Facebook

  • 993 456
  • 3 109

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kannattaa siis sanoa kaikkiin nörttihenkisiin juttuihin ei. Esim. mitä järkeä liittyä johonkin virtuaalibissejuttuun, jos juomaa voi ottaa kaapista.

Taitaa olla koko hömpötys 20-30-vuotiaille suunnattua, jotka ovat olleet jo verkostoituneita pienen ikänsä. En oikein usko, että meitä päälle nelikymppisiä siellä löydy kovinkaan montaa. Ehkä homman alkulähteillä ameriikoissa tilanne voi ollakin toinen.

Kuten mainittu, Facebookin parhaita puoliahan on nimenomaan se että ylimääräisen hösellyksen, melut ja pelit voi kyllä kytkeä pois päältä ja näkyvistä myös kaverien kansioista. Sekasotkun voi pitää minimissä.
 

FlyingFinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + muut turkulaiset
Itsekin tuli liityttyä pari päivää sitten, ja mieleen tuli seuraavanlainen kysymys:

Eli kun siellä voi kutsua jo rekisteröityneitä ihmisiä ystävikseen, niin näkeekö joltain listalta kaikki joille on lähettänyt kutsun mutta eivät ole siihen vielä vastanneet? Tuli joku yö läheteltyä kutsuja sinne sun tänne, eikä nyt ole ihan selvillä kenelle kaikille lähti...

Kyllähän Facebook ihan toimiva systeemi on, nyt jo tullut otettua yhteyttä sellaisiin ihmisiin joihin ei muuten olisi todennäköisesti törmännyt. Mukavan luontevaa yhteydenpitoa, itseäkin kyllä ärsyttää nämä kala-akvaariot, kutsut peleihin ym, mutta kuten todettua ne saa onneksi kaikki piilotettua.


EDIT: Selvis vastaus siihen kysymykseenkin, eli siinä kaverin kohdalla lukeekin sitten friend requested kun kutsun on jättänyt.
 
Viimeksi muokattu:

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Facebookiin tuli perehdyttyä pari viikkoa sitten, ja hyväksihän tuo on osoittautunut. LinkedIn on vähän liian insinööriä mun makuuni ja IRC-Galleria ei ole edes samassa sarjassa. Facebook on mainio verkoston ylläpitoväline ja oheissälää voi laittaa sivuilleen sen verran, kuin tarpeelliseksi kokee. Kyllähän niiden avulla henkilö voi kertoa itsestään paljonkin. Akvaariot, kasvatettavat intternettirehut, oktooberfestit summuut voi kytkeä pois, mutta kyllähän zombie-"peli" on aivan omaa luokkaansa Pac-Manin, LOLcatsin, WoW-plugarin ja last.fm-plugarin ohella.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Kyllä mä luotan edelleen irc-galleriaan. Voi hakea iän perusteella kätevästi ja kuvat ovat heti isona ruudulla, eikä näytöllä ole jotain puutaheinää jostain lempileffoista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kävin katsomassa Facebookin etusivua ja eipä siellä juuri sitä pidemmälle pääsekään.

Minä rekisteröidyin feikkinimellä ja muutaman minuutin jaksoin kokeilla itse sisältöä.

Ei ehtinyt aueta mitä tuolla sitten pitäisi tai kannattaisi muka tehdä. Searchiin voi laittaa jotain vanhojen tuttujen sukunimiä. Melko järkevää niitä arvalla vedellä.

Sen verran vielä disklaimeria, kun kuitenkin joku tulee avautumaan, että kaikkien pitää olla oikeilla nimillä. Aivan naurettavaa, että ei pääse kokeilemaan kunnolla ennen osallistumispäätöstä, joten sitten pitää itse keksiä se keino. Tietojakin saa näköjään muuttaa myös nimen osalta, joten tarvittaessa voin hypätä kelkkaan rehelliselläkin tavalla.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Aivan naurettavaa, että ei pääse kokeilemaan kunnolla ennen osallistumispäätöstä, joten sitten pitää itse keksiä se keino.

Itsekin aina ja joka aamu töihin lähtiessäni kokeilen, miltä tuntuu kävellä kotivelta autoni luokse parkkipaikalle, ennen kuin teen päätöksen osallistua henkilökohtaiseen kävelyyn autoa kohti. Menetänhän siinä askelia. En ole vielä keksinyt itse keinoa, miten voisin kokeilla.

Joskus neljä pulloa viinaa juotuani, ajattelen: "menköön syteen tai saveen, minä kävelen nyt sinne autolle!", mutta ovella totean kyseessä olevan silkka uhkarohkeus, mitä nyt tuollaista menisi tekemään ihan ilman kokeilua. Aivan naurettavaa.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kyllä mä luotan edelleen irc-galleriaan. Voi hakea iän perusteella kätevästi ja kuvat ovat heti isona ruudulla, eikä näytöllä ole jotain puutaheinää jostain lempileffoista.
Njoo.

Itse yleensä jään koukkuun kaikkeen (damn you LastFM!), mutta en vielä tähän.

Ymmärrän kyllä, miksi jengi jää. Kokeilin muutamia suvuissani esiintyviä sukunimiä, ja niillä löytyi enemmän porukkaa Ruotsista, Kanadasta ja Yhdysvalloista kuin koskaan olisi uskonut. Koska suvut on pieniä, niin kaukaisia sukulaisia ovat he. Eihän tuollaisista ihmistä koskaan olisi mitään tietoa muuten. Eikä ainakaan IRCGallerian kautta.

Ja jos olisi enemmänkin sosiaalista kanssakäymistä ollut yliopistolla jne., niin valtava määrä tuttuja tulisi vastaan. Kuitenkaan se porukka, jonka keskellä tunnen eniten yhteenkuuluvuutta ei Facebookissa vielä pyöri. Joskus kyllä varmasti.

Näppärä peli.
 

Sacho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo!
Naamakirjan käyttäjä löytyy myös täältä. Harkitsin jo jatkoaika-groupin perustamista mutta joku olikin jo ehtinyt ensin. Nyt pitäisi vaan keksiä mitä hyötyä noista groupeista on...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Naamakirjan käyttäjä löytyy myös täältä. Harkitsin jo jatkoaika-groupin perustamista mutta joku olikin jo ehtinyt ensin. Nyt pitäisi vaan keksiä mitä hyötyä noista groupeista on...

Löytää ainakin esim. vanhoja koulukavereitaan, tai saman paikkakunnan tuttuja netistä. Tämän jälkeen voi hiillostaa ja pommittaa kimalaispuoleisia heistä.

Kyllä mä luotan edelleen irc-galleriaan. Voi hakea iän perusteella kätevästi ja kuvat ovat heti isona ruudulla, eikä näytöllä ole jotain puutaheinää jostain lempileffoista.

Facebookissa voi kyllä hakea myös vaikka alapään karvoitustyylin tai rintojen koon perusteella eli turhaan pyörit yläviistosta posket sisäänimettynä otettujen omakuvien imperiumissa. Kyllä minäkin harkitsin aikanaan maksullisen irc-gallerian lunastamista mutta totesin että pikkutyttöjä voin ahdistella ilmaisversiossakin, eihän nimillä ole väliä vaan sillä kuinka sekaisin jonkun Babes-tanssiryhmän vosun saa.

Kun taas pidän yhteyttä älykkäisiin, korkeakoulutettuihin ja kansainvälisiin ystäviini luotan Facebookiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kokeilin taas ja sain pienimuotoisen valaistuksen. Kun löytää jonkun kaverin ja laittaa sitten "view friends", niin näkee heidän kaverinsa.

Tätä juuri kaipasinkin eli listoja, että ei tarvitse randomilla laittaa joidenkin nimiä. Tuollahan tavalla niitä vanhoja tuttuja löytää. Kaikista ei saa laitettua tuota viewiä eli selvästikin siellä on semmoinen toiminto, mikä estää sen.

Kenestäkään ei saa mitään tietoja irti, mutta sehän jo selvisi aikaisemmin, että kaikki näyttävät profiilinsa vain omille frendeilleen.

Se on toki vielä epäselvää miksi noihin tuttuihin pitäisi olla yhteydessä. Jatketaan ihmettelyä silti ainakin toistaiseksi.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sielläpä omakin naama on kirjattuna. Mutta vasta tänään jäin yli viideksi minuutiksi sivustolle, ettei kohta viideksi tunniksikin... Aamulehdestä kun löytyi informaatiota ryhmästä, jossa on tehtailtu kuvallisia sananmuunnosarvoituksia enemmän kuin laki sallii. Lentäviä panineja ja murhasta innostuneita tunia ym...

Tokihan vanha pervo tästä riemastui. Painunkin takaisin selailemaan kuvia.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Aamulehdestä kun löytyi informaatiota ryhmästä, jossa on tehtailtu kuvallisia sananmuunnosarvoituksia enemmän kuin laki sallii. Lentäviä panineja ja murhasta innostuneita tunia ym...

Itse myös nauranut räät näytölle noille samoille jutuille. Tässä taas tämäkin ilta menee.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Nyt tuli itsekin liityttyä. Kovasti tuli kyselyjä sähköpostiin eri käyttäjiltä ja sitten sorruin myös itse mukaan. Olen monien kanssa täällä samaa mieltä, että typerät ohjelmat tekevät sivuston käytettävyydestä huonomman. Niihin menee aikaa ja tuntuvat lapsellisilta hommilta.

Täytyy kyllä sanoa, että on helppo ja mukava tapa pitää yllä kontakteja kavereihin ketä ei muuten näkisi niin kovin usein. Valokuvat ovat kivoja.

Miinuspuolena on ehdottomnasti ajan kuluminen hommaan. Jatkoaika on jo lähes päivittäinen juttu, sitten talouden uutisten seuraaminen ja nyt vielä facebook. Ei perkule. Tässä tulee kohta ihan addiktiksi nettiin.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen monien kanssa täällä samaa mieltä, että typerät ohjelmat tekevät sivuston käytettävyydestä huonomman. Niihin menee aikaa ja tuntuvat lapsellisilta hommilta.

Tämä on jo mainittukin täällä aikaisemmin mutta kerrataan. Näitä idiootti-applicationeja ei luonnollisesti tarvitse omaan profiiliin asentaa, mutta moni ei ole hiffannut että kun kaverin profiilia katsoessa kun klikkaa sen ärsyttävän boozemailin tms. otsikkopalkistaan piiloon, asetus tallentuu huomaamatta ja kyseinen application on automaattisesti suljettuna kaikissa profiileissa tästä eteenpäin. Kätevää!
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
En oikein usko, että meitä päälle nelikymppisiä siellä löydy kovinkaan montaa. Ehkä homman alkulähteillä ameriikoissa tilanne voi ollakin toinen.

Jos asuisin Suomessa, niin en olis mukana tuolla. Mutta nyt kun kavereita on ympari maailmaa ja itsekin asuu "kaukana", niin onhan toi ihan kivaa ajanvietetta ja pysyy hyvin yhteyksissa kaverien kanssa, joiden kanssa ei "jaksa" emailla koko aikaa...
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Miinuspuolena on ehdottomnasti ajan kuluminen hommaan. Jatkoaika on jo lähes päivittäinen juttu, sitten talouden uutisten seuraaminen ja nyt vielä facebook. Ei perkule. Tässä tulee kohta ihan addiktiksi nettiin.


Tunnen montakin kaveria (yllättäen suurin osa on tyttöjä/naisia) jotka käyttävät ruuuunsaasti aikaa päivittäin naamakirjaan. Itsehän yleensä tsekkaan onko kavereita ilmaantunut tai sitten joku on kirjoittanut. Ja tietty sitten painan 5-10 ignore nappia kun jokainen haluaa olla vampiiri ja werewolf jne.. Ignore on kyllä kätevä nappi
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Varmaan ihan perää tuossa jutussa. Moni näyttää laittavan(erityisesti naisia) yllättävän rohkeita kuvia ja varsin paljon julkista tietoa sivustolle itsestään. Myös työnhaussa on työnantajan helppo käydä "googlettamassa ja "naamattamassa" hakijat. Näin ei saisi toimia, mutta kuka valvoon? Ei niin hölmöä varmaan ole joka menee täräyttämään, että et sovi tänne koska profiilisi facebookissa oli....

Tämä on mielestäni paljon konkreettisempi riski kuin lehtijutun kaltaiset varkaudet. Suomessa ei pelkällä nimellä ja osoitteella pysty mitään tiliasioita hoitamaan. Tämän voin sanoa jo työni puolesta. Sen sijaan muunlainen kiusanteko voi onnistua. Tästä on ollut jo IRC -galleriassa merkkejä. Siellä nuoremmat ovat käyttäneet kanavaa kiusan ja pilkantekoon.

Ovathan tämän tyyppisen kivat uudet yhteydenpitokanavat mukavia, mutta aina kaikessa on hyvä miettiä myös mahdollisia ongelmia. Ei mielestäni kannata facebookissa ihan kaikkea jakaa itsestään julkisesti. Tämä kannattaa muistaa. Tekstit ja kuvat elävät netissä ikuisesti.

Kuka on Jatkoajan Facebook kanavalla?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tämähän on aivan loistava tapa spämmätä hiukan pintaliitospedejejä. Olen juurikin kostanut Washington Capitalsien tappiota lähettelemällä porukalle Jussi Ahteesta Tea Khalifaan ja Pinja Hanskiin Mr. Hankey-tervehdyksiä. No ei kai tähän aikaan mitään järkevämpääkään tekemistä ole! Katotaan tuleeko lisää malleja mun kaveriksi. Kim Herold perkele...

HI DE HO!

EDIT: Oskari Katajisto on ainakin varmasti sellainen joka kilahtaa...kokeillaanpa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ahaa, eli ihq-galleria keksittiin uudestaan ja taas uudestaan? Mikäs puhelimessa ja maileissa on vikana?

Ihmettelinkin hetken noita samantyylisiä otsikoita eri maileissa, eikä silti kiinnostanut niin pitkälle. Kiitos jatkoajan, jälleen kerran vältin kynäniskojen juonet joilla hyväuskoisia hölmöjä saadaan kirjautumaan.

Ei siinä, jos se kivalta harrastukselta tuntuu, antaa mennä vaan.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Pystyykö noita applicationeita sun muita etsimään jostain? tähän mennessä oon vaan kavereilta ottanut joitakin mitkä näyttää hauskoilta. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös