Ex-jyppiläiset maailmalla 08-09

  • 44 460
  • 123

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinkuin olen jo useamman kerran sanonut että Jyri Marttinen on jättänyt sellaisen kuvan itsestään että ei haluta joukkuekemiaa pukukoppiin sotkemaan. Aivan loistava pelaaja ja taistelija viimeiseen asti, mutta ilmeisesti oma napa on vieläkin todella tärkeä.

Dwight Helminenkin menee suht itsekkäiden pelaajien joukkoon.

Loistavat hankinnat pelsuilta kuitenkin itsekkään Aaltosen tilalle otettiin pari itsekästä pelaajaa lisää. Aika hyvät hillot on täytynyt näille pelaajille lähteä jotta sopimukset tämän hetken pelikaaneihin on kirjoitettu. Todella yllättävät siirrot. Mutta en olisi oikeasti halunnut heitä enää Jyväskylässä nähdä. Ennemmin Antti Philström ja nousevia(halvempia) ;) junnuja.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt täytyy sanoa että vituttaa. Ja rankasti. Pelsuille kaksi erittäin kovaa vahvistusta ja molemmat olisin ottanut JYPiin ilomielin takaisin. Ei helvetti. Parempi julkaista se Pilen jatkosoppari pian, ettei tässä nyt ihan maata tarvitse myydä.

Vittu.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Helmisestä nyt ei niin väliksi, onhan noita hyökkääjiä, ja kaveri on JYPissä kuitenkin pelannut vaan yhden kauden...

... mutta Marttisen Pelicans-siirto kyllä vituttaa. Itse olin siinä uskossa että mitään kaunoja ei pitäisi olla ja "Jyssy" vielä JYPissä nähdään kun päättää Suomeen palata. Mutta tällä kertaa nyt sitten näin. No, onpahan Pelicansissakin nyt yksi sympaattinen pelaaja.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parempi julkaista se Pilen jatkosoppari pian, ettei tässä nyt ihan maata tarvitse myydä.

Pihlmanin kauden loppuun asti kestävä soppari kyllä helpottais nyt.. Onhan toi JYPin nykypuolustus perkeleen kova ilman Marttistakin, mutta silti vituttaa nähdä oma kasvatti Pelsupaidassa.. Ehkä Marttinenkin laskeskeli saavansa isomman roolin Lahdessa, täällä olisi jäänyt tyyskin Sami Vatasen taakse kakkospakkipariin..
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä veti hiljaiseksi kun heti herättyään näkee tälläisen uutisen. Välttämättä kumpaakaan nyt ei JYPiin olisi ensi kauden joukkueeseen tarvittu, sillä sen verran hyvässä kunnossa joukkue jo on, mutta kyllä tuo pistää vituttamaan. Ja tosiaan, mitä helvettiä ajattelee Jyri Marttinen tehdessään kahden vuoden sopimuksen Lahden Pelicansiin..
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Helmisestä nyt ei niin väliksi, onhan noita hyökkääjiä, ja kaveri on JYPissä kuitenkin pelannut vaan yhden kauden...

... mutta Marttisen Pelicans-siirto kyllä vituttaa. Itse olin siinä uskossa että mitään kaunoja ei pitäisi olla ja "Jyssy" vielä JYPissä nähdään kun päättää Suomeen palata. Mutta tällä kertaa nyt sitten näin. No, onpahan Pelicansissakin nyt yksi sympaattinen pelaaja.

Samoilla linjoilla ite. Vituttaa kun omia suosikkeja lähtee (Sinkku, Vänä) ja sitten Jyssy napataan naapuriseuraan nenän edestä. Eikä olisi yllätys vaikka kohta tulisi uutinen että Pile lähtee ulkomaille. Vatasen kanssa on myös pikkiriikkinen pelko että Samikin karkaisi ulkomaille, ei tosin ilmaiseksi. No melkoista jossittelua tuo loppu.. :D

Ainoa plussa Jyssyn kanssa on Pelicans. Enemmän olisi hatuttanut jos ensi keväänä näkisi Jyssyn nostamassa Poikaa hallin kattoon vaikkapa HIFK:n paidassa. Pelsujen kanssa tuskin on vastaavaa pelkoa. Toivotaan nyt että kaudelle 2012-13 nähdään #58 jälleen kotona.
 

_Wildchild_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat Halutulle muutokselle (TM)
Niinkuin olen jo useamman kerran sanonut että Jyri Marttinen on jättänyt sellaisen kuvan itsestään että ei haluta joukkuekemiaa pukukoppiin sotkemaan. Aivan loistava pelaaja ja taistelija viimeiseen asti, mutta ilmeisesti oma napa on vieläkin todella tärkeä.

Kuten mainittua, Jyssy totesi aikoinaan JYPistä lähdettyään ettei palaa seuraan enää ikinä joten voi olla että miehelle olisi tarjottu sopparia mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Voi toki olla että sillat on poltettu siihen malliin ettei JYPinkään päässä ole enää kiinnostusta yhteistyöhön, who knows. Kyllähän tuo Pelicans joka tapauksessa aika erikoinen valinta oli.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuo Pelicans joka tapauksessa aika erikoinen valinta oli.

JYPissä ei ollut vapaita paikkoja, Pelicansilla oli tarvetta ja Pelicans sai mukavasti rahaa Aaltosesta. Lahti on suht lähellä Jyväskylääkin. Ei tuo nyt niin huonolta yhtälöltä pelaajan näkökulmasta kuulosta?

Isoa roolia Marttinen haluaa, se on varma. Siinä ja siinä olisiko ollu JYPin ykkösparissa, kun taas lahdessa sitä luultavasti on.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinkuin olen jo useamman kerran sanonut että Jyri Marttinen on jättänyt sellaisen kuvan itsestään että ei haluta joukkuekemiaa pukukoppiin sotkemaan. Aivan loistava pelaaja ja taistelija viimeiseen asti, mutta ilmeisesti oma napa on vieläkin todella tärkeä.
Ei mahdu RD:n muottiin. Siinä syy, miksi ei hurrikaaninutussa kurvaile. Ja vaikka Jyssyn mielelläni olisin JYPissä nähnyt, ei valmentajan kanssa kannata lähteä näistä vääntämään. Tämä on tällä hetkellä RD:n JYP ja vahvistettakoon jengiä RD:n näköisillä jätkillä, eikä isoilla egoilla (vrt. Marttinen vs. muut omat kasvatit Koskinen/Välivaara/Vatanen). Pelimerkkejä on käytössä, joten eiköhän tähän vielä vahvistusta tule, jos tarpeelliseksi katsotaan: "joukkue on valmis 31.1.2011" tulee olemaan JYPin linja tänäkin kautena.

Minua ei vituta.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kuten mainittua, Jyssy totesi aikoinaan JYPistä lähdettyään ettei palaa seuraan enää ikinä

Oliko JYP'n ja Jyssyn teiden eroaminen noin räväkkä aikoinaan? Onhan tilanteesta aikaa, mutta muistelin että Jyssy lähti vain koska JYP oli menettänyt mahikset playoffeihin ja Jyväskylässä päätettiin lyödä Jyssyllä rahoiksi.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en hirveän tarkasti ole seurannut "Jyssyä" , mutta vaikuttaisi suht kovalta pelimieheltä kun täällä topicissa suhteellisen moni jyppiläinen on kyrpä otassa. Ja kyllä vielä siirto johonkin Lahden Pelicansiin varmasti tuo mittaa lisää sille otsan osalle.

Sitten tämä Helminen, ihan mielenkiintonen tapaus ja mitä vähän scoutannu topikkien kautta pelaajaa niin vaikuttaisi hieman itsekkäältä mutta myös ihan taitavalta kaverilta? Toivotaan että Pilen sopparista puhutaan piakkoin Lahdessa..
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Ettei tässä nyt taas sekoitettaisi Marttista ja Kankaanperää toisiinsa. Itselleni kun ei ainakaan muistu mieleen mitään, mikä olisi viitannut Jyrin ja seuran välisiin erimielisyyksiin.

Marttisen perään en juuri tällä hetkellä jaksa itsekään kovemmin haikailla. Tulevina kausina voisi toki olla käyttöä, mutta katsotaan sitä uudestaan sitten kahden vuoden päästä.

EDIT:
_Wildchild_ kirjoitti:
Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta itse olen kuullut nimenomaan Marttisen lähteneen melko viileissä tunnelmissa. Asiaa täytyisi varmastikin kysyä mieheltä itseltään.
Okei. Ajattelin vain että olisiko kyseessä ollut inhimillinen erehdys kun noita Kankaanperän huhuttuja sanoja on menneisyydessä aseteltu välillä vähän muidenkin entisten JYP-pelaajien suuhun.
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en hirveän tarkasti ole seurannut "Jyssyä" , mutta vaikuttaisi suht kovalta pelimieheltä kun täällä topicissa suhteellisen moni jyppiläinen on kyrpä otassa. Ja kyllä vielä siirto johonkin Lahden Pelicansiin varmasti tuo mittaa lisää sille otsan osalle.

Marttinen oli ehkäpä hieman erilainen "jyppiläinen" kuin mitä noihin aikoihin oli totuttu näkemään. Ei ollut tasaisen paksu hmv-pelaaja, vaan suhteellisen värikäs tyyppi ja ohessa hänestä kehittyi ihan hyvä puolustaja, joka kykeni myös pisteiden tekoon. Varmasti on monien suosikki tuolta ajalta.

Itse en osaa harmitella Marttisen sopparia Lahteen. Loppujen lopuksi joku olisi pitänyt heittää joukkueesta pois ja siitä olisi tullut kuluja. Tai ainakin sopparit olisi pitänyt laittaa uusiksi, jos jonkun pelaajan suunta olisikin D:n riveissä JYPin sijaan.
 

_Wildchild_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat Halutulle muutokselle (TM)
Ettei tässä nyt taas sekoitettaisi Marttista ja Kankaanperää toisiinsa. Itselleni kun ei ainakaan muistu mieleen mitään, mikä olisi viitannut Jyrin ja seuran välisiin erimielisyyksiin.

Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta itse olen kuullut nimenomaan Marttisen lähteneen melko viileissä tunnelmissa. Asiaa täytyisi varmastikin kysyä mieheltä itseltään.
 

Theone

Jäsen
Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta itse olen kuullut nimenomaan Marttisen lähteneen melko viileissä tunnelmissa.

Eikä taida olla läheskään ainoa... Osa näistä "sillanpolttajista" saattavat jopa harjoitella/ovat harjoitelleet kesäisin Jypin kanssa mutta ovat ilmaisseet selvästi. että eivät tule enää ikinä pelaamaan peliäkään Jypissä.

Mitä itse olen kuullut tai varmana tiedän, niin osaan on syynä pelaaja vs. RD, osa juontaa juurensa jo aikaan ennen Seppästä ja osa omien junioreiden kohteluun (lupauksia ei pidetty, tarjottu ala-arvoisia sopimuksia yms.).

Jyp ei ole seurana mikään poikkeus, vaan näitä pelaajia on joka seuralla enemmän tai vähemmän. Osa näistä pelaajista tuskin edes nykyisin tänne kelpaisivat mutta osa olisi kelpo vahvistuksia.
 

Torres#8

Jäsen
kyrpä otassa täytyy myöntää! Marttinen on värikäs pelaaja mutta täytyy toivoa ettei meidän Riska kuumenna Marttista niin paljoa että Jyri pääsis leipomaan pahasti Filipin naamaa
 

Baldrick

Jäsen
Sillon, kun olin katsomassa Game nelosta Synergialla mediakuutiolta tuona kultaisena keväänä, Marttiselta taidettii kysyä jotain tyyliin:" Nähdäänkö sua vielä JYPissä?", niin se vastas about:" Saas nähdä. Voipi olla hyvinkin mahdollista." Tiedä sitten halusiko vain miellyttää meitä jyväskyläläisiä, mutta ainakin puheessaan ei kyllä vaikuttanut mitenkään kaunaa kantavalta JYPiä kohtaan. Eikä siinä, en ole kyllä koskaan kuullutkaan mistään Jyssyn ja JYPin välisistä riidoista.

Itselläni tulee ensimmäisenä Marttisesta mieleen hyvä hanskaaja (ylempi mainitsi Filipin Jyrin tunnelmanlämmittäjänä).
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Juttelin juuri Duvie Westcottin kanssa, ja on ainakin seurannut JYPin touhuja sen verran, että tiesi teidän voittaneen mestaruuden 2009.

Kerroin myös, että vieläkin kaipaatte herran otteita, tuntui olevan otettu ;)
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juttelin juuri Duvie Westcottin kanssa, ja on ainakin seurannut JYPin touhuja sen verran, että tiesi teidän voittaneen mestaruuden 2009.

Kerroin myös, että vieläkin kaipaatte herran otteita, tuntui olevan otettu ;)

Vilpittömät kiitokset ja pisteet Sinulle tästä!

Duvie oli kyllä jotakin muuta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipa mielenkiintoista huomata, että 90-luvun suuri JYP-lupaus Juha Viinikainen jatkaa vielä peliuraansa. Täksi kaudeksi Viinikainen siirtyi pelaamaan Itävallan divariin, EK Zell am See nimiseen seuraan. Seurassa pelaa myös toinen suomalainen Jari Suorsa. Hieman tuoreempi entinen JYP-lupaus Jouni Kulonen jatkaa uraansa puolestaan FPS:ssä. Kulonenhan oli Jukka Holtarin hankinnoista pelaaja, joka ei breikannut..

Nämä pelaajat varmasti pelaavat rakkaudesta lajiin, Itävallan kakkostasolla tai Suomi-Sarjassa ei varmasti korvaukset pelatuista otteluista päätä huimaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vänttinen olisi halunnut jäädä JYP:iin

Empä oikein parempaa ketjua tähän hätään löytänyt. Eli selvästi rivien välistä voi lukea, että olisi ollut halukas jatkamaan, mutta tarpeeksi iso roolia ei ollut tarjolla ja palkkakin olisi laskenut. Sinällään ymmärtää JYP:n puolelta tätä asiaa sillä Vänttinen on ollut loukkaantuneena niin paljon viimekausina ja roolikin on vähän siinä ja siinä onko sitä tarjota, nyt ehkä Lahden loukkaantumisen ja heikomman sentteritilanteen takia voisikin olla kolmossenterin paikka auki, mutta ikoselle, asplundilla ja laukkaselle selkeästi ollaan petaamassa tuota vänttisen paikkaa. Kuitenkin tuon kolmikon palkka yhteensä taitaa olla vähemmän kuin Vänttisen vaikka ei tuo mikään tähtitieteelinen palkka ole, olisiko jotain 80k paikkeilla ollut?

Jokatapauksessa toivotetaan Vänttiselle hyvää jatkoa tapparassa ja olihan vänttinen joukkueen ilona jo 4 kautta joka on yhdessä joukkueessa monelle kiekkoilijalle jo pitkä aika.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vänttinen olisi halunnut jäädä JYP:iin

Empä oikein parempaa ketjua tähän hätään löytänyt. Eli selvästi rivien välistä voi lukea, että olisi ollut halukas jatkamaan, mutta tarpeeksi iso roolia ei ollut tarjolla ja palkkakin olisi laskenut.
Vanhaa tietoahan siellä on. Kaikki tämä tiedettiin jo ennen viime kauden päättymistä. Vänä olisi tosiaan halunnut jäädä JYPiin ja olisi voinut alentaa palkkaansakin vähän jotta olisi voinut jäädä. JYP kuitenkin tarjosi täysin A-junnusopimusta vastaa sopimusta ainakin taloudellisesti. Ei kukaan ammattiylpeydellä varustettu pelaaja tee tuollaista sopimusta kuitenkaan. Joten tie vei Tampereelle missä hänen tyttöystävänsä ja nykyinen avovaimonsa oli, ja tietysti on edelleen, opiskelemassa.

Toki tuohon Vänän tilanteeseen vaikutta paljon D:n tilanne. Nuorille pelaajille piti pystyä tarjoamaan realistinen mahdollisuus päästä pelaamaan liigaa ja joku oli käytännössä uhrattava ja nyt se oli valitettavasti meidän Vänä.

Jokatapauksessa toivotetaan Vänttiselle hyvää jatkoa tapparassa ja olihan vänttinen joukkueen ilona jo 4 kautta joka on yhdessä joukkueessa monelle kiekkoilijalle jo pitkä aika.
Toki Vänälle toivotan hyvää jatkoa ja vielä useita menestyksekkäitä pelivuosia. Menkööt ottelut tehokkaasti, paitsi JYPiä vastaan, ja olkoon Vänän elämä onnellista. Tervetuloa takaisin ihan koska vaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuh onhan tuossa ennenkin ollut puhetta ainakin, julkisesti ei vain tainut missään olla kerrottuna vänttisen itse sanomana
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös