Geoblockasiko NHL.com ja Viasat suomalaisfanit?

  • 31 477
  • 101

JandoKenar

Jäsen
Suosikkijoukkue
MM95
Huomenta Edmonchukista,
Tämä moka oli NHL:ltä kysyttyäni käynyt vahingossa. NHL.comin ystäviä Pohjoismaissa ei ollut tarkoitus geoblokata. Ilmoittivat, että asiaa yritetään korjata mahdollisimman pian. Pahoittelut NHL:n puolesta. Toivottavasti päästään pian normaaliin päiväjärjestykseen tämän asian osalta. Hyvää maanantaita kaikille.
Jouni
Eli twitterissä lupaillut lisätiedot ovat että tämä tarkoituksellinen blokki olikin vahinko?
 

Phinor

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ostin uuden tabletin viikko sitten. Avasin selaimen ja googletin "nhl app android" eka linkki vei google playn selainversioon ja siitä latasin, ilman mitään kikkailuja. Kokeileppa tätä. Iphoneista en tiedä.

Tämän ei pitäisi toimia Suomessa mutta jos sinulla toimii niin erikoista. Itselläni ainakin sanoo suoraan, että mikään seitsemästä eri Android laitteestani ei muka tue kyseistä ohjelmaa mikä on tässä tapauksessa kaunis (sekava) tapa sanoa, että ei saatavilla alueellasi.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Olen itsekin sen verran vanhan liiton mies että ennemmin otan kaikki tarvitsemani kanavat ihan perinteisen telkkarin puolelle, ennemmin kuin näitä nettipalveluita. Itse toki asun kaapelissa eli kätevästi saa HD-kanavat ihan tv-kortin kautta ja kaiken haluamani urheilun sitten sieltä. On minulla toki ollut esim. Ruutu+ yhden kauden ajan käytössä, eli silloin kun se tuli kaudelle 2013-14. Sanotaanko että ehkä 80-90% ajasta sekin palvelu toimi hyvin, mutta kyllähän se pisti päätä särkemään niillä hetkillä kun palvelu ei toiminutkaan. Ei tulisi mieleenkään enää luopua tv-kortista ja ottaa "vastaava sisältö" netin kautta, koska kyllä se toimivuus on ihan eri luokkaa ja kuvanlaatukin sama. Tai itse asiassa jopa parempi, koska nettilähetyksissä etenkin se Ruudun kuvanlaatu heittelee välillä todella paljon.

Lyhyitä pätkiä minulla on ollut myös Katsomon ja Viaplayn tunnuksia käytössä, ja silloin ne toimi ilman ongelmia. Mutta kyllä tuo yhden kauden mittainen Ruutu+ tilaus vahvisti käsitystä että Suomessa ei varmaan koskaan saada näitä nettipalveluita täysin toimiviksi (no okei tämä oli kärjistys), joten kyllä itsekin valitsen sata kertaa sadasta sen tv-kortin ennen näitä.

Toki pitää muistaa että kaikilla ei ihan vastaavalla tavalla ole mahdollisuutta tilata telkkariin samoja sisältöjä, kaikki ei asu kaapelitalouksissa, joka paikkaan ei saa lautasantennia ja perinteisessä antenniverkossa ei aina ole ihan sama saatavuus kanavasisällön suhteen joka puolella Suomea.

Aika moni ei nykyään halua olla television kanssa "naimisissa". Itse ainakin haluan mielummin saada katsoa pelejä työmatkalla julkisissa kulkuvälineissä iPadilta, kotona läppäriltä esim. tilanteissa, joissa TV on varattu tai haluan katsoa peliä esim. vessassa taikka esim. muutoin reissussa kännykästä. Tämä ei muuten ollut mainos :)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aika moni ei nykyään halua olla television kanssa "naimisissa". Itse ainakin haluan mielummin saada katsoa pelejä työmatkalla julkisissa kulkuvälineissä iPadilta, kotona läppäriltä esim. tilanteissa, joissa TV on varattu tai haluan katsoa peliä esim. vessassa taikka esim. muutoin reissussa kännykästä. Tämä ei muuten ollut mainos :)
Mikäs estää tv-kanavapaketteja katselemaan siellä vessassa tai junassa. Itse olen DNA-asiakas ja DNA-TV toimii mielestäni hyvin juuri tuollaisena matka-tv:nä/mökki-tv:nä. Antennitalouden vajaan kanavatarjonnankin tuo kompensoi hyvin koska DNA TV:n kautta näkeekin sitten käytännössä katsoen kaikki kanavat. Hyvin toimii. Ja ei tämäkään ollut mainos.

Suurin ongelma kaikessa netti-tv toiminnassa on tallentamisen mahdollisuus varsinkin kun ollaan täällä urheilu/lätkäpalstalla. Siinä kusee mun mielestä systeemit. Perinteisellä tv-kanavapaketti / HD-boxi yhdeistelmällä on vaan niin pirun kätevää käyttää ajansiirtoa, katsella heti kun huvittaa.

_
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Erittäin hyvä havainto ketjun aloittajalta. Uskon itse vahvasti, että kyseessä ei ollut vahinko. Perusteluja siihen lueteltu hyvin jo yllä. Jos näin on niin naurettavaa paskaa. Itse oon sponssannut Viaplayta hyvästä palvelusta, mutta nyt siirryn katsomaan kyllä pelejä muilla keinoin. Onnea vaan valitsemallanne tiellä.
 
Erittäin hyvä havainto ketjun aloittajalta. Uskon itse vahvasti, että kyseessä ei ollut vahinko. Perusteluja siihen lueteltu hyvin jo yllä. Jos näin on niin naurettavaa paskaa. Itse oon sponssannut Viaplayta hyvästä palvelusta, mutta nyt siirryn katsomaan kyllä pelejä muilla keinoin. Onnea vaan valitsemallanne tiellä.

Siis NHL on itse todennut, että kyseessä ei ole tietoinen valinta, vaan vika, joka sittemmin korjattiin. Samoin Viasat on ilmoittanut useammassakin kanavassa, että he eivät ole tämän takana edes välillisesti. Eihän tuota virallista selitystä tarvitse tietysti uskoa. Kyllähän vähemmästäkin salaliittoteorioita kehitellään. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jos tämä kaikki olisi tietoista, niin miksi se olisi korjaantunut vain pari päivää myöhemmin?

Jokainen tehköön siis ihan omat johtopäätöksensä. Itse aion olla Viasatin asiakas tästä eteenpäinkin, sillä se on ainoa järkevä keino minulle katsoa NHL-kiekkoa laillisesti ja ennen kaikkea vaivattomasti.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Itsehän tajuan näistä hommista kuin sika satelliiteista mutta fakta on että Bruinsin sivujen "Behind The B"-videot ei toimi tällä hetkellä. Mahtaako ongelma johtua tästä samasta "vahingosta"?? Ensimmäinen kerta kolmeen vuoteen kun en saa videoita auki koneella...
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Juuri niin. Viikonloppuna itselleni tuli tieto, että tämä oli jostain kumman syystä (?) tarkoituksellinen, mutta niin ei ollutkaan. Ehdin ihmetellä asiaa aika helvetisti välissä. Nämä tekniikan asiat eivät kuulu itselleni ollenkaan, olen pelkkä freelance-kirjoittelija NHL.com/FI:llä, mutta halusin auttaa lukijoita ja siksi otin selvää ja ilmoitin täällä, twitterissä ja Facebookissa omalla sivullani. En usko tässä olleen mitään salamyhkäilyä. Jos olisi, ottaisin asiasta selvää, sellainen peli ei vetele.
Kuulostaa vähintäänkin erikoiselta nhl.comin puolelta. Sinun puheitasi en epäile ollenkaan.
Salaliittoteorioita voi jokainen puntaroida esillä olevien faktojen pohjalta. Minulle tämä näyttäytyy hyvin selkeänä kuviona. Ensin gamecenter ja nyt tämä.
Linkkaan tämän jutun muutamalle toimittajalle ja toivottavasti joku tarttuisi tähän. Toki käsitän ettei todisteita asiasta hirveästi ole, ja en pidätä hengitystäni.
Kuka oikeasti uskoo, että teknisen ongelman korjaaminen kestää noin kauan ilman, että edes asiakkaiden infoamista asiasta tapahtuu? En ainakaan minä.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Kuulostaa vähintäänkin erikoiselta nhl.comin puolelta. Sinun puheitasi en epäile ollenkaan.
Salaliittoteorioita voi jokainen puntaroida esillä olevien faktojen pohjalta. Minulle tämä näyttäytyy hyvin selkeänä kuviona. Ensin gamecenter ja nyt tämä.
Linkkaan tämän jutun muutamalle toimittajalle ja toivottavasti joku tarttuisi tähän. Toki käsitän ettei todisteita asiasta hirveästi ole, ja en pidätä hengitystäni.
Kuka oikeasti uskoo, että teknisen ongelman korjaaminen kestää noin kauan ilman, että edes asiakkaiden infoamista asiasta tapahtuu? En ainakaan minä.

Tämä, 9/11, Michael Jacksonin kuolema, löytyypähän jokaselle foliohatulle jotain.
 

Kuppi

Jäsen
Kuulostaa vähintäänkin erikoiselta nhl.comin puolelta. Sinun puheitasi en epäile ollenkaan.
Salaliittoteorioita voi jokainen puntaroida esillä olevien faktojen pohjalta. Minulle tämä näyttäytyy hyvin selkeänä kuviona. Ensin gamecenter ja nyt tämä.
Linkkaan tämän jutun muutamalle toimittajalle ja toivottavasti joku tarttuisi tähän. Toki käsitän ettei todisteita asiasta hirveästi ole, ja en pidätä hengitystäni.
Kuka oikeasti uskoo, että teknisen ongelman korjaaminen kestää noin kauan ilman, että edes asiakkaiden infoamista asiasta tapahtuu? En ainakaan minä.
Minä uskon helposti että ongelman korjaaminen kestää noin kauan. Ei pitäisi kestää mutta vaan kestää koska tunareita. Ei NHL ole ennenkään infonnut mistään mitään. Palveluissa on ollut ongelmia useamman kerran aikaisemminkin ja aina on kestänyt. Joskus playoff-pelejäkään ei edes päässyt katsomaan, silloinkin korjaaminen kesti kauan.

En tiedä mitä kuvioita näet, mutta itse en kyllä näe tässä mitään muuta kuin sitä valitettavan tavallista tunarointia. Jos Viasatilla olisi ollut tarkoitus saada koostekatsojia omille sivuilleen niin olisivat mainostaneet samalla eivätkä vaan hiljaa vetäneet töpselin seinästä. Ja tuskin olisivat myös luovuttaneet heti siihen että 20 kirjoittajaa jossain ketjussa valittavat. Sehän nyt oli ihan selvää että valitusta tulisi jos koosteita ei pystyisi enää katsomaan, itse asiassa ongelmaa ihmeteltiin täällä mielestäni yllättävän vähän.

Enemmänkin tämä ketju on osoitus siitä miten herkästi pienestä heitosta tulee joidenkin silmissä fakta, varsinkin silloin kuin kohde (Viasat) jo etukäteen ärsyttää. Alkuperäinen viesti oli sinänsä ihan asiallinen eikä siinä suoraan väitetty Viasatin tehneen mitään. Pelkkä maininta kuitenkin riitti, ei kauan kestänyt että joidenkin viesteissä väite oli jo faktaa. Ei siinä, samalla tavallahan iltapulussa ja USAn vaaleissakin maybe-väitteistä tulee nopeasti faktoja ilman minkäänlaisia todisteita.

En ole itsekään Viasatiin erityisen tyytyväinen, reklamointiakin on tullut joskus harrastettua. Nykyään itseäni lähinnä hinta ärsyttää kun en oikeastaan katso muuta kuin NHL:ää. Se on kuitenkin hyvä että tarjoavat NHL.tv:n eivätkä pakota katsomaan omia lähetyksiä, mukavan avointa ainakin siinä suhteessa.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Siksi, koska niin minulle kerrottiin. Ehdinkin ihmetellä sitä aika pitkään ja hartaasti. Sitten tuli tieto, että koko juttu ei ollut tarkoituksellinen, vaan vahinko, jonka ei olisi pitänyt tapahtua. En tiedä itse näistä tekniikan asioista yhtikäs mitään, olen vain Freelance-kirjoittaja, mutta halusin informoida suomalaisia NHL:n ystäviä sen perusteella, mitä itselleni vastataan. Tapanani ei ole salamyhkäillä, valehdella tai puhua paskaa kenellekään.
No hyvä että vastaus toimitettiin kanavaan, jossa sitä tietoa kaivattiin. Toki olet epäkiitollisessa asemassa viestikapulana asiassa, joka on hieman tunteita kuohuttanut ja josta on helppo salateorisoida, johtuen tiedon muuttumisesta viestien välillä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
No niin. Aamulla karjalippis päähän, kuppi kahvia ja NHL.comiin katselemaan Pate Laineen maaleja. Kaikki taas hyvin murheelisten laulujen maassa. :)
 

Ketuttaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa ja Chicago Blackhawks
Jaahas se selittääkin. Oon jo pidemmän tovin miettinyt miksi NHL.com ei enää koskaan lataa ja DTMTS:stä ei nää myöskään videoita. Oon sit joutunut kattomaan proxyllä ja se on ärsyttävää ja vaivalloista. Varsinkin kun nuo NHL.comin verkkosivut on niin huonot ja kokemus vielä kaksinkertaistuuu hitaalla proxyllä.
 
Suosikkijoukkue
Flyers/RM
Niin pitäisikö nyt noiden nhl:län sovellustenkin toimia androidilla. itellä valittaa edelleen ettei ole käytettävissä maassasi.
En ehdi lukea ketjua alusta jos siitä on jo mainittu.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
SAP on mahtava.
SAP on kuitenkin tilastofirma, jolla ei kaiketi ole tekniseen toteutukseen juuri osaa. No, on ne tilastotkin olleet vähän viturallaan itsenäisten toimijoiden mukaan.

Sivuston ja videoalustan tuottaa MLBAM, joka on varsinkin baseballin kautta ollut jonkin sortin edelläkävijä näissä jutuissa. Toki tämän yhdeksän kuukauden perusteella onnistunut tyrimään aika hienosti paljon juttuja lätkän puolella.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Suurin ongelma kaikessa netti-tv toiminnassa on tallentamisen mahdollisuus varsinkin kun ollaan täällä urheilu/lätkäpalstalla. Siinä kusee mun mielestä systeemit. Perinteisellä tv-kanavapaketti / HD-boxi yhdeistelmällä on vaan niin pirun kätevää käyttää ajansiirtoa, katsella heti kun huvittaa.
Offtopicia, mutta jännä, nimittäin tämä on suurin syy itselleni juuri nettipuolen tukemiseen katseluissani. Televisiosta piti aina muistaa itse käydä laittamassa pelit tallentumaan ja sitten otti päähän kun olikin muualla tai ei muuten vain muistanut. Nettipuolella ne on katseltavissa jälkikäteen, muistit peliä tai et. Ja televisiopuolella tarkoitan televisio/digiboksi + kaapelikortti -ratkaisuja, en mitään "elisaviihde-juttuja".
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
SAP on kuitenkin tilastofirma, jolla ei kaiketi ole tekniseen toteutukseen juuri osaa. No, on ne tilastotkin olleet vähän viturallaan itsenäisten toimijoiden mukaan.

Sivuston ja videoalustan tuottaa MLBAM, joka on varsinkin baseballin kautta ollut jonkin sortin edelläkävijä näissä jutuissa. Toki tämän yhdeksän kuukauden perusteella onnistunut tyrimään aika hienosti paljon juttuja lätkän puolella.

Lähinnä viittaan tuohon sivuston karmivaan hitauteen, en videoihin. SAP ei varmasti ole mikään tilastofirma, vaan ihan jotain muuta, mutta sinne on haluttu nimi näkyviin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Offtopicia, mutta jännä, nimittäin tämä on suurin syy itselleni juuri nettipuolen tukemiseen katseluissani. Televisiosta piti aina muistaa itse käydä laittamassa pelit tallentumaan ja sitten otti päähän kun olikin muualla tai ei muuten vain muistanut. Nettipuolella ne on katseltavissa jälkikäteen, muistit peliä tai et. Ja televisiopuolella tarkoitan televisio/digiboksi + kaapelikortti -ratkaisuja, en mitään "elisaviihde-juttuja".
Jatketaan nyt hiukan ja lyhyesti kun kiinnostaa. Opasta tyhmää, miten katson Liigaa tai vaikkapa formuloita netistä heti kun kun huvittaa? Esim tunti lähetyksen alkamisen jälkeen jne. Onko kuvanlaatukaan lähellekään sama?

_
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Ei pitäisi toimia Suomessa.

Kyllähän se toimii Suomessa ihan normaalisti. Asennus ei vain onnistu Google Playn kautta. Kaikkialta muualta sen omiin laitteisiin saa ilman mitään ongelmaa.
 
Kyllähän se toimii Suomessa ihan normaalisti. Asennus ei vain onnistu Google Playn kautta. Kaikkialta muualta sen omiin laitteisiin saa ilman mitään ongelmaa.

Eli mistä kaikkialta muualta? Elän itse tässä Apple-maailmassa, niin en niin hyvin tunne Androidin vastaavaa. Olin ymmärtänyt, että sovellukset pitää ladata Google Playn kautta. Lisäksi NHL:n omilla sivuilla kerrotaan, että ei toimi Suomessa, joten luotin siihen.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noi on vähän epäilyttäviä noi apk-latauspaikat, mutta kokeilin tuota ja sovellus vaikuttaa ihan kivalta. Ja toimii tosiaan ihan normaalisti, vaikka gps-oikeudet pyysikin.

Itse ketjun aiheen voisi varmaan vetää yhteen vastaamalla otsikon kysymykseen:
Ei blokannut, sitäpaitsi se oli vahinko.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jatketaan nyt hiukan ja lyhyesti kun kiinnostaa. Opasta tyhmää, miten katson Liigaa tai vaikkapa formuloita netistä heti kun kun huvittaa? Esim. tunti lähetyksen alkamisen jälkeen jne. Onko kuvanlaatukaan lähellekään sama?
Liigaa ja NHL:ää voi katsoa kesken lähetyksen alusta, kun vetäisee vaan alapalkissa meneillään olevan aikapallukan alkuun (spoilaantumisvaara tässä kohtaa, koska peli on käynnissä), niin meneillään oleva peli alkaa alusta. Tai NHL:stä ei nyt viimeisempien muutosten jälkeen kokemuksia, mutta uskon kyllä mahdollisuuteen. Formulasta/Katsomosta ei ole kokemuksia, koska ne itsekin katson kanavapakettiin jääneen Maxin kautta televisiosta.

Ruudussa kuvanlaatu on mitä on jo livelähetyksissäkin, en osaa sanoa enempää, ehkä vähän huononee jälkilähetyksiin. Mutta ei missään nimessä kultasilmille muutenkaan, joten tässä taitaa televisio voittaa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Toimiiko muilla yksittäiset maalit/videot nhl.comissa vai onko Viaplaylla taas joku "kokeilu" päällä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös