Facebook

  • 993 651
  • 3 109

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Oon varmaan ennenkin tätä suositellut, mutta asentakaa hyvät ihmiset FB Purity koneelle. Monta hyvää työkalua Facebookkiin, mm. se että aina näkyy uusimmat päivitykset, eikä FB vaihda niitä itsekseen suosituimpiin. Suoraan sivuilta: "F.B. (Fluff Busting) Purity is a Facebook customizing browser extension. It alters your view of Facebook to show only relevant information to you. It lets you remove the annoying and irrelevant stories from your newsfeed such as game and application spam, ads and sponsored stories. It can also hide the boxes you don't want to see on each side of the newsfeed."
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Oon varmaan ennenkin tätä suositellut, mutta asentakaa hyvät ihmiset FB Purity koneelle. Monta hyvää työkalua Facebookkiin, mm. se että aina näkyy uusimmat päivitykset, eikä FB vaihda niitä itsekseen suosituimpiin. Suoraan sivuilta: "F.B. (Fluff Busting) Purity is a Facebook customizing browser extension. It alters your view of Facebook to show only relevant information to you. It lets you remove the annoying and irrelevant stories from your newsfeed such as game and application spam, ads and sponsored stories. It can also hide the boxes you don't want to see on each side of the newsfeed."

Tattis, mennyt ohi tältä lukijalta täysin. Tai muistini tapansa mukaan pettänyt väärässä kohtaa. Pistin testiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuli vahingossa tsekattua toi omat lähetetyt kaveripyynnöt osio ja huomasin että siellä oli täysin tuntematon tyyppi (joka kuitenkin oli kaverin kaveri) jolle mukamas olin lähettänyt kaveripyynön. Olen 100% varma että en ole niin ainakaan tarkoituksella mitään pyyntöä lähettänyt, ja enkä muista että olisin edes kyseisen ihmisen profiila koskaan katsonut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli vahingossa tsekattua toi omat lähetetyt kaveripyynnöt osio ja huomasin että siellä oli täysin tuntematon tyyppi (joka kuitenkin oli kaverin kaveri) jolle mukamas olin lähettänyt kaveripyynön. Olen 100% varma että en ole niin ainakaan tarkoituksella mitään pyyntöä lähettänyt, ja enkä muista että olisin edes kyseisen ihmisen profiila koskaan katsonut.

Mulla ainakin mobiilisovelluksella tuli joskus aikanaan lähetettyä vahingossa kaveripyyntöjä näille "ihmisiä joita saatat tuntea"-tyypeille, kun sormi sivalsi juuri sopivasti siitä "lisää kaveriksi"-kohdalta ja silloin ainakaan ei mitään vahvistusta asialle kysytty. Oudointa siinä oli, että usein sieltä tuli vielä hyväksyvä vastaus, vaikka suurin osa oli jotain täysin tuntemattomia hahmoja.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mulla ainakin mobiilisovelluksella tuli joskus aikanaan lähetettyä vahingossa kaveripyyntöjä näille "ihmisiä joita saatat tuntea"-tyypeille, kun sormi sivalsi juuri sopivasti siitä "lisää kaveriksi"-kohdalta ja silloin ainakaan ei mitään vahvistusta asialle kysytty.
Mä olen just ton takia välttänyt sen osion kattomista kännykällä. Luulen että just ton takia saan välillä omituisia kaveripyyntöjä kaverien kavereilta. Mutta taisinpa tossa noin kuukausi sitten kebabbia odotelessa katella sitä osiota kännyllä ja varmaan se pyyntö silloin lähti.

Nyt kun taas on heinäkuu niin sitä toivoo että jengi ei laittais niitä loma- taikka hääkuviaan sellaisiksi julkisiksi/globaaleiksi jotka sitten pamahtaa omaan newsfeediin kun kaveri niistä tykkää/likettää. Oikeasti ei vois vähempää kiinnostaa jonkun tuntemattoman ihmisen varpaat jossain aurinkoranalla taikka kesämökillä.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Mä olen just ton takia välttänyt sen osion kattomista kännykällä. Luulen että just ton takia saan välillä omituisia kaveripyyntöjä kaverien kavereilta. Mutta taisinpa tossa noin kuukausi sitten kebabbia odotelessa katella sitä osiota kännyllä ja varmaan se pyyntö silloin lähti.

Ainakin Androidin sovelluksessa se nappula kaveriksi lisäämiseksi näkyy myös feedissä, kun sinne tulee noita kavereiden kaverien julkaisuja. Tuo varmastikin aiheuttaa useimmat vahinkopainallukset. On vieläpä aika petollisessa paikassa jos feediä selaa oikean käden peukalolle kuten varmasti useimmat tekevät.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen huomannut että Facebookissa on tälläinen näppärä "New Posts" osio siellä kaveri/friends osiossa. Siellä näkee ketkä kavereista on tehnyt tilapäivityksiä/postauksia jotka on mennyt ohi. Tosin sitten olen huomannut tällaisen mielenkiintoisen ilmiön että se näyttää että joku fb-kaveri on tehnyt tilapäivityksen, mutta sitten kun klikkaa kyseisen FB-kaverin sivua niin siellä ei olekaan mitään uutta. Itse olen tulkinnut tämän niin että kyseinen FB-kaveri on tehnyt jonkun tilapäivityksen, mutta koska olen sen fb-kaverin "acquaintance" listalla että en vain näe noita tilapäivityksiä/postauksia. Itse ainakin pystyn kuvittelemaan että olen noiden ihmisten acquaintance listalla koska ne on just sellaisia tuttuja.

Kuulostaako salaliittoteoriani uskottavalta? :D
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onko täällä kukaan tehnyt koskaan ns. "feikkiprofiilia" Facebookiin? Onko mitään vinkkejä miten tuo tehdään ettei mitään merkkejä "omasta profiilistani" jää?

Itseäni houkuttelisi kakkosprofiilin tekeminen salanimellä jotta voisin markkinoida omaa blogiani. Kirjoitan siis anonyymiä blogia säästämisestä ja sijoittamisesta, missä avaan mm. koko sijoitusvarallisuuteni viimeistä penniä myöten. Olen omalla profiilillani parissakin ryhmässä, jossa on paljon samanhenkisiä ihmisiä. Ryhmät sisältävät myös ihmisiä jotka tunnen henkilökohtaisesti. Joskus tekisi mieli linkittää kirjoittamiani tekstejä kyseiseen ryhmään, mutta olen jättänyt ne tekemättä koska identiteettini paljastuisi suht helposti. Vai onko jollain jotain ratkaisua ongelmaani ilman feikkiprofiilien tekoa?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai onko jollain jotain ratkaisua ongelmaani ilman feikkiprofiilien tekoa?
Teet blogillesi oman julkisen FB sivun - sen jälkeen voit kommentoida FB:ssä tuon sivun nimellä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Teet blogillesi oman julkisen FB sivun - sen jälkeen voit kommentoida FB:ssä tuon sivun nimellä.
Tätäkin mietin, mutta tietääkseni ryhmissä eivät voi sivut laittaa julkaisuja. En muista ikinä yhdessäkään ryhmässä nähneeni minkään yhteisön/sivuston tekemää päivitystä.

Toinen asia, minä kun en ole koskaan mitään FB-sivua tehnyt, niin pystyykö sivun ylläpitäjän tavallinen kansalainen onkimaan kuinka helposti? Ja toisekseen, jos luon sivun niin lähteekö siitä automaattisesti heti tieto kavereilleni, "henkilö Vellu Pirinen loi uuden sivun"?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätäkin mietin, mutta tietääkseni ryhmissä eivät voi sivut laittaa julkaisuja. En muista ikinä yhdessäkään ryhmässä nähneeni minkään yhteisön/sivuston tekemää päivitystä.
Riippunee ryhmän asetuksista, eli julkisiin ryhmiin kaiketi pystyy, mutta ei sellaisiin joihin pitää liittyä.

Toinen asia, minä kun en ole koskaan mitään FB-sivua tehnyt, niin pystyykö sivun ylläpitäjän tavallinen kansalainen onkimaan kuinka helposti?
En usko että pystyy.

Jos päädyt luomaan itsellesi feikkiprofiilin niiin se ehkä kannattaa tehdä selaimen incognito/private moodia käyttäen.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Onkos jollain muulla tullut vastaan seuraavan kaltaista ilmiötä: Viimeisen parin kuukauden aikana mulla on ruvennut tulemaan luuriin ilmoituksia tyyliin "Mari Makkonen send you a friend request" (aina naisen nimi) mutta sitten kun menen faceen niin ei siellä mitään requesteja ole. Näitä on tullut muutamassa kuukaudessa noin kymmenkunta samanlaista tapausta.

Kait toi joku kiusausjuttu on mutta aika kehno vitsi koska ainoa mitä se saa mut tekemään on menemään faceen jonne menen kuitenkin monia kertoja päivässä anyway ja kohauttamaan olkiani tyyliin että jahas, nää oli taas näitä.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkos jollain muulla tullut vastaan seuraavan kaltaista ilmiötä: Viimeisen parin kuukauden aikana mulla on ruvennut tulemaan luuriin ilmoituksia tyyliin "Mari Makkonen send you a friend request" (aina naisen nimi) mutta sitten kun menen faceen niin ei siellä mitään requesteja ole. Näitä on tullut muutamassa kuukaudessa noin kymmenkunta samanlaista tapausta.
Minullekin tuli näitä mutuama viikko sitten, lyhyellä ajanjaksolla päivittäin. Loppuivat yhtä mystisesti kuin alkoivatkin. En siis tiedä että minkä perusteella on päätynyt tuonne listalle.

Luultavasti ovat niitä feikkiprofiileja mitä tuolla pyörii, jonkun botin yms. tekemiä. Niistä on joku ehtinyt vain raportoida jo aiemmni ja tunnus on ehditty jo poistaa, joten sinulla ei ole enää requestia näkynyt. Aiemminhan nämä feikkiprofiilit oli helpommin tunnistettavissa feikiksi jo nimestä. Nykyään ovat näköjään saaneet suomenkieliset nimet niin ensi alkuun sitä luuli että siellä joku oikea ihminen on taustalla, joskin ihmetteli nimen perusteella että kenestä on kyse.

Oma ongelmani puolestaan on puhelimen appin kanssa. Tai en tiedä onko se ongelma vai ominaisuus. Nyt kun alan selaamaan uutisia niin siinä pyörii ehkä 5 uutista uudestaan ja uudestaan. Ehkä noin kymmennen kierroksen jälkeen tulee joku vanhempi uutinen ja sitten mahdollisesti alkaa taas ne viisi uutista.

Tapahtuuko tätä muillakin? Nyt vasta tajusin että vaihdoin keväällä puhelimen 1+ 3T -malliin, ja taisi tuo ominaisuus/vika ilmestyä samoihin aikoihin. Ensi alkuun tosiaan ajattelin että se olisi tullut jonkun päivityksen myötä, mutta nyt myöhemmin vasta tajusin että voisi johtua puhelimestakin. Alkaa nimittäin tuntua melko ärsyttävältä pyörittää niitä samoja uutisia uudestaan ja uudestaan. Ihan kuin sitä ei voisi rullata ylöspäin jos haluaa varmistaa ettei miään uutista jäänyt näkemättä. Google-hakukaan ei tuloksia antanut tämmöisestä ongelmasta, ei edes vaikka lisäsi puhelimen mallin hakusanoihin. Eli joko olen ainut jonka mielestä on todella huono uudistus tai sitten kyseessä on hyvin yksilöllinen vika puhelimessa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tägää se tää ja toi jolle sopisi se tää ja toi tai se joka joutuu tarjoamaan sulle sen tän ja ton. Ei jumalauta ihmiset nyt jo oikeasti.

Taas sai lisätä yhden sanan Facebookin postofilttereihin. Eipä häiritse nuo enää jatkossa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mä olen tässä viime aikoina alkanut miettimään tosissaan Facebookin osittaista poistoa. Tai saatan ehkä jättää profiilini kellumaan internettiin, mutta tarkoituksenani olisi luoda itselleni kokonaan uusi profiili jota pääasiassa käyttäisin. Jutun pointti olisi siinä, etten hyväksyisi yhtään kaveria listoilleni. Käyttäisin Facebookia ihan vain minua kiinnostavien sivustojen, sekä FB-ryhmien selaamiseen. Tällä hetkellä ei kavereiden päivitykset jaksa kiinnostaa pätkääkään. En edes muista koska olisin jollekin kaverilleni tykkäyksen tai kommentin antanut. Etenkin ryhmiä tulee kuitenkin luettua aktiivisesti.

Onkohan tässä mallissa mitään ongelmia? Tuleeko esimerkiksi kaksoisprofiilista helposti bannia? Tai onko joku kokeillut jotain vastaavaa?

Aiemmin tässä ketjussa pohdin "feikki-profiilin" tekemistä, mutta se jäi aika torsoksi. Se kaatui jo sähköpostin tekemiseen, kaikki sivustot kun halusivat puhelinnumeron kautta tehtävän varmistuksen. Minulla kun oli tarkoituksena kehittää jonkunlainen feikki-sähköposti mahdollisten salasanojen palautuksen takia, mutta homma kaatui jo tuohon etten saanut ilman puhelinnumeroa tehtyä sähköpostia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tällä hetkellä ei kavereiden päivitykset jaksa kiinnostaa pätkääkään. En edes muista koska olisin jollekin kaverilleni tykkäyksen tai kommentin antanut. Etenkin ryhmiä tulee kuitenkin luettua aktiivisesti.
Mikset vain yksinkertaisesti unfollowaa (on se sana!) kaikkia kavereitasi? Eikös tuo toiminto piillota kavereiden päivitykset omasta feedistä?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mikset vain yksinkertaisesti unfollowaa (on se sana!) kaikkia kavereitasi? Eikös tuo toiminto piillota kavereiden päivitykset omasta feedistä?
Kaksi syytä: ensinnäkin on aika hidasta unfollowaa noin 150+ kaveria. Toinen syy että jos joskus alkaa taas kiinnostamaan kavereiden päivitykset, niin hirveä rumba taas.

Koitin asetuksista katsoa voinko tehdä tuonne suosituimpien ja viimeisimpien rinnalle oman mixin millaisia päivityksiä haluan. En ainakaan löytänyt sellaista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi syytä: ensinnäkin on aika hidasta unfollowaa noin 150+ kaveria. Toinen syy että jos joskus alkaa taas kiinnostamaan kavereiden päivitykset, niin hirveä rumba taas.
En tiedä miten kuvittelet että se pitää tehdä, mutta ei tuo oikeasti kovin vaativa tehtävä ole kumminkaan päin kun käyttää asetuksista löytyvää työkalua.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jännä (-hkö?) havainto Facebookista.

Pari-kolme viikkoa sitten ajoin yksin erästä autoa ehkä yhteensä noin parin tunnin ajan (vein tavaroita useamman kerran paikasta A paikkaan B). Nyt torstai-iltana mulla oli jälleen sama auto hetken käytössä. Tuolloin en ajatellut asiaa sen enempää, mutta autoradiossa oli soimassa Bassoradio - radiokanava, jota en ole ikinä tietoisesti kuunnellut.

Tänään havahduin siihen, kun FB:n Newsfeedissa on Bassoradion mainoksia (Suggested post) jne...
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jännä (-hkö?) havainto Facebookista.

Pari-kolme viikkoa sitten ajoin yksin erästä autoa ehkä yhteensä noin parin tunnin ajan (vein tavaroita useamman kerran paikasta A paikkaan B). Nyt torstai-iltana mulla oli jälleen sama auto hetken käytössä. Tuolloin en ajatellut asiaa sen enempää, mutta autoradiossa oli soimassa Bassoradio - radiokanava, jota en ole ikinä tietoisesti kuunnellut.

Tänään havahduin siihen, kun FB:n Newsfeedissa on Bassoradion mainoksia (Suggested post) jne...
Duunikaverin fb:ssä sama ilmiö. Aiheet josta puhumme työpäivän aikana tuppaavat monesti ilmestymään tälle mainoksina facebookiin, eikä varmasti ole mitään sattumaa. En ole omassa naamakirjassani vastaavaa ilmiötä havainnut vielä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen autellut yksityisyrittäjä-kaveria hänen firmansa facebook-markkinoinnissa ja olisi pari kysymystä koskien noita sivuja. Eli nämä sivut on tehty alunperin sillä tavalla että niitä käytetään tämän kaverin henkilökohtaisten tunnusten kautta (tehty siis yrityssivu jossa ylläpitäjänä on tämä henkilö omien tunnustensa kautta, ja lisäksi minut lisätty sinne ylläpitäjäksi omien facebook-tunnusteni kautta). Nyt olisi tarkoitus että parikin ihmistä alkaisi lisäilemään sisältöä näille sivuille niin tarvittaisiin näille sivuille sellainen ihan yleinen käyttäjätunnus että molemmat näistä henkilöistä voisi käyttää noita sivuja ilman että heidän tarvitsisi mennä sinne omien tunnustensa kautta. Mutta en kyllä löydä mistään sellaista vaihtoehtoa jolla tämän voisi tehdä. Kysyisin siis että A) Onko tällaiset tunnukset mahdollista tehdä jälkikäteen luomatta koko sivua uudestaan? ja B) Miten ne tehdään?
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Duunikaverin fb:ssä sama ilmiö. Aiheet josta puhumme työpäivän aikana tuppaavat monesti ilmestymään tälle mainoksina facebookiin, eikä varmasti ole mitään sattumaa. En ole omassa naamakirjassani vastaavaa ilmiötä havainnut vielä.
Onneksi mainokset voi estää - facebookissakin. Ainakin Chromelle on saatavissa laajennuksia, joilla estää myös lärvikirjan mainokset.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onneksi mainokset voi estää - facebookissakin. Ainakin Chromelle on saatavissa laajennuksia, joilla estää myös lärvikirjan mainokset.
Joo tämä siis jos nettiselaimessa käyttää, mutta saako noita estettyä puhelimen sovelluksella? Selaimelle FB Purity on aikalailla paras keksintö mitä tuohon on olemassa, kaiken itseäsi ei-niin kiinnostavan saat siivottua pois.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Joo tämä siis jos nettiselaimessa käyttää, mutta saako noita estettyä puhelimen sovelluksella? Selaimelle FB Purity on aikalailla paras keksintö mitä tuohon on olemassa, kaiken itseäsi ei-niin kiinnostavan saat siivottua pois.
AdBlock Plus pitäisi toimia myös selaimen kautta (android).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös