Bluesin loppukausi

  • 16 018
  • 145

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Itse rupean pikkuhiljaa olemaan sillä kannalla että runkosarjasijoituksella ei paljon väliä ole kunhan se on neljän parhaan joukossa (mikä saavutetaan suht helposti). Nyt katseet pitäisi pikkuhiljaa siirtää keväämmälle ja pudotuspeleihin. Tällä joukkueella on rahkeet vaikka mihin, Blues on Kerhon ja Narrien ohella mielestäni kolmas mestarisuosikki. Eli tehdään vaikka "jokerit": vedetään kovia treenejä eikä murehdita vaikka pelit kulkisivat välillä kankeasti kunhan joukkue on hirveässä iskussa maaliskuussa.
 

Dr. Karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ruuttu lähti eilen kymmenen päivän scout-reissulle Jenkkeihin. Chrisu kertoo Veikkaajassa, että joukkuetta saatetaaan vahvistaa vielä tässä kuussa.

Spekulointi alkakoon.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Dr. Karhu
Ruuttu lähti eilen kymmenen päivän scout-reissulle Jenkkeihin. Chrisu kertoo Veikkaajassa, että joukkuetta saatetaaan vahvistaa vielä tässä kuussa.

Spekulointi alkakoon.

Case Heinonen-Myllys ja kaikki siihen liittyvä on neuvoteltu? Tuskin CR jättää asiaa muiden hoidettavaksi ja Kerho ei varmaan paria viikkoa odota?

Ostoslistalle toiveena kiekollinen puolustaja Smurphyn tilalle, jos tervehtyminen venyy. Snaipperiahan me ei hankita, se kai on selvä? Vai olisiko organisaatio joku tullut muihin aatoksiin?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mielenkiintoista...Mulla olis edelleen henkilökohtaisena toiveena yksi iso vihainen kanukki pakki tyyliin Gagnon, kiekollisia pakkeja periaatteessa on tarpeeksi (Jirsi, Sulku, Lada).

Taino, kuhan se on iso ja vihainen niin mun puolesta se saa olla vaikka valmentaja, kunhan tulee kentälle säpinää.

Loogisin vaihtoehto on tietysti Murphyn korvaaja, ties vaikka Ruutu kalastelisi jonkun hyvän kahdensuunnan pakin jolle ei oma pään puhdistaminenkaan ole vaikeata...Kanadalainen Sulku siis...
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Blågula
Itse rupean pikkuhiljaa olemaan sillä kannalla että runkosarjasijoituksella ei paljon väliä ole kunhan se on neljän parhaan joukossa (mikä saavutetaan suht helposti). Nyt katseet pitäisi pikkuhiljaa siirtää keväämmälle ja pudotuspeleihin. Tällä joukkueella on rahkeet vaikka mihin, Blues on Kerhon ja Narrien ohella mielestäni kolmas mestarisuosikki. Eli tehdään vaikka "jokerit": vedetään kovia treenejä eikä murehdita vaikka pelit kulkisivat välillä kankeasti kunhan joukkue on hirveässä iskussa maaliskuussa.

Sanokaa minun sanoneen, Espoossa ei tänä keväänä pelata yhtä ainutta play-off peliä.
Tämä ei ole mikää provo, tämä on fakta!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Koskenkorva
Sanokaa minun sanoneen, Espoossa ei tänä keväänä pelata yhtä ainutta play-off peliä.
Tämä ei ole mikää provo, tämä on fakta!


Kovat on pojalla puheet, miten on tekojen laita? Miten olis vaikka kossupullon panos, jos Blues pelaa pleijareissa niin tarjoat minulle pullon Koskenkorvaa (sitä Alkon juomaa siis) ja jos Blues ei peleihin pääse niin minä ostan sinulle viisi (5!) pulloa samaa juomaa?

Katsotaanko olet mies vai teinipelle.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti msg
Case Heinonen-Myllys ja kaikki siihen liittyvä on neuvoteltu? Tuskin CR jättää asiaa muiden hoidettavaksi ja Kerho ei varmaan paria viikkoa odota?

Ostoslistalle toiveena kiekollinen puolustaja Smurphyn tilalle, jos tervehtyminen venyy. Snaipperiahan me ei hankita, se kai on selvä? Vai olisiko organisaatio joku tullut muihin aatoksiin?

No kai sen saa puhelimessakin hoidettua... vaikka siis edellen toivon ettei mitään tapahdu, Bluesin kannattaa pitää Jamo ehdottomasti, Heinonen on paperia sen rinnalla...

Ja aika kovat väitteet on Oulun pojalla...
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija
Juu... taas noita Oulun teinipellejä.... jostain syystä en ole hämmästynyt...

Ruuttu siis katsastamassa uusia naamoja... hyvä näin, sillä yhtä puolustajaa joukkue edelleen kaipaa... elämme mielenkiintoisia aikoja....
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Jaahas, CR lähtenyt siis scoutti matkalle jenkkilään. Haetaankohan sieltä puolustukseen vaiko hyökkäykseen mahdollista vahvistusta, luulisi kuitenkin, että puolustukseen jos jonnekkin, sillä jos Murphy on pidempäänkin poissa niin puolustukseen tarvisi jonkun pelaajan, mieluummin fyysisen kuin kiekollisen pakin.

Tosiaan kovat puheet Koskenkorvalla, ja voinpa itsekin jonkinlaisen vedon laittaa sisään, jos 'Kossulla' riittää uskallusta. Taisi olla vain kateellisen oululaisen panettelua koko juttu.
 

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
Blues näyttää nousevan kastiinsa

Alkukauden tahkonnut Blues näyttää pikku hiljaa löytäneen jyvänsä ilman huippumaalivahtiansa Myllystä, jonka pelipaita "jäädytettiin" Luleå:n hallin kattoon. Sinänsä onneksi olkoon Jamo, olet tehnyt mahtavan uran suomalaisittain mv:n tontilla! Play off paikka Bluesilla lienee varma, mutta kotiedun saamiseksi on vielä tehtävä työtä. Vaikka liiga on tasainen, niin ei ole kenellekään hyväksi jäädä viivan alapuolelle + lisäksi runkosarjan 7-8.ksi. Silloin näillä näkymin tulee vastaan Jokerit tai HPK, jolloin noutaja tulee jo ensi kierroksella. Sen sijaan runkosarjan 3.-6. ei voi lähteä edes tähdistä ennustamaan, miten käy 1. pudotuspelikierroksen jälkeen.
 

Kurgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K. -guardian of ätppomk-
Kertoisitteko naapurit asiaan vihkiytymättömälle, että mikä sitä Honzaa tällä hetkellä vaivaa ja koska olisi toivoa nähdä seuraavan kerran mies kaukalossa täydellä teholla...?

Yst. terv. -Kurgan
 

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Viestin lähetti Kurgan
Kertoisitteko naapurit asiaan vihkiytymättömälle, että mikä sitä Honzaa tällä hetkellä vaivaa ja koska olisi toivoa nähdä seuraavan kerran mies kaukalossa täydellä teholla...?

Yst. terv. -Kurgan

Honzalla on jalkapöydässä hiusmurtuma ja mies palannee kaukaloihin lähiviikkojen aikana. Vielä kuulemma sattuu liikaa luistellessa, mutta vamma ei haittaa peliä (?).
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei kannata haaveilla.

Eiköhän tosiasia liene, että Ruuttu lähti pakkasia pakoon ja golfaamaan. Jos jollain floridalaisella viheriöllä tulee joku kelpo pelimies itsensä esittelemään niin silloin saatetaan kiekostakin keskustella. Muussa tapauksessa olen melko varma, ettei mukaan matkalta tartu kuin korkeintaan uudet golfmailat.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Koskenkorva
Sanokaa minun sanoneen, Espoossa ei tänä keväänä pelata yhtä ainutta play-off peliä.
Tämä ei ole mikää provo, tämä on fakta!

Kannattaisi sinunkin olla enemmän huolissaan kärppien mahdollisesta pärjäämisestä tosipeleissä. Taitaa Oulun pojalle iskeä paniikki, kun kärppien peli hieman tökkii.

Niin ja katsopas sarjataulukkoa. Kumpi on tällä hetkellä lähempämä pleijariviivaa? Aivan, se Oululainen seura.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti vision
Niin ja katsopas sarjataulukkoa. Kumpi on tällä hetkellä lähempämä pleijariviivaa? Aivan, se Oululainen seura.

Tällä hetkellä on aivan eri asia kuin keväällä. Runkosarjassa pelataan 56 peliä ja sitte vasta jaetaan ne play-off paikat

Lisäksi tahtoisin huomauttaa, että Kärpillä oli HiFK:a vastaan pelatusta pelistä pois 10 vakiokokoonpanon miestä!

"Älä sinä etelän mies huito! Ota ohovi, se pitää hyttyset loitolla"
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Koskenkorva
Tällä hetkellä on aivan eri asia kuin keväällä. Runkosarjassa pelataan 56 peliä ja sitte vasta jaetaan ne play-off paikat

Lisäksi tahtoisin huomauttaa, että Kärpillä oli HiFK:a vastaan pelatusta pelistä pois 10 vakiokokoonpanon miestä!

"Älä sinä etelän mies huito! Ota ohovi, se pitää hyttyset loitolla"

Meinaatko Koskenkorva kauankin täällä huudella noita sun teinipelle juttuja vai otatko vedon vastaan?

Nyt olisi ns. 'put up or shut up' -aika.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kaikenmaailman oululaiset alakoululaiset täällä suutaan soittelee. Takana ootte ja pysytte. Vedot on esitetty, ota vastaan tai lähe muualle provoamaan ja paskaa jauhamaan.

Vielä vähän aikaa sitten olin todella positiivisellä mielellä loppukauden suhteen. Taisin sen tännekin kirjoitella. Nyt on kyllä odotukset niin skitsofreeniset että oksat pois.

Lähes koko alkukausi klaarattiin hyvin ja odotukset oli korkealla. Ja sitten tulee nämä Lukko- ja Ässät-fiaskot. Mikä vittu siinä on että se kaikki taistelutahto häviää jonnekin kuin pieru saharaan? Näissä kahdessa pelissä se alkukauden Joukkue oli taas se sama flegmaattinen palkkasoturiarmeija mihin meillä on jo monena vuonna totuttu. Muutamille pelaajille voi antaa synninpäästön, mutta Joukkuetta ei nähty. Ja sen minä haluan tästä lähtien nähdä kun hallille lähden. Minä nimittäin tiedän että se on siellä jossain ja tuo porukka pystyy aivan helvetin paljon parempaan. Se on nähty monta kertaa.

Joku sanoikin Ässät-pelin jälkeen että tämä oli vain yksi peli. Olisikin niin, mutta sehän oli lähes täysi kopio Lukkoa vastaan nyhjätystä. Jotain on vialla jos romahdetaan kaksi kertaa viikon sisään joukkueille jotka ovat pudotuspeliviivan alla. Onko vika sitten siinä että kaverit on liian tyytyväisiä nykyiseen sijoitukseen vai onko valmennusjohto aliarvioinut vastustajan totaalisesti? Vai onko Calounin puuttuminen sittenkin niin iso asia joukkueelle? Sama se missä mättää, mutta toivon että Joukkue taas löytyy ja fanit saavat nauttia siitä taistelevasta, hyvästä lätkästä mitä nähtiin varsinkin ennen joulutaukoa. Mielestäni tämän joukkueen fanit ansaitsevat sen, kaikkien näiden vuosien jälkeen. Koska meillä kerrankin on Joukkue kasassa, joka on osoittanut pystyvänsä pärjäämään, niin antakaa meidän nauttia mahdollisimman pitkään siitä. Hävitä saa, mutta taistellen. Paremmilleen saa hävitä koska tahansa, sille ei sitten mitään voi, mutta ei perkele antauduta ja pelata munattomasti surffaillen.

Edelleen uskon että tällä joukkueella voidaan mennä pitkälle, potentiaalia on. Kunhan saadaan sairastupa tyhjäksi niin eiköhän tuo tuosta luonnistu. Tietysti se maalintekijä olisi paikallaan, ei noista turkulaisista ainakaan ole siihen. Mutta ehkä sitten ilmankin pärjätään...
 

Olmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nou Panik!

Nythän on ilmiselvästi monelle fanille nousemassa menestys hattuun ja ruvetaan toivomaan yhä isompaa palaa kakusta. Toki joukkue sukeltelee ja varsinkin lähiaikoina on kotona nähty varsin kehnoakin peliä, mutta silti HALOO!

Blues sarjassa kolmantena! Pelannut lähes koko kauden ilman selkeää ykkösmaalivahtia ja porukka senkun valittaa... Montakos kertaa historiassa on blues vielä jolun jälkeen taistellut kotiedusta?

Muistaakseni fanien suurin tarkoitus olisi kannustaa ja toki antaa myös kritiikkiäkin, välillä suurellakin kädellä, mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin tosifaniko avautuu joka tappion jälkeen kuin juuri kiroilemaan oppinut teini?

Tällähetkellä peli ei ole aivan täysin uomissaan, mutta itse ainakin luotan joukkueeseen ja varsinkin nyt sitten Ruuttuun, joka toivottavasti tietää mitä tekee ja Blues taistelee mitaleista tällä kaudella!

Maalivahtipelissä en luottaisi kuin myllykseen, mutta sekään ei ole minun päätökseni ja jos loppujenlopuksi painellaan vaikka kaksikolla Oksa&Heinonen niin en paina siltikään panikki nappulaa. Myllyniemestä voi vielä kasvaa huippu, mutta hän ei kyllä ole vielä valmis kantamaan vastuuta ainakaan montaa peliä putkeen.

Puolustajatahan parantaa peliään lähes kokoajan ja jopa kaikkien parjaama Määttäkin on parantanut otteitaan. Hyökkäyksessä on vielä puutteita, mutta Caloun tuo sinne varmasti paljon takaisin tullessaan ja mikäli homma ei nyt rupea pikkuhiljaa sujumaan on Ruutulla varmasti vielä muutama ässä hihassa.

Ja kyllä! Minäkin kiroilen jokaisen kotitappion ja jopa vierastappion jälkeen, mutta kannattaa silti ehkä miettiä yön yli ennenkuin tuikkaa sen fanipaitansa tuleen ja haukkuu kaikki vastustajat ja niidenkin fanit siinä samalla...
 

yaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, HIFK, Ilves, Saipa, Tappara.
Kun mietitään Bluesin loppukautta, niin tässä hieman tilastoa. Myllyniemi on saanut kritiikkiä pelaamisestaan, varsinkin eilen Blues-Ässät pelissä. Tosiasia kuitenkin on, että joulutauon ja Calounin loukkaantumisen jälkeen Blueskone on hieman yskähdellyt, 3 voittoa ja 3 tappiota. Sami Heinosellekin 2 viimeisestä Bluespelistä tappio. Myllyniemi 2 voittoa ja eilen tappio. Joukkueen pelaaminen on ollut vaisua. Mutta samanlaista tuskaa olivat tämän kauden 12 ekaa peliäkin, kuten tilastoista voi todeta, silloin mentiin vauhtia 1,08 pistettä/peli, nyt joulun jälkeen 1 pinna/peli.
Maalivahtiosastolta kannattaa kuitenkin muistaa, että Jere Myllyniemi todellakin on voittava maalivahti. En tarkoita silti, että olisi valmis ratkaisemaan liigan play-offsit, mutta runkosarjapelit ovat menneet todella hyvin. 13 peliä (+Lukkopelissä vaihdosta), joista 6 voittoa, 2 tasuria, 1 jatkoaikavoitto, 1 jatkoaikatappio ja vain 3 häviötä, pisteitä 17 eli 1,31 pistettä/peli. Oksalla ennen loukkaantumista 6 peliä, 2 voittoa, 1 tasuri ja 3 häviötä, 5pistettä eli 0,83 pistettä/peli.
Siinä vaiheessa kun Oksa loukkaantui, Blues oli pelannut 12 peliä, saanut 13 pistettä eli 1,08 pistettä/peli. Myllyniemi pelasi ensimmäisen pelinsä 24.10., sen jälkeen Blues on pelannut 25 peliä ja kerännyt niissä 33 pistettä, 1,32 pistettä/peli. HUIMA ERO! Näistä peleistä Jerellä siis 1,31 pistettä/peli ja Sami Heinosella 12 peliä, 16 pistettä, 1,33 pistettä/peli!!!
Siinä nyt hieman tilastoja.
Jos ei niin kaunista, mutta tehokasta.
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Koskenkorva

Lisäksi tahtoisin huomauttaa, että Kärpillä oli HiFK:a vastaan pelatusta pelistä pois 10 vakiokokoonpanon miestä!

"Älä sinä etelän mies huito! Ota ohovi, se pitää hyttyset loitolla"

Niin miten tuo hifk-peli liittyy siihen, että Oululaiset ovat lähempänä pleijareista tippumista kuin me?

Pysy sie Oululainen sisätiloissa, pakkanen pehmittää pääsi.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ollaan sit vaikka hiljaa, koska mä oon enemmänkin viskin ystävä. Kossu ei oo mistään kotosin.

Katotaan kausi loppuun, sit nähdään missä mennään... Sorry jos aiheutin häiriöitä.

Raksilassa pitäis kyl tänään tulla voitto. Muuten te alatte kohta olla valitettavan oikeassa noissa kirjoituksissanne.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Jani Virtanen vuokralle Färjestadiin

Virtanen siirtyy Färjestadiin vuokralle ainakin tammikuun loppuun saakka, Virtasen jatkosta Färjestadissa päätetään kuun lopussa. Näin kertoo www.blues.fi .

Ihan hyvä uutinen sinänsä, tosin en usko Janin saavan sen enempää peliaikaa Färjestadissa kuin Bluesissakaan. Färjestad on Elitserienissä sijalla 3.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Koskenkorva
Ollaan sit vaikka hiljaa, koska mä oon enemmänkin viskin ystävä. Kossu ei oo mistään kotosin.

Katotaan kausi loppuun, sit nähdään missä mennään... Sorry jos aiheutin häiriöitä.

Raksilassa pitäis kyl tänään tulla voitto. Muuten te alatte kohta olla valitettavan oikeassa noissa kirjoituksissanne.

Selvä, pistetään panokseksi sitten vaikka pullo red labelia tai jotain muuta viskiä.

Vieläkö on tekosyitä mikset uskalla lyödä vetoa? Ymmärrän jos haluat noudattaa lakia, Suomen lakihan kieltää vedonlyönnin alle 18v henkilöiltä.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Daespoo
Ymmärrän jos haluat noudattaa lakia, Suomen lakihan kieltää vedonlyönnin alle 18v henkilöiltä.

Ikäähän on karttunut jo kaksikymmentäneljä (24) vuotta.

Tervetuloa Ouluun, minä tarjoan sulle odotuksen ajaksi vaikka ison tuopin!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eli ei ole pojalla munaa ottaa vetoa vastaan. Ei yllätä hirveesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös