yhtään lisälippua sillä ei keikalle myydä.

Ja kun tietää Andyn nykykunnon, niin ihmeitähän siihen uuteen comebackiin tarvittaisiin.

Kyllähän Mikellä, Andyllä, Samilla, Nastyllä ja Gypillä myytäisiin se 3000-8000 lippua lisää per kaupunki jos soittaisivat Gunnareiden lämppärinä. Suomessa jotkut ei vain tajua kuinka iso bändi Hanoi Rocks oli 80-luvulla. Ilman sitä kolaria tänä päivänä ei puhuttaisi Hanoista mahdollisena lämppäribändinä vaan stadikoita täyttävänä pääesiintyjänä...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomessa jotkut ei vain tajua kuinka iso bändi Hanoi Rocks oli 80-luvulla.
No, kyllä minä hyvin tuon ajan muistan: tietyissä piireissä tietysti oli suosittu, mutta kyllä Dingo, Juice, Eput, yms. suomeksi laulavat paljon suositumpia olivat.

Englannnissa olivat tietty iso marginaalobändi muttei kuitenkaan meganimi sielläkään.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyllähän Mikellä, Andyllä, Samilla, Nastyllä ja Gypillä myytäisiin se 3000-8000 lippua lisää per kaupunki jos soittaisivat Gunnareiden lämppärinä. Suomessa jotkut ei vain tajua kuinka iso bändi Hanoi Rocks oli 80-luvulla. Ilman sitä kolaria tänä päivänä ei puhuttaisi Hanoista mahdollisena lämppäribändinä vaan stadikoita täyttävänä pääesiintyjänä...

No ei todellakaan myytäisi. Gunnarit myyvät joka mestassa liput loppuun, siihen ei Hanoi paljoa lisäarvoa toisi.

Ja Hanoi ei edes ollut mikään iso bändi. Hanoista olisi voinut tulla iso bändi, mutta ei koskaan tullut. Kulttibändi, johon asemaan bändi nousi keskenjääneen uransa takia. Olisi ollut helvetin hienoa nähdä mihin Hanoin rahkeet olisi riittäneet. Hieno bändi, mutta en kaikesta huolimatta jaksa uskoa että olisi koskaan kyennyt mihinkään stadion kokoluokan esiintyjäksi kohoamaan. Andy kyllä osasi kirjoittaa hyviä biisejä, mutta jos tuon kokoluokan bändejä miettii, niin jää Mike laulajana aika pahasti jalkoihin.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No ei todellakaan myytäisi. Gunnarit myyvät joka mestassa liput loppuun, siihen ei Hanoi paljoa lisäarvoa toisi.


Ja Hanoi ei edes ollut mikään iso bändi. Hanoista olisi voinut tulla iso bändi, mutta ei koskaan tullut. Kulttibändi, johon asemaan bändi nousi keskenjääneen uransa takia. Olisi ollut helvetin hienoa nähdä mihin Hanoin rahkeet olisi riittäneet. Hieno bändi, mutta en kaikesta huolimatta jaksa uskoa että olisi koskaan kyennyt mihinkään stadion kokoluokan esiintyjäksi kohoamaan. Andy kyllä osasi kirjoittaa hyviä biisejä, mutta jos tuon kokoluokan bändejä miettii, niin jää Mike laulajana aika pahasti jalkoihin.

Kaikki keikat eivät ole olleet loppuunmyytyjä. Esim. Japanissa alkuperäinen Hanoi olisi myynyt lisälippuja. Kirjoitin ehkä vähän värikynällä tuota että joka kaupungissa... Ja itse lasken kyllä Hanoin isoksi yhtyeeksi. Ilman Hanoi Rocksia ei olisi Gunnareita tai Mötiköitä. Ja vaikka nyt Mike ei ole Axlin veroinen tulkitsija niin hakkaa Vince Neilin ja Brett Michelsin ihan 100-0
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No, kyllä minä hyvin tuon ajan muistan: tietyissä piireissä tietysti oli suosittu, mutta kyllä Dingo, Juice, Eput, yms. suomeksi laulavat paljon suositumpia olivat.

Englannnissa olivat tietty iso marginaalobändi muttei kuitenkaan meganimi sielläkään.

Kaikki kunnia Epuille, Juicelle, Dingoille yms. Itse en aikaa muista koska olin aika pieni 80-luvun puolessa välissä, mutta se että ovat olleet suositumpia kuin Hanoi niin kertoo enemmän suomalaisista kuin siitä mikä on oikeasti kovaa kamaa... Paras esimerkki on ehkä appiukko: Hänen kommentti oli uskomaton kun kerroin että ostin liput Guns N Rosesin keikalle Hämeenlinnaan; Suora lainaus: Mikäs helvetti se on? Ja tämä henkilö on syntynyt vuonna 1960.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja kun tietää Andyn nykykunnon, niin ihmeitähän siihen uuteen comebackiin tarvittaisiin.

Andyn kunnolla ei ole mitään merkitystä. Se on ollut sama jo vuosia. Hanoin uuden tulemisen aikaan keikoilla soitti haamukitaristi verhon takana. Nähty on.

Siitä olen samaa mieltä, ettei Hanoin lämppäämisellä saataisi keikalle hirveästi uutta yleisöä. Useimmat keikalle menevät diggaavat varmasti myös Hanoista, eikä nyt moni liikahda millekään keikalle pelkän lämppärin takia.

Kulttuuritekona se olisi kuitenkin mahtava, jos Hanoi esiintyisi samalla lavalla Gunnareiden kanssa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Trimmer Suomalaiset ovat halunneet kautta aikain kuulla ennen kaikkea suomen kielellä laulettuja tarinoita meistä suomalaisista ja meidän elämänmenostamme. Näin se on aina ollut ja melkein uskaltaisin sanoa, että tulee aina olemaan. Kyllähän Hanoi teki huikean uran ja teki sen ennen kaikkea ulkomailla. Oikeastaan heidän jälkeensähän paikallinen musiikkilehdistömme koki pakottavaa tarvetta lyödä "teh seuraava kansainvälisen läpimurto"-leimaa yhden sun toisen bändin ylle. Kansan syvien rivien joukoissa näille maailmanvalloitusyrityksille tunnuttiin lähinnä naureskelevan, mutta ehkä se silloin oli tätä alemmuuskompleksista suhtautumista kaikkeen omaan tekemiseen.

Mutta noin muuten, niin onhan musiikkimaailmassa monia sellaisia akteja, jotka ovat toimineet esikuvina muille, isommille bändeille, mutta jotka eivät ole tätä arvostusta kyenneet itse muuttamaan menestykseksi. Joko bändi toimii vielä, mutta kiertäen edelleen näitä "Lallintaloja" ja muita, tai sitten yhtye on löydetty vasta aktiivivuosien mentyä jo ohitse. Mun näkemys Hanoista, ja varaan oikeuden olla väärässä, on se, että bändi oli palamassa hyvää vauhtia loppuun ja sen myötä kriisiytynyt ja rumpalin kuolema oli "vain" piste i:in päälle.

edit: Oliko Motörheadkaan niin iso bändi mitä Lemmyn poismenon aiheuttamasta kollektiivisesta surusta läpi musiikkimaaillman voisi päätellä? Helvetin merkittävä joo, mutta jos suuruutta mitataan pelkästään menekillä, niin keikkavenue vaihtui Suomessakin Kaapelitehtaasta Jaffalaan vasta sitten kun ihmisistä alkoi tuntua, että tää taitaa oikeasti olla vimonen mahdollisuus nähdä tämä orkka livenä.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kaikki keikat eivät ole olleet loppuunmyytyjä. Esim. Japanissa alkuperäinen Hanoi olisi myynyt lisälippuja. Kirjoitin ehkä vähän värikynällä tuota että joka kaupungissa... Ja itse lasken kyllä Hanoin isoksi yhtyeeksi. Ilman Hanoi Rocksia ei olisi Gunnareita tai Mötiköitä. Ja vaikka nyt Mike ei ole Axlin veroinen tulkitsija niin hakkaa Vince Neilin ja Brett Michelsin ihan 100-0

No tuo ei ole mikään fakta. Olisi voinut myydä, tai sitten ei. Minä väitän että ei, tai ainakaan mitään 3000-8000 lisälippuja ei Hanoin avulla myydä.

Ja kukaan tuskin kiistää etteikö Hanoilla ole merkittävä rooli Gunnareiden esikuvana, mutta ei se silti tee bändistä isoa. Samoin mikään asia ei tue sitä, että Hanoista olisi tullut stadionit täyttävä artisti. Tai toki Mike ja Andy on varmasti sitä mieltä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hanoi Rocks oli Guns N' Rosesille kuin Johannes Kastaja Jeesukselle. Sitten oli vääriä messiaita, kuten edellä esitelty hirvittävä yhtye, jonka nimeä en aio mainita.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän Hanoi teki huikean uran ja teki sen ennen kaikkea ulkomailla.

Hanoihan teki merkittävimmän uransa ulkomailla vasta hajoamisensa jälkeen. Bändin toimiessa se urahan ei ehtinyt kunnolla edes alkaakaan, kun homma kaatui Razzlen kuolemaan. Hanoin merkittävyys perustuu siihen, että jotkut Guns N´Rosesin kaltaiset bändit ovat löytäneet sen ja nimenneet sen vaikuttajakseen. Olihan suomalaisista bändeistä myös Smack siellä samalla suunnalla, ja vaikka mitään ihmettä ei tapahtunut, niin Gunnarit ovat nimenneet senkin inspiraation lähteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös