Facebook

  • 993 648
  • 3 109
Hohohoo, saisi kaatua viimeisen kerran koko mammuttitautinen paska. Siinä vapautuisi ihmiskunnalle melkoinen määrä aikaa ja energiaa johonkin järkevämpään, vaikka joillekin kyseessä varmaan olisikin maailmanloppu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Hohohoo, saisi kaatua viimeisen kerran koko mammuttitautinen paska. Siinä vapautuisi ihmiskunnalle melkoinen määrä aikaa ja energiaa johonkin järkevämpään, vaikka joillekin kyseessä varmaan olisikin maailmanloppu.

Hetkinen, eikös tänään pitänytkin joidenkin mukaan olla maailmanlopun päivä? Ehkä tuo hetkellinen kaatuminen todellakin oli sitä. Monikohan veti itsensä narun jatkoksi?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Heittääkö muilla facebook automaattisesti nykyään "suosituimmat tapahtumat" päälle? Itse käyn nykyään enää ehkä noin kahdesti päivässä facebookissa, illalla ja aamulla, ja nykyään joudun melkein aina vaihtamaan takaisin sen "viimeisimmät tapahtumat". Ihmettelen miksi tuo suosituimmat tuntuu olevan joku oletus. Mulla on sen verran vähän kavereita että jaksaa kyllä helposti katsoa kaikki päivitykset läpi vaikka vain pari kertaa päivässä kirjautuu palveluun. Suosituimmissa ärsyttää kun osa päivityksistä menee ohi, ja toisaalta taas se välillä kierrättää samoja päivityksiä joka vuorokauden takaa. Saakohan tuota mistään asetuksista säädettyä? En ole huomannut itse.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Heittääkö muilla facebook automaattisesti nykyään "suosituimmat tapahtumat" päälle? Itse käyn nykyään enää ehkä noin kahdesti päivässä facebookissa, illalla ja aamulla, ja nykyään joudun melkein aina vaihtamaan takaisin sen "viimeisimmät tapahtumat". Ihmettelen miksi tuo suosituimmat tuntuu olevan joku oletus. Mulla on sen verran vähän kavereita että jaksaa kyllä helposti katsoa kaikki päivitykset läpi vaikka vain pari kertaa päivässä kirjautuu palveluun. Suosituimmissa ärsyttää kun osa päivityksistä menee ohi, ja toisaalta taas se välillä kierrättää samoja päivityksiä joka vuorokauden takaa. Saakohan tuota mistään asetuksista säädettyä? En ole huomannut itse.
Mä olen joutunut tämän tekemään melkein puoli vuotta. En tosin pahemmin enää edes jaska vaivautua - kaikki jakaa vaan kaikkea poliittista paskaa. Sellasta jaksa facessa kattella.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heittääkö muilla facebook automaattisesti nykyään "suosituimmat tapahtumat" päälle?

Ei aina kun Facebookissa käyn, mutta melkein aina. Tämä on tuntunut jatkuvan jo jonkun aikaa, arvioisin, että ainakin puoli vuotta tuota on kestänyt. Puhelimen fb-sovelluksesta en ole edes löytänyt kohtaa josta voisi vaihtaa Top Storiesin ja Most Recentin välillä, joten aika usein puhelin tarjoaa pelkkää Top Stooria.

*e* Kappas, löytyihän se kohta tosta sovelluksestakin. Vaan siitä kun painaa "most recent", niin etusivulle jää pyörimään joku latauskuvake ja teksti "no posts to show".
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos luulette, että "näytä viimeisimmät tapahtumat" näyttää kaikki kavereidenne viimeisimmät tapahtumat, tulette yllättymään, kun käytte kaikki kaverinne läpi yksi kerrallaan. Melkoisella varmuudella löydätte huomattavan määrän postauksia, joita ei näy teidän omassa uutisvirrassanne. VMP.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos luulette, että "näytä viimeisimmät tapahtumat" näyttää kaikki kavereidenne viimeisimmät tapahtumat, tulette yllättymään, kun käytte kaikki kaverinne läpi yksi kerrallaan. Melkoisella varmuudella löydätte huomattavan määrän postauksia, joita ei näy teidän omassa uutisvirrassanne. VMP.

Todellakin tiedämme tuon. Kokeilkaapa katsoa uutisvirtaanne läppärin ja luurin ruudulta samaan aikaan. Luulisi, että ei ole sama tili ollenkaan. Niin käsittämätöntä vittumitäpaskaa, että jotenkin tuo pitäisi saada toimimaan. Aika harvoin mitään tärkeää sinänsä menee ohi, mutta yhtä lailla ihan säännöllisesti sitten huomaa kuinka tuommoinenkin on ollut vaan amerikkalainen yhteisöpalvelu oli päättänyt jättää sen näyttämättä käyttäjältä kysymättä. Toisaalta olinkohan näkevinäni jossakin jonkun toiminnon minne voisi käsin listata keiden päivitykset haluaa aina nähdä. Luonnollisesti näytä aina kaikki -toimintoa ei ainakaan ole.

Siksi ei tarvitse myöskään ihmetellä, jos ei tule omiin höpinöihin mitään reaktioita, koska ei voi mistään tietää onko kukaan edes nähnyt niitä.

Oikeasti faselle ei ole vaihtoehtoa, jos haluaa tämmöisiä palveluita käyttää. Samalla lailla kuin monet ovat syvällä missä tahansa Googlen palvelussa meileineen ja tiedostoineen ja mitä niitä on. Järkevää mahdollisuutta vaihtaa palveluntarjoajaa ei ole ja on pakko toimia miten käsketään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Heittää, mutta siksi on FB Purity mikä valvoo tuota.
Mikäs tämä FB purity on? En ole kuullutkaan.

Siksi ei tarvitse myöskään ihmetellä, jos ei tule omiin höpinöihin mitään reaktioita, koska ei voi mistään tietää onko kukaan edes nähnyt niitä..
Itselläni oli tässä viikolla, olikohan nyt keskiviikkona, facebookissa tykkäysten ja kommentoijien määrän vieressä myös "nähneiden määrä". En muista tarkkaan mitä termiä siinä käytettiin. Nyt sitä ei taas enää näy ollenkaan. Huomasivatko muut tätä ominaisuutta? Vähän ihmettelen miten se ominaisuus edes toimi, ainakin yhdellä kaverillani (en tiedä onko sallinut sitten seuraajat, mutta aivan tavis-henkilö kyseessä) jolla on reilu 300 kaveria, niin jotain tämän jakamaa Nettiauto-linkkiä oli katsottu 500 kertaa muutamassa tunnissa. Ilmeisesti tuohon jää myös kaverilistan ulkopuolella kyseisen linkin nähneiden määrä. En tajunnut silloin painaa siitä, että näyttääkö tämä jopa ne käyttäjät jotka tämän ovat nähneet.

Mitä taas tulee missattuihin päivityksiin, niin itselläni on sellainen "julkaisuja joita et ole nähnyt"-juttu. Pääasiassahan nämä ovat niiden henkilöiden päivityksiä, jotka olen "hiljentänyt" omasta uutisvirrastani. On sinne kuitenkin joskus mahtunut yksi tai kaksi sellaista henkilöä, joiden päivityksiä en ole estänyt. Ihan potentiaalinen idea, mutta tuota en ainakaan minä taaskaan löydä mistään. Välillä kun selaan ensimerkiksi henkilön X yhteisiä kavereitamme, niin siinä kaverini profiilikuvan ylänurkassa on sininen numero joka kertoo montako päivitystä olen missannut. Hitsi kun on vaikea selittää, onko tätäkään kukaan muu noteerannut? Jännästi nää päivitykset tuntuu tulevan vähän miten sattuu eri käyttäjillä.
 

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itselläni oli tässä viikolla, olikohan nyt keskiviikkona, facebookissa tykkäysten ja kommentoijien määrän vieressä myös "nähneiden määrä". En muista tarkkaan mitä termiä siinä käytettiin. Nyt sitä ei taas enää näy ollenkaan. Huomasivatko muut tätä ominaisuutta? Vähän ihmettelen miten se ominaisuus edes toimi, ainakin yhdellä kaverillani (en tiedä onko sallinut sitten seuraajat, mutta aivan tavis-henkilö kyseessä) jolla on reilu 300 kaveria, niin jotain tämän jakamaa Nettiauto-linkkiä oli katsottu 500 kertaa muutamassa tunnissa. Ilmeisesti tuohon jää myös kaverilistan ulkopuolella kyseisen linkin nähneiden määrä. En tajunnut silloin painaa siitä, että näyttääkö tämä jopa ne käyttäjät jotka tämän ovat nähneet.

Kyseinen "Nähnyt" ominaisuus on ollut jo käytössä jonkin aikaa, tosin mielestäni se on käytössä ainoastaan ryhmien/tapahtumien julkaisemissa päivityksissä. Eli jos yksityishenkilönä tälläisen julkaiset, ei sitä tule näkyviin. Poikkeus saattaa olla juurikin nuo ulkopuolisilta nettisivuilta jaetut päivitykset, varmaksi en kuitenkaan mene sanomaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kyseinen "Nähnyt" ominaisuus on ollut jo käytössä jonkin aikaa, tosin mielestäni se on käytössä ainoastaan ryhmien/tapahtumien julkaisemissa päivityksissä. Eli jos yksityishenkilönä tälläisen julkaiset, ei sitä tule näkyviin. Poikkeus saattaa olla juurikin nuo ulkopuolisilta nettisivuilta jaetut päivitykset, varmaksi en kuitenkaan mene sanomaan.
Unohtui mainita, etten siis tarkoita näitä. Joissain pienissä ryhmissähän nuo on käytössä, esimerkiksi oman luokkani FB-ryhmässä pystyn katsomaan kyllä ketkä ovat kyseisen päivityksen nähneet. Mutta tuo mistä puhuin oli ihan uutisvirrassa, ja siinä oli esimerkiksi iltisten jakamien uutisten alla nähneiden määrä. Niitä oli kymmeniä tuhansia. Niin ja onhan ainakin osassa videoita kanssa joku laskuri katselijamäärille.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäs tämä FB purity on? En ole kuullutkaan.

Useita vuosia ainakin mulla jo käytössä ollut selainlisäosa, joka siivoaa Facebookista mainokset veke ja saa sillä kaikenlaista muutakin säädettyä. Erittäin hyvä ohjelma, suosittelen.

Install F.B. Purity to Clean Up + Customize Facebook

Kyseinen "Nähnyt" ominaisuus on ollut jo käytössä jonkin aikaa, tosin mielestäni se on käytössä ainoastaan ryhmien/tapahtumien julkaisemissa päivityksissä.

Oman kokemuksen mukaan juuri noin. Olen eräässä ryhmässä adminina ja sen ryhmän postausten perässä tuo näkyy muodossa "nnn people reached", toki se varmaankin näkyy kaikille jäsenille, ei pelkästään admineille. Omissa päivityksissä tuota kohtaa ei ole.

*e*
Joissain pienissä ryhmissähän nuo on käytössä, esimerkiksi oman luokkani FB-ryhmässä pystyn katsomaan kyllä ketkä ovat kyseisen päivityksen nähneet.

Tuo mitä mä tarkoitin on juuri sellainen, että siinä parhaimmillaan on tuhansia ihmisiä "reached", vaikka ryhmään ei kuulu lähellekään niin paljon ihmisiä. Tuota ei myöskään voi klikata auki ja nähdä listaa nimistä jotka on "reached". Toinen vähän samanlainen on meidän muutaman tyypin vedonlyöntiryhmässä, jonka postauksien alla näkyy teksti "seen by" ja sen perässä numero, että moniko on nähnyt. Tuon pystyy myös klikkaamaan auki ja näkemään, että ketkä kaikki ovat postauksen nähneet.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta tuo mistä puhuin oli ihan uutisvirrassa, ja siinä oli esimerkiksi iltisten jakamien uutisten alla nähneiden määrä.
Huomasin kuluneella viikolla saman ominaisuuden mutta se katosi yhtä nopeasti kuin ilmestyikin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Näen tällä hetkellä vain yhden päivityksen, jonka alla tekstit "Lisää kavereita, jotta tarinoiden määrä kasvaa" ja "Uutisissa näkyvien tarinoiden määrä lisääntyy, kun lisäät kavereita." Näkymä on sama, on se sitten viimeisimmät tai suosituimmat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yhtään ystävää ei ole online. Voi tietenkin olla, että kukaan ei halua leikkiä kanssani tai sitten fasen ja purityn välinen taistelu jatkuu. Tuosta on ihan dokumentaatiota olemassa kuinka fase torppaa uusia keinoja mitä purity käyttää paskan estämiseksi.

Turha tästä on huolissaan olla, eiköhän jossain vaiheessa ala taas vihreitä pallukoita näkymään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Tietokoneella kirjautuminen ei onnistu. Antaa palvelinvirhe 500 virheilmoitusta kun yrittää kirjautua sisään. Etusivulle menee loistavasti ja puhelimella sisään pääsee edelleen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mulla tulee välillä feediin ilmoituksia "Masa Möttönen kommentoi käyttäjän NHL videota" tai vaihtoehtoisesti "Masa Möttönen vastasi tätä koskevaan kommenttiin" ja alla linkki kuvaan tai videoon. Sitten kun avaan sen videon, niin siitä aukeaa parhaimmillaan tuhansia kommentteja, ja kaverisi laittama kommentti on siellä jossain piilossa. Vielä jos se on vastaus johonkin toiseen kommenttiin, eli joutuu avaamaan vastaukset auki, niin ihan mahdotontahan noita on löytää. Ihmettelen vain miksi tuon pitää näkyä feedissäni, vaikka todellisuudessa en mitään kommenttia sieltä näe. Vai olenko missannut jonkun yksinkertaisen keinon etsiä nuo kommentit.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mulla tulee välillä feediin ilmoituksia "Masa Möttönen kommentoi käyttäjän NHL videota" tai vaihtoehtoisesti "Masa Möttönen vastasi tätä koskevaan kommenttiin" ja alla linkki kuvaan tai videoon. Sitten kun avaan sen videon, niin siitä aukeaa parhaimmillaan tuhansia kommentteja, ja kaverisi laittama kommentti on siellä jossain piilossa. Vielä jos se on vastaus johonkin toiseen kommenttiin, eli joutuu avaamaan vastaukset auki, niin ihan mahdotontahan noita on löytää. Ihmettelen vain miksi tuon pitää näkyä feedissäni, vaikka todellisuudessa en mitään kommenttia sieltä näe. Vai olenko missannut jonkun yksinkertaisen keinon etsiä nuo kommentit.
Muutenkin noissa videoissa on aikalailla turhaa kattoa kommenttikentästä keskustelua. Sama juttu se on erinäköisten meemikuvien kanssa. Siellä on suurin osa kommenteista tyyliin että joku on tägännyt kaverinsa jollain inside-läpällä "*tägätty henkilö" kokkaa" tms...
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Muutenkin noissa videoissa on aikalailla turhaa kattoa kommenttikentästä keskustelua. Sama juttu se on erinäköisten meemikuvien kanssa. Siellä on suurin osa kommenteista tyyliin että joku on tägännyt kaverinsa jollain inside-läpällä "*tägätty henkilö" kokkaa" tms...
No joo, kieltämättä valtaosa kommenttiosioista on vielä hirveämpää luettavaa kuin iltapäivälehtien kommenttiosiot. Muka-hauskoja meemikuvia (plussat Päivi kieltää kaikki- tai kuha-kuvista), lukuisat emojit (joista kaikki ei minun läppärilläni edes näy jostain syystä, tilalla pelkkä laatikko) tai sitten vain tyhjänpäiväistä kavereiden tägäilyä. Miten siinä kuuluu edes reagoida jos joku tägää sinun nimesi johonkin hauskaan videoon? Miksei sitä videon linkkiä voi lähettää vaikkapa chatissa?

Saat vetää taas rastin seinään kun JYP#44 ihmettelee somea Jatkiksessa :D.
 
Olen nyt ollut kuukauden, melkein pari poissa facebookista ja pakko sanoa, ettei kauhea ikävä ole. Vaikka jostain asia saattaa kuulostaa oudolta, niin on vapauttavaa, kun ei tarvitse olla tietoinen kaikkien tuttujen ja kylänmiesten tekemisistä, pentujen paskan väristä, koirien karvanlähdöstä tai kuinka vitun ihanaa kaikki on. En sano, etteikö fblla ole myös hyvät puolensa, mutta eroaminen julkisesta olemisesta tekee välillä terää.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ongelmaa. Messengerissä lähetetty viesti jossa on merkkinä se pallo että viesti on lähetetty, eli ei ole siis toimitettu vastaanottajalle vaan ainoastaan lähetetty. Kyseinen vastaanottaja on kumminkin ollut paikalla ainakin vihreän pallon mukaan nimen vieressä, eikä ole siis vastannutkaan mitään kun ei ole toimitettu. Vain yhden kaverin kohdalla tämä ongelma, mistä johtuu?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ärsyttää kun tossa Facebookissa ei voi itse jakaa mitä fanittamiaan sivujen postauksia näkee siinä news feedissä ja mitkä pelkästään sitten siellä "Pages Feedissä". Jotkut fanisivut kun postailee aivan liian usein uutisia omaan makuun. Siksi ois hyvä jos noille sivuillekin sais jonkun "Close Friends" ja "Acquaintances" jaoettelun.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ongelmaa. Messengerissä lähetetty viesti jossa on merkkinä se pallo että viesti on lähetetty, eli ei ole siis toimitettu vastaanottajalle vaan ainoastaan lähetetty. Kyseinen vastaanottaja on kumminkin ollut paikalla ainakin vihreän pallon mukaan nimen vieressä, eikä ole siis vastannutkaan mitään kun ei ole toimitettu. Vain yhden kaverin kohdalla tämä ongelma, mistä johtuu?

Olen miettinyt aivan samaa. Toisekseen: saman kaverin ja minun yhteisten kavereiden määrä valehtelee. Näyttää paljon vähemmän kuin mitä niitä oikeasti on. Ei sillä, että stalkkaisin, liittyy piireihin joista tunnemme tämä kavereiden ihmettely.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ongelmaa. Messengerissä lähetetty viesti jossa on merkkinä se pallo että viesti on lähetetty, eli ei ole siis toimitettu vastaanottajalle vaan ainoastaan lähetetty. Kyseinen vastaanottaja on kumminkin ollut paikalla ainakin vihreän pallon mukaan nimen vieressä, eikä ole siis vastannutkaan mitään kun ei ole toimitettu. Vain yhden kaverin kohdalla tämä ongelma, mistä johtuu?
Onko siinä sininen pallo vai rengas? Jos siinä on pallo, tarkoittaa se että viesti on toimitettu, mutta ei luettu.

Olen miettinyt aivan samaa. Toisekseen: saman kaverin ja minun yhteisten kavereiden määrä valehtelee. Näyttää paljon vähemmän kuin mitä niitä oikeasti on. Ei sillä, että stalkkaisin, liittyy piireihin joista tunnemme tämä kavereiden ihmettely.
Toi taitaa riipua pitkälti niiden yhteisten kavereiden yksityisyysasetuksista. Jos niiden kaveritiedot on salaisia, eivät taida näkyä myöskään yhteisten kavereiden listalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös