Blues kaudella 2011 - 2012

  • 259 040
  • 754

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Taustalla voi olla ihan sekin, että Juuson ollessa pieni, isänsä pelasi muutaman kauden Ruotsissa, olisiko sieltä tarttunut ruotsinkieli mukaan.

Nopealla laskumenetelmällä Juuso oli 4-vuotias, kun isäpappa lähti lätäkön toiselle puolelle, eli ainakin päiväkotiruotsi on varmasti tullut tutuksi. Koulua ei tainnut kuitenkaan ehtiä aloittamaan siellä.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tänään Kerhon voittomaalin teki snaipperi Jere Sallinen ja Aleksi Laakso oli itseoikeutetusti erinomaisena puolustavana puolustajana kentällä ottelun viimeisellä minuutilla, joten tasoitus jäi haaveeksi...

Mietin vaan, että ei oikein pärjätä, mutta silti on paljon potentiaalisia pelaajia jotka eivät meinaa mahtua kokoonpanoon. Kun Ramstedt tulee takasin niin tippuuko erittäin pirteästi pelannut Valtteri Virkkunen vai Bluesin paras hyökkääjä Juuso Ikonen kokoonpanosta? SaiPaa vastaan näki muun paskan pelaamisen lisäksi, että Ikosen juonikkuutta oltais kaivattu...

Sitten Tomi Ståhlhammar vaikuttais ihan potentiaaliselta, muttei mahtunut kokoonpanoon. Sama juttu Miro Aaltosen kanssa, mutta potentiaalia vielä huimasti enemmän. Roope Ranta taas on saanut näytönpaikkoja useita, mutta tekee 40 pistettä vasta ensi kaudella jossain SaiPassa tms.

Cami Miettinen tuskin tippuu kokoonpanosta, mutta taitoja olis suurempiinkin tehoihin. Kähy oli ihan huikea Eavesin vierellä, mutta nyt melkein rivimies. Kuuselassa on potentiaalia olla pistepörssin kärkisijoilla, kuten Ramstedissa ja Hannulassa. Puolustuksessa Varakas on ollut heikoin lenkki ja välillä taas on joukkueen paras puolustaja ja kultakypärä toisinaan. Ari Vallin EHT tasoa, mutta aika rivimies tätä nykyä. Kurjen nousut ovat legenda, mutta silti hänessäkin on ainesta vaikka mihin.

Niin mikä on mun kirjoituksen pointti? Se on se, että meillä on paljon potentiaalisia pelaajia, mutta jostain syystä ei vaan pärjätä. Mun mielestä joukkue on helvetin hyvä paperilla, vaikka onkin liigan halvimpia...
 
Niin mikä on mun kirjoituksen pointti? Se on se, että meillä on paljon potentiaalisia pelaajia, mutta jostain syystä ei vaan pärjätä. Mun mielestä joukkue on helvetin hyvä paperilla, vaikka onkin liigan halvimpia...

Tavallaan vastasitkin itse itsellesi; Kähyllä ei ole enää sitä Eavesia vieressä. Pelkän potentiaalin varaan ei joukkuetta voida rakentaa, jopa Granlundin kaltaiset superlupaukset tarvitsevat sen villepeltosen siihen näyttämään esimerkkiä ja kantamaan vastuuta niinä iltoina kun lahjakkus ja potentiaali ei riitä. Mun mielestä sentterit on tärkeimpiä joukkueen osia ja kylmä fakta on se että niistä meillä on tingitty aivan liian kauan. Tällä kaudella tilanne on parantunut puolustuksen kustannuksella.

Tottakai syitä voidaan hakea muista asioista mutta jääkiekko on hyvin yksinkertainen peli. En yhtään ihmettele että Laaksolla ja nuoremmalla Sallisella oli tavallista enemmän näyttöhaluja jengiä vastaan johon he eivät mahtuneet.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Mun mielestä hyökkääjistä pitäisi tiputtaa ihan ekana Hannula ja Töykkälä. Ikonen Hannulan tilalle ja Virkkunen Ikosen tilalle, oli tänäänkin Bluesin yritteliäimpiä hyökkääjiä ja tulostakin saattaisi tulla, jos edes jotain muuta siellä kentällä kiinnostaisi karvata. Lisäksi Ståhlhammar neloseen.

Ramu sitten Sallisen tilalle kuntouduttuaan ja Sallinen nelosen keskelle. Hoitaisi sen roolin varmasti ihan yhtä hyvin, mutta toisaalta saattaisi jopa pystyä pitämään sitä kiekkoa hyökkäyspäässä (vaikkei se usein mihinkään kunnon paikkoihin johdakaan), Töykkälältä puolestaan ei suju kiekollisena tai kiekottomanakaan yhtään mikään. Tänäänkin oli yhdessä tilanteessa hyökkäyspäässä irtokiekko parin metrin päässä ja Töykkälä ehtikin hyvin kiekkoon vain kuljettaakseen sen keskialueelle.

Kaikilta muilta (hyökkääjiltä) löytyy sitä yritystä edes vähän ja esim. Cami on tällä hetkellä suurinpiirtein ainoa, joka niitä paikkoja muille rakentaa.

Kakkosylivoimakin on nyt jo näyttänyt mielestäni ihan kohtuulliselta, mutta eihän siitä kokonaisuudessaan mitään tule, jos Hannulat ja Varakkaat pelaa siitä ensin pahimmillaan toista minuuttia saamatta mitään aikaan. Mielestäni yv:ssä pitäisi pelata tällä hetkellä Eriksson aloittamassa, Cami pyörittämässä, Huhtala ja Kuusela tekemässä maskia/laukomassa ja Hakanpää viivassa (ainoa pakki, jolla on edes vähän luovuutta ja kuti lähtee hyvin, mutta ei saa pelata yv:tä yhtään). Sitten näiden jälkeen voisi kokeilla Kähköstä, Ikosta ja Sallista (pakosta) sekä Clarkea ja Vallinia. Jopa Clarke saa tällä hetkellä enemmän aikaan kuin Varakas.

Pakeista pitäisi sitten ideaalitilanteessa pistää pihalle Varakas ja Clarke, mutta ikävä kyllä ei taida olla korvaajia.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minä en ymmärrä, minkä takia Late peluuttaa parhaita hyökkäyspään osaajia myös alivoimalla... Onko nyt ihmekään, että ylivoima tökkii, kun Eriksson, Kuusela ja kumppanit pelaavat ihan liikaa ja vielä "väärässä" päässä kaukaloa? Meillä on alivoimalle omat erikoismiehet, kuten Sallinen, Sailio, Kähkönen ja Töykkälä. Sailio ei taida pelata alivoimaa enää ollenkaan?

Muutenkin Late näyttää valahtaneen siihen ansaan, että peluutetaan parhaita pelaajia jatkuvasti, jolla yritetään saada tulosta aikaiseksi. Lopputulos on kuitenkin se, että kun homma ei toimi, parhaat pelaajat väsyvät, turhautuvat ja peli menee yksinyrittämiseksi ja kiukutteluksi.

Eilisessä pelissä meidän nelosketjun peliajat olivat seuraavat:
Virkkunen 8.46
Töykkälä 9.44
Sailio 9.33

Ykkösketjulla peliaikaa seuraavasti:
Kuusela 17.37
Eriksson 18.50
Hannula 18.12

HPK:lla vastaavat olivat näin:
Sihvonen 14.45
Paajanen 11.24
Sallinen 13.20

Nieminen 18.46
Piispanen 18.59
Luomala 17.19

Vaikka HPK:n ykkönen pelasi meidän vastaavaa enemmän, heillä peliajat jakaantuivat paljon tasaisemmin. Kukaan ei pelannut alle 10 minuuttia, ja se palvelee ottelun loppua, kuten nähtiin. HPK:lla oli virtaa pelin lopussa, meillä ei.

EDIT: Peliaika-asia korostuu vielä selvemmin pakkeja katsoessa. Varakas-Clarke pari pelasi yli erän mieheen.. Varakkaalla peliaika oli 24.53 ja Clarkella 22.51. Tässä käy nyt samalla tavalla kuin Karalahden kanssa, joka minun mielestäni peluutettiin puhki loppukaudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös