Feminismi – tasa-arvon asialla?

  • 356 153
  • 2 904

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jäikö nyt se uutislähde näyttämättä? Lisäksi lainauksesi ei erittele että he ovat sankareita, juuri sukupuolensa takia. Ymmärtänet pointin viimeistään nyt?

Tuo poliisi teki työtään ja helvetin hyvin tekikin, kuten teki myös Suomen poliisit. Ihan poliiseina.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä aiheesta oli juttua jossain hetki sitten. Aihetta oli tutkittu luostarissa asuvien munkkien ja nunnien keskuudessa, joten elävät suojattua elämää monella tavalla. Genetiikka selittää tästä erosta yhden vuoden.
Suurin eron aiheuttaja oli miesten runsaampi tupakointi ja alkoholin käyttö. Myös elintasosairaudet (sepelvaltimotauti), onnettomuudet ja väkivalta olivat selittäviä.

Minusta itse aiheutetut asiat eivät ole tasa-arvokysymys (väkivalta ei välttämättä kuulu listaan).

Minä tiesin, että sinä tulet sanomaan tämän asian täällä jälleen kerran. Ajatellaan, että olet oikeassa, eli erilaiset elintasosairaudet eivät ole tasa-arvokysymyksiä. Miten ajattelet tämän ajattelun edistävän näiden ongelmien poistamista? Vai onko sinulla ylipäätään sellaista ajatusta, että näitä ongelmia tulisi jollakin tavalla pyrkiä yhteiskunnassamme poistamaan?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä tiesin, että sinä tulet sanomaan tämän asian täällä jälleen kerran. Ajatellaan, että olet oikeassa, eli erilaiset elintasosairaudet eivät ole tasa-arvokysymyksiä. Miten ajattelet tämän ajattelun edistävän näiden ongelmien poistamista? Vai onko sinulla ylipäätään sellaista ajatusta, että näitä ongelmia tulisi jollakin tavalla pyrkiä yhteiskunnassamme poistamaan?
Ei tule Juha Miedollekaan yllätyksenä, että alkoholia, tupakkaa ja liikalihavuutta vastaan kampanjoidaan yhteiskunnassamme jatkuvati. Voidaanhan me alkaa kutsumaan tätä työtä miesten tasa-arvo-ongelmien ratkomiseksi jos siitä jollekin hyvä mieli tulee.

Tosin tässähän on niin hieno tilanne, että naisten elintavat ovat menneet huonompaan suuntaan joka näkyy keski-iässä laskevasti ja siten lisää tämän logiikan mukaan tasa-arvoisuutta.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tule Juha Miedollekaan yllätyksenä, että alkoholia, tupakkaa ja liikalihavuutta vastaan kampanjoidaan yhteiskunnassamme jatkuvati. Voidaanhan me alkaa kutsumaan tätä työtä miesten tasa-arvo-ongelmien ratkomiseksi jos siitä jollekin hyvä mieli tulee.

Tosin tässähän on niin hieno tilanne, että naisten elintavat ovat menneet huonompaan suuntaan joka näkyy keski-iässä laskevasti ja siten lisää tämän logiikan mukaan tasa-arvoisuutta.

En minä ainakaan sellaista toivo, että naisten elintavat menisivät huonompaan suuntaan ja sitä kautta tilanne tasaantuisi.

Mutta en minä sitäkään ymmärrä, että rivien välistä kerta toisensa jälkeen annetaan ymmärtää, että miesten terveys- ja syrjäytymisongelmat ovat asioita, joille ei mitään edes kuulukaan yrittää yhteiskunnallisella tasolla tehdä. Ihan tällainen mielikuva sinun kommunikoinnistasi tämän asian suhteen tulee. Toki se on vain minun mielikuvani ja voin olla aivan väärässä, mutta sanonpa nyt kuitenkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mutta en minä sitäkään ymmärrä, että rivien välistä kerta toisensa jälkeen annetaan ymmärtää, että miesten terveys- ja syrjäytymisongelmat ovat asioita, joille ei mitään edes kuulukaan yrittää yhteiskunnallisella tasolla tehdä. Ihan tällainen mielikuva sinun kommunikoinnistasi tämän asian suhteen tulee. Toki se on vain minun mielikuvani ja voin olla aivan väärässä, mutta sanonpa nyt kuitenkin.
Kuten sanoin niin minä en näe noita terveysongelmia tasa-arvokysymyksenä. Syrjäytymisasia on sitä paljon enemmänkin ja siihen toivoisin parempia ratkaisuja löydettävän. Myönnän silti että enemmän se on minulle kansantaloudellinen kysymys, kuin tasa-arvokysymys. Olen tainnut joskus ennenkin sanoa, että työn kysyntää pitäisi kasvattaa laskemalla sen hintaa. Tämä varmasti auttaisi syrjäytymiseenkin jossain määrin.

Olen aina kannattanut tupakkalain tiukentamisia ja luottanut siihen että se näkyy käytön vähenemisessä, kuten onkin käynyt. Ravintoloissa tupakoinnin kieltäminen on yksi hienoimpia muutoksia joita on nähty koskaan missään ja pidin tupakkatuotteiden piilottamistakin tiskeiltä hyvänä ideana. Alkoholijuttuihin minulla ei yhtä jyrkkää mielipidettä ole. En haluaisi holhota aikuisia ihmisiä, mutta olen taipuvainen uskomaan että tarjonnan parantaminen ja hinnan lasku lisäävät kulutusta. Minulle se olisi sinänsä ok, jos yksilöt maksaisivat siitä aiheutuneet kustannukset itse. Ruikutusta en kuitenkaan jaksa kuunnella, että valtio syrjii kun on itse viinaa omiin kurkkuihin kaadettu.

En voi sanoa, että näkisin mitenkään äärimmäisen tärkeänä asiana että ihmisten elinikää saadaan jostain 75 vuodesta eteenpäin väkisin puristettua jollain vuodella. Jos siis valintana on käyttää nämä rahat vaikka lasten terveydenhuoltoon, niin päätös on helppo. Siinä mielessä tämä keski-iän nostaminen ei ole minulle se omin juttuni, kunhan eivät veronmaksajat nyt parhaassa työiässä kupsahtele.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kuten sanoin niin minä en näe noita terveysongelmia tasa-arvokysymyksenä. Syrjäytymisasia on sitä paljon enemmänkin ja siihen toivoisin parempia ratkaisuja löydettävän. Myönnän silti että enemmän se on minulle kansantaloudellinen kysymys, kuin tasa-arvokysymys. Olen tainnut joskus ennenkin sanoa, että työn kysyntää pitäisi kasvattaa laskemalla sen hintaa. Tämä varmasti auttaisi syrjäytymiseenkin jossain määrin.

Olen aina kannattanut tupakkalain tiukentamisia ja luottanut siihen että se näkyy käytön vähenemisessä, kuten onkin käynyt. Ravintoloissa tupakoinnin kieltäminen on yksi hienoimpia muutoksia joita on nähty koskaan missään ja pidin tupakkatuotteiden piilottamistakin tiskeiltä hyvänä ideana. Alkoholijuttuihin minulla ei yhtä jyrkkää mielipidettä ole. En haluaisi holhota aikuisia ihmisiä, mutta olen taipuvainen uskomaan että tarjonnan parantaminen ja hinnan lasku lisäävät kulutusta. Minulle se olisi sinänsä ok, jos yksilöt maksaisivat siitä aiheutuneet kustannukset itse. Ruikutusta en kuitenkaan jaksa kuunnella, että valtio syrjii kun on itse viinaa omiin kurkkuihin kaadettu.

En voi sanoa, että näkisin mitenkään äärimmäisen tärkeänä asiana että ihmisten elinikää saadaan jostain 75 vuodesta eteenpäin väkisin puristettua jollain vuodella. Jos siis valintana on käyttää nämä rahat vaikka lasten terveydenhuoltoon, niin päätös on helppo. Siinä mielessä tämä keski-iän nostaminen ei ole minulle se omin juttuni, kunhan eivät veronmaksajat nyt parhaassa työiässä kupsahtele.
Etkö sä just puhu itsesi pussiin? Olet kannattanut tupakkalain tiukentamista, mutta et näe miksi elinikää pitäisi saada väkisin puristettua 75 vuodesta ylöspäin. Tehokkainta kun olisi nimen omaan tyrkyttää tupakaa ja alkoholia kaikille, koska niiden haitat kertyy vasta vuosien kuluessa ja vähentävät eläkeikää. Mitä tulee kuluihin, niin hyvin on uponnut proaganda. Vaikka täällä ei juotaisi tippaakaan alkoholia ja vedettäisi yhtään röökiä, niin me ei tienattaisi yhtään enempää. Oikeasti meiltä häviäisi BKT:stä melkonen siivu ja työttömiä tulisi aivan saatanasti lisää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Etkö sä just puhu itsesi pussiin? Olet kannattanut tupakkalain tiukentamista, mutta et näe miksi elinikää pitäisi saada väkisin puristettua 75 vuodesta ylöspäin. Tehokkainta kun olisi nimen omaan tyrkyttää tupakaa ja alkoholia kaikille, koska niiden haitat kertyy vasta vuosien kuluessa ja vähentävät eläkeikää.
Tupakka aiheuttaa sairastumisten myötä poissaoloja työelämästä ja syöpähoidot ja muut ovat kalliita. Kuten sanoin niin tämä on minulle pääasiassa kansantaloustieteellinen kysymys. Verotulot eivät näiden haittoja kata.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tupakka aiheuttaa sairastumisten myötä poissaoloja työelämästä ja syöpähoidot ja muut ovat kalliita. Kuten sanoin niin tämä on minulle pääasiassa kansantaloustieteellinen kysymys. Verotulot eivät näiden haittoja kata.
Kattaa, mennen, tullen ja palatessa, mutta tämä ei ole asialle oikea ketju. Jos jaksaisin sellaisen perustaa, tai etsiä niin jatkaisin siellä, mutta minä uskon että voin todistaa väitteeni todeksi, jos hyvä ketju löytyy.
 
Päteekö tämä myös sellaisiin valintoihin kuin vaikkapa ala, jolle hakeutuu töihin?

Ei päde. Kun naiset hakeutuvat matalapalkka-aloille, se on rakenteiden vika. Kun miehet ryyppää ja tupakoi, se on ihan niiden oma vika. Miesten juopottelua eivät yhteiskunnalliset rakenteet ohjaile.

Jotenkin näin tämä feministinen "logiikka" nähdäkseni toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Vaikka feminismi kritisoisi naisia syrjiviä _rakenteita_, kokevat useat sen hyökkäyksenä nimenomaan miehiä kohtaan ja etsivät kaikki mahdolliset syyt, miksi se on naisten oma vika, tai ettei ongelmaa oikeasti ole.

Tuo rakenteet-sana ymmärretään usein väärin. Se ei ole kiinni sukupuolessa vaan pikemminkin asenteissa, käytännöissä ja joskus laeissa.

Samaa esiintyy varmasti joidenkin feministienkin ajatusmalleissa. Syrjivien rakenteiden olemassaoloa se ei kuitenkaan poista. Eikä yhden syrjinnän olemassaolo poista toista syrjintää.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei päde. Kun naiset hakeutuvat matalapalkka-aloille, se on rakenteiden vika. Kun miehet ryyppää ja tupakoi, se on ihan niiden oma vika. Miesten juopottelua eivät yhteiskunnalliset rakenteet ohjaile.

Jotenkin näin tämä feministinen "logiikka" nähdäkseni toimii.

Tämä. Käsittämätöntä, että @dana77 mielestä se, että naiset tutkitusti pyytävät vähemmän palkkaa ja hakeutuvat aloille joissa on pienempi palkka on rakenteiden ja asenteiden vika, mutta se että miehet elävät epäterveellisesti ei missään nimessä voi olla rakenteista ja asenteista kiinni ja siten ei ole tasa-arvo-ongelma.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka feminismi kritisoisi naisia syrjiviä _rakenteita_, kokevat useat sen hyökkäyksenä nimenomaan miehiä kohtaan ja etsivät kaikki mahdolliset syyt, miksi se on naisten oma vika, tai ettei ongelmaa oikeasti ole.

Näistä rakenteista on tullut taikasana, jota ei tarvitse perustella millään. Jos tulee oikein tiukka paikka, voi puhua piilevistä rakenteista, joita ei tarvitse perustella sitäkään vähää. Kannattaa muistaa, että nämä rakenteet ovat ennen kaikkea feministien ja joidenkin sosiologien keksintöjä - ei niiden, jotka ymmärtävät jotain taloudesta.
 

Undrafted

Jäsen
Minkä verran feministit tai Feministinen Puolue on puuttunut yhteiskunnan kohtiin, missä miehen asema on heikompi? Mikäli kyse aidosti tasa-arvoa hakevasta liikkeestä, niin työtä luulisi tehtävän kaikkien epäkohtien osalta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Näistä rakenteista on tullut taikasana, jota ei tarvitse perustella millään. Jos tulee oikein tiukka paikka, voi puhua piilevistä rakenteista, joita ei tarvitse perustella sitäkään vähää. Kannattaa muistaa, että nämä rakenteet ovat ennen kaikkea feministien ja joidenkin sosiologien keksintöjä - ei niiden, jotka ymmärtävät jotain taloudesta.

Minusta rakenteita on suht helppo löytää vaikkapa insinöörialoilta. Vanhempien ammatti ja odotukset, kaverien ammatti ja odotukset, asenteet sen suhteen onko mies vai nainen luotettavampi suorasta sovinismista ennakkoluuloihin, erottelu tyttöjen ja poikien ammatteihin lapsesta lähtien. "Pitää olla hyvä jätkä pärjätäkseen" --> pelkkä osaaminen ei oikeasti ole ykköskriteeri tms. "Feminiinit piirteet luonteessa eivät sovi äijien keskelle". Siis osa viattomia, inhimillisiä, "näin on aina ollut", ja osa silkkaa paskaa.

Eikä tämä päde vain sukupuoli- ja ammattiasioihin. Lastenhankintaketjusta voi lukea lisää. Vaikka meistä moni ajattelisi, että lastenhankinta on jokaisen oma päätös, voi takaraivoon olla juuttuneena rakenteita, joissa lähtökohta on se, että päätös jättää hankkimatta lapsia on jotenkin outo tai erikoinen. Osa näistä hälvenee vuosi vuodelta ja sukupolvi sukupolvelta, mutta vielä tässä vaiheessa pidämme joitain vapaalta valinnalta tuntuvia asioita ainakin tahattomasti hyvinkin lokeroituna.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minkä verran feministit tai Feministinen Puolue on puuttunut yhteiskunnan kohtiin, missä miehen asema on heikompi? Mikäli kyse aidosti tasa-arvoa hakevasta liikkeestä, niin työtä luulisi tehtävän kaikkien epäkohtien osalta.

Minkä verran Black lives matter edistää valkoisen asemaa!1!
 

sinikettu

Jäsen
Minkä verran Black lives matter edistää valkoisen asemaa!1!
Onko tämä ryhmittymä väittänyt, että heidän missionsa on edistää kaikkien etnisten ryhmien tasa-arvoa? Nimestä se ei ainakaan tule esille.

Feministit toisaalta väittävät, että he edustavat sukupuolten välistä tasa-arvoa. Tämä näyttää pitävän paikkansa vain siinä kohti, kun naisen asema on miestä heikompi yhteiskunnassa. En ole koskaan kuullut, että feministiryhmät olisivat lähteneet ensisijaisesti ajamaan miesten etuja sellaisten asioiden suhteen, joiden kannalta miehet ovat heikommassa asemassa kuin naiset. Voit todistaa tämä vääräksi tuomalla esiin tällaisia tapauksia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minkä verran Black lives matter edistää valkoisen asemaa!1!
Nyt vaadin lähteitä. Näytä nyt meille kaikille, missä tämä taho ilmoittaa tavoiteekseseen kaikkien tasa-arvon? Vastineeksi tälle on kylläkin olemasa All lives matter, mikä nimen omaan tähän tähtää, mutta nyt jäi kyllä retoriikka aika paskalle tasolle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onko tämä ryhmittymä väittänyt, että heidän missionsa on edistää kaikkien etnisten ryhmien tasa-arvoa? Nimestä se ei ainakaan tule esille.

Feministit toisaalta väittävät, että he edustavat sukupuolten välistä tasa-arvoa. Tämä näyttää pitävän paikkansa vain siinä kohti, kun naisen asema on miestä heikompi yhteiskunnassa. En ole koskaan kuullut, että feministiryhmät olisivat lähteneet ensisijaisesti ajamaan miesten etuja sellaisten asioiden suhteen, joiden kannalta miehet ovat heikommassa asemassa kuin naiset. Voit todistaa tämä vääräksi tuomalla esiin tällaisia tapauksia.

Koittaisit nyt aloittaa vaikka ymmärtämällä sen moneen kertaan toistetun perusasian, että feministit eivät ole mikään yksi ja keskenään täysin homogeeninen ryhmä, eikä kukaan edusta kaikkia feministejä. Jos siis vaikka menisit joko itse etsimään, tai ottaisit osaa esimerkiksi nim. Runtulinin kanssa käytyyn keskusteluun, joka etenee huolimatta osittain eriävistä mielipiteistä. Nyt jankkaat etuoikeutettujen miesten poterossa, koska etuoikeudet ovat juuri sitä, että voi ihan vittuillakseen jankata poterossaan - ei ole pakko liikkua. Mutta kas, jos liikkuu, voi oivaltaa jotain uutta.

Edit: ja siinä tuli kirjoittaessa toinen saman poteron jannu apajille.
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
Koittaisit nyt aloittaa vaikka ymmärtämällä sen moneen kertaan toistetun perusasian, että feministit eivät ole mikään yksi ja keskenään täysin homogeeninen ryhmä, eikä kukaan edusta kaikkia feministejä. Jos siis vaikka menisit joko itse etsimään, tai ottaisit osaa esimerkiksi nim. Runtulinin kanssa käytyyn keskusteluun, joka etenee huolimatta osittain eriävistä mielipiteistä. Nyt jankkaat etuoikeutettujen miesten poterossa, koska etuoikeudet ovat juuri sitä, että voi ihan vittuillakseen jankata poterossaan - ei ole pakko liikkua. Mutta kas, jos liikkuu, voi oivaltaa jotain uutta.
En ymmärrä, mitä tarkoitat. Feminismi tarkoittaa ihan kirjaimellisesti naisen etujen ajamista. Varmasti monet feministit haluavat todellista tasa-arvoa sukupuolten välille, mutta liike itsessään ei ole lähtökohtaisesti kehittynyt ajamaan miesten tasa-arvoa silloin kun se on tarpeen.

Undrafted kysyi hyvin oleellisen kysymyksen aiheesta tuossa aiemmin. Et kyennyt vastaamaan siihen muutoin kuin viittaamalla yhdysvaltalaiseen mustien oikeuksia ajavaan järjestöön (jolla on muuten käsittääkseni hyvin kyseenalainen maine, vaikka ihan hyvää tarkoitusta yrittääkin ajaa).

Jos tiedät esimerkkejä tapauksista, jossa feministit ovat ajaneet miesten etuja, tuo ne vaan rohkeasti esille. En ole kuullut yhdestäkään tällaisesta.

On ihan oikein, että myös miesten oikeuksia yritetään ajaa erinäisten tahojen toimesta. Se lisää aidosti sukupuolten välistä tasa-arvoa. Kuten aiemmin sanoin, Suomen yhteiskunnassa nainen on tällä hetkellä paremmassa asemassa kuin mies. Jos työelämä olisi tasapainossa sukupuolten välillä, miehillä menisi aivan helvetin huonommin kuin naisilla.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En ymmärrä, mitä tarkoitat. Feminismi tarkoittaa ihan kirjaimellisesti naisen etujen ajamista. Varmasti monet feministit haluavat todellista tasa-arvoa sukupuolten välille, mutta liike itsessään ei ole lähtökohtaisesti kehittynyt ajamaan miesten tasa-arvoa silloin kun se on tarpeen.

Undrafted kysyi hyvin oleellisen kysymyksen aiheesta tuossa aiemmin. Et kyennyt vastaamaan siihen muutoin kuin viittaamalla yhdysvaltalaiseen mustien oikeuksia ajavaan järjestöön (jolla on muuten käsittääkseni hyvin kyseenalainen maine, vaikka ihan hyvää tarkoitusta yrittääkin ajaa).

Jos tiedät esimerkkejä tapauksista, jossa feministit ovat ajaneet miesten etuja, tuo ne vaan rohkeasti esille. En ole kuullut yhdestäkään tällaisesta.

On ihan oikein, että myös miesten oikeuksia yritetään ajaa erinäisten tahojen toimesta. Se lisää aidosti sukupuolten välistä tasa-arvoa. Kuten aiemmin sanoin, Suomen yhteiskunnassa nainen on tällä hetkellä paremmassa asemassa kuin mies. Jos työelämä olisi tasapainossa sukupuolten välillä, miehillä menisi aivan helvetin huonommin kuin naisilla.

No nyt olet kuullut! Mennäänkö nyt keskusteluun?

Feministit myös miesten asialla – ehdottavat esimerkiksi yleisen asevelvollisuuden lakkauttamista

Feministinen puolue tavoittelee tasa-arvoa myös miehille – tällaisia ovat puoluejohtajat - Kuukausiliite - Helsingin Sanomat

Suomi tarvitsee sukupuolinorminpurkutalkoot! | Feministinen ajatushautomo Hattu

Feministinen manifesti - Vasemmistonuoret (huom. jo vuonna 2012)
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
Kiitos, mutta olen valitettavasti kuullut tästä. Tällaisten kommentien antaminen on aina suotavaa. Valitettavasti en ole tietoinen siitä, että feministit oikeasti ajavat tätä asiaa eteenpäin, eivätkä vain kirjoita mielipiteitä, kuinka asevelvollisuudesta pitäisi tehdä tasa-arvoinen. Kuten aiemmin mainitsin, en ole koskaan kuullut, että feministiryhmät ajaisivat miesten asioita. Siis oikeasti käyttävät tehokkaasti merkittäviä määriä resursseja asian parantamiseen. Mielipiteen kirjoittaminen ei tarkoita asian ajamista eteenpäin. Minä olen kirjoittanut tänne palstalle satoja mielipiteitä, joista olen henkilökohtaisesti ajanut eteenpäin vain murto-osaa. Voi olla, että tällaista on feministisissä piireissä tapahtunut ja tapahtuu, mutta tästä jutusta ei juurikaan faktatietoa asiasta ole saatavilla.

Keskustelu on alkanut jo ajat sitten.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nyt meni jo aika epätoivoiseksi tuo sinun saivartelusi, @sinikettu. Tämän logiikkasi perusteella he eivät aja konkreettisesti naistenkaan asioita.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt meni jo aika epätoivoiseksi tuo sinun saivartelusi, @sinikettu. Tämän logiikkasi perusteella he eivät aja konkreettisesti naistenkaan asioita.
Ja sun ei mennyt kun skippaat kaikki lähteet ja ainoa "lähteesi" on että feministit haluaa kieltää asevelvollisuuden. Kukas tätä maata sitten puolustaa? No ei ne feministit ainakaan. Yrittäisit nyt edes.

Lähteet, odotan edelleen. Nyt nähdään onko säännöt eri, yksi saa haukkua ja nimitellä muita ja muut ei sitä jolla taustat kunnossa. Kestääkö kantti?

Ja mulla ei ole mitään uuvattiuta vastaan, mulla on sitä vastaan, että tullaan tänne mesoamaan ja muita nimittelemään jollain erityisoikeudella.
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
Nyt meni jo aika epätoivoiseksi tuo sinun saivartelusi, @sinikettu. Tämän logiikkasi perusteella he eivät aja konkreettisesti naistenkaan asioita.
Hyvin mahdollista. Uskon kuitenkin, että naisten asioita ajetaan esimerkiksi vaikuttamalla polittisten ynnä muiden tahojen toimintaan. En väitä, että feminismi on miesten oikeuksia vastustava aate, enkä edes sitä, että feministit eivät aja myös miesten tasa-arvoa. Väitän vain, etten ole nähnyt mitään konkreettista todistetta sille, että miesten asioita ajetaan. Saatan olla väärässäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös