Galluppi: Miten/milloin aloititte joukkueenne kannattamisen ?

  • 2 322
  • 54

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
90-luvun alkupuolella 12-vuotiaana nassikkana menin kaverin kanssa peliin. Kaveri tosin oli jo aiemmin käynyt peleissä. Sitä ennen ei itseäni ollut kiinnostanut jääkiekko tippaankaan, mutta koin valaistuksen ja huomasin kuinka hieno laji jääkiekko on. Siitä lähtien jääkiekko on ollut suuri osa tämän tyypin elämää - siis penkkiurheilu mielessä.
<BR>
<BR>Sen vielä muistan, että peli oli Ässät-K-Espoo, ja Espoo pelasi ensimmäistä kauttaan liigassa. Niin ja Ässät voitti pelin 5-0.[addsig]
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Aloitin kannattamaan bluesia siinä 9 vuotta sitten kun faijan ja broidin kanssa käytiin katsomassa K-Espoo-Ässät jonka espoo voitti 6-0! Siitä lähtien sitä on tullut käytyä matseissa. Nyt tässä kahtena viime vuotena on tullut käytyä melkein jokaisessa kotiottelussa. Viime kaudella tuli missattua n. 6 ottelua, mutta tällä kaudella ei yhtään.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Inhosin urheilua kaikissa muodoissa n. 12-13-vuotiaaksi. Kevään 1994 aikana silloisella parhaalla kaverilla oli jokin veto käynnissä jonkun tyypin kanssa. Paras kaverini tuli sitten kysymään minulta, että \"Kumpi voittaa mestaruuden, TPS vai Jyppi?\" Heti perään hän sanoi, että \"sano Tepsi, sano Tepsi!\"
<BR>
<BR>No, urheilua inhoavana ja mitään mistään lajista tietämättömänä, joten vastasin kaverin mieliksi TPS. En sen kummemmin seuraillut playoffeja ennen kuin selvisi, että TPS pelaa finaaleissa. Niistä otteluista en muista mitään muuta kuin viimeisen ottelun ja Maikkarin moka, kun näytti jatkoajasta vain (korkealla mailalla) maalin.
<BR>
<BR>Ensimmäinen kiekko-ottelu, jonka näin oli muistaakseni kaudella 1993-94 Tappara-Jokerit Hakametsässä. Iskä tahtoi katsomaan ottelua ja pyysi mua mukaan. Ei yhtään kiinnostanut, mutta lähdin. Muistelisin että ottelussa oli Tapparalla isot panokset playoffeja ajatellen. Jokerit taisivat voittaa, mutta en ole varma.
<BR>
<BR>1994-95 kautta seurasin jo mielenkiinnolla ja Tepsin väreissä, totta kai. Ensimmäinen otteluni Elysee Arenalla -vai oliko se silloin vielä Typhoon- oli TPS - JypHT, jonka Tepsi voitti 9-7. TPS oli melko reilusti - oliko 5-1 - tappiolla mutta liigan silloinen paras ketju Summanen-Koivu-Lehtinen käänsi ottelun Tepsille. Lehtinen teki 3 maalia, Koivukin taisi tehdä en ole varma.
<BR>
<BR>Isä osti minulle Koivun fanipaidan ja menin maanantaina sitten ylpeänä kouluun. No, yksi meidän luokan \"ongelmaoppilas\" tuli sitten valittaan kaikesta. \"Ethän sä tiedä yhtään pelaaja Tepsistä muuta kun ton Koivun\" etc. Enkä oikeastaan tiennytkään. Sinä iltana opettelin Tepsin silloiset pelaajat ulkoa nimeltä ja numerolta.
<BR>
<BR>TPS voitti kauden päätteeksi mestaruuden ja sydämeni oli ikuisesti musta-valko-kulta-väreillä maalattu.
<BR>
<BR>Kuulin, että Saku lähtisi NHL:ään kauden päätteeksi. En tiennyt joukkueesta mitään, joten aloitin pelaamaan EA Sportsin NHL-peliä Canadiensilla. Se oli alku Canadiens-faniudelle, kuin myös Patrick Roy\'n ihannoinnille. Roy oli pelissä Canadiensin maalivahti ja ajattelin peliä pelatessa, että tuo on NHL.n paras.
<BR>
<BR>TPS-, Canadiens- fanius ja Roy\'n ihannointi pelaajana ovat asioita, joita en jääkiekossa vaihtaisi mihinkään.
<BR>
<BR>Ja kiitokset vielä kaverilleni, joka tuli kysymään mielipidettäni johonkin tyhmään vetoon sekä tuolle idiootille, joka mesosi joka asiassa. Heidän takiaan olen kiekkofani nykyään.[addsig]
 

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Joskus alle kouluikäisenä Kärppien edellisen liigarupeaman aikaan on ensimmäiset kokemukset. 96-97 kaudesta eteenpäin olen käynyt katsomassa kaikki kotipelit (intissä tuhlattua puolta vuotta ja kahta divarin runkosarja ottelua lukuunottamatta).
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kaikki alkoi siitä, kun joskus 80-luvun puolivälissä olin isäukon kanssa pienenä nyyttinä kaukalon laidalla. Isäukko alkoi kaivamaan lompakkoa taskustaan ja lykkäsi mut toimituksen ajaksi vieressä istuneen Arto Jokisen syliin. Arttu pamautti mulle, että katos poika, toi se on sitä lätkää, se on sun peli.
<BR>
<BR>Ja niin se on ollut siitä asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös