Civilization III (ja aikaisemmat versiot)

  • 2 187
  • 18

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
doh, kyselyikää pukkaa - elikkäs, onko foorumistien joukossa niitä jotka jaksavat pelata tätä Sid Meierin loistavaa strategiapeliä :)

ostin sen vähän aikaan sitten, 50€ oli ehkä yläkanttiin koska kyseessä ei ole enää uusi peli. tai no, 5-6 kk sitten ilmestynyt.

oma koneeni (1000MHz duron, 256MB, 70gigaa kovalevytilaa, SB pro, Geforce4 Creative Blaster MX-420 64 MB, Windows XP) jaksaa peliä ihan nätisti pyörittää.

se on aika helvetin vaikea helpoimmallakin tasolla. joku hevos-yksikkö saattaa helpostikkin voittaa musketeeri-ryhmän joka puolustaa kaupunkiasi.

eli hjelppejä sun muita kaivataan :) kaupungit jäävät järjestään 12 kokoisiksi, eivät kasva sen enempää, tuohon pitäisi keksiä jotain? ja vaikka joskus olisit keksinyt gundpowerin, et saa musketeerejä.
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Sinun pitää rakentaa sairaala että kaupunki kasvaisi yli kahdentoista kokoiseksi ja musketeereja varten täytyy kartalta löytää salpietaria.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loistava peli

Pari kuukautta peliä pelasin.Nyt taas pari kuukautta ilman (CM pelailun alla)..pitäisiköhän jatkaa tahkoamista..

Musketöörien rakentamiseen liittyy tällainen juttu joka liittyy myös moneen muuhun juttuun mihin tarvii jotain tiettyä resurssia eli esimerkiksi musketööreihin tarvit salpietaria. Salpietaria pitää löytyä jostain kaupungista (niin että se on yhdistetty tiellä kaupunkiin,silloin se resurssi on käytettyävissä). Tällöin voit tehdä musketöörejä tuossa kaupungissa. Noh,kaupungin pitää olla yhdistettynä toisiin kaupungeihin 1) tiellä 2) marketplacella tai 3) harbourilla jotta voit tehdä musketöörejä myös toisissa kaupungeissa. Sama koskee esim hevosyksiköitä. Muistaakseni jotensakin noin. Ja tuo pointti vaikuttaa kovasti pelaamiseen..se kannattaa ottaa huomioon.

Peli on kyllä mun mielestä kohtuullisen vaikea. Tuntuu että aina jos jättää yhden kaupungin huonolle vartioinnillle niin tietokone jotenkin arvaa tämän ja hyökkää just sinne:( muutenkin peli on alussa kamalan vaikea..siis miten kehittää kaupunkeja täydellä teholla kun tuntuu että silloin sotajoukot jää pakosta aivan minimiin..ja tällöin kaupunki on liian helppo saalis.

KAupunkien asukkaiden pitäminen iloisena on kans aika vaikea juttu.Itse parin kuukauden aikana pelasin vain kolme peliä melkolailla loppuun ja huomasin että jos rakennuksia sai rakennettua "sopivasti" niin kulttuuri nousi hyvästi (saat isommat valtakunnan rajat) ja myös asukkaat oli helppo pitää tyytyväisinä (Temple, Colosseum, Cathedral ja pari wonderia). Toisaalta rakennusten ylläpito syö rahaa,joten esim Barracksin rakentaminen kannattaa harkita tarkkaan (syö muistaakseni yhden kolikon/vuoro,mutta eikö hyöätynä ollut että kaikki yksiköt on Veteraaneja heti valmistuttuaan).

Wondereilla pystyy auttamaan hirveästi pelin kulkua.En osaa sanoa mitkä olis parhaita wondereita,mutta itse oon tehnyt niin että jos teen jossain (hyvin tuottavassa) kaupungissa wonderia niin rahtaan esim 3 tai 4 workeriä johonkin ruutuun kaupungin vierelle ja istutan/hakkaan puuta koko ajan joten ~6 vuoron välein kaupunkiin tulee lisää shieldsejä.

Ruudut kannattaa yleensäkin laittaa tehokäyttöön eli tietä ja miningkiä (kaivos tms) kannattaa laittaa joka paikkaan.Irragation on ok,muttei ehkä aivan niin tehokas?

Sotatoimissa oon huomannut että paras tapa on lähteä hirmu rynnäköllä ja ottaa yksi vihollisen kaupunki itselle. Tässä yhdessä kaupungissa voit aina "leputtaa sotajoukkojasi". Tämän jälkeen muut vihollisen kaupungit olen kylmästi pistänyt matalaksi...joskus harvoin olen ottanut yksittäisiä kaupunkeja itselle mutta yleensä pistän kaikki matalaksi.

Siinä jotain mitä tuli äkkituntumalta mieleen. Jos jollakulla olisi muita vinkkejä niin kelpaisi tännekin..
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Mahdollisimman nopeasti kannattaa keksiä mapmaking ja sen jälkeen vaan meriä purjehtimaan. Kun olet riittävästi "avannut" karttaa aloita kaupankäyntiä. Muut sivilisaatiot maksavat uskomattomia summia maailan kartasta. Ja tätä voi jatkaa aina kun paljasta lisää alueita. Hyvällä tuurilla saatat saada maailman kartalla 2-3 teknologiaa, resurssin ja rahaa muutama tuhat.
 

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peleistä paras!

Fanaattisuutta kehiin.

Otsikosta voi päätellä miten tähän ajankäytön syöveriin suhtaudun. Suhdekin alkaa ola välillä koetuksella kun peli imaisee mukanaan. Olen ollut aina koukussa koko Civ - sarjaan ja tämä uusin osa on vienyt monet yöunet mennessään.

Omasta tasosta sen verta, että Monarch on minulle tällä hetkellä se oikea vaikeusaste. Peli on haastavaa, mutta voittoprosentti on silti ihan mainio. Emperor - tasolla pärjään, mutta koneelle annettava tasoitus k.o tasolla vie pelistä vähän makua. Deitystä ei puhuta.

Suurin ongelma pelissä on silti sen tekoälyssä. AI pärjää mainiosti mukana kunnes rautatiet tulevat kehiin mukaan. Sen jälkeen sen kyky sotia tippuu ihmisvastustajasta paljon alaspäin.
Rautatiet + tykistö = läpipääsemätön puolustus.

Tämän vuoden puolella tulee lisäosa jossa muun muossa 3 eri monipeli moodia...nam!

Kysymyksiin vastailen minäkin ihan mielelläni. Netistä tosin löytyy kaikki mitä haluat pelistä tietää jos englanti taipuu. www.civfanatics.com on osoite....

Tärkein asia pelissä on mielestäni suunnitelmallisuus. Älä elä hetkessä. Suunnittele etukäteen mitä ja miten, ja sen jälkeen yritä toteuttaa suunnitelmasi.

Resurssit ja nautintoaineet ovat pelin A ja O. Omat sotani pyörivät aina loppujen lopuksi näiden ympärillä. Välttämätöntä omalle kansakunnalle ja kaupankäynnille!

Jos joku asia uteluttaa niin kysy!

-Dizzy
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Yeah! Civ3:a tulee taas pelattua. Kovin sana on ottaa sivilisaatio, jonka ominaisuuksiin kuuluu teollistuminen. Maa-alueiden rakentaminen sujuu tällöin työläisilllä nopeammin.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Civit vie kyllä mennessään, nimimerkillä ykkösestä asti...

Omia huomioitani pelistä;

Muutama tarkkaan valittu wonderi on paikallaan, yleensä oon valinnu ekaksi pyramidin, niin ruokaa riittää, ja voi keskittyä silloin tuotannon nostamiseen.

Vene alle niin nopeesti kun mahdollista, ja kartoittamaan. Ensinäkin jo muutamalla sotajoukolla pystyy alkuvaiheessa valloittamaan vihollisen kaupunkeja, ja kauppaa tosiaan kannattaa käydä, että rahat riittä, ja taas voit keskittyä tuotantoon.

Uusi asia, jota opin hyödyntämään II:ssa oli liittoutuminen. Strategisesti tärkeiden kaupunkien lähellä olevan vihollisen kanssa kannattaa ihan tosissaan miettiä liittoutumista. Vaikka pystyisit torjumaan hyökkäykset, niin se vie ihan turhaa aikaa ja vaivaa, kun sen voi jonkun typerän keksinnön antamalla (ja mahdollisesti jonkun hyödyllisen takaisin saamalla) välttää.

Toi kaupunkien menettäminen on kanssa vekkuli juttu. Joskus oon tahallaan antanu viholliselle jonkun uuden kaupunginraakileen, että se rakentaa sinne irrigationit, tiet ym. ja sitten käyn valtaamassa sen "valmiina" takaisin itselleni. Varsinkin pienten kansakuntien kanssa tää on nimittäin kakkupala. Yleensä, toisin kuin joku täällä sanoi, olen aina pitänyt vihollisen kaupungit. Vaikka se ei henk.koht oikein miellytä mua, että on 70 kaupunkia siellä sun täällä, niin se on kuitenkin pidemmän päälle ihan fiksua. Tietty jos valtaustilanteessa on joutunut heikentämään vihollista tuhoamaan teitä, irrigationeita jne. saattaa kaupunki olla ihan raato, kun sen saa vallattua. Tällöin tietty lihoiksi vaan.

Riippuen kaupungin rakenteesta, mutta ehdottomasti miningia mihin ikinä vaan saa, MUTTA saat todellisia rahasampoja paikoista mihin satsaat irrigationilla ja roadeilla, ja eikun karavaaneja sinne/sieltä, ja vielä verottaja messiin, niin avot! Muut kaupungit voikin sitten hoitaa tuotannon.

Kaiken kaikkiaan kaupunkien kanssa kannattaa keskittyä johonkin tiettyyn juttuun. Kunhan saat tiet kaupunkien välille, niin voit hyvin keskittää esim. sotajoukkojen tuotannon vain muutamaan kaupunkiin, ja parhaat mining-kaupungit tekemään wondereita jne.

Samaa mieltä Dizzyn kanssa, että jotenkin jossain vaiheessa, kun pääsee tarpeeksi pitkälle peli vähän lässähtää, kun ei purkin äly enää riitä. Ja kun vielä pidemmälle menee, niin se rupee fuskaamaan niin läpinäkyvästi, että se ei oo enää kivaa ;)

Kaiken kaikkiaan yksi nautittavimmista peleistä kautta aikojen. Ja joka kerta kun aloittaa uudestaan on vähän viisaampi, joten sitä vaan jaksaa aina uudestaan ja uudestaan ja uudest.....
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Joo loistava peli mutta muutama tosi typerä juttu:
- Se perinteinen, joku vitun musketööri tuhoaa elite "modern armorin".

- Tietokone rushaa eli tekee aivan tajuttomasti yksikköjä ja sitten kun 20 musketööriä hyökkää yhtä "modern armoria" vastaan niin se 20. tuhoaa sen. Ei voi olla liian vaikeaa säätää että tietyn kehitystason yksiköt eivät mahda uudemmille. Peli menettää mielenkiinnon koska en uskalla sotia ollenkaan vihollisen valtavan määräylivoiman takia. Jos teen 20 tankkia niin vihollinen pistää vastaan 200 warrioria tai muuta "eliittiyksikköä" ja kas kummaa koko armeijani tuhottiin.

- liiallinen helppous "vuokraa teknologiaa tyhmemmille"- taktiikalla. Tosin sotaa en siltikään voita ikinä em. syistä.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
ihan ok peli! Avaruuteenkin pääsin jo kerran tuossa kun aloittelin pelailun!
Pelistä vain tuli sellaienn kuva aiempiin verrattuna ettei sotiminen kannata niin paljon! Muut alkaa liittoutua ja piestä maan rakoon!
Ei naurata kun 5 sivilisaatiota alkaa irvistellä ja havitella kaupunkeja!
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Sumu
ihan ok peli! Avaruuteenkin pääsin jo kerran tuossa kun aloittelin pelailun!
Pelistä vain tuli sellaienn kuva aiempiin verrattuna ettei sotiminen kannata niin paljon! Muut alkaa liittoutua ja piestä maan rakoon!
Ei naurata kun 5 sivilisaatiota alkaa irvistellä ja havitella kaupunkeja!

On se kyllä aina mielestäni ollut niin, että pelkällä sotimisella ei peliä voiteta. Mutta, aion nyt paljastaa salaisuuden! Ne, jotka eivät halua fuskata pelissä, ummistakaa silmänne, ja siirtykää seuraavaan viestiin...

No niin, tässä se tulee: sinäkin voit liittoutua :eek:
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Yksi parhaimmista kikoista pistää vihollinen polvilleen on piirittää pääkaupunki. Ei vallata vaan piiritetään se ja tuhotaan ympäristöstä kaikki tiet, jne.

Tuossa joku valitti että warrior voittaisi tankin. Näin ei minun mielestäni ainakaan uusimmassa CIVissä ole. Kannattaisiko päivittää peliä sitten?
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
hmm, laitoin tietokoneen hoitamaan kaupunkien teiden armeijan ym rakentamisen ja homma helpottui kybällä, ei tarvitse nysvätä pikkuasioissa liian kauan, nyt meikä on jo tuhonnut englantilaiset maanrakoon, heillä ei ole yhtään kaupunkia :)

asukaslukukin on jossain 50 miljoonan kieppeillä

seuraavana vaiheena on venäläisten tuhoaminen.

pelissä tosin yksi vuoro kestää nyt tuhottoman kauan. jaksa odottaa jotain vuoroa tuntitolkulla kun kone laskee siirtoja :P
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sotimisen kannattavuus on tosiaan laskenut rutosti kakkosesta.
Jotenkin vaan tuntuu mahdottomalta ajatukselta samaan aikaan kehittää kaupunkeja ja tehdä kilpailukykyistä armeijee.

Ärsyttävä pointti kolmosessa on myös koneen joukkojen nopea laajentuminen alussa. Kaupunkien rakentaminen massavauhdilla on ankeaa, kun tietää että vuoroakaan ei ole hukattava. Lopussa se sitten kostautuu, kun kaupungit ovat paskalla paikalla.

Avaruuteen lähtö tuntuu selvästi helpoimmalta voitolta. Riittääkun viiletät tekniikan kärjessä ja mielistelet vastustajia rahalla.

Ilman erilaisia automaatioita kolmosen pelaaminen olisi yhtä tuskaa. Esimerkiksi workerit laitan aina automaatille.

Jotenkin en ole jaksanut pelata kolmosta yhtä kauan kuin kakkosta. Ehkä se johtuu siitä, että kolmosessa ei ole enää mainiota toisen maailmansodan skenaariota.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Peleistä paras!

Viestin lähetti Dizzy
Fanaattisuutta kehiin.

Jos joku asia uteluttaa niin kysy!

-Dizzy

Tällaista mahdollisuutta ei ilmeiseisesti ole edes luvallista jättää käyttämättä, joten muutama kysymys.


Kysymyksiä workkereista:

1.) alueella on noin 50 workkeria ja 30 kaupunkia. Automaattiasennossa workkerit ovat tehneet noin 5-10 kaupungin välein tiheän tieverkon ja muokanneet maata siten, että kartta on näiltä alueilta muuttunut edustamani valtion väriseksi. Kaikki kaupungit ovat yhditetty tiellä. Miksi workkerit yht' äkkiä lopettavat työnsä ja menevät mitään tekemättä kaupunkeihin norkoilemaan?

2.) mikäli purjehdin uudelle saarelle, valtaan vihollisen kaupunkeja ja sieppaan workkereita, workkerit jäävät automaattiasennossa norkoilemaan vallattuihin kaupunkeihin - miksi?

3.) pitääkö workkereita todellakin ohjata omatoimisesti koko pelin ajan?

Pelistä yleensä:

Kaksi edellistä peliäni olen hävinnyt vajaalla 10 pisteellä kaukaisimmalla saarella olevalle valtiolle, jota en ole ehtinyt vielä kokonaan hävittämään ennen vuotta 2050, vaikka sillä on ollut enää vain muutama hassu kaupunki jäljellä ja onneton armeija. Muut valtiot olen siihen mennessä hävittänyt. Onko peli tehty niin ettei sitä voi voittaa sotimalla?


edit:

Semmosta vielä, että ilmeisesti aseistukssa en ole päässyt oikeastaan mihinkään. Cavalry on ollut molemmissa peleissä suurin kehitysaskel. Mitä oikein pitäisi tehdä?
 
Viimeksi muokattu:

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Noihin Worker-kysymyksiin en henkilökohtaisesti osaa vastata, koska pidän ne itse aina manuaalisella systeemillä, tuntuvat muuten olevan niin saaterin typeriä.

Pelin kyllä voi voittaa sotimalla, tai ainakin olen onnistunut sekä Monarch että Emperor -tasoilla niin tekemään. Että ei siihen peliin mitään "huijaussysteemiä" ole rakennettu, että sotimalla ei voisi voittaa. Itse pidänkin aina Space Race ja Diplomatic -victoryt poissa päältä, eivät ne ole kivoja kun peli loppuu kesken kaiken.

Vuoteen 2050 mennessä Cavalry paras yksikkö ? Etkö ole sitten päässyt keksinnöissä pitemmälle vai etkö ole löytänyt resourceja, että voisit rakentaa parempia yksiköitä ?

Tuohon voinee vaikuttaa ainakin vaikeusaste millä pelaa, sillä helpommilla vaikeusasteilla eivät tietokoneen sivilisaatiot paljon voi auttaa keksinnöillään, vaan kaikki on keksittävä itse. Kannattaa säätää niitä veroprosentteja kohdilleen, mielellään se demokratia hallitusmuodoksi (ei tosin oikein sovi siihen sotimiseen), rakentaa kaikki mahdolliset libraryt ja universityt ja research labit. Sitten jos kaupungit kasvavat niin suuriksi, etteivät enää voi hyödyntää "maastoruutuja", kannattaa ylimääräiset kansalaiset tässä tapauksessa laittaa tiedemiehiksi.
 
Re: Re: Peleistä paras!

Viestin lähetti t4

Kysymyksiä workkereista:

1) Pelissä voi määritellä muutaman erilaisen automatisoinnin workereille:

A = Automate worker
Shift + A = Leave existing improvements
Shift + I = This city only (muokkaa siis maata vain haluamasi kaupungin kohdalla)
Ctrl + Shift + I = This city only, leave existing improvements
Shift + P = Clean pollution only
Shift + F = Clear forests only
Shift + J = Clear jungle only

Workerit lyövät hanskat tiskiin, kun parannettavaa ei enää ole.

Pidän itse käytännössä aina automatisoinnin päällä, jos pelaan vähänkään isommalla kartalla TAI nettipelinä, jolloin nysväämiseen ei jää aikaa. Kohtalaisen hyvin homma toimii.

2) Automatisoidut workerit osaavat hakeutua kaupunkiin turvaan, jos vihollisjoukkoja on lähellä. Joskus homma toimii, joskus ei...

3) It's up to you. Jos kartan koko on 'huge' ja liikuteltavana reilut sata workeria, siinä on aika paljon hommaa. Automatisoinnilla saa "rutiinihommat" kuten saastuneiden ruutujen puhdistamisen, rautatien rakentamisen ym. hoidettua vaivatta.

Pelistä yleensä:

Kaksi edellistä peliäni olen hävinnyt vajaalla 10 pisteellä kaukaisimmalla saarella olevalle valtiolle, jota en ole ehtinyt vielä kokonaan hävittämään ennen vuotta 2050, vaikka sillä on ollut enää vain muutama hassu kaupunki jäljellä ja onneton armeija. Muut valtiot olen siihen mennessä hävittänyt. Onko peli tehty niin ettei sitä voi voittaa sotimalla?

Ei toki. Mutta on siinä aika kova homma. Mikäli kartan koko on 'tiny' tai 'small', homma helpottuu. Suuremmalla kartalla voi olla järkevämpää käyttää rauhanomaisempaa strategiaa :)

Peli loppuu aina viimeistään vuonna 2050, joten jos et siihen mennessä ole saanut rakettia laukaistua, häviät pelin. Muita tapoja voittaa ovat 'cultural victory' ja 'diplomatic victory' (Unohtuikohan jotain?)

Semmosta vielä, että ilmeisesti aseistukssa en ole päässyt oikeastaan mihinkään. Cavalry on ollut molemmissa peleissä suurin kehitysaskel. Mitä oikein pitäisi tehdä?

Minä en kylläkään ole mikään propellihattu pelin suhteen, mutta muutama perusjuttu helpottaa pelaamista kummasti:

- Vaihda despotisimista mahdollisimman nopeasti joko monarkiaan tai republiciin. Demokratiaan heti kuin mahdollista, jolloin tuottavuus on paras ja korruptio ei ole yhtä paha. Jos aiot sotia, demokratia ei ole hyvä vaihtoehto. Jos kansasi on 'religious' voit vaihtaa valtiomuotoa ilman muutaman vuoron anarkiaa.
- Kauppa kannattaa. Vaihda luxuryitä tietokonepelaajien kanssa mahdollisimman paljon. Kun kansasi on tyytyväinen, tuottavuus on parempi.
- Säädä veroja mahdollisimman paljon tieteelle, jolloin uudet keksinnöt tulevat tietysti nopeammin.
- Jos olet edellä teknologiassa, kannattaa joitakin keksintöjä myydä tietokonepelaajille. Tästä saa välillä uskomattoman hyvät rahat.
- Laajennu!!! Mitä enemmän kaupunkeja, sen parempi. Kaupungit voivat olla vaikka vain muutaman ruudun välein.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minä en kylläkään ole mikään propellihattu pelin suhteen, mutta muutama perusjuttu helpottaa pelaamista kummasti:

- Vaihda despotisimista mahdollisimman nopeasti joko monarkiaan tai republiciin. Demokratiaan heti kuin mahdollista, jolloin tuottavuus on paras ja korruptio ei ole yhtä paha. Jos aiot sotia, demokratia ei ole hyvä vaihtoehto. Jos kansasi on 'religious' voit vaihtaa valtiomuotoa ilman muutaman vuoron anarkiaa.
- Kauppa kannattaa. Vaihda luxuryitä tietokonepelaajien kanssa mahdollisimman paljon. Kun kansasi on tyytyväinen, tuottavuus on parempi.
- Säädä veroja mahdollisimman paljon tieteelle, jolloin uudet keksinnöt tulevat tietysti nopeammin.
- Jos olet edellä teknologiassa, kannattaa joitakin keksintöjä myydä tietokonepelaajille. Tästä saa välillä uskomattoman hyvät rahat.
- Laajennu!!! Mitä enemmän kaupunkeja, sen parempi. Kaupungit voivat olla vaikka vain muutaman ruudun välein.

Tämä ketju palasi mieleeni, koska olen viimeiset pari vuotta keskittynyt pelaamaan CIV kolmosta. Pelihän on siitä mahtava, että huolimatta korkeasta iästään se on silti edelleen loistava (strategia)peli.

Pari kertaa olen pelannut pelin läpi, ensin Ranskalla ja sitten Yhdysvalloilla. Ranska oli mielenkiintoisempi, koska he tarjosivat enemmän haastetta toisin kuin jenkit, joille demokratia antaa merkittävän edun. Olen yrittänyt saada Saksalla samanlaista lopputulosta aikaan, mutta aika niukoin tuloksin, koska ne tärkeimmät hyödykkeet tuntuvat aina löytyvän naapurivaltioista.
Lisäksi alan sotimaan vasta siinä vaiheessa, kun sivilisaationi on keksinyt modernin tankin. Useimmiten näin käy vasta siinä 1800-luvulla, joskus vasta 1900-luvun alussa.

Yksi vinkki vielä oman vaikutusalueen merkittävään lisäämiseen:

- uuteen kaupunkiin kannattaa mahdollisimman nopeasti rakentaa temppeli, kirkko, oikeustalo, katedraali sekä yliopisto. Järjestyksellä ei ole niinkään väliä.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Lisäksi alan sotimaan vasta siinä vaiheessa, kun sivilisaationi on keksinyt modernin tankin. Useimmiten näin käy vasta siinä 1800-luvulla, joskus vasta 1900-luvun alussa.

Huikea peli kyllä ja itsekin jäänyt tähän kolmoseen jumiin, vaikka niitä uudempiakin on tullut pelailtua. Ite puolestani tykkään pelata Skandinavialla, koska Bersekeillä pääsee tekemään maihinnousuja suoraan vihollisen kaupunkeihin, siinä vaiheessa, kun muut vielä joutuvat nousemaan maihin, kaupunkien viereen. Ja jos samaan aikaan onnistuu vielä tekemään Leonardon workshopin (muistaakseni sama keksintö avaa nää molemmat), niin saa "vanhentuneet" yksiköt upgradetettua puoleen hintaan.

Voi olla, että tääki on selvä juttu kaikille, mutta ite tulee myös aloitettua joidenkin "turhien" maailmanihmeiden rakentamisen, jos näen, että saan jonkun haluamani ihmeen tieteen avulla avattua, ennenkuin tämä "turha" ihme valmistuu. Pystyy sitten vauhdissa vaihtamaan rakennusta ja parhaimmillaan voi saada ihmeen valmiiksi samalla vuorolla, kun sen mahdollistanut keksintö on keksitty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös