Ex-fanien muistot ja itkut

  • 25 675
  • 94

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
En saa tämän hetkiseen joukkueeseen samanlaista yhteyttä kuin Liiga-Jokereihin. En myöskään kritisoi niitä, jotka syttyvät nykymenoon. Jokaisen fanin suhde kannattamaansa joukkueeseen on henkilökohtainen, ja sitä on kunnioitettava. On "fasismia" syyttää ketään väärinkannattamisesta, puolin ja toisin. Kyllä mä matseissa käyn, paljon harvemmin tosin kuin Liiga-aikana.
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
En saa tämän hetkiseen joukkueeseen samanlaista yhteyttä kuin Liiga-Jokereihin. En myöskään kritisoi niitä, jotka syttyvät nykymenoon. Jokaisen fanin suhde kannattamaansa joukkueeseen on henkilökohtainen, ja sitä on kunnioitettava. On "fasismia" syyttää ketään väärinkannattamisesta, puolin ja toisin. Kyllä mä matseissa käyn, paljon harvemmin tosin kuin Liiga-aikana.

Juuri näin. Ihan samanlaisia trolleja Max Powerin kanssa ovat nämä, jotka eivät ymmärrä niitä KHL-peleissä käymättömiä.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Mietin moneen kertaan haluanko kirjoittaa tähän ketjuun yhtään mitään, sillä aika sairas vastakkainasettelu täällä vallitsee. Kirjoittajat jotka ovat eri mieltä keskenään saavat nautintoa siitä kun jollekkin toiselle henkilölle hyvin tärkeä osa elämää on runneltu ja häpäisty. Ei ole moista eripuraa ollut koskaan Jokerien kannattajapiirien keskuudessa. Se siitä Jokeriperheen yhteisöllisyydestä.

Ei ole oikeastaan kuin yksi ainut taho joka on onnistunut muokkaamaan perinteisestä suomalaisesta jääkiekkoseura Jokereista sellaisen tekeleen jota tämä kirjoittaja ei enää tunnista siksi Jokeriksi johon hän pikkunassikkana silmänsä iski. Tuo taho on tietenkin venäläiset omistajat jotka tekevät näyteikkunallaan tasan niin kuin haluavat ja nämä heidän tempaukset ovatkin juuri niitä asioita jotka minulle muodostavat sen hirvittävän tunteen, ettei nykyinen Jokerit-toteutus yksinkertaisesti ole enää se sama Jokerit joka ennen oli olemassa. Se mikä myrkyttää omaa suhtautumista tilanteeseen vielä lisää on se, ettei Jokerien toimistoon ole enää samanlainen luottaminen mitä aimmin, sillä Jokerit tekevät ulostulonsa ja kommunikointinsa velivenäläisten pillin mukaan. Minun on nyt vain parempi päästää irti kuin roikotella itseäni vielä lisää löysässä hirressä ja lapsenomaisesti uskotella itselleni, että eivät ne enää tee sellaisia temppuja. Näin kävi viime kaudellakin kun oli vielä jonkilaista luottamusta parempaan, mutta lopulta matto vedettiin viimeisen kerran alta kun seuran asioista päättävä rotta soitatti SKA:n maalilaulua Jokerien kotipelissä. Se oli minulle viimeinen pisara siinä verimeressä jota mun sydän on vuodattanut viimeiset vuodet.

Se että ylipäätänsä joudun Jokereista kirjoittamaan tähän sävyyn ja tunnustamaan tilanteen on aivan jotain äärimmäisen kamalaa, sen varmasti jokainen voi ymmärtää joka minut tuntee. Puhutaanhan kuitenkiin niin valtavan kokoisesta merkityksestä.

Olen ollut onnellinen sekä hyvin onnekas saadessani olla mukana monenlaisissa tehtävissä sekä itse seuran että sen läheisten sidosryhmien kanssa. Käsi sydämellä vakuutan näiden olleen kunnia-asioita, heittämällä elämän kohokohtia. Olen saanut tehdä Jokerien ja jokeriyhteisön eteen vuosien saatossa niin paljon asioita ettei kukaan tällä palstalla edes uskoisi jos luettelisin ne kaikki. Siksi murheellisesti kerron, että tuo onnellisuus on ikävä kyllä muuttanut muotoaan, se on nyt surua, jopa katkeruutta siitä, että se kaikki tehty työ on muutaman henkilön toimesta heitetty muutoksen tieltä tylysti kompostiin ja vieläpä paskannettu perään, kun sen ei todellakaan olisi tarvinnut mennä näin, sillä jos Jokerit olisi pysynyt Jokereina eikä olisi alistunut näihin venäjältä tuleviin metkuihin, niin asiat olisivat niin kovin paljon paremmin. Ei tarvitsisi tällaisia avautumisia kirjoitella sillä sitä fiilistä, ylpeyttä ja rakkautta omaa seuraa kohtaan kyllä löytyisi. Nyt se kaikki hyvä fiilis tapetaan ylimielisillä häpäistyksillä koska se on eräälle taholle niin helppoa ja varmasti jännää puuhaa seurata miten kannattajat repeilevät liitoksistaan. Miettikää nyt itse: aikuinen mies saa kiksejä sillä, että tekee koiruuksiaan perinteisen jääkiekkoseuran nimissä vain voidakseen häpäistä sitä. O tempora, o mores.

Kolme vuotta sitten käynnistynyt Jokerien KHL-ajanjakso uusine omistajineen on sen historian ylivoimaisesti suurin tapahtunut muutosprosessi. Tämän kolmen vuoden aikana Jokerien pitkäjänteinen fanitoiminta on käytännössä kuihtunut olemattomiin kun faniyhdistyksillä ei ole kannattajakunnalle tarjota oikein minkäänlaisia aktiviteetteja joiden kautta yhteisöllisyys aikoinaan muodostettiin. Muutos on hätistänyt tuhansia pitkäaikaiskannattajia pois Jokerien parista. Korvaavat kävijät puolestaan houkutellaan maakunnista, siis samoista paikoista joita vastaan on aiemmin väännetty kotoisella maaperällä. Seura on aina ollut Helsingin Jokerit, ei koskaan koko Suomen Jokerit. Edellämainittujen seikkojen pohjalta päädyn tunnelma on haalistunut tasaista tappoa läpi koko tämän uuden ajanjakson. Vaikka rotta Hartwall Arenansa omistaakin, niin oliko pakko mennä maalaaman toinen pukukoppi SKA:n väreillä ja näyttää julkisesti missä asemassa hänen kaksi joukkuetta hänelle onkaan, sillä jos mentäisiin tasapuolisesti, niin Pietarin Arenenasta löytyisi punakeltainen pukukoppi. Oliko ihan pakko pystyttää SKA:n fanimyymälä Arenalle Jokerien kotipeliin, sillä jos mentäisiin tasapuolisesti, niin Pietarin Arenalla olisi ollut myynnissä Jokerien fanikamaa. Onko pakko tuulettaa aitiossa kun SKA tekee maalin Jokerien verkkoon, sillä jos mentäisiin tasapuolisesti, niin myös Jokerien maaleille tulisi tuulettaa samaan malliin. Oliko pakko soitattaa SKA:n maalilaulua Jokerien kotipelissä, sillä jos mentäisiin tasapuolisesti, niin Pietarin Arenalla raikaisi Gonna Fly Now narripaitojen maalatessa. Näiden tempausten johdosta en tunnista KHL-Jokereita siksi Jokerit-seuraksi johon silmäni iskin vuonna 1992. Näiden tempausten johdosta en voi enää tukea tätä KHL-Jokerit-organisaatiota sillä edelläluetellut tempaukset ovat vastaan sitä tukea jonka seuralle antaisin.

Omasta puolestani lämmin kiitos kaikille kannattajille ja ystäville! Se oli tiettyyn pisteeseen asti elämän makuinen matka jossa aina selvittiin kaikista kolhuista joita punakeltaisiin siipiin joskus saattoi osua. Harmillisesti kuitenkin perjantaina 28. kesäkuuta vuonna 2013 tapahtui jotain odottamatonta kun käärme pääsi luikertelemaan paratiisiin myrkyttämään meidän yhteistä perhettä, Jokeriperhettä. Olen kuitenkin vilpittömästi onnellinen teidän kaikkien puolesta jotka olette asioista muuta mieltä, vaik' ette allekirjoitaisikaan näkemyksiäni. Kannattajien keskuudessa minulla ei ole halua tai tarvetta repiä välejä mihinkään suuntaan rikki eikä toimiston suuntaan poltella siltoja, sillä olen näitäkin kerennyt jo kokeilemaan eikä siitä ole kenellekään mitään muuta kuin harmia. Vaikka tämä viestini saattaakin joillekin olla kovin tylyä pureksittavaa, niin toivon kuitenkin keskustelua jossa jokaisen mielipiteelle löytyy tilaa ja ymmärrystä. Itse haluan olla rehellinen ja kertoa avoimesti niistä fiiliksistä joita olen pitkään sisälläni käsitellyt, eikä tämä ketjun nimen mukaisesti muotoiltu "itku" ole tasan mitään muuta tahoa vastaan kuin Jokerien venäläisiä omistajia. Olemalla rehellinen ja avoin syötetään heille heidän omaa myrkkyä, sillä nuo kaksi aihetta eivät kuulu venäläiseen kulttuuriin. Oman myrkkynsä ovat totisesti ansainneet teoillaan.

Jos niin onnellisesti kuitenkin vielä kävisi, että Jokerit pääsisivät eroon venäläisistä ja mieluiten samalla KHL-sarjasta, niin silloin tarkistan tilanteen ja katson korttini uudestaan. Minun paikkani löytyy jatkossa Jokerien-A-junioreiden maailmasta. Kausarit maksavat 50€ /kpl ja niitä myydään heti ensimmäisessä kotipelissä ovilta, matsi pelataan lauantaina 3. syyskuuta, tuolloin vastaan asettuu Oulun Kärpät. Tulee olemaan mieletöntä nähdä helsinkiläinen Jokerit-joukkue pelaamassa kotimaisia, tuttuja vastustajia vastaan Suomen mestaruudesta. Tervetuloa mukaan. Nyt on helppo kirjoittaa, että olisi pitänyt tehdä tämä siirros jo aikaisemmin, mutta silmät sokeana uskoin lehdistötilaisuudessa hymyilevien venäläisten hyvyyteen ja tasapuolisuuteen. Jos tästä jotain otan opikseni, niin kantapään kautta jätän tämän vain tähän: ryssä on ryssä vaikka voissa paistais, sano.

Kun Aimo Mäkinen perusti Helsingin Jokerit vuonna 1967 on se värikkään historiansa sekä identiteettinsä johdosta ollut jotakin äärimmäisen merkittävää suomalaisella jääkiekkokartalla. Helsingin Jokerit on ollut kannattajakunnalleen jotain selittämättömän suurta ja kaunista. Helsingin Jokerit on vaikuttanut niin monen ihmisen elämään sanoinkuvailemattomalla tavalla, että on vain väärin mitä seuralle nyt tehdään. Mikko Alatalo kirjoitti edesmenneelle puolisolleen aikoinaan koskettavan kappaleen jossa surun murtama mies laulaa, "On silti hyvä ettet näe minua nyt, en tahdo että vuokseni sä järkytyt". Onneksi Aimo ei ole näkemässä millaisissa käsissä hänen luomuksensa, elämän työ on ja miten sitä nyt häpäistään uusien omistajien toimesta, millaista hävitystä nämä saavatkaan aikaan Aimon luoman Jokeriperheen sisällä. Järkyttyisi jos olisi näkemässä. Tämän kirjoituksen innoittamana polkaisen huomenna fillarilla Malmin hautuumaalle ja istutan haudalle kukan. Jotain punaista ja keltaista. Olen sen velkaa.

Ihmiskunta ei vieläkään tiedä tarkalleen mitä tämä maailmankaikkeus oikein on, sitä miten elämä on maapallolle syntynyt tai sitä miksi juuri me olemme täällä. Vaikka ketjun otsikossa todetaan tämän olevan Jokerien ex-faneille, niin tarkennan omaa statustani sen verran, ettei Jokerilaisuus tule minusta mihinkään koskaan katoamaan, joten en ole ex-fani enkä sellainen koskaan tule olemaan. Jokerit on ollut minulle universumiakin suurempi.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
@-Ville- sydäntäsärkevää tekstiä. Hieno kirjoitus. Itse kuulun vielä KHL:n arvostajiin, koska liiga rupesi todenteolla tökkimään pelintason laskemisen ja Jokereita sorsivan kabinettipelin ja tuomaritoiminnan takia(näistä ei toki olla KHL:ssäkään päästy eroon). Silloin Jokereihin tuli enemmän näitä Juhiksen kaltaisia löysiä lampaankulleja ison tilin perässä, nykyään selvästi enemmän urallaan eteenpäin meneviä laatupelaajia. Olen myös ylpeä siitä, että Jokereiden ensimmäinen ulkomaalainen kapteeni on Regin. Siinä on hieno ja Jokereiden näköinen pelaaja. Pelin ulkopuoliset asiat toki tökkivät itselläkin.

Hiljaiseksi vetää, kun itselle se suurin jokerifani ei enää ole Eteläpäädyssä nousemassa seisomaan penkinpäälle ja ottamassa Eteläpäätyä kokonaisuudessaan haltuun.

Tärkein -Villen- sanoma oli kuitenkin se, että yritettäisiin olla taas yhtä porukkaa, eikä olisi niin vahva vastakkainasettelu. Asioista voi olla erimieltä, mutta jatkuva toisen osapuolen haukkuminen ja mollaaminen on ollut vähän turhan vahvasti esillä viimeiset 3 vuotta. Olen asiaan myös itse syyllistynyt. Koetetaan siis olla ihmisiksi, eli siis punakeltaisiksi!
 
Mikko Alatalo kirjoitti edesmenneelle puolisolleen aikoinaan koskettavan kappaleen jossa surun murtama mies laulaa, "On silti hyvä ettet näe minua nyt, en tahdo että vuokseni sä järkytyt".

Mainitsemasi biisi on Vesku Loirin coveroima Ihmisen ikävä toisen luo. Se on julkaistu vuonna 1980. Kappaleessa ryyppäämään ratkennut mies haikailee ex-muijansa perään. Alatalon vaimo kuoli vuonna 1992. Vaimonsa muistolle hän julkaisi vuonna 1993 kappaleen Puutarha. Se päättyy sanoihin "ehkä ei kuolemaa olekaan, kenties on se vain puutarhan ovi".
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
-Ville-:ltä hieno kirjoitus ja on todella harmi että kohdallasi tilanne on edennyt tuohon pisteeseen. No oli se ainakin hieno matka niin kauan kuin sitä kesti ja jäähän tuosta hienot muistot kun Eteläpääty oli vielä parhaassa loistossaan ja mm sinä siellä johtamassa orkesteria. Toivottavasti se kipinä löytyy uudelleen nyt A-junnujen matsien kautta ja onnea sekä menestystä sinne suunnalle. Ja toivottavasti vielä nähdään joskus hallillakin, oli se sarjataso sitten Jokereiden osalta silloin mikä tahansa.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Aimo lepää Malmin hautuumaalla, hautaosastolla nro. 76 läheistensä kanssa.
 

Liitteet

  • 20160811_111631.jpg
    20160811_111631.jpg
    899,4 KB · kertaa luettu: 931

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maalilaulun soittaminen oli viimeinen pisara viime kauden tuskaisella taipaleella. Ensimmäinen KHL-kausi oli hieno kokemus, mutta silloinkin taustalla jäyti kannattajien erimielinen suhtautuminen uuteen tilanteeseen. Monia tuttuja naamoja ei enää näkynyt hallilla. Lisäksi jotenkin ärsyttää, kun maalaisseurojen tutut kannattajat kertovat "kannattavansa" meidän Jokereita KHL:ssä. Mulle Jokerit edustaa Stadia. Seuran kannattamisella on ollut niin iso merkitys, että tuntuu kun sydämestä olisi riistetty palanen.

Olen varma, että vanha Jokerit nousee tai "tippuu" jossakin vaiheessa takaisin. Jokerit on tosi syvällä kymmenissä tuhansissa ihmisissä, ei sellainen voi mitenkään lakata olemasta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Aimo lepää Malmin hautuumaalla, hautaosastolla nro. 76 läheistensä kanssa.
Tällaiset eleet mä arvostan aivan helvetin korkealle! Hautausmaa on surutyötä varten ja tuo @-Ville- n kirjoitus ja teko ovat sitä puhtaimmillaan.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä oli Villeltä todella hyvä kirjoitus ja johon voi kaikesta sydämestä yhtyä. Itsekkin odotan sitä, että Helsingin Jokerit palaa takaisin.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipa itsessäkin tunteita herättävä kirjoitus @-Ville- .

Jo ajatus siitä että itselleni rakas seura, joka on iso osa minua, riistettäisiin minulta, ja tuhottaisiin täysin kuten Jokereille on käynyt, on varsin järkyttävä.

Tsemppiä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sain oikeen erillistä viestiä, että käypä lukemassa tästä ketjusta nimim. @-Ville-:n pitkä kirjoitus keskiviikolta. Ja kyllä kannatti lukea se.

Nyt täytyy kyllä ottaa hattu kouraan ja ihan rehellisesti sanoa, että tuo kirjoitus on ihan heittämällä top5 kirjoituksia, mitä olen Jatkoajasta koskaan lukenut. Huge Respect!!!
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Todella hienosti kirjoitettu @-Ville- ! Itse olen seurannut Jokereiden menoa vaihtelevan aktiivisesti noin vuodesta -91 lähtien. Tuolloin eräs Teemu toimi minun eskariohjaajana ja jakoi ilmaislippuja meille lapsille. Siitä lähti oma matkani jääkiekon parissa. Oman peliuran käynnistyttyä seura vaihtui Kiekko-Espooksi, mutta veljeni jatkoi Jokereiden tiellä ja tämänkin vuoksi sydämessäni on ollut aina paikka myös Jokereille. Olen seurannut sivusta tämän KHL-siirron mukanaan tuomia muutoksia ja kyllähän niistä löytyy monia häpeällisiä asioita, mutta toisaalta myös jotain hiukan positiivista.. Ymmärrän kuitenkin täysin, mistä kirjoitat ja uskoisin tietäväni myös hiukan, miltä sinusta tuntuu, koska itse olen viime aikoina käynyt läpi vähän samanlaisia ajatuksia kuin mistä kirjoitat. Täällä Espoossa tapahtuneissa muutoksissa on mielestäni aika paljon yhtymäkohtia sinun kokemuksiin, mutta en pystyisi koskaan kirjoittamaan niitä yhtä hienosti auki.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hieno teksti -Ville-ltä. Samalla pistää kuitenkin miettimään että mikä on oikeastaan venäläisten vika ja mikä ei. Hehän ovat venäläisiä ja ovat toimineet kuten venäläisillä on tapana. "Couldn't help it, it's in my nature" kuten skorpioni sanoi sammakolle pistäessään sitä selkään kun he yhdessä ylittivät jokea, siten hukuttaen heidät molemmat.

Voiko venäläisomistajien toiminta tulla kenellekkään yllätyksenä? Koko asetelma oli alunperinkin sellainen että kaikesta paistoi läpi joku muu agenda kuin Hjalliksen mainostama askel kovempaan sarjaan ja kovemmat haasteet. Eikös tässä syyttävää sormea kannattaisi pikemminkin osoittaa Hjalliksen ja Kummolan suuntaan, jotka mahdollistivat koko sirkuksen. Hjallis on se sammakko, joka otti skorpionin selkäänsä. Hänen ja Kummolan olisi pitänyt tietää mitä siitä seuraa. Vai olisiko sittenkin niin että he tiesivät mutteivat välittäneet?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vai oliko vaihtoehtona konkurssi, kuten jotkut väittää?

Rotan ja sen suvun kiinnostus ei lähde rakkaudesta Jokereihin tai kunnioituksesta jääkiekkoa kohtaan vaan pohjalla on sisäpoliittiset syyt Venäjällä. Koska pohja on tuo, niin omistus tulee olemaan väliaikaista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voiko venäläisomistajien toiminta tulla kenellekkään yllätyksenä? Koko asetelma oli alunperinkin sellainen että kaikesta paistoi läpi joku muu agenda kuin Hjalliksen mainostama askel kovempaan sarjaan ja kovemmat haasteet. Eikös tässä syyttävää sormea kannattaisi pikemminkin osoittaa Hjalliksen ja Kummolan suuntaan, jotka mahdollistivat koko sirkuksen. Hjallis on se sammakko, joka otti skorpionin selkäänsä. Hänen ja Kummolan olisi pitänyt tietää mitä siitä seuraa. Vai olisiko sittenkin niin että he tiesivät mutteivat välittäneet?

Kysymys on rahasta. Hjallikselta loppui halu laittaa rahaa omistaan. Se on ymmärrettävää. Hjallis on maksanut Jokerien kuluja vuosien aikana ehkä jotain 10-15 miljoonaa euroa. Ja totta kai, on myös saanut Jokerien avulla aseman, jota hyödyntäen on tehnyt uutta rahaa. Halli oli oman arvioni mukaan se kipupiste, joka taittoi sammakon selän. Oli syntymässä (oma arvio) tilanne, jossa Jokerit+halli lähestyi päivä päivältä yhä vakavampaa taloudellista tilannetta. Huhuissa on puhuttu konkurssista, mutta ainakaan saatavilla olevan tilinpäätösaineiston perusteella tilanne ei ollut niin vakava. Mutta vakava se oli. Siihen on monia syitä alkaen Areenan käyttöasteen putoamisesta ja päätyen Kekäläisen lähtöön kesken pestinsä, jolloin Hjallis jäi käytännössä yksin tyhjän päälle joukkuetta kokoamaan.

Sanotaan näin, että Hjalliksen on helppo osoittaa jälkikäteen tehneen fanien mielestä väärän ratkaisun. Mutta kun se ratkaisu piti tehdä sillä hetkellä ja aivan toisenlaisessa tilanteessa, kuin missä nyt ollaan koko maailmassa. On mahdollista, että ilman Hjalliksen tekemää ratkaisua, Jokerit ei Liigassakaan ainakaan enää tällä kaudella pelaisi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voisin kanssa uskoa että Garden vaikutti myös myyntiin. Eiköhän Hjallis tiennyt että sellainen tulee/oli jo julkisesda tiedossa. Painaa kanssa myynnin kannalle.

Kyllä, samaa mieltä. Kiinnostus ostajien suunnalta olisi voinut olla kaikin tavoin erilainen, jos Gardenista olisi ollut sitova päätös tms.
 

BrxA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todella hienosti kirjoitettu @-Ville- ! Itse olen seurannut Jokereiden menoa vaihtelevan aktiivisesti noin vuodesta -91 lähtien. Tuolloin eräs Teemu toimi minun eskariohjaajana ja jakoi ilmaislippuja meille lapsille. Siitä lähti oma matkani jääkiekon parissa.

OFFTOPIC, mutta pakko kysyä: Olitko vallikallion päiväkodissa? Satuin itse olemaan vähän pienempien puolella,mutta Teemun kanssa päästiin pari kertaa pelaamaan sählyä. Itse siis vuosimallia -86 joten nimimerkistäsi päätelleen vuoden sinua nuorempi?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
OFFTOPIC, mutta pakko kysyä: Olitko vallikallion päiväkodissa? Satuin itse olemaan vähän pienempien puolella,mutta Teemun kanssa päästiin pari kertaa pelaamaan sählyä. Itse siis vuosimallia -86 joten nimimerkistäsi päätelleen vuoden sinua nuorempi?
Sielläpä siellä :) Harmittavan vähän noista ajoista loppujen lopuksi muistaa, mutta pihapelit, muutamat Leppävaaran ulkojäillä käynnit ja Teemun avoautolla ajot ovat kyllä muistissa toivottavasti ikuisesti.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Itsellä eniten tökki tässä KHL-jutussa se, että enää ei periaatteessa kilpailla kuin venäläisiä vastaan ja ne hienot väännöt muiden liigajoukkueiden fanien kanssa on jäänyt pois. Ei ketään enää kiinnosta jauhaa Jokereista, kun periaatteessa Jokerit on jo kaikkien joukkue, eikö vain meidän Jokeri-kannattajien. Sitten nämä kaikki venäläisomistajien sekoilut ym. Vie kiinnostusta enemmän pois.

Okei, Jokereihin on tullut nimekkäitä pelaajia ja pelataan kovia vastustajia vastaan, mutta mielummin kyllä katselisin ihan kunnon Jokeri-pelaajia, jotka Jokereissa on pitkään pelannut tai junnupolun käynyt läpi, vaikka vastassa olisikin joku SaiPa. Muistan, kun KHL:ään siirryttiin, niin Hjallis sanoi, että ykkösproriteetti pelaajien hankinnassa on se, että ovat joskus pelanneet Jokereissa. Nyt kun katselee kokoonpanoa, niin onko siellä kukaan 3.ensimmäisestä ketjusta pelannut ennen KHL-Jokereita Jokereissa?
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Kaipaan kaveriporukan kanssa järjestettyjä road trippejä vierasmatseihin. Kerran muistaakseni Lappeenrantaan päin menossa pysähdyttiin ABC:lle (sori Turris) kahville. Meinas siinä sumpit mennä väärään kurkkuun, kun koko Jokereiden jengi astu ovesta sisään välipalalle. Asiassa ei sinänsä mitään erikoista, näitä vaan kelailee aina erityisellä lämmöllä.

Hyvän ystäväni kanssa, joka kova ifk-fani, oli hänen kanssaan tapana käydä joka kausi katsomassa yhdet molempien jengien kotimatsit. Hirveetä vittuilua ja melkoista juomistahan se aina oli ja hävinneelle osapuolelle kuittailtiin viikko perään. Liput hommattiin aina mahdollisimman aikasin ja semmonen kutina vatsan pohjalla kasvoi, mitä lähemmäs pelipäivää tultiin. Sama päti oikeastaan myös Kärpät-peleihin.

Toki, ei käy kiistäminen että pelin taso on nykyään ihan eri atmosfääreissä, edellä mainittuja asioita en itse pysty enään vaan kokemaan. Saman tyylisiä juttuja ja muistoja on varmaan yhtä monta kuin on Jokerifaneja. Olis kiva kuulla mitä muilta jää paitsi tai mitä asioita lämmöllä muistelette.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös