Fingerpori – oma suosikkisi?

  • 772 879
  • 1 423

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tämä oli joku kissanomistajien välinen inside-vitsi.

Mä voin olla hakoteilla, mutta mulla tuli mieleen kissojen ja koirien väliset erot. Koira herää murtovarkaaseen ja samalla herättää isännän, kissa sen sijaan on hiljaa vain murtovarkaan ollessa läsnä. Voi olla kaukaa haettu tulkinta ja minään unohtumattomana suorituksena en tätä strippiä pidä.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mä voin olla hakoteilla, mutta mulla tuli mieleen kissojen ja koirien väliset erot. Koira herää murtovarkaaseen ja samalla herättää isännän, kissa sen sijaan on hiljaa vain murtovarkaan ollessa läsnä. Voi olla kaukaa haettu tulkinta ja minään unohtumattomana suorituksena en tätä strippiä pidä.

Kyllä tämä strippi taisi olla tarkoitettu vain kissanomistajien naurettavaksi. He kyllä heti tunnistavat tilanteen ja varmasti aiheuttaa ainakin hymähdyksiä. Kissan naukuminen yöaikaan on tuttua juttua. Ja naukuminen loppuu vain jos kissa kiinnittää mielenkiintonsa hetkeksi johonkin muuhun. Tässä tapauksessa se seuraa mielenkiinnolla murtovarasta kunnes toiminnan loppuessa alkaa taas vaatimaan ulospääsytä ja/tai ruokaa. Kissahan ei ole koira joka alkaa tilanteen ollessa päällä metelöimään vaan päin vastoin hiljenee seuraamaan tarkkaavaisena tilannetta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Mä voin olla hakoteilla, mutta mulla tuli mieleen kissojen ja koirien väliset erot. Koira herää murtovarkaaseen ja samalla herättää isännän, kissa sen sijaan on hiljaa vain murtovarkaan ollessa läsnä. Voi olla kaukaa haettu tulkinta ja minään unohtumattomana suorituksena en tätä strippiä pidä.

Näin minäkin sen tulkitsin. Fingerporin taso on laskenut kuin lehmän häntä. Luova tauko tms tekisi varmaan hyvää.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Perjantain Fingerpori oli ihan hyvää laatua: Varastettu purjevene
Tämänpäiväinen Fingerpori oli puolestaan harvinaisen paska, mutta ihmekös tuo, sillä Sanoma-konsernin toinen lehti, Ilta-Sanomat, otti kunnian stripin ideasta oikein "uutisen" muodossa (spoiler-laatikossa). Nyt olisi asiaa myös "Huonot toimittajat vauhdissa" -ketjuun.
Päivän Fingerpori-vitsi sai alkunsa Ilta-Sanomien toimituksessa - tajuatko tämän?

Julkaistu: 30.7.2014 11:38

Fingerpori Keskiviikon Helsingin Sanomissa olevan Fingerpori-sarjakuvan vitsi sai alkusysäyksensä viime perjantaina Ilta-Sanomien toimituksessa.

Keskiviikon Helsingin Sanomissa julkaistun Fingerpori-stripin vitsin takana ovat sarjakuvapiirtäjä Pertti Jarlan lisäksi Ilta-Sanomien uutispäällikkö Sami Hernesaho sekä toimituspäällikkö Elina Schüller.

Ilta-Sanomat uutisoi viime perjantaina helsinkiläisnaisen keksimästä kikasta, jolla häätää nurmikolle ulostavat valkoposkihanhet pihapiiristä. Nainen oli laittanut pihalleen lintujen pelotteeksi karvaisen lelukoiran, ja sen avulla valkoposkihanhet pysyivät kaukana pihapiiristä. Lue uutinen täältä.

Hernesaho ja Schüller keskustelivat uutisesta ja Schüller keksi, että mökiltä löytyisi posliinischäfer. Hän pohti, josko se riittäisi pitämään linnut kaukana mökin pihapiiristä.

Schüllerin tokaisu antoi Hernesaholle ahaa-elämyksen ja hän sai ajatuksen lähettää aiheesta vinkin sähköpostitse Fingerporin luojalle Pertti Jarlalle.

Keskiviikon Helsingin Sanomissa Hernesahon, Schüllerin ja Jarlan yhteistyössä luotu oivallus koki päivänvalon. Stripin laidassa on myös tekijänä mainittu Hernesahon nimi.

Tuoreessa stripissä (30.7.) Heimo Vesa ajaa koiraltaan karvat pois ja kertoo tekevänsä tädilleen lahjaa.

"Kuulin, että hän kerää posliinikoiria.", Heimo Vesa sanoo.

Ymmärsitkö Ilta-Sanomien toimituksessa alkunsa saaneen Fingerpori-vitsin?

Mika Seppänen
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nyt ei tuo eilinen Fingerpori aukea. Siis tämä Hesarissa julkaistu, missä Hitler kirjoittelee jotain syyskirjettä. Osaisikos joku valaista.
 

Gemondo

Jäsen
Mä taas päädyin siihen lopputulokseen että funny part on se että kaikki kuolee joka tapauksessa, tavalla tai toisella. Aurinkoista syksyä!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nyt ei tuo eilinen Fingerpori aukea. Siis tämä Hesarissa julkaistu, missä Hitler kirjoittelee jotain syyskirjettä. Osaisikos joku valaista.
Punchline taisi olla "syysterveisin". Eli mitään hassunhauskaa monitasoista läppää tuossa ei taida olla.
Mä taas päädyin siihen lopputulokseen että funny part on se että kaikki kuolee joka tapauksessa, tavalla tai toisella. Aurinkoista syksyä!
Fingerporin teksteistä on puuttunut jo pitkään paras terä. Esimerkiksi "läpihuutojuttu"-strippi toimisi paremmin, jos Heimon kollega kysyisi, "Miten toimintasuunnitelmasi hyväksyntäkäsittely meni?"

Samoin Hitler-stripin hirtehishumoristinen kontrasti olisi ehkä avautunut selvemmin, jos viimeisen ruudun terveiset olisivat todella olleet esim. "aurinkoiset" tai jos toivotus olisi ollut vaikkapa "Mukavaa viikonloppua! t. Aatu".
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Löysin noiden strippien kommenttien perusteella tällaisen blogin missä selitetään mitä missäkin fingerporissa tarkoitetaan
http://rautalankapori.blogspot.fi/

(linkki vie blogspot.fi-sivustolle)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei nyt iha tän ketjun kamaa mut en jaksa uutta avata, mutta voisiko joku hieman avata tämänpäiväistä HS:ssä olevaa. Ei nimittäin aukea millään. Olen myös lukenut paljon Aku Ankkaa.

Pelle Pelottoman apuri koki valaistuksen luettuaan Jehovan todistajien jakamaa Vartiotornia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös