ESPN Fantasy Hockey – Jatkoajan liiga 2015–2016

  • 11 069
  • 154

Ralph

Jäsen
Jokos pikkuhiljaa olisi aika ruveta herättelemään porukkaa seuraavaa kautta varten? Jatkaako @Ralph puikoissa?
Kyllä molempiin. Avasin juuri uuden kauden ESPN:n sivuilla, mutta nyt alan kosiskelemaan porukkaa mukaan. Linjatuomari lienee mukana, mutta 12 muun viime kaudella esiintyneen mielenkiintoa pitää udella. Teen sen nyt ensi viikon alussa, mutta nyt voi jo minulle kertoa, jos tahtoo jatkaa mukana.

Uudet säännöt viime kaudella toimivat hyvin eli joukkuemäärä sekä pelaajamäärä.

Drafti suoritetaan joku syyskuun sunnuntai.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Mukana. Jos ja kun draft järjestetään sunnuntaina niin mielellään mahdollisimman myöhään illalla. Draftin päivämäärällä ei sinänsä väliä, tuo 25.9. kuulostaa ihan hyvältä
 

Ralph

Jäsen
Jos ja kun draft järjestetään sunnuntaina niin mielellään mahdollisimman myöhään illalla.
Viime vuonna alkoi kello 19:00 ja mielestäni se on hyvä aika. Viimeksi draftissa meni reippaat kolme tuntia.

Nyt 11/14 on jo ilmoittautunut. ESPN:n sivuilla asetukset ovat muuten kunnossa, mutta draftin päivämäärä tietenkin puuttuu, varausjärjestys ei ole selvillä ja ESPN ei jostain syystä anna minun lisätä kierrosmäärää. Nyt siinä on 19 runkosarjakierrosta ja kolme pudotuspelikierrosta, jolloin kausi päättyisi 25 viikon jälkeen, vaikka peliviikkoja on 26. Kun yritän lisätä yhden runkosarjakierroksen, jolla homma olisi hoidossa, ESPN ei suostu tallentamaan sitä. Mutta onhan tässä yli kuukausi aikaa laittaa tuo kuntoon.

Varausjärjestyksen voisin arpoa vaikkapa pari viikkoa ennen draftia. Kunhan sen ajankohtakin ensin selviäisi.
 

ReiskaJones

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Moro! En oikein ole varma lyötiinkö sitä lukkoon viime kauden alussa, mutta puhetta siitä ainakin oli, että mestiksen kautta olisi mahdollista päästä mukaan tähän liigaan. Mitäs mieltä Ralph on, onko liigassa tilaa edellisen kauden mestiksen voittajalle (ehkä jopa kakkosellekin)?
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Tiukille menee ajan kanssa, mutta toivotaan parasta. Mukana jälleen.
 
Moro! En oikein ole varma lyötiinkö sitä lukkoon viime kauden alussa, mutta puhetta siitä ainakin oli, että mestiksen kautta olisi mahdollista päästä mukaan tähän liigaan. Mitäs mieltä Ralph on, onko liigassa tilaa edellisen kauden mestiksen voittajalle (ehkä jopa kakkosellekin)?

Minä voin antaa kommentin tuon idean isänä. Viime kaudeksihan liigan joukkuemäärää laskettiin, koska edellisvuosina mukana oli roikkunut epäaktiivista porukkaa, joiden mielenkiinnon täydellinen katkeaminen kesken kauden johti varsinaiseen antikliimaksiin liigan osalta. Viime kausi oli aktiivisuuden osalta paras mitä olen tässä liigassa koskaan nähnyt. Joukkuemäärä oli myös ihan passeli. Silti voisin liputtaa "Mestis-joukkueiden" nostamisen puolesta sikäli mikäli ne kaksi parasta manageria ovat aktiivista sakkia. En ehtinyt viime kaudella seuraamaan Mestiksen puolella yhtään, joten en pysty sanomaan. Miten ReiskaJones itse näet tuon, onko sieltä hyvää ainesta tulossa?

Jos joukkuemäärää nostettaisiin kahdella rosterikoon pysyessä samana kuin viime kaudella, olisi joukkueissa enemmän pelaajia kiinni, jolloin vapaille jäisi aiempaa vähemmän/huonompaa tarjontaa. Onko tuo sitten hyvä vai huono asia, sen jokainen päättäköön itse. Toisaalta joukkuemäärää lisättäessä rosterin kokoa voisi parilla pelaajalla pudottaa, jolloin joukkueissa kiinni olevien pelaajien määrä pysyisi suunnilleen samana. Jos joukkuemäärää nostetaan, niin uusia joukkueita on minun mielestäni nostettava parillinen määrä ettei kierroksilla jää joukkueita ilman vastustajaa ja täten vapaaviikkoa.
 

ReiskaJones

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Kyllähän siellä varsinkin kärkijoukkueet oli aktiivisia, eli ainesta olisi hyvinkin "Liigan" puolelle. Täytyy jäädä kuulolle kuinka Jatkoajan liigan expansionin käy. Kyllä se täytyy parillinen määrä joukkueita liigassa olla. Jos liigaa ei laajenneta niin voihan sitä kärkkyä jos joku luopuu paikastaan.
 

Ralph

Jäsen
Kolmetoista on ilmoittautunut, yksi ei vielä ole mitään ilmoittanut. Laitoin takarajaksi ensi viikon torstain.

Minulle sopii, että kaksi nousee Mestiksestä, mutta pitää tulla aktiivisia kavereita. Ketkä nämä kaksi sitten olisivat?

Ensimmäisillä kausilla oli 20 joukkuetta ja 26 pelaajaa per joukkue eli 520 yhteensä. Viime kaudella lukemat olivat 14, 30 ja 420. Ei minua haittaisi, vaikka 16 joukkueen liigassakin olisi 30 pelaajaa per joukkue, sillä yhteispelaajamäärä olisi kuitenkin vähemmän kuin ensimmäisillä kausilla. Kyllä silloin vapaista pelaajista onnistui löytöjä tekemään.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peukkua täältäkin Mestiksen finaalikaksikon nostamiselle ylös kirkkaisiin valoihin, näinhän tuo jäi ennen viime kautta puhe. Nopealla scouttauksella tuolta viime vuoden Mestisketjun puolelta, mestari oli siis @ReiskaJones ja finaalissa karvaan tappion kärsi ilmeisesti @Kily? Kily ilmoittautukoon mikäli kiinnostusta löytyy. Ja pidetään vaan pelaajamäärä 30/joukkue.
 

TSVA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Ilmoittaudutaan nyt varasijalle, mikäli Kily, jostain syystä kieltäytyy kunniasta. Eli viimekaudella Mestiksessä aktiivisesti pelannut ja runkosarjan voittaja ilmoittautuu varasijalle.
 

Ralph

Jäsen
Oliko Mestiksessä online- vai offline-draft? Tässä liigassa on siis online-draft, joka kuluttaa aikaa noin kolme ja puoli tuntia. Toki pakko ei ole osallistua ja listan voi tehdä, mutta hauskinta on olla mukana.

Laittakaa Kily ja ReiskaJones sähköpostiosoitteet yksityisviestillä, niin lisään teidät liigaan. TSVA on ensimmäisellä varasijalla, jos jotain odottamatonta tapahtuu.

Ne, jotka eivät ole vielä mielipidettä osoittanut draftin ajankohdasta, ilmoittakaas jotain. Nyt tuntuu, että 25. syyskuuta on huono johtuen World Cupista. Mites käykö 18. syyskuuta kaikille tai edes melkein kaikille?
 
Ne, jotka eivät ole vielä mielipidettä osoittanut draftin ajankohdasta, ilmoittakaas jotain. Nyt tuntuu, että 25. syyskuuta on huono johtuen World Cupista. Mites käykö 18. syyskuuta kaikille tai edes melkein kaikille?

Ei ne välieräpelit draftin kanssa päällekäin mene jos sitä mietit. Aiempi välierämatsi taitaa alkaa klo 22 Suomen aikaa ja toinen sitten joskus keskellä yötä. Eli näkisin meidän draftin hyvinkin tuolle illalle sopivasti ennen world cup -matsia esim klo 18 alkaen.
 

Ralph

Jäsen
Ei ne välieräpelit draftin kanssa päällekäin mene jos sitä mietit.
Joku kirjoitteli, että toinen välieristä olisi jo kello 20:00 Suomen aikaa eli mahdollisimman huonoon aikaan draftin kannalta. Jos tosiaan aikataulu on kuten kirjoitit, niin 25. syyskuuta voidaan draftata kello 18:00 alkaen.

Sivuilla näkyvä draft-järjestys ei ole vielä lopullinen vaan siinä näkyy automaattisesti edelliskauden draft-järjestys. Uuden järjestyksen arvon myöhemmin.
 
Joku kirjoitteli, että toinen välieristä olisi jo kello 20:00 Suomen aikaa eli mahdollisimman huonoon aikaan draftin kannalta. Jos tosiaan aikataulu on kuten kirjoitit, niin 25. syyskuuta voidaan draftata kello 18:00 alkaen.

Se joku onkin oikeassa. Klo 20 näyttäisi alkavan. Olin itse katsonut väärin.
 

Ralph

Jäsen
Näin ollen siis 18. syyskuuta näyttäisi olevan paras päivä draftille, joten kysellään, että keille se sopisi? Drafti voidaan aloittaa joskus välillä 17:00-20:00. Todennäköisin vaihtoehto on noin kello 18:30. Viimeksi drafti kesti vähän yli kolme tuntia, joten kahdella lisädraftaajalla aika venynee kolmeen ja puoleen tuntiin. Puolitoista minuuttia on draftausaika, mutta toki suurin osa varauksista tapahtuu paljon nopeammin.

Ilmoittanut päivämäärän sopivan (7/16):
- Cornelius, Erämaan kettu, jjoni, Jonte, Linjatuomari, Navy & Ralph

Mukana, mutta ei tietoa päivämäärän sopivuudesta (7/16):
- Fingepori, Fostburn, jaskamanjoora, LostHorizon, Mängimies, ReiskaJones & Romppanen

Mukana, mutta ei tietoa päivämäärän sopivuudesta, eikä ole vielä liittynyt ESPN:n sivuilla (1/16):
- Kily

Ei tietoa siitä, onko edes mukana (1/16):
- Köyliön Ässä

Varamies (1/16):
- TSVA
 
Näin ollen siis 18. syyskuuta näyttäisi olevan paras päivä draftille, joten kysellään, että keille se sopisi?

Kyllä tuo minulle sopii eikä tuosta mikään kynnyskymys minulle muodostu, mutta...

Onhan tuo 18.9. melko aikainen siihen nähden, että NHL:n runkosarja käynnistyy 12.10 eli lähes kuukautta myöhemmin. Itselleni ainakin drafti lähellä runkosarjan alkua eli siellä preaseasonin loppuvaiheilla olisi ideaali, mutta eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä. Yleensä ollaan varattu lähellä kauden alkua esim. viime vuonna varattiin 4.10. kun kausi alkoi 7.10.
 

Ralph

Jäsen
Onhan tuo 18.9. melko aikainen siihen nähden, että NHL:n runkosarja käynnistyy 12.10 eli lähes kuukautta myöhemmin. Itselleni ainakin drafti lähellä runkosarjan alkua eli siellä preaseasonin loppuvaiheilla olisi ideaali, mutta eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä. Yleensä ollaan varattu lähellä kauden alkua esim. viime vuonna varattiin 4.10. kun kausi alkoi 7.10.
Itse ajattelin ennen World Cupia ja harjoitusleirien aikana, koska loukkaantumiset ei ole selvillä ja voi käydä ohraisesti varatessa pelaajia. Samoin nyt voidaan reagoida paremmin harjoitusleirien try-outeihin plus mahdollisiin yllättäjätulokkaisiin.

Köyliön Ässä on mukana, joten paikat on täytetty. Kymmenen on ilmoittanut 18.9. käyvän, kuutta odotellaan.

Avaan yöllä uudelle kaudelle uuden ketjun.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
18 päivä sopii kyllä, mutta Mängimiehen perustelut draftin suorittamiselle selvästi lähempänä sarjan alkua vahva tuki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös