CHL 2017–2018 – miten käy JYPin?

  • 123 037
  • 677

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Toisaalta yhden pelajaan loukkaantuminen voi olla kalliimpaa kun tuo summa mitä sieltä saa jos ei mennä finaaliin asti ja lisäksi tulot tulee aika pitkälle yleisötuloissa, joku ruotsalainen jengi vetää paljon enemmän katsojia kun vaikka joku tsekiläinen "kakkoskorin joukkue", tietenkin tässä nyt voi tulla ihan kuka tahansa, sempä takia en nyt tuomitsisi.

Lisäksi koko kautta silmällä pitäen myös tuon reservin lisäkokemus tästä pelistä kasvaa "korkoa". Ihan mukava oli esimerkiksi Honka nähdä kentällä ja osa pelaajista sai isompaa vastuuta kun liigassa. Prosentit kun muutenkin oli tuosta kokoonpanosta huolimatta lohkovoiton puolelle, taisi olla nyt lopulta 5 minuutista kiini mutta Pekka Tuokkola petti meidät. Kyllähän tuo varmaan joukkueen ilmapiiriinkin vaikuttaa, aika paljon nyt menty sillä että kärkimiehet pelannut pelistä toiseen ja samat miehet liigan puolelle, nyt pääsi näyttämään nämä muutkin sopimuspelaajat että ovatko sopimuksen arvoisia.

Jos loukkaantumisia pelätään niin sitten on turha peluuttaa ketään parhaimmista koko kaudella. Antaa niitten istua katsomossa alkukausi ja sitten tuoreilla jaloilla dominoimaan pleijareihin.
Ei jääkiekkoa tai oikein mitään muutakaan kontaktilajia voi pelata peläten, että joku loukkaantuu jossain vaiheessa kautta ja juuri siinä pelissä ei kuitenkaan ratkaistu suuntaan tai toiseen mestaruuksia. Jos tuohon ajattelumalliin lähtee niin parempi lopettaa urheiluun osallistuminen kokonaan, niin iso osa urheilua nuo loukkaantumiset ovat.

Mä en vieläkään tajua tätä sun prosenttilaskua. Omassa pelissä oli tulossa kaikella järellä aika lailla varmasti takkiin ja Zug taas on kuitenkin yksin Euroopan suurista, joten miten heidän mahdollisuus 3 pisteen voittoon oli jotenkin prosentuaalisesti pienehkö kotikentällä?
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Itse olen vain sitä mieltä, että mentiin liian pitkälle. Joidenkin kärkijätkien lepuuttamisen ymmärtäisin täysin, mutta nyt mentiin pidemmälle. Ei tarvitse mennä ääripäästä ääripäähän, vaan voisi ehkä hakea jotain siltä väliltä. Ei siinä anneta näille nuorillekaan kunnollista näytönpaikkaa, kun heidät syötetään susille ilman kokeneempien pelaajien tukea ja ilman kokemusta yhdessä pelaamisesta.

Jos joku menee laskelmoinnin puolelle, niin juurikin tällainen "tahallaan häviäminen", kun kerran oltiin jo jatkossa. Sinä siis pidit tällaista kokoonpanoa hyvänä ideana, mutta samalla et arvosta laskelmointia? Ristiriitaista, sanoisin.

Itsekin olen aina sitä mieltä, että tavallaan on ihan sama kuka sieltä vastaan tulee, mutta samaan aikaan en ymmärrä sitä, että luovutetaan otteluita ja sijoituksia käytännössä ilmaiseksi pois. Aina pitäisi yrittää parastaan, oli tilanne ja vastus mikä tahansa.
Ymmärrän hyvin "mentiin liian pitkälle" -ajatuksen. Siksi mä tosiaan itekin olisin toivonut jokusen johtavan roolin pelaajan siihen rinnalle, koska ei todellakaan kaikista paras tilanne nuorten kannalta toi tiistaina nähty. Samankaltaisesta kärsittiin Akatemian viimeisinä vuosina.

Ristiriitaista? Ei suinkaan. Mä en halua nähdä paskat housussa -tyylin laskelmointia tulevia vastustajia mietittäessä, mutta kokonaisuuden puntarointia kylläkin. Se ei tosin oikeastaan liity siihen miksi tiistainen joukkue miellytti mua tarpeeksi, vaan ne arvot joita mä haluan kotikaupungin seuran edustavan. Omien junnujen pitää olla prioriteeteissa korkealla. Tietysti tiettyjen rajojen sisällä, mutta toissa päivänä niissä pysyttiin, vaikkakin tota kokeneemman kaartin ohuutta on ihan aiheellista kritisoida. Nythän meidän ajatusmaailmoissamme on se ero että sä ilmeisesti pidit Valko-Venäjän reissua valmiiksi hävittynä heti illan miehistön nähtyäsi, kun mulle taas oli selkeää että kokoonpanon kokemattomuudesta huolimatta sinne mennään voittamaan. Mun mielestä tahallaan häviämisestä puhuminen halveksii jokaista joka Grodnossa oli kaukalossa.
 

Hexa

Jäsen
Grodnoa vastaan otettiin tietoinen riski, mutta tällä kertaa riskinotto ei kannattanut. Pisteessä oltiin kiinni Laurikaisen huippupelin ansiosta aina yli kolmannen erän puolivälin, mutta liiallinen jäähyily pitkin ottelua kostautui ja sekoitti ja hyydytti myös osittain oman hyökkäyspelin. Nyt täytyy vain elää vallitsevan tilanteen kanssa. Huomenna arvonnasta vastaan joku kolmikosta Mannheim, München tai Nottingham, niin näyttää taas valoisammalta. Tai jos joku kovempi joukkue osuu kohdalle, niin ei muuta kuin kaikki peliin vaan ja katsotaan miten käy.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ristiriitaista? Ei suinkaan. Mä en halua nähdä paskat housussa -tyylin laskelmointia tulevia vastustajia mietittäessä, mutta kokonaisuuden puntarointia kylläkin. Se ei tosin oikeastaan liity siihen miksi tiistainen joukkue miellytti mua tarpeeksi, vaan ne arvot joita mä haluan kotikaupungin seuran edustavan. Omien junnujen pitää olla prioriteeteissa korkealla. Tietysti tiettyjen rajojen sisällä, mutta toissa päivänä niissä pysyttiin, vaikkakin tota kokeneemman kaartin ohuutta on ihan aiheellista kritisoida. Nythän meidän ajatusmaailmoissamme on se ero että sä ilmeisesti pidit Valko-Venäjän reissua valmiiksi hävittynä heti illan miehistön nähtyäsi, kun mulle taas oli selkeää että kokoonpanon kokemattomuudesta huolimatta sinne mennään voittamaan. Mun mielestä tahallaan häviämisestä puhuminen halveksii jokaista joka Grodnossa oli kaukalossa.
Kyllä tämä meni nimenomaan laskelmoinnin puolelle. Laskettiin, että nyt voidaan lähettää matsiin ketä tahansa, kun ei ole mitään väliä vaikka hävittäisiin. Tietenkään tappio ei ollut varmaa, jonka vuoksi olen käyttänyt lainausmerkkejä, kun olen sanonut että lähdittiin "tahallaan häviämään". Tarkoitan lähinnä sitä, että joukkuetta ei kiinnostanut erityisemmin voittaa, kun kaikki avainpelaajat jätettiin kokoonpanosta pois. Tämä on minulle yhtä kuin tahallaan häviäminen.

Nuorisokaarti teki sen minkä pystyi, mutta jotenkin kyllä otteista paistoi läpi se, että hekään eivät osanneet arvostaa saamaansa "mahdollisuutta" tarpeeksi, koska JYP ei ottanut ottelua vakavissaan. Jos sinne olisi lähetetty vaikkapa edes Puustinen ja Hytönen (esimerkkejä) kärkikaartista mukaan, niin tilaisuuden saaneet nuoretkin olisivat osanneet arvostaa saamaansa tilaisuutta enemmän ja koko homma olisi otettu enemmän tosissaan. Nyt jokainen aisti - pelaajista lähtien - että ei olla liikkeellä tosissaan ja se näkyi väkisinkin myös kentällä.

Toistan itseäni, mutta tällä ratkaisulla JYP oli mielestäni epäkunnioittava vastustajaa, CHL:ää ja kannattajia kohtaan. Jos jonkun mielestä minun näkemykseni halveksivat kentällä olleita pelaajia, niin sille en voi mitään, mutta mielestäni JYP on tähänkin yksin syyllinen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en vieläkään tajua tätä sun prosenttilaskua. Omassa pelissä oli tulossa kaikella järellä aika lailla varmasti takkiin ja Zug taas on kuitenkin yksin Euroopan suurista, joten miten heidän mahdollisuus 3 pisteen voittoon oli jotenkin prosentuaalisesti pienehkö kotikentällä?

No sen verran että jos on joukkueella 3 pisteen etumatka ennen viimeistä matsia, kummallakin peli vielä jäljellä, siitä huolimatta että JYP lähti matsiin heikommalla kokoonpanolla niin lohkovoitolle prosentit oli tyyliin 70-80%, eikä se lopulta hirveän kaukana ollut, laurikainen tai Tuokkola jos kestänyt vähän kauemmin. Jos lohkoykkösenä saa vaikka 20-30% mahdollisuudella helpomman verrattuna kakkostlaan niin kokonaisprosentti sille helpomman vastuksen saamiselle on aika puolellaan ennen matsia. Tietenkin nyt tuli se ohiosuma lohkovoiton osalta mutta vielä ei ole arvonnassa ohivetoa tullut, huomenna kenties. Oma ajatus vai ettei hirveästi prosentteihin sen vastuksen suhteen pystynyt vaikuttamaan. Itsekin ehkä olisin jonkun Hytösen sinne ottanut nyt kun kolehmainenkin palasi, olisi yksi toimiva ketju ollut johon nojautua, tietenkää kun vammatilannetta ei tiedetä, voihan se olla aika pahakin lopulta pelaajila ja osa pelaa pää paketissa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään muuten tulee tuo arvonta C more sport 2 kanavalta klo 13, varmaan toki muualtakin kautta pääsee lähetykseen mukaan.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkulohkojen jälkeen jatkossa:

Lohkoykköset: Tappara, Malmö, Zug, Mannheim, Nottingham, Växjo, Munich, Frölunda.
Lohkokakkoset: Salzburg, Brno, JYP, Trinec, Liberec, Brynäs, Zurich, Bern.

En tiedä arvonnasta onko muita rajoituksia, kuin että lohkokakkonen kohtaa lohkoykkösen? Aiemmin oli kaiketi jotain rajoituksia, mm ettei voi kohdata saman maan joukkuetta, en tiedä onko enää?
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ja sieltähän se Tappara tuli. Hienosti meni siis riskinotto, kun vastaan tuli paskin mahdollinen vastus noin mielenkiinnon suhteen ja vastustajana yksi pahimmista.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Tapparahan se sieltä pörähti CHLn pudotuspelien ekalla kierroksella vastaan........ Olis nyt joku muu ollut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja sieltähän se Tappara tuli. Hienosti meni siis riskinotto, kun vastaan tuli paskin mahdollinen vastus noin mielenkiinnon suhteen ja vastustajana yksi pahimmista.

Joo ei kyllä taas nallekarkitkaan osunut kohdilleen, toisaalta matkakuluissa tulee sitten pitkä säästö, mutta yrittäppä perustella vaikka kausikorttilaiselle että pitäisi maksaa 15e lisähintaa Tapparaan vastaan pelatusta ottelusta.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Sitä saa, mitä tilaa. Eihän Kometa Brnokaan mikään mediaseksikäs joukkue ole, mutta olisi huomattavasti helpompi vastus puolivälieriin pääsyä ajatellen. Välierissä toki vastaan silti parista Zug-Tappara voittaja. Nyt tuo välieriin pääsy on kyllä reilusti hankalampi saavuttaa ja peli varmasti vaikeampi myydä katsojille.
Nyt tuosta Tapparalta turpiin ja voi sanoa, että aikamoinen floppi oli tälläkin kertaa JYPin CHL -jatkopelit. 2/3:sta kerrasta heti avauskierroksella saatu vastaan kotimaasta vastustaja. Mikä on ainakin itselle se tylsin mahdollinen vaihtoehto, kun pelataan kuitenkin kansainvälisiä pelejä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
No, eipä ainakaan olis tullut Tappara vastaan jos JYP olis lohkonsa voittanut.

Suomalaisjoukkueet noin muutenkin CHL:n jatkopeleissä on kyllä kaikkien antikliimaksien äiti.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ja sieltähän se Tappara tuli. Hienosti meni siis riskinotto, kun vastaan tuli paskin mahdollinen vastus noin mielenkiinnon suhteen ja vastustajana yksi pahimmista.

Mikäs ihme houre tämä on? Oletteko yhtään katsoneet Tapparan pelaamista viime aikoina?

JYP kävelee nykyvireisen Tapparan yli.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tappara vastaan ja seuraavalla kierroksella mahdollisesti jo kohdattu Zug. Laski kiinnostus kyseistä turnausta kohtaan just aika pirusti :D

Ehdotuksia sarjajärjestelmään:
playoffien ekalla kierroksella ei saman maan joukkueet sais kohdata.
Samassa alkulohkossa olleet sijoitettais kaavioon niin, että ne voisi kohdata seuraavan kerran vasta välierissä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ehdotuksia sarjajärjestelmään:
playoffien ekalla kierroksella ei saman maan joukkueet sais kohdata.
Samassa alkulohkossa olleet sijoitettais kaavioon niin, että ne voisi kohdata seuraavan kerran vasta välierissä.
Tossa nyt ei olisi pätkääkään urheilullisuutta, nyt kävi vaan arvonnassa harvinaisen paska tuuri.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Voi pyhä jysäys. Täällä itketään kun vastaan tulee arkkivihollinen Tappara. Loistavaa.

Ja isona argumenttina jollain oli tuo palkintorahojen korostaminen. Jokainen voi laskea charterlennon hinnan jonnekin Keski-Eurooppaan verrattuna bussikyytiin Tampereelle. Tämähän meni ihan nappiin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Miksiköhän sitten vähän isomman luokan turnauksissa kaaviot menee niin, ettei saman alkulohkon joukkueet kohtaa ennen ns. mitalipelejä? :)
Onko joku väittänyt niitä urheilulliseksi?

Mutta joo, eiköhän nuo parit ja jatkavat ole aika selkeitä jo tässä vaiheessa lukuunottamatta tätä meidän Tappara - JYP paria jota pidän aika lottona. Eli ihan kumpi vain voi tuon lopulta viedä.

Uskoisin, että seuraavaan vaiheeseen mennään näin:
Zug - JYP
Brynas - Malmo

Ja toiselta puolelta

Växjö - Bern
Zurich - Frölunda
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
No sehän meni putkeen. Jos oltaisiin lähdetty tosissaan Valko-Venäjälle, ei olisi Tapparaa tarvinnut katsoa. Tai jos oltaisiin Jyväskylässä pelattu tosissaan, niin olisi voitu lähteä junnuhötsäilemään Valko-Venäjälle. Kyllä jos nyt Tapparalle pudotaan, niin voi melkein sanoa että omaa tyhmyyttä tiputtiin.

Joo, bussimatka Tampereelle on muutaman tonnin halvempi kuin charter-lento Keski-Eurooppaan. Mutta mulla vähän samat pohdinnat päällä kuin @-pasi- lla. Kuka haluaa maksaa Tapparan extra-kohtaamisesta 15 euroa? Etenkin kun sen joutuu tekemään myös kausikorttilaiset. Voi olla vaikeuksien takana saada 3000 katsojaa halliin, vaikka kyseessä onkin jonkinlainen ratkaisupeli. Enpä itse ainakaan hallille aio vaivautua, mikäli ei nyt päätetä päästää kausarilaisia kuitenkin sisään. Kotipelejä on jo nytkin "aivan tarpeeksi". Kun keväällä sijoitin kausikorttiin, en halua maksaa nyt enää ottelulipuista. En ainakaan jos vastassa on Tappara.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, bussimatka Tampereelle on muutaman tonnin halvempi kuin charter-lento Keski-Eurooppaan. Mutta mulla vähän samat pohdinnat päällä kuin @-pasi- lla. Kuka haluaa maksaa Tapparan extra-kohtaamisesta 15 euroa? Etenkin kun sen joutuu tekemään myös kausikorttilaiset. Voi olla vaikeuksien takana saada 3000 katsojaa halliin, vaikka kyseessä onkin jonkinlainen ratkaisupeli. Enpä itse ainakaan hallille aio vaivautua, mikäli ei nyt päätetä päästää kausarilaisia kuitenkin sisään. Kotipelejä on jo nytkin "aivan tarpeeksi". Kun keväällä sijoitin kausikorttiin, en halua maksaa nyt enää ottelulipuista. En ainakaan jos vastassa on Tappara.

Tuossa on vielä tuo että perjantaina ennen tiistai/keskiviikko CHL matsia on tappara liigassakin kotona, helposti jompikumpi matsi vie rahaa toisiltaan. Saa nähdä mitä seura tekee tuon pelin osalta, mainosmielessä olisi parempi päästää kausikorttilaiset sisään, mutta taas rahallisesti taas 2000 maksanutta ihmistä tuo kassaan enemmän, mutta tuo hieman huonoa mainosta seuralle ja turnaukselle jos pelataan puolityhjälle areenalle. Arpaonni jokatapauksessa rahallisesti ja ehkäpä jopa pelillisesti kävi ihan ok, mutta mainosmielessä turnaukselle ja seuralle se ei ole niin hyvä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinhän ne potkupallossakin madridilaiset pelaa keskenään tsämppionsliikan finaaleja. Semmosta se on. Tappara on hyvä vastus myös siinä, ettei tarvitse alkaa pelikirjaa muokkaamaan liikaa, kun tiedetään kuka siellä on vastassa. Ja jos ei CHL kiinnosta, niin nyt sitä voi pitää hyvänä harjoitusotteluna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös