FIFA-sarja

  • 311 931
  • 1 319

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@jaakkopavunvarsi

Viimeisintä kautta nyt puolet takana ja tuota edellisessä viestissä mainittua sekoilua lukuunottamatta nuo ovat onneksi olleet suht vähissä. Edellisellä kaudella riitti ihan riesaksi asti. Voi olla myös osaksi sitäkin, että yritin liikaakin kierrättää pelaajia, kun taas nyt olen mennyt huomattavasti enemmän ykkösmiehistöllä väsymyksestä huolimatta. Ehkä tuossa on jotain piilotettuja persoonallisuusominaisuuksia tai jotain, kun nuo edelliskauden "ongelmatapaukset" on joko myyty pois tai sementoituneet avaukseen tälle kaudelle. Toivotaan, että sama meno jatkuu eikä tarvitse enää vaihdella puolikuolleita ukkoja kentälle etteivät halua ulos seurasta. :)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Silkkeri

Nyt kun olen vetänyt kohta kolme kautta (muistaakseni), niin olen tullut siihen tulokseen, että yksi varamies per pelipaikka pärjää, eli tosi pienellä rosterilla tavallaan pyöritän (esim. kaksi topparia systeemissä, niin rosterissa kolme). Ei tämä koskaan menisi oikeassa futiksessa läpi, mutta ea:n maalimassa kyllä (NBA2K on ainut oikea sarja tällä hetkellä). Kun on niukalti noita pelaajia, niin jätkät pysyy melko tyytyväisinä, eikä pikku levoista valitella. Olen nostanut Plymouth Argylen kaksi sarjatasoa ylemmäs ja nyt näyttää, että ensi vuonna Valioliiga koittaa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@jaakkopavunvarsi

Itse pelailen Southamptonilla neljättä kautta. Kaikki muu on jo voitettu paitsi Valioliigan mestaruus, joka kaatuu aina tasaisuuden puutteeseen. Toisessa tallennuksessa pelaan Millwallilla, ja siellä kyllä pärjään juuri kuvailemallasi rotaatiolla. Valioliigassa ei kyllä riitä millään enää siinä vaiheessa, kun pääsee pelaamaan europelejä ja roikkuu molemmissa cupeissa mukana. Toppareiden osalta kyllä, mutta varsinkin keskikentällä ja hyökkäyksessä ukot ovat jatkuvasti ihan lopussa. Pelaan 4-5-1 ja nyt avauksen rotaatiossa on 3 topparia, 4 laitapakkia, 4 laituria, 6 keskikentän keskustaa ja 2 kärkeä + junnut ja muut vaihtopelaajat. Välillä tekee noillakin tiukkaa, kun osuu kolmea peliä viiteen päivään. Toki paljon riippuu pelaajien kunnosta. Osa porukasta jaksaa vetää lähes kaikki matsit, kun taas osalle tekee tiukkaa painaa edes joka toinen peli kunnialla loppuun pahimmissa otteluruuhkissa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Silkkeri

Mulla ei ole vielä europelit päässeet häiritsemään, eli kun kansalliset Cupit ei sotke, niin aika paljon on lepoaikaa pelaajilla. Olen pyrkinyt siihen, että yksi varamies per pelipaikka ja jos sieltä junnuista tulee (scout systemin kautta, Englanti, P-Irlanti, Suomi) pelaajia niin ne on sitten plussaa. Jostain syystä olen toistaiseksi pärjännyt, mutta ehkä tuleva Valioliigaan nousu muuttaa tilanteen. Kerran muistan sellaisen hetken, että oli joku tärkeä liigapeli, olisko ollut ekalla kaudella ja heti seuraavana päivänä fa-cup, mikä piti vetää ihan selviyitymistaktiikalla kun pelaajat oli täysin puhki. Hävisin jollekin ManU:lle sen jatkoajalla. Eli siinä kohtaa ei tekoäly toiminut, sillä eihän peräkkäisinä päivinä tällaisia pelata. Mutta summasummaaruumia, ei ole tullut noita ristiriitoja (bugeja), että väsyneet pelaajat olisivat koskaan valittaneet peliajan puutteesta.
 
Suosikkijoukkue
Pyry & Tappara
Mitenkäs tässä paljon puhutussa The Journeyssä ovatko seuraavat asiat mahdottomia muuttaa:

Alex Hunterin ulkonäkö
Pelinumero
Pelipaikka

Onkos pelissä silti olemassa "tylsempi" normaali player career Mode?

Onko manager career Modesta kerrottu vielä jotain uutta? Sitä kuitenkin pelaan selvästi eniten.

Kiitokset jos joku tietää ja jaksaa kirjoittaa. Itse en nyt jaksa googletella.
 

Dängleri

Jäsen
Vaihdoin pitkän PES-kauden jälkeen FIFA:an (16), ja tuli pari mutkaa matkaan. Pahoittelen jo etukäteen tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei osaa niin ei osaa;

1.) Päivitin pelaajasiirtoja manuaalisesti peliin, mutta en löydä valikkoa josta pelaajien pelinumeroja on mahdollista muuttaa. Mistähän löytyisi?

2.) Haluaisin pelata pelejä manuaalisesti päivittämilläni kokoonpanoilla, mutta aina kun yritän aloittaa pelin, niin peli lataa verkon kautta omat kokoonpanonsa. Saako tuon ominaisuuden jostain asetuksista pois?
 
Suosikkijoukkue
Pyry & Tappara
Vaihdoin pitkän PES-kauden jälkeen FIFA:an (16), ja tuli pari mutkaa matkaan. Pahoittelen jo etukäteen tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei osaa niin ei osaa;

1.) Päivitin pelaajasiirtoja manuaalisesti peliin, mutta en löydä valikkoa josta pelaajien pelinumeroja on mahdollista muuttaa. Mistähän löytyisi?

2.) Haluaisin pelata pelejä manuaalisesti päivittämilläni kokoonpanoilla, mutta aina kun yritän aloittaa pelin, niin peli lataa verkon kautta omat kokoonpanonsa. Saako tuon ominaisuuden jostain asetuksista pois?

1. Sellaista valikkoa ei mielestäni ole, mutta itse teen tuon Edit Players osiossa.

2. Siis yksittäisissä peleissä pitäisi olla ne itse tehdyt kokoonpanot mutta esim career modessa alkuvalikoissa on vaihtoehto "current customized". Mutta jos puhut vain yksittäisistä peleistä ja ei ole itse tekemäsi kokoonpanot jo valmiiksi niin en tiedä siitä sitten
 

Dängleri

Jäsen
1. Sellaista valikkoa ei mielestäni ole, mutta itse teen tuon Edit Players osiossa.

2. Siis yksittäisissä peleissä pitäisi olla ne itse tehdyt kokoonpanot mutta esim career modessa alkuvalikoissa on vaihtoehto "current customized". Mutta jos puhut vain yksittäisistä peleistä ja ei ole itse tekemäsi kokoonpanot jo valmiiksi niin en tiedä siitä sitten

Tänksis. En aiemmin tajunnut, että sieltä löytyi tuo "Edit Player" -osio.

Yksittäisiin peliin (Kick Off tai Play rival matck) mentäessä näyttää lataavan online kokoopanot -> omat kokoonpanot olen saanut toimimaan ainoastaan siten, että kirjaudun ulos Playstation Networkista.
 

motamoro

Jäsen
Tänksis. En aiemmin tajunnut, että sieltä löytyi tuo "Edit Player" -osio.

Yksittäisiin peliin (Kick Off tai Play rival matck) mentäessä näyttää lataavan online kokoopanot -> omat kokoonpanot olen saanut toimimaan ainoastaan siten, että kirjaudun ulos Playstation Networkista.

Muistaakseni Y:tä tai Kolmiota painamalla se ottaa Match Day liven pois käytöstä eli varmaan nuo nettikokoonpanot?
 
Demo ollut nyt pelattavana pari päivää. Muutamia tärkeimpiä huomioita demosta.
.
Erikoistilanteet:
- Vaparit menneet eteenpäin. Voit itse valita pelaajan juoksukulman palloon nähden. Esim. ulkosyrjävaparit onnistuu nyt hienosti. Jos vaikkapa haluat lisää sisäkierrettä, voit siirtää pelaajaa juoksemaan hieman jyrkemmin palloon (pelaajan curve statsi toki vaikuttaa tähän yhä).
- Kulmapotkun suunnan ja targetin voi määrittää täysin. Valitset siis mihin kohtaan pallo on tarkoitus ampua, sitten päätät ammutaanko joko sellanen putoava lehti tai kova pallo. Pystyt myös valitsemaan pelaajan jota kontrolloit, tämän jälkeen annat kulman ja voit juosta valitsemallasi pelaajalla palloon.
- Pilkut kokeneet myös muutoksen. Ensiksi valitset juoksukulman, kuten vapareissa. Seuraavaksi tatilla vauhtia ja ohjaat pallon maaliin. Vaatii kyllä hieman totuttelua aluksi.

Gameplay
- Syöttöjä parannettu huomattavasti (läpisyötöt, keskitykset), vaikka perus syöttö tuntuukin lähtevän välillä, kuin tahmea paska suolesta. Eteenpäin on menty.
- Pelaajat näyttävät paljon paremmalta (no homo).
- Liukkareita fiksattu, eli enää ei kannata vedellä kintuille jatkuvasti, kun pelaaja ei liu'u kuutta metriä eteenpäin. Puolustus tapahtuu aika pitkälti jockey-tyylisesti.
- Pallon suojaaminen on todella tehokasta. Vaikea saada pallo pois jos toinen suojaa, helposti voit saada pari kaveria selkään roikkumaan ja pelata parilla nopeella passilla itelle paljon tilaa. Tätä voi hyödyntää niin hyökkäämisessä kuin puolustamisessa, tuntuu jopa hieman ylivoimaiselta tuo.
- Skill muuvsit jotenkin kömpelömpi käyttää.
- Kaukolaukakset uppoo maaliin aika tehokkaasti tällä hetkellä (esim. paskat long shot statsit omaavillakin pelaajilla lähtee välillä vedot kaukaa tosi nätisti, mikä ei omasta mielestä ole hyvä). Plussana kaukolaukauksiin se, että voit ampua kaukaa matalia, kovia palloa joista irtoo helpohkosti reboundeja jos tulee päin.
- Pieniä bugeja löytyy mm. animaatioista, mutta ne korjataan varmaan, kun täysversio tulee.
- Voit nyt asettaa hyökkääjät pelaamaan "False 9" roolia missä tahansa formationissa.
- The Journey vaikuttaa ihan kivalta, vähän NBA 2k -pelisarjaa apinoitu tossa. Tuntuu ehkä hieman väkisin tehdyltä. Kiva lisä, ei siinä mitään.
- Managerit juoksee välillä kentälle/kentän laidalle räyhäämään. Löytyyhän pelistä mm. Mourun ja Guardiolan feissitkin.
 
Viimeksi muokattu:

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Olikos se nyt niin, että tämä tulee huomenna EA Accessiin? Jotenkin olisi sellainen muistikuva, mutta pakko kysyä joltain viisaammalta. Toistaiseksi PES on itselle tämän vuoden ykkönen futispeleissä, mutta täytyyhän sitä Fifalle antaa mahdollisuus tuon 10 tunnin ajan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olikos se nyt niin, että tämä tulee huomenna EA Accessiin? Jotenkin olisi sellainen muistikuva, mutta pakko kysyä joltain viisaammalta. Toistaiseksi PES on itselle tämän vuoden ykkönen futispeleissä, mutta täytyyhän sitä Fifalle antaa mahdollisuus tuon 10 tunnin ajan.
Löytyy jo nyt EA Accessista kun menee EA Accessista kauppaan katsomaan itse peliä ja painaa siitä "trial". 40GB lataus.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko joku saanut ladattua? 2 tuntia oli latauksessa itselläni ja 28% oli tullut tuosta 40GB latauksesta. En tiedä miten heikot serverit Fifan puolella nyt on tuohon lataukseen, mutta esim. NHL17 EA Access-versio taisi tulla kokonaan 45min sisään boksille. Reilu 20GB muistaakseni oli tuon koko, eli Fifa ei yli kahdessa tunnissa ollut ladannut kuin puolet tuostakaan.

Noh yöksi lataukseen ja aamulla sitten testiin.

Edit: No eipä ole tullut vieläkään. 75% ladattuna ja luki XbOnella että "yhdistä Xbox Liveen" kun tulin takaisin boksille. Melkoista. Erikoista ettei ole ihan itse yrittänyt takaisin liveen kun netti toimi, vaan hengasi tuossa vaan toimettomana ja konsolibuutti auttoi "liven löytymiseen".

Edit2: Nyt latasi jäljellä olevat 25% nopeasti. Mutta kun käynnistin pelin, se ilmoitti että Fifan serverit ovat nurin. Ei sitten pelata...
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ensitestillä Manager Career on tasan sama kura mitä jokainen vuosi/peli tähänkin asti. Taas on vaan vähän kortisteltu mukasyvyyttä siihen.

FUT:ssa settien teko on ihan mukavaa, mutta yllättäen palkinnot ovat untradeablea vissiin täysin. Aika perinteistä EA:ta Fifan puolella, NHL:n puolella settipalkinot sentään saa myydä...

Seuraavaksi sitten kakkostililä Journey testiin. Mutta ensituntuma on se, että emmä tätä peliä kyllä ainakaan julkaisuhintaan osta. Fifa 16 patchauksilla ja uudella grafiikkamoottorilla, mutta tosiaan nyt vielä vasta ensituntuntuma peliin.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Ensitestillä Manager Career on tasan sama kura mitä jokainen vuosi/peli tähänkin asti. Taas on vaan vähän kortisteltu mukasyvyyttä siihen.

FUT:ssa settien teko on ihan mukavaa, mutta yllättäen palkinnot ovat untradeablea vissiin täysin. Aika perinteistä EA:ta Fifan puolella, NHL:n puolella settipalkinot sentään saa myydä...

Seuraavaksi sitten kakkostililä Journey testiin. Mutta ensituntuma on se, että emmä tätä peliä kyllä ainakaan julkaisuhintaan osta. Fifa 16 patchauksilla ja uudella grafiikkamoottorilla, mutta tosiaan nyt vielä vasta ensituntuntuma peliin.

Career Modeen on kylläkin lisätty board expectionit, vaikuttaa ihan kivalta uudistukselta.

FIFAn Career Modea tulee itsellä tahkottua joka vuosi siihen asti kunnes uusi versio ilmestyy, ja minä olen erittäin tyytyväinen siihen toisin kuin jääkiwkkopelisarjan vastaavaan. Fifassa itselleni on tärkeintä toimiva gameplay, pelaajien realistinen kehitys, mahdollisuus muokata taktiikoita riittävästi sekä realistiset pelaajasiirrot. Minun mielestä nämä vaatimukset täyttyvät kirkkaasti.

En valittaisi vaikka syvyyttä tulisi lisää, mutta manageripelit ovat erikseen.

Kun sinun viestejä lukee niin tulee mieleen kiukutteleva teini jolle ei kelpaa mikään. Suosittelisin jotain ulkoiluharrastusta ja videopelien jättämistä huomattavasti vähemmälle niin ehkä löytyisi vähän positiivisempi asennekin.

Varmasti rupeaa vanne kiristämään päätä kun joka päivä tuijottaa teeveetä.
 

Buster

Jäsen
Itse pitkästä aikaa ennakkotilannut tämän. Muutamat viimeiset vuodet mennyt siten, että olen ostanut vuodenvaihteen jälkeen PS Storesta kun hinta on laskenut alle 40€. Hyvin on maistunut AI:ta vastaan pelaaminen ja manager modea aina tahkottu syyskuulle asti. Välillä enempi, välillä vähempi. Olisihan siinä parantamista kun kaikki tiimit pelaa pitkälti samalla lailla ja cuppimatsit alasarjalaisia vastaan on melkeimpä kaikkein vaikeimpia pelejä, mutta kyllä se manuaaleilla ihan koukuttavaa on. Vaikkakin tuntuu että noita manuaalejakin on helpotettu jollain tavalla tässä vuosien saatossa, en usko että olisin kehittynyt paremmaksi.

Pieni banaani otsassa ainoastaan sen puoleen kun taas saa sliderien kanssa vääntää, että löytää mahdollisimman hyvät. Ja onhan tuo siirtopuolen tekoäly vähän tylsä kun kuka tahansa ostettavissa mistä vaan ja tosta vaan kun lyö massia pöytään. Itse kaipaisin myös vaihtoehtoa, että halutessaan näkisi muiden pelaajien arvot. En jaksa tuota hidasta skouttailua. Niin ja järkeä AI-joukkueiden peluutukseen, sekä siirtoihin. Ne ostelee uusia kavereita ja sitten ne hankinnat on penkillä. West Hamillakin vaikkapa tokalla ja kolmannella kaudella niiden maalinsuulla oli mun Bolton-savessa Raphael Spiegel, jonka overall oli jotain 57 pelin alussa. Ja tuskin oli noussut juurikaan. Muuten mielenkiintoisesti Spiegel oli kuin seinä ja siksi se jäikin mieleen.

Eka manageriura alkanee HJK:lla. Sysätä se vaikkapa kakkosbundesliigaan, niin on ensin sarjanousukin saavutettavana. Mutta kaipa tuo Journey pitää ihan ekana katsastaa. Toivottavasti ton moodin myötä EA olisi hieman panostanut myös tuohon yhdellä ukolla pelaamisen mielekkyyteen. Se oli ihan kivaa viimeksi Fifa 14, missä jaksoin muutaman kauden pelaajauraa vääntää keskikentällä. Sittemmin ihan sama mitä tehnyt, niin peli ollut aika nihkeää ja hidasta hieromista, jossa tilanteita tullut liian vähän. Pelasin Fifa 14 managerimoodia jopa siten, että olin paikkalukittuna veskariksi ja pläräsin vain taktiikoita. Mutta ei tosiaan kovin sujuvasti CPU väännä CPU:ta vastaan, mikä sitten heijastuu tohon pelaajauraankin. PES:n demossa peli taas eteni ehkä jopa liiankin vauhdikkaasti paikkalukituksella ees taas.
 
Viimeksi muokattu:

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
On taas meininkiä. Tänään kävin viidessä eri kaupassa uutta Fifaa metsästämässä, mutta jokaikisessä paikassa pelin PS4-versio oli loppu, XBOX-versioita kyllä löytyi joka paikasta. Noh laitoin sitten PSN-storen kautta lataukseen, ja minunkin suht hyvällä netillä peli latasi ensin sellaiset kolme tuntia. No, ei siinä vielä mitään, onnessani laitoin pelin käyntiin ja sitten tajusinkin, että ainiin ainahan tämä peli pitää vielä asentaa jotta saa kaikki toiminnot käyttöön. Siinähän menikin sitten mukavat 8 tuntia. Aivan järkyttävän kokoinen(35 gigaa) on kyllä tuo ensimmäinen asennustiedosto. 9 kertaa suurempi kuin itse peli minkä storesta latasin. Noh, jos sitä huomenna pääsisi sitten kokeilemaan...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
onnessani laitoin pelin käyntiin ja sitten tajusinkin, että ainiin ainahan tämä peli pitää vielä asentaa jotta saa kaikki toiminnot käyttöön. Siinähän menikin sitten mukavat 8 tuntia. Aivan järkyttävän kokoinen (35 gigaa) on kyllä tuo ensimmäinen asennustiedosto. 9 kertaa suurempi kuin itse peli minkä storesta latasin.
En ole tainnut PS:lla yhtään isoa peliä ostaa Storesta, mutta Xboxilla menee niin, että pelistä saa jo latausvaiheessa todella karsitun osan pelattavaksi ja täyteen peliin pääsee käsiksi vasta latauksen (ja samalla asennuksen) loputtua (tässä pelissä taitaa olla FA Cupin finaali Chelsealla ja Manulla). Onko Playstationilla jotain eri osia latauksessa? Tuollaisia 35-yli 50 GB:n pakettejahan ne pelit nykyään alkavat kaikki olemaan, ilmeisesti PS4 FIFA17 on n.44 GB, Xboxilla nelisen vähemmän.
Outoa että noin väärin on kysyntä kaupoissa laskettu, no loppu hyvin, kaikki hyvin ja pääsit jalkapallon ääreen.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
En ole tainnut PS:lla yhtään isoa peliä ostaa Storesta, mutta Xboxilla menee niin, että pelistä saa jo latausvaiheessa todella karsitun osan pelattavaksi ja täyteen peliin pääsee käsiksi vasta latauksen (ja samalla asennuksen) loputtua (tässä pelissä taitaa olla FA Cupin finaali Chelsealla ja Manulla). Onko Playstationilla jotain eri osia latauksessa? Tuollaisia 35-yli 50 GB:n pakettejahan ne pelit nykyään alkavat kaikki olemaan, ilmeisesti PS4 FIFA17 on n.44 GB, Xboxilla nelisen vähemmän.
Outoa että noin väärin on kysyntä kaupoissa laskettu, no loppu hyvin, kaikki hyvin ja pääsit jalkapallon ääreen.
Joo sellainen pakettihan se oli. Se 9 gigan peli ladattiin ensin jonka jälkeen pystyi sitten pelata sitä FA-cupin finaalia, ja sillä välin peli itse asensi sitä 35,2 gigan toista osaa. En kuitenkaan koskenut siihen FA-cuppiin kun halusin pelin lataavan mahdollisimman nopeasti. Ihan törkeän kauan siinä kuitenkin meni. Tämä oli nyt toinen kokonainen peli minkä latasin storesta ja edellinen oli NHL 17 ennakkotilaus niin ei paljon haitannut kauanko peli lataa kun ei sitä kuitenkaan päässyt heti pelaamaan.
 

lebak

Jäsen
Perjantaina löytyi vielä Powerista tuohon 55€ hintaan. Lisäksi kampanjakoodilla FB2016 saa -5%.

Mikä on hyvä taktiikka aloittaa FUT -tiimin kasaamista? Sain joitain ilmaisia pakkoja kun sen ensimmäisen kerran käynnistin ja päätin taktiikkani, että laitan heti kaiken myyntiin ja kokosin (futhead.com) 90-100 CHE pronssisen tiimin. Miten muut ovat lähteneet keräämään 'rahaa' tai kasaamaan tiimejään?

Careerin uudistuksia odotin taas kuten monena vuotena aikaisemminkin. Hallituksen antamat tavoitteet tuovat pienen lisän, mutta ei olennaisesti mitään suurenmoista. Norwich aloittanut matkansa kuitenkin kohti valioliigaa ja europelejä.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Perjantaina löytyi vielä Powerista tuohon 55€ hintaan. Lisäksi kampanjakoodilla FB2016 saa -5%.

Mikä on hyvä taktiikka aloittaa FUT -tiimin kasaamista? Sain joitain ilmaisia pakkoja kun sen ensimmäisen kerran käynnistin ja päätin taktiikkani, että laitan heti kaiken myyntiin ja kokosin (futhead.com) 90-100 CHE pronssisen tiimin. Miten muut ovat lähteneet keräämään 'rahaa' tai kasaamaan tiimejään?

Careerin uudistuksia odotin taas kuten monena vuotena aikaisemminkin. Hallituksen antamat tavoitteet tuovat pienen lisän, mutta ei olennaisesti mitään suurenmoista. Norwich aloittanut matkansa kuitenkin kohti valioliigaa ja europelejä.
Minä en Powerista löytänyt lauantaina löytänyt, olisi kelvannut.

Itse aloitin tänä vuonna FUT-tiimin avaamalla nuo alkuun tulevat pakat(itsellä vain yksi pronssipakka) ja tekemällä manager taskit. Sen jälkeen oli rahaa kasassa noin vajaa 5k ja kasasin sitten yhden pronssitiimin pelkästään oman clubin pelaajilla, ja tein vähän paremman mahdollisimman halvan hopea/kultajoukkueen. Sen jälkeen kävin ostamassa Cataloguesta 15x 1000 kolikon boostin, ja menin pelaamaan offlinessa paria eri turnausta. Näiden turnausten jälkeen olikin reilu 20k rahaa ja kokosin muutaman halvan kultajengin joilla aion mennä 10 divariin jo nettiin sitten. Lopuilla ylimääräisillä rahoilla ja pelaajilla aloin kasaamaan Squad Building Challengeja, joita suosittelen kovasti. Paras uudistus mitä FUT:iin on tullut hetkeen, loistavaa ajan vietettä ja siinä piilee myös hyvä rahantekopotentiaali.
Nyt kolikoita löytyy 50k ja pari aika kivaa kultajoukkuetta. Rekordi on 11-0-0 ja yksi peli pelattu netissä.
 

Thompson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Arsenal
Perjantaina kävin hyllystä hakemassa ja viikonloppu tuli enemmän tai vähemmän pelattua. Ei tuossa nyt mitään hirveitä muutoksia ole tapahtunut, mutta en niitä niin hirveästi kaipaillutkaan. Tietokoneen pelaaminen on ainakin muuttunut hieman parempaan suuntaan. Pelaan world class vaikeudella ja joukkueiden tasoerot huomaa paremmin kuin viime versiossa. Kovat joukkueet ovat oikeasti kovia ja huonoilla joukkueilla on pakka välillä totaalisen leveänä. Niin ja noihin erikoistilanteisiin tullut muutoksia, aika turhia sellaisia.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Nyt on tullut muutama peli hakattua ManUlla ura moodia World Class-tasolla, 15 minuutin puolikkailla ja voisi hieman kerrata ajatuksia pelistä.

-Vapari uudistus on mielestäni erittäin hyvä ja erityisen hienoa siinä on kun pelaajan voi laittaa ampumaan väärällä jalalla, tuota vaihtoehtoa olen kaivannut koska tykkään pelaajista joilla on 5* weak foot ja joskus voi käyttää tätä hyödyksi jossei löydy joukkueesta hyvää vasenjalkaista pelaajaa

-Rankkariuudistus ei puolestaan herättänyt hurraahuutoja täältä, kaipa tuohonkin tottuu mutta en tiedä miksi toimiva systeemi piti muuttaa. Tähtääminen on varmaan hankalaa jos pelaa paikallisvastujaa vastaan

-Ainoa apu mikä minulla on päällä semi shooting, varsinkin kulmapotkuissa kun yrittää puskea palloa pois boxista O-näppäimellä niin pelaaja yleensä puskee sen päätyrajasta yli. Onko muilla samaa ongelmaa manualilla vai johtuuko tämä tuosta semi assistancesta?

-Fifa 16 meni kokoajan World Classilla mutta 4 pelatun ottelun jälkeen taso vaikuttaa hieman helpommalta kuin edellisessä. Voi olla että pelityylini toimii paremmin tässä kun pallon suojaaminenkin onnistuu eikä enään nopein pelaaja R2 pohjassa voita palloa aina.

-Joukkeiden taktiikat vaihtelevat ilmeisesti paremmin uramoodissa tänä vuonna, 4 peliä tosiaan pelattu ja jokainen on kyllä ollut varsin erilainen

-Slidereita en ole koskaan säätänyt Fifassa mutta nyt ehkä täytyy, rikkeitä ei tule käytännössä ollenkaan. Itse olen saanut neljästä pelistä yhden keltaisen kortin ja vastustajille on tullut 2 vaparia 25m sisältä, vastustajille on tullut 2 keltaista ja minä olen saanut 3 vaparia 25m sisältä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös