Ei Pekkaa pahempaa – eli otteet kaukalossa 2013–2014

  • 424 181
  • 2 094
Suosikkijoukkue
Ässät
Parikka on ollut viimeaikoina huono.

Enemmän ihmettelen tätä junnujen peluutusta pelistä toiseen. Siellä ne 5vs5 ovat paras ketju ja saavat maalipaikkoja, ylivoimalle paksupekka laittaa nämä helvetin tusinajätkät jotka eivät ole pelanneet vielä yhtään hyvää ylivoimavaihtoa.

Pekka Virtaa ei tule ikävä. Toivottavasti suksii vittuun eikä valmenna Kalpassa vaan antaa sinne rauhan ja mahdollisuuden johonkin uuteen. Virta on nähty liigatasolla.

joo,mutta muistaakseni viime pelissä oli hyvä. Ja sillä on ässissä tulevaisuutta, Mikolla ei.

Virta = ripuli.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
joo,mutta muistaakseni viime pelissä oli hyvä. Ja sillä on ässissä tulevaisuutta, Mikolla ei.

Virta = ripuli.

True that.

Luojan kiitos Virran aikakautta on jäljellä enää 4 ottelua tämän illan jälkeen. Onnea vaan Kalpa mikäli tämän äijän hommaatte valmentajaksi :-D
 
Suosikkijoukkue
Ässät
True that.

Luojan kiitos Virran aikakautta on jäljellä enää 4 ottelua tämän illan jälkeen. Onnea vaan Kalpa mikäli tämän äijän hommaatte valmentajaksi :-D

Kuopiossa varmaan nyt keskustellaan: "Mie uskon, et sielt tulee omista virheistään oppinut nöyrempi P.V takasin."

Voin kertoo, että ei tuu jäärä = jäärä, eikä muuksi muutu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pitkän tauon jälkeen katsoin Ässien peliä ja luulin, että paha mieli olisi jo mennyt ohitse, etenkin kun olin kuullut positiivisia asioita Ässien pelistä viime matseissa.

Olin väärässä, vitutti ja masensi katsoa esitystä, jossa Ässät oli täysin munaton ja nähdäkseni voittoa ei tavoiteltu missään vaiheessa. Tätä asiaa korosti tod.näk paskimman kotipelinsä pelannut Blues, joka siitä huolimatta otti voiton, saamatta itse oikeastaan yhtään kunnon tilannetta aikaiseksi.

Hyi vittu mitä paskaa.

ps. Minä en usko, että Austin Smithistä on mitään suurta hyötyä ensi kauden Ässille, mies on puhdsverinen koohottaja, jolla näyttää olevan joku pakkomielle yrittää spin-o-ramaa mitä ihmeellisimmissä paikoissa.

pps. arvaatte varmaan, että Hotsi oli jälleen Blegin tehopelaaja.

ppps. KUUSI ERÄÄ ILMAN MAALIA!
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
ps. Minä en usko, että Austin Smithistä on mitään suurta hyötyä ensi kauden Ässille, mies on puhdsverinen koohottaja, jolla näyttää olevan joku pakkomielle yrittää spin-o-ramaa mitä ihmeellisimmissä paikoissa.
-

Noniinno. Siellä on yksi jos toinenkin hakenut pelkkiä kynäilyitä loppukaudesta. Smith hakee hienoja suorituksia ja varmasti sitä kautta saa hyvää pelifiilistä. Ei siellä muutkaan mitään aikaiseksi saa ja ketjukaverit ovat sysipaskoja niin antaa äijän kisutella ja leikkiä kiekon kanssa.

Kuusi erää ilman maalia tosiaan. Jännitettävää on että tehdäänkö tällä kaudella enää maaliakaan. Ylivoimilla tuskin tehdään koska Virta laittaa sinne lempparipelaajiaan eli Söderström,Kreps,Elo,Mutanen. Jokainen äijä voisi istua katsomossa jos meillä olisi pelaajia laittaa tilalle.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Voisin melkein vetoa lyödä, että Malkamäki pelaa ensi kaudella KalPassa. Virran peluutus puoltaisi tätä hommaa aika hyvin. Luottomiehiä, luottomiehiä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Noniinno. Siellä on yksi jos toinenkin hakenut pelkkiä kynäilyitä loppukaudesta. Smith hakee hienoja suorituksia ja varmasti sitä kautta saa hyvää pelifiilistä. Ei siellä muutkaan mitään aikaiseksi saa ja ketjukaverit ovat sysipaskoja niin antaa äijän kisutella ja leikkiä kiekon kanssa..

Niin, höllennetään nyt sen verran, että suhtauduin minäkin Smithiin erittäin positiivisesti miehen saavuttua.

Tuolloin tietysti Smithin liike näytti kovin positiiviselta, verrattuna tähän hidasjalkaiseen Ässä-poppooseen...

...mutta en sitten tiedä, nyt Smithiä enemmän nähtyäni olen sitä mieltä, ettei Austinilla valitettavasi ole hirveästi mitään pelinäkemystä. Tahtoa ja halua on enemmän, kuin taitoa.

Toinen huomionarvoisa seikka on Mika Niemi. Kyllä minua ainakin harmittaa se, ettei hänestä koskaan ole tullut sitä pelaajaa, mitä toivottiin. Nyt kun ketjukaverit ovat heikompia, niin Niemi ei totta tosiaan ole sellainen pelaaja, joka osaisi itse luoda vähän tilaa/aikaa, siellä Mika vetelee toki joukon jatkona.

Niemi varmaan pystyy kuitenkin siinä kakkosketjussa ensi kaudella vetämään, mutta mitenkä mahtaa olla tuon Smithin kanssa...enpä ole varma.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Ei siellä kyllä ketään kiinnostanut Espoossa pelata, oli sitten penkin takana kuka tahansa. Kotiyleisön edessä ei kehtaa laiskotella, mutta Espooseen asti ei kukaan näe...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei siellä kyllä ketään kiinnostanut Espoossa pelata...

Itse olin kyllä ruudulle näkevinäni, että Rinne, Alhgren, Lammikko, Ojamäki ja Parkkonen olivat kovinkin kiinnostuneita pelaamisesta. Ehkä näin sitten väärin.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olin kyllä ruudulle näkevinäni, että Rinne, Alhgren, Lammikko, Ojamäki ja Parkkonen olivat kovinkin kiinnostuneita pelaamisesta. Ehkä näin sitten väärin.

Näit varmasti väärin koska Virta ei ainakaan nähnyt noin vaikka paikan päällä olikin. Ellei kuvaa oltu muokkailtu...

En lähtisi nyt enää tämän kauden perusteella arvioimaan äijiä. Tämä oli ns. välikausi koko organisaatiolta.
Rocky jatkaa toivottavasti samalla linjalla joka edellisellä visiitillä oli. Nöyrästi työtä tekevä helvetin hyvin luisteleva joukkue. Mä veikkaan että ensi kaudella nähdään aivan eri Niemi, Elo etc. kuin nyt tällä kaudella on nähty.

Sen tappioputken jälkeen on ollut vain muutamia hetkittäisiä välähdyksiä paremmasta, muuten aika synkkää on ollut.

Neljä peliä vielä arvon palstaveljet. Enempää ei tarvitse tuota kuraa katsella, sitten se on siinä ja päästään aloittamaan uutta projektia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Smith oli niin kauan hyvä, kunnes Virran opit meni perille.

Itsekin on tullut haukuttua n. kaikki pelaajat vuorollaan, mutta sitten hetken mietittyä tullut mieleen, että mikäköhän ympäristön(p.v) vaikutus on? Ja sitten tulee todettua mielessä, että katsellaan ens kaudella tilannetta uudestaan.

Veikkaan, että Smith on ok tason 2.ketjun laituri.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Smith pelasi hyvin, kun tuli Ässiin. Virtaa ja yritystä oli mukavasti. Viime aikoina onkin sitten ollut jo hiljaisempaa. En tiedä mikä kaverille on tullut, mutta hiukan kyllä ihmettelin kuinka innostuneena täälläkin otettiin jatkosopimus vastaan. En näe hänelle tällä hetkellä kärkiketjujen roolia ensi kauden joukkueessa, MUTTA toivon miehen tästä parantavan ja silloin sekin on toki mahdollista.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Smithin alamäki ilmeisesti alkoi siitä, kun on Malkamäen kanssa käynyt Pick'n'Payssa. Kunnei vaan pojat ole mitään tarjoustuotetta huonolla päiväyksellä hamstranneet.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
...mutta en sitten tiedä, nyt Smithiä enemmän nähtyäni olen sitä mieltä, ettei Austinilla valitettavasi ole hirveästi mitään pelinäkemystä. Tahtoa ja halua on enemmän, kuin taitoa.

Olen kallistunut Smithin suhteen samoille linjoille kanssasi, hän ei tule olemaan mikään sateentekijä ensikauden joukkueessa..mieluusti toki olisin väärässä tämän suhteen. Hyvänä rivipelaajana Texasin mies voi mennä jos saa hyvät ketjukaverit.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Toinen huomionarvoisa seikka on Mika Niemi. Kyllä minua ainakin harmittaa se, ettei hänestä koskaan ole tullut sitä pelaajaa, mitä toivottiin. Nyt kun ketjukaverit ovat heikompia, niin Niemi ei totta tosiaan ole sellainen pelaaja, joka osaisi itse luoda vähän tilaa/aikaa, siellä Mika vetelee toki joukon jatkona.

Mika Niemi ON hyvä pelimies JOS samassa ketjussa on joku ultravaarallinen Mave, jota vastustajan on pakko vartioida kahdella miehellä ja näin jättää Niemelle aikaa ja tilaa. Normiolosuhteissa tai joidenkin tusinajanttereiden rinnalla Niemellä ei näytä olevan kykyä tehdä ketjustaan mitenkään osiensa summaa enempää....
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kyllähän tosiaan ainoa jännittämisen aihe enää tämän kauden osalta on se, että montako maalia joukkue vielä ylipäätään saa aikaan :D vastassa siis vielä SaiPa, Lukko, Jokerit ja Pelicans. Eli helppoa ei maalinteko tule olemaan..

En lähtisi nyt enää tämän kauden perusteella arvioimaan äijiä. Tämä oli ns. välikausi koko organisaatiolta.

Juuri näin. Varsinkin nyt nämä 10-15 viimeistä ottelua ovat täysin vertailukelvottomia sen suhteen miten äijät siellä ovat pelailleet, koska käytännössä kenellekään ei ole mitään "oikeaa" syytä enää edes yrittää. Edes työpaikastaan ei tarvitse juuri kenenkään enää kantaa huolta..

Mutta on se vain kumma, mitenkä taas menestyksen jälkeen täytyy heti perään tasoitella näin vahvasti ;)
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Sama ihan yleisesti. Miten tuo oman pään pelaaminen on parantunut ainakin teksti-tv:n mukaan noin huomattavasti?

Luultavasti siksi, että tuosta ylivaikeasta puolustustaktiikasta luovuttiin lähes täydellisesti. Siitä seurasi tietty sekasortoinen jakso, jossa äijiä karkaili sieltä sun täältä vapaille paikoille, mutta tässä kauden lopulla tuntuu, että virheistä ei makseta enää niin kovaa hintaa eli yksinkertaisempaa peliä on pelattu omalla alueella. Ainakin ajoittain.

Voisi kylmästi sanoa, että Ässien peli parani saman tien, kun Virta luovutti ja pelaajat saivat alkaa pelata vapaammin ja toteuttaa myös itseään. Liian myöhään vaan tapahtui tämä tällä kertaa.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän illan peli oli yksi parhaista tällä kaudella Isomäessä nähdyistä, erityisesti loppupuolisko oli aivan mahtavaa taistelua koko joukkueelta. Jyssykin viihdytti kansaa tiputtamalla hanskat. Kyllä siellä kannattaa loppuun asti käydä!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En oikein ymmärrä tuossa ylivoimassa - nyt kun kerran mitään taitoa ei joukkueessa ole - että miksei vedetä sillä periaatteella, että kiekkoa viivaan --> pakki-pakki ja veto.

Ihme hieromista, jossa Niemi syöttelee pikkulättyä edestakaisin, eikä hän edes omaa sellaisia "draganmaisia" passeja, joilla joku oikeasti yllättävä tilanne saataisiin luotua. Oliko tänään kaksikin sellaista ylivoimaa, ettei saatu edes yhtä vetoa kohti maalia?

Katselin tänään hetken KalPa-TPS-matsia ja ei toki mitään supererikoista ollut sielläkään otteet, mutta tepsukat olivat hienosti yksinkertaistaneet yv:n siihen, että Lucenius syötteli viivalle ja sieltä vetoa.

Miksei myös meillä?

Ei sillä, että tällä mitään merkitystä enää olisi.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihme hieromista, jossa Niemi syöttelee pikkulättyä edestakaisin, eikä hän edes omaa sellaisia "draganmaisia" passeja, joilla joku oikeasti yllättävä tilanne saataisiin luotua.
Niemen ongelma on mielestäni se, että mies yrittää useimmiten lähes paikaltaan hakea unelmapaikkoja syötöilleen. Alivoimaneliö pitäisi saada jotenkin hajoamaan. Jos se on täysin ryhmittyneenä, on syöttölinjat helppo tukkia. Toki muidenkin yv-pelaajien liikkeellä on merkitystä noiden paikkojen syntymiselle. Umicevic pakotti monesti kiekollisena liikkeellään neliön hajoamaan ja pääsi täten hyödyntämään huikeaa syöttötaitoaan. Niemeltä vastaavaa harvemmin nähdään.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Niemen ongelma on mielestäni se, että mies yrittää useimmiten lähes paikaltaan hakea unelmapaikkoja syötöilleen. Alivoimaneliö pitäisi saada jotenkin hajoamaan. Jos se on täysin ryhmittyneenä, on syöttölinjat helppo tukkia. Toki muidenkin yv-pelaajien liikkeellä on merkitystä noiden paikkojen syntymiselle. Umicevic pakotti monesti kiekollisena liikkeellään neliön hajoamaan ja pääsi täten hyödyntämään huikeaa syöttötaitoaan. Niemeltä vastaavaa harvemmin nähdään.

Kyllä Niemikin osaa sinne tolpille syöttää jos muut pelaajat ymmärtäisi sinne mennä. Ja ymmärrän täysin että hakee välillä, koska muuten yv on että Niemi syöttää Udelle joka syöttää Taimelle ja tämä vetää lämärin ja maalilla ei ole ketään. Ja niin kauan kuin 52 operoi yv:llä se ei tule toimimaan. Kertokaa nyt joku elementti minkä takia Uusitalon pitäis pelata ylivoimaa?! ei osaa laukoa, ei syöttää, pelisilmä rajallinen, sählää, sättää ja hakkaa mailaa jäähän. Eli ainoa syy on että on kapteeni. Väärä syy pelata ylivoimaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Umicevic pakotti monesti kiekollisena liikkeellään neliön hajoamaan ja pääsi täten hyödyntämään huikeaa syöttötaitoaan. Niemeltä vastaavaa harvemmin nähdään.

Ei kyllä pakottanut. Siinä vaiheessa kun vastustajat ymmärsivät pelata Hagmanin ulos, Ässien ylivoiman tehokkuus putosi rajusti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös