Formula 1 – kausi 2018

  • 299 048
  • 1 853

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Turvallisuuskysymyksissä FIA:lla on oikeus määrätä sääntöjä ilman tallien hyväksyntää, kuten kävi esim Ferrarin ja Tyrrelin X-siivissä kuskin pään sivuilla 90-luvulla. Onhan tuo ehdotettu HALO-susiruma ja olisin toivonut että tuota SHIELDiä olisi jaksettu kehittää vielä.
Vanhat kunnon X-siivet, pienempänä pidin niitä hienonnäköisinä. Taisi olla Alesin Sauber, josta repesi toinen siiveke varikkokäynnin yhteydessä tartuttuaan johonkin letkuun kiinni ja sen jälkeen FIA aika nopeasti nuo bannasi. Shieldissä tosiaan ainoa miinus taisi olla vaan kuvan vääristäminen lasin muodosta johtuen, mutta olisihan tuota voinut vielä kehittää. FIAn mielestä ei näköjään ja laitetaan mieluummin nuo rumat palkit kuskien pään ympärille, joita HALOksi kutsutaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
HALO mukaan, jopa joo.

Turvallisuuspuolen toki täytyy olla kunnossa, mutta eikö se muka ole jo? 2000-luvun rekordi loukkaantumisten suhteen on jotakuinkin tällainen:

2001: Heinz-Harald Frentzen ja Luciano Burti
2003: Ralph Firman ja Ralf Schumacher
2004: Ralf
2005: Nick Heidfeld testeissä
2007: Robert Kubica
2009: Felipe Massa ja Timo Glock
2011: Sergio Perez
2012: Maria de Villotan kuolemaan johtanut testikolari
2013: Kimi Räikkönen (vanha vamma, joka palasi kiusaamaan ja vaati leikkaushoitoa)
2014: Jules Bianchin kuolemaan johtanut kolari
2015: Fernando Alonso testeissä ja Valtteri Bottas
2016: Fernando Alonso

Enemmän kuin yhden kisan (jonka määrittelin loukkaantumisen rajaksi) missasivat Burti, Schumacher jälkimmäisellä kerrallaan, Massa ja Räikkönen. Ei tuo mielestäni niin karmean huono tilasto ole, koska vaaraa on yksinkertaisesti mahdoton saada kokonaan pois ja nuo neljäkin palasivat ajamaan kilpa-autoa. De Villotan ja Bianchin kuolemat ovat tietysti äärettömän valitettavia, mutta myös sellaisia tilanteita, joita näkee hyvin harvoin. Espanjatar ajoi teknisen vian takia päin rekkaa ja Bianchi syöksyi traktoriin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eipä tule juuri mitään mieleen, missä halosta olisi ollut jotain iloa, joten taitaa kääntyä vain negatiivisen puolelle tämä "turvallisuuden" lisääminen. Surteesin onnettomuus joitakin vuosia sitten, mutta sekin oli Formula 2:ssa. F1 autot ovat jo turvallisia ja radat yliturvallisia.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Eipä tule juuri mitään mieleen, missä halosta olisi ollut jotain iloa, joten taitaa kääntyä vain negatiivisen puolelle tämä "turvallisuuden" lisääminen. Surteesin onnettomuus joitakin vuosia sitten, mutta sekin oli Formula 2:ssa. F1 autot ovat jo turvallisia ja radat yliturvallisia.

Halo ei todennäköisesti olisi Surteesiakaan pelastanut. Muistaakseni rengas joka Surteesin kypärään osui napsahti päähän suoraan ylhäältäpäin, joten siinä ei halo olisi auttanut pätkän vertaa. Kuten ei olisi halo pelastanut myöskään Bianchia. Bianchia ei kyllä olisi pelastanut mikään ehdotetuista turvavälineistä, sen verran kova osuma se oli. Massan onnettomuudesta on paha sanoa mitä olisi käynyt, jos halo olisi ollut silloin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Halo ei todennäköisesti olisi Surteesiakaan pelastanut. Muistaakseni rengas joka Surteesin kypärään osui napsahti päähän suoraan ylhäältäpäin, joten siinä ei halo olisi auttanut pätkän vertaa.

Kyllä minä luulen että Surteesilla olisi ollut mahdollisuus jos siinä olisi ollut tuon Halon tai Shieldin kaltainen suoja, vaikka se isku suoraan ylhäältä tulikin. Tuollainen rengas on kuitenkin sen verran kookas että olisi todennäköisesti jostakin kulmasta ottanut tuohon suojan reunaan ja isku olisi ainakin huomattavasti vaimentunut. En muista mikä Surteesin kuolinsyy oli mutta luulisi että tuollaisessa osumassa ensimmäisenä kipiää ottaa niska. Minä luulen että sekä Halo että Shield olisi voinut Surteesin pelastaa.

Bianchia ei olisi pelastanut mikään, osuma tuossa vauhdissa, tuossa kulmassa ja tuon mittaluokan esteeseen on niin raju että turvarakenne olisi pitänyt olla luokkaa JÄREÄ, ja sellaista ei F1-autoon saada tehtyä mitenkään, mutt De Villotan kumpi tahansa suoja olisi voinut pelastaa koska siinä törmäyksessä vauhti ei ollut kova mutta osuma sattui vaakatasossa olleeseen perälevyyn joka leikkasi kypärän halki. Olisi se voinut leikata myös halot ja shieldit kappaleiksi samalla tavalla mutta uskoisin että mahdollisuus selvitä olisi ollut parempi.

Massan kohdalla Shield olisi auttanut takuuvarmasti, Halon kanssa taas vähän fifty-fifty että olisiko se jousi päässy luiskahtamaan siitä avoimesta välistä vai törmännyt siihen tankoon. Mutta onhan 50% mahdollisuuskin parempi kuin 0%, että tässäkin tapauksessa myös Halo on parempi kuin ei mitään.

Eli en minä sano että tuollaiset suojat ihan turhia on. Vaikka vakavia onnettomuuksia on sattunut verrattaen vähän niin eihän niitä tarvitsisi koskaan sattua. Täysin niitä ei saada koskaan eliminoitua mutta ei se tarkoita etteikö kannattaisi tehdä työtä turvallisuuden eteen ja kehitellä uusia ratkaisuja. Tässä tapauksessa vaan sylettää se, että tuntuu että tämän kanss anyt kiirehdittiin ja tuotiin tuollainen puolittainen ratkaisu jota ei ole kunnolla edes testattu. Minä uskon että kunnolla testattuna ja huolella suunniteltuna Shield olisi ollut huomattavasti parempi vaihtoehto - myös visuaalisesti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Magnussen ja Grosjean vahvistettiin tänään Haasin kuljettajiksi myös kaudelle 2018.

Kertonee siitä että Ferrarilla on kuviot aika selkeät ensi kaudeksi. En usko että Grosjean olisi tehnyt vielä jatkoa Haasin kanssa jos olisi pienikin mahdollisuus päästä Ferrarille.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sauber ja Honda ovat purkaneet moottorisopimuksensa. Aloitteellinen osapuoli tässä oli Sauber, joka perustelee päätöstä strategisilla syillä ja aikoo kertoa uudesta moottorintoimittajastaan piakkoin.

Eihän tämä nyt hyvältä näytä Hondan kannalta. Sauber nosti kytkintä ja McLaren etsii koko ajan korvaajaa Hondalle, eli loppu on lähellä.

http://www.skysports.com/f1/news/12433/10961163/sauber-cancel-honda-deal (Linkki Skyn uutiseen Sauberin ratkaisusta)
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

Niin...

F1 halo introduction marks 'the end of F1 as we know it' - F1 - Autosport

FIA on päättänyt tehdä lajista erittäin turvallista, koska suosion romahtaessa ei ole F1-sarjaakaan. Avoformulat voidaan näemmä lopettaa liian vaarallisina, mutta esim. Avomoottoripyöräilyä ei kukaan ole ajamassa alas laittamalla kuskit kehikon sisään ja kolmelle pyörälle.
 
Juu, kyllähän tänään esim Verstappen, Hülkenberg, Grosjean, Palmer ja Magnussen sanoivat olevansa haloa vastaan. Magnussenilta kaikkein parhaat kommentit aiheeseen. "Jos se näyttää paskalta, se on paska." Hyvä kommentti myös siitä, että ei turvallisuus voi olla kaikessa etusijalla - osa F1:n kiinnostavuutta on vaaran elementti ja samantien voidaan asettaa 80km/h nopeusrajoitus radalle jos turvallisuus edellä mennään.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulemma F1-kuski ruletti pyörähtänyt jo kulisseissa ja Unkarin varikolla tiedetty kertoa, että Vettel - Räikkönen Ferrarin kuskikaksikko myös ensi kaudella. Julkaistaan Monzassa.

Tätä kyllä vähän peilaa jo tuokin kun Haas julkaisi Grosjean - Magnussen parivaljakon ja Grosjean kärkkyy koko ajan Kimin paikkaa.

Valtteri jatkanee Mercedeksellä, joten mielenkiintoisinta on sitten seurata että kuka ajaa toista Renaultia ja toista McLarenia. Vandoornehan taitaa olla jo kiinnitetty sinne, kuten myös Hulkenberg Renaultille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulemma F1-kuski ruletti pyörähtänyt jo kulisseissa ja Unkarin varikolla tiedetty kertoa, että Vettel - Räikkönen Ferrarin kuskikaksikko myös ensi kaudella. Julkaistaan Monzassa.
Tilannetta saattoi selvittää myös tuo Sauberin tekemä uusi diili Ferrarin kanssa, jossa saavat tuoreet uusimmat moottorit tulevaisuudessa. Itse veikkaan, että joku Ferrarin junnuista a'la Giovinazzi tai Leclerc istuu ainakin toisessa Sauberissa ensi kaudella.
Toki Ferrari tuskin olisi muutenkaan junnua palkannut kuskiksi, mutta nyt on ainakin joku paikka minne niitä saattaisi laittaa kasvamaan, niin voi Kimi ajaa vielä taas sen yhden "One more year" Selänteen tyylillä.

Kyllähän tuossa Kimissä on jotain ihmeellistä taikaa. Siis jos ihan tuloksia mietitään, niin jotenkin uskomatonta, että siellä se vain edelleen on saamassa uutta jatkoa formuloiden ykköstallissa vuodesta toiseen. Toki ajoihan Massakin sen muutaman kauden liian pitkään ja ei taida Ferrarille merkkimestaruus juuri olla niin tärkeä, kuin kuljettajien.
Mutta nähtiinhän se eilen aika-ajossa, että Kimi tekee juuri sitä duunia mitä pitääkin. Vettelin taakse aika-ajossa kakkosruutuun.

Suunnittelin viime vuonna tähän aikaan formulamatkaa tälle vuodelle, mutta en ole nyt saanut sitä aikaan ja vähän pelotti, että näinköhän ei pääse ikinä Kimiä näkemään livenä radalla. Ensi vuonna on sitten jo ihan pakko mennä katsomaan joku kisa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Marchione sanoi, että todennäköisyydet Vettelin ja Räikkösen jatkamiselle on yli 50 prosenttia ja jos Marchione näin sanoo, niin eiköhän tuo yli 50 prosentin todennäköisyys relisoidu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo hamiltonin viimeisen kieroksen bottaksen päästäminen ohi ainakin vahvistanee sitä että molemmat on jatkamassa tallissa jatkossakin, jos ei olisi niin tuskin Hamilton ja talli noin helposti olisi päästänyt ohi lopussa kun verstappen vielä oli melko lähellä. Eli ei taida ainakaan ensikaudella vielä kovaa vaihtelua tallipaikoista, niinköhän tuo ehkä viimevuoden tapaan edelleen ruletin pyörimiseen vaikuttaa tuo Kimi jatkaminen, muuten lähtisi todennäköisesti tallipaikat enemmän vaihtoon ehkä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika vahvasti alkaa vaikuttamaan siltä että Kimi jatkaa vielä ainakin ensi kauden, ja jatkaa nimenomaan Ferrarilla. Siitä kertoo Kimin parantunut suoritustaso, kommentit Ferrarin suunnalta ja sitten tuo Grosjeanin jatko Haasin kanssa.

Jos ja kun Kimi ja Vettel jatkavat niin en usko että mitään isoa kuljettajarulettia nähdään ensi talvena. Mersu jatkanee samalla kaksikolla, RB jatkaa samalla kaksikolla, Haas jatkaa samalla kaksikolla, minä luulen että Force India jatkaa samalla kaksikolla, ja myös Williamsin kohdalla näyttää siltä että kumpikaan kuljettajista ei vaihdu. Kun Hondakin näyttää viimeisen kehitysversion myötä piristymisen merkkejä niin voi hyvinkin käydä niin että McLarenillakin mennään Alonson ja Vandoornen voimin, ja nimenomaan Honda-moottoreilla. Tällöin ainoastaan Renaultilla, Toro Rossolla ja mahdollisesti Sauberilla tulee jotain muutoksia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainoat liikkeet todennäköisesti siis Renaultille menee joku Palmerin tontille, Sauberin kuskit vaihtoon ja ehkä Kvyat ei jatka toro rossolla. Williamsinkin asetelmat heikentynyt niin paljon että tuskin liikuu tunkua on tuohon Massan paikalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainoat liikkeet todennäköisesti siis Renaultille menee joku Palmerin tontille, Sauberin kuskit vaihtoon ja ehkä Kvyat ei jatka toro rossolla. Williamsinkin asetelmat heikentynyt niin paljon että tuskin liikuu tunkua on tuohon Massan paikalle.

Sauberin kohdallakaan ei oikein tiedä mitä tapahtuu. Ericssonin takana on sen verran paalua että voi hyvinkin saada vielä jatkoa, Wehrlein voi joutua väistymään jonkun Ferrari-taustaisen tieltä (Leclerc / Giovinazzi?), mutta voi käydä niinkin että molemmat jatkaa sielläkin. Palmer nyt saanee melko varmasti lähteä jos ei jo tämän kauden aikana niin viimeistään talvella, ja tilalle tullee joko Kubica tai Sainz. Toro Rosso on ainoa josta ei oikein osaa sanoa vielä kunnolla mitään. Jos Sainz tai Kvyat lähtee niin ainoa looginen vaihtoehto tilalle on Gasly, mutta voisiko käydä niin että sekä Sainz että Kvyat joutuu pois ja RB yllättäen ottaakin Toro Rossolle uuden kuljettajan ensimmäistä kertaa oman junnuohjelmansa ulkopuolelta?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo aika jäissä on kuskimarkkinat. Kimin vapaa paikka sen varmaan sitten isommin tulisi aukaisemaan, kun etsijään korvaajan korvaajaa ketjureaktiona, jollei Ferrari ratkaise tätä sitten sillä, että antaa a'la Leclercin vetää vuoden esimerkiksi Sauberilla ja nostaa sitten tilalle.
Tällä hetkellä tuntuu olevan liikaa kuskeja liian vähille paikoille. Pari tallia jos olisi sarjassa enemmän, niin kuin oli vielä pari vuotta sitten niin olisi paikkojen jakaminen huomattavasti helpompaa, kun nämä Mersut, Red Bullit ja Ferrarit voisivat vaikkapa moottorit tarjoamalla pyytää ottamaan jonkun junnunsa ajelemaan.

Veikkaan ainakin, että jos Sainz menisi Renaultille, niin Gasly nousee korvaajaksi Toro Rossolla. Voi hyvin olla, että korvaa jo Kvyatin tämän kauden jälkeen.
Sauberin tekemä diili Ferrarin moottoreista tarkoittaa sitä, että mahdollisesti Ferrarin junnuista toinen saa ainakin paikan Sauberilta. Giovinazzi näytti pitkään seuraavalta Ferrarin tähdeltä, mutta nyt vähän vaikuttaa siltä, että Leclerc nostaa itsensä nokkimisjärjestyksessä yläpuolelle ja hän on se, joka saa sen tallipaikan jostain ensimmäisenä. Formula2 mestari ei saa enää kyseistä sarjaa uudelleen ajaa, jonka takia Vandoorne ja nyt tänä vuonna Gasly ovat ajaneet Japanin formulaluokkia. Sama tilanne tulee eteen Leclercillekin, jos ja kun mestaruuden tänä vuonna vie.
Ericsson tuo hyvät massit Sauberille ja Wehrlein on nuorena lahjakkuutena myös tallissa. Kumpi väistää, jos Ferrari haluaisi vaikkapa Leclercin talliin?
Wehrlein on Mersun miehiä, mutta missäpä sitä ajaa, kun Bottas tekee kohta vuoden-parin jatkosopparin.

Red Bullillakin noita junnukuskeja riittää ja kun tallissa on kuitenkin Ricciardo suht nuorena ja Verstappen todella nuorena, niin tukkoiselta näyttää tie näille Sainzeille ja muille lahjakkuuksille nousta ylöspäin. Kyllä varmaan alkaa Sainziakin vituttamaan, kun on kuitenkin hyvä kuljettaja, että näyttää pahasti siltä, että jos meinaa Red Bullin siipien alla jatkaa, niin ainoa paikka on jatkaa vuodesta toiseen Toro Rossolla uraansa junnaamassa.

Kaiken tämän jälkeen jää kysymys mitä tekee Alonso? Vaihtoehdot todella rajalliset. Jatko McLarenilla tai sitten ehkä joku Renault, joka ei sekään vaikuta sen paremmalta vaihtoehdolta tarkemmin ajateltuna. Alonso taisi sanoa, että jos McLaren on voittaja-auto syyskuussa, niin lupaa jatkaa tallissa. Tiedä sitten oliko ihan tosissaan heitetty, mutta itsellä on sellainen fiilis, että ei Alonso vielä halua formulauraansa lopettaa eikä siirtyä vielä muihin sarjoihin.
Tie on vain tukossa melkein kaikkialle ja se on harmi, koska toisi hyvää säpinää kärkitaistoihin. Tämän takia sitä toivoisi, että Honda saisi itseään niskasta kiinni.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Red Bullillakin noita junnukuskeja riittää ja kun tallissa on kuitenkin Ricciardo suht nuorena ja Verstappen todella nuorena, niin tukkoiselta näyttää tie näille Sainzeille ja muille lahjakkuuksille nousta ylöspäin. Kyllä varmaan alkaa Sainziakin vituttamaan, kun on kuitenkin hyvä kuljettaja, että näyttää pahasti siltä, että jos meinaa Red Bullin siipien alla jatkaa, niin ainoa paikka on jatkaa vuodesta toiseen Toro Rossolla uraansa junnaamassa.

Tavallaan on, tavallaan ei. Red Bullilla on tällä hetkellä vähän poikkeuksellinen tilanne että Gaslyn lisäksi siellä ei ole oikein ketään ykkösiin valmista kuljettajaa, eli mikäli Sainz lähtee niin melkein joutuvat jatkamaan Kvyatilla tai sitten ottamaan kuljettajan oman ohjelman ulkopuolelta. Sainziahan tosiaan vituttaa tämä tilanne että joutuisi jatkamaan Toro Rossolla, ja ilmaisi tämän alkukesästä julkisuuteenkin, mistä taas Helmut Marko ja RB:n johto ei oikein tykänneet. Ja tämän jälkeenhän onkin ollut julkisuudessa huhua että Sainz olisi myynnissä 7 miljoonan euron hintaan jos joku haluaa hänet ottaa.

Tässä tuleekin mielenkiintoinen tilanne jos Rellu päätyy Kubica-Hülkenberg -kaksikkoon niin mitä vaihtoehtoja Sainzille jää? Hattu kouraan ja nöyränä poikana kyselemään jatkoa Toro Rossolta? RB:n kannaltahan olisi kyllä hyvä jos saisivat mieluummin lempattua jatkuvasti alisuorittavan Kvyatin pihalle ja pidettyä Sainzin, ja tälle sitten pariksi Gasly. Mutta Helmut Marko on tunnettu vähän hankalana tyyppinä jota ei kannata suututella, joten saas nähdä miten Sainzille lopulta käy.

Nuorille kuljettajille on kyllä tällä hetkellä todella hankala tilanne kun talleja on niin vähän. Ei ole helppoa saada paikkaa ykkösistä vaikka tekisi pikkuformuloissa miten kovaa tulosta, jos ei satu olemaan todella rikasta tukijaa tai isää takana. Ja kuljettajajoukko on sen verran nuorta että sieltä ei välttämättä ole ihan lähivuosina lopettamassa kovin montaa kuskia (Räikkönen, Massa ja Alonso vanhimmat ja kaikilla ikää sen verran että pystyvät iän puolesta vielä jokusen vuoden jatkamaan).
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Marcionnelta tuli sen suuntaista kommenttia, että tuo toinen paikka on ainakin menossa Ferrarin junnukuskille eli todennäköisesti Leclercille, koska viikonloppuna kiersi joku tieto tai "tieto", että hänen sopimuksessaan on pykälä, joka sallii lähdön Ferrarilta, jos hän ei saa paikkaa F1:stä. Hallitsee F2:sta muutenkin niin selvästi, että ainakin itse rankkaan kevyesti Giovinazzin yläpuolelle.

Sauberin omistajina on jotain Ericssonin tukijoita, joten tuntuisi todennäköiseltä, että hän saa sen toisen kuljettajan paikan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Marchionne oli nyt aika suoraan sanonut että Sauberista suunnitellaan junnutiimiä Ferrarille, ja joko Giovinazzi tai Leclerc näyttää aika todennäköiseltä ainakin toiseen autoon. Ferrarilla ei kuulemma ole oltu oikein tyytyväisiä Haasin kuljettajapäätöksiin (ilmeisesti Magnussenin jatko on närästänyt siellä) ja sen takia Sauberia ollaan nyt nostamassa Ferrarin hierarkiassa Haasin edelle "viralliseksi kakkostiimiksi" jossa voitaisiin ajaa läpi omia junnukuljettajia.

Ericssonin taustalta tosiaan löytyy Sauberin nykyiseen omistajaporukkaan kuuluvia ihmisiä, ja Ericssonin takana muutenkin erittäin varakkaita rahoittajia, joten on hyvin mahdollista että tästä Sauberin ja Ferrarin lähestymisestä huolimatta ruotsalainen saa jatkaa. Wehrleinin jatko sen sijaan menee mielenkiintoiseksi koska avoinna olevia paikkoja ei oikein enää ole, jos ei sitten Mersu tee jonkinlaista diiliä esim. Williamsin kanssa siitä että Massa siirretään eläkkeelle ja Wehrlein Williamsille. Suostuuko Strollit sitten tällaiseen, on hyvä kysymys sekin. Vaikka Wehrlein on minusta kyllä ollut Sauberilla pieni pettymys. On toki ajanut tallin ainoat pisteet ja väläytellyt joissakin kisoissa, mutta olisin odottanut että Wehrlein olisi pystynyt murskaamaan Ericssonin täydellisesti. Wehrleinia on pidetty huippulupauksena joten minusta hänen pitäisi pystyä lyömään heikko Ericsson selkeämmin.

Siinä missä Ferrarin hierarkiassa Leclerc on ehkä nousemassa Giovinazzin edelle niin Mersulla näyttäisi myös siltä että Ocon on nousemassa Wehrleinin ohi, ellei ole jo noussut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Wehrleinin jatko sen sijaan menee mielenkiintoiseksi koska avoinna olevia paikkoja ei oikein enää ole, jos ei sitten Mersu tee jonkinlaista diiliä esim. Williamsin kanssa siitä että Massa siirretään eläkkeelle ja Wehrlein Williamsille. Suostuuko Strollit sitten tällaiseen, on hyvä kysymys sekin. Vaikka Wehrlein on minusta kyllä ollut Sauberilla pieni pettymys.
Mielenkiintoiseksi tekee myös se olisiko Wehrlein tarpeeksi vanha Williamsille ajatellen sopimusta Martinin kanssa?
Williamsilta ollaan myönnetty ihan suoraan, että heille tuli Valtterin lähtöhalujen aikaan vaikeuksia korvaajan kanssa nimenomaan tämän alkoholidiilin takia, kun kaksi todella nuorta kuskia ei oikein sopisi kuvioon.
Jenson Button totesi taannoin, että Williams oli tähän useasti yhteydessä kysyäkseen halukkuutta liittyä talliin. Massa sieltä sitten tuli takaisin, kuten ollaan nähty.

Raadollinen on formuloiden maailma. Vuosi sitten Wehrlein oli se Mersun tulevaisuuden tähti, joka nousee jossain vaiheessa ykköstalliin, mutta nyt näyttää minkäänlainen tallipaikkakin on vaarassa ja Esteban Ocon alkaa ottamaan sitä Mersun ykkösjunnun roolia itselleen. On pari vuotta nuorempikin vielä.
Itselle tuli itseasiassa yllätyksenä, että Ocon on vasta 20-vuotias (syyskuussa 21v.). Jotenkin oli sellainen fiilis kokoajan että on joku 23-24v.

Eikä kyllä helpota Wehrleinin hommaa se, että on ilmeisesti vähän primadonnan maineessa varikolla ja Manorilla ainakin sai paddockilla lempinimen "Princess Pascal".

Kyllä tässä sitä pari lisätallia toivoisi. Saisi junnut hyviä paikkoja ja saataisiin kisoihin enemmän säpinää peräpään taisteluihin ja muina tapahtumina.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mustakari on lukenut jostain ulkomaisesta mediasta, että isä-Stroll olisi siirtämässä rahojaan Force Onen suuntaan. Se tarkoittaisi samalla Lance Strollin siirtymistä sinne.

Rahoille vastinetta, siitähän Strollin mahdollisessa siirrossa olisi kyse. Force India on ollut Williamsia nopeampi, eikä käännettä parempaan ole näkyvissä, koska tasaista alamäkeä Williams on kulkenut sen 2014 menestyksen jälkeen. Strolleilla on rahaa, mutteivät hekään nyt "tyhjästä" halua maksaa, jos parempaa on tarjolla.

Perez Williamsille? Häneltä ainakin löytyy pesoja millä maksaa.

https://twitter.com/Mustakari (Linkki Mustakarin twitteriin)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös