Eero Tauru – mies keltamustien lasien takana

  • 46 599
  • 138

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
EmZ kirjoitti:
http://stream.sbs.fi

Tässä vaiheessa on varmasti hyvä mainita että se ei ollut mikään varsinainen sammakko mikä Eeron suusta olisi päässyt. Hän vain kertoili että Jokerit on se joka käy siellä kuumana jos sinä et sitä kestä niin vaihda taajuus, äläkä käytä sanoja viestissäsi joita minä en täällä käytä, on kotikasvatus taas mennyt pieleen.

Jotain tuollasta settiä vain.

Kiitokset linkistä, jostain syystä tuo ykkössivun linkki ei toiminut.

Pätkästä: Pettymyshän tuo oli. Ok olihan se jonkinlaista itkemistä, mutta odotin parempaa. Mistään radioselostussääntöjen rikkomisesta on turha puhua, kun ne sen normijututkin on mitä on.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
jm kirjoitti:
Kolmas erä, aika ~9.50.
Ei tuo nyt niin pahalta kuulostanut, hyvin "Taurumainen" toteamus. Enkä ihmettele että hän sanoi ajatuksensa ääneen, jännä peli kuitenkin menossa ja muutenkin kun tietää Taurun tyylin niin en hämmästynyt.
Itse pääsin kuuntelemaan vain vähän loppua, ja mukavahan noita voittoisia pelejä on kuunnella vaikka sitten jälkikäteen, oli Eero elementissään taas.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Birkku kirjoitti:
Täytyy sanoa että on vaikea uskoa että Mr Tauru on joskus ollut erityisopettaja. Mies alkaa suorassa lähetyksessä louskuttamaan jollekin vihaiselle ja "hiukan" typerälle kuuntelijalle, jota ei edes tunne ja jatkaa tuota uhoamistaan moneen kertaan. Värilasit kuuluvat paikallisradion selostajalle, mutta avoin pään aukominen kuuntelijoille, edes typerille kuuntelijoille ei kuulu asiaan.
Birkku hyvä, ota se kukkahattu pois päästä hyvän sään aikana. Ei sovi sinun arvollesi moinen. Eero on ja pysyy hulluna ja SaiPalle uskollisena, kuten me kaikki omalla tavallaan. Piste.

Hyvä, että meillä on tuollainen väriläiskä, joka saa ihan ihmisillä sapet kiehumaan. Se, jos mikä on ihanaa! =)
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ted Raikas kirjoitti:
Birkku hyvä, ota se kukkahattu pois päästä hyvän sään aikana. Ei sovi sinun arvollesi moinen. Eero on ja pysyy hulluna ja SaiPalle uskollisena, kuten me kaikki omalla tavallaan. Piste.

Saipa-pipoa minä käytän kukkahatun sijaan. Se on sitä paitsi lämpimämpi (: Tarkoitukseni ei ollut moralisoida, eikä myöskään tehdä asiasta sen suurempaa numeroa. Enemmänkin tuo tekstini oli keskustelupalstalle(mielestäni) kuuluvaa "ääneen" ihmettelyä, kun satuin olemaan autossa ottelun aikana. Minulle Tauru ei ole kynnyskysymys, koska en kuuntele hänen selostuksiaan teksti-tv:n ollessa saatavilla.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
jm kirjoitti:
Jokerit-SaiPa 3. erä ja aika oli edelleenkin se ~9.50.
Tuosta 3. erän klipistä voi sanoa, että Eero otti tuon v....lutekstarin henkilökohtaisesti. Toisaalta minäkin olisin Eeron housuissa lämmennyt, hän selostaa peliä parhaansa mukaan (keltamustien lasien läpi) ja sitten joku urpo Jokerifani (??) selvittää hänen kännykkänumeronsa ja lähettää v.....lutekstarin.
Eero sanoi ihan oikein: Jos ei toisen joukkueen fanina pää kestä Eeron selostusta, niin kanavaa voi vaihtaa....turha on Eerolle avautua, mieluummin kannattaa lainata äidiltä rahaa ja mennä paikan päälle katsomaan niin voi huutaa pelaajille ja valmentajille, niiden tekemisillä on kuitenkin enemmän vaikutusta lopputulokseen.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Aika hyvää settiä:

http://www.jokerifanit.net/n/?m=forum&a=viewtopic&t=3071&id=0

toi on ihan perseestä! toi selostaja!

siis ei vittu mikä homo!
Vittu mikä idiootti toi selostaja. ja nyt SaiPa tasotti. Kyllä saatana pitäis tehä noista yv:stä maalit. Toi selostaja on PASKA!!!!!
Selostajaa pitäis leipoa.

Elääkö selostaja matsin jälkeen? ;)
joo siis toi on ihan vitun pelle mielipuoli saatanan apina !
ELÄÄKÖ SELOSTAJA MATSIN JÄLKEEN?
EI!
HAISTA PASKA SELOSTAJA!!!

Tauru on legenda!
 
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Jokipojat
Mikä Eerossa mättää????

Aika outoa, että Saipan kannattajat takertuvat Eeron selostuksiin....mies selostaa niinkuin osaa ja kykenee omalla omintakeisella tyylillään. Siitä täydet pisteet Eerolle....mielestäni hän tuo selostuksiin eloa ja tunnelmaa, jota on kuitenkin aika vaikea välittää radion kautta.

Tietenkin mies selostaa keltamustien lävitse, koska ne on tarkoitettu E-Karjalan Saipan kannatajille....jos se jotain häiritsee niin olkaa kuuntelematta! Niin ja siitä eilisestä polemiikistä vielä.....jos Jokerifanien kantti ei kestä kuunnella niin olisitte menneet Areenalla(n. 5000 vapaata jakkaraa) tai pyytäkää sitä Hjallista hommaamaan Jokereille oma radioselostus otteluihin, niin ei tartte Eeroa kuunnella.

Minä ainakin tykkään Taurun tyylistä ja varmasti kuuntelen kaikki ottelut netin kautta, koska asun nykyisin P-Karjalassa ja Eero on minulle ainoa tapa seurata Saipan pelit, muutamaa Lappeenrannan ja Kuopion peliä lukuunottamatta. Jatka Eero samaan malliin ja jos se muita häiritsee niin kääntäkää radiotaajuutta.
 

J.Pajunen

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joku Jokerifani kirjoitti:
hmmm...kenenköhän puolella tää selostaja on??? huhuhuhuh mikä SaiPa pappa
Sherlock? :D

Ja sitten tuosta tekstarista. Ei tuollaiseen olisi välttämättä tarvinnut tarttua ollenkaan, mutta tuo sopii kyllä täydellisesti Taurun luonteeseen. Enemmän minua huolestuttaa tuon tekstarin lähettäjä, mikäli ikää löytyy yli 14 vuotta, olisi kenties psykiatrilla käynnin paikka. Oma joukkue ei pärjää -> lähetämpä "asiallisen" tekstarin vastustajan paikallisradion selostajalle? Ja Eerohan ei tuohon mitenkään asiattomasti vastannut, taisi sanoa että "Kotikasvatus ollut erilainen kuin hänellä, koska saa tuollaisia sanoja käyttää joita Eero ei edes tiennyt olevan." Ja lopuksi vielä totesi, että jollei miellytä, vaihda kanavaa.

Kuinka moni on kuullut Eeron jälkipelilähetyksiä / ollut jälkipeleissä mukana? Kun selostajan hommat alkavat tympimään (toivottavasti ei ihan äkkiä), olisi miehellä valmis ura stand-up koomikkona. Sen verran hyvä tilannetaju ja verbaalinen ilmaisukyky kaverilta löytyy.

Todetaan nyt vielä kertauksena kaikille, jotka asiaa eivät ole vielä huomanneet: Eero on SaiPan puolella. Puolueettomasta selostuksesta kiinnostuneen ei kannata Iskelmää kuunnella, sielta sitä ei löydy. Onneksi.

Edit: Luin sitten tuon Jokerifanit.netin koko ketjun läpi, ja toivon todella että tuonne on kirjoittanut vain pieni marginaaliryhmä Jokereiden faneista.

"Kuulitteko selostajan? JA SAIPA TEKEE MAALIN!!! Huutaa ihan täysiä..."
Mitä ihmettä? Paikallisradion selostaja HUUTAA, kun oma joukkue tekee maalin?!

"SELOSTAJAN MUKAAN ZEPP ON TORJUNU ABOUT 800 KERTAA!"


"Ihan perseestä kuunnella noita maalaisia jotka tosiaan, niinku tuossa palkinto mainitsi, antaa sen kuvan että oman joukkueen veska torjuu tuon 500+ kertaa."

No eihän se voi millään pitää paikkaansa. Kyllä täytyy olla tyhmä selostaja, että tuollaista menee sanomaan.

Loppuun vielä lyhyt ja ytimekäs tiivistys siitä, mitä mieltä meidän Eerosta tuolla "stadissa" ollaan:

"HAISTA PASKA SELOSTAJA!!!"

Niinpä niin.. Tykkään Eerosta päivä päivältä enemmän, kun se kerran tällaistakin saa jo aikaan :D

Taitaa kyllä olla niin, että suurin osa tuonne Jokerifanien ketjuun kirjoittaneista ei ole saavuttanut vielä edes mopoikää.
 
Viimeksi muokattu:

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuo Murmelin antama linkki sopisi hyvin myös "Hyvät naurut netistä" ketjuun. Jääkiekon selostaminen radiossa täysin puolueettomasti ja kaikki tilanteet havainnollisesti kertoen on varmasti vaikeaa. Taurun selostaa tyylillään ja onneksi on jaksanut tehdä työtään jo monen vuoden ajan. Itse kuuntelen SaiPan vieraspelit Taurun selostamana. Ei se Taurun tyyli minua häiritse, korkeintaan joskus huvittaa. Kuten eilenkin, kun Jokerien jäähypenkki savusi, Rymy Eetu, Iso Kristian, Cowboy Skyttä ja kumppanit rakentelivat tilanteita vastustajan maalille.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Ei ole pakko kuunnella. Onko kukaan kokeillut ikinä comboa että menee peliin ja kuuntelee napeista vielä Taurun selostukset samaaan rahaan?

Se olisi temppu T-kirjaimella.
 

Tupen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, Saipa, sympatiat HIFK:lle
Murmeli kirjoitti:

Onkohan näiden stadin kuninkaiden, pölkkypäiden jotka asuvat Suomen navassa, pakko sitten kuunnella Taurua, VIERASjoukkueen paikallisradion selostajaa?
Mitä voi odottaa kuulevansa? Selostusta merisään monotonisella äänellä ja tunteella?

Kyllä käy sääliksi näitä ihmisiä. Oma joukkue kyntää syvällä, itse kuunnellaan kotona vierasjoukkueen selostusta eikä hallille mennä kannustamaan omaa joukkuetta parempiin suorituksiin.

Taurun selostusten arvo tosiaankin informaativisesti on lähellä nollaa, mutta tunnetta on pelissä enemmän kuin tarpeeksi ja se on hyvä. Sopivalla suodatuksella siitä saa kyllä selvän kumpi joukkue maalin on tehnyt ja kumpi saanut jäähyn.

Eero jatkakoon omalla linjallaan. Jos se ei stadin pikkunaperoille kelpaa niin se on valitettavaa. Onhan heillä onneksi omat paikallisradionsa ja selostajansa joita voivat kuunnella. Ja jos ei ole, niin ei sitä miljoonilla sitten ihan kaikkea saakaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Murmeli kirjoitti:
Tauru on legenda!
Todellakin. Jos tuollainen vanhan rokkarin näköinen leppoisa patu saa vastustajan kannattajat noin kovin hiiltymään ja malttinsa menettämään, niin kyseessä ei voi olla kuin vähintään legenda.

Mielenkiintoisinta tässä siis on joka tapauksessa se, miten tiiviisti nuo raivoajat jaksavat Eeroa kuitenkin kuunnella kerta toisensa jälkeen, kun varmasti muitakin vaihtoehtoja olisi olemassa. Veri vetää kuuntelemaan ja kyllähän Eero huumoriakin tarjoaa. Onneksi tälläisiä väriläiskiä löytyy!
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Tauru on kyllä niin omalaatuinen selostaja kuin vain voi olla. Itse satuin pari vuotta sitten kuulemaan äijää eka kerran kun IFK pelasi Lappeenrannassa. Onhan se vähän puolueellinen tietenkin, ei siitä oikein voi syyttääkään, mutta jutut ovat niin hulluja, että saa kyllä nauraa tämän tästä. Ja puujalkavitsejä viljellään jatkuvalla syötöllä.

Itsellä on tullut kuunneltua Saipan pelejä ihan vain Taurun takia muutaman kerran, kun IFK ei ole pelannut liigakierroksella.

En tiedä sitten, että onko Tauru hyvä selostaja, jos tosissaan haluaa tietää mitä kaukalossa tapahtuu ja miten mennään. Ei varmaan, mutta huumoripohjalta yksi legendaarisimmista selostajista. Jauhaa puujalkavitsejä niin kauan, että jo pakko naurahtaa, että onko se selvinpäin.

"Sieltä tulee Vara, eikä kaada venettä"
"Nyt on Pelicansin rahahuolet ratkaistu toistaiseksi, kun joukkueessa pelaa näinkin Varakas pelaaja"

Niin ja IFK:n 03/04 kauden ykkösketjua Kuhta-Harkins-Pärssinen Tauru sanoi Helsingin Tarzaneiksi. "No niin ja nyt pitää taas olla tarkkana kun nämä Helsingin Tarzanit tulevat kentälle. On nimittäin aika hurjia kavereita nämä."
Tällaista settiä. On se hullu äijä, mutta tämä on selostuksen yksi taiteen suunta. Ehkä tämä on hieman kehitettyä Bubismia tai jotain.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Tämän päivän Vetelä-Saimaassa oli juttukin miehestä. Siinäkin viitattiin tuohon Jokeri-peliin. Olipa jopa otettu lainauksia täältä ja Jokeri-palstalta.

Onneksi olkoon Ted. Sait mielipiteesi oiken lehteen. Yleensä lehteen pääsystä on joutunut tarjoamaan kahvit, kuvallisesta jutusta jopa pullakahvit. Tässä tapauksessa virtuaalikohvit riittänevät.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
PePo_17 kirjoitti:
Onneksi olkoon Ted. Sait mielipiteesi oiken lehteen. Yleensä lehteen pääsystä on joutunut tarjoamaan kahvit, kuvallisesta jutusta jopa pullakahvit. Tässä tapauksessa virtuaalikohvit riittänevät.
Mitäs mitäs? Itselleni ei lehteä tule ja en kykene tuota juttua lukemaan. Voisiko joku laittaa jotain pientä referaattia, että mitäs siellä on minun mielipiteistäni mainittu?
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
En nyt muista sanatarkasti, mutta jotakin Eeroa puoltavaa asiaa se oli. Sitä ei näköjään löydy verkkoversiosta. Mukana oli myös nimim. Duudin happamaa kommentointia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
PePo_17 kirjoitti:
En nyt muista sanatarkasti, mutta jotakin Eeroa puoltavaa asiaa se oli. Sitä ei näköjään löydy verkkoversiosta. Mukana oli myös nimim. Duudin happamaa kommentointia.
Pitänee sitten pyytää jotakuta tuttua säästämään tuo lehti minulle, että voin lukaista jutun itse.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Ted Raikas kirjoitti:
Mitäs mitäs? Itselleni ei lehteä tule ja en kykene tuota juttua lukemaan. Voisiko joku laittaa jotain pientä referaattia, että mitäs siellä on minun mielipiteistäni mainittu?
Kirjastossa kävin lukemassa tuon jutun.
Siinä oli Eeron "elämäntarinan" väliin laitettu lainauksia, mm. tämän ketjun ensimmäisestä viestistä oli pätkä: "En voisi kuvitellakaan SaiPan otteluiden selostusta ilman Eeron tohkeissaan olevaa ääntä. Tämä kaveri on guru!" En muista oliko siinä vielä lisää, mutta tuo ainakin. Niitä Tauru ei kuitenkaan jutussa varsinaisesti kommentoinut, mutta tiedostaa toki ettei kaikki hänen tyylistään pidä.
Muuten siinä oli yleisesti kerrottu Eeron urasta ja elämästä.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Ted Raikas kirjoitti:
Pitänee sitten pyytää jotakuta tuttua säästämään tuo lehti minulle, että voin lukaista jutun itse.

Multa saat ainakin ton lehden vaikka et tuttu olekaan. itse en sitä enää huomenna tarvitse.
 

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PePo_17 kirjoitti:
En nyt muista sanatarkasti, mutta jotakin Eeroa puoltavaa asiaa se oli. Sitä ei näköjään löydy verkkoversiosta. Mukana oli myös nimim. Duudin happamaa kommentointia.

Onhan se Taurun selostus aivan perseestä, ei siitä saa mitään kuvaa ottelun kulusta vaikka olisi Saipa-lasit persesilmän ympärillä tai sisällä. Voisi kuitenkin yrittää muistaa noissa sepostuksissaan, että netin kautta ihmiset ympäri maailman voivat kuunnella noita höpötyksiä ja siksi edes yrittää pitää jollakin tasolla asiallisina juttunsa. Turha ukko se minusta on.

Pitänee lukaista tuo savolainen aviisi ja ottaa yhteyttä jutun julkaisseeseen toimittajaan. Mahtaneeko spede uskaltaa tulla nenikkäin juttelemaan. Palaan aiheeseen samassa ketjussa.

-duud-
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PePo_17 kirjoitti:
En nyt muista sanatarkasti, mutta jotakin Eeroa puoltavaa asiaa se oli. Sitä ei näköjään löydy verkkoversiosta. Mukana oli myös nimim. Duudin happamaa kommentointia.


Olitpa väärässä. Ehkä on syytä opetella lukemaan, ennenkuin alat kirjoitella tänne julkisille palstoille. No, anyway. Eipä tuon Duden viesti yhtään poikkea siitä mitä itse tuollaisen tarkkis-heebon jutuista ajattelen. Viepähän ne vähimmätkin sympatiat pois Saipan jengiltä.

-duud-
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
duud kirjoitti:
Onhan se Taurun selostus aivan perseestä, ei siitä saa mitään kuvaa ottelun kulusta vaikka olisi Saipa-lasit persesilmän ympärillä tai sisällä. Voisi kuitenkin yrittää muistaa noissa sepostuksissaan, että netin kautta ihmiset ympäri maailman voivat kuunnella noita höpötyksiä ja siksi edes yrittää pitää jollakin tasolla asiallisina juttunsa. Turha ukko se minusta on.

Pitänee lukaista tuo savolainen aviisi ja ottaa yhteyttä jutun julkaisseeseen toimittajaan. Mahtaneeko spede uskaltaa tulla nenikkäin juttelemaan. Palaan aiheeseen samassa ketjussa.
duud kirjoitti:
Olitpa väärässä. Ehkä on syytä opetella lukemaan, ennenkuin alat kirjoitella tänne julkisille palstoille. No, anyway. Eipä tuon Duden viesti yhtään poikkea siitä mitä itse tuollaisen tarkkis-heebon jutuista ajattelen. Viepähän ne vähimmätkin sympatiat pois Saipan jengiltä.

-duud-
Onhan se selvää, että sarjataulukkoa kun pieni jokerifani tutkii, siinä alkaa isommatkin antipatiat kasvamaan.

Varastiko joku kotkalainen SaiPaa kannattava radioselostaja sulta lapsena lelut? Olitko sinä se, joka lähetti Taurulle tuon kohutun alatyylisen tekstiviestin? Ainakin tämän provon perusteella se on enemmän kuin todennäköistä.

Hyvä duud, meitä ei kiinnosta sun sympatiat, vaikka sitä toivoisitkin. Provosi oli varsin epäonnistunut. Luulitko, että olit ensimmäinen, joka keksi haukkua tahallisen virheellisesti savolaisiksi?

Minä en ainakaan uskaltaisi tulla juttelemaan kanssasi nenäkkäin. Vaikutat varsin pahasti henkisesti häiriintyneeltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös