Entinen Blues-fani, aiotko siirtyä Unitedin kannattajaksi?

  • 90 193
  • 508

Oletko United-fani?


  • Äänestäjiä
    157

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mun mielestä on kyllä huono laittaa muutosvastarinnan piikkiin kaikkea. Eiköhän se monella se antipatian tunne EU:ta kohtaan lähde enemmän siitä että rakkaus K-Espooseen/Bluesiin on liian voimakas, ja tuntuu "väärältä" hypätä toiseen kelkkaan. Muutosvastarinnalla itse käsitän enemmän sellaisen vastaanhankaamisen kaikkeen muutokseen. Ja muutosvastarinta on yleistä ja vahingollista, mutta toisaalta sillä on oma arvonsa. Ilman minkäänlaista muutosvastarintaa ei loppujen lopuksi millään olisi juuri mitään merkitystä/pysyvyyttä.

Itselleni ei kyllä riitä se, että "espoolainen jääkiekko". Jos tuo olisi se kriteeri kannattaa, niin miten sitten vaikka helsinkiläinen (HIFK/Jokerit), tamperelainen (Ilves/Tappara) tai turkulainen (TPS/TuTo)? Kyllä se mulle vaatii muutakin kuin sen, että jengi on kotikaupungista... Ja siis älkää käsittäkö väärin, mun mielestä on hyvä juttu että Espoossa pelataan edustuskiekkoa, mutta se tapa jolla on toimittu, ei saa minua syttymään lainkaan. Mä uskon, että tuo koko homma on hiekalle rakennettu, valitettavasti.

Oliko Blues muovia? Oli, etenkin ensimmäiset kymmenen vuotta. Vaan ei enää viime vuosina sitäkään huutelua pahemmin kuulunut, mikä johtui osittain siitäkin mitä BB07/Blueskannattajat tekivät. Ja juuri kun alkoi olla perinteitä ja juuria, ja oikeasti seuraan kiinni kasvaneita sukupolvia (oma sukupolvi tuppasi olemaan helsingin joukkueiden tai suvun kotiseudun joukkueen kannattajia, jos lätkä kiinnosti), päätettiin laittaa uusi muoviviritys kasaan. Mun mielestä oli iso virhe muuttaa K-Espoo Bluesiksi, mutta vielä isompi virhe oli tehdä sama virhe uudelleen. Jos nimiä ja logoja ja kaikkea voidaan vaihtaa tuosta vain, niin miten voi olla seurauskollisuutta? Pelataan logolle, aina pitää vain tsekata rinnasta että mikä se logo tänään on?

Kyllä mä ymmärrän niitä joille riittää se että pelataan, ja mennään viihteenä katsomaan sitä. Mutta kun itse ei syty niin ei syty. Mutta ei se yhdestä elämän isoista rakkauksista irti päästäminenkään helppoa ole, sen vuoksi tätäkin palstaa tulee luettua (no, on se osittain ihan tapakin), ja sitä kautta ymmärrän myös katkeruutta EU:ta kohtaan - oikeasti ainoa syy perustaa "United" (lainausmerkeissä siksi, että tuo on kaikkea muuta kuin United) oli yhden miehen visio monilajiseurasta. Ihan turha väittää muuta.

Vielä sitten tuosta tifoilusta sun muusta kannatustoiminnasta, kun välillä kuulee sanottavan että pitää mennä hallille tai tehdä tifoja tms. Eipä se ainakaan helpota, että täälläkin jatkuvasti vittuillaan esim. Blueskannattajille asioista, jotka eivät oikeastaan liity BK:hon mitenkään tai ovat yksittäisen ihmisen mielipiteitä. Uskon, että voi olla suhteellisen karu tunnelma hallilla viimeistään sitten, kun ei enää jaeta peleihin satoja ilmaislippuja...
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
... Sen sijaan ajatus siitä, että Espoossa on edustusjoukkue, riittää joillekin tämän seuran tukemiseen. Toisille tämä taas ei pelkästään riitä, lähellekään. Kun katsotaan vähän sinne koneluukun alle, löytyy paljon sellaista, mistä esimerkiksi itse en pidä alkuunkaan ja sen takia en pysty näkemään Unitedia positiivisessa valossa.
Tästä olen samaa mieltä. Minulle ei EU ei ole yhtä tärkeä kuin Blues oli. Tulevaisuus näyttää kuinka homma kehittyy omalla kohdalla. Pointtina minulla oli enemmän se, että entinen Blues-fanitus ja siihen käytetty aika menee nyt jostain syystä EU:n dissaamiseen. Näillä kahdella seuralla ei juurikaan ole yhtymäkohtia. ED julistaa kuinka EU ei kiinnosta ketään. Samalla kuitenkin pistetään efforttia sen dissaamiseen. Tätä en ymmärrä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mun mielestä on kyllä huono laittaa muutosvastarinnan piikkiin kaikkea. Eiköhän se monella se antipatian tunne EU:ta kohtaan lähde enemmän siitä että rakkaus K-Espooseen/Bluesiin on liian voimakas, ja tuntuu "väärältä" hypätä toiseen kelkkaan. Muutosvastarinnalla itse käsitän enemmän sellaisen vastaanhankaamisen kaikkeen muutokseen. Ja muutosvastarinta on yleistä ja vahingollista, mutta toisaalta sillä on oma arvonsa. Ilman minkäänlaista muutosvastarintaa ei loppujen lopuksi millään olisi juuri mitään merkitystä/pysyvyyttä.

Itselleni ei kyllä riitä se, että "espoolainen jääkiekko". Jos tuo olisi se kriteeri kannattaa, niin miten sitten vaikka helsinkiläinen (HIFK/Jokerit), tamperelainen (Ilves/Tappara) tai turkulainen (TPS/TuTo)? Kyllä se mulle vaatii muutakin kuin sen, että jengi on kotikaupungista... Ja siis älkää käsittäkö väärin, mun mielestä on hyvä juttu että Espoossa pelataan edustuskiekkoa, mutta se tapa jolla on toimittu, ei saa minua syttymään lainkaan. Mä uskon, että tuo koko homma on hiekalle rakennettu, valitettavasti.
Hyvä kirjoitus kaiken kaikkiaan. Nythän espoolainen jääkiekko on muutoksessa (Blues -> EU). Bluesin kuoleminen otti koville, mutta se tapahtui. Nyt se vapautunut energia käytetään EU:n dissaamiseen. Mielestäni tämä, jos mikä, on muutosvastarintaa. Ymmärrän, että se on pahan olon purkamista, mutta jotain uuttahan tuossa nyt vastustetaan. Ehkä määritelmä on lavea, mutta kyllähän tuo loppujen lopuksi on juuri muutosvastarintaa.

Tuosta tavasta, jolla toimittiin, olen samaa mieltä. Ja siitä kirjoittelimmekin jo aiemmin. Vertailu siihen onko uusi organisaatio rakennettu hiekalle vai ei, on ehkä vähän hankalaa, koska edellinen oli melkeinpä suonsilmän päälle kyhätty. Talouspuolella verrannollisesti mielestäni ollaan nyt vahvemmalla pohjalla (toki vain niin kauan kuin Jussia kiinnostaa, mutta ennen ei ollut sitäkään). Tunneside, yhteisöllisyys yms. ovat luonnollisesti heikommalla pohjalla, koska tekele on uusi. Harmillista, ettei sitä saatu kokonaisuudessaan siirrettyä, mutta sehän muutoksissa yleensä on suurin haaste / tappio. Tämä ilmiö tunnetaan myös muutosvastarintana. Bluesin fanit tekivät todella hienoa työtä ja pelkään, että samalle tasolle pääsemisessä kestää kauan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Veikkaan, että aika monen fiilikset voi summata näin:

- Espoo United ei herätä kummempia fiiliksiä, mutta orastavaa kiinnostusta
- Bluesin kuolema harmittaa
- Blueskannattajien työtä arvostetaan
- Espoo Unitedin ei koeta millään tavalla kilpailevan Bluesin kanssa, sillä Bluesia ei ole enää olemassa
- Espoo Divided -ryhmä herättää lähinnä myötähäpeää ja sääliä

Maito on jo kaatunut, turha itkeä sen perään.
 

Twentyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Veikkaan, että aika monen fiilikset voi summata näin:

- Espoo United ei herätä kummempia fiiliksiä, mutta orastavaa kiinnostusta
- Bluesin kuolema harmittaa
- Blueskannattajien työtä arvostetaan
- Espoo Unitedin ei koeta millään tavalla kilpailevan Bluesin kanssa, sillä Bluesia ei ole enää olemassa
- Espoo Divided -ryhmä herättää lähinnä myötähäpeää ja sääliä

Maito on jo kaatunut, turha itkeä sen perään.

Täsmälleen näin. Olen seurannut EU:ta, koska parikymmentä vuotta espoolaisen jääkiekon seuraamista on aika vaikea lopettaa kuin seinään. Eiköhän monella muulla ole sama tilanne.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
- Espoo United ei herätä kummempia fiiliksiä, mutta orastavaa kiinnostusta
- Bluesin kuolema harmittaa
- Blueskannattajien työtä arvostetaan
- Espoo Unitedin ei koeta millään tavalla kilpailevan Bluesin kanssa, sillä Bluesia ei ole enää olemassa
- Espoo Divided -ryhmä herättää lähinnä myötähäpeää ja sääliä

Tuossapa tuo aika lailla tiivistettynä. Yhdessä tänä aamuna kirjoitellussa viestissä naristiin sen perään, että eikö muilla ollut mitään tunnesiteitä Espoo Bluesia kohtaan. Ikään kuin tunnesiteet Espoo Bluesia kohtaan edellyttäisivät että jokaista eU:hun liittyvää asiaa pitäisi käydä täällä haukkumassa tai vähintään kommentoimassa sarkastisesti. Pitääkö tuntea olleensa huono Espoo Blues -kannattaja myös silloin, jos menee katsomaan vaikkapa Ilveksen tai HPK:n kotimatsia?

Mainittakoon että itse jossakin määrin ymmärrän kaikkia aiheesta esitettyjä näkemyksiä (joskaan en "levyn jäämistä päälle"), mutta koen ne vähän eri tavalla. Esimerkiksi en pitäisi joukkuetta siinäkään tapauksessa "samana kuin ennen" että Salonoja olisi ostanut konkurssipesältä nimen Espoo Blues. Se seura kuoli eikä se että sama nimi olisi annettu uudelle seuralle sitä henkiin herättäisi. Aika moni seura on vuosien saatossa muuttanut olemuksensa täysin vaikka nimi olisikin pysynyt. Tuolta naapurikaupungista radan varrelta löytyy yksi sellainen.
 
Viimeksi muokattu:

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Espoolaisena on päivän selvää, että Unitedia nyt pääsarjatasolla fanitetaan. Se on se, mikä meillä nyt on, eikä sen perään mitä ei ole kannata enää itkeä. Eiköhän julisteta suruaika päättyneeksi ja keskitytä olennaiseen.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
- Espoo United ei herätä kummempia fiiliksiä, mutta orastavaa kiinnostusta
- Bluesin kuolema harmittaa
- Blueskannattajien työtä arvostetaan
- Espoo Unitedin ei koeta millään tavalla kilpailevan Bluesin kanssa, sillä Bluesia ei ole enää olemassa
- Espoo Divided -ryhmä herättää lähinnä myötähäpeää ja sääliä
Hyvin kiteytetty. Vaikka espoolainen kiekkoilu on se mikä on ollut lähellä sydäntä, vaikea se on todellisia tuntemuksia mitään joukkuetta kohtaan ennakkoon tietää. Profiloiduin kuitenkin jo aikaisessa vaiheessa Unitedin fanijoukkoon, mutta todellisuudessa ajauduin sinne lähinnä vastavoimana uutta joukkuetta dissaavien tahojen ansiosta. Tuto-peli oli se ensimmäinen kunnon kosketuspinta siihen, mitä tuo joukkue todellisuudessa minussa herättää. Diggailenko sivusilmällä, vai voinko joskus ihan fanittaakin? Ja kiinnostus heräsi. En tiedä miten paljon mestiskiekko jaksaa pitkässä juoksussa kiinnostaa, mutta olisi kiva saada liigaan taas joskus espoolainen joukkue. Se tuntuu todella tyhjältä parhaillaan.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Espoolaisena on päivän selvää, että Unitedia nyt pääsarjatasolla fanitetaan. Se on se, mikä meillä nyt on, eikä sen perään mitä ei ole kannata enää itkeä. Eiköhän julisteta suruaika päättyneeksi ja keskitytä olennaiseen.
Genau! Ja todettakoon sekin, että ankeina aikoina kulman show oli parempaa seurattavaa kuin jäällä tapahtuva äksöni. Iso kiitos siitä kaikille Bluesia loppuun asti kannustaneille! Hyvä ettei itku päässyt, kun Don Punkero tanssi fanien kulmassa. Dääm!
Nyt vaan hallille ja uutta tunnetta hakemaan. Yhdessä.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Varmasti jokainen urheiluseura kilpailee keskenään saadakseen nämä sankarit kannattajikseen.

Mä itse asiassa luulen, että tuo touhu saattaa jopa yhdistää ihmisiä Unitedin puolelle.
 

Eskoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En tänne yleensä kirjoittele, mutta nyt tuli tarve. Pahoittelen jo etukäteen viestini pituutta. Skipatkaa ihmeessä, jos ette jaksa, minua tämä vähän helpottaa. Niin kovin pahalta tuntuu kaiken särkyminen ja fanien kahtiajakautuminen.

Varmasti jok’ikinen Bluesille sydämensä menettänyt on surrut sisuksensa puhki ikävästä ja vitutuksesta. Meillä faneilla oli varsinkin viime kaudella kaiken sen huolen ja tuskan keskellä jotain todella hienoa ja aidosti yhteisöllistä, kuten on moneen kertaan todettu. Kaiken olleen menettäminen on ihan hirvittävän surullista ja vaatii pitkän toipumisajan. Kokonaan siitä ei edes toivu, eikä tarvitsekaan. Rakkaus voi jäädä, vaikkei rakkauden kohdetta enää olekaan. Jokainen jotain tärkeää elämässään menettänyt sen tietää.

Myös minun haaveissani moni asia espoolaisen edustusjääkiekon jatkumisessa olisi mennyt toisin. Mutta nyt ei mennyt. En silti halua ajatella, että nykyinen ratkaisu on automaattisesti ja läpeensä pelkkää sontaa. Jos mm. Hirsolta ja Arolta kuulemistani suunnitelmista edes osa toteutuu, on sekin jo hienoa. Yritän myös malttaa odottaa. Kuten Aro totesi, seura on tosiaan alle 2 kk vanha ja työtä paljon, suurin osa vielä tekemättä tai vasta aluillaan. Ensisijaista tähän mennessä on ollut, että on joukkue ja sen kaikilla jäsenillä lisenssit ja vakuutukset sekä suurimmaksi osaksi tarvittavat työkalut kauden aloittamiseen. Organisaatiota rakennellaan edelleen ja se halutaan tehdä huolella, jotta löydetään oikeat ihmiset oikeille paikoille. Kuulostaa mielestäni hyvältä.

Tunteita ei toki voi pakottaa, eikä Unitedin pelin seuraaminen ole tietenkään lähelläkään Bluesin pelin seuraamista. Mutta tuossa kesän mittaan surressani päätin, että yritän olla avoin ja annan itselleni ja seuralle mahdollisuuden. Menen peliin ja katson, miltä tuntuu vai tuntuuko miltään. Ja päätän jatkosta sitten. Muutamassa pelissä olen nyt ollut ja ilokseni huomasin vähän syttyväni. Tuntuu myös sykähdyttävältä nähdä maali-ilo niiden monien samojen pelaajien kasvoilta, joita viime keväänäkin joka pelissä kannustin ja joista olin niin ylpeä. He ovat valinneet tämän seuran ja tämän joukkueen ja sille on syynsä, jokaisella toki omansa. Tuntuisi todella kummalliselta kyseenalaistaa heidän fiksuuttaan ajattelemalla yksioikoisesti, että Unitedissa mukana olon täytyy olla suora osoitus siitä, että hekin ovat tässä kesän aikana muuttuneet sankareista haluttomiksi lampaiksi, jotka eivät kykene itsenäiseen ajatteluun.

Osa varsinkin nuoremmista pelaajista liikkuu varmasti tälläkin kaudella A-junnujen ja edustuksen väliä ja ainakin toistaiseksi haluan seisoa peleissä heidän tukenaan, kummassakin joukkueessa. Bluesin kausikortti minulla oli 15 vuoden ajan, Unitedin kausikorttia en vielä ole hankkinut. Menen peli kerrallaan (näin ketterästi jääkiekkoklisettä käyttääkseni) ja aika näyttää, tuleeko minusta Unitedin kannattaja vai ei. Bluesia ei mikään koskaan minun sydämestäni syrjäytä, mutta siihen viereen on ehkä mahdollista jonkun joskus tulla.
 

Narayana

Jäsen
Mä itse asiassa luulen, että tuo touhu saattaa jopa yhdistää ihmisiä Unitedin puolelle.
Asiaa voi pohtia myös siltä kannalta, että mitä kaikkea pitää tehdä siinä, että onnistuu ajamaan ihmiset siihen pisteeseen, että peliin menemisen sijaan räjäytellään postilaatikoita ilmaan.

Kyllähän tämä surullista on. Eniten harmittaa niiden muutamien mukavien fan clubin ihmisten puolesta, jotka ovat vuosia vieneet toimintaa eteenpäin. Nyt nuorimmat kundit jäsenmaksun sijaan ovat siirtyneet vastarintaan, samalla kun kannattajaporukan ydinryhmä on myös jättänyt leikin kesken. Jäljelle on jäänyt vain kourallinen ihmisiä, joista valtaosa - halusi sen ääneen sanoa tai ei - on syrjäytymisvaarassa olevia yksilöitä, joilla ei ole elämässään juuri muutakaan paikkaa mihin mennä. Ilman suurempia ennustuksia voi sanoa, että äärimmäisen raskaita aikoja on edessä.
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tässä ei ole mitään surullista! Ja eiköhän ne äärimmäisen raskaat ajat ole jo takana päin, jos joku on niin kokenut. Nyt vain kohti uutta avoimin mielin. Ei tämä niin vakavaa ole. Tämä on vain hokia. Eiköhän noi 5-6 nimimerkkiäkin tuosta selviä kun käyvät katsomassa muutaman matsin...
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Tuollaista idiotismia katsellessa kannattaa pitää mielessä, ettei ole mitenkään kirkossa kuulutettu, että nuo tyypit olisivat ikinä Bluesia kannattaneetkaan. Saavatpahan huomiota ilkivallalleen julistautumalla tällä kertaa Espoo Divided -aatteen kannattajiksi. Noille muuten riittää ihan hyvin Jambon ja Narayanan kaltaiset tyypit, jotka julistavat ymmärrystään teolle. Hyvin te vedätte.
 
Sinänsä huvittavaa että porukka joka nyt protestoi, antoi Raution&kumppaneiden tuhota Bluesin ja suunnilleen taputteli siinä samalla selkään. Bluesin murhaajat ovat syyttömiä, mutta Salonoja on suuri saatana, kun ei maksanut Rauden miljoonavelkoja tai antanut uuden seuran nimeksi Bluesia?

Eipä siinä, selvää sekin toki on ettei Salonoja ole mitään vanhoista virheistään oppinut ja yhtä amatööri se on kuin aina.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Asiaa voi pohtia myös siltä kannalta, että mitä kaikkea pitää tehdä siinä, että onnistuu ajamaan ihmiset siihen pisteeseen, että peliin menemisen sijaan räjäytellään postilaatikoita ilmaan.

Ilmeisesti uuden seuran perustaminen riittää. Vitun vässykät, tekisitte itse jos niin paljon rassaa muiden tekoset. Seura pystyyn jo, missä viipyy häh?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sanoudun irti tuosta ilkivallasta, mutta ymmärrän samalla että jotkut vievät asiat "vähän pidemmälle". Miten meinaat että asiaan oltaisiin reagoitu "suuressa maailmassa"? Jossain päin koko areena voisi olla tulessa.

Viimeksi näin kävi kun Venäjä valtasi itä-Ukrainan. Mitäs Espoossa tapahtui? Mitä te vitun ääliöt oikeastaan protestoitte? Sitä, että Raution poppoo tappoi Bluesin vai sitä, että Salonoja perusti uuden seuran? Harmittaako kun se tekeekin omalla seurallaan mitä haluaa? Käykö kiveksiin, sattuuko olemattomaan selkärankaan?
 

Narayana

Jäsen
Juhaht kirjoitti:
Ilmeisesti uuden seuran perustaminen riittää. Vitun vässykät, tekisitte itse jos niin paljon rassaa muiden tekoset. Seura pystyyn jo, missä viipyy häh?
En ole itse tuolla postilaatikoita rikkonut enkä koe olevani äpärä. Mutta voin vastata sinulle, kun olet täällä kerta niin tunnollisesti päivystänyt viimeiset vuodet.

Varmasti Espoossa on pohdittu Bluesin perustamista Unitedin rinnalle. Ja varmasti tullaan pohtimaan jatkossakin. Ongelma on kuitenkin siinä, ettei kaupungilla ole tarjota liigatason jääkiekkohallia. Asiahan voitaisiin ratkaista yksityisellä rahalla tai lobbaamalla paikallisia poliitikkoja, mutta asiaan tuskin lienee nopeaa ratkaisua tulossa. Olen kuitenkin varma, että erinäisiä vaihtoehtoja tullaan puntaroimaan jatkossa aivan eri volyymilla kuin ennen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Varmasti Espoossa on pohdittu Bluesin perustamista Unitedin rinnalle. Ja varmasti tullaan pohtimaan jatkossakin. Ongelma on kuitenkin siinä, ettei kaupungilla ole tarjota liigatason jääkiekkohallia. Asiahan voitaisiin ratkaista yksityisellä rahalla tai lobbaamalla paikallisia poliitikkoja, mutta asiaan tuskin lienee nopeaa ratkaisua tulossa. Olen kuitenkin varma, että erinäisiä vaihtoehtoja tullaan puntaroimaan jatkossa aivan eri volyymilla kuin ennen.

Hyvä. Kun sankareista joku saa pohtimisen sijaan jotain tehtyäkin, annan golfclapit. Ei muuta kuin seura pystyyn ja vaikka naapurikaupunkeihin pelaamaan - sitten kun tämä uusi seura on liigaan nostettu. Sehän on tullut selväksi, että espoolainen kiekko ei ollut se juttu vaan Blues, joten mitä väliä sillä on mitä halleja on tarjolla?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Seura pystyyn jo, missä viipyy häh?

Ei uutta toimivaa seuraa voi perustaa yhden ihmisen tai edes pienen porukan voimin, ja olettaa, että se menestyy ja saa kansanryhmät automaattisesti taakseen. Tahdon pitäisi lähteä syvempää sieltä, minkä vuoksi sitä seuraa oltaisi perustamassa. Tahdon pitää olla koko yhteisön yhteinen, että olisi mitään järkeä lähteä edes yrittämään konkreettisesti. Ja kyllä se kipinä on olemassa erisuuruisissa osissa kaikkia niitä yhteisöitä, joita tämä koskettaa. Sen vaan näkee ajan kanssa, syttyykö se kipinä liekkiin.

Tuo linkattu video kuvastaa pahaa oloa, jota Espoo United on yhtesöllisyydettömyydellään onnistunut luomaan. Ilkivaltaa ja väkivaltaa ei koskaan tulisi hyväksyä tai ymmärtää, mutta kyllä nyt tyhmempikin ymmärtää syyt tällaiseen toimintaan. On vissi ero hyväksyä tai ymmärtää tekoa kuin ymmärtää syyt siihen. Ennaltaehkäisevä työ vaan on monesti paljon helpompaa ja kannattavampaa kuin jälkien siivoaminen. Ja korostan vielä, että en hyväksy missään nimessä ilki- tai väkivaltaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös