Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

  • 93 856
  • 302

Kude

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SuomU
D3- ja D4-katsomoihin olisi tarkoitus kasaantua. En ole varma, mutta D4 taitaa olla jo loppuunmyyty, kannattaa tarkistaa. Itse olen D4:ään suuntaamassa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tuolla vitutusketjussa oli vähän aikaa sitten tarinaa tästä sitkeästä väärästä mielikuvasta siitä, että äänekkään kannattamisen ytimessä olevat pitävät itseään parempina faneina. Tästä mielikuvasta tuskin koskaan päästään eroon, sillä jatkuvasti tämän kannattajaryhmän sisältä tulevaa viestintää halutaan ymmärtää väärin.

Willimiesten twitteristä löytyy erinomainen esimerkki.

WM twiittaa, että tyhjä halli imartelee laulavia kannattajia. Syy siis on se, että ääni kaikuu paremmin, kun ääntä vaimentavaa yleisöä (lue: vaatetta ja ihmistä) on vähemmän. Tämä kuitenkin ymmärretään ainakin yhden satunnaisen henkilön toimesta niin, että faniporukka "taas kerran" nostaa itsensä jalustalle.

Kertokaa hyvät ihmiset miten voimme todistaa sen, että arvostamme kaikkia keltamustia värejä tunnustavia riippumatta siitä ovatko jokaisessa pelissä huutamassa, istumassa hiljaa tai vaikka vain harvassa matsissa kuka mistäkin syystä. Kertokaa, koska me emme sitä tiedä.

Porukassa on niitä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa se mitä meistä ajatellaan mutta minua toden totta kiinnostaa.
 

hermoraunio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kertokaa hyvät ihmiset miten voimme todistaa sen, että arvostamme kaikkia keltamustia värejä tunnustavia riippumatta siitä ovatko jokaisessa pelissä huutamassa, istumassa hiljaa tai vaikka vain harvassa matsissa kuka mistäkin syystä. Kertokaa, koska me emme sitä tiedä.

Porukassa on niitä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa se mitä meistä ajatellaan mutta minua toden totta kiinnostaa.

Luulen, että näin tuppaa käymään aina, kun iso joukko ihmisiä tekee jotain juttua yhdessä ja tapoja toimia on monenlaisia. Kannattaminen on vieläpä hyvin tunnepitoista puuhaa. Tuo lainauksen viimeinen virke on minusta myös oleelinen. Suurin osa ihmisistä lienee jollain tavalla kiinnostunut siitä, mitä muut ajattelevat. Jotkut niistäkin, jotka muuta väittävät. Siinä sitä sitten etsitään rivien välistä sellaisiakin juttuja, joita siellä ei ole ja pahastutaan.

Minusta Willimiehet on pelkästään positiivinen ryhmä, vaikka Vitutusketjussa aikoinaan pienen herneen toiseen sieraimeen otinkin jostain kommentista (en kyllä edes tiedä olivatko kommenttien esittäjät Willimiehiä). Myönnettävä kuitenkin on, että meillä sanoisinko maltillisemmilla kannattajilla olisi hieman opittavaa tuossa pelitapahtumaan osallistumisessa. Voisimme varmaankin olla vähemmän huolissamme siitä, miltä näytämme hillitysti käyttäytyvien vierustoveriemme silmissä ja antaa sen sijaan tunteen näkyä ja kuulua. Tunteen, jota varmasti löytyy laajalti istumakatsomossakin. Tähän suuntaan olen nyt itse yrittänyt ottaa varovaisia askeleita. Pitäkööt hulluna.

Toivottavasti löydätte keinoja hälventää virheellisiä käsityksiä Willimiesten ajattelutavoista, jotta turhanpäiväinen kinastelu jäisi pois ja voitaisiin keskittyä olennaiseen eli SaiPan kannattamiseen ja jääkiekosta nauttimiseen. Ideoita minulla ei tähän kyllä hirveästi ole. Koko Kisapuistolle osoitettuja chantteja vaimitänenyton? Yleisönosastokirjoitus Willimiesten nimissä?
 

Aapee79

Jäsen
Tuolla vitutusketjussa oli vähän aikaa sitten tarinaa tästä sitkeästä väärästä mielikuvasta siitä, että äänekkään kannattamisen ytimessä olevat pitävät itseään parempina faneina. Tästä mielikuvasta tuskin koskaan päästään eroon, sillä jatkuvasti tämän kannattajaryhmän sisältä tulevaa viestintää halutaan ymmärtää väärin.

Willimiesten twitteristä löytyy erinomainen esimerkki.

WM twiittaa, että tyhjä halli imartelee laulavia kannattajia. Syy siis on se, että ääni kaikuu paremmin, kun ääntä vaimentavaa yleisöä (lue: vaatetta ja ihmistä) on vähemmän. Tämä kuitenkin ymmärretään ainakin yhden satunnaisen henkilön toimesta niin, että faniporukka "taas kerran" nostaa itsensä jalustalle.

Kertokaa hyvät ihmiset miten voimme todistaa sen, että arvostamme kaikkia keltamustia värejä tunnustavia riippumatta siitä ovatko jokaisessa pelissä huutamassa, istumassa hiljaa tai vaikka vain harvassa matsissa kuka mistäkin syystä. Kertokaa, koska me emme sitä tiedä.

Porukassa on niitä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa se mitä meistä ajatellaan mutta minua toden totta kiinnostaa.

Olen erittäin otettu ja tyytyväinen, että olet M löytänyt myös Twitterin. Tervetuloa joukkoon! Sinne sopii myös näitä äärilaitafaneja kuten sinä ja minä. Toiset eivät pääse esim. sairauden takia peleihin livenä ja JOUTUVAT katsomaan niitä telkkarista. Sitten on kiva lukea, olkoosa nyt WM tai ei, miten on naurettavat yleisömäärät peleissä jne. paskaa. Aika moni asia vaikuttaa siihen, millä tavalla seuraa pystyy kannattamaan ja tukemaan.

Jos helvetin monella on kuva WM-porukasta ylimielisenä jenginä, niin onko se sitten varmasti ihan tuulesta temmattu? Miten monesta muusta kannattajajoukosta en ole saanut kyseistä kuvaa? WM-jengissä on muutama helvetin hieno äijä, ketä tunnen, mutta paljon on myös sen porukan taakse piiloon menevää "diivaa".

SaiPa - Aina tukena.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos helvetin monella on kuva WM-porukasta ylimielisenä jenginä, niin onko se sitten varmasti ihan tuulesta temmattu?
Ai on vai? Mie vähän epäilen. Minulla ja varmaan kaikilla muillakin on Willimiehistä jäänyt pelkästään positiivinen kuva. Intohimoisia kannattajia jotka seisovat joukkueen takana ja pitävät hauskaa tilanteesta riippumatta. Olen myös aktiivisesti lukenut Willimiesten foorumia ja yhtään mitään ylimielisyyttä en ole ikinä huomannut. Tässä nyt jää sellainen kuva että täällä tietyt tyypit tarkoituksella tahallaan vetää herneitä nenään kaikesta mahdollisesta ja jostain syystä käsittää asiat ihan tahallaan väärin. Naurettavaa että täällä pitää edes keskustella tälläisistä asioista. Minä ainakin kumarran porukalle syvään.
 

Aapee79

Jäsen
Ai on vai? Mie vähän epäilen. Minulla ja varmaan kaikilla muillakin on Willimiehistä jäänyt pelkästään positiivinen kuva. Intohimoisia kannattajia jotka seisovat joukkueen takana ja pitävät hauskaa tilanteesta riippumatta. Olen myös aktiivisesti lukenut Willimiesten foorumia ja yhtään mitään ylimielisyyttä en ole ikinä huomannut. Tässä nyt jää sellainen kuva että täällä tietyt tyypit tarkoituksella tahallaan vetää herneitä nenään kaikesta mahdollisesta ja jostain syystä käsittää asiat ihan tahallaan väärin. Naurettavaa että täällä pitää edes keskustella tälläisistä asioista. Minä ainakin kumarran porukalle syvään.

Itse en ole kertaakaan täällä maininnut missään yhteydessä WM tai ottanut kantaa heidän toimintaansa. Herneitäkin on nenäänsä silloin vaikea ottaa tai käsittää asioita "tahallaan" väärin.

Nyt yhden Twitter-viestin perusteella, kun yllättävästi "MR. Aina oikeassa" ottaa asian esiin, niin toki tulen vastaamaan. Hyvä, kun on fanijoukko. Tylsää olisi hallissa, jos ei olisi näitä muutamia rohkeita ihmisiä, ketkä huutaa äänensä käheeksi.

Tämäpä riitti minulta tältä osin tähän aiheeseen. Kiitos!
 

Paviaaniuros

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onnistuuko tätä kautta tilaamaan pelkän lipun Ilmalaan, siis ilman kyydityksiä?

Ja yritämme saada tämän viikon puolella selvyyden, kuinka etäkannattajat lippunsa sitten saavat. Vaihtoehdot ovat joko Stadin Keltamustien yhteyshenkilöltä hallin ovella tai sitten omalla nimellä noudettuna varattujen lippujen tiskiltä. Jokereista riippuu siis. Tästä tiedotetaan kyllä ry:n sivuilla sekä täällä.

Kannattaa muistaa, että pyrimme kannustamaan läpi ottelun seisaaltaan, joten pieni varoituksen sana siitä on annettava. Klassisessa "Tiistai ja SaiPa" asetelmassa pystyy aivan varmasti paikkansa hakemaan katsomosta niin, että istuminenkin onnistuu.
 

Paviaaniuros

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos etäkannattajilla jäi jotain tänään hampaankoloon, niin ei hätää:

Kummien kera Kisapuistoon

Runkosarjan viimeiseen kotiotteluun on järjestetty bussikyyti Helsingistä Kisapuistoon. Ja kuten otsikkokin sen kertoo, mukana myös #kummit. Näyttäkää, että vastaavia juttuja kannattaa viritellä jatkossakin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Saipalaisten meteli tänään Areenalla oli jos nyt ei mykistävää, niin ainakin todella todella hyvää! Harvassa on noin hyvää haastetta Eteläpäädylle. Lisää tätä!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Saipalaisten meteli tänään Areenalla oli jos nyt ei mykistävää, niin ainakin todella todella hyvää! Harvassa on noin hyvää haastetta Eteläpäädylle. Lisää tätä!
Oletko ihan tosissasi? :D Oman mokan takia jouduttiin nimittäin koko porukka istumaan, mikä syö aina intoa ja ääntä.
 

Wolves

Jäsen
Saipalaisten meteli tänään Areenalla oli jos nyt ei mykistävää, niin ainakin todella todella hyvää! Harvassa on noin hyvää haastetta Eteläpäädylle. Lisää tätä!

Totean saman, lisäämällä että Urho-TV:n lähetykseenkin kannustus kuului hyvin selvästi.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jumalauta, iso käsi kaikille keltamustille tänään Areenassa. Urhon kautta kuului hiton hienosti kannustus.

Tätä lisää, otetaan uusiksi sitten playoffeissa!
 

Jäämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Borussia Dortmund, Sympatiat HIFK:lle
Areenalta selvitty takaisin, joten hyvä muistutella porukkaa Espoon reissusta, jonne lähdetään 2.3.2013 ja Stadin Keltamustia Lappeenrannasta, jonne saavutte 9.3.2013 feat. YLEX Iltapäivä. Linkin takaa ilmoittautumaan: SaiPaFanit ry
 

Paviaaniuros

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä on paljon kaivattua Laatujournalismia.

Laadusta voidaan olla montaa mieltä, mutta valittu kevyehkö linja pysyy jatkossakin ja uusimmassa tekstissä pääsee esille jälleen yksi SaiPan ympärillä toimivista sidosryhmistä eli Kisapuiston Kissat ja heidän kapteeninsa:

KLIK! (Linkistä Kaiteen Kertomaa -blogiin.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös