Kiekko-Espoon juniorijoukkueet

  • 956 148
  • 2 806

EB#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Tomi Ståhlhammar #23 on aivan loistava paketti. Nuorempi painos Pihlströmistä, jolle on annettu Kohnin kädet ja peliäly. Pari vuotta vielä ja meillä on aivan loistava liigapeluri. Toki vain hetken, koska NHL kutsuu hyvin nopeasti tämän jälkeen.
 

Jec

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Aivan upea aloitus välieräsarjalle! Junnut jyrää, mutta jyrätköön vaan. Nyt eletään espoolaisessa kiekkoilussa aika hyvää aikaa. Liigassa kauden parasta peliä, playoffseissa musta hevonen. Junnut todella hyvässä iskussa, sanoisin että kirkkaimman tavoittelu Jyväskylä-Espoo välillä. Naisillakin taitaa kulkea..
Joo, offtopiciksi meni, mutta huomenna siis 2. välieräottelu Blues-Kärpät Matinkylä Gardenissa klo 18. Sinne, fanikatsomoaki?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuolla Jokereiden puolella kerrottiin tietona, notta Strömberg ja Lehterä siirtyvät Jokereista Bluesiin.

Osaako kukaan kertoa näistä kavereista enempää?
 

Bandana

Jäsen
Juhaht kirjoitti:
Tuolla Jokereiden puolella kerrottiin tietona, notta Strömberg ja Lehterä siirtyvät Jokereista Bluesiin.

Osaako kukaan kertoa näistä kavereista enempää?

Kovia pelimiehiä ovat ainakin olleet, mutta liekö aika ajanut jo miehistä ohi?

Mielenkiintoinen välieräsarja tosiaan meneillään, ja toivottavasti junnut hoitavat homman. Tähän väliin olisi mielenkiintoista saada jonkinlaista historiikkia A-junnujen menestyksestä. Mane? Anyone?
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Juhaht kirjoitti:
Tuolla Jokereiden puolella kerrottiin tietona, notta Strömberg ja Lehterä siirtyvät Jokereista Bluesiin.

Osaako kukaan kertoa näistä kavereista enempää?

Vaikutti mielestäni vain huonolta heitolta ilman mitään faktapohjaa, mutta kaikkihan on mahdollista. Itse en tähän usko.

Ja ei: En osaa. Kaipahan noiden pitäisi ihan pelimiehiä olla. Ainut peli, jonka olen heiltä nähnyt oli tuo viime perjantaina pelattu matsi. Sen perusteella: taitavia, mutta löysiä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jääkuutio kirjoitti:
Vaikutti mielestäni vain huonolta heitolta ilman mitään faktapohjaa, mutta kaikkihan on mahdollista. Itse en tähän usko.

Itse uskon, syynä jo ihan se, että Blues (lue: Summanen) on ollut erittäin aktiivinen a-juniori-ikäisten pelaajien houkuttelussa Espooseen. Sekä Strömbergille että Lehterälle on myös jätetty tarjous (vai tarjouksia?), joissa on kyllä kieltämättä luvattu aika paljon. Siirtyihän Kurkikin Espooseen osittain juuri siksi, että miehelle taattiin peliaikaa liigassa. Aika kova lupaus, mutta onneksi se Kurjen kohdalla pystyttiin pitämään. Saa nähdä miten käy näiden kanssa.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Strömberg pystyy ainakin A-junnuissa heiluttamaan verkkoja kovaa tahtia. Voi olla potentiaalinen kaveri. Lehterästä en suuria odottelisi, mutta katsotaan nyt, eihän sitä koskaan tiedä. Ja kesän aikana ehtivät pojat kehittyä paljonkin.

Edit.
Niin ja Bluesin A-junnuihin on tulossa ensi kaudeksi puolustaja Pohjois-Amerikasta. Saa nähdä minkälainen pelimies on kyseessä...
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Emilio kirjoitti:
Niin ja Bluesin A-junnuihin on tulossa ensi kaudeksi puolustaja Pohjois-Amerikasta. Saa nähdä minkälainen pelimies on kyseessä...
Onko tietoa onko kotimainen vai joku American?
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Jori Lehterä on pelisilmältään yksi ikäluokkansa parhaimpia pelaajia. Loistavia ja erilaisia oivalluksia, sekä hyvä pelinjohtaja. Heikkouksia on ajoittain aika kova ylimielisyys ja semmonen fleguilu. Vähän niin kuin Lehtonen, mutta vähemmän hehkutettu ja keskushyökkääjä tyyppiä.
Jotenkin vaan vaikea uskoa että Pulu tulisi Espooseen, kuitenkin ollut aina Jokereiden miehiä, vaikka espoolainen onkin.

Strömbergistä en sen paremmin osaa sanoa kuin, että maaleja osaa tehdä.
Ja siirto olisi lähes yhtä outo kuin Lehterän kohdalla.

Edit. Lisätään nyt vielä se, että Jorkka taisi päästä nyt talvella ensimmäisiä kertoja ikäluokkansa maaotteluita pelaamaan. Asenteensa takia jäänyt aina esimerkiksi Jonde Enlundin ja Lindgrenin taakse, ja ei oikein istu nelosketjun muottiin.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Emilio kirjoitti:
Strömberg pystyy ainakin A-junnuissa heiluttamaan verkkoja kovaa tahtia. Voi olla potentiaalinen kaveri. Lehterästä en suuria odottelisi, mutta katsotaan nyt, eihän sitä koskaan tiedä. Ja kesän aikana ehtivät pojat kehittyä paljonkin.
Itse olisin päinvastaista mieltä. Lehterässä on hyvinkin aineksia vähintäänkin uudeksi Santalaksi, Strömberg taas on ainakin toistaiseksi vain hyvä juniorimaalintekijä. Kummankin pelityyliä voisi kuvailla flegmaattiseksi, mutta Lehterä on minun vähäisten havaintojeni perusteella näistä kahdesta se potentiaalisempi tapaus.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
eh kirjoitti:
Itse olisin päinvastaista mieltä. Lehterässä on hyvinkin aineksia vähintäänkin uudeksi Santalaksi, Strömberg taas on ainakin toistaiseksi vain hyvä juniorimaalintekijä. Kummankin pelityyliä voisi kuvailla flegmaattiseksi, mutta Lehterä on minun vähäisten havaintojeni perusteella näistä kahdesta se potentiaalisempi tapaus.
Olet oikeassa. Strömberg ei osaa edes luistella ja on se flegmaattisempi. Eri asia tietenkin on, miten Summasen treenautus puree kumpaankin, sillä Summanenhan heistä tekee NHL-pelaajia. On Summanen ainakin ennen saanut luistelua pelaajilla parannettua roimasti.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eh kirjoitti:
Itse olisin päinvastaista mieltä. Lehterässä on hyvinkin aineksia vähintäänkin uudeksi Santalaksi, Strömberg taas on ainakin toistaiseksi vain hyvä juniorimaalintekijä. Kummankin pelityyliä voisi kuvailla flegmaattiseksi, mutta Lehterä on minun vähäisten havaintojeni perusteella näistä kahdesta se potentiaalisempi tapaus.
Kieltämättä mielenkiintoinen kaksikko tämä Lehterä ja Strömberg. Pisteitä on tullut vuodesta toiseen hyvin, mutta maajoukkuepelit ovat jääneet vähiin. Myöskään scoutit eivät ole olleet kovin innoissaan kaksikosta, koska Lehterää ei ole edes rankattu listoille ja Strömberg on viidentenä Jokeripelaajana sijalla 160 eurooppalaisista kenttäpelaajista. Kokoa molemmilla on (186/187 cm) ja taitoa, joten jostain homma kiikastaa. Asenne ja luistelu?

Huhtikuussa pelattavaan U-20 turnaukseen on valittu Strömberg, mutta ei Lehterää. Joukkueessa ei ole edes mukana näemmä liigan vakikokoonpanoissa olevia, joten Lehterällä petrauksen paikka mikäli aikoo päästä kisoihin ensi vuonna.

http://www.finhockey.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=194845
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Turpaan sitten tuli jatkoerässä, kun Bambi päätti hyökkäyspäässä kaataa Kärppä-pelaajan.
Olisi ollut paikat tehdä tarvittavat maalit, mutta kädettömyys vaivasi taas.
Harmittavasti jää sunnuntain matsi väliin.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Näin tällä kertaa. Olisi voinut kääntyä Bluesillekin, mutta Kärppien veskari pelasi aivan huikean pelin. Harmi, että pelin paras kenttäpelaaja oli lopulta se ratkaiseva tekijä. No, sunnuntaina uudestaan.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Olipahan vittumainen loppu: aika selkeä filmi Kärpältä, Lehtonen boxiin ja ratkaisu neljällä kolmea vastaan.

Bluesilla oli helvetisti paikkoja, mutta ei käynyt tuuriakaan. Kolme tolppaa ja lukuisia kertoja kiekko pyöri aivan maaliviivalla.

Vittumainen fiilis jäi, mutta ihan hyvä peli anyway.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Niinhän siinä kävi A-junnujenkin osalta, että häviö tuli niukasti, 3-2. Sarjat sekä miehillä että junnuilla ovat huomenna katkolla. Itse menen seuraamaan junnuja Matinkylään.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Harmittavasti jäi tänään aikatauluongelmien takia matsi väliin. Onneksi nousivat tuosta toisen erän lopun alivoimamaalista. Oulussa sitten ratkeaa nähdäänkö Gardenissa finaaleja vai pronssimatsi.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Hieno voitto tuli tänään. Joukkueen tähdet Lehtonen ja Flinck sitten ratkaisivat tämän jännitysnäytelmän. Olin aika varma, että tämä hävitään kun Kärpät sai pahimpaan mahdolliseen paikkaan maalin eli toisen erän viimeisillä sekunneilla alivoimalla. No siitä noustiin hienosti sitten päätöserässä. Saakeli kun tulee nämä junnujen ja miesten pelejä samoina päivinä. Tiistainakin täytyy LA-Areenalle mennä, vaikka tuolta Kärppien nettisivulta näkisi näitä A-junnujen pelejä.
 

Alonzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Lauri kirjoitti:
Kärpät sai pahimpaan mahdolliseen paikkaan maalin eli toisen erän viimeisillä sekunneilla alivoimalla.

Olipa muuten paskamainen tilanne mistä tuo maali syntyi. Flod virittää viivasta lämäriä, mutta maila ei kestä ja lapa lentää komeassa kaaressa maalintaakse. Kiekko sen sijaan päätyi lähimmälle kärppä pelaajalle,joka karkasi läpiajoon..
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Niin päättyi Junnujen taival välieriin.

Mutta hyvää taistelua tämäkin sarja, näistä tulee vielä pelimiehiä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Torstaina sitten pronssimatsia katsomaan. Josko jotain killutinta kaulaan saisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös