Moraalinen finaali tullaan näkemään Ranska-Saksa-ottelussa, jossa kaksi turnauksen ennakkosuosikkia kohtaavat. Italia sellainen ei ollut missään vaiheessa.Kyllä, moraalinen em-finaali
P. S. Karhun Terolta hieman värilasein selostusta. Vielä ehtii vaihtaa.
Noh, itse olen kyllä filosofian maisteri.Onnea Saksalle ja Saksaa kannattaville demari-insinööreille ja -merkonomeille, parempi joukkue voitti tänään!
muaddib
Kyllä, moraalinen em-finaali.
Lääketieteen kandidaatti. Saksa jyrää ja köyhät kyykkyyn!Noh, itse olen kyllä filosofian maisteri.
Tunnistan itseni tuosta kuvauksesta, joten kiitosOnnea Saksalle ja Saksaa kannattaville demari-insinööreille ja -merkonomeille, parempi joukkue voitti tänään!
muaddib
Moraalinen finaali tullaan näkemään Ranska-Saksa-ottelussa, jossa kaksi turnauksen ennakkosuosikkia kohtaavat. Italia sellainen ei ollut missään vaiheessa.
Osa se vaan jaksaa tätä samaa. Hohhoijaa, kun on väsynyttä. Todellisessa finaalissa siis Wales-Islanti.
Kun kaksi turnauksen parasta jengiä kohtaavat ennen finaalia, voidaan tätä hyvin kutsua moraaliseksi finaaliksi. Aika moni on perustellusti nostanut kisojen aikana Saksan ja Italian kovimmiksi jengeiksi näissä kisoissa.
Paljon paremmin ei voisi perustella omaa käsitystään moraalisesta finaalista, kuin mitä Fordél tuossa aikaisemmin teki.Jos...
¨Jos Saksa häviäisi Ranskalle/Islannille välierissä niin se johtuu siitä, että peli Italiaa vastaan oli liian kova? Jos taas Saksa menee päätyyn asti se tarkoittaa myös sitä, että Italiakin olisi voittanut välierän ja finaalin. En ymmärrä tai miksi samalla logiikalla seuraava välierä ei olisi "moraalinen finaali". Olettaen että et nyt selvästikään anna mitään arvoa Portugalille/Walesille tai koko toiselle puolelle lohkoa.
Edelleen, näen, että Saksa ja Italia ovat tämän turnauksen kaksi kovinta ja vakuuttavinta jengiä. En siis usko, että Saksa häviää Ranskalle. Uskon myös, että Italiakin olisi kammennut voiton Ranskasta. Toki helkkarin tiukka peli siitäkin olisi tullut. Näin ollen seuraava välierä GER-FRA/ISL ei ole moraalinen finaali vaikkakin toki GER/FRA olisi toiseksi paras vaihtoehto moraaliseksi finaaliksi.
Voidaanko tästä vetää johtopäätös, että demari-insinöörit ja -merkonomit ovat järkeviä joukkuepelaajia omine erikoisvahvuuksineen?Onnea Saksalle ja Saksaa kannattaville demari-insinööreille ja -merkonomeille, parempi joukkue voitti tänään!
muaddib
Oletko edelleen sitä mieltä, että tämä oli moraalinen finaali, jos käy niin että Saksa ei voita mestaruutta?
Oletko edelleen sitä mieltä, että tämä oli moraalinen finaali, jos käy niin että Saksa ei voita mestaruutta?
Samaa kyllä ihmetellyt. Omat kokemukset rankkarien torjumisesta ovat aika kevyehköt, mutta luulisi, että joku maalivahti edes silloin tällöin tuota kokeilisi. Ainakin ennakkoon heikompien rankkarivetäjien kohdalla.Usein olen miettinyt sitä, eikö maalivahdin kannattaisi tönöttää keskellä ja lähteä liikkeelle vasta sitten, kun hän näkee, mihin pallo lähtee. Tällöin epätarkan liian keskelle suuntautuneen potkun voisi saada kiinni, samoin keskelle ylös laukaistut. Onnistuneet nurkkaan ammutut menevät maaliin joka tapauksessa.
Kyllä, koska mun henkilökohtainen näkemys on, että Saksa on ollut tämän turnuksen paras joukkue. Toiseksi paras jengi on ollut Italia.