Espoo Metro Areena

  • 653 275
  • 2 529

))marko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti Svante
Huonoja puolia oli mielestäni se, ettei 202-osassa alariveiltä näe toiseen päähän samalle sivustalle,..

SM-liigan puolella Blues-HIFK -matsin ketjussa valitettiin myös näkyvyyttä yläkatsomojen takariveiltä saman puolen laitaan. Syynä tuntui olevan yläkatsomon liian vähäinen jyrkkyys. Kun katsomossa on ihmisiä, saman puolen laita jää kuulemma piiloon. Tämä vain aiheeseen liittyvänä kommenttina, vaikka asian korjaamiseksi tuskin pystytään mitään tekemään.

Satunnaisia ottelussa kävijöitä varten voisi katsomoihin vieviin käytäviin laittaa istuinkartat seinälle. Tällä vähennettäisiin niitä "niska vinossa -haahuilijoita", jotka epätoivoisesti etsivät oikeaa rivi- ja penkkinumeroa erien alussa.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Lyödään tosiaan ketjuun omat ainekset. Olen Länsiauto-Areenaan tyytyväinen. Pieniä parannettavia tosiaan on. Nuo katsomoiden ongelmat, jotka tuolla Blues-IFK ketjussa nousivat esiin ovat totta, mutta vaikeammin korjattavissa. Sen sijaan lipunmyyntiin lisää ovia. Tai edes ulos katos, jonka alla olisi kiva lippuja jonottaa. Mikään ei ole inhottavampaa kun seistä räntä tai vesisateessa ulkona.

Myös vaihtoaitioiden ensimmäiset rivit ovat huonoja. Niissä näkyvyyden vievät seisovat valmentajat ja pelaajat. Noita rivejä täytyisi vähän nostaa.
 

Dr. Karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Lipunmyynnin voisi siirtää Bluesin entiseen toimistoon (portaiden luona pääovelta vasemmalle - ovessa lukee edelleen "Bluesin toimisto"), joka on nyt tyhjänä - tai no, jotkut yritykset ovat vuokranneet tilat otteluissa. Blues tuskin menettäisi kovin merkittäviä tuloja, jos muuttaisi tilan lipunmyyntitilaksi. Tällöin ennakkoon lippunsa ostaneet ja kausikorttilaiset pääsisivät pääovesta selvästi nopeammin sisään ja lipunmyyntialuekin ainakin kaksinkertaistuisi - jonot lyhyemmiksi.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Poistuminen autolla hallilta on varsinkin HIFK-pelissä, kun hallilla oli paljon väkeä, oli aika hidasta. Tätä nopeuttaisi ratkaisu, että kaikki poistumistiet eivät menisi samalle tielle.
Yksi vaihtoehto oli tehdä tie Tuohivirsulle ja siitä pääsisi Kalevalan tielle. Tämä ratkaisu nopeuttaisi selkeästi muiden ulostulojen kulkua, kun puolet pohjoisimmista parkkipaikoista tyhjentyisi tätä tietä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti MrBluus
Yksi vaihtoehto oli tehdä tie Tuohivirsulle ja siitä pääsisi Kalevalan tielle. Tämä ratkaisu nopeuttaisi selkeästi muiden ulostulojen kulkua, kun puolet pohjoisimmista parkkipaikoista tyhjentyisi tätä tietä.

NO CAN DO.

Kuten jo aiemmin johonkin tänne kirjoitin, niin Tuohivirsun kautta menevä reitti on alunperin merkitty jopa asemakaavaan, mutta sitä ei koskaan rakennettu asukkaiden vastustuksen takia. Eikä sitä tulla koskaan rakentamaankaan. Tilanne on nyt se mikä on. Ainakin minun mielestäni Areenalta pääsee pois ihan kohtuullisen hyvin kun vertaa muihin liigahalleihin. Mulla tosin hyvin harvoin on kiire niihin ensimmäisiin ruuhkiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jättäkää ne autot sinne ahertajan tielle Arena Centerin lähelle, joutuu kävelemään sen 500m mutta ei tarvitse välittää jonoista koska niitä ei ole.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Daespoo
Jättäkää ne autot sinne ahertajan tielle Arena Centerin lähelle, joutuu kävelemään sen 500m mutta ei tarvitse välittää jonoista koska niitä ei ole.


Jep, siellä on tilaa. Tai ainakin oli muutama vuosi sitten kun vielä auton omistin. Tosin jos liian moni tämän paikan löytää, niin se taitaa olla moi-moi niille parkkipaikoille. Siitä siis kävellään sen pienen metsätien läpi sinne hallin suuntaan ja voila, LA-Areena siintää jo silmien edessä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toinen hyvä paikka on siinä läheisen päiväkodin vieressä. Lyhyt matka hallille ja aina on tilaa. Se on siinä Tuohimäen(joka kääntyy Kalevalantieltä oikealle juuri ennen Mankkaan risteystä) varressa.

Kyllä mun mielestä noi varsinaiset liikennejärjestelytkin on ihan hyvät. Kerran olen käynyt autolla Hartwall-Areenalla ja se vasta kokemus olikin. Eli ainakin huonomminkin asiat voisi meillä olla.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Footless
Toinen hyvä paikka on siinä läheisen päiväkodin vieressä. Lyhyt matka hallille ja aina on tilaa. Se on siinä Tuohimäen(joka kääntyy Kalevalantieltä oikealle juuri ennen Mankkaan risteystä) varressa.

Noi on vaan sakkopaikkoja. Siinä tien päässä on muutama laillinen paikka, mutta juuri niilla paikoilla olleista autoista on puhkottu renkaita. Siinä taitaa asua joku todella vaikea ihminen lähellä.

.Jousenkaarella ja Jousenjänteellä on myös ilmaisia paikkoja. Toinen ihan hyvä ilmainen paikka on Orionintie.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Espoonmies
Noi on vaan sakkopaikkoja. Siinä tien päässä on muutama laillinen paikka, mutta juuri niilla paikoilla olleista autoista on puhkottu renkaita. Siinä taitaa asua joku todella vaikea ihminen lähellä.

Siitä päiväkodin pihasta ei tietääkseni ole sakkoja saanut, ainakaan tällä kaudella. Kaveri nimittäin pitää joka pelissä autoa siinä pihassa. Siinä tien päässä taas on sakkoja jaeltu urakalla tällä ja viimekaudella.

Tosta renkaiden puhkomisesta en tiedä. Aika sairas kusipää pitää olla että sellaista tekee.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En ole minäkään mistään renkaiden puhkomisesta kuullut, ja pikkubroidi vie autonsa lähes aina sinne päiväkodin luo, jos matsissa on.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Renkaiden puhkominen on tosiasia, jota ei onneksi ole omalle kohdalle vielä sattunut. Sakkojen saaminen on kyllä omaa tyhmyyttä. Aivan selkeästi informoitu, ettei autoa saa jättää heti kääntöpaikalta lähtevälle pätkälle vaan vasta liikennemerkin (jossa ilmoitus kiekkopakosta) jälkeen.

Renkaiden puhkomisestahan oli juttua länsiväylässäkin (?), jonka jälkeen se lopahti.
 
Restelkin voisi hiukan skarpata

LA:n kioskipalveluista vastaava Restelkin voisi hieman skarpata toimintaansa.

Henkilöstöjärjestelyin mm. voisi kehittää jonoja hiukkasen pienemmiksi.

Mm. ioskien valikoimia voisi joku joskus hieman päivittää. Mielestäni ei v. 2003 ole välttämätöntä, että ihan karkkipusseja myöden tarjonta säilyy matsista toiseen täsmälleen samanlaisena. Mistä kehitys on kiinni? Tuotteiden koneille koodaamisen hankaluudesta vai halun puutteesta? Onhan se kiva, että pikku-ukot esim. jo etukäteen tietävät, minkä namipussin haluavat ja ottavat, mutta hieman rupeaa puuduttamaan joka matsissa kävijää.

Eikö sisääntuloaulaankin voisi tuoda jotakin myyntipistettä, vaikkapa liikuteltavaa tyyliin kakkosen snacks- ja limupiste?
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Restelkin voisi hiukan skarpata

Viestin lähetti Toivo Isänmaa
LA:n kioskipalveluista vastaava Restelkin voisi hieman skarpata toimintaansa.

Nyt haukut väärää puuta. Restel ei vastaa kioskitoiminnasta vaan ravintolatoiminnasta. Käsittääkseni kioskipuolesta vastaa halliyhtiö itse käyttäen niissä Eilakaislan vuokraamaa henkilöstöä. Itse en noita kioskeja ole juuri käyttänyt, mutta silloin kun olen, niin olen ollut ihan tyytyväinen saamaani palveluun ainakin kun verrataan taas muihin liigahalleihin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllä paikallismatseissa noi kioskipisteet tökkii välillä todella pahoin, hyvä kun kerkee erätauon aikana edes tiskille asti.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Minun käsittääkseni nykyään on juuri nimenomaan niin että nykyään restel vastaa noista kioskipisteistäkin... ainakin niistä joissa kaljaa myydään. En asiastani ole täysin varma mutten muutakaan selitystä keksi sille että restelin henk. kunta ravaa noissa kioskeissa, tai siis henk. kuntaa jota Restel tunnetusti käyttää. - Korostan että tämä ei ole varmaa tietoa -

Ravintolatoiminta tökkii restelin osalta pahiten mielestäni juuri LA-areenalla näistä eri halleista (Restelhän vastaa kaikkien PK-seudun suurhallien ravintoloista) sen takia että Helsingin halleihin ollaan saatu vakituista henk. kuntaa melko paljon sekä sijainnin että ennen kaikkea sen takia että muilla halleilla on toimintaa useammin kuin 2krt/vko kun taas LA-areenalle raahataan pääsääntöisesti keikka-myyjiä jotka eivät vastaa missään mielessä vakituisen henk. kunnan työkapasiteettia samoin myös paikalle tuodaan joka otteluun tukku banquet servicen (ravintola henk. kunta vuokrausfirma) palkattuja käsiä jotka ovat sitten entistä enemmän pihalla.
Voinette itse kuvitella itsenne ensimmäistä kertaa tuntemattomalla työmaalla (tai sellaisella jossa aniharvoin käytte) ja kuvitella kuinka nopeasti kukin tuote löytyy ja kuinka nopeasti se oikea nappi siitä kassakoneesta löytyy.

En ole itse pitkään aikaan yrittänyt edes kaljaa ostaa Areenalta mutta aina kun näin olen tehnyt niin joka kerta olen manaillut itsekseni että kuinka pienellä sijoituksella ammattitaitoiseen työvoimaan palvelu saataisiin 2-3 kertaa nopeammaksi.

Nim. 3 vuotta alalla.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Asiaa Jaarilta. Restel hoitaa mielestäni kaikki alkoholin myyntikojut + baarit.

Ongelma on juuri se, että tapahtumia on liian vähän. Vakituista henkilökuntaa ei saada ja joudutaan käyttämään extroja. Ja extra-firmoja käyttämällä voi saada ihan mitä tahansa vipeltäjää. Ainakin Hemingwayssissä on tietääkseni vakionaamat joka pelissä, tai ainakin usein olen nähnyt siellä samat naamat. Se on muutenkin Areenan paras baari, hyvä ja nopea palvelu.

Mutta ei kai se nyt oikeasti voi niin vaikeaa olla se kaljan hanasta laskeminen ja sen kassaan lyönti. Kyllä nyt luulisi että tyhminkin extra sen taitaa muutaman minuutin harjoittelun jälkeen. Toisaalta olen nähnyt niinkin tyhmiä extroja ettei sitten niin mikään onnistunut...

Minä syytän kaikesta vanhasta tottumuksesta Resteliä, ne nimittäin ryssii ihan minkä tahansa bisneksen. Enpä ole nimittäin kuullut kovinkaan ruusuisia arvioita HA:n järjestelyistä. Siis sellaisilta ihmisiltä jotka ovat siellä olleet töissä tai muuten läheisissä tekemisissä homman kanssa.

Nimim. "Useita vuosia alalla"
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Jumaleissön kun oli tuopinkin hintaa taas nostettu 10 sentillä. 4,50 euroa nolla-nelosesta stobesta. Litrahinta 11,25. Hinta nousee, mutta tuskinpa kulutus laskee.

Olis varmaan pitänyt sanoa sille eilen hallin edessä ennen matsia esitteitään jakaneelle eduskuntavaaliehdokkaalle, että heti äänestän, jos alennat tuopin hinnan kolmeen ja nostat koon nolla-vitoseen.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Shayne
Jumaleissön kun oli tuopinkin hintaa taas nostettu 10 sentillä. 4,50 euroa nolla-nelosesta stobesta. Litrahinta 11,25. Hinta nousee, mutta tuskinpa kulutus laskee.

Olis varmaan pitänyt sanoa sille eilen hallin edessä ennen matsia esitteitään jakaneelle eduskuntavaaliehdokkaalle, että heti äänestän, jos alennat tuopin hinnan kolmeen ja nostat koon nolla-vitoseen.

Jos asetut itse ehdolle tolla iskulauseella, niin sulla on jo yksi äänestäjä...!

Asiastakin välillä: suuri puute ravintolapäädyissä on se, että vaikka pelkän kaljan myyntipisteitä on, niitä ei käytetä tarpeeksi. Palvelu hidastuu pirusti kun joka kymmenes tilaa jonkun drinksun, samalla kun ne 9 muuta venaa että baarimikko sekoittaa sen. Monipuolinen valikoima on ehdottomasti plussaa, mutta pitäisivät joka pelissä ne muutamat kaljahanat, jotka ovat tiskiltä erillään, miehitettyinä. Jonot tippuisivat välittömästi! Ja kaljaa laskettaisiin valmiiksi runsaasti. OffSidehan on esimerkiksi aina viikonloppuisin tukossa... ja tupakansavu on aika raju...!
 
Tulihan sitä tarjontaa sisääntuloaulaankin

Sisääntuloaula sai pizza-kahvi-pehmis-karkkipisteensä ja hyvin näyttää asiakkaita riittävän. Tyhjä Blues -office sai käyttäjänsa Pro Shopista ja täyttyy joka erätauolla. Hyviä uudistuksia.

Mitä mieltä HP tytöistä? Jotenkin pakonomaiselta jutulta itsestäni tuntuu... väkisinväännetyn makuista...
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Juhaht
Tunnelman kehittymiselle on kaikki edellytykset, mutta yläkatsomon lippujen hinnat ovat selkeästi liian kalliita. Alhaalla ne ovat vielä juuri ja juuri siedettävät, mutta ylhäälle saisi paljon enemmän porukkaa ja siten myös tunnelmaa, ihan tuollaisella psykologisella hinnan alennuksella, eli pistettäisiin hinta alle 10 euron.

Jep ja samalla voisi kokeilla sitä että yläkatsomo olisi ilman paikkoja, eli nopeimmat ottaa parhaat paikat. Tolleen sais
tiiviimpää porukkaa ja enemmän sellaista terve taas meininkiä kun voi mennä tuttujen viereen istumaan. Vähän niinkuin aikoinaan matinkylän seisomakatsomossa.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kalja vaahtoamaan!

Länkkärin kaikki ongelmat (siis tarjoilun suhteen) olisivat varsin yksinkertaisesti ratkaistavissa. Pitäkää hatuistanne kiinni, aion nyt paljastaa tämän ikiliikkujaan verrattavissa olevan keksinnön: hallille tarvitaan kaljapisteitä! Nyt te tietysti väitätte, että siellä on sellaisia. Ei ole, joskin aikanaan oli. Nykyisistä kaljapisteistä saa kaljan lisäksi ruokaa, karkkia, kahvia, talopaketin, sijoitusneuvontaa ja povaajan palveluja. Koskaan ei voi tietää millä asialla jonossa edelläsi seisova koijari on. Ja vaikka jono kiertäisi seitsemän kertaa hallin ympäri niin yksi on varma: ostoksia ryhdytään pohtimaan vasta kun myyjä kysyy mitä saisi olla.

Jos olisi, kuten siis ensimmäisenä vuotena oli, pisteitä mistä saisi PELKÄSTÄÄN bisseä niin janoiset saisivat juomansa nopeasti ja safkan yms. tarvitsijat myös saisivat rauhan asioida kun janoisten laumat velloisivat muualla.

Tuskin tätä kukaa päättäjä lukee, mutta aidosti korpeaa kun jää ilman taukojuomia/-ruokia kun ei viitsi mennä jonoon jossa menisi koko tauko. Asiakasta kiukuttaa ja palvelun tarjoajalta jää rahaa saamatta. Sama meno on jatkunut jo pari vuotta joten ei taida ketään kiinostaa.

Joo, tiedän, että hallilla löytyy myös siedettävän lyhyitä jonoja ravintoloista. Jos halli on yhtään täydempi niin yläkatsomoista on kuitenkin ikävää lähteä puskemaan toiselle puolelle hallia ja takaisin.

Henkilökunnan aivan käsittämätön hitaus (ei onneksi koske aivan kaikkia) on oma jutunaiheensa. Ja hitaimmat ovat pimuja, elleivät suorastaan pissaliisoja.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Kalja vaahtoamaan!

Viestin lähetti Jeda
Tuskin tätä kukaa päättäjä lukee, mutta aidosti korpeaa kun jää ilman taukojuomia/-ruokia kun ei viitsi mennä jonoon jossa menisi koko tauko. Asiakasta kiukuttaa ja palvelun tarjoajalta jää rahaa saamatta. Sama meno on jatkunut jo pari vuotta joten ei taida ketään kiinostaa.
Nojuu. Kahtellaan, jos vaikka jonkun pöydälle päätyisi...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Kalja vaahtoamaan!

Viestin lähetti Jeda
Jos olisi, kuten siis ensimmäisenä vuotena oli, pisteitä mistä saisi PELKÄSTÄÄN bisseä niin janoiset saisivat juomansa nopeasti ja safkan yms. tarvitsijat myös saisivat rauhan asioida kun janoisten laumat velloisivat muualla.
No jos tulet sisään Offsideen niin heti narikan jälkeen oikealla puolellahan on piste mistä saa vain olutta ja siideriä. Eikö?
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Myönnetään...

Ei tämä jono-ongelma koske koko hallia. Itse kuitenkin olen 401-403 katsomoiden puoleisessa yläkatsomossa. Sieltä on matkaa Offside-ravintolaan. Jos meinaa katsoa erän loppuun ja sitten hankkia kaljan, niin väitän ettei ihan helppoa ole. Niinpä olen usein katsonut 1. erän omalla paikalla ja sen jälkeen mennyt alas päätyravintolaan (Hemingway?). Toisen erän olen katsonut alakatsomossa, siinä päädyssä mihin Blues hyökkää. Ja kolmanteen takaisin 403:seen. Minulta ko. seikkailut kyllä onnistuu, mutta jos on esim. tenavia pykälässä niin silloin palvelujen olisi toimittava mahdollisimman lähellä omaa katsomoa. Ymmärrän toki, että halvimmilla lipuilla ei aina välttämättä saa samaa palvelutasoa kuin kalleimmilla. Uskallan kuitenkin väittää, että juuri lisäämällä 401-403-tasanteelle sen kaljapisteen helpottaisi paine myyntipisteissä. Etenkin, kun usein niistä on 1-2 suljettuina.

Ja hei, jos semmoinen kaljapiste tulee niin yksi pyyntö: stobe 0,5 litraa ja hinnaksi 5 euroa. Ja vain käteisellä. In God we trust, all others pay cash. Ugh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös