Facebook

  • 993 385
  • 3 109

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pystyykö jostain selailemaan mitä kaikkea olet estänyt facebookissa? Itseäni kiinnostaa lähinnä estämäni sivut. Olen viimeisen vuoden aikana estänyt kaikki minua vähänkin ärsyttävät sivut joiden päivityksistä kaverini tykkäävät ja ne pomppivat siksi omaan feediini. Estojen listalla on ainakin Seiska, Stara, Voice, Iskelmä, Nova, Jounin kauppa, meemi-sivustot kuten Radio One Lebanon, Virgin Radio Lebanon, 9gag jne. Nuo ainakin mitä muistin. Olisi mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea on tullut siivottua pois omasta feedistäni.
Oikea yläreuna, lukon kuva -> näytä lisää asetuksia -> vasen reuna, estäminen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Esiintyköhän muilla samaa, että kun aiemmin FB:tä on moitittu siitä, että se jättää suurimman osan esim. niiden ryhmien päivityksistä näyttämättä minkä jäsenenä itse on, niin nyt on ainakin mun newsfeedissä miltei joka saatanan ryhmästä tavaraa. Tämä siis on tapahtunut ihan muutaman päivän sisällä. Päivityksiä sellaisiltakin ryhmiltä, joissa en itse ole ollut aktiivinen juuri koskaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Esiintyköhän muilla samaa, että kun aiemmin FB:tä on moitittu siitä, että se jättää suurimman osan esim. niiden ryhmien päivityksistä näyttämättä minkä jäsenenä itse on, niin nyt on ainakin mun newsfeedissä miltei joka saatanan ryhmästä tavaraa. Tämä siis on tapahtunut ihan muutaman päivän sisällä. Päivityksiä sellaisiltakin ryhmiltä, joissa en itse ole ollut aktiivinen juuri koskaan.
Samaa vikaa löytynee.

Asiasta kukkaruukkuun. Onko jossain säätöä jolla pystyy mahdollisimman nopeasti poistamaan turhat tykkäykset? Pari vuotta sitten oli listamuodossa jossain kaikki tykkäykset, josta oli helppo painaa vaan "en tykkääkkään", mutta en enää itse ainakaan muista mistä löytynee.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Samaa vikaa löytynee.

Asiasta kukkaruukkuun. Onko jossain säätöä jolla pystyy mahdollisimman nopeasti poistamaan turhat tykkäykset? Pari vuotta sitten oli listamuodossa jossain kaikki tykkäykset, josta oli helppo painaa vaan "en tykkääkkään", mutta en enää itse ainakaan muista mistä löytynee.

Omalta sivulta valikko More, jossa on Likes. Avaa listan tykätyistä sivuista.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Samaa vikaa löytynee.

Asiasta kukkaruukkuun. Onko jossain säätöä jolla pystyy mahdollisimman nopeasti poistamaan turhat tykkäykset? Pari vuotta sitten oli listamuodossa jossain kaikki tykkäykset, josta oli helppo painaa vaan "en tykkääkkään", mutta en enää itse ainakaan muista mistä löytynee.
Miksen vinkki tuossa yläpuolella voi olla myös ihan toimiva, mutta itse olen käyttänyt seuraavaa: oma profiili -> vasemmalta vähän alas scrollaamalla löytyy tykkäykset -> paina tykkäysten vieressä olevasta numerosta -> aukeaa lista kaikista tykkäyksistäsi.

Itse olen myös tykkäyksiä siivoillut kovalla kävellä. Aika hurjia määriä sielläkin roikottaisin paskaa, ellen olisi koskaan niihin koskenut. Näköjään pelkästään vuonna 2010 olen tykännyt 120 eri facebook-sivusta. Nyt niistä on enää 4 jäljellä. Mulla on joku 50 eri sivua enää jäljellä mistä tykkään. Niistäkin 90% on työhön tai harrastukseen liittyvää. Joku voisi varmaan luulla minua jo jonkin sortin autistiksi, koska pidän nykyään niin tarkkaa siivousta omasta feedistäni. Kaikki turhat kaverit, tykkäykset, ryhmät ja sovellukset olen poistanut. Lisäksi olen estellyt minua ärsyttäviä sivuja.

En kyllä ymmärrä niitä ihmisiä jotka eivät ikinä siivoa omaa facebookiaan, mutta kuitenkin käyttävät sitä aktiivisesti. Mulla on tällä hetkellä 150 kaveria, 50 tykkäystä ja ehkä 5-10 aktiivista ryhmää mitä seuraan. Ja kun pari-kolme kertaa päivässä avaan facebookin niin melko tukossa se on päivityksiä silti. Niin ja AdBlock on käytössä myös. Jos näen jossain mainoksen niin estän aina sen. En kyllä ymmärrä miten jotkut kaverini joilla on 500 kaveria, 200 tykkäystä eikä mitään mainoksenblokkaajia käytössä, niin miten ne jaksaa lukea sen kaiken tuuban aina. Kyllä ne oikeasti tuntuu aina lukevan kaikki päivitykset, kun tietävät kaikesta kaiken. Multa taas menee vaikka on noin vähän kavereita, niin silti ohi puolet kavereiden päivityksistä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
On tullut huomattua viimepäivinä, kuinka kuvalinkkien spämmäys on lisääntynyt Facebookissa aivan järkyttävästi. Nyt kaikenmaailman mäkkaiverit/the sun/muut spämmää jatkuvalla syötöllä jotain "kohauttavaa" kuvaa tai kuvasarjaa jostain asiasta. Ilmeisesti nuo tuo sitten reilusti klikkauksia ja tuottaa, kerran yleistyminen on näin jäätävää. Onneksi jokaisen saa huomiotta halutessaan, mutta jokseenkin huvittavaa.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Facebookin käyttö on itselläni vähentynyt rajusti vuosi vuodelta. Siinä missä ennen piti käydä tarkistamassa profiili useamman kerran päivässä, niin nykyään käyn siellä vain pari kertaa viikossa, ja tuolloinkin vilkaisen vain parin itseäni kiinnostavan sivun julkaisut. Feediä ei liiemmin kiinnosta selata, koska se täyttyy pääasiassa täysin turhasta paskasta. Oman profiilin viimeisestä päivityksestäkin on tainnut kulua jo pari vuotta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt tämä amerikkalainen clusterfuck ei ole enää edes hauskaa. Ihmettelin fiidiä, kun ei oikein paljoa näy ja tein testin.

Chrome mitä käytän Puritylla varustettuna (tietenkin, koska paskaa ei jaksa), IE10 (en toki anna päivittää konettani paskalla) ja vanha Android-luuri antavat aivan eri tulokset.

Siis ihan todella erilaiset. Tässä alkaa jo ihmissuhteet kärsiä, kun ei voi koskaan tietää mitä tapahtuu. Paljon sinänsä kivoja ja hyviä juttuja jää näkemättä, koska joku muu niin päätti.

Vittu helvetti, millä saan jokaisen päivityksen näkymään uutisvirtaani? Ai niin, en millään.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuinkas tuo nyt Facessa menee... eli jos olen luonut vaikkapa ryhmän johon kuuluu ns. parhaat kaverit. Teen jonkun päivityksen ja määrittelen, että sen näkee vain tuo ryhmä. No nyt jos kaverini kommentoi tuota päivitystä tai tykkää siitä, näkeekö tuon kaverin tekemät kommentit tai tykkäykset henkilö, joka ei ryhmään kuulu, mutta on kyseisen kommentin tehneen kaverin kaveri?
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Onko tuolla nyt taas jotkut asetukset muuttuneet, kun minulla on etusivu täynnä postauksia random-ihmisiltä, mistä joku kaverilistallani on sattunut tykkäämään tai on käynyt kommentoimassa. Ennen noita oli ihan satunnaisesti ja vain parilta käyttäjältä, mutta nyt on todella monelta. Melko rasittavaa selata timelinea, kun 90% jutuista on sellaisten ihmisten, joita ei tunne millään lailla :) Tai onko tuohon omista asetuksista mahdollista saada mitään muutosta?

Toinen mikä ärsyttää, on kaikenmaailman liibalaabat ja muut mukahauskat kuvat typerine teksteineen, mutta ne sentään saa blokattua yksitellen helposti. Viimeisin ärsytyksen kohde on ollut Minion Quotes -sivusto. Eihän noilla lainauksilla ole mitään tekemistä "Kätyreiden" kanssa, kun eihän nuo keltaiset otukset edes puhu ymmärrättävää kieltä. Pieni asia, mutta joskus nekin ärsyttää :D Itse asiassa aika useinkin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuo uutisseinä on turhauttava kyllä. Näen lähinnä sellaisten kavereiden päivitykset, joille en ole tykkäämisiä liiaksi klikannut tai päivityksiä kommentoinut. Yhtäkkiä myös seuraan ihmisiä, joiden kanssa olen pari pikaista privaviestittelyä hoitanut liittyen esim. polttareihin. Sen sijaan mennyt taas pari vauvauutista ohi, kun ilmeisesti FB luulee minun stalkkaavan noita ystäviä. Argh, perustin jo blogin tälle FB-avautumiselleni.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen ratkaissut uutisseinäongelman luomalla kaverilistan, johon tulee näkyviin listalla olevien kaikki päivitykset paitsi ilmoitukset kavereiden tekemistä kommenteista ja tykkäyksistä. Jopa uudet kaverisuhteet tulevat näin esille, vaikka ne eivät jostain syystä normaalilla uutisseinällä näy.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ratkaissut uutisseinäongelman luomalla kaverilistan, johon tulee näkyviin listalla olevien kaikki päivitykset paitsi ilmoitukset kavereiden tekemistä kommenteista ja tykkäyksistä. Jopa uudet kaverisuhteet tulevat näin esille, vaikka ne eivät jostain syystä normaalilla uutisseinällä näy.
Tällä hetkellä tämäkin systeemi tuntuu olevan sekaisin, kaikki päivitykset eivät enää näy näissä listoissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itselläni on valtaosa fb-kavereista aasialaisia jotka täyttävät päivittäin iloisesti edellämainittuja kohtia. LOL

Suomalainen kaveri julkaisi kuvan puhdistetusta potasta kommentilla, että laitetaan nyt tälläinen, kun kaikki eivät ehkä halua pottakuvia nähdä. Ensimmäistä kertaa oli siis poika siihen paskonut.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mä oon miettiny joskus että saammekohan joskus tulevaisuudessa nauttia oikeusväännöistä kun vanhempi on lisännyt lapsestaan kuvia someen lapsuusaikana, lapsi kasvaa teini-ikään ja suksien mennessä ristiin vanhempien kanssa teini nostaa jutun "luvatta" lisätyistä kuvista someen.

Mulla on ainakin kaverilistalla yksi eläkeläis-mummo, joka on jakanut omista lapsenlapsistaan valehtelematta lähemmäs 1000 valokuvaa. Lapsenlapsia on jotain 5 ja jokaisesta on vähintään pari albumia kuvia, ja albumissa on kymmeniä kuvia. Albumeista löytyy kaiken maailman uimakuvat jossa ala-asteikäiset lapset ovat uimavaatteissa jne. Tuo mumma on ollut facebookissa muistaakseni since 2008 ja alusta alkaen ripuloinut koko valokuva-albuminsa sisällön naamakirjaan. Yksi noista lapsenlapsista (tyttö) on nyt jotain 15-18 välillä ja itsekin facebookissa. Mummon fb-sivulta löytyy edelleen ne mummon lisäämät uintikuvat vuodelta 2008 kun ikää tytöllä oli se 8-11v. En tiedä mitä nyt kävisi, jos tyttö päättäisi tehdä ilmoituksen että tämän "intiimejä" kuvia on jaettu nettiin ilman tämän lupaa. Mitähän tälläisissä tapauksissa oikein kävisi?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Samaa olen miettinyt sairauksien tukiryhmissä. Eräässä olen mukana, äidit kirjoittelevat lastensa sairaudesta. Kuvaa tulee aina "mikä tämä vaiva on" -tyyliin. Okei, kyseessä on salattu ryhmä, mutta tympeää tuokin.

Löysin itsestäni juuri lapsuudenkuvan, josta olisi kyllä yhtä jos toista haloota syntynyt nettipoliisien jne. myötä. Itseäni tuo tietenkin naurattaa.

Keskustelut muutenkin ovat taas niin minua suututtava tekijä fb:ssa, joten pysyn hiljaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onko Facebookissa muuten olemassa ryhmää Jatkislaisille? Jatkoaika.com sieltä kyllä löytyy, mutta ryhmää en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko Facebookissa muuten olemassa ryhmää Jatkislaisille? Jatkoaika.com sieltä kyllä löytyy, mutta ryhmää en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt.
Millainen ryhmä siellä sitten pitäisi olla? Itselleni riittää ainakin hyvin tämä keskustelupalsta + virallinen jatkoajan facebook-sivu. Pysykööt nimimerkit nimimerkkeinä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Facebook on viimeaikoina ollu suhteelisen rasittava paikka kun jengi ei tee muuta kuin vouhottaa nyt pakolaisista sekä lakosta. Oikeasti tässä kaipaa jo niitä tyhjänpäiväisiä kissa- tai lomakuva postauksia.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Facebook on viimeaikoina ollu suhteelisen rasittava paikka kun jengi ei tee muuta kuin vouhottaa nyt pakolaisista sekä lakosta. Oikeasti tässä kaipaa jo niitä tyhjänpäiväisiä kissa- tai lomakuva postauksia.

Totta. Tosin kun ottaa huumorilla on naamakirjan parissa ihan hauskaakin. Minä olen ainakin nauranut katketakseni noille "hiljainen hetki isäm maamme muistoksi" -tapahtumille ja niissä esitetyille kommenteille. Puhumattakaan kaikista tulevalle perjantaille perustetuista "tapahtumista."
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Facebook on viimeaikoina ollu suhteelisen rasittava paikka kun jengi ei tee muuta kuin vouhottaa nyt pakolaisista sekä lakosta.

Siis tämä mouhotushan on parasta ikinä missään. Itselläni on tapana viihdyttää itseäni aina tasaisin väliajoin lukemalla facebookista pakolaisista ja Suomen taloustilanteesta. En ole ennen näin paljoa FB:tä edes käyttänyt.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Facebook on viimeaikoina ollu suhteelisen rasittava paikka kun jengi ei tee muuta kuin vouhottaa nyt pakolaisista sekä lakosta. Oikeasti tässä kaipaa jo niitä tyhjänpäiväisiä kissa- tai lomakuva postauksia.
Tähän erittäin vahva sama. Pitää varmaan jättää oikeasti avaamatta koko "politiikkakirja" perjantaina.Toisin kuin ylläolevilla palstaveljillä, niin omat hermoni eivät kestä noita idioottien kommentteja. Mieleen tulee vain että ei vittu, tuollakin kaverilla on olemassa äänioikeus.

Omassa kaveripiirissäni tuntuu olevan vakiintunut käytäntö, että kaikki "fiilis-päivitykset" jaetaan instagramissa ja kaikki poliittiset mielipiteet facebookin puolella. Itselläni kun ig-tiliä ei ole, niin pääsen sitten nauttimaan vain siitä kuraisesta puolesta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Paskakirja näemmä juntturassa kun ei tietokoneella tai kännykällä sinne pääse. Tässä taannoinhan taisivat Twitterissä aika hyvin kuittailla kun paskakirja oli jumissa
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Paskakirja näemmä juntturassa kun ei tietokoneella tai kännykällä sinne pääse. Tässä taannoinhan taisivat Twitterissä aika hyvin kuittailla kun paskakirja oli jumissa
Joo puolen tuntia ollut kaatuneena. Harmittaa, kun juuri nyt olisin tarvinnut välttämättömään asiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös