Counter-Strike: Global Offensive

  • 6 037
  • 13

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Löytyyköhän Jatkoajasta tämän pelin tahkoajia? Itse CS:ään tutuistuin joskus vuosia takaperin, jolloin sitä tuli poikamaisella innolla hakattua. Nyt vuosien tauon jälkeen latasin pelin uusimman version, jota on tullut jokunen kuukausi nyt verkossa pelailtua. Pikkuhiljaa alkanut taas peli sujumaan ja nyt pelaillaan tasolla silver elite.



Miten on, löytyykö muita pelaajia jatkoajasta? ja jos on niin millä tasolla pelailette?
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulihan tuota jossain vaiheessa hakattua. Itse en aikaisemmin CS:n ollut koskenut, mutta kaverit sitten siihen painostivat. Nyt sitten pari kuukautta ollut pelaamatta, mutta eiköhän tuota tule dominoitua taas kesän alkaessa ainakin jonkin verran. Saattaa kyllä olla, että se vähä mitä tulee pelattua uppoaa GTA:n parissa, kun sekin tulee varmaan hankittua.

Rankki oli kai DMG, mutta varmaan hävinnyt sekin. Ihan mukava peli, mutta tempo on vähän liian hidas omaan makuun. Itemelillä leikkiminen oli enemmän minun juttuni. Vielä kun saisi kunnolla rahastettua ulos nuo rahat, mitä pelillä on Steamiin saanut kasattua. Noh eipähän tarvitse suuremmin enää lompakkoa pelien takia keventää.
 

zunter

Jäsen
Itse pelin kesäalesta nyt ostin ja kyllä se 7 euron arvoinen. Tähtääminen on ihmeellisen vaikeaa verrattuna Battlefield 3:een ja muihin sotapeleihin, mutta snaipperilla peluu on poikkeuksena vähän helpompaa muihin aseisiin verrattuna. Netissä pelatessa joutuu joka kerta melkein estämään kommunikoinnin vähintään kolmelta muulta pelaajalta.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Tähtääminen on ihmeellisen vaikeaa verrattuna Battlefield 3:een ja muihin sotapeleihin

Se on jonkinlainen tavaramerkki, ollut koko ajan pelisarjassa. Siinä pitää hakee tietty tatsi ja pitää sitä säännöllisesti pelaamalla yllä. Suosittelen pelaamaan sen verran pelkkiä botteja vastaan, että saat säädettyä hiiriasetukset kerralla kuntoon, oman mielesi mukaiseksi.

Competitive on ihan nastaa, kun on hyvät ja kivat pelikumppanit. Neljän ryssän kanssa pelatessa, kannattaa keskittyä keräämään vain achievementseja :)
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tähtääminen on ihmeellisen vaikeaa verrattuna Battlefield 3:een ja muihin sotapeleihin, mutta snaipperilla peluu on poikkeuksena vähän helpompaa muihin aseisiin verrattuna.
Awittaminen on suhteellisen helppoa, koska pelaajien liike on epäluonnollisen konemaista, joten eivät väistele luoteja niinkuin realistisemmissa peleissä. Pelaajat myös liikkuvat suhteellisen hitaasti.

Tähtääminen on välillä naurettavankin epätarkkaa. Voit ampua paikalla olevaa vihollista tähtäin pään keskellä ilman että vastustaja kuolee. Dessun ensimmäisellä panoksella on n.2 metrin radius, jos ammut dust2 a-longin päästä päähän. Näitä joskus kavereiden kanssa huvikseen testailtiin. Toki aseet ovat yleensä suhteellisen tarkkoja, mutta onpahan haluttu laittaa vaihtelevuutta.

Yksi vinkki aloittelijalle on vain ignorata ne luodit mitkä aseesta lähtee. Valve muutti asetuksia siten, että serversidebulletsit ja clientsidebulletsit eivät kohtaa. Eli ne luodit mitkä viuhuvat aseestasi eivät merkkaa mitään. Jos haluaa opetella niitä spray-patterneja, niin kannattaa pistää bottiservu pystyyn ja käyttää komentoja sv_cheats 1 ja sv_showimpacts 1. Tuolla saa näkymään ne serversiden luodit. Punainen piste taitaa olla se oikea ja sininen, minkä näet itse.
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Itse pelin kesäalesta nyt ostin ja kyllä se 7 euron arvoinen. Tähtääminen on ihmeellisen vaikeaa verrattuna Battlefield 3:een ja muihin sotapeleihin, mutta snaipperilla peluu on poikkeuksena vähän helpompaa muihin aseisiin verrattuna. Netissä pelatessa joutuu joka kerta melkein estämään kommunikoinnin vähintään kolmelta muulta pelaajalta.

Semmosta se on tän pelin pelaaminen. En ihmettele sitä, että kuinka monet jättää tänkin pelin pelaamisen kun menee nettiin pelaamaan ja kokee ihanan CS Communityn.
 

Kafrom

Jäsen
Ei niitä venäläisiä ja polskeja kannata siellä matchmakingissä kovin tosissaan ottaa, antaa huudella, huvittavaahan se on sitä cykan ja kurwan toistelua kuunnella. Kyllä nuo toxic-pelaajat alkavat korkeammilla rankeilla vähenemään jonkun verran, aina niitä toki on.

Se taas nyt on ihan omaa tyhmyyttä jos pelin lopettaa sen takia, että ottaa itseensä muiden huutelun sen sijaan, että keskittyisi kehittämään itseään pelaajana.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ite oon kanssa muutaman kuukauden pelannut ja taso on Gold Nova 2. Mikään muu ei tosiaan ota pelissä päähän kuin nuo huutavat ryssän paskat, mutta tällä tasolla niitä on jo huomattavasti vähemmän, kuin silverissä. Mitäs mappeja jatkoaikalaiset tykkää pelailla? Itellä suosikki Nuke, mutta eniten tulee Dust2:sta pelailtua.
 

sergo91

Jäsen
Itsekin olen tahkonnut jonkun verran peliä ja kyllähän puhe venäläisten yms. käyttäytymisestä pelin parissa on tuttu. Sitä pystyy välttämään muutenkin kuin pelaamalla täydellä porukalla, netistä pystyy lataamaan server pickereitä, joilla itäisemmät asukkaat pystyy kohtuullisella prosentilla välttämään.

Kilpailullinen taso tällä hetkellä supreme ja globalissakin on oltu. Oma potentiaali ei kuitenkaan riitä pelillä tienaamiseen ja koska tavoite on kavereiden kanssa hauskanpito syö korkea taso vähän pois siitä. Jatkuva keskittyminen ja "hikoilu" vähentää muuta sosiaalista keskustelua pelin ohessa.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikään muu ei tosiaan ota pelissä päähän kuin nuo huutavat ryssän paskat.

Mitäs mappeja jatkoaikalaiset tykkää pelailla? Itellä suosikki Nuke, mutta eniten tulee Dust2:sta pelailtua.
Joo, kyllähän siihen kyllästyy kun joutuu kuuntelemaan kuinka aina vähintään kolme rybyä on pannut sun mutsia. Toinen asia mikä ärsyttää, on uudistetut mapit. Mielestäni liikaa turhaa tilpehööriä tungettu mappeihin verrattuna 1.6 aikoihin. Varsinkin inferno on nykyään ihan pelikelvoton, joka oli ennen yksi suosikkimapeistani. Mutta tämä toki oma mielipide, kovasti porukka tuntuu silti tykkäävän. Nukesta en ole ikinä pahemmin välittänyt ja Dust2 oli hyvä vielä joskus, mutta sitä on tullut pelattua ihan liikaa. Etenkin jos joutuu useamman matsi pelaamaan samaa mappia putkeen. Aztec ja Office on sen sijaan ihan kultaa vielä nykyäänkin.

Itse pelistä sen verran, että kyllähän tuota tulee paljolti hakattua, mutta onhan tuo nyt aikamoista persepaskaa kun vertaa 1.5 ja 1.6 aikoihin. Compativeä pitäis pelailla enemmän että pääsee rankkeihin käsiksi, josko se siitä sitten.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Olihan täällä ketju tämän hetken lempipelilleni!

Itse olen pelannut peliä jonkun 200h ja en ole hankkinut rankkia, kun tämä nykyinen netti on sen verta arvaamaton, että ping vaihtelee 40-700. Olen tyytynyt mätsään botteja vastaan silloin kuin pingi ollut luokkaa karmea. Tuossa muutama viikko sitten sain kokea oikein kunnon voittajafiiliksen tämän pelin parissa.

Pelasin rentoa ihmisiä vastaan, mappina Dust II. Olin servun paskin pelaaja, mut haluttiin potkia 2-3 kertaa ulos. Statsit olivat luokkaa 0-1-11. Tilanne pelissä oli 7-7. Viimeinen rundi, rundin voittaja voittaa koko pelin. Olin yksin kahta vihollista vastaa. Pommi oli A:n saitilla, kävin poimimassasen, vaikka tiesin laatikoiden takana olevan jätkä awikan kanssa. Pääsin laatikoiden taakse turvaan. Ryntäsin melkein heti tulosuuntaani ja luodit vinkuivat ympärilläni mutta selvisin kuin selvisinkin turvaan. Lähdin kääntämään B:lle. Menin tuplaovista ja 10-vuotiaat rysyt alkoivat huutamaan "F*CKING NOOB! WE GONNA LOSE!" Jälleen syntyi äänestys, että mut heitettäs pelistä ulos. Jatkoin matkaa. CT spawnin longilla tapasin awijätkän. Onnistuin silti pääsemään pommipaikalle ja plantasin pommin. Ajattelin mennä ikkunaa vastapäätä olevan laatikon taakse, mutta se olisi itsemurha, koska awperi varmasti tarkastaisi sen ensimmäisenä. Menin autona luona olevan laatikon taakse. Kohta awijätkä tuli ikkunasta ja BUM! Siihen jäi. Toinen vihu tuli pimeestä päälle ja alkoi hirveä spraytaistelu. Tapoin vihun ja selvisin voittajana! Äänichatti repeää OOOOOOOEEOO-huutoihin. Huusin kotona: "Vieläkö haluaisitte potkia mut ulos? Hä?? HÄ?? Imekää sitä rasvattua aseenpiippua v*tun rysyt! Silveri oli saannut kostonsa. :)
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Onhan tätä sarjaa tullu pelattua. Oli monen vuoden taukoki mutta tämän uuden version myötä sitte innostuin taas counter-strikesta. Tällä hetkellä ainoa nettipeli jota pelaan. Tosin pelailu nykyään on/off meininkiä. Taso on supreme-global.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Seuraako porukka täällä e-urheilua? Itse hurahdin tähän reilut vuosi sitten kun päädyin jostain syystä lukemaan artikkelia jossa kerrottiin erään suomalaisen (Aleksi "allu" Jalli) ammattilaispelaajan liittymisestä ruotsalaiseen seuraan. Sitten vain katsoin mielenkiinnosta heidän seuraavan pelin vaikka en tuosta kilpailullisesta pelistä mitään ymmärtänytkään aluksi. Siitä se sitten lähti ja valehtelematta seuraan jääkiekkoa sekä cs e-urheilua yhtä paljon nykyään.

Harmillisesti otetaan hurreilta tällä hetkellä pahasti pataan e-urheilussa. Vaikka kuinka paljon toivonkin että ENCE menestyy niin en siihen usko. Liikaa heikkoja lenkkejä joukkueessa, allun kannattaisi suunnata ulkomaille vielä kun ottajia on.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Kyllä seuraan. Muutama vuosi sitten katsoin Yleltä Cs:sää. Enhän mä siitä mitään ymmärtänyt mutta kiehtovaa se oli silti alusta asti. Siitä kipinä lähti vain kasvamaan ja nykyään katson pelejä Twitchistä, Youtubesta taikka perinteisesti tv:stä. Ja pelaan itse tietenkin.

Allun lisäksi suosikkeja ovat Olofmeister sekä Happy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös