Ex-Kerholaiset

  • 1 554 007
  • 5 515

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oletko aivan varma, että Kerho ei tarjonnut Jonille jatkoa? Vai voisiko olla niin, että tuo halusi koittaa siipiään Hämeenlinnan ulkopuolella eikä vain jämähtää Joni"Markon poika"Tuulolaks?
En ole varma. Olettaisin, että Kerho tarjosi sopimusta, mutta tarjosi liian myöhään tai liian pientä palkkaa tai molemmat. Muut seurat ehtivät luultavasti jo kiinnostua Tuulosta myös. Tuskin ainakaan harjoituspelien aikaan/alkusyksystä vielä tarjottiin sopimusta, jolloin Tuulolan hyvät otteet alkoivat jo näkyä. Vai onko itselläsi tarkempaa tietoa, että milloin sitten on tarjottu jatkosopimusta ja millaisella palkalla?
En usko, että mistään Joni"Markon poika"Tuulola -jutuista on ollut kyse, onhan siellä nytkin toinen Markon poika pitkällä jatkosopimuksella. Tämä on minun oletukseni.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin no, helposti siinä on vähän jokaisen pelaajan plusmiinukset plussalla, jos pelaa voittavassa jengissä, mitä Kerho vielä viime kaudella oli. Sitä en sitten tiedä, kuinka paljon olisi kehittynyt nykyisessä Kerhossa ja kotioloissa.
Se on totta, että hyvin menestyvässä jengissä on paremmat plusmiinukset keskiarvoltaan. Kuitenkin huonosti menestyvässäkin voit olla oman joukkueesi kärkipäässä. Joskus jopa silloinkin, vaikka peliaikasi olisi todella suuri.
Sellainen huomio myös, että Kerhosta lähti viime kauden jälkeen pois +-tilaston viiden parhaan joukosta neljä pelaajaa:
Pelaajatilastot | Perustilastot | Runkosarja 2016-2017 | Tilastot | Liiga
Joni taisi itse kommentoida aiemmin jossain kauden aikana, että muutto Vaasaan on kasvattanut. Eli ei siitä ainakaan haittaa ole ollut Jonin itsensä mielestä
Löytyi tuo haastatelu. Se oli sen ekan Sportin Hämeenlinnan vierailun jälkeen.
Kotiinpaluun ei pitänyt jännittää Tuulolaa: ”Perkele, tämä kiekkohan pomppii”
Lainaus tuon jutun aivan lopusta.
Muutto Vaasaan oli odotetun onnistunut valinta myös henkisen kantin kasvattamiseksi.
− Vaasassa on ollut helppo olla, ja se on varmasti osaltaan vaikuttanut, kun olen päässyt tutusta ja turvallisesta pois, kiteytti Tuulola.
Mielenkiintoinen artikkeli kyllä, en ollut lukenutkaan aiemmin.
Kyllä siinä myös tällainen kohta mainitaan:
"Kesäharjoittelussa Tuulola ei ollut muuttanut paljoakaan, mutta testituloksissa oli tullut parannuksia.
− Vastuu on ollut isossa roolissa. Olen myös hyvässä kunnossa, joten pystyn pelaamaan isompia minuutteja. Tiesin aina, että pystyn ottamaan tämän roolin Liigassa."
Jos kesäharjoittelussa ei ole muuttanut paljoakaan, niin kai sitten HPK:ssakin olisi sillä entisellä kaavalla ollut hyvässä kunnossa. Itse näen tärkeämpänä, että mitä on tehnyt kuin että missä on tehnyt sen.

Mutta eikös se ollut myöskin niin, että Kerho ei tarvitse UTJ:aa, eikä valmennuspäällikköä? Ja Sihvonen puhui pelkkää paskaa, kun tuumasi Pendolla olevan vähän liikaa hommia ja arvosteli tuota Kerhon toimintaa?
Valmennuspäällikön kannalla olen nyt itsekin. Aluksi olin epäileväinen ja halusin lisää tietoa asiasta, mutta lisätiedon jälkeen olen nyt sitä mieltä, että sellainen tarvitaan ja on hyvä palkata seuraan, kunhan löydetään tarpeeksi osaava, joka pystyy oikeasti kouluttamaan juniorivalmentajia paremmiksi.
Urheilujohtajan palkkaamisesta olen edelleen eri mieltä. Näen, että se toisi kustannuksia lisää sen 100-150k€/vuosi, joka vähennettäisiin pelaajabudjetista ennen pitkää. Pendon homma pitäisi olla valmentaminen, joten vastuu pelaajahankinnoista Voutilaiselle ja junioripuolesta junioriorganisaatiolle.

Tuulolan asiaan vielä sen verran, että Sihvonen itsekin sanoo Kiekkokiukaan videolla, että "..olisihan Joni Tuulola pitänyt pitää Kerhon riveissä.."
Tekikö HPK virheen päästäessään oman timantin käsistään? | Hämeen Sanomat
Tosin siitä olen eri mieltä, että sinne joku urheilujohtaja tarvittaisiin näitä päätöksiä tekemään vielä pelaajakoordinaattorin lisäksi. Nyt on Voutilainen siellä ja teki melko hyvät jatkosopparit mielestäni tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos kesäharjoittelussa ei ole muuttanut paljoakaan, niin kai sitten HPK:ssakin olisi sillä entisellä kaavalla ollut hyvässä kunnossa. Itse näen tärkeämpänä, että mitä on tehnyt kuin että missä on tehnyt sen.

Tuulolan asiaan vielä sen verran, että Sihvonen itsekin sanoo Kiekkokiukaan videolla, että "..olisihan Joni Tuulola pitänyt pitää Kerhon riveissä.."

Nyt on Voutilainen siellä ja teki melko hyvät jatkosopparit mielestäni tällä kaudella.

Kesäharjoittelu. Koko Kerhon porukalla se on ilmeisimmin ainakin joltakin osin mennyt päin persettä, mutta Tuulolalla se olisi silti mennyt Kerhossa hyvin? Muilla, esim. kokeneemmilla pelaajilla, ei varmaan sitten ole hajuakaan kesäharjoittelusta? Mulle on nyt se sama, että missä ja miten Joni Tuulola pelaa, kun se ei pelaa Kerhossa. Kerhon hommaan vaikuttavat vain ne pelaajat, jotka siellä rosterissa nyt ovat. Joni ei olisi yksinään tuon laivan suuntaa muuttanut yhtään mihinkään tuosta, joten se Jonista.

Aikanaan esim. Leino oli ex-Kerholainen. Muistaakseni Sihvonen vuodatti silloinkin verta sydämestään ja oli sitä mieltä, että Kerhon olisi pitänyt pitää Leino. Kuinka moni kaipasi Leinoa viime kaudella?

Joo Voutilainen on siellä. Tosi ammattilainen noissa hommissa. Kaikki vaan Voden harteille. Ehkä tuossakin ammatissa tarvitaan vähän kokemusta ja näkemystä. Kenenköhän piikkiin Viitaluoma menee? Onkohan se käynyt vetämässä kesätreenit Kerhon kanssa... Muutoin soppareissa olisi ihan järkeäkin, etenkin Turusen ja Tuulolan. Ensi kausi on kuitenkin ensi kausi.

Loppuun todettakoot, että nyt jo sitä toivoisi osasta nykyisistä Kerhon pelaajista kirjoittavansa ex-Kerholaisina. Loppuis jo tää (jää)kausi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Aikanaan esim. Leino oli ex-Kerholainen. Muistaakseni Sihvonen vuodatti silloinkin verta sydämestään ja oli sitä mieltä, että Kerhon olisi pitänyt pitää Leino. Kuinka moni kaipasi Leinoa viime kaudella?
Onhan se edelleenkin ja olen kaivannut joka kausi. Vai oliks tää nyt se toinen Leino? ;)

Heikki Liedes muuten paino hattutempun Lukon paidassa, kuulemma superhessu nykysin. Joko kohta kotiin?
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan se edelleenkin ja olen kaivannut joka kausi. Vai oliks tää nyt se toinen Leino? ;)

Heikki Liedes muuten paino hattutempun Lukon paidassa, kuulemma superhessu nykysin. Joko kohta kotiin?

Tuskin Bille haluaa enää itseään yhdistettävän yhtään mitenkään Kerhoon. Eikä ole edes ikävä. Tossa rosterissa en haluaisi todellakaan nähdä tuollaista pelaajaa! Ei noilla ole oikeutta tuhota kaikkea hyvää.

Mike Harder sopisi tuohon jengiin kuin valettu
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kesäharjoittelu. Koko Kerhon porukalla se on ilmeisimmin ainakin joltakin osin mennyt päin persettä, mutta Tuulolalla se olisi silti mennyt Kerhossa hyvin? Muilla, esim. kokeneemmilla pelaajilla, ei varmaan sitten ole hajuakaan kesäharjoittelusta? Mulle on nyt se sama, että missä ja miten Joni Tuulola pelaa, kun se ei pelaa Kerhossa. Kerhon hommaan vaikuttavat vain ne pelaajat, jotka siellä rosterissa nyt ovat. Joni ei olisi yksinään tuon laivan suuntaa muuttanut yhtään mihinkään tuosta, joten se Jonista.
Niin, itse käsitin, että puhui lähinnä omatoimijaksosta ja yhteisten harjoitusten ulkopuolisesta ajasta tuossa, kun sanottiin, että "Kesäharjoittelussa Tuulola ei ollut muuttanut paljoakaan". Yhteinen kesäharjoittelu on ilmeisesti Kerholla mennyt ainakin joltain osin päin persettä, kuten totesit, mutta silti sieltä on noussut esim. Vesalainen hyvälle tasolle tälle kaudelle. Itse luulisin, että Joni Tuulolan kanssa olisi käynyt samoin enkä lue tuota Tomekin ansioksi.
En mä sitä tarkoita, että ainoa virhe olisi ollut se, että Tuulolalle ei saatu sopimusta ja se olisi yksistään muuttanut laivan kurssin, mutta yksi niistä virheistä mielestäni kylläkin.

Joo Voutilainen on siellä. Tosi ammattilainen noissa hommissa. Kaikki vaan Voden harteille. Ehkä tuossakin ammatissa tarvitaan vähän kokemusta ja näkemystä. Kenenköhän piikkiin Viitaluoma menee? Onkohan se käynyt vetämässä kesätreenit Kerhon kanssa... Muutoin soppareissa olisi ihan järkeäkin, etenkin Turusen ja Tuulolan. Ensi kausi on kuitenkin ensi kausi.
Okei, eli siis ottaisit ennemmin kaksi ihmistä (pelaajakoordinaattori+urheilujohtaja) hankkimaan pelaajia. Itse taas ajattelisin, että mielummin yksi hyvä kuin kaksi. Jos Voutilainen ei osoittaudu hyväksi, niin sitten vain vaihtaisin sen. Viitaluomasta en itse hirveästi innostunut, mutta ei ihan kaikki hankinnat voi aina osua todella hyvälläkään pelaajien rekrytoijalla kohdalleen. Tosin voin olla väärässä ja Viitaluoma onkin ensi kaudella kova pelaaja, näin ainakin toivoisin.
Mutta voihan sitä tietysti kokeilla, että palkataan myös urheilujohtaja seuraan ja toivotaan että sitten tulee parempi lopputulos. Siihen suuntaan tämä näyttäisi hieman olevan menossa, kun nyt Pennanenkin sanoi Hämeen Sanomissa, että "Olen ollut alusta asti sitä mieltä, että HPK tarvitsee urheilujohtajan."
Nyt puhuu HPK:n Antti Pennanen | Hämeen Sanomat
Saatat saada sitä mitä ilmeisesti haluat tältä osin.
Loppuun todettakoot, että nyt jo sitä toivoisi osasta nykyisistä Kerhon pelaajista kirjoittavansa ex-Kerholaisina. Loppuis jo tää (jää)kausi.
No, tästä olen samaa mieltä, että vaihtuvuus voi olla hyväksi ellei sitten peliesitykset parane monella huomattavasti. Tosin en pelkästään pelaajien niskaan tuota sarjataulukon sijoitusta heittäisi. Vaikuttaisi vähän siltä, että monessa asiassa on tehty virheitä monella tasolla. Toivottavasti ne virheet ensinnäkin tiedostetaan ja toiseksi niistä opitaan ja ei toisteta niitä. Viime kausi osoitti, että koko HPK:n organisaatio pystyy kyllä toimimaan menestyksekkäästi, jos asiat tehdään kaikilla tasoilla hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuskin Bille haluaa enää itseään yhdistettävän yhtään mitenkään Kerhoon. Eikä ole edes ikävä. Tossa rosterissa en haluaisi todellakaan nähdä tuollaista pelaajaa! Ei noilla ole oikeutta tuhota kaikkea hyvää.

Mike Harder sopisi tuohon jengiin kuin valettu
Mut hei ajattele positiivisesti. Jos olis Bille, niin olis muuten ollut juhlapaidatkin. Niillä olis muuten tehty ihan v-tusti massia, BilleBeino Suomi one hundred siga extra magee pelipaita lippis ja huppu sisäänrakennettuna, ja f-yeah game wörninä kaikki. Promo-julkkiskuvissa kaikki Marasta asti gansta jou menolla mukana. Halonenkin huutelis vaan twitterissä #metoo
 
Viimeksi muokattu:

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mut hei ajattele positiivisesti. Jos olis Bille, niin olis muuten ollut juhlapaidatkin. Niillä olis muuten tehty ihan v-tusti massia, BilleBeino Suomi one hundred siga extra magee pelipaita lippis ja huppu sisäänrakennettuna, ja f-yeah game wörninä kaikki. Promo-julkkiskuvissa kaikki Marasta asti gansta jou menolla mukana. Halonenkin huutelis vaan twitterissä #metoo

Ja kesällä Puustinen olisi hankittu Lehtosen sijaan. Kopissa sois sellanen musa, ettei meikäläinen ymmärtäis siitä mitään. Mutta nyt Kerho tanssis voitosta voittoon. Peace!
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Okei, eli siis ottaisit ennemmin kaksi ihmistä (pelaajakoordinaattori+urheilujohtaja) hankkimaan pelaajia.

Viime kausi osoitti, että koko HPK:n organisaatio pystyy kyllä toimimaan menestyksekkäästi, jos asiat tehdään kaikilla tasoilla hyvin.

Vain UTJ. Kerttulasta oli aikanaan huhua, mutta ei tullut. Vode tuntuu vain laastarilta. Tuskin tuollainen Kerttulan kaltainen kaveri vielä €100-150k palkalla vetelisi, tai mistä minä tiedän, mutta joku hänen kaltainen se voisi olla. Nouseva kyky, kuten Pendo, mutta jo vähän kannuksia luonut ja olisi piireissä sisällä.

Tuntuu viime kausi vähän suonenvedolta. Yllätti Pendonkin. Organisaation uudistaminen ja rakentaminen oli vasta aloitettu, joten paha sanoa mitään. Seuraavat 3-5 vuotta näyttävät nykyisten ratkaisujen todellisen luonteen, jos maailma ei tässä välissä keikahda pahasti johonkin suuntaan.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vain UTJ. Kerttulasta oli aikanaan huhua, mutta ei tullut. Vode tuntuu vain laastarilta. Tuskin tuollainen Kerttulan kaltainen kaveri vielä €100-150k palkalla vetelisi, tai mistä minä tiedän, mutta joku hänen kaltainen se voisi olla.
Okei, mietin itse, että vuodessa 70k€ urheilutoimenjohtajan palkka + 30 k€ pakolliset sivukulut, jotka yritys maksaa palkan lisäksi ja 0-50k€ mahdolliset irtisanomiskorvaukset sopimuksissa, jos niitä urheilutoimenjohtajia sitten kengitään ulos aina myös, kun kengitään päävalmentaja, miten jossain myös ehdotettiin.
Mutta joo, alkaa mennä vähän offtopicin puolelle.

Joni Tuulolan sopimus kattaa ensi kauden vielä Sportissa, että tuskin ainakaan ennen kautta 2019-20 nähdään Kerhon riveissä eikä luultavasti silloinkaan, jos kehittyy samaa tahtia ja saa paremman sopimuksen muualta.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pistetäänpä tähän ketjuun, vaikka Mika Lartama ansaitsisi melkeinpä oman ketjun, mutta mihin osioon niin siitä en ole varma.

Hain eilen kirjastosta tuon Larun kirjan ja sen eilen myöskin koknaisuudessaan luin. Minulle kirja oli hyvinkin mielenkiintoinen, sillä onhan Lartama vain muutaman vuoden itseäni vanhempi. Lartaman peliuraa tuli siis seurattua jo pikkupoikana ja kirjassa kerrotaan aika paljonkin tarinoita Kerhon pelaajista, valmentajista ja muista Kerhoon liittyvistä henkilöistä siltä ajalta, kun olen HPK:ta seurannut. Lisäksi kirjassa vilahtelee hyvinkin paljon itselle tuttuja nimiä mm. muutamia lapsuuden kavereita, kuten eräät portsariveljekset ja jopa nykyisinkin itselleni tuttuja henkilöitä.

Moneen kirjan tarinaan suhtaudun tottakai varuksella, mutta on siellä hyvin mielenkiintoisia juttuja. Esim. Jyrkkiö vs. Peters | Jatkoajan keskustelupalsta olisi ollut tiedossa jo edellispäivänä eli oli ns. käskytys. Kerrottakoon, etttä oli Tampereella hallissa paikalla ja näin tuon alkulämmittelyssä tapahtuneen tappelun.

Lisäksi Markku Hakulisesta kerrottiin, että hänet oli joskus pelireissulle lähdettäessä käytetty katkon kautta hakemassa jotain lääkettä ja Markku oli nukkunut koko pelimatkan Joensuuhun ja sitten pelissä tehnyt tehot 3+3.

Jos tarinat "vanhan" Kerhon ympärillä kiinnostavat, niin kannattaa kyllä kirja lukea.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pistetäänpä tähän ketjuun, vaikka Mika Lartama ansaitsisi melkeinpä oman ketjun, mutta mihin osioon niin siitä en ole varma.

Itse sain kirjan joululahjaksi ja suosittelen myös kirjaa, mielenkiintoisia tarinoita sieltä uran alkuvaiheista ja junnuvuosilta saakka mutta mielestäni kirja vain paranee loppukohden. Ravintoloiden pyörittäminen ja sitä seurannut nousukausi, kun meni lujaa kaikilla rintamilla kuin myös sitä seurannut alamäki on mielenkiiintoista luettavaa. Paljon tapahtui ja varmasti kirjasta jäi iso osa vielä poiskin.

Toi Jyrkkiö vs. Peters on oikeastaan jo ihan legenda juttu. Luulin kyllä itse aina, että se oli spontaani tapahtuma mutta olikin sitten ihan suunniteltu ja käskytettykin juttu. Suhonenhan silloin oli valmentajana ja vaikka nykyään Ape on kovastikin kaukaloväkivaltaa vastaan niin ainakin tuolloin valmentaja näki asian toisin. Mutta, kuten tiedettyä kaikkihan käskyttävät vaikka niitä ei ulospäin tietenkään kerrota.

Ei spoilailla nyt enempää, jottei mene lukukokemus pilalle niiltä, jotka eivät kirjaa vielä ole lukeneet, mutta siis ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Krag Christensen teki maalin Suomea vastaan. Sääli, ettei näyttöpaikkaa Liigassa tullut - ja toki ymmärrettävääkin.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joskus tulevaisuudessa voisi olla paikallaan, että Teemu Rautiainen kotiutetaan. Olen sitä mieltä, että omat kasvatit ovat aina kiinnostavampia kuin ties mitkä lehtoset tai muut sellaiset.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Jeremy Morin jatkaa pelejään seuraavaksi Rapperswilissä. Vasta viides seura miehelle tällä kaudella. Tai kuudes, jos pelit Davosin paidassa Spengler Cupissa lasketaan mukaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Myllyniemen Jere on pelannut eilen Ketterän maalilla noin puolitoista erää. Maalia kohti lauottu kuusi laukausta, joista neljä mennyt sisään. Torjuntaprosentti tuossa pelissä oli 33.33. Eihän se tietysti ole helppo pelata, kun vetoja tulee noin harvakseen.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Myllyniemen Jere on pelannut eilen Ketterän maalilla noin puolitoista erää. Maalia kohti lauottu kuusi laukausta, joista neljä mennyt sisään. Torjuntaprosentti tuossa pelissä oli 33.33. Eihän se tietysti ole helppo pelata, kun vetoja tulee noin harvakseen.

On siinä vaikeeta veskan pelata kun ainut joka puolustaa on oma isä ja hänkin vain somessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös