Espoo Metro Areena

  • 652 823
  • 2 528

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Barona on ollut Bluesin yhteistyökumppani jo jonkin aikaa ja joukkueen pelipaidassa on lafkan logo komeillut varsin näkyvällä paikalla, joten olet sinäänsä hieman myöhässä tuon boikotin kanssa.

Joo, ja oksennusrefleksi on puskenut päälle joka kerta kun kyseisen puljun mainos on screenillä pyörinyt. Tämä on vain vähän eri kokoluokan puistatus.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Ainakin itse varmaan tulen jatkossakin puhumaan LänsiAuto Areenasta tai vaikka Länäristä, kuitenkin sen 10 vuotta jo tuntenut sillä nimellä. Se on ihan sama mikä sen nimi on virallisesti. Tosin ei Barona Areenan nimessä nyt ehkä isommin vikaa ole eikä ko. firmasta myöskään ole huonoja kokemuksia ole (joistain muista rekryrointifirmasta on).

Mutta kyllä minä menen edelleen LänsiAuto Areenalle, kun Espooseen menen pelejä katsomaan. Tietysti tähän vaikuttaa sekin, ettei hallia ole "nimetty" kansan parissa alueen mukaan (esim. Oulun Raksila, Porin Isomäki, Rauman Isomäki). Tapiolan halli se ei vaan ikinä ole ollut!

Hauska yksityiskohta on, kun LänsiAuto Areena avattiin, niin Radio Merisää ei voinut kiekkolähetyksissään mainostaa koko nimeä, niin puhuivat tosi pöljästi Länsi Areenasta! Nyt taitaa sielläkin olla käytössä Espoon Areena tjsp. selostuksissa.
 

scholl

Jäsen
No onhan Barona Areena nyt järkevämpi nimi kuin LänsiAuto Areena joka edelleen kuulostaa karmealta vaikka sitä on kohta käytetty 10 vuotta. Ei kai siitä nyt kukaan ole eri mieltä?

Mielestäni Länsiauto Areena on ihan hyvä nimi. Se on länsiväylän varrella, joten länäri nimi viittaa sekä halliin että tiehen. Olin aivan varma, että Jalonen jatkaisi sponssina ja hallin nimi muuttuisi Magneetti Areenaksi, mutta eipä niin käynyt. Ei tullut Nokiaa tai muutakaan.

Toi Barona on kyllä aika surkuhupaisa. Tavallinen kansa sanoo parona ja yrityksenä/yhteistyökumppanina se on yhtä suuren luokan juttu kuin jos nimi olisi ollut vaikkapa Luvia Wood Areena.

Olisi nyt tullut nimeksi edes Länsimetro Areena.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Huono selitys.
Joo, no ei millään pahalla, mutta en yrittänyt selitellä asioita sinulle. Lähinnä kirjoittelin omia mietelmiäni suuntaamatta niitä kenellekään. Olet tuonut kantasi esille hyvin selväsanaisesti enkä usko, että pystyn muuttamaan sitä.

Oma mielipiteeni näistä vuokrafirmoista on se, että nykyisellä lainsäädännöllä Suomessa ei uskalleta palkata ketään, tai hyvin hyvin harvoja. Tämä siis siksi, että pienempi firma saattaa jopa mennä nurin irtisanomisen johdosta. Kääntäen nämä ihmiset eivät työllistyisi ollenkaan ilman eilakaisloja ja muita. Ehkä olen mielestäsi "liian" kapitalisti, mutta minkäs teet.
 

Karkoil

Jäsen
Suosikkijoukkue
KIEKKO-ESPOO
Avasin netin ja en voinut uskoa tuota nimeä oikeaksi. Olin jo toivonut että koko Barona firmasta päästäisiin eroon, mutta näköjään ei.

Siksi areenalle olisi hyvä olla oma kutsumanimi, mutta sen ei pitäisi olla kytköksissä Barona nimeen. Espoo(n) areena on hyvä, mutta kaipaisin jotain omaperäisempää. Ehdotuksia!

EDIT: Tai jos sitä jostain syystä aletaan kutsumaan Barona areenaksi yleisesti niin kylhän omassa suussani siitä tulee jo aikaisemmin mainittu Orja areena.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Avasin netin ja en voinut uskoa tuota nimeä oikeaksi. Olin jo toivonut että koko Barona firmasta päästäisiin eroon, mutta näköjään ei.

Siksi areenalle olisi hyvä olla oma kutsumanimi, mutta sen ei pitäisi olla kytköksissä Barona nimeen. Espoo(n) areena on hyvä, mutta kaipaisin jotain omaperäisempää. Ehdotuksia!

Volvo V70 Areena? HMV Areena? Kokoomus Areena? Jasser Areena? Miljoona Tappio Areena? Lada Areena?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oma mielipiteeni näistä vuokrafirmoista on se, että nykyisellä lainsäädännöllä Suomessa ei uskalleta palkata ketään, tai hyvin hyvin harvoja. Tämä siis siksi, että pienempi firma saattaa jopa mennä nurin irtisanomisen johdosta. Kääntäen nämä ihmiset eivät työllistyisi ollenkaan ilman eilakaisloja ja muita. Ehkä olen mielestäsi "liian" kapitalisti, mutta minkäs teet.

Nykyiselläänhän kyseessä on puhtaasti pelkkä lain kiertäminen, sillä työntekijät eivät saa näiltä vuokrafirmoilta työntekijöille kuuluvia oikeuksia. Tekijöille koko palkka hommasta mitä tekevät ja vakituiseen työsuhteeseen rinnastettavat oikeudet niin ollaan jo aimo askel oikeudenmukaisemmassa mallissa.

Baronasta meikäläisellä ei ole muuten muuta omakohtaista kokemusta kuin joskus opiskeluaikoina järjestetty työhaastattelu johonkin tusinahommaan, mutta ihan periaatteellisella tasolla puistatus näitä kohtaan on aika suuri.

Mutta se siitä aiheesta, menee liian offtopiciksi. Toivottavasti osoittautuu hyväksi päätökseksi.
 

Karkoil

Jäsen
Suosikkijoukkue
KIEKKO-ESPOO
Nykyiselläänhän kyseessä on puhtaasti pelkkä lain kiertäminen, sillä työntekijät eivät saa näiltä vuokrafirmoilta työntekijöille kuuluvia oikeuksia. Tekijöille koko palkka hommasta mitä tekevät ja vakituiseen työsuhteeseen rinnastettavat oikeudet niin ollaan jo aimo askel oikeudenmukaisemmassa mallissa.

Baronasta meikäläisellä ei ole muuten muuta omakohtaista kokemusta kuin joskus opiskeluaikoina järjestetty työhaastattelu johonkin tusinahommaan, mutta ihan periaatteellisella tasolla puistatus näitä kohtaan on aika suuri.

Mutta se siitä aiheesta, menee liian offtopiciksi. Toivottavasti osoittautuu hyväksi päätökseksi.

Osuit tuolla vertauksella asian ytimeen. En voi sietää tuollaista, eikä kuluttajakaan saa edes kunnon palvelua kun joka päivä uusi tyyppi puikoissa tai maksimissaan viikon päästä vaihtunut toiseen. Itse töissä firmassa, jossa ukkoa vaihtuu koko ajan vieressä. Tulevat monien kilometrien päästä ja jos työnantaja haluaisi pitää työntekijän ei onnistu ilman sopimuksen kiertämistä, kun on diili Barona kaltaisen firman kanssa.

Länsi-auto areenan logohan oli sininen ja sopi hyvin Bluesin väreihin, toista mieltä olen Baronan logosta :D

Mutta onneksi areenan nimi ei vaikuta ottelun sisältöön (:

Jos jotain positiivistä pitäisi hakea, niin toivottavasti järkkäreiden taso paranisi tämän myötä. Voi ajatella jos Barona areenassa hommat ei toimi, niin ei varmaan toimi muuallakaan.
 

Kapo

Jäsen
Barona Areena... no, onhan se paremmin kielelle sopiva kuin LänsiAutoAreena, varsinkin jos tuon Baronan ääntää sillai ulkomaalaisittain kahdella oolla. Huonompikin olisi voinut olla.

Nokia Comes with music Areena
Nokia Comes with music but is worse, although cheaper, than an iPhone Areena
Neste Oil Areena
VaramieshuoraAreena

Kyllä tohon tottuu. Jos halli olisi rakennettu Matinkylän hallin päälle ei tuolla nimellä olisi senkään vertaa väliä kuin nyt on.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Aika amatöörimäistä keskustelua tästä nimiasiasta täällä palstoilla. "Miksei tullut Nokia -areena.." ym. ym. Voi hyvä isä, oletteko itse neuvotelleen jäähallin nimestä yritysten kanssa? Ei sinne nyt ihan sopimuspaperit kädessä marssita Noksuunkaan ja ilmoiteta, että "me otetaan teidät hallimme sponsoriksi".

Muistutuksena, että esim. Turkuhalli oli ensin Typhooni, sitten Elysee Areena mutta tätä nykyä pelkästään Turku-halli, kun tiettävästi kiinnostusta yritysten taholta varsin suuria markkinointipanostuksia vaativiin nimenostoihin ei ollut! Hienoa, että meidän hallillamme on uusi sponsoriyritys.

Ja mitä tulee Baronaan "etovana" yrityksenä niin saahan sitä ihan mitä tahansa mieltä olla mutta fakta on se, että Baronakin noudattaa työehtosopimuksia ihan samalla lailla kuin kaikki muutkin yritykset. Ja ei siellä varmaan väkipakolla kukaan ole "riistettävänä" duunissa. Kyllä Baronakin joutuu kilpailemaan työntekijöistä tänä päivänä ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin yritykset. Joten jos otettaisiin tunneskaalasta pikkuisen pois ja keskityttäisiin faktoihin ja ollaan iloisia, että meillä on uusi sponssi hallilla!!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika amatöörimäistä keskustelua tästä nimiasiasta täällä palstoilla. "Miksei tullut Nokia -areena.." ym. ym. Voi hyvä isä, oletteko itse neuvotelleen jäähallin nimestä yritysten kanssa? Ei sinne nyt ihan sopimuspaperit kädessä marssita Noksuunkaan ja ilmoiteta, että "me otetaan teidät hallimme sponsoriksi".

Muistutuksena, että esim. Turkuhalli oli ensin Typhooni, sitten Elysee Areena mutta tätä nykyä pelkästään Turku-halli, kun tiettävästi kiinnostusta yritysten taholta varsin suuria markkinointipanostuksia vaativiin nimenostoihin ei ollut! Hienoa, että meidän hallillamme on uusi sponsoriyritys.

Jep. Samalla valitetaan kuinka tappiota tehdään ja sitten ei tahdota hallin nimeä myytävän hölmöltä kuulostavalle firmalle. Raha ratkaisee ja se, joka tarjoaa kaikilta osin edullisinta sopimusta, niin voittaa aivan kuten elämässä yleensäkin. Näillä areenoilla ja stadioneillahan on nimet myynnissä, jopa mainoshuoraamista vieroksuvissa P-Amerikan:n major league:issa ja kyllähän joku Jobing.com Arena kuulostaa monta kertaa kauheammalta kuin Barona Areena.
Tietenkin paras tilanne olisi se, että hallien nimet ja sponsorit pysyisivät samoina mahdollisimman pitkään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siis onhan tämä varmasti seuran/halliyhtiön kannalta erinomainen juttu (diiliin perehtymättä) ja valitus onkin omalla kohdallani täysin asiayhteydestä irroitettua kritiikkiä Baronan toimialaa kohtaan. Ei niinkään itse yritystä, eihän se heidän syynsä ole, että laissa on edelleen porsaanreikiä vuokratyövoiman kohdalla.

Eli laitetaan nyt sitten onnittelujakin osapuolille. Baronallehan diili on taatusti hyvä jos näkyvyyttä tulee edes puoliksi niin paljon kuin Länsiauto on viimeisen 10 vuoden aikana saanut.
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika amatöörimäistä keskustelua tästä nimiasiasta täällä palstoilla. "Miksei tullut Nokia -areena.." ym. ym. Voi hyvä isä, oletteko itse neuvotelleen jäähallin nimestä yritysten kanssa? Ei sinne nyt ihan sopimuspaperit kädessä marssita Noksuunkaan ja ilmoiteta, että "me otetaan teidät hallimme sponsoriksi".


Enpä väittäisi amatöörimaisuudesta mitään. Kyllä minulla rupeaisi veri kiehumaan mikäli Helsingin Jäähallista, Nordiksesta tulisi virallisesti joku Restel-Huussi. Ja pitäisin päättäjiä erittäin amatöörimäisinä mikäli tuohon hommaan lähtisivät.

Itseäni ärsyttää koko tämä markkinointi trendi että myydään halli nimiä puhtaasti rahan perusteella, antaa erittäin muovisen kuvan koko organisaatiosta. Itse en hyväksyisi Barona Arenaa omalle jengille. Onneksi ei tarvitse tämän enempää asiaa pohtia/harmitella.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä väittäisi amatöörimaisuudesta mitään. Kyllä minulla rupeaisi veri kiehumaan mikäli Helsingin Jäähallista, Nordiksesta tulisi virallisesti joku Restel-Huussi. Ja pitäisin päättäjiä erittäin amatöörimäisinä mikäli tuohon hommaan lähtisivät.

Itseäni ärsyttää koko tämä markkinointi trendi että myydään halli nimiä puhtaasti rahan perusteella, antaa erittäin muovisen kuvan koko organisaatiosta. Itse en hyväksyisi Barona Arenaa omalle jengille. Onneksi ei tarvitse tämän enempää asiaa pohtia/harmitella.

Se on varmaa, että jos IFK jonain päivänä saa rakennettua oman hallin, sen nimi menee heti myyntiin ja sille joka siitä on valmis eniten maksamaan. Helsingin Jäähallin nimestä ja muista asioista päättävät luonnollisesti aivan muut tahot kuin IFK.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Nyt yönyli nukuttua niin loppujen lopuksi tuo nimi rupeaa jo kuulostamaan ihan siedettävältä suussani, joten ei tässä mitään. Toisaalta vielä parempi olisi mielestäni Barona-Center yms.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Pettymyshän tämä oli. Mutta olisi voinut olla huonompikin (Synergia tai Lännen Puhelin). Toisaalta hiukan schollia peesaten, nyt on tullut viime aikoina oikeastaan vain positiivisia uutisia niin tälläinen tuntuu huonolta uutiselta.

Ehkä joku päivä tässä seuraavan kymmenen vuoden aikana Barona on suuri, kansainvälinen henkilöstövuokrausta harjoittava firma. Tai sitten ei. Baronalla on kovat suunnitelmat tulevaisuuden varalle ja tämä Areenan nimi on yksi niistä. Näin pikkulinnut siis visersivät.

Ainoa mikä tässä tosiaan mättää on nimi. Eikä Barona itsessään ole huono nimi. Se ei vaan sovi Areenan kanssa.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Enpä väittäisi amatöörimaisuudesta mitään. Kyllä minulla rupeaisi veri kiehumaan mikäli Helsingin Jäähallista, Nordiksesta tulisi virallisesti joku Restel-Huussi. Ja pitäisin päättäjiä erittäin amatöörimäisinä mikäli tuohon hommaan lähtisivät.

Itseäni ärsyttää koko tämä markkinointi trendi että myydään halli nimiä puhtaasti rahan perusteella, antaa erittäin muovisen kuvan koko organisaatiosta. Itse en hyväksyisi Barona Arenaa omalle jengille. Onneksi ei tarvitse tämän enempää asiaa pohtia/harmitella.

Mikähän se muuten onkaan Nordiksen harjoitushallin nimi...? Muistanko oikein, että joku LG-areena tms..??? Onhan se nyt ihan eri asia, kuin Barona, eikö?

Ja jos minä sponsorin ominaisuudessa nyt lähtisin IFKin ja Nordiksen halliyhtiön juttusille sanomaan, että haluan ostaa hallinne nimen 10 vuodeksi, niin minutko käännytettäisiin ovelta..?

Kannattaa muuten muistaa, että näihin hallien sponssisoppareihin liittyy usein paljon muutakin kuin yrityksen nimen esillä oleminen. Ei Barona ihan pelkän nimen takia ole hallin nime ostanut, varmasti samalla varmistettiin Baronan henkilöstön käyttö hallin tapahtumissa seuraavan 10 vuoden ajan. Eikä DNA sattumalta toimita tietoliikenneyhteyksiä Rauman Lukolle ja 700 hengen taustakonsernille täsmälleen yhtä pitkällä sopimuksella, kuin on DNA-areenan nimisoppari Raumalla.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Siis onhan tämä varmasti seuran/halliyhtiön kannalta erinomainen juttu (diiliin perehtymättä) ja valitus onkin omalla kohdallani täysin asiayhteydestä irroitettua kritiikkiä Baronan toimialaa kohtaan. Ei niinkään itse yritystä, eihän se heidän syynsä ole, että laissa on edelleen porsaanreikiä vuokratyövoiman kohdalla.

Eli laitetaan nyt sitten onnittelujakin osapuolille. Baronallehan diili on taatusti hyvä jos näkyvyyttä tulee edes puoliksi niin paljon kuin Länsiauto on viimeisen 10 vuoden aikana saanut.

Vielä piti kysymäni faktoja tästä lakien kiertämisestä porsaanreikien kautta?

Itselläni kun on ollut alaisina keikkatöissä Baronnan kautta kolme henkilöä töissä, niin voin kertoa, että heidän osaltaan noudatettiin tiukasti erto:n työehtosopimusta, joka meidän tapauksessa oli jopa tiukempi, kuin yrityksen "oman" henkilökunnan tessi?

Joten miten Barona kiertää lakia, ettemme voi hyväksyä sitä hallimme sponsoriksi? Faktat pöytään.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Kuulostaa myös peruna-areenalta. Kerholaiset kateellisia?

Kyllä, ainakin yks on. Vielä kun sais jonnekin sen nappiverkkari-areenan pystytettyä


No mut eihän toi nyt paha ole vaikka firmaan en otakaan kantaa. Barona nimenä ei mun mielestä ole paha mutta Areenan kanssa ei kuulosta hyvältä.

Pitäsköhän laittaa Baronalle työhakemus jos pääsis vaikka järjestysmieheks Espooseen?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Siksi areenalle olisi hyvä olla oma kutsumanimi, mutta sen ei pitäisi olla kytköksissä Barona nimeen. Espoo(n) areena on hyvä, mutta kaipaisin jotain omaperäisempää. Ehdotuksia!

Mun mielestäni Burana Areena olisi ollut hyvä ja osuva nimi. Buranan valmistaja, ORION, sijaitsee areenaa vastapäätä, kadun toisella puolella.
Muita nimiehdotuksia, Grilli Toro Areena, Grilli Ribis Areena ja parhaana mielestäni, Hämeenlinnalaisilta Pääsy Kielletty Areena.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
En tiedä muista, mutta itsellä ja kaveripiirissä "lempinimenä" on kyllä pelkkä Areena. Eikä mikään hölmö Länskäri, Länssäri, Länsiauto, Barona, Bartsi tai vastaava.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
En tiedä muista, mutta itsellä ja kaveripiirissä "lempinimenä" on kyllä pelkkä Areena. Eikä mikään hölmö Länskäri, Länssäri, Länsiauto, Barona, Bartsi tai vastaava.

Hölmöähän se olisikin, jos käyttäisitte nyt lempinimenä Bartsia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös