Diskos 2002–2003

  • 14 610
  • 126

Filmaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
D Team
Hallilla tuli käytyä.

ja sitten suoraan valmentajan kommentteihin.

1. Mikä on fiilis joukkueen kasaamisessa? Näyttääkö siltä että miehiä riittää hyvin?

Ahvenjärvi: Mä olen ilmoittanut yleisesti, että meillä on neljä jääharjoitusta tällä viikolla ja pojille on mennyt kirjeitä kotiin ja välittömästi kun kirjeet pojille meni niin alko puhelin mulla piriseen. Jos mä olisin kaikki pelaajat halunnut jotka mulle on soittanut tänne niin meillä olis ollut 50 ukkoo tuolla jäällä ja siitä viidestäkymmenestä puuttu suurinosa niistä pelaajista joita meillä oli viimekaudella mukana. Mä oon pyrkinyt valitsemaan tuonne jäälle sellaisia miehiä joita mä en oo koskaan aikasemmin nähnyt jäällä ja mulle liki tuntemattomia äijiä että pyritty näkemään ja vähän vertaamaan muutamiin meidän entisiin pelaajiin minkälaisia tyyppejä on. Pyritään tästä nyt rakentaa sellainen kesäharjoitteluryhmä että päästäis tossa vapun tietämissä alottaan harjoittelu ja pystyttäis tosimielellä lähteen ens kauden Suomi-sarjaan

2. Tavoitteet ensi kaudelle?

Ahvenjärvi: Mun mielestä tällä joukkueella, seuralla, Jyväskyläläisellä kiekolla ei voi olla mitään muuta tavoitetta kun pyrkiä takaisin mestikseen.

3. Onko tulossa paluumuuttajina ketään niin sanottuja vanhoja Diskos staroja?

Ahvenjärvi: No ei oo kukaan näistä ensitistä miehistä sellanen joka on tässä parin viimevuoden aikana kun itse olen ollut mukana ei sellaiset pelaajat oo ottaneet yhteyttä, mutta yks semmonen mielenkiintoinen kaveri joka on ollut tässä nyt mukana ollut esimerkiksi Jouni Linnavuori joka on ollut nostamassa Diskosta joskus 1.divariin vanhaan ykkösdivariin. Sitten tämmösiä "uus-vanhio" pelaajia jotka on yrittäneet meille joskus. Tommi Törnroos esimerkiksi on ollut meillä erittäin voimakkaasti tossa matkassa ja todella innokkaasti haluaa pelata ens kaudella.

4. Mitä olisi voitu tehdä viimekaudella toisin, vai sekö tehtiin mitä voitiin?

Ahvenjärvi: Varmasti olisi voitu tehdä vaikka kaikki toisin, mutta niihin olosuhteisiin nähden mistä vaiheessa me lähdettiin liikenteeseen jos ajatellaan vuosi tästä taakseppäin niin mehän ei tiedetty ollenkaan että pelataanko me yhtään missään. Nyt meillä on loistava tilanne oikeestaan. Me tiedetään tasan tarkkaan missä me ollaan menossa. Mun mielestä se joukkue joka meillä viime vuonna oli teki loistavaa työtä. Yksinkertaisesti mestis on niin kova sarja, että me ei sillä ryhmällä pystytty parempaa saamaan aikaseks. Taso oli todella kova siinä sarjassa.

5. Uskotko että viime kauden joukkueesta ja miehistä niin kovin moni jatkaa kuitenkin ensi kaudella vielä joukkueessa vai onko vaihtuvuus suurta?

Ahvenjärvi: No muutama kaveri on ilmoittanut siellä lähinnä Papinaho Niko on ilmoittanut että hän lähtee poriin takasin. Oikeestaan muista mulla ei oo yhtään tarkempaa tietoa, että mihin on miehet menossa. Kallioisen Ilkka on ainut joka lähtee armeijaan mikkeliin että hän varmaan menee sitten Jukureihin pelaamaan, mut se on taas sitten Jypin ongelma. Se ei oo meidän ongelma. Mää uskon että tää tilanne mikä meillä tällä viikolla oli tässä, loi loistavan kilpailutilanteen ja jotka on jäänyt tän ulkopuolelle, niin miettii varmaa että haluaa tulla tänne uudestaan takaisin.

6. Maalivahtitilanne?

Ahvenjärvi: No Tero Kujala jatkaa meillä ja tänään oli esim täällä kaksi uutta maalivahtia Juha Matti Pohjola meillä A-nuorten veskari erittäin loistava pelaaja. Sitten oli Samu Tirronen entinen Diskoslainen pelaaja halus tulla kokeileen ja näyttää kykyjään. Näytti erittäin hyvältä.

Ja koosteissa kuulette sekä näette uutta joukkuetta harjoittelemassa sekä muutamia kysymyksiä lisää Ahvenjärvelle sekä muutamalle pelaajallekin. Koosteita valmistuu jo tänään illemmalla ainakin pari kappaletta.
 

Filmaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
D Team
katsoja;

- Budjetista ei ollut mitään tietoa kenelläkään ketä hallilla tuolloin oli. Mutta kyllä tuon tiedon saapi soittamallakin.

- Lohkoja ei ole vielä jaettu, joten Ahvenjärvellä ei vielä ole minkäänlaista hajuakaan ketä vastaan pelit alkavat.

- Halli kysymys :) No tietty kilpahallihan se tulee olemaan.

- Tuo jonkin mestis-seuran konkurssin myötä nouseminen. Jo tipahtamisesta seuraavana päivänä joukkueenjohtaja J.Korpivaara kertoi Keskisuomalaisessa, että olemme valmiita nousemaan jos tällainen tilanne tulee.

- Sitten tuo Basson paita. Haastattelijanahan mulla oli tämä "mattidaf" joka on myös kaupunginvaltuutettu ja lisäksi liikuntalautakunassa mukana. Hän ei pitänyt tuota hommaa mahdottomana etteikö kaupungilta lupa siihen heruisi ja lisäksi itsekkin vähän innostui asiasta. Toivottavasti syksyn ekapelissä pidetään paidan nostojuhlat ja annetaan bassolle jokin pokaali :D
 

Filmaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
D Team
Lisäsin sivuille koosteet teksti versiona sekä myös MP3 muotoon. Nyt voi lukea tai kuunnella ne joilla videokoosteet eivät näy.

Ehkä jatkossakin pidän kaikkia kolmea koostemuotoa mukana Disen peleistä lähinnä lehdistötilaisuudesta.
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
www.diskos.net:

Jukka Ahvenjärvi jatkaa Diskoksen päävalmentajana myös ensikauden . Sopimus on mallia 1 + 1 vuotta.

Joukkue on aloittanut kesäharjoittelun jo tulevalle kaudelle ja mukana on yli 30 pelaajaa, joista suurin osa on viime kauden pelaajia.

Harjoitteluringin pelaajat julkaistaan tällä sivulla lähipäivinä.
 

Filmaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
D Team
Jep asioista tuli otettua taas selvää...

Tosiaankin vahvistuksia on tulossa jopa jenkeistä asti :D

Laittelin muuten viimeisen videokoosteen sivuille. Siellä lisää juttua...
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Filmaaja kirjoitteli toisella palstalla (http://www.saunalahti.fi/arinu/cgi-...ard=keskustelu2;action=display;num=1019657658)

"Diskokseen on tulossa jossain vaiheessa "vahvistuksia" jenkeistä. Iso kokoinen puolustaja Scot David Räisänen. Hän tulee opiskelemaan Jyväskylään ja olisi kiinnostunut tulemaan Disen porukkaan mukaan. Tämä ei ole tietenkään vielä 100% varmaa ja valmentajallakaan ei ole mitään tietoa minkä tasoinen kaveri on kyseessä. "

Löytäisikö, ehtisikö, viitsisikö joku kaivaa kaverista jotain tilasto dataa tai muuta tietoa (tuo työnteko nyt haittaa surffailua).
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mitens Filmaaja nuo lohkojakoneuvottelut meni, tiedätkö? Kun ei noissa mp3-koosteissa ole siitä mitään.
 

Filmaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
D Team
en tiedä, kun vasta illemmalla, siis todennäköisesti. Olimme iltapäivällä paikanpäällä ja he vasta aloittelivat kokoustaan. Kiireittemme takia emme voineet olla pidempää paikalla.

Harmittaa sinänsä, mutta toivottavasti saan jotain selville miten kokous meni ja mitä siellä päätettiin.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Scott Räisänen

Räisänen pelasi kuluneen kauden Finlandia Universityn yliopistojoukkueessa. Pituutta löytyy paikallista mittaa 5-10, painoa ei mainita. Kauden 30 ottelussa tilastoihin merkittiin 5+5=10 ja 50 min. Juniorikiekkoa hän on pelannut mm. Minnesota Ice Hawksin riveissä.
 

Filmaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
D Team
DAF;

Lohkojakoja suunniteltiin ja asiasta päätetään 2.5. Suomen jääkiekkoliiton sarjavaliokunnassa, mutta alustavia suunnitelmia olisi länsi- ja itälohkot.
 

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
Katsojat

Kuka maksaa jotakin Suomisarjan lipuista Jyväskylässä kun ihan lähellä Mikkelissä voi seurata Mestiksen pelejä ja Jyväskylässä Liigaa. Kakkos divarin pelejä tullaan katsomaan kun dise on siellä.
 

Filmaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
D Team
vihtori;

Jos sinua ei kiinnosta katsoa Disen Suomi-sarjan pelejä, niin olkoon niin. Kyllä täällä jyväskylässä riittää porukkaa sinusta huolimatta niitä kattomaan. Itse henkilökohtaisesti menen katsomaan mielenkiinnolla niitä hienoja voittoja ja loppukaudesta sitä riemua kun Dise nousee mestikseen.

Toisekseen. Kuka viittii täältä asti raahautua jonnekkin Mikkeliin (110km)? Näin Jyväskyläläisittäin katsottuna, ei vois vähempää kiinnostaa Jukureitten pelit, pelaisivat sitten vaikka liigassa.

vihtori. Onko sulla jotain hampaankolossa Diseä vastaan, vai mistä toi sinun kielteinen asenne johtuu?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mukavaa, "Vihtori", että osaat perustella omia argumenttejasi noin hyvin. Olethan varmasti lukenut (ja sisäistänyt) myös keskustelupalstan säännöt? On aika lailla hyödytöntä keskustella henkilön kanssa, joka levittelee täällä antipatioitaan tiettyjä henkilöitä kohtaan ja provoaa sen minkä ehtii, vaivautumatta perustelemaan asiaa mitenkään.
 

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
Turha kehuminen

Ai minä en tiennytkään, että tällä palstalla tulee kehua jääkiekko ym. urheiluseurojen hyvää ja ansiokasta toimintaa. Mutta ei pidä ottaa kantaa negatiivisesti koska asia sinänsä on hyvä. Aika pitkään urheilussa mukana olleena täytyy todeta, ettgeivät ne asiat todellakaan ole ihan niin kuin pinnalta katsoen näyttää, vaan niissä on aina joitakin huonojakin piirteitä, niin kuin nuo konkurssi uhat yms. Lopetankin keskustelut tähän kun kerran Diskoksen kannattajat voivat valita ketkä tänne voivat kirjoittaa menestystä sinulle DAF. Voi vihreästi
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Re: Turha kehuminen

Viestin lähetti vihtori
Kuka maksaa jotakin Suomisarjan lipuista Jyväskylässä kun ihan lähellä Mikkelissä voi seurata Mestiksen pelejä ja Jyväskylässä Liigaa. Kakkos divarin pelejä tullaan katsomaan kun dise on siellä.

Minä, minä! Seuraa / joukkuettahan sinne mennään katsomaan eikä sarjatasoa.

Lopetankin keskustelut tähän kun kerran Diskoksen kannattajat voivat valita ketkä tänne voivat kirjoittaa

Erinomainen päätös. Diskos-kannattajilla on nimittäin valtaa enemmän kuin luuletkaan.
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Filmaajan antaman linkin takaa löytyi arvaus Disen tulevista vastustajista:

---clip----
EtPo (Ylitornio)
RoKi (Rovaniemi)
K-Oulu (Oulu)
Raahe-K (Raahe)
SHT (Seinäjoki)
JHT (Kalajoki)
IPK (?)
Diskos (Jkl)
---clip---

Tämän perusteella pohjoisempi joukkue Joensuu pelaisi etelälohkossa.

Noh - tämä ratkaisee sen, että D:n pelit pitää seurata Finhockeyn kautta :( :mad:

P.S. IPK on Iisalmesta
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ensinnäkin kiitos äijille että pidätte ihmiset asioiden tasalla. Lehtiä seuraamalla Diskoksen asioista ei pysy perillä. Ja varsinkaan jos on suorittamassa varusmiespalvelustaan Mestiksen mestaruuskaupungissa.

Näin Jypiläisittäin kommentoisin muutamaa seikkaa:

Farmiyhteistyö. On todella harmi miten aikaisemmat yhteistyökuviot ryssittiin niinkin perusteellisesti. En tiedä tarkalleen mitä hommassa kävi, mutta voin vain veikata että jouston puute vaivasi jommassa kummassa tai molemmissa päissä. Kuten edellä todettiin, minä olisin sitä mieltä että aika olisi ehkä jo kypsä aloitella uutta yhteistyötä. Vihollisia meidän ei tarvitse olla, olkaamme siis kumppaneita.

Basson paita kattoon? Mikä ettei. Mieshän on todellinen Diskos-ikoni ja varmasti tuon kunnianosoituksen arvoinen. Temppu herättäisi kyllä varmasti naureskelua ja vastustustakin Jyp-ihmisten keskuudessa mutta kyllä tuo ainakin minun kohdallani menisi läpi.

Ja Vihtori on ilmeisesti saanut jostain hiekkaa vaginaansa, kun on niin pahalla päällä. Myös minä katson mielelläni Diskosta kakkosdivarissa, onhan sitä tullut tehtyä ennenkin. Silloin kun pelit päättyivät keskimäärin 21-1 ja sitä rataa. Kuten Viikate totesi, seuraa siellä kannatetaan eikä sarjatasoa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Re: Turha kehuminen

Viestin lähetti vihtori
Lopetankin keskustelut tähän kun kerran Diskoksen kannattajat voivat valita ketkä tänne voivat kirjoittaa menestystä sinulle DAF. Voi vihreästi

En ole suinkaan se henkilö, joksi minua typerän loppuheittosi perusteella luulet. Sen lisäksi kehotan edelleen tutustumaan palstan sääntöihin, argumentoinnin ja retoriikan perusteisiin ja ehkäpä ajattelemaan ennen tänne haukkumisiasi. Jos sinulla on annettavaa ja ennen kaikkea perusteluja väitteillesi yhtä vähän kuin tähän saakka, tervemenoa. Muussa tapauksessa tervetuloa takaisin keskustelemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös