Bucketlist

  • 23 221
  • 88

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
25 ikävuotta taulussa, joten jotain pientä voisi listailla:

- Olla taas hyvässä fyysisessä kunnossa (rasvaprossa 10 tienoilla)
- Saada pari korkeakoulututkintoa valmiiksi viiden vuoden sisään
- Edetä työssä parin vuoden sisään esimiestasolle
- Pitää tuleva vaimo tyytyväisenä
- Vaihtaa ensi vuonna auto vaikkapa farkkuvolvoon
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
5-vuotissuunnitelma lähtee tästä liikkeelle. Ikää on 20 ja tavoitteiden deadline asetetaan päivämäärälle 1.6.2017.


1. Menestyminen opinnoissa, joko AMK:ssa tai yliopistossa sekä mahdollisesti valmistuminen alasta riippuen.

2. Tyttöystävän löytäminen. Jooh ei tästä sen kummempaa, vakiintumista odotellessa.

3. Nykyisten kaverisuhteiden ylläpitäminen ja uusien kaverisuhteiden luominen.

4. Kitaransoiton aloittaminen/jatkaminen.

5. Kirjallisuus harrastukseksi.

6. Mensan jäsenyys.

7. Lihasmassan kasvattaminen. (^ haha, ei ole ristiriita)

8. Ulkomaille ainakin kerran.

9. Henkisen ymmärryksen kasvattaminen ja itsensä paremmin tunteminen.

10. Onnellisuuden saavuttaminen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
5-vuotissuunnitelma lähtee tästä liikkeelle. Ikää on 20 ja tavoitteiden deadline asetetaan päivämäärälle 1.6.2017.


1. Menestyminen opinnoissa, joko AMK:ssa tai yliopistossa sekä mahdollisesti valmistuminen alasta riippuen.

2. Tyttöystävän löytäminen. Jooh ei tästä sen kummempaa, vakiintumista odotellessa.

8. Ulkomaille ainakin kerran.

Hoida toi kohta 2 vasta sitten noiden kahden muun jälkeen, saat opiskelusta ja vaihdosta enemmän irti ;)
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vaatimattomasti:

Tavoite nähdä kaikilta maailman jalkapallomaajoukkueilta, jotka ovat FIFAn alaisia, ainakin yksi peli jokaiselta paikan päällä elämäni aikana.

Pelejä tulee kertymään jos jaksan käydä isompana kiertämässä. Joukkueita on yli 200 tällä hetkellä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
1. Maailmaa haluaisin nähdä edes hiukan lisää. Perheenä ja vaimon kanssa kahdestaan, yksin tai kaveriporukalla. New York, München, NHL-matsi Pohjois-Amerikassa... onhan noita kohteita.

2. Toivoisin saavani duunin, jossa pääsisin luomaan jotain. Sopiva sekoitus käytäntöä ja teoriaa. Tai sitten rykäisen toiminimen pystyyn. Tai luen itseni historian laitokselle ikämiehenä.

3. Jos työelämässä pysyn, oma asunto keskustasta olisi kiva. Keskusta saa sijaita Lohjalla tai Jyväskylässä, vaikka Tampereellakin, ei sillä niin väliä.
Neljä vuotta sitten toivoskelin tuollaisia, joten kommentoidaanpa niitä tässä kiireen keskellä hiukan:

1. Pari keikausta on tullut tehtyä, mutta manner ei ole vielä päässyt vaihtumaan. Sen sijaan perheen kera on avautunut kotimaanmatkailu kokonaan uudella tavalla. Itse asiassa oikein miellyttävää ja mielenkiintoista.

2. Tämähän tulikin sitten tehtyä. Tuossa vaiheessa en ollut vielä sijaisuuksia tehnyt, mutta hetki tuosta, ja pääsin kokeilemaan opettajana oloa. Nyt on yo:ssa paperit ja pätevöityminen meneillään.

3. Ei ole toteutunut, enkä aio toteuttaakaan ennen eläkepäiviä.
---

Noita päivittäen voisin jatkaa. Eli matkailua kaipaan edelleen, opinnot haluaisin lykätä ~neljässä vuodessa valmiiksi ja omakotitalon perheelle haluaisin suoda heti vakipaikan jälkeen. Katsotaan, kuinka käy.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
1. Päästä yliopistoon
2. Valmistua edellisestä
3. Työpaikka Norjasta
4. Mahdollisesti oma yritys
_______________________

1. Laihduttaa 10 kiloa
2. Olla muuten onnellinen
_______________________

1. Kalassa seuraavissa: Vancouver Island, Argentiina, Uusi-Seelanti, Kuuba tms., Kuolan kalliimmat joet.
2. Sabresin playoff-matsi paikan päällä

Tuossa nyt muutamia
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
- Nähdä Montreal Canadiens - Toronto Maple Leafs Bell Centressa (tai nimenmuuttaneessa)
- Nähdä jompi kumpi kohottelemassa Stanley Cupia
- Juoda Bitburger Pilsiä
- Saada jokin kirjallinen teos julkaistuksi
- Saada edellisen johdosta vitusti rahaa
- Selvittää, miksi joidenkin mielestä tällä palstalla on "väärin nostettuja" ketjuja
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eipä taida listastani tulla kovinkaan pitkä (tai sitten haasteet ovat vähissä):

uuteen ammattiin kouluttautuminen.
mahdollisesti politiikkaan mukaan lähteminen.
uuden kielen opiskelu.
ulkomailla matkustelua tai jopa työskentelyä.
mt-kuntoutujien parissa vapaaehtoistyön tekemistä.
itsensä sivistäminen kaikin mahdollisin keinoin.

Miten on lista toteutunut reilussa viidessä vuodessa? Uudessa ammatissa tai ainakin uudessa työpaikassahan olet nykyisin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Noita päivittäen voisin jatkaa. Eli matkailua kaipaan edelleen, opinnot haluaisin lykätä ~neljässä vuodessa valmiiksi ja omakotitalon perheelle haluaisin suoda heti vakipaikan jälkeen. Katsotaan, kuinka käy.
Päivitetään puolentoista vuoden jälkeen:

Eka pointti oli matkailussa. Ei ole ollut liiemmin mahdollisuuksia toteuttaa kuin kotimaassa edelleen, mutta oikeastaan reissut ovat olleet todella kivoja. Ei haittaa yhtään, koska kotimaata on hyvä tuntea ja vaikka ulkomaille toki halajan viedä myös perheen joskus pidemmäksi tai lyhyemmäksi aikaa, on tällä hetkellä homma kiinni eniten taloudellisista realiteeteista.

Toinen pointti liittyi opintoihin. Neljän, tai oikeastaan kolmen ja puolen vuoden aikataulussa ollaan, mutta kyllähän tämä aika rajua on ollut, varsinkin kun parhaillaan töissäkin on yksi rankimmista keväistä. Mutta ensi vuoden lopulla pitäisi olla jo kohtalaisen hyvällä mallilla tilanne. Päivitetään taas puolentoistavuoden päästä tätä.

Asunnosta en osaa sen kummemmin haaveilla suuntaa tai toiseen. Kunhan on katto pään päällä. Ei kuulu tällä hetkellä konkreettisiin tavoitteisiin, kun arjessa selviytyminen on sen verran konkreettista kamppailua.

Konkreettisista tavoitteista pitää nyt tähän ottaa tällainen henkilökohtainen paineiden nollaamisen tapa eli punttisali. Kehitys kehittyy ja tämän vuoden puolella olisi hyvä saada miesmäisiä lukuja ylös eri lattiasta ja telineiltä eri konstein. Ans kattoo, kuin käy.
 

Bacon

Jäsen
- Tärkein ekana. Haluan juhlia SaiPan mestaruutta. Kuolisin todella onnellisena, jos tämän pääsisi joskus toteuttamaan. Eikä mitään ''SaiPa ei voita ikinä hähähää'' kommentteja tai puristan teitä virtuaalinyrkillä kiveksistä.
- Haluan saada töitä. Eikä mitä tahansa töitä vaan sellaisen työn, jossa viihtyy.
- Parempi fyysinen kunto olisi aika jees. En siis todellakaan ole mikään armoton läski vaan päinvastoin, lihasmassaa saisi olla enemmän. Motivaatio tähän touhuun on kadoksissa ja se olisi ihan kiva löytää.
- Tulevaisuudessa oman perheen perustaminen. Nyt olen vielä siinä iässä, että riittää kun pystyy itsestään juuri ja juuri huolehtimaan.
- Ulkomaanmatka kaveriporukalla. Olisi ihan pirun siistiä lähteä viikoksi tai kahdeksi jonnekin lämpimään kavereiden kesken. Ei Thaimaaseen, ladyboy jutut jääköön muille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaikilla maailman mantereilla on jo käyty paitsi Etelämantereella. Sinne ehtii sitten eläkkeellä jonkun rakkaan kanssa ihmettelemään hassuja pingviinejä.

Avaruus on mahdollinen, tällä hetkellä hinnat ovat pilvissä, mutta heti kun tuo tuote saadaan laajempaan levitykseen, niin hinnatkin romahtavat.

Richard Branson on siirtänyt aloitusta jo vuosia, mutta erittäin lupaavia viimeiset uutiset jo ovat ja kohta mennään. Tällä hetkellä se maksaa yksiön hinnan, mutta kohta sitä saa alennusmyynnistä halvan auton tavalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä mulla ole koskaan ollut mitään isompia suunnitelmia, tai siis sellaisia "tavoitteita", mitä täällä monet ovat listanneet. Mä olen nyt suht tyytyväinen. Ei tarvitse himoita mitään eikä esimerkiksi olla mistään kateellinen. Tietenkin sitä aina haluaa onnea ja terveyttä jne.

Istanbulissa, Dubrovnikissa, Kiovassa ja Murmanskissa haluaisin käydä, ja joskus vielä käynkin. Ja aina sitä sitten keksii uusia kohteita. Joo ei mua mitkään Teneriffat kiinnosta, eikä mitkään tylsät Australiat. Etelä-Amerikka nyt vähän, kuten Kiinakin sekä Intiassa junailu. Ja Venäjää haluan tutkia lisää. Siellä paikallisten ihmisten parissa, ei missään hienossa hotellissa yksin murjottaen.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kummallista... minulla oli selvä muistikuva, että olisin kirjoittanut tähän ketjuun jokunen vuosi sitten listauksen tavoitteista, mutta en kai sitten? Jos nyt ajattelee retrospektiivisesti kulunutta viittä vuotta, niin kohtuullisesti siinä tilanteessa ja aikataulussa olen, missä silloin ajattelinkin olevani, ehkä muutaman vuoden jäljessä erinäisistä syistä johtuen... mutta mikäs kiire tässä on...

Listataan nyt kuitenkin tavoitteet mitkä kovasti toivoisin viiden vuoden päästä olevan totta:

- Olla hengissä ja terveenä, ja jos tämä kunnianhimoinen tavoite täyttyy, niin...

- Oma velaton asunto kummassakin asuinmaassani. (tämän toteutuminen on 99% varmaa, sillä asunto Suomesta jo löytyy ja nykyisestäkin kotimaasta oman kodin osto (tosin osin pankkilainan turvin) on enää kuukausien kysymys.

- Taloudellisesti sillä tavalla riippumaton, että voin (halutessani) heittäytyä 5 vuoden päästä vapaaksi konsultiksi vain osan vuodesta duunia tehden. Tämä tavoite voi viiden vuoden aikatavoitteella tehdä hiukan tiukkaa, mutta on kuitenkin mahdollisuuksien rajoissa, jos töitä vaan jaksaa puskea nykyiseen tahtiin tulotason pysyessä edes samana.

- Edelliseen liittyen... kun kiinteä omaisuus on hankittu ja maksettu ja sukan varteen saatu säästettyä sijoituspääomaa, jotta pienemmälläkin palkkatasolla tulee toimeen, niin...

- ...viettää noin 4 kuukautta vuodesta Suomessa, loput reissun päällä töiden tai harrastusten merkeissä tai täällä toisessa kotimaassani

- Saada väitöskirja tehtyä (tämän tavoitteen siirtyminen muutamalla vuodella ei elämää järkytä, mutta olisihan se mukavaa, jos tässä onnistuisi, kun tällaisenkiin paskaan on työn ohessa tullut sitouduttua..)

- Harrastaa retkeilyä ja ulkoilua nykyistä paljon enemmän

- Toivottavasti lisäntyneestä vapaa-ajasta johtuen olla entistä enemmän lasten tukena, vaikka ovatkin jo siinä vaiheessa aikuisuuden kynnyksellä olevia opiskelijoita

- Olla enemmän tukena ja seurana ikääntyville vanhemmilleni, vaikka luultavasti ja toivottavasti ovatkin vielä viiden vuoden päästäkin hyvässä kunnossa, kun ikää heillä ei vielä kuitenkaan mahdottomia ole ja suht. terveinä saavat elää.

Bubbling under... Ennenaikaisen viidenkympin villityksen hiljalleen lähestyessä miettiä, meneekö nykyinen puoliso kierrätykseen vai pitäytyäkö tutussa ja turvallisessa... sekä itsestäänselvyys... vaihtaa nykyinen kosla urheiluautoon ikuista nuoruutta tavoitellen ja oma vanheneminen totaalisesti kieltäen :-)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se jäi vielä sanomatta, että päästä eläkkeelle reilusti alle kuusikymppisenä. Sitä varten on pikku hiljaa alettu pohtimaan erinäisiä vaihtoehtoja tai mahdollisuuksia.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viisi vuotta sitten kun olisin tehnyt tämän saman listan, niin sen sisältö olisi ollut hyvin erilainen. En ole enää se tavoitteellinen idealisti vaan enemmänkin tässä ja nyt elävä realisti.

En halua isoa asuntoa, mikäli sen saamiseksi joutuu luopumaan esim matkailuun, ruokaan tai kulttuuriin liittyvistä menoista. En myöskään tarvitse autoa, ja jos joskus tarvitsen, niin on aivan sama että mitä merkkiä tai mallia se on. Joku vanha Toyota on uutta Mersua parempi meikäläiselle.

Opiskelujen suhteen myös kiire valmistua on hävinnyt. Töitä ehtii tekemään myöhemminkin, enkä voita oikeasti mitään siinä jos valmistun vuoden etuajassa vrt tavoiteajassa.

Naisissa.....en enää tavoittele oikeastaan ketään, mutta viimeisen vuoden aikana ns. tarjonta on ollut parempaa kuin koskaan ennen. Lieneekö syynä aasialaisten naisten miesihanne (tavallinen pohjoismaalainen tyyppi) vaiko omien asenteiden muuttuminen. Todennäköisesti molempia.


Toki tiettyjä tavoitteita edelleen on ja niistä pidetään kiinni.

- juosta maraton
- käydä Afrikassa (=Saharan eteläpuolisessa) ja Etelä-Amerikassa
- valmistua joskus
- saada hyvä työ (mulle hyvä työ on sitä, että ottaisin mielummin 2000-2500e/kk osa-aikaisena kuin 4000-5000e/kk täysipäiväisenä)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulla ei ole oikein mitään erityisiä tavoitteita seuraavan viiden vuoden sisälle, ei enää.

Toki jossain vaiheessa tavoitteena oli maisteriksi valmistuminen, mutta se tuntuu nyt epätodennäköiseltä kun en ole vuosiin mitään asialle saanut tehtyä, asia saatika työn aihe ei millään lailla enää motivoi eikä se vaikuta mitenkään esimerkiksi työhöni tai palkkaukseeni.

Pidän epätodennäköisenä myöskään järkevän, antoisan parisuhteen muodostamista, jälkikasvun hankkimisesta puhumattakaan. Eivät riitä excel-taulukkopisteet tähän, ellen voita lotossa riittävän isoa rahasummaa. Rahallahan saa toki kaikkea, myös onnea, terveyttä, rakkautta ja omaa rauhaa.

Ei sekään kovin ihmeellinen tavoite taida olla, että viiden vuoden sisällä todennäköisesti teen samoja hommia entisestään kurjistuneissa työoloissa entistä heikommalla ostovoimalla, ellen ole sitten työtön kaupungin yt-neuvotteluiden tuloksena.

On mahdollista, että olen tuohon mennessä kirjoittanut Jatkoaikaan yli 15 000 viestiä, pahimmillaan 20 000 viestiä (johon en usko), mutta eipä se ole tavoite.

Näin oman itseni ulkopuolisina tavoitteina toivon, että vanhempani ovat vielä siinä kunnossa, ettei minun tarvitse hoitaa heitä ympärivuorokautisesti ja että kummatkin lemmikkini ovat joko hyväkuntoisia kissavanhuksia tai sitten lempeästi nukkuneet pois ilman mitään kivuliaita, pitkäkestoisia lisäsairauksia. Tämä mahdollistaisi nimittäin minulle sen, että voisin viettää vielä vapaa-aikaani ja esimerkiksi matkustella.

Matkustelun suhteen asetan tavoitteeksi käydä vähintään kahdesti vuodessa ulkomailla, mielellään useammin ja mielellään joka vuosi yhdessä uudessa maassa tai kohteessa, jossa on joko kiinnostava Unesco-maailmanperintökohde tai uusi keskitysleiri, jossa en ole käynyt.

Asetan samalla noin 15-18 vuoden mittaisen tavoitteen: jos ja kun tuon ajan kuluttua sekä lemmikkini ovat oletettavasti menehtyneet että myös vanhempani ovat erittäin luultavasti menehtyneet, niin tuon jälkeen minulla ei ole enää sidoksia mihinkään, ei vastuuta kannettavana kenestäkään eikä kovin moni myöskään minua kummemmin kaipaa, joten voin aivan hyvin päättää päiväni sen sijasta, että kitkuttaisin kohti sairasta, haurasta, yksinäistä ja köyhää vanhuutta.

Yli viisikymppisenä mutta alle kuusikymppisenä sitä vielä sentään toivottavasti tähän päätökseen ja sen fyysiseen toteuttamiseen kykenee sen sijaan, että huomaa olevansa itsekseen höpisevä eläkeläinen huutolaiskodissa tai vuodeosastolla valmistautumassa yöpuulle klo 17.00 lepositeiden ja vaippojen voimin. Ja tuskin maailman tai Suomen tilanne on yhtään parantunut tuohon mennessä, luultavasti päin vastoin, joten mitäpä sitä turhia kitkuttelemaan ja kärvistelemään lähitulevaisuuden dystopiassa.

Välitavoitteeksi asetan kuitenkin suhteellisen kivuttoman, nopean, toimivan ja jälkien korjaajien kannalta siistin itsemurhatavan kehittämisen. Luultavasti se nojautuu jo aiemmin pohtimaani metodiin, jossa kuolema korjaa wc-pytylle remmeillä sidottuna, jotta kuoleman jälkeen purkautuvat eritteet valuvat siististi wc-pyttyyn, jonka voi sen jälkeen hygieenisesti vain huuhdella samalla kun korjaa raadon pois. Turha sitä on sotata paikkoja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yks kohta yli zup. Tänään olin DC-3:n kyydissä. Voi kyllä olla ettei jääkään once in a lifetime -jutuksi.

Minä ihailin villiä voimaa
Minä nöyristä lapsista nöyrin
Ja kun moottorit ampuivat sankarin matkaan
Jäin seuraavaa odottamaan.

Minä olin lentäjän poika.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En ole missään mielessä uskonnollinen ihminen, mutta Kumbh Mela:ssa aion käydä itseäni dippaamassa Gangesissa ennen kuin lusikka lennähtää nurkkaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulla ei oo mitään tavoitteita elämässä.

Siteerailen tässä yössä vähän.

On mahdollista, että olen tuohon mennessä kirjoittanut Jatkoaikaan yli 15 000 viestiä, pahimmillaan 20 000 viestiä (johon en usko), mutta eipä se ole tavoite.

Näin oman itseni ulkopuolisina tavoitteina toivon, että vanhempani ovat vielä siinä kunnossa, ettei minun tarvitse hoitaa heitä ympärivuorokautisesti ja että kummatkin lemmikkini ovat joko hyväkuntoisia kissavanhuksia tai sitten lempeästi nukkuneet pois ilman mitään kivuliaita, pitkäkestoisia lisäsairauksia. Tämä mahdollistaisi nimittäin minulle sen, että voisin viettää vielä vapaa-aikaani ja esimerkiksi matkustella.

Matkustelun suhteen asetan tavoitteeksi käydä vähintään kahdesti vuodessa ulkomailla, mielellään useammin ja mielellään joka vuosi yhdessä uudessa maassa tai kohteessa, jossa on joko kiinnostava Unesco-maailmanperintökohde tai uusi keskitysleiri, jossa en ole käynyt.


Minäkin toivon, että lemmikillämme menee hyvin asiat. Vaimo kun pääsee minusta eroon, se on hänelle suuri helpotus. En ole käynyt kuin yhdessä keskitysleirissä ellei oteta lukuun Suomen valtion 12-vuotista keskitysleiriä ikävuosina 7-19. Eikö "Vanha Rauma tms." ole Unescon maailmanperintökohde? Oon käynyt siellä. Ja Suomenlinnassa. Se on kohde kans, ehkä.

Tämä on mielenkiintoista:

Välitavoitteeksi asetan kuitenkin suhteellisen kivuttoman, nopean, toimivan ja jälkien korjaajien kannalta siistin itsemurhatavan kehittämisen. Luultavasti se nojautuu jo aiemmin pohtimaani metodiin, jossa kuolema korjaa wc-pytylle remmeillä sidottuna, jotta kuoleman jälkeen purkautuvat eritteet valuvat siististi wc-pyttyyn, jonka voi sen jälkeen hygieenisesti vain huuhdella samalla kun korjaa raadon pois. Turha sitä on sotata paikkoja.

Kirjoitin aikoinaan kolumnin parhaista itsaritavoista, muttei Ylioppilaslehden vasemmistonatsit suostuneet julkaisemaan sitä. Jostain kumman syystä minulla on se vitun korkeakoulututkinto, jota vähän häpeän, sitten olen siitä ylpeä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eivät menneet omat ennustukset kolme vuotta sitten ihan nappiin, moni asia meni ihan toisin sekä erittäin hyvässä että valitettavasti myös pahassa tai ainakin surullisessa.

Eikö "Vanha Rauma tms." ole Unescon maailmanperintökohde? Oon käynyt siellä. Ja Suomenlinnassa. Se on kohde kans, ehkä.

On toki Unesco-kohde, kuten myös Suomenlinna. Suomessahan on muutama Unesco-kohde, Rauman vieressä on myös Sammallahdenmäen muinaishauta-alue.

Kuten lähes kaikille maailman asioille myös Unescon maailmanperintökohteille on oma Jatkis-ketju. Sieltä vain katsomaan sopivia kohteita ja sitä, missä kaikkialla jatkoaikalaiset ovat olleet. Omalla listallani on tällä hetkellä 36 Unesco-kohdetta käytynä. Ei noiden keräily mikään itseisarvo sinänsä ole vaan Unesco-maailmanperintökohteet ovat yleensä aina niin merkittäviä tai hienoja käyntikohteita, että niissä kannattaa ilman muuta pistäytyä jos lähistöllä on tai niihin kannattaa tehdä visiitti muuten vain. Esimerkiksi kesällä vierailin Salzburgissa, Itävallassa jonka historiallinen keskusta on Unesco-kohde. Kaupunki on niin viihtyisä ja hieno, että sinne kannattaisi mennä vaikkei olisi mistään Unescoista tietoakaan tai mitään väliä. Oivallinen kesäkaupunki Alppien vieressä, olisipa ollut mahdollista olla siellä pidempään kuin vain yksi yö.

Kirjoitin aikoinaan kolumnin parhaista itsaritavoista, muttei Ylioppilaslehden vasemmistonatsit suostuneet julkaisemaan sitä. Jostain kumman syystä minulla on se vitun korkeakoulututkinto, jota vähän häpeän, sitten olen siitä ylpeä.

Jos muistat näitä itsaritapoja, niin ei kun listaamaan tänne. Näistähän keskusteltiin ansiokkaasti muutama vuosi sitten Jatkoajassa, erityisesti palstaveli @Pisin Kääpiö 186cm listasi pitkän ja kattavan listan erilaisista metodeista siirtyä itsenäisesti tuonpuoleiseen.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että hyvä metodi lähteä tästä maailmasta on huomaavainen kanssaihmisiä kohtaan, eli siisteys, vaatimattomuus ja myös mahdollisimman suuri kivuttomuus kunniaan. Turha sitä muita ihmisiä asialla vaivata tai aiheuttaa ylenmääräistä sotkua. Ikävimpiä ja kusipäisimpiä tapoja ovat metodit, joissa kuolee todennäköisemmin muita ihmisiä kuin itse, eli erilaiset autolla toisen auton eteen ajamiset ynnä muut ovat saatanasta. Samoin "suicide by cop" on ehdottomasti pannassa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Takana yli vuoden verran hyllyllä lojumista. Syynä on sydämen rytmihäiriöt. Olin käynyt lenkkipoluilla riehumassa ja sopivasti flunssaisena.
Suunnilleen kaikki otti/ottaa päähän. Kyllähän tuohon voi kuolla, mutta palauttelen itseäni.
Kts. linkki: Terveyskirjasto - Duodecim
Olen turhautunut jo vitutuksesta karrelle palanut sohvaperuna, mutta voin jo juosta parin kilometrin pätkiä. Ensi keskiviikkona ensimmäiset lentopallotreenit yli vuoteen.
Kuolen onnellisesti hymyillen lentopallo sylissäni?
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Takana yli vuoden verran hyllyllä lojumista. Syynä on sydämen rytmihäiriöt. Olin käynyt lenkkipoluilla riehumassa ja sopivasti flunssaisena.
Suunnilleen kaikki otti/ottaa päähän. Kyllähän tuohon voi kuolla, mutta palauttelen itseäni.
Kts. linkki: Terveyskirjasto - Duodecim
Olen turhautunut jo vitutuksesta karrelle palanut sohvaperuna, mutta voin jo juosta parin kilometrin pätkiä. Ensi keskiviikkona ensimmäiset lentopallotreenit yli vuoteen.
Kuolen onnellisesti hymyillen lentopallo sylissäni?
Mulla flimmerit arkipäivää. Kahdekasan kertaa sairaalaassa ja kerran sydän pysäytetty. Nääh...nää on näitä normijuttuja joten ole huoleti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös