Facebook

  • 993 654
  • 3 109

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Typerä ominaisuus tuo, että kuka vaan kaveri voi laittaa sinut ryhmän jäseneksi kysymättä.
Sitten sieltä alkaa näkyä kaikenlaista roskaviestiä, parhaassa tapauksessa klikkaat raivoissasi haittaohjelmaa koneellesi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Typerä ominaisuus tuo, että kuka vaan kaveri voi laittaa sinut ryhmän jäseneksi kysymättä.
Sitten sieltä alkaa näkyä kaikenlaista roskaviestiä, parhaassa tapauksessa klikkaat raivoissasi haittaohjelmaa koneellesi.

Joo ja varsinkin jos lisäävät johonkin sinkkupalstalle tai vastaavaan.. voi tietyt ihmiset saada vähän turhaa väärää käsitystä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jaahas, reilusti alle sata kaveria, mutta silti kolmet synttärit. Eikö noita onnitteluviestejä tosiaan saa estettyä? Eihän niitä varmaankaan, kun nehän ovat vain tavallisia viestejä sinänsä mitä voisi kirjoittaa kenen tahansa aikajanalle koska tahansa.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Eilen tuli mobiililaitteisiin fb-päivitys, joka poisti näytöltä widgetin jossa näkyi uusin tila yms. Onkos tästä mitään infoa? Laitteen widget-luettelosta ei nyt löydy mitään fb-widgettejä. Ja tämä siis android-tableteilla ja kännyköillä..
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mistähän helvetistä olen mennyt klikkaamaan kun nykyään tulee noilta randomeilta roskapostia facebookin inboxiin useampi viesti viikossa? Entä onko mitään helppoa keinoa estää ettei noita jatkossa tulisi? Osalle olen painanut että estä henkilö, mutta aina vain uusiltä henkilöiltä tulee viestiä. Mistähän mahtaa johtua? En ole varmaan vuosiin antanut tietojani millekään sovellukselle yms epämääräiselle "katso mikä on tykätyin kuvasi"-paskalle. Enkä liiemmin tuota tykkää nappiakaan painele, saati kommentoi mihinkään. Ylipäätään en keksi oikein mitään mistä nuo trollit olisivat minut löytäneet, onko kellään vastaavia kokemuksia?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kylläpä meni sitten Facebook heittämällä ärsyttäväksi. Saako nuo pissiksille ja vittumarkoille tarkoitetut Emoji-tykkäykset kokonaan pois näkyvistä jotenkin? Muuten tarvitsee varmaan harkita sitten tilin poistoa tuolta helvetistä.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylläpä meni sitten Facebook heittämällä ärsyttäväksi. Saako nuo pissiksille ja vittumarkoille tarkoitetut Emoji-tykkäykset kokonaan pois näkyvistä jotenkin? Muuten tarvitsee varmaan harkita sitten tilin poistoa tuolta helvetistä.

Vittu kun menivät tuonkin tosiaan pilaamaan...
 

Lavis

Jäsen
Jaahas, reilusti alle sata kaveria, mutta silti kolmet synttärit. Eikö noita onnitteluviestejä tosiaan saa estettyä? Eihän niitä varmaankaan, kun nehän ovat vain tavallisia viestejä sinänsä mitä voisi kirjoittaa kenen tahansa aikajanalle koska tahansa.
Kolmet synttärit? Joku siis onnitellut sinua? Ne saa pois kahdella eri tavalla. Piilotat syntymäaikasi profiilistasi, jolloin kukaan ei näe koska vietät syntymäpäivääsi. Olettaen tietysti, että kukaan ei muista sitä ulkoa. Toinen tapa on mennä asetuksiin, olisikohan "yksityisyyden" vai "aikajana-asetukset" ja sieltä valita, että mikään kirjotus tjsp linkkaus ei näy seinälläsi ennen kuin olet sen hyväksynyt. Tämä pätee myös merkkauksiin ja kommentteihin liittämisiin, että et näy sielä ennen kuin omin käsin sen hyväksyt. Itsellä toi käytössä ja on toiminut hyvin!

Edit. Niin siis oletan, että kysyt miten ne onnittelu viestit saa poistettua seinältäsi?
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ''henkilöllä se ja se on tänään syntymäpäivä!'' joojoo vittu, en jaksa onnitella kaikkia erikseen. Pahinta että kännykällä sovelluksena (koska jotku kaverit tykkää sieltä laittaa viestiä), ja sovelluksen ilmoitusasetuksien säädön jälkeen facebook tunkee edelleen kaikkia turhia ilmoituksia. Säädin toiseen kertaan puhelimesta ''estä tämän sovelluksen kaikki ilmoitukset'', ei vieläkään mitään vaikutusta. Tuo lienee puhelimen käyttöjärjestelmän vika.

Tietääkö kukaan mikä juttu tuo ''tunnetko käyttäjän ...'' on? Aluksi luulin että se tulee satunnaisesti jos meillä on paljon yhteisiä kavereita, nykyisin se sama tulee vaikka meillä olisi vaan esim. 2 yhteistä kaveria. Päättelin itse että voisiko olla semmonen toiminto, jos toinen henkilö käy toisen profiilissa, vaikkapa useammin niin se henkilö jonka profiilissa käytiin, saa satunnaisesti semmoisen ilmoituksen ''tunnetko käyttäjän Matti Meikäläinen'' jne. Muuta en äkkiseltään keksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Välillä tulee mieleen, että joillekin pitäisi olla rinnakkaispalvelu epäsosiaalisen median puolella. Vaikka joku Arsebook, josta on poistettu kaikki muu paitsi ne tilapäivitykset. Ja nekin pitäisi halutessaan saada pois päältä.

Mutta tuo eri yhteisöpalvelujen kaverivinkkaus haiskahtaa kyllä. Olen kuullut sellaisestakin tapauksesta, että kaveriksi on ehdotettu tyyppiä, jonka kanssa ei ole mitään muuta yhteistä kuin pari vaihdettua työsähköpostia. Muistaakseni ei ollut edes mistään gmailista kyse, vaan ihan firmojen omista meilitileistä. Toisen käden tietoa kyllä, mutta hyvin luotettavalta taholta.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
. Pahinta että kännykällä sovelluksena (koska jotku kaverit tykkää sieltä laittaa viestiä), ja sovelluksen ilmoitusasetuksien säädön jälkeen facebook tunkee edelleen kaikkia turhia ilmoituksia. Säädin toiseen kertaan puhelimesta ''estä tämän sovelluksen kaikki ilmoitukset'', ei vieläkään mitään vaikutusta. Tuo lienee puhelimen käyttöjärjestelmän vika.

Tästä tulikin mieleeni. Mitä tuosta fb:n omasta sovelluksesta hyötyy? Itselläni oli se joskus ehkä viikon. En huomannut mitään eroa selaimella käytettävyyteen, ja koska puhelimessani on tila muutenkin vähissä niin poistoon läksi kyseinen sovellus. Facebook messenger olisi ilmeisesti vielä omansa sovellus, mutta tämänkin asian ajaa Chrome. Chrome laittaa minulle aina ilmoituksen kun joku laittaa minulle viestin chatissa.

Tietääkö kukaan mikä juttu tuo ''tunnetko käyttäjän ...'' on? Aluksi luulin että se tulee satunnaisesti jos meillä on paljon yhteisiä kavereita, nykyisin se sama tulee vaikka meillä olisi vaan esim. 2 yhteistä kaveria. Päättelin itse että voisiko olla semmonen toiminto, jos toinen henkilö käy toisen profiilissa, vaikkapa useammin niin se henkilö jonka profiilissa käytiin, saa satunnaisesti semmoisen ilmoituksen ''tunnetko käyttäjän Matti Meikäläinen'' jne. Muuta en äkkiseltään keksi.
Kai tuo näyttää myös profiilissasi vierailleet, kenen puhelinnumero sinulla on tallennettuna puhelimeen tai kenellä saattaa olla sinut yhteystietosi tallessa. Mutta kyllä se minusta heittää myös täysin ventovieraita ihmisiä, joilla en jaksa uskoa olevan mitään tekemistä kanssani. Tyyliin joku inttikaverini (meillä ei ole muita yhteisiä kavereita) lisää jonkun omalle kaverilistalleen, niin minulle tulee ilmoitus että tunnetko tätä käyttäjää. Rasittavaa kyllä. Etenkin kun ilmoituksen vieressä on helvetin iso pyydä kaveriksi-nappi. Täytyy myöntää että useamman kerran on tullut vahingossa lähetettyä kaveripyyntöjä randomeille.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kai tuo näyttää myös profiilissasi vierailleet, kenen puhelinnumero sinulla on tallennettuna puhelimeen tai kenellä saattaa olla sinut yhteystietosi tallessa. Mutta kyllä se minusta heittää myös täysin ventovieraita ihmisiä, joilla en jaksa uskoa olevan mitään tekemistä kanssani. Tyyliin joku inttikaverini (meillä ei ole muita yhteisiä kavereita) lisää jonkun omalle kaverilistalleen, niin minulle tulee ilmoitus että tunnetko tätä käyttäjää. Rasittavaa kyllä. Etenkin kun ilmoituksen vieressä on helvetin iso pyydä kaveriksi-nappi. Täytyy myöntää että useamman kerran on tullut vahingossa lähetettyä kaveripyyntöjä randomeille.

Yhteiset kaverit ymmärrän minäkin, mutta tätä jouduin miettimään eräänä päivänä. Ehdotti ex-anoppiani kaverikseni. Taitaa muistissa olla entinen sukunimeni ja se, että tuo minulle toisinaan tekstiviestejä lähettelee. Inhottava piirre FB:ssa tuo kyllä.

Sen sijaan hurraan uudelle mahdollisuudelle tykkäilyn lisäksi. Keskusteluryhmiin voisin joka ikiseen ketjuun laittaa tuon punaisena kiehuvan hymiön. Ei osata FB:ssa nykyään keskustella fiksusti.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Yhteiset kaverit ymmärrän minäkin, mutta tätä jouduin miettimään eräänä päivänä. Ehdotti ex-anoppiani kaverikseni. Taitaa muistissa olla entinen sukunimeni ja se, että tuo minulle toisinaan tekstiviestejä lähettelee. Inhottava piirre FB:ssa tuo kyllä.
Joo eiköhän ex-anoppisi tyrkyttäminen johdu juuri tuosta, että teillä on yhteistä puhelinhistoriaa. Kyllä toi facebook meistä vaan kaiken tuntuu tietävän. En muista olenko tähän ketjuun tarinoinut kun noin viisi vuotta sitten, juuri ennen kuin aloin itse käyttämään puhelimella facebookia, fb tarjosi minulle kaveriksi erästä neitiä jonka kanssa ei ollut oikein mitään yhteistä. Hetken siinä mietittyäni ja profiilin avattuani muistin kuka on kyseessä. Yhteys välillämme oli sähköpostiosoite. Mulla on facebook-tili tehty mun sähköpostiosoitteen perusteella, joka oli myös aikanaan oma MSN Messenger-osoite. Kyseinen neito oli lisännyt minut joskus meseen. En tuntenut tyttöä mitenkään, jostain ryhmäkeskustelusta tämä keksi lisätä minut. Juteltiin varmaan kerran "kahdestaan" kunnes jompikumpi (vai jopa molemmat) esti toisensa. Eikä sen koommin olla yhteyttä pidetty. Sitten parisen vuotta myöhemmin facebook osaa tarjota kaveriksi tätä tyttöstä. Aika löyhästi nämä joskus löytää kaveriehdotuksensa. Vähän kyllä hirvittää että mitähän kaikkea muuta tuo palvelu minusta tietää.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Joo eiköhän ex-anoppisi tyrkyttäminen johdu juuri tuosta, että teillä on yhteistä puhelinhistoriaa.

Näin juuri. Puhelimella en liiaksi suostu sovellusta käyttämään, mutta kerta tai pari riittää.

Meseäni ei onneksi tähän sekoiteta. Sähköposti vaihtunut muutenkin kerran jos toisen lähiaikoina, on blokannut pois joitain omituisimpia ehdotuksia.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä tulikin mieleeni. Mitä tuosta fb:n omasta sovelluksesta hyötyy? Itselläni oli se joskus ehkä viikon. En huomannut mitään eroa selaimella käytettävyyteen, ja koska puhelimessani on tila muutenkin vähissä niin poistoon läksi kyseinen sovellus. Facebook messenger olisi ilmeisesti vielä omansa sovellus, mutta tämänkin asian ajaa Chrome. Chrome laittaa minulle aina ilmoituksen kun joku laittaa minulle viestin chatissa.

Eipä tuo sovellus tarjoa mitään erikoista perus versioon verraten. Hyvin samanlainen kuin normaalikin. Nuo jatkuvat ilmoitukset facebookista ärsyttää, varsinkin kun nuo ovat jääneet mun puhelimella johonkin ikuiseen looppiin. Jatkuvasti tulee sama ''sinulla on 5 ilmoitusta ja 1 tökkäys. No kun painaa sitä kohtaa, tulee ''synkronoi sovellus yhteystietoihin'' tms. Ja siitä ei pääse eteenpäin sama mitä tekee. Kun käyn normaalisti facebookissa ei sieltä löydy yhtään tökkäystä tai niitä 5 ilmoitusta edes vanhoista. VMP.. Tuo Facebook messenger ihan hyvä käyttää, mutta pitääkö siitäkin olla erillinen sovellus. Facebook ja Messenger eivät ole kovin pieniä sovelluksiakaan.

Muutenkin facebookin alku hohto meni jo mulla ajat sitten, nykyisin saattaa olla viikkoja ettei tule käytyä kertaakaan. Onhan siellä satunnaisesti ihan mukava jakaa jotain kuvia jne. mutta aika harvoin tulee mitään jaettua. Kavereillakin mennyt lähinnä niihin hupi linkkien jakamiseen, tykätään videoista ja artikkeleista. Aika harva siellä mitään elämäänsä päivittää, kytätään enemmänkin toisia..

Jotku pitää myös facebookissa tiettyä imagoa yllä, paras tarina oli kun tutun tuttu oli jakanut olevansa ulkomailla jossain hienossa paikassa, hehkutti mahdottomasti miten hieno reissu yms. No sama henkilö oli havaittu samana päivänä julkisella paikalla Suomessa, eipä se ollutkaan ulkomailla tai sitten oli eksynyt tuhansia kilometrejä hyvin nopeasti. Lahjakasta kulissin ylläpitoa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toimiiko ne Reactions-buttonit joillakin? Kuulemma pitäis.

Mikäli nämä on niitä jotka ilmestyy, kun pitää kursoria siinä tykkäysnapin päällä, niin kyllä toimii. Tai varmaankin toimisivat, mutta en koe tarvetta niiden käyttöön.

Kuva liitteenä.
 

Liitteet

  • fb.jpg
    fb.jpg
    28 KB · kertaa luettu: 395

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Selaimessa kun vie kursorin sen tykkää tekstin kohdalle, niin tulee muita vaihtoehtoja. Et ole mitään menettänyt.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Millä facebookissa saa hiljaiseksi yhden tietyn ihmisen vai saako mitenkään? Ei nyt oikein kehtaa poistaakkaan listalta, kun itse pyysin kaveriksi. Koko seinä on täynnä ihan sitä itteään, kun on vauvan saanut ja eihän tota nyt vaan jaksa lukea.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Millä facebookissa saa hiljaiseksi yhden tietyn ihmisen vai saako mitenkään? Ei nyt oikein kehtaa poistaakkaan listalta, kun itse pyysin kaveriksi. Koko seinä on täynnä ihan sitä itteään, kun on vauvan saanut ja eihän tota nyt vaan jaksa lukea.
Lainaan itseäni ja saamaani vastausta parin vuoden takaa:

Mitenkäs se kaverin päivitysten "piilottaminen" menikään? Eräs tuttuni päivittelee tilaansa noin 10-15 kertaa päivässä, mutta en taas tohtisi poistaa tätä kaverilistalta saati blokkailla tai mitään. Eli miten yhden tietyn kaverin päivitykset saa jemmaan?
Vie kursori päivtyksen päälle. Oikealle puolelle ilmestyy ruksi. Paina sitä niin tulee vaihtoehtoja.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Noniin, kiitoksia vaan.
 

axe

Jäsen
Mää havahduin yhtäkkiseltään, että mun Facebook-feedini on täynnä ihan tuntemattomien ihmisten kuvia ja päivityksiä kommenttiketjuineen. Hoksasin sitten jotta joo, kaikista niistä on joku mun fb-kaverini tykännyt, mutta mitä helvettiä ne mun fiidissäni tekee?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös