Espoo Blues kaudella 2014–2015

  • 147 283
  • 665

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Runkosarjan 5. sija oli erinomainen suoritus kaikkeen sekoiluun nähden. Loppusijoitus lienee viides tai kuudes. Mielestäni sekin on erittäin hyvä. Paljon junnuja saatiin ajettua sisään ja se näkyy positiivisesti tulevaisuudessa. Ikävä lopetus kaudelle. Voisi ajatelaa, että Hirsosta ei ole johtajaksi pudotuspeleissä, mutta ehkä se nyt vähän turhan kova tuomio laittaa nuo esityksen yhden miehen harteille. Arvosana päättyneelle kaudelle on 8+.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Loppusijoitus lienee viides tai kuudes. Mielestäni sekin on erittäin hyvä.

Mielestäni on ihan tuhottoman perseestä, että tällä hetkellä 7 jengiä pelaa Suomen mestaruudesta ja vielä ensi viikollakin vähintään 6 ja Bleg ei ole yksi niistä. Joukkue veti tuossa keskellä kautta jonkun 30-40 pelin jakson ollen tarkastelujaksolla liigan paras joukkue. Mielestäni nämä playoffit oli kaikkien aikojen syväkyykkäys ja aivan hanurista. Joukkue epäonnistui kauden tärkeimmällä hetkellä täysin. Vaikka sitä kuinka maalaisi niin "vitossija" liigassa ei lämmitä kyllä yhtään. Niin sanotusti vituiksi meni.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Meikäläisen arvosana tälle kaudelle on: runkosarjan alkupuoli 5, runkosarjan loppupuoli 9 ja play-offit 4. Tosta tulee siis keskiarvoksi 6 joka kuvastaa aika hyvin meikäläisen fiilareita tästä kaudesta. En tiedä kuinka paljon viinaa tässä pitää vetää että pystyy juomaan tän kauden kauniiksi.
 
Viimeksi muokattu:

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings
Meikäläisen arvosana tälle kaudelle on: runkosarjan alkupuoli 5, runkosarjan loppupuoli 9 ja play-offit 4. Tosta tulee siis keskiarvoksi 6 joka kuvastaa aika hyvin meikäläisen fiilareita tästä kaudesta. En tiedä kuinka paljon viinaa tässä pitää vetää että pystyy juomaan tän kauden kauniiksi.

Tämä kuvaa tuntemuksiani paremmin kun osaisin itse kirjoittaa.

Vaikka runkosarjan 5. sija on paljon enemmän kuin mitä osasin odottaa, munattomuus plejareissa tuhosi fiilikset.

Aika toki kultaa muistot ja ehkä tätä kautta muistelee parin kauden päästä kaiholla.

Edit: Typo korjattu
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minkähän arvosanan @Barcelona ja @BlueTaco antaisitte vaikka Ässille? Entä Pelicansille?
En ole nähnyt tarpeeksi Ässien taikka Pelicansin pelejä tällä kaudella että osasin antaa arvosanaa heidän esitykistään. Mutta eipä kai ainakaan siellä Lahdessa oltu kovin tyytyväisiä kun Lämsä sai fudut. Joten oisko niillä ollut 4 kausi jolla suoritetaan ehtoja? Ja jos sääleihin yltää niin se on kai sitten sellainen rimaahipova suoritus ja omalla koulukokemuksella sanoisin että 5 arvosana. Tosin vaikka Sport jäi jumboksi niin pelasivat paremmin kuin jengi yleisesti odotti, joten aina ei voi dumata pelkästään sarjataulukkoa katsomalla.

Mutta Bluesin alkukausi oli hirveä. Välillä oltiin jumbona kun hävittiin Sportille jumbofinaali. Vaikka materiaali Bluesilla ei nyt ole liigan kovinta tasoa niin ei tommosta voi hyväksyä. Paska startti teki sitten vielä extra hallaa Bluesin yleisömäärille ihan kun ei muuten ois ollu taloudellisesti vaikeaa. Siispä alkutaipaleesta arvosana 5.

Puolenvälin jälkeen olikin todella mahtavaa käydä matseissa. Oli sellainen fiilis että tää on meidän kausi! Peli kulki, oli sellainen YV joka pisti kiekon aina pussiin, Tapiolan dalttonit viihdytti ja Hirso putsasi palkintopöydän runkosarjan pääteeksi. Arvosana ehdottomasti 9 - 10 luokkaa.

Sitten tuli play-offit joka on kauden kohokohta. Piti olla tasasin sarja mutta Blues olikin ekana kesälaitumilla. Jos Blues olisi pääsyt esim. säälien kautta jatkoon ja ekalla kierroksella olisi tullut sarjakärki niin silloin tollanen 4-0 on ok. Mutta Jyp keräsi vain 2 pistettä enemmän runkosarjassa joten sarjan piti olla äärimäisen tasaväkinen. Ei ollu. Floppaaminen oli taloudellisesti myös paha isku Bluesille joten en pysty kyllä antamaan muuta arvosanaa kuin 4.

Jos jatketaan koulutermein niin runkosarja meni lopulta sen verran hyvin joten saatiin päästötodistukseen ihan hyvät numerot. Mutta se kauden päätavoite playoffit/ylppärit meni nyt penkin alle vaikka eväitä parempaan menestykseen milestäni oli. Joten kun kattelen kokonaisuutena menyttä kautta niin kyllä toi arvosana 6 kuvastaa edelleen mun fiilareita. Mutta se on kyllä pakko myöntää että aika ikimuistoinen kausi oli meille blues-faneille. Sen verran äärilaidoilla käytiin ton tunneskaalan kanssa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos lähdetään alkukauden asetelmista, niin itsehän antaisin Bluesille arvosanan 9-. Jos oltaisiin oltu sääliplayoffseissa ja voitettu ne ja sen jälkeen otettu turpaan, niin arvosana olisi ollut alhaisempi. Realistisesti, ei mopolle pääse kuin suohon.
 
Jos lähdetään alkukauden asetelmista, niin itsehän antaisin Bluesille arvosanan 9-. Jos oltaisiin oltu sääliplayoffseissa ja voitettu ne ja sen jälkeen otettu turpaan, niin arvosana olisi ollut alhaisempi. Realistisesti, ei mopolle pääse kuin suohon.

Ja mopokin muuttuu ensi kaudella polkupyöräksi. Tai jopa potkulaudaksi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sitten potkitaan pari vuotta potkulaudalla, jotta voidaan joskus taas ajaa harrikalla. Talous kuntoon ja sen jäklkeen kaikki on mahdollista.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos Blues olisi hävinnyt ottelusarjan JYPille 4-3 suoran neljä-nollan sijaan, olisiko arvosana ollut parempi? Silti lopputulos on ihan sama, eli kesäloma alkoi puolivälierien jälkeen. Eikä sillä ole mitään väliä, montako jengiä pelaa vielä, koska vielä kahden kausi päättyy jokatapauksessa ihan lähipäivinä. Minusta on loppupeleissä ihan sama, häviääkö sarjan neljässä pelissä vai seitsemässä, jos häviää jokatapauksessa. 4-3 tappio saattaa jopa vituttaa enemmän kuin suora 4-0, koska silloin jää enemmän jossiteltavaa. Nyt ei jäänyt mitään jossiteltavaa, JYP oli joka osa-alueella parempi, piste. Parasta tässä kaudessa oli se, että moni nuori sai paljon tärkeää kokemusta tärkeistä peleistä ja moni pelaaja pelasi uransa parhaan kauden. Loistavaa on myös se, että lähes kaikki avainpelaajat jatkavat joukkueessa ainakin lähtökohtaisesti. Jos Edi ja Ode päätyvät rahakkaimpiin kaukaloihin, heistä saadaan korvaus. Toki paikkaajan etsiminen on aina vaikeaa, mutta murehditaan sitä sitten tarvittaessa. Arvosana kaudesta kokonaisuutena 8+
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jos Blues olisi hävinnyt ottelusarjan JYPille 4-3 suoran neljä-nollan sijaan, olisiko arvosana ollut parempi? Silti lopputulos on ihan sama, eli kesäloma alkoi puolivälierien jälkeen.

Kyllä siinä iso ero kauden jälkeiseen fiilikseen on. Viime kauden puolivälieräsarjasta jäi sellainen "hitto kun ei aivan riittänyt" -fiilis. Mitalipelit olivat pirun lähellä ja sellainen antaa toiveikkuutta seuraavaa kautta kohtaan. Nyt taas ei ollut mitään jakoja. Mua huolestuttaa että sillä on vaikutusta esim. ensi kauden kausikorttimyyntiin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mua huolestuttaa että sillä on vaikutusta esim. ensi kauden kausikorttimyyntiin.
Mä en jaksa uskoa, että tämän kauden menestyksellä tai menestymättä jäämisellä on mitään merkitystä ensi kauden kausarimyyntiin. Kesän jälkeen tämän kauden peleistä muistetaan enää vain se, että putosimme puolivälierissä ja loppusijoitus oli luultavasti 5. Toki me massakuluttajat muistamme myös, miten pelit päättyivät mutta me ostamme kausarin joka tapauksessa, eikö niin? Veikkaisin, että rivikatsoja muistaa ennemmin sen, että Hirso voitti pistepörssin, Rantakari tulokaspörssin ja Laurikainen oli sarjan parhaita maalivahteja. Jos/kun koko tämä kolmikko jatkaa myös ensi kaudella, heidän naama pitää olla jokaisessa posterissa, julisteessa, flaijerissa ja mainoksessa olettaen, että mitään nimekkäitä paluumuuttajia ei tule.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllä siinä iso ero kauden jälkeiseen fiilikseen on.
Täysin samaa mieltä. Nyt ei jäänyt mitään jossiteltavaa kun JYP oli joka osa-alueella parempi. Se on musta ainakin ihan vitun säälittävä suoritus kun sarjassa oli kuitenkin vastakkain runkosarjan nelonen ja vitonen. Ykkösen ja kasin välillä tommonen ois ollu hyväksyttävää, mutta ei näin. Toi 4-0 tulos jätti fiiliksen että oltiin paikalla muttei läsnä. On tietenkin ihan jees että joillekin faneille jäi kaudesta hyvä fiilis, mutta kyllä itselle tää kausi jäänee sinne paskimmat kaudet osastolle. Tää näyttää olevan makuasia ja niistä on perinteisesti ollu turha kiistellä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kyllähän tässä vaiheessa montaa varmasti vituttaa ja se on ihan ymmärrettävää. Mutta jos tämän kauden epäonnistumiset vituttavat vielä ensi syksynä, silloin on ehkä syytä hakeutua hoitoon.. Kyllä tällä kaudella moni asia meni eteenpäin ja juuri nämä isot asiat pitää nostaa esille ensi kauden kausarimyynnissä. Voitteko kuvitella, että jos esim. Kim Hirschovits laitettaisiin soittamaan potentiaalisille kausarinostajille, moni vastaisi että ei kiitos, kun hävisitte jypille neljämuna?
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Voitteko kuvitella, että jos esim. Kim Hirschovits laitettaisiin soittamaan potentiaalisille kausarinostajille, moni vastaisi että ei kiitos, kun hävisitte jypille neljämuna?
Itse en ainakaan voisi kuvitella tätä omalta kohdaltani vaan vastaus olisi joka tapauksessa ehdoton kyllä vaikka kausi olisi mennyt miten päin helvettiä tahansa. Sen verran vannoutunut kannattaja olen etten jätä ikinä seuraa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sehän hauskaa olisikin jos Kimistä leivottaisiin firmaan uusi puhelinmyyjä.
 

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No jos viime kaudella tätä roolia hoiti ainakin Siim Liivik, olisi jotenkin luontaista valjastaa pistepörssin voittaja samoihin hommiin...

Itseäni ihmetyttää suuresti aina kun luen näistä tempauksista. Ei sillä, että ideassa olisi mitään vikaa vaan ihmettelen sitä, ettei minulle ole koskaan soitettu Bluesilta (ei Simo, eikä kyllä kukaan muukaan). Vähintään kaksi kausaria on kuitenkin ollut nyt ainakin 5 kautta, parhaina kausina jopa 4 paikkaa. Tänä vuonna voisin muuten kokeilla odottaa puhelua viimeiseen asti, mutta Playoff-kausareista jäi sen verran massia sisään, että taitaa olla ostopäätös jo Bluesin tiedossa muutenkin. Miksi siis tehdä asialle mitään?

Noh, ostan kausarit anyway, mutta toivottavasti olen ainoa johon ei ehditä/vaivauduta olemaan yhteydessä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
En tiedä, millä nuo henkilöt joille soitetaan, valitaan. Itse en myöskään ole moista soittoa koskaan saanut, mutta se johtunee siitä että olen ns. varma nakki koska kausari on ollut koko Länsiauto/Barona-areena ajan.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings
Jos Blues olisi hävinnyt ottelusarjan JYPille 4-3 suoran neljä-nollan sijaan, olisiko arvosana ollut parempi?

Oletko sitä mieltä että vain lopputulos ratkaisee? Eli olisit antanut saman 8+ arvosanan vaikka olisimme olleet ensin sääleissä ja sen jälkeen tippuneet puolivälierissä? Tai runkosarjan 1. ja tipputtu puolivälierissä?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Oletko sitä mieltä että vain lopputulos ratkaisee? Eli olisit antanut saman 8+ arvosanan vaikka olisimme olleet ensin sääleissä ja sen jälkeen tippuneet puolivälierissä? Tai runkosarjan 1. ja tipputtu puolivälierissä?
Ei lopputulos, vaan kokonaisuus. Jos olisimme olleet sääleissä, se tarkoittaisi sitä, että runkosarja olisi sujunut joko hieman tai paljon heikommin kuin nyt. Jos taas olisimme olleet runkosarjan eka ja pudottu puolivälierissä, pettymys olisi ollut vieläkin suurempi, mutta kokonaisarvosanaan tuo ei välttämättä olisi vaikuttanut. Pitää olla realistinen odotusten suhteen. Jos joku olisi ehdottanut alkukauden synkkinä hetkinä, että pääsemme puolivälieriin, mutta häviämme suoraan neljässä pelissä, moni olisi varmasti valinnut tuon vaihtoehdon sen sijaan, että olisimme kyntäneet viimeisenä koko loppukauden ja päättäneet pelit jo runkosarjaan.

Nämä ovat hyvin pitkälti mielipideasioita ja jokaisella on oikeus kokea kausi ihan millä tavalla tahansa. Jos kausi oli sinusta iso pettymys, pystyn hyväksymään tuon arvion ja ymmärrän myös syyt siihen. Itse olen vain eri mieltä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Nämä ovat hyvin pitkälti mielipideasioita ja jokaisella on oikeus kokea kausi ihan millä tavalla tahansa.
Hyvin sanottu.
Itselleni tämä kauden "huipentuma" ei ollut kummoinenkaan pettymys. Sensijaan 2011 finaalikonttaus korpeaa vieläkin.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Hyvin sanottu.
Itselleni tämä kauden "huipentuma" ei ollut kummoinenkaan pettymys. Sensijaan 2011 finaalikonttaus korpeaa vieläkin.
Tuossa pitää muistaa se että vastustajana oli muuan HIFK jolla oli arsenaalissaan mm. sellaisiakin tähtiä kuin Ville Peltonen, Mikael Granlund, Toni Söderholm, Juha-Pekka Haataja ja Lennart Petrell ja valmentajana Kärppien monivuotinen mestarivalmentaja Kari "Kojo" Jalonen, joten siinä mielessä tuo oli odotettavissa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minulle jokainen hävitty ottelu, sarja ja varsinkin finaalisarja on ollut pettymys, mutta olen päässyt jokaisesta pettymyksestä yli ja osaan arvostaa siihen johtanutta polkua. Toki kausi olisi kiva päättää joskus voittoon, mutta mielellään se voitto tulisi vielä pudotuspeleissä.
 

azlakki#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kappas vain, sainpas sitten kirjoitusoikeudet itselleni ja täällä uusi käyttäjä kirjoittamassa siis! Lyhyt "briiffi" minusta ennenkuin alan kirjoittamaan ketjun aiheesta. Olen seurannut siitä asti Bluesia kun Jan Caloun siirtyi joukkueeseen. Olimme isäni kanssa katsomassa Jokerit-Hifk matsia Hartwall Areenalla ja isäukko sanoi, että paina nimi ja numero mieleen. No, silloin olin nuori vielä ja minulla ei ollut vielä omaa lempijoukkuetta. Mutta kun ikää vähän tuli ja Jan Caloun sattui siirtymään Bluesiin niin siitä asti se Blues on ollut mun joukkue. Olen nähnyt ne tarpomiset (Hantan aikakaudet yms) ja myös ne valonpilkahdukset (vuoden 2008 playoffit ja etenkin se välierä Jokereita vastaan.. Vieläkin kylmät väreet tulee tuosta kun ajattelee sitä kautta vaikka päätyyn asti ei päästy).

Mutta itse ketjun asiaan. Kausi oli aikamoinen vuoristorata ja turbulenssia oli melkoisesti. Kausi alkoi tahmeasti, mutta loppukausi oli aivan huikea! Ylivoima oli liigan parasta ja kuntopuntareissa oltiin kärjessä. Sitten kun playoffit alkoi niin ihan erilainen joukkue kyllä oli kuin runkosarjan lopussa. Niin munatonta ja luokatonta esitystä, että ihan hävetti. Itse katsoin pelejä television ääreltä flunssassa, mutta silmiini pisti se että Jypillä jalka liikkui todella hyvin Bluesiin verrattuna. Ja kyllähän se Hirso aika hyvin pelattiin pois. Mutta tämä kausi on taputeltu ja katse on suunnattu jo ensi kauteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös