Dokaatko jouluaattona?

  • 110 722
  • 915

Dokaatko jouluaattona?

  • Totta munassa. Perseet olalle!

    Ääniä: 195 16,0%
  • Voin maistella, en kuitenkaan juovu.

    Ääniä: 661 54,3%
  • Ei.

    Ääniä: 362 29,7%

  • Äänestäjiä
    1 217

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Ei tullut dokattua, olosuhteiden uhri kun olen. Erilaisessa seurassa tilanne toki olisi toinen. Välipäivinä sitten. Ja uutena vuotena.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Seitinohuet tuli otettua. Pitää sisällään 23.pvä juodut kaksi olutta, sekä 24.pvän. lasillinen Alkon vaaleaa glögiä, joka maistui aivan liian makealta, sekä kolmesta lasista valkoviiniä. Hyvä minä.

Tapaninpäivänä vedän kyllä olutta naamaariin. Paikallisessa on tapana katsoa paikallisten kanssa englantilaista jalkapalloa ja toivotella jouluja runsaan alkoholimäärän kanssa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tulihan tuota leikattua konjakkia ja olutta kiskottua.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viinakset jäi välistä. Viiniä lasi ja kylkeen kymmenisen olutta.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Dokasin puolivahingossa viime yönä, hehkuviini kihahti hattuun ja sen jälkeen piti sitten muutama olutkin maistella. Tämä ei toki häirinnyt kuin korkeintaan naapurin joulunviettoa, en ole ihan varma oliko kotosalla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pari lasia viiniä ja puolenkymmentä pienpanimoiden olutta lähinnä ruoan ja juustojen kanssa. Yksi olut pelkiltään lauantaisen Jetsin pelin kera.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vaatisi "dokaatko joulupäivänä" -ketjua. Aattoisin en nauti yleensä lasillistakaan, päivänä sen sijaan tulee nautiskeltua useampikin kun virallinen kotipaikkaosuus on vietetty.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En dokannut. Ei kuulu joulujuttuhini. Vaikka minulla on taustalla todella rankkaa alkoholin käyttöä niin en muista olleeni aattona tai joulupäivinä kännissä. Ehkä olen sulkenut sellaiset tapahtumat mieleni ulkopuolelle liian rankkoina (tai olin niin kännissä etten muista). Sitä en kiellä etteikö joskus ole aattona tullut oltua krapulassa. Olen usein viettänyt joulut raittiissa seurassa kaukana alkoholista silloinkin kun olin pahimmassa jamassa.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aattona joulupöydässä punaviiniä, pakastinarkkujääkylmää Finlandiaa ruokaryyppyinä ja Vana Tallinn jälkiruoan yhteydessä.

Joulupäivänä jouluruoan kanssa puna- ja valkoviiniä, pakastinarkkujääkylmää venäläistä vodkaa (kahta eri merkkiä) ja jälkiruoan yhteydessä kiteeläistä Kalevala giniä Gin Tonicin muodossa.

Tänään sitten vain pari punaviinilasia ruoan yhteydessä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jouluna kolme lasia punaviiniä, yksi ruokaryyppy ja pari kaljaa. Anna läheisillesi raitis joulu.

Tapanina sitten 12 kaljaa and counting....
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Muutama olut, lonkero, viinilasillinen ja hieman glögiä päälle on kaikkiaan koko joulupyhien aikaan mennyt. Ja kaikki tämä iltaisin, muksujen jo mentyä nukkumaan. Olen siis tavallaan tarjonnut heille raittiin joulun.

Kohta pari kisajuomaa U20-kiekon merkeissä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Aijaijai...vihdoin alkaa olla aika vetää kaljanjuontihousuja jalkaan. En siis meinannut kotona juoda, muutenhan kalsarit riittäisivät, vaikka onhan se vähän ärsyttävää kaljanjuonnin takia laittaa kalsareita, kun muuten viihtyy paremmin alasti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aijaijai...vihdoin alkaa olla aika vetää kaljanjuontihousuja jalkaan. En siis meinannut kotona juoda, muutenhan kalsarit riittäisivät, vaikka onhan se vähän ärsyttävää kaljanjuonnin takia laittaa kalsareita, kun muuten viihtyy paremmin alasti.

Ai tämä olikin dokaatko keskiviikkoisin -ketju. Olisi kyllä ihan aiheellinen sellainenkin, koska Suomessa se on kulttuurillisesti täysin mahdoton ajatus sellaista tehdä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ai tämä olikin dokaatko keskiviikkoisin -ketju. Olisi kyllä ihan aiheellinen sellainenkin, koska Suomessa se on kulttuurillisesti täysin mahdoton ajatus sellaista tehdä.

Oikeassa olet. Ajattelin nyt juhlistaa täälläkin, että alkoholia on vihdoin saatavilla, kun aikaisemmin tuli avauduttua asiasta. Dokaatko keskiviikkokkoisin ketjulle olisi todellakin tarve.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mites tänä jouluna? Meneekö alas terästetty glögi, jouluhiiva jos toinenkin vai jopa väkevämmät happamat? Täällä ostettu jo varsin kurantti punaviini ja lasillinen sitä on kompaktinkerta-annos aattona, mutta siihen se jäänee. Ei lähde läträäminen ei millään. Oli joulu tai juhannus. Koskee päähän vielä tammikuussakin.
 

Undrafted

Jäsen
Jää jouluna juominen 1-2 olueeseen, ehkä lasi gluhweinia. Osatekijänä autolla äidin luo meneminen ja sieltä kotiin tuleminen samalla autolla, osatekijänä kun ei dokaaminen itsessään kiinnosta ja kolmantena juttuna kun olen joko yksin kotona tai lasten kanssa. Tainnut ylipäänsä tänä vuonna kolme kertaa tullut juotua tavalla, mitä voisi kutsua dokaamiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyä sitä tarttee tunnustaa että varmaan joo. Mutta vähän vaan, sillee ettei sammu. Discandooohon on laitettu tilaus vetään. Se on laiskanmiähen Tallinna.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Maanantai on tavallinen arkipäivä, otin tosin vapaaksi. Perjantaina ruvetaan ryyppäämään ja siinä ne päivät menee sitten.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
En dokaa, joulu on perhejuhla ja sitä pitää kunnioittaa. Lasten riemua ei saa pilata olemalla känninen isä!

3-4 olutta on sopiva määrä. 1-2 joulupöydässä ruuan kanssa ja pari joulusaunan jälkeen.
Juhlan kunniaksi ostan aina jotain ns. erikoisolutta, ei markettien peruslageria!
Stout ja Porter tyyliset oluet sopivat tilanteeseen esim. Guiness tai Koffin Porter on oikein maistuvia.
Myös pienpanimoillamme on nykyisin hyviä vaihtoehtoja makunystyröidemme iloksi kuten vaikka Panimo Hiisin Kyyttö tai Kipinätär.
Nämä hommaan joulua varten jo hyvissä ajoin .
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saisit hyvän putken, kun otat vielä jouluviikolta torstain ja perjantain vapaaksi.

Itse en ole koskaan dokannut, niin ei tarvitse joulunakaan.

Niin otinkin, katsotaan mitä keksitään. Sanoin kyllä pomolle voivani ihan hyvin ollakin etänä, mutta se tuumasi älä turhaan.

Menee kaksi lomapäivää hukkaan, kun kuitenkin teen sitä samaa mitä muutenkin, vaikka firman kone olisikin auki.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
En. Kuten todettu, joulu on ensisijaisesti rauhallinen perhejuhla, missä on mukana myös lapsia lahjatoiveineen. Ruokaviinilinjaa kalapöydän kanssa en laske dokaamiseksi. Sama juttu myöhemmin jouluoluen ja glögin kanssa, koska kyse on määristä.

En kyllä varsinaisia kännejä vetäisi jouluna pelkästään aikuistenkaan kesken. Ei vaan tunnu sopivalta, vaikka muuten kuppi maistuu joskus liiankin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös