Formula 1 – kausi 2017

  • 312 965
  • 1 872

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hieno mahdollisuus Valtterille ja onnittelut siitä. Sopimus oli kuitenkin aika odotettu, eikös siellä ole esim Ferrarilla molemmat paikat vapaana mahdollisesti ensi kauden jälkeen ja Sebiä kytätään tuolla Mersullakin sen verran intensiivisesti että eivät halua hänen lipsahtavan muualle jos ei jatkakaan enää punaisissa. Kenties jopa Valtteri kuuluu diiliin, täyttä spekulaatiota mutta en näkisi mitenkään mahdottomana että Ferrari voisi vuoden päästä olla kiinnostunut Valtterin palveluksista ja Valtteri varmasti siirtyy sinne ennemmin kuin Rellulle, oli punaisten taso sillä hetkellä mikä tahansa.

Ensi kausi on yllä mainitustakin syystä elintärkeä Valtterin uran kannalta, varaa ei ole tehdä "Kovalaisia" ja hyvä tosiaan muistaa että voittihan se Heikkikin kisan mutta avain sana on tasaisuus joka mahdollistaa valmistajien mestaruuden Lewisin rinnalla. Auto varmasti maaliin ja aina podiumille jos ylivoima säilyy ennallaan. Niillä esityksillä ansaitsee jatkon kärkitallissa, oli se sitten mikä tahansa Mersu, Ferrari tai Red Bull, itse asiassa onhan Maxin sopimuksen ulosostaminenkin kaiketi näissä ympyröissä mahdollisuus, silloin veikkaisin Maxin suuntaavan Ferrarille 2018 ja Valtterin Red Bullille. Mutta nämä ovat tulevaisuuden juttuja.

Nyt keskitytään tähän vuoteen ja toivottavasti nähdään suomalaisia kaksin kappalein podiumilla ja kuullaan "hyvää musaa". Itselle tarkoittaa kymmenen vuoden jälkeen palaamista paikan päälle, varsinkin kisaliput euroopan kisojen parhaille paikoille myydän jo alkuvuodesta, lentolippuja ja hotelleja voi katsella vähän myöhemminkin.

Nyt pitää kaikkien moottoriurheilufanien ottaa tästä kaikki irti, olla vahvasti mukana, käsillä on erityinen kausi. Meille on ikäänkuin itsestään selvyys että suomalaiset pärjää moottoriurheilun huipulla, mutta nopeasti tilanteet muuttuu ja on muisto vain näistä vuosista. Tähän vielä Toyotan WRC panoskin päälle sekä Kymi Ringin (Moottoriurheilu » Kymi Ring valmistuminen kohta puolin. Suomalaiset moottoriurheilufanit elää todellista kulta-aikaa. Toivottavasti siitä osataan nauttia eikä täytetä iltapäivälehtiä ja keskustelupalstoja roskakirjoituksilla.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt myös MTV vahvisti Juuselan tulevan selostajaksi. Muu tiimi taustalla pysyy samana kuin aiemminkin.
Ei pysy tiimi samana jos siihen Mervi lasketaan, joku tiesi kertoa että Mervi ei jatka. Mikä olisi todella iso pettymys ainakin mulle, ollut suoraan ekalla kaudella todella vahva tiimin jäsen, saanut haastatteluja kovalla prosentilla isoiltakin nimiltä varikolla, sujuva englanti jne.

Onko siellä ketään enää maikkarilla paikan päällä? Vai onko Niki uusi Mervikin että matkustaa paikan päälle ja hoitaa viikonlopun haastattelutkin.

_
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Nyt myös MTV vahvisti Juuselan tulevan selostajaksi. Muu tiimi taustalla pysyy samana kuin aiemminkin.

Niki näyttäisi olevan kovan linjan F1 mies. Fanitusta on ollut pikkupojasta asti ja kotona on viimeisen päälle formula 1 pelivehkeet. Moottoriurheilutaustaa on myös. Enpä ole aikaisemmin tätäkään tiennyt. Ja kuulemma nimikin on annettu Niki Laudan mukaan.

Juttua MTV:n sivuilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hyvä tuo maikkarin juttu Nikistä, eipä sitä kaiketi enempää voi intohimoa lajia kohtaan vaatia. Selostajatalenttihan me jo tiedetään, hyvä kaappaus maikkarilta ainakin nyt paperilla ja luotto on tuollaisen jutun jälkeen kova. Uskoisin että menee heittämällä parhaaksi selostajaksi mitä suomessa F1:ssä on ollut, ei tosin siihen paljoa vaadita.
Melkein yhtä tärkeänä pidän kyllä sitäkin että siellä paikan päällä olisi joku asiansa osaava mihin edellä viittasin, nyt tulevalla kaudella kaksi suomalaista on isoissa otsikoissa joten juttuakin varikolla riittää vaikka millä mitalla. Onko kukaan tästä kuullut mitään huhuja, mikä on tiimi paikan päällä?

Ja miksi muuten oli naftaliinista kaivettu Mustakari kommentoimaan Bottas diiliä, pelästyin jo hetkeksi onko takaisin tiimissä latelemassa itsestään selviä latteuksia, vaikka kokemusta onkin niin puhuu kuin lapselle, mitään asiasta tietämättömälle näissä haastatteluissa/kommentoinneissa.

_
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ei pysy tiimi samana jos siihen Mervi lasketaan, joku tiesi kertoa että Mervi ei jatka. Mikä olisi todella iso pettymys ainakin mulle, ollut suoraan ekalla kaudella todella vahva tiimin jäsen, saanut haastatteluja kovalla prosentilla isoiltakin nimiltä varikolla, sujuva englanti jne.

Onko siellä ketään enää maikkarilla paikan päällä? Vai onko Niki uusi Mervikin että matkustaa paikan päälle ja hoitaa viikonlopun haastattelutkin.

_

Toisaalta taas kysymykset oli yleensä sitä perusjargonia. Toki siis ainahan samankaltaisuuksia löytyy, mutta monesti oli kotisohvalla mielessä joku kysymys, jota varmasti moni muukin mietti, mutta se jäi kysymättä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ja kuulemma nimikin on annettu Niki Laudan mukaan.
Tämä oli tärkein tieto. Olen miettinyt jo ties miten kauan tätä asiaa, ja vihdoin sain varmuuden asiasta. Olin kyllä melko varma että Laudan mukaan mies on nimetty, mutta vihdoin sain kiven pois sydämeltäni ja enää ei tarvitse arvuutella tätä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei pysy tiimi samana jos siihen Mervi lasketaan, joku tiesi kertoa että Mervi ei jatka. Mikä olisi todella iso pettymys ainakin mulle, ollut suoraan ekalla kaudella todella vahva tiimin jäsen, saanut haastatteluja kovalla prosentilla isoiltakin nimiltä varikolla, sujuva englanti jne.

Onko siellä ketään enää maikkarilla paikan päällä? Vai onko Niki uusi Mervikin että matkustaa paikan päälle ja hoitaa viikonlopun haastattelutkin.

_

En tiedä mistä tietosi olet saanut, mutta vielä eilen MTV kommentoi omilla sivuillaan näin:

Tuekseen Juusela saa vankan kaartin autourheilun kuninkuuslajin ammattilaisia: Tomi Tuominen jatkaa studioisäntänä ja Ossi Oikarinen, Mika Salo, Toni Vilander ja Tommi Pärmäkoski asiantuntijoina. Tiimissä jatkaa myös viime kaudella F1-varikon haltuunsa ottanut toimittaja Mervi Kallio.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En tiedä mistä tietosi olet saanut, mutta vielä eilen MTV kommentoi omilla sivuillaan näin:
Etsin uutista ja se mihin frendi viittasi taisi olla tämä, tai tätä edeltävä uutinen, nythän tässä sanotaan ettei jätäkään noita hommia.
F1-toimittaja Mervi Kallio napattiin Huomenta Suomeen – jätti pitkäaikaisen työnsä - Viihde - Ilta-Sanomat

Ja hyvä niin, koska mielestäni on suoriutunut hyvin varikkotoimittajan roolissa, saa paljon haastatteluja ja hoitaa ne sujuvasti. Kysymyksiin pitäisi olla sitten taustatiimiä mukana, ei voikaan odottaa että älytön kokemus lajista olisi ja osaisi pallotella kysymyksiä tiimipäälliköiden kanssa.

_
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Bernie siirtyy syrjään, tai omien sanojensa mukaan hänet siirrettiin. Sanoo olevansa "eräänlainen kunniapuheenjohtaja", vaikkei tiedäkään mitä se oikeasti tarkoittaa.
F1-uutispommi: Ecclestone syrjään! - Uutiset - F1 - Sport - MTV.fi

Tämä on joko parasta mitä F1:lle on tapahtunut viimeaikoina tai pahinta, toivon ensinmainittua ja pelkään jälkimmäistä. Toivottavasti ainakin kisajärjestäjien taskujen tyhjennystä saadaan nyt järkevämmälle tasolle, on jotenkin järjetöntä että Saksan kaltaisessa F1:n historian kannalta oleellisessa maassa ei järjestetä omaa GP:tä ja Briteistä on ruvennut kuulumaan ettei Britannian GP:n tulevaisuuskaan ole turvattu.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en osaa nähdä tätä millään tavalla negatiivisena uutisena, oli tulevaisuus F1:n osalta mikä tahansa. Bernie on tehnyt lajille paljon hyvää, mutta aika ajoi miehestä ohi jo viimeistään 5-10 vuotta sitten. Ei osannut päästää vallasta irti omin avuin, joten jonkun muun oli hänet irrotettava siitä. Ajattelutapa on todella vanhoillinen ja se on ollut pääsyynä sille, miksi nuorempaa sukupolvea F1 ei tahdo kiinnostavan. Youtubesta poistetaan kaikki materiaali, SoMeen löydettiin jopa kaksi vuotta sitten ja tilille kilahtavan kisajärjestäjän maksun takia tyhjille katsomoille ajaminen ovat vain yksi huippu Bernien edellisvuosien saavutuksissa.

Innolla odotan, mitä uusi omistuspohja saa aikaan. Digitalisaatioon yrityksessä käsitykseni mukaan panostetaan paljon ja se ainakin lupaa F1-sarjalle hyvää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ecclestone on tehnyt F1:n eteen paljon hyvää mutta hänelle kävi kuten niin monelle muullekin (urheilu)johtajalle että jämähti valtaan liian pitkäksi aikaa, kävi lopulta liian ahneeksi ja korruptoitui liikaa, ja aikakin ajoi pahasti herran ohitse (mm. somen totaalinen laiminlyönti). Joten kyllä tämä on pakko ottaa positiivisena uutisena vaikka tällaisen pitkäaikaisen diktaattorin poistuminen aina saattaakin johtaa pienimuotoiseen tai isompankin kaaokseen.

Jotenkin Berniestä, ja siitä mihin hän on viime vuosina F1-sarjan johtanut, kertoo aika tyhjentävästi tuo MTV3:n jutun viimeinen kommentti: "Ja minulla on vielä rahaa sen verran, että minulla on varaa mennä kisaan". Bernie on ollut osaltaan tekemässä lajista niin kallista että rahasta on tullut aika olennainen asia ja monella ei enää ole varaa mennä kisaan. Tai edes katsoa niitä televisiosta.

Uusi omistajakin tietysti haluaa sijoitukselleen tuottoa, ja tehdä F1-tuotteella rahaa, mutta pitää toivoa että esim. noita kisamaksuja tulevaisuudessa järkevöitettäisiin että kisoja voitaisiin ajaa siellä missä on kiinnostuneita katsojia, eikä esim. jonkun sheikin ja hänen kavereidensa yksityishuvina. Perinteisiä kisapaikkoja on jo hävinnyt liikaa, ja nyt alkaa olla sellainenkin legenda kuin Silverstone liipasimella, niin jotain pitäisi tehdä. Varsinkin kun näistä uusistakin kisajärjestäjistä moni (esim. Malesia ja Singapore) on ilmoittanut että ovat luopumassa kisastaan tai ainakin vakavasti harkitsevat luopumista koska sijoitusta vastaavaa hyötyä kisasta ei saa.

Ja kyllä tuolle sarjan tallien väliselle rahanjaollekin pitäisi jotain tehdä. Ferrari on legendaarinen talli mutta ei se kyllä mitenkään ansaitse sitä että se saa pelkästä osallistumisesta pikkutallin vuosibudjetin verran bonusta. Kyllä myös pienet tallit ovat yhtä lailla tärkeitä ykkösten kannalta (aika moni mestari on noussut ykkösiin Minardin, Jordanin ym. pienten tallien kautta) joten nekin olisi tärkeää pitää elossa. Nyt siellä on Manor aivan henkitoreissaan, Sauberillakaan ei ole kovin vahvasti mennyt ja jopa sarjassa jatkuvasti hyvin menestyvä Force India on kroonisessa rahapulassa. Kertoo siitä että jossakin on mätää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja kyllä tuolle sarjan tallien väliselle rahanjaollekin pitäisi jotain tehdä. Ferrari on legendaarinen talli mutta ei se kyllä mitenkään ansaitse sitä että se saa pelkästä osallistumisesta pikkutallin vuosibudjetin verran bonusta. Kyllä myös pienet tallit ovat yhtä lailla tärkeitä ykkösten kannalta (aika moni mestari on noussut ykkösiin Minardin, Jordanin ym. pienten tallien kautta) joten nekin olisi tärkeää pitää elossa. Nyt siellä on Manor aivan henkitoreissaan, Sauberillakaan ei ole kovin vahvasti mennyt ja jopa sarjassa jatkuvasti hyvin menestyvä Force India on kroonisessa rahapulassa. Kertoo siitä että jossakin on mätää.

Kyllähän tuo tulonjako jatkossa pitäisi mennä ihan puhtaasti menestyksen mukaan ja niin että ohjataan joka tallille. Ei mitään järkeä alkaa jollekin tallille maksamaan vain sen takia koska se on Ferrari ym.. Tosin eihän tässä pidä semmoistakaan järjestelmää yrittää tehdä että liikaa hankaloittaa noiden isojen asetelmaa, onhan esim juurikin Ferrari todella tärkeä palanen lajia, mutta onhan se naurettavaa että ne saa 80 miljoonaa vain sen takia että ne on Ferrari. Tuokin voisi olla merkittävä raha jos jaetaan kaikkien tallien kesken. Saattaisi olla juurikin sen verran että manor esimerkiksi pystyisi selviämään kaudesta läpi.

Se mikä tässä uuden omistajan kohdolla odottaisi että lajia viedään enemmän entiseen suuntaan ja entisille asuinpaikoille, ei yritetä laajentaa ja uusia mantereita valloittaa. Europpassa pitäisi jalansija saada eka takaisin sitten voi lähteä viemään muuallekin lajia kunhan se on jossain ensin vakaalla pohjalla, nyt mennään vähän joka suuntaan ja samalla tapetaan se sieltä missä se on kotoisin. Tulojakoakin kun järkevöittää sillä varmasti saataisiin rahoitusta talleille lisää ja samalla myös alennuksia näille perinteisien ratojen kisamaksuihin tai saataisiin esim. joku rahasto millä pystyttäisiin kunnostamaan näitä vanhoja ratoja kisakuntoon ja auttamaan niiden toiminnan ylläpitämisessä. Otetaan mielummin vaikka muutama miljoona enemmän öljysheikeiltä ja ohjataan ne vanhoihin ratoihin. Tai sitten vain rahaa vähemmän oikeuksien omistajien taskuun..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse odotan uusilta omistajilta sitä, mistä ovat jo puhuneetkin: F1:sten modernisoimasta katsojien kannalta. Laji tarjoaisi vaikka mitä mahdollisuuksia, aina kuskien kypäriin kiinnitettävistä 360-asteen kameroista VR-ratkaisuihin yms. Mahdollisuudet ovat rajattomat jos on vaan halua/fyffeä sijoittaa siihen.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Kyllähän tuo tulonjako jatkossa pitäisi mennä ihan puhtaasti menestyksen mukaan ja niin että ohjataan joka tallille. Ei mitään järkeä alkaa jollekin tallille maksamaan vain sen takia koska se on Ferrari ym.. Tosin eihän tässä pidä semmoistakaan järjestelmää yrittää tehdä että liikaa hankaloittaa noiden isojen asetelmaa, onhan esim juurikin Ferrari todella tärkeä palanen lajia, mutta onhan se naurettavaa että ne saa 80 miljoonaa vain sen takia että ne on Ferrari. Tuokin voisi olla merkittävä raha jos jaetaan kaikkien tallien kesken. Saattaisi olla juurikin sen verran että manor esimerkiksi pystyisi selviämään kaudesta läpi.

Se mikä tässä uuden omistajan kohdolla odottaisi että lajia viedään enemmän entiseen suuntaan ja entisille asuinpaikoille, ei yritetä laajentaa ja uusia mantereita valloittaa. Europpassa pitäisi jalansija saada eka takaisin sitten voi lähteä viemään muuallekin lajia kunhan se on jossain ensin vakaalla pohjalla, nyt mennään vähän joka suuntaan ja samalla tapetaan se sieltä missä se on kotoisin. Tulojakoakin kun järkevöittää sillä varmasti saataisiin rahoitusta talleille lisää ja samalla myös alennuksia näille perinteisien ratojen kisamaksuihin tai saataisiin esim. joku rahasto millä pystyttäisiin kunnostamaan näitä vanhoja ratoja kisakuntoon ja auttamaan niiden toiminnan ylläpitämisessä. Otetaan mielummin vaikka muutama miljoona enemmän öljysheikeiltä ja ohjataan ne vanhoihin ratoihin. Tai sitten vain rahaa vähemmän oikeuksien omistajien taskuun..

Ensinnäkin korjataan tuo sinun vale, Ferrari ei saa sen takia enemmän rahaa että on Ferrari. Vaan sen takia että on ollut formuloissa mukana vuodesta 1950 asti.

Ferrari on ollut mukana rakentamassa koko F1-sirkusta ja näin ollen heidän kuuluukin saada enemmän rahaa kuin muiden. En oikein näe että Mercedeksen kuuluisi nyt saada eniten rahaa koska kiristivät sääntömuutoksen uhkaamalla vetäytyä lajista jos ei saada heille suotuisia moottoreita.

Toki tulonjakoa voisi muuttaa hieman jotta se palvelisi pikkutalleja enemmän ja saataisiin tasaisempaa kilpailua. Mutta kyllä Ferrarillekin kuuluu palkinto siitä että ovat olleet mukana alusta saakka.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kai tuota uutta omistajaa voi kuin ilolla tervehtiä. Potentiaalia on parempaan, mutta toki voihan se huonompaankin suuntaan mennä kai jos ihan pelkkänä kasmasiinina sarjaa pitävät. Brawnin nimitys toki kertoo että ihan urheilullista - tai siis moottoriurheilullista - yritystä on.
Äkkiseltään en näe uhkana kuin sarjan liian amerikkalaistamisen, joka voi tarkoittaa suomikuskeille entistä vaikeampaa tietä sarjaan (josko ketään nyt näköpiirissäkään on).
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensinnäkin korjataan tuo sinun vale, Ferrari ei saa sen takia enemmän rahaa että on Ferrari. Vaan sen takia että on ollut formuloissa mukana vuodesta 1950 asti.

Niin eiköhän tuo lause kun sanoo että ferrari saa rahaa sen takia kun on ferrari käy päteen tuohonkin, sitähän juuri kun ferrari saa rahaa historiansa takia. Eikös liigassakin olisi järkevää alkaa rahaa jakamaan niille jengeille jotka on alusta lähtien ollut mukana.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin, missähän vaiheessa Ferrari on saanut riittävästi korvauksia siitä, että on ollut alusta mukana? Vai vääristetäänkö kilpailua loppuun asti koska.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Äkkiseltään en näe uhkana kuin sarjan liian amerikkalaistamisen, joka voi tarkoittaa suomikuskeille entistä vaikeampaa tietä sarjaan (josko ketään nyt näköpiirissäkään on).
Niko Kari on Red Bullin junnutiimissä ja ajelee GP3:a Red Bullin suojissa. Siinä voisi olla seuraava suomalainen kuski. -99 syntynyt muistaakseni, joten aikaa on mutta eihän noista ikinä tiedä.

Amerikkalaistamista pelkään itsekin. Nyt on huhuissa puhuttu jopa neljästä kisasta jenkeissä ja jostain erityskisasta, joka ajettaisiin Super Bowlin viikolla kyseisellä pelipaikkakunnalla.
Tuskin nyt kuitenkaan tulee ainakaan toivottavasti.

Ecclestonekin siitä puhui, että perus jenkkikatsoja kyllästyy 15min. jälkeen ja tarvitsee virikkeitä jatkuvasti. Tämä oli esimerkkinä mahdollisten sprinttikisojen tai kisan puoliksi jakamisen puolesta, jossa puolivälissä on tauko, jolla voidaan sitten haastatella kuskeja yms.

Toivotaan kuitenkin, että formulat pysyy pääpiirteissään.

Ross Brawnin tulo puikkoihin on hieno homma!
Ecclestonelle myös kiitosta siitä miten toi formulat nykyiseen tilaansa. 2000-luku olikin jo sitten vähän liikaa ja alkoi muistuttamaan seniiliä vanhusta lähinnä.
Sosiaalinen media ja uudet markkinointikanavat eivät kiinnostaneet. Sitten alkoi tulla myös niitä aivopieruja. Esimerkiksi kun kysyttiin miten saada nuoria innostumaan lajista, niin kommentit oli lähinnä tälläisiä: "-Ei nuorilla ole varaa ostaa Rolexia"
Ihmekös jos uutta sukupolvea on vaikea saada kun kisat on maksukanavien takana ja "pöhinä" somessa yms. täysin olematonta.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Niin eiköhän tuo lause kun sanoo että ferrari saa rahaa sen takia kun on ferrari käy päteen tuohonkin, sitähän juuri kun ferrari saa rahaa historiansa takia. Eikös liigassakin olisi järkevää alkaa rahaa jakamaan niille jengeille jotka on alusta lähtien ollut mukana.

Mistä se liiga sitä rahaa jakaa? Oletettavasti tarkoitat Sm Liiga Oy:tä joka on tappiollinen joten eipä taida onnistua.

Eikä mikään kansallinen urheilusarja ole verrattavissa Formuloiden kaltaiseen bisnekseen.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Niin, missähän vaiheessa Ferrari on saanut riittävästi korvauksia siitä, että on ollut alusta mukana? Vai vääristetäänkö kilpailua loppuun asti koska.

Tallien stintit ovat keskimäärin aika lyhyitä sarjassa joten on ihan oikein maksaa pidempään mukanaolleille enemmän. En nyt vannomaan mene kun en jaksa tähän hätään faktaa kaivaa, mutta muutkin pidempään mukana olleet saavat siitä hyvästä rahaa?

Mitä järkeä maksaa valtavia summia jollekin Virginille jonka johtajat käyttävät rahat aivan johonkin muuhun kuin formuloihin.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tallien stintit ovat keskimäärin aika lyhyitä sarjassa joten on ihan oikein maksaa pidempään mukanaolleille enemmän.

Joka varmasti osittain johtuu juurikin siitä että tulovirrat ovat hankanlasti ennakoitavia ja jos ei pärjää heti niin ei tule paljon tulojakaan. Jos halutaan uusia talleja jotka säilyisivät pidempään mukana tuloja pitäisi jakaa tasaisemmin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joka varmasti osittain johtuu juurikin siitä että tulovirrat ovat hankanlasti ennakoitavia ja jos ei pärjää heti niin ei tule paljon tulojakaan. Jos halutaan uusia talleja jotka säilyisivät pidempään mukana tuloja pitäisi jakaa tasaisemmin.

Joo ja eikös nykyisin ole joku "kultainen ananas " palkinto sille tallille joka jää viimeiseksi eli eipä saa mitään tuloja. Varmaan tuo eri talleilla annettava boonus voisi korvata vaikka tehdastallien boonuksella joka kaikille saman suuruinen ja reilu näitä muita talleja kohtaan. Tulojako perustua paljon enemmän menestyksen mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös