Kiekko-Espoon fanikulttuuri

  • 140 582
  • 597

trap

Jäsen
Tästä ehdottoman samaa mieltä, siellä kannattaisi välillä koittaa ihan perus Espoo-huutoja enemmän, niin muu halli saattaisi lähteä mukaan. Ja vähän rauhallisemmassa tahdissa, päätykatsomo on mielestäni vetänyt paremmin mitä seisomakatsomo tuon suhteen viime aikoina, turhan nopeaksi mössöksi menee usein nuo Espoo *klap klap*it. Ja tietyt tahot ottaa tämän tietty vittuiluna, mutta onhan osan lauluista sanatkin vähän sellaisia että en tiedä pitääkö niin hyvin paikkaansa (tai onko aina pitänyt) laulajien suhteen nuo "aina loppuun asti tukena" -jutut. Ei sillä, hyvin ovat meteliä pitäneet.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kyllähän se matsi kestää sen verran pitkän ajan että siihen mahtuu niin perus- "Espoo!" ja taputukset - huutoja kuin laulujakin (mä tykkään niistä, eikä ne vaikeita ole). Kyllä siellä seisomakatsomossa - ja myös istumafanikatsomossa - on tuolla Espoo! -huudolla koetettu saada hallia mukaan ja nyt näissä viime peleissä ajoittain onnistuttukin.

Katsomojen sijoittelulla on onnistuttu vähentämään volyymia aika ikävästi. Nimittäin kyllä sen ihan selvästi näkee, että istumafanikatsomossa kannustetaan, mutta se katsomo on sijoitettu niin erilleen hallin muista katsomonosista ettei se kannustus oikein kanna sieltä muualle. Tähän on pakko saada muutos ensi kaudelle.
 

trap

Jäsen
Nimittäin kyllä sen ihan selvästi näkee, että istumafanikatsomossa kannustetaan, mutta se katsomo on sijoitettu niin erilleen hallin muista katsomonosista ettei se kannustus oikein kanna sieltä muualle.
Totta. Jopa vieressä olevasta seisomakatsomosta niin pahasti erillään, että helposti menee näillä katsomoilla samanaikainen kannustus eri tahtiin. Ei ole kyllä mennyt ihan putkeen tämä uudistus, ikävä kyllä.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Kyllähän se matsi kestää sen verran pitkän ajan että siihen mahtuu niin perus- "Espoo!" ja taputukset - huutoja kuin laulujakin (mä tykkään niistä, eikä ne vaikeita ole). Kyllä siellä seisomakatsomossa - ja myös istumafanikatsomossa - on tuolla Espoo! -huudolla koetettu saada hallia mukaan ja nyt näissä viime peleissä ajoittain onnistuttukin.

Katsomojen sijoittelulla on onnistuttu vähentämään volyymia aika ikävästi. Nimittäin kyllä sen ihan selvästi näkee, että istumafanikatsomossa kannustetaan, mutta se katsomo on sijoitettu niin erilleen hallin muista katsomonosista ettei se kannustus oikein kanna sieltä muualle. Tähän on pakko saada muutos ensi kaudelle.

Joo, en missään tapauksessa tarkoittanut sitä, että nuo laulut pitäisi lopettaa.Tarkoitin lähinnä sitä, että nuo yksinkertaisemmat kannustushuudot helpolla rytmillä olis ehkä "parempi runko" tolle kannustukselle ja noiden yksinkertaisten juttujen lisäksi sitten niitä biisejä esimerkiksi.

Ja sitten vielä: Olisko kuitenkin harkittava jotain möykkävälinettä tahdittamaan taputuksia ja kannustuksia ainakin joskus, vaikka ne rummut ei kuulukkaan lätkämatsiin.....

Ystävällisesti kusuu han.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Joo, en missään tapauksessa tarkoittanut sitä, että nuo laulut pitäisi lopettaa.Tarkoitin lähinnä sitä, että nuo yksinkertaisemmat kannustushuudot helpolla rytmillä olis ehkä "parempi runko" tolle kannustukselle ja noiden yksinkertaisten juttujen lisäksi sitten niitä biisejä esimerkiksi.

Ja sitten vielä: Olisko kuitenkin harkittava jotain möykkävälinettä tahdittamaan taputuksia ja kannustuksia ainakin joskus, vaikka ne rummut ei kuulukkaan lätkämatsiin.....

Ystävällisesti kusuu han.

Joo, en sillä ottanutkaan että olisit niin tarkoittanut. Ja ymmärrän ja jaan pointin.

Tuota möykkävälineasiaa minäkin pohdin. On jopa vähän huvittavaa kuinka suuria intohimoja (lähinnä vastaan) rumpu aiheuttaa. Onhan se toki aika hölmöä jos "kannustuksena" kuuluu lähinnä armonton paukutus, niin kuin tuolla meidän seuraavalla vierasjoukkueella. Tuolla seisomakatsomossa olevana olen vain huomannut että kyllä siitä läpi pelin taputtamisesta kädet väsyy ja kipeytyy aika lailla.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Miksi hävettäisi? Voitko vähän avata tätä sanavalintaasi?

Voin. Tällä kaudella päätykatsomo on ollut säälittävä johtuen osittain siitä, että (silloin tällöin) meteliä pitävä seisomokatsomo on hoitanut kannustuspuolen lähes täysin. Puolityhjälle katsomolle nauravat omatkin fanit ja ainakaan itse en istu siellä kun peleissä jossa on yli 5500 katsojaa.

Mutta se siitä. Välierissä meno on ollut hyvää ja tahti eikun vaan paranee. Ens kaudeksi Ultras 403 pystyyn!
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Joo, en sillä ottanutkaan että olisit niin tarkoittanut. Ja ymmärrän ja jaan pointin.

Tuota möykkävälineasiaa minäkin pohdin. On jopa vähän huvittavaa kuinka suuria intohimoja (lähinnä vastaan) rumpu aiheuttaa. Onhan se toki aika hölmöä jos "kannustuksena" kuuluu lähinnä armonton paukutus, niin kuin tuolla meidän seuraavalla vierasjoukkueella. Tuolla seisomakatsomossa olevana olen vain huomannut että kyllä siitä läpi pelin taputtamisesta kädet väsyy ja kipeytyy aika lailla.

Vois joskus kokeilla tollasta jänisräikkää x 10 tai noita veneilykaupossa myytäviä "spraypullotorvia" jolsei se rumpu kerta käy ;)
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Voin. Tällä kaudella päätykatsomo on ollut säälittävä johtuen osittain siitä, että (silloin tällöin) meteliä pitävä seisomokatsomo on hoitanut kannustuspuolen lähes täysin. Puolityhjälle katsomolle nauravat omatkin fanit ja ainakaan itse en istu siellä kun peleissä jossa on yli 5500 katsojaa.

Okei, eli minun pitäisi hävetä omaa touhuani sen takia, että olen yksi harvoista, jotka yrittävät kannustaa istumafanikatsomossa? Sanopa milloin istuvat fanit ovat kannustaneet seisovia enemmän? Ehkä silloin kun seisovia ei ollut ollenkaan. Kyllä itse olen lähtenyt siitä ajatuksesta, että seisovat kannustavat enemmän ja istuvat komppaavat siinä mukana. Joskus homma on toisinpäin, mutta mitä väliä? Pääasia, että joku kannustaa, eikö niin?

Vai pitäisikö minunkin hävetä teidän touhua? Mitä hiton Ultras, kannustatte pari kertaa erässä ja vasta pleijareissa kun taas fanikatsomot kannustavat koko kauden, hävetkää!

Ei näin. Minusta kaikki kannustus on plussaa, ja niin sen pitäisikin olla. Ei ole ihmekään, että Bluesin fanitoiminta on periaatteessa hanurista, jos muutkin ajattelevat samalla tavalla kuin sinä. Dissataan niitä, jotka kannustavat puolityhjässäkin katsomossa... Silloin saa minun puolesta pysyä poissa kokonaan.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Okei, eli minun pitäisi hävetä omaa touhuani sen takia, että olen yksi harvoista, jotka yrittävät kannustaa istumafanikatsomossa? Sanopa milloin istuvat fanit ovat kannustaneet seisovia enemmän? Ehkä silloin kun seisovia ei ollut ollenkaan. Kyllä itse olen lähtenyt siitä ajatuksesta, että seisovat kannustavat enemmän ja istuvat komppaavat siinä mukana. Joskus homma on toisinpäin, mutta mitä väliä? Pääasia, että joku kannustaa, eikö niin?

No voi nyt jeesus. Onko tästä ihan pakko väkisin ruveta vääntämään riitaa?

Puolityhjä istumafanikatsomo ON häpeällinen ja hävettävä asia, mutta ei se nyt NIIDEN häpeä ole jotka siellä istuvat! Ei kukaan ole niin väittänytkään. Miksi tämä pitää aina ottaa itseensä?

Hyvin silti ymmärrän jos jotakuta nolottaa siellä*istua.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Okei, eli minun pitäisi hävetä omaa touhuani sen takia, että olen yksi harvoista, jotka yrittävät kannustaa istumafanikatsomossa? Sanopa milloin istuvat fanit ovat kannustaneet seisovia enemmän? Ehkä silloin kun seisovia ei ollut ollenkaan. Kyllä itse olen lähtenyt siitä ajatuksesta, että seisovat kannustavat enemmän ja istuvat komppaavat siinä mukana. Joskus homma on toisinpäin, mutta mitä väliä? Pääasia, että joku kannustaa, eikö niin?

Vai pitäisikö minunkin hävetä teidän touhua? Mitä hiton Ultras, kannustatte pari kertaa erässä ja vasta pleijareissa kun taas fanikatsomot kannustavat koko kauden, hävetkää!

Ei näin. Minusta kaikki kannustus on plussaa, ja niin sen pitäisikin olla. Ei ole ihmekään, että Bluesin fanitoiminta on periaatteessa hanurista, jos muutkin ajattelevat samalla tavalla kuin sinä. Dissataan niitä, jotka kannustavat puolityhjässäkin katsomossa... Silloin saa minun puolesta pysyä poissa kokonaan.

Mulle ei nyt ihan auennut et miksi sun pitäisi hävetä sun kannustusta? Jos mua hävettää istua Bluesin fanikatsomossa, niin mitä se sun kannustukseen liittyy? Hyvä vaan että siellä ne kymmenen ihmistä jaksaa taputtaa käsiään yhteen.

Ja mitä tohon Ultras 403:seen tulee, niin ilmeisesti sun huumorintaju ei ihan tälläkään kertaa riittänyt. Pointti on kuitenki se, että tiedän kymmeniä ihmisiä jotka haluavat kannustaa, muttei halua "leimautua" päätykatsomon hivenen säälittävään ryhmään. Sen takia tekisi koko hallin ilmapiirille jos esim. 403:seen ilmestyisi enemmän ryhmää loppu- ja ensi kauden peleihin luomaan tunnelmaa. Sitä paitsi sieltä näkee pelin pikkaisen paremmin kuin fanimaailmasta.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eiköhän tässä yksi taustalla oleva syy ole myös se että kai tuo Fanimaailma aika monella mittarilla epäonnistui aika lailla jos nyt ihan rehellisiä ollaan? Siihen syy ei tietenkään ole niissä jotka siellä istuvat, varsinkaan jos vielä kannustavatkin mutta kyllä minä ainakin ymmärrän oikein hyvin niitä jotka harkitsevat siirtymistä muualle ensi kaudeksi. Ja hyvä että harkitsevat edes sitä, uskoisin että Kärpille kun oltaisi hävitty niin ensi kaudella olisi ollut aika monta kausikortin ostajaa vähemmän, valitettavasti.

Pitkällä tähtäimellähän olisi oikein hyvä jos edes 4-5 hengen porukoita olisi ympäri hallin, mielummin ehkä hieman isompia ryppäitä. Toki jossain pitää olla ns se pääjoukko ja näkisikin että se tulee olla nykyisessä seisomakatsomossa ellei radikaalimpaa uudistusta tehdä. Nykyisen fanimaailman kohtalo jäänee nähtäväksi mutta nykyisessä muodossaan tuskin on kovinkaan monelle mieluinen, näin olen ainakin asiaa tulkinnut.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minusta ei ole mitään järkeä alkaa jakaa porukkaa vielä kolmanteen fanikatsomoon, kun kahdenkin kanssa on vaikeuksia silloin, kun halli ei ole täynnä. Meidän kokoisella faniryhmällä kaikkien pitäisi istua/seisoa samassa katsomossa tai ainakin vierekkäisissä jolloin välissä ei saa olla hallirakenteita.

Jos puolityhjä fanikatsomo on häpeällinen, hävettävä ja säälittävä juttu, niin ehkä asialle pitäisi tehdä jotain. Niinkö se tehdään, että jakaudutaan vielä enemmän pitkin hallia?

Jos päätyfanikatsomoa sanotaan säälittäväksi ja että siellä istuville nauretaan, niin kai sitä pikkasen ottaa itseensä kun on koko kauden yrittänyt saada tuon paskan toimimaan, ja ensi kaudella mennään samalla virallisella fanikatsomo-asetelmalla. Kannattaa muistaa, että istumakatsomossa on hyvin monta pitkän linjan Espoolaiskannattajaa, jotka eivät ehkä häikäise äänenkäytöllään vaan sitoutumisellaan. Se on erittäin tärkeä asia, tärkeämpi kuin hetken kiimassa saatu lauluinto. Vai sanoiko joku Reiskalle, että mikset sä kannusta?

Näyttää siltä, että pahin skenaario toteutuu, fanit jakaantuvat pitkin hallia ja kohta kukaan ei kannusta. Onhan se hyvä, jos saatte jonkinlaisen nipun sinne 403:seen, mutta onko se tarpeeksi iso? Jos pari kaveria on jostain matsista pois, loppuuko kannustus sitten kokonaan?

Itse olen edelleen sitä mieltä, että Bluesin kannattaisi järjestää kaikille avoin fani-ilta, jossa jokainen pääsisi kertomaan toimistolle ideoistaan ja mistä vaan, mikä koskee seuraa. Samalla nähtäisiin, kuinka montaa homma enää edes kiinnostaa. Näin saataisiin viesti menemään perille ilman mitään protesteja ja äänetöntä eri katsomoihin jakautumisia.

Jos Blues ei voita mestaruutta tällä kaudella, ensi kaudella tuskin on kovin montaa äänekästä fania enemmän kuin tällä kaudella ja tuolla määrällä ei oikeasti kannusteta äänekkäästi kolmessa eri paikassa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jaaha, taas mennään. Osin vanhoja juttuja jauhetaan uudelleen. No, mennään sitten itsekin.

Ei kai tää homma etene jos kukaan ei ehdota mitään, joten miten ois jos homma alotettas vaikka riviltä 26 Jere Lehtisen kunniaksi? Siitä sitten vaan lähistöltä ostelmaan lippuja. … Toivottavasti 403 pystyy jossain vaiheessa haastaa oikean fanilauman! ;)

Ei tietenkään etene, jos kukaan ei tee mitään. 404 taisi kuitenkin jäädä kirjoittelun asteelle. Mutta siitä vaan haastamaan. Sovitut myllyt sitten pihalla ;)

kun siellä seisomakatsomossa jengi tykkää laulella kaikenlaisia ihan hyviäkin kannattelulauluja niin ootteko koskaan miettiny tällasia vähän yksinkertasempia juttuja.Joskus maailmassa ihan toi perus Espoo Blues, Espoo Blues kannustus taputusten tai ihan jopa rummun (ja joo, tiedetään rumpu ei kuulemma kuulu lätkäkatsomoon) toimi aika hyvin.Kun me Suomalaiset kuitenkin ollaan ehkä vähän ujoja kannustamaan, niin noi vaikeemmat laulut saattaa joskus jopa vähän tappaa sitä muun katsomon kannustamista.

Tästä ehdottoman samaa mieltä, siellä kannattaisi välillä koittaa ihan perus Espoo-huutoja enemmän, niin muu halli saattaisi lähteä mukaan. Ja vähän rauhallisemmassa tahdissa, päätykatsomo on mielestäni vetänyt paremmin mitä seisomakatsomo tuon suhteen viime aikoina, turhan nopeaksi mössöksi menee usein nuo Espoo *klap klap*it. Ja tietyt tahot ottaa tämän tietty vittuiluna, mutta onhan osan lauluista sanatkin vähän sellaisia että en tiedä pitääkö niin hyvin paikkaansa (tai onko aina pitänyt) laulajien suhteen nuo "aina loppuun asti tukena" -jutut. Ei sillä, hyvin ovat meteliä pitäneet.

Tähän nyt voisi sanoa kauniisti sanoa, että totta vitussa on mietitty ja paljon onkin. Fakta on, että Baronalla ei suurin osa katsomosta tule osallistumaan chantteihin. Hienoa kuitenkin on, että seisomakatsomoon tulleet pikkujunnut osaavat noiden laulujen sanoja. Lauluja lauletaan kuitenkin monelle eri kohderyhmälle, jos näin sen haluaa sanoa eli itselle, omille ja vieraille. Eikä niiden chanttien sanoja kannata ottaa kirjaimellisesti. Kannustuksen tappamisesta, noita lauluja on vedetty enemmän ekan erän aikana. Mitä pidemmälle peli on mennyt, sitä enemmän suhteellisesti on noita yksinkertaisia kannustuksia ollut. Viimeisessä ässä-matsissa ekassa erässä 4-5 laulua ja loput sitä ”normikannustusta” eli Espoo –läps-läps. Faktaa on myös se, että noita perushuutoja ei jaksa myöskään kukaan vetää koko matsia läpi (paitsi Joey), joten tuskin haittaa jos välillä lauletaan. On nimittäin muutaman kerran todettu, kun on koko erä vedetty Espoo-Espoo huutoa. Kiimaisissa matseissa tilanne on luonnollisesti eri, eli vaatii pelisilmää miten kannustetaan. Sekä myös muiden katsomoiden seurantaa. Ja onhan käynyt niinkin, että muut katsomot ovat kannustaneet meidän laulun yli, mikä on ihan ok.

Espoo-läpsy-läpsy on siitä huono nykyään (kuten aiemmin on moneen kertaan todettu), että taputukset lähtevät hallitulla temmolla, mutta jo parin läpsyn jälkeen mennään aivan liian nopeasti. Muiden katsomoiden on mahdoton päästä tuohon mukaan, koska se kuulostaa puurolta. Kiistelty rumpu auttaisi tuohon, kunhan rumpua tosiaan käytetään tahdittamiseen, ei vain äänen tuottamiseen. Ässä-matsissa rumpua olisi voinut käyttää, mutta se taisi olla silloin jossain muualla.

Ja lopuksi tähän kohtaan voisi Jani31:lle todeta, että ihan tavallisia suomalaisia me siellä fanikatsomossa ollaan. ja trapille, vittuiluna otettu ; )


Tuohon keskusteluun päätykatsomon säälittävyydestä (ja runkosarjassa myös seisomakatsomon) liittyen täytyy kompata Toni85:ttä. Kun tuota kritiikkiä paskasta fiiliksestä matseissa ym. tulee, niin luonnollisesti katsomossa olevat ja kannustavat ottavat sen itseensä. On tullut kuittailua monta kertaa sekä omilta että vierailta ja moneen kertaan olen itsekin sellaiseen tällä palstalla vastannut. Puolityhjä istumafanikatsomo on häpeällinen, mutta keneen tuollainen kritiikki oikein sitten on kohdistettu? Ja kenen kuuluisi parantaa tuota tilannetta? Vai onko se vain kirjoittajan toteamus, että katsomo on paska, mutta ei kuulu mulle parantaa sitä?

Jos mua hävettää istua Bluesin fanikatsomossa, niin mitä se sun kannustukseen liittyy? Hyvä vaan että siellä ne kymmenen ihmistä jaksaa taputtaa käsiään yhteen.

Ja mitä tohon Ultras 403:seen tulee, niin ilmeisesti sun huumorintaju ei ihan tälläkään kertaa riittänyt. Pointti on kuitenki se, että tiedän kymmeniä ihmisiä jotka haluavat kannustaa, muttei halua "leimautua" päätykatsomon hivenen säälittävään ryhmään. Sen takia tekisi koko hallin ilmapiirille jos esim. 403:seen ilmestyisi enemmän ryhmää loppu- ja ensi kauden peleihin luomaan tunnelmaa. Sitä paitsi sieltä näkee pelin pikkaisen paremmin kuin fanimaailmasta.

Parissa matsissa tällä kaudella meitä on ollut seisomassa valehtelematta noin 10-12 tyyppiä. En kuitenkaan ymmärrä, miksi katsomossa olleiden olisi sitä pitänyt hävetä. Päinvastoin. Tuohon toiseen kappaleeseen on pakko puuttua. Millaista tämä leimautuminen päätykatsomon säälittävän ryhmän jäseneksi on?

(Fanimaailmasta ei jaksa aloittaa jauhamaan. Lyhyesti vaan että paskan möivät).

Jos saatte sinne 403:een koko matsin ajan kannustavaa porukkaa, niin hyvähän se olisi. Hallissa ei koskaan ole liikaa kannustavia. Mutta nyt sitten kun tuo on otettu puheeksi, niin odotan myös tekoja ja ääntä matseissa. Ettei homma jää vaan jauhannaksi keskustelupalstoilla.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Ja lopuksi tähän kohtaan voisi Jani31:lle todeta, että ihan tavallisia suomalaisia me siellä fanikatsomossa ollaan. ja trapille, vittuiluna otettu ; )

Joo, en mä sitä epäile.Senverran monta vuotta on noissa matseissa tullu juostua, et kyllä mä tiedän minkä näköstä ja kokosta jengiä sielä fanikatsomossa ja seisomakatsomossa pyörii, tiedän jopa sut ulkonäöltä(fanipaidasta).Eli ei ollu tarkotus arvostella eikä dissata teidän juttuja, tosi hyvää kannustausta siellä teillä. Tarkotin oikeestaan sitä, että kun on itelläkin jo jonkinverran maileja mittarissa (eli oon jo vanha äijä :) ), niin mä oon kokenu että toi lauleskelu ja tommonen ei oo ehkä se mun juttu ja mä uskon että moni muu "vanhus" voi ajatella näistä samoin.Eli jos noita taputuksia yksinkertaistettas ja/tai rytmitettäs jollain (rumpu tai??) niin vois olla helpompi taputtaa siinä mukana ja joskus vähän huutaakki.

Ja tosta rytmistä vielä, että kun toi meidän halli on kuitenkin pitkä niin sen taptap rytmin pitäis olla aika rauhallinen jotta se taputus/kannustus pysyis kasassa läpi koko hallin. Äänen kulkeminen läpi kestää nääs hetken, ja hitaammat jää jälkeen hallin toisessa päässä jos taputetaan nopeesti.

Ja muuten, mulla on sellanen harmaa pipo, jossa on sellanen hauska (tai ainakin mukahauska) iso valkonen teksti.
 

EB#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Pariin peliin on lipun nyt ostettu 403:seen (ennen aina 404 tai 405). Tänään voitas vähän harjotella huuhtoja Matinkylässä vaikkapa kello 19 alkaen. Onko tulijoita?
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mistä tämä Espoon Sparta setti tulee ja onko sitä ehditty hyödyntää esim. fanikamoissa?

Sparta on Matikaisen lanseeraama termi, joka hänen mielestään kuvaa Bluesin joukkuetta. Mielestäni ei ole kertaakaan käytetty missään fanituotteessa, vaikka voisi ihan hyvin kokeilla esimerkiksi huiviin. Huiveja, kun muutenkin voisi olla enemmän erilaisia, kun se joka näyttää aivan SaiPan huivilta. Olisin itsekkin muuten ostanut.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siihen 403:een on huomiseksi lippu, mutta luulenpa että homma menee silti päätybaarissa mesoamiseksi tällä kertaa kun siellä tulee ehkä nähtyä ihmisiäkin pelin lisäksi. No, kaipa sielläkin saa virittää tunnelmaa pystyyn, elleivät safkanvetäjät sitten häiriinny liikaa... Arkimatsissa aion mesota 403-joukossa kyllä muiden mukana sitten.
 

trap

Jäsen
Seisomakatsomossa lienee tänään rumpu mukana rytmittämässä hommaa. Toivotaan että espoolaisyleisö tukee joukkuettaan kaikin keinoin, Valtra-katsomon monotoninen kymmenien rumpujen jatkuva pauke voi olla tietty hankala peittää, mutta kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Seisomakatsomossa lienee tänään rumpu mukana rytmittämässä hommaa. Toivotaan että espoolaisyleisö tukee joukkuettaan kaikin keinoin, Valtra-katsomon monotoninen kymmenien rumpujen jatkuva pauke voi olla tietty hankala peittää, mutta kuitenkin.

Vetoan kaikkiin että - oli rumpu tai ei - niin nyt ei aloiteta mitään rumpukeskustelua. Tahdittajana se mielestäni on OK, jos sitä osataan käyttää. Rummutusta - jossa se paukutus on itsetarkoitus ja muodostaa koko "kannustamisen" perustan - tullaan tänään myös kuulemaan. Taitaa olla 404:sta käsin.

Mutta ääntä ja käsiä kaikkiin katsomonosiin! Itse olen poikkeuksellisesti tänään 403:ssa. Vittu kun jännittää.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pe 1.4 Blues-Jyp

Pitkästä aikaa piippuhyllyllä (403), koska mukana oli Jyppiä kannattava työkaverini (taisi olla katsomonosan ainoa laatuaan). Varsin hyvä fiilis oli sielläkin.Taputuksia tuli läpi ottelun ja ajoittain - varsinkin vikassa erässä - mentiin huutoihinkin mukaan. Hieno oli fiilis kun rumpujen pärinä hukkui ESPOO -huutoaaltoon!

Sen verran katoin että stondiksessa oli tilaa (päädyn fanikatsomossa todella paljon tilaa) ja vähän kyllä pistää ärsyttämään se kun muistan kuinka vikassa Ässäpelissä sinne stondikseen olisi ollut tulossa nuoria Blueskannattajia kannustamaan mutta järkkärit käännyttivät ovelta takaisin kun ei ole BFC:n korttia. Ymmärrän kyllä, että vierasfanit halutaan pitää sieltä poissa mutta _vähän_ pelisilmää saisi olla!
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Sisääntulo...

Hieno nyanssi muuten toi, että tästä ajokoirajutusta on otettu ikäänkuin teema näihin peleihin.
Hetken piti ihmetellä alkushown aikana tuota koiranhaukuntaa ennenkuin Eurola kuulutti, että "on aika päästää ajokoirat irti...".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös