Diablo III – keisarin uudet vaatteet

  • 17 577
  • 104

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juuri ehti vähän lätkimään ennen töihin menoa, muuten tuo oli varsin kyykyssä koko yön. Aika suoraviivaisesti tuota Act 1 tuli vedettyä kun sen jo pariin otteeseen Betassa pelasi, ja hieman alle tunnissa ehti seiskatasolle.
Beta ei ollut kokonainen Act1.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kellään löytys ylimäärästä Guest Passia joka tän jo omistaa? Saan oman kappaleeni vasta aikasintaan perjantaina ja olis kiva päästä jo nyt kokeilemaan kun tätä on melkosen monta vuotta odotellu...Laitan omat Guest Passini heti eteenpäin kunhan pelin saan käsiini.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Level 20 mennään Wizardilla. Ainut vaan, että olen tähän mennessä pelannut suurimman osan ajasta yksin +(typerät apurit, jotka tekevät niin säälittävää damagea, että ei paljon apua). Tuntuu että vähäkin jos isompi vihollisjengi saartaa niin wizardini on vainaa. Kannattaako siis suosiolla vaan joinaa random group? Muutenkin vähän hakusessa koko peli, koska en ole pelannut mitään diabloa ennen. World Of Warcraftia on kyllä tullut hakattua (pieni apu tähän peliin, kun näppäimet samat jne.)

Wizard käsittääkseni intelligence kannattaa kerätä. Myös oikeiden skillien hahmottaminen ja niiden valitseminen parhaan damagen puolesta on vähän ollut kinkkistä. Varsinkin kun leveleiden myötä tulee uusia skillejä koko ajan, joka on tietysti hyvä. No eiköhän sieltä oikeat skillit näppäinten alle löydy.

On ollut kyllä varsin mukava peli. Koukuttavakin jopa!
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Level 20 mennään Wizardilla. Ainut vaan, että olen tähän mennessä pelannut suurimman osan ajasta yksin +(typerät apurit, jotka tekevät niin säälittävää damagea, että ei paljon apua). Tuntuu että vähäkin jos isompi vihollisjengi saartaa niin wizardini on vainaa. Kannattaako siis suosiolla vaan joinaa random group?
Se näillä ranged classeilla vähän on ongelmana, kestävyyttä ei esim. tuolla Demon Hunterilla ole nimeksikään ja Wizardilla varmaan vielä vähemmän. Pelityyli onkin aika pitkälle sitä, että vihuja ei saa päästää lähelle ja hahmoilla on sitten eri tavat toteuttaa se. Omalla ukollani on hidastavia ansoja ja ammuksia ja pari kätevää väistöliikettä, Wizardilla taitaa ainakin eri hidastuksia olla ja se Frost Nova joka jäädyttää kaikki ympäriltä? Aika pitkälle pääsee jo sillä, että säästää nuo "paniikkiskillit" niihin paniikkitilanteisiin ja etenee suht varovasti muutenkin. Apurit ovat tosiaan niin umpipaskoja, että tässä täytyy olla jo joku bugi kyseessä; oma Templarini paukuttaa tasolla 36 ja vähintäänkin kelvollisen miekan kanssa n. 5-6 damagea per lyönti. Vertailun vuoksi omat perusiskuni tekevät 300-400 väliltä damagea ja criticalit reippaasti yli tonnia.

Nettipeliä voi toki kokeilla, mutta melkein suosittelisin jatkamaan yksin ainakin vielä tuossa vaiheessa. Skillejä tulee kokoajan lisää ja yksin pelaamalla oppii paljon paremmin käyttämään niitä oikeissa tilanteissa. Netissä toki etenee paljon nopeammin ja ehkä hahmokin kehittyy pikaisemmin, mutta aika läpijuoksumeininkiä se noissa nettipeleissä tuppaa olemaan ja oma kontribuutio jää vähän kysymysmerkiksi kun 3 muuta ukkoa mäiskii menemään ympärillä ja efektimyrsky täyttää koko ruudun. Itse siirryn netin puolelle pelaamaan varmaan sitten tasoilla 50-60 tai jos ei muuten pärjää enää mitenkään.

Wizard käsittääkseni intelligence kannattaa kerätä. Myös oikeiden skillien hahmottaminen ja niiden valitseminen parhaan damagen puolesta on vähän ollut kinkkistä. Varsinkin kun leveleiden myötä tulee uusia skillejä koko ajan, joka on tietysti hyvä. No eiköhän sieltä oikeat skillit näppäinten alle löydy.
Intelligence juu se Wizardin juttu, toki Vitalitystäkään ei haittaa ole. Sieltä hahmon perusruudusta (I) ja statsien alta painat "details" ja viet kursorin statsien päälle, niin se näyttää mihin tarkalleen hahmosi kohdalla mikäkin statsi vaikuttaa. Eli Wizardilla Intelligence vaikuttaa suoraan damageen. Lisäksi hyvä ase auttaa paljon, sillä castereidenkin damage skaalaa käsittääkseni suoraan aseen mukaan.

Skillejä on tosiaan paljon, ja niihin valittavat Runet voivat muokata pelityyliä vaikka mihin suuntiin. Ei auta kun kokeilla erilaisia vaihtoehtoja, ja valita niistä ne omimmat. Itse ainakin kokeilen aika pitkälti uusia skillejä aina kun leveli tulee, ihan vaan testatakseni miltä tuntuu jatkoa ajatellen. Usein jos pelissä tulee kinkkinen kohta mistä ei tunnu pääsevän eteenpäin, paras ratkaisu on mennä sinne skillivalikkoon ja miettiä mistä olisi ko. tilanteessa eniten hyötyä ja vaihtaa taidot sen mukaisesti. Esim bosseissa ja perusgrindauksessa on usein hyvin eri taidot käytössä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Joo. Olen nyt kokeillut sitten noin 8 kertaa tuota Downloaderia ja kun on ladannut tiedostot ja viimeistelee jotain, kaatuu vittu joka kerta.

Yritin asentaa peliä, mutta error 108 pukkasi (tiedostoja puuttuu).

Hieno peli kertakaikkiaan, kun saatana edes ladattua saa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Joo. Olen nyt kokeillut sitten noin 8 kertaa tuota Downloaderia ja kun on ladannut tiedostot ja viimeistelee jotain, kaatuu vittu joka kerta.

Yritin asentaa peliä, mutta error 108 pukkasi (tiedostoja puuttuu).

Hieno peli kertakaikkiaan, kun saatana edes ladattua saa.
Kokeile asentaa johonkin hakemistoon tyyliin c:\diablo3...

Itsellä tuli ainakin ilmeisesti oletushakemiston ääkkösistä ongelmia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jokos serverit toimii niin että sinne pääsee sisään edes yleensä? Tuntui julkaisupäivänä olevan enemmän sääntö, kuin poikkeus, ettei päässyt. Aika käsittämättömäksi kyllä mennyt tämä pelleily sen suhteen että et voi pelata peliä, jonka olet ostanut, kun noin pahasti tekijä munii asiat.

Kummallisinta tietenkin kun kyseessä firma joka pyörittää maailman suurinta peliä ja vain ja ainoastaan netissä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jokos serverit toimii niin että sinne pääsee sisään edes yleensä? Tuntui julkaisupäivänä olevan enemmän sääntö, kuin poikkeus, ettei päässyt. Aika käsittämättömäksi kyllä mennyt tämä pelleily sen suhteen että et voi pelata peliä, jonka olet ostanut, kun noin pahasti tekijä munii asiat.

Kummallisinta tietenkin kun kyseessä firma joka pyörittää maailman suurinta peliä ja vain ja ainoastaan netissä.
Helposti päässyt jo hyvin toista päivää. Keskiviikkona oli jo ihan ongelmatonta logaaminen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kokeile asentaa johonkin hakemistoon tyyliin c:\diablo3...

Itsellä tuli ainakin ilmeisesti oletushakemiston ääkkösistä ongelmia.

En edes tiennyt mistään oletushakemistosta, vaan suoraan yritin juurikin tuohon kansioon asentaa.

Nyt vuorossa uudelleen lataus töiden aikana. Diablojoo-kansio vuorossa.

Kaksi kertaa jo kaatunut asennus eilen, mutta taistellaan nyt vielä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Joo. Olen nyt kokeillut sitten noin 8 kertaa tuota Downloaderia ja kun on ladannut tiedostot ja viimeistelee jotain, kaatuu vittu joka kerta.

Yritin asentaa peliä, mutta error 108 pukkasi (tiedostoja puuttuu).

Hieno peli kertakaikkiaan, kun saatana edes ladattua saa.

Juuri näitä ongelmia peläten päädyin itse ostamaan fyysisen version. Vaikkakin toki nyt asennuksen ja nettitilin validoinnin jälkeen fyysinen versio on sitten täysin tarpeeton, levyä ei tarvita enää koskaan mihinkään.. käsissäni on siis periaatteessa "jäte"

Eilen en ehtinyt yhtään pelaamaan vaikka oli vapaapäivä, parempi puolisko kun järjesti aika hyvin kaikkea muuta ohjelmaa. Munkilla pääsin kuitenkin jo aiemmin aloittamaan, mutta aivan alussa vasta mennään.. tänään sitten olisi tarkoitus jatkaa
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos joku haluaa pienellä alella tuon laatikkoversion, niin meikäläiseltä saa viimeistään ens viikolla. Pakko tänään hakea kivijalkakaupasta jos ei posti sitä tänään tuo, sen verran kuumottaa päästä pelaamaan viikonloppuna. Pistäkäähän yv:tä jos kiinnostaa ostaa.

edit. postittelen kyllä koko paketin, mutta helpoiten menee jos tekee kaupat pelkästä koodista.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ikävä tuontaa kapuloita herrojen Glassjaw ja Hanhi kaupanteon rattaisiin, mutta validointikoodit ovat tietääkseni tuotekohtaisia: eli siis kun asennat ostamasi fyysisen version pelistä, niin sen koodi on sitten sillä käytetty (peli asentaa itselleen sisältöä myös netistä, nettiyhteyden pitää olla avoimena asennuksen aikana). Muutenhan jokainen fyysisen version ostanut, varmaan minäkin, myisi asennuksen jälkeen pelinsä eteenpäin jollain neljälläkympillä.. ja Blizzard kärsisi muhevat tappiot
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, mutta en mä ole sitä asentamassa niiltä levyiltä mistä myyn koodin eteenpäin...vai asenteleeko se sen koodinkin jotenki niiltä levyiltä suoraan, ilman että se pitää ite näpytellä?
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Ikävä tuontaa kapuloita herrojen Glassjaw ja Hanhi kaupanteon rattaisiin, mutta validointikoodit ovat tietääkseni tuotekohtaisia: eli siis kun asennat ostamasi fyysisen version pelistä, niin sen koodi on sitten sillä käytetty (peli asentaa itselleen sisältöä myös netistä, nettiyhteyden pitää olla avoimena asennuksen aikana). Muutenhan jokainen fyysisen version ostanut, varmaan minäkin, myisi asennuksen jälkeen pelinsä eteenpäin jollain neljälläkympillä.. ja Blizzard kärsisi muhevat tappiot

Koodihan syötetään suoraan Battle.net-tiliin, asennustavalla ei ole mitn merkitystä. Nythän on kyse kahdesta uniikista koodista.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Koodihan syötetään suoraan Battle.net-tiliin, asennustavalla ei ole mitn merkitystä. Nythän on kyse kahdesta uniikista koodista.

No juu, tässä sekoilin: tosiaan koodia ei kysytä asennusvaiheessa, vaan nimenomaan D3-tiliä validoitaessa. Joka tapauksessa ymmärtääkseni yksi koodi toimii tasan yhden kerran, jonka jälkeen se on käytetty. Muutenhan systeemissä ei olisi mitään järkeä, ja piratismi rehottaisi..

Mutta ei tästä nyt tämän enempää, ajattelin vain mainita. Eihän asia minulle muutoin millään tavalla kuulu..
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No juu, tässä sekoilin: tosiaan koodia ei kysytä asennusvaiheessa, vaan nimenomaan D3-tiliä validoitaessa. Joka tapauksessa ymmärtääkseni yksi koodi toimii tasan yhden kerran, jonka jälkeen se on käytetty. Muutenhan systeemissä ei olisi mitään järkeä, ja piratismi rehottaisi..

Mutta ei tästä nyt tämän enempää, ajattelin vain mainita. Eihän asia minulle muutoin millään tavalla kuulu..

Juu, kyllähän se näin on että kerran se koodi vaan toimii. Hanhi, laitoin sulle yv:tä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Jotenkin en ole yllättynyt näistä Diablon palvelin, ohjelmointivirheistä ja asennusongelmista. Aika uskomatonta ettei Blizzard Entertainment saanut näitä asioita kuntoon vaikka julkaisupäivä on ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Aika moni työkaveri oli loppuviikon poissa jotta ovat saaneet hakata tätä Diabloa. Onneksi itse en ole näitä roolipelien ystäviä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Onko jollain joku käsitys, mitä hyötyä niiden urotekojen (achievements) suorittamisesta käytännössä on? Niitä kun tulee suoritettua aivan vahingossa pelin tuoksinassa. Osasta saa jotain bonusesineitä, mutta mitä muuta hyötyä niistä on..
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ihan sama kuin achievementit missä tahansa muussakin ympäristössä, puhtaasti e-penisjuttuja ihmisille joita ne kiinnostaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jotenkin en ole yllättynyt näistä Diablon palvelin, ohjelmointivirheistä ja asennusongelmista. Aika uskomatonta ettei Blizzard Entertainment saanut näitä asioita kuntoon vaikka julkaisupäivä on ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Aika moni työkaveri oli loppuviikon poissa jotta ovat saaneet hakata tätä Diabloa. Onneksi itse en ole näitä roolipelien ystäviä.
Palvelinongelmia ja koodiongelmia ei ole ollut ensimmäisen päivän jälkeen. Palvelimet vain kyykkäsivät kun kaksi miljoonaa ihmistä yhtä aikaa hammeroi, koodissa oli yksi hyvin harvaa haitannut ongelma.

Asennusongelmista uskoisin, että PEBKAC.

Tuossa Diablon kun tapoin ensimmäisen kerran, piti olla tyytyväinen, että buildia pystyi vaihtamaan. Pelin loppupuolella melkoiseksi aoe-juhlaksi äitynyt peli ohjasi huipputehokkaaseen aoe-raiskausbuildiin joka oli jokusen yrityksen uskottelemana hyödytön lopputaistossa. Ei muuta kuin single target buildi käyttöön ja toisella yrityksellä kuoli. Samaan sitä itse kuoli kuin wowissakin aikoinaan, ympäristöön pitäisi kiinnittää huomiota eikä vain hakata 33333111113333311111 =P
 

RaZzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, Los Angeles Kings, KelA
Olihan se julkaisupäivä aika kuraa, mutta sen jälkeen onnistunut pelaaminen aina ensi yrittämällä. Tällä hetkellä lvl 40 barbaari ja lvl 30 witch doctor ja hurjan hauskaa on!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse en ole ikinä ollut tietokoneropejen ystävä mutta kaverilta saadun Quest passin avulla olen hakannut Act 1:n läpi ja hauskaa on ollut! Pakkohankinta!

-Tinke
 

Ameno

Jäsen
Itse en ole ikinä ollut tietokoneropejen ystävä mutta kaverilta saadun Quest passin avulla olen hakannut Act 1:n läpi ja hauskaa on ollut! Pakkohankinta!

-Tinke

Pieni korjaus tähän, eli tuo Quest Passilla saatu pelikokemus käsittääkseni on sisällöltään sama mitä betassa eli Skeleton King on viimeinen bossi. Tuo on vain noin kolmasosa act 1:stä, eli act 1 jatkuu vielä tuonkin jälkeen kokoversiossa.

Mutta joo, itse olen nytten hakannut Witch Doctorilla Nightmarella act 3:n puoleen väliin. Hassua on se että alunperin aioin hankkia pelin tuossa ensi viikon tiistaina viimeisen tentin jälkeen, mutta tulihan tuo sitten tärinöissä tilattua viikko sitten su-ma välisenä yönä ja postissa tuli heti tiistaina. Tässä samalla tullu pelailtua noin acti päivässä tenttiinluvun lomassa... Eikä itelläni ole kyllä ollut mitään suurempia ongelmia yhteyksien kanssa. Hassua että nimimerkki Girardi #5 valittelee näistä ongelmista, vaikkei viestin perusteella omista edes koko peliä eikä se edes kiinnosta eikä näin omista omakohtaista kokemusta asiasta. Myös tuo on hassua, että ensimmäisessä lauseessa sanoo ettei ole yllättynyt, ja seuraavassa lauseessa se onkin sitten uskomatonta. Muttajoo...
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Miten Diablo kulkee?

Itsellä alkuhuuman jälkeen vähän into laskemaan päin, nightmare meni vielä soolona läpi, kaikki bossit varmaan ekalla yrityksellä. Barbaari on nyt lvl55 ja Act II menossa Hellissä. Heti alkuun tuli selväksi, että esim. elite -packit on mahdoton soolota, eli koko Hell kiskottu tähän saakka public game -muodossa. Grouppiin eksyy aika kirjavaa ja heikostikin sitoutuvaa sakkia. Harvemmin peli etenee ja questit jää tekemättä..

Haaste on mukavaa, mutta peli on nyt siinä vaiheessa että group tarvisi muodostaa osaavista pelaajista, tuttuja jannuja on kyllä pelissä mutta kukaan ei tuskaile tällä hetkellä samassa vaiheessa. Mitä pelissä muuten tapahtuu kun inferno(kin) on hakattu läpi?

AH:n käyttö on jotenkin hankalaa, lisäksi kun on täysin ulkona tavaroiden hinnoista. Koko geari millä pelaan eteenpäin on loottimalla hankittu, about kaikki kulta on mennyt proffuihin ja stash -slotteihin. Tosiaan mitä AH itse ehdottaa tavaroita, niin hinnat on satoja tuhansia, aina 15M saakka. Jos myyn jotain niin en ole vielä löytänyt hakutoimintaa millä katsastaa markkinat kyseisen artikkelin suhteen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös