Facebook

  • 993 738
  • 3 109

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Veikkaan, että sovelluksen viimeisimmässä päivityksessä on bugi joka tuon aiheuttaa. Joka tapauksessa voin lohduttaa sen verran, että et todellakaan ole ainoa (kuten @Niilo tuossa yllä toteaakin).

Itsellä ei ole ladattuna kännykkään tuota uusinta "päivitystä". Mikälie vanha versio ?

E:

Paskakirja se sit taas yllätti ihan puskista. Vittu mitä diibadaabaa. Latasin uusimman version. No ei voi määritellä suomen kieltä. Englanti sentään löytyi
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ha haa, oletin että se on jokin tämän nerokkaan kaikkivoipan sovelluksen ominaisuus. Ensimmäistä kertaa liityin faceen kuukausi sitten kun alkoi rassaamaan että monen ravintolan/kahvilan, urheiluseuran jne ajankohtaiset asiat aina facessa.

No nyt sitten tosi moni halusi heti olla mun frendi jee, ei siinä mitään, mutta ihmettelen samaa kuin yllä olevat mikä vittu on etusivun idea jos siinä näkyy ihan sekaisin vanhoja ja uusia päivityksiä. Jonkun verran sain tolkkua kun poistin asetuksien kautta pahimmat frendit jotka trollaa sinne koko ajan jotain infoa arjestaan. Niin nyt ainakin tulee vähemmän tavaraa siihen etusivulle mutta sekaisin ne on silti.
Puhelin siis android ja uusi Samsung A3.

_
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Salakuunteluun en ihan usko. Mutta kyllähän FB-rakentaa susta jonkinlaisen profiiliin verkkokäyttäytmisesi ja antamiesi tietojen perusteella.

Mutta onhan toi nettimainonta pelottavan osuvaa. Itse seuraan sitä sillä silmällä koska koitan päätellä että mitä facebook/mainostajat minusta tietää ja mihin segmentteihin mut on pistetty.
Olen huomannut, että facebook osaa tarjota mainoksia aiheista joiden tiimoilla olen netissä surffaillut. Aivan selkeä yhteys.

Toisekseen joskus luin uutisen facebookin mikrofonin käytöstä. En nyt sitä samaa juttua löytänyt, mutta saman aiheen uutisen kylläkin.

Image: Facebook kuuntelee keskustelusi ja tarjoaa mainoksia sen mukaan | image.fi

Linkki menee imagen sivuille.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen huomannut, että facebook osaa tarjota mainoksia aiheista joiden tiimoilla olen netissä surffaillut. Aivan selkeä yhteys.
No sehän on selvää että evästeet eli keksit keräävät sun surffailusta tietoa ja jakelevat sitä ympäriinsä.

Sitä olen miettinyt että lukeeko Facebook chättikeskusteluja ja tarjoaa mainoksia sen mukaan. Huomasin kerran eräässä s-postiohjelmassa vastaavan piirteen kun kaverini kirjoitti mulle s-postiviestejä masentumisestaan niin mulle rupesi sivubanereissa pyörimään masenuslääkemainokset. Ja kun viestiketjun nimi oli "lähetäänkö pizzalle" niin myös erään pizzaketjun mainoksia oli niissä kanssa. Joten en ylättys jos Facebookin mainosrobootit stalkkaisi myös noita chättikeskusteluja. Siksi en niissä mitään hirveen privaa tykkää kirjoitellakaan.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No sehän on selvää että evästeet eli keksit keräävät sun surffailusta tietoa ja jakelevat sitä ympäriinsä.

Sitä olen miettinyt että lukeeko Facebook chättikeskusteluja ja tarjoaa mainoksia sen mukaan. Huomasin kerran eräässä s-postiohjelmassa vastaavan piirteen kun kaverini kirjoitti mulle s-postiviestejä masentumisestaan niin mulle rupesi sivubanereissa pyörimään masenuslääkemainokset. Ja kun viestiketjun nimi oli "lähetäänkö pizzalle" niin myös erään pizzaketjun mainoksia oli niissä kanssa. Joten en ylättys jos Facebookin mainosrobootit stalkkaisi myös noita chättikeskusteluja. Siksi en niissä mitään hirveen privaa tykkää kirjoitellakaan.
Eikös whatsapp ole facebookin omistuksessa nykyään. Sieltä varmasti poimitaan asioita mainontaan. Ja miksi ei facen omastakin chatista.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tyhmä kaipaa taas ohjetta.

FB-sivun ylläpitoon tarvitsisin neuvoa. Luulin tämän hoituvan helpostikin, mutta jokin ilmeisesti sivustolla muuttunut. Eli miten saisinkaan muutettua tunnussähköpostin? Jos siis nyt sivulle olen kirjautunut maililla jaska.jokunen@mail.fi ja tuo pitäisi vaihtaa, miten onnistuu? Tokihan ylläpidän sivustoa omalla tunnuksellanikin, mutta järjestön mailiosoite muuttui juuri, se osuus tarvitsisi korjata.

Syytän todella vaikeaa maanantaita. Ehkä huomenna luistaisi tämäkin mietintä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ehhh...yksi kaverilistalla oleva päivittää niin yksityiskohtaisesti omaa elämäänsä että tiedän jo kohta paremmin tuon elämäntapahtumat kuin omani.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tuo facebook kuuntelee puhelimesi kautta. Miten muuten mulle tulisi matsia katsoessa Viasatilta ehdotuksia: "Katsot matsia Ankkalinnan Palloveikot - Hanhivaaran IFK. Haluatko kertoa fb-kavereillesi mitä ajattelet pelistä?" Hesarissa oli juttu infraäänistä jokin aika sitten. Voin penkoa sen jos ehdin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jaahas, jostain syystä Facebookini on mennyt itsestään muuttamaan kaikki englanninkieliset päivitykset Google kääntäjällä suomeksi. Mitenkähän tämän saa pois oletusvalinnasta? On aika rasittavaa lukea noita helvetin huonosti suomennettuja juttuja.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Asetukset -> Kieli -> Uutisten käännösasetukset. Siitä kun vaihdat suomen tilalle englannin, niin se sanoo, että "uutisia ei voi kääntää tälle kielelle" tjsp, mutta antaa silti vaihtaa. Tuolla luulisi ongelman poistuvan.

*e* Näyttää muuten samasta valikosta löytyvän myös kohta "Mitä kieliä et halua kääntää automaattisesti?"
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on kadonnut Favourites vasemmasta menusta, sekös harmittaa kun olin sinne vuosien saatossa kerännyt muutamaan listaan erilaisia henkilöitä ja sivuja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen uusi facen käyttäjä, vasta pari kk takana, kertokaa tyhmälle miten tuota aikajanaa luetaan? Puhelimessa on Android-käyttis ja johtuuko siitä mutta aikajanapäivitykset on ihan sekaisin, ei ollenkaan aikajärjestyksessä. Olen miettinyt jotain logiikkaa tälle, liittyyköhän tykkäämisiin tai johonkin muuhun epäolennaiseen? Haluaisin nähdä silloin harvoin kun tämän avaan ne frendien päivityksen aikajärjestyksessä.

_
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Olen uusi facen käyttäjä, vasta pari kk takana, kertokaa tyhmälle miten tuota aikajanaa luetaan? Puhelimessa on Android-käyttis ja johtuuko siitä mutta aikajanapäivitykset on ihan sekaisin, ei ollenkaan aikajärjestyksessä. Olen miettinyt jotain logiikkaa tälle, liittyyköhän tykkäämisiin tai johonkin muuhun epäolennaiseen? Haluaisin nähdä silloin harvoin kun tämän avaan ne frendien päivityksen aikajärjestyksessä.

_

Iphonella ainakin on oikealla alhaalla nappi, jossa kolme vaakaviivaa. Paina siitä ja valitse viimeisimmät.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Iphonella ainakin on oikealla alhaalla nappi, jossa kolme vaakaviivaa. Paina siitä ja valitse viimeisimmät.
Kiitän, tuo toimii. Ihmetystä herättää miksi tuo ei ole se oletus mikä aukeaa.

_
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kiitän, tuo toimii. Ihmetystä herättää miksi tuo ei ole se oletus mikä aukeaa.

_

Näinpä. Sitä pitää vain arvailla. Koneelle selailuun suosittelen aina FB Puritya. Loistava lisäosa selaimeen Facebookin käyttöä varten. Mm. mainosten blokkaaminen, näet ketkä poistanut kavereista ja tietysti tuo että aina tulee viimeisimmät päivitykset aikajanalle. Plus paljon muuta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö tuo Shortcuts sitten aja samaa asiaa, vai oliko siinä suosikkilistassa jotain monimutkaisempaa toiminnallisuutta?
Minulla on ollut kolme "custom listaa", joihin olen jaotellut erityyppiset päivitykset. En keksi mitään tapaa lisätä noita kadonneita listoja sinne shortcutteihin. Listoihin pääsen edelleen käsiksi antamalla sivun osoitteksi niiden suoran osoitteen, mutta se on hieman hankalaa...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Minulla on ollut kolme "custom listaa", joihin olen jaotellut erityyppiset päivitykset. En keksi mitään tapaa lisätä noita kadonneita listoja sinne shortcutteihin. Listoihin pääsen edelleen käsiksi antamalla sivun osoitteksi niiden suoran osoitteen, mutta se on hieman hankalaa...

Haluatko siis saada aina ilmoituksen noiden sivujen yms. päivityksistä? Tilaamalla päivitykset tuo onnistuu siis.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haluatko siis saada aina ilmoituksen noiden sivujen yms. päivityksistä? Tilaamalla päivitykset tuo onnistuu siis.
Ei vaan haluan lukea tietyn tyyppiset päivitykset keskitetysti yhdestä paikasta. Ts. minulle nuo custom listat ovat olleet ikään kuin itse rakentamiani News Feedejä, ilman mitään turhaa tauhkaa tyyliin X tykkäsi päivityksestä ö, Z kommentoi päivitystä ä jne. Yksi lista on niille päivityksillä, jotka aina haluan nähdä, toinen sellaisille joita voi vilkuilla jos ei ole parempaakaan tekemistä ja kolmas kaikille bändeille, yrityksille yms.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiitän, tuo toimii. Ihmetystä herättää miksi tuo ei ole se oletus mikä aukeaa.

Tulet nopeasti huomaamaan, että luurilla ja koneella näkyy ihan erilaiset aikajanat, vaikka koittaisit miten klikkailla niitä asetuksia. Kaikkia päivityksiä et myöskään saa mitenkään näkymään, jos kavereita alkaa kertyä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Joulunaika rasittavaa. Uutisseinä syöttää minulle koko ajan mainosta, joiden tuotteet mielestäni pysyneet lähinnä ajatuksissani. Toisaalta olen saattanut vahingossa kännykälläni googlettaa jotain.

Tulet nopeasti huomaamaan, että luurilla ja koneella näkyy ihan erilaiset aikajanat, vaikka koittaisit miten klikkailla niitä asetuksia. Kaikkia päivityksiä et myöskään saa mitenkään näkymään, jos kavereita alkaa kertyä.

Tämä on eräs rasittavuus. On luullut nähneensä kaikki vauvauutiset jnejnejne. niin iPhoneni sovellus syöttääkin lisää. Lähiaikoina olen testannut suosituimmat ja uusimmat molemmat varmistaakseni, ja silti jotain olen missannut. Ehkäpä poistan kohta kaikkien kavereiden ja sivujen uutiset tuosta litanjasta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näköjään ei tänään kannata Facabookia kurkkia. Oma newsfeed kun on täynnä joidenkin tuntemattomien ihmisten "globaaleja" joulutoivotuksia joita omat FB-kaverit on likettänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös