Blogit ja jatkoajan blogistit

  • 15 434
  • 42

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En löytänyt lankaa, jossa jaettaisiin mielenkiintoisia blogeja; omia tai muiden kirjoittamia. Seuraan itse muutamaa blogia, mutten pidä omaa. Varmaan loppuisi käsiteltävä asia nopeasti kesken, enkä koe muutenkaan itseäni niin kynämieheksi, että tarvetta, tai ainakaan suurempaa poltetta kirjoittamiseen olisi.

Seuraamani blogit ovat seksi-, auto- tai urheiluaiheisia. Mitä sitä muuta mies kaipaisikaan? :D En viitsi tähän postata ns. ammattiblogeja vaan nimenomaan tavallisten ihmisten kirjoittamia juttuja.

Tiedätkö sinä mistä löytyy tsekkaamisen arvoisia blogeja? Laitetaan jakoon.

Hanskat pois! Blogi jääkiekkotappeluista suomalaisessa jääkiekossa. Videolinkkejä. Hyvää ajanvietettä.

The Penalty Box Samanlaista kamaa kuin yllämainittu. Kiekkokoiruuksia.

Korjaamolla Korjaamokäyntien vaikeudesta kertova blogi. Merkkikorjaamoasiakkaana löytää paljon tuttuja juttuja ja töissä tulee surffailtua katsomaan, että saatiinko se kiesi kuntoon.

Silkin Kevyt Lea Kolmekymppisen "pettäjänaisen" suorasukaista tarinaa. Uusin löytöni. Alku vaikuttaa lupaavalta, saapa nähdä miten käy, jääkö kiinni vai ei.

100 naistako? Kaadot: 24/100 "Suomalainen perusmies pyrkii 100 naisen pöksyihin. Onnistuuko hän tavoitteessaan vuodessa, vai vaatiiko suoritus enemmän aikaa?". Tavoitteeseen on matkaa, mutta ei se päämäärä vaan... :D

Kaikista pojista ei tule miehiä - Mitä sitten Korkealentoinen kirjoitustapa miehellä, joka aiemmassa blogissaan kuvasi salasuhdettaan. Löysin sattumalta vuosi sitten ja jollain perverssillä tavalla olen kiinnostunut kuulemaan miten miehen käy.

Johtaja Joni Virtanen En tiedä, että onko tämä varsinaisesti seksiblogi, mutta joku tuksun sisäpiiriläinen kai? Herätti kysymyksen, että kuka helvetin "johtaja virtanen". En tiedä vieläkään vastausta tuohon, mutta jossain mielentilassa kidutan itseäni lukemalla. Vaikuttaa kirjoitustensa perusteella ylimieliseltä dorkalta, mutta camp-hengessä tulee luettua.

Noiden lisäksi tuli luettua myös sitä "naapurintyttoanaidaan.blogspot.fi", mutta sitä en sen tarkemmin jaksa listata kun kerran blogi on ollut kuolleena jo pitkään "Iinan" lopetettua seksibisneksensä.

EDIT: Foorumi näemmä löytää automaattisesti noiden blogien oikeat nimet ja muuttaa linkeiksi. Cool.
 
Viimeksi muokattu:

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Johtaja Joni Virtanen kuuluu Johanna Tukiaisen omituiseen entourageen, josta on käsittääkseni jättäytynyt pois viime aikoina Tuksun sekoilujen vuoksi. Seurusteli joskus Petri Princess Pennan kanssa, jonka blogi löytyy osoitteesta Life with petri

Jotta asia ei olisi näin yksinkertainen, totuuden Jollaksen asioista kertoo oloneuvoksenpäiväkirja

Tämä mystinen "näätä" piinaa Tukiaisia viheliäisillä paljastuksillaan.

Itse seurasin mielenkiinnolla Jussi Parviaisen maanisessa vaiheessa naputtelemaansa blogia, jota kirjoitti myös Juska Paarma -nimellä. Nyt kynä on kyllä tylsistynyt.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johtaja Joni Virtanen kuuluu Johanna Tukiaisen omituiseen entourageen, josta on käsittääkseni jättäytynyt pois viime aikoina Tuksun sekoilujen vuoksi. Seurusteli joskus Petri Princess Pennan kanssa, jonka blogi löytyy osoitteesta Life with petri

Jotta asia ei olisi näin yksinkertainen, totuuden Jollaksen asioista kertoo oloneuvoksenpäiväkirja

Tämä mystinen "näätä" piinaa Tukiaisia viheliäisillä paljastuksillaan.

Itse seurasin mielenkiinnolla Jussi Parviaisen maanisessa vaiheessa naputtelemaansa blogia, jota kirjoitti myös Juska Paarma -nimellä. Nyt kynä on kyllä tylsistynyt.

Mahtavaa, että Jatkoajalta löytyy hetkessä vastaus kysymykseen "kuka hiiskatti tämä johtaja virtanen on". :D Ehdottomasti tsekattava nuo kanslerin ajo-ohjeet kaiken alkulähteelle.

Tuo Juska Paarma on tuttu myös. Jätin linkkaamatta tähän, koska aktiivinen kirjoittaminen on jäänyt kenties muun luomisen vimmassa.
 

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
Itse lueskelen Jouni Niemisen NHL-blogia josta saa kivaa nippelitietoa ja vähän sellaista kulissien takaa- henkistä meininkiä maistella. Päivittyy noin 2-5 kertaa viikossa riippuen NHL-viikon tapahtumista tms. Varmaan täällä monet muutkin lukevat kyseistä blogia.
Linkki (hesarin sivuilla siis sijaitsee): Jouni Niemisen kausi NHL:ssä - Blogit - HS.fi

Lisäksi tykkään lukea Mika Nyyssölän blogia. Tykkään käydä salilla ja voisi jopa kehuskella, että olen melko hyvässä kunnossa verrattuna useimpiin ikätovereihini. Tuosta blogista saa hyviä vinkkejä reenaukseen jos pelkät gymlog videot eivät riitä ja tykkää jätkän huumorista, minulle ainakin kolahtaa hyvin. Itse blogissa käsitellään lähinnä milloin mitäkin asioita laidasta laitaan, joskus täysin salin ulkopuolelta ja kaukana lisäravinteista. Mutta mukavaa luettavaa.
Linkki Mikan kotisivuille josta blogi löytyy: Mika Nyyssölä
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivitelläänpäs hieman.

Törmäsin sattumalta tälläiseen teräväkynäisen naisen blogiin ja luin kerralla kaikki merkinnät läpi. Tyyli ja huumori kolahtaa minuun täysillä. Ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen tuotos:

This is not the life I ordered
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Blogeista seuraan itse pääasiassa kirjallisuusaiheisia blogeja, joista seuratuin lienee Tommi Melenderin Antiaikalainen. Seuraan myös Timo Hännikäisen Marginalia blogia. Sekä muutamia muita tulee seurattua satunnaisesti.

Antiaikalainen

Marginalia
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
En tiedä onko täällä muita bloggajia kuin minä. Kotisivuiltani löytyy ainakin minun juttujani.
Blogisi taitaa olla vielä suht aluillaan, mutta mun mielestä näitä autenttisia "aikalaiskertomuksia" wanhoista ajoista on aina mukava lukea. Kannattaa kyllä näitä kirjoittaa ylös ja muiden nähtäville nyt kun tekniikka sen mahdollistaa. Vaikka lukijoita ei olisi kovinkaan paljon, niin varmasti voi lapsia tai lapsenlapsia tämmöset jutut kiinnostaa sitten hamassa tulevaisuudessa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Pitkän mietinnän jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että pelkkä palstakirjoittelu ei riitä. Tekstiä on saatava tuotetuksi myös palstan ulkopuolelle. Päädyin sellaiseen ratkaisuun, että jatkossa kirjoitan urheilusta myös tätä tarkoitusta varten luomilleni nettisivuille.

Jos meikäläisen tekstejä kiinnostaa lukea, niin ottaisin ilomielin vastaan toiveita. Mistä haluatte minun kirjoittavan?

Nettisivut vielä vähän vaiheessaan, linkkiä tulee sitä mukaa kun saan aiheita, joista kirjoittaa.

Olen kehitellyt myös sellaista ideaa, että välillä lisäisin noille sivuille jonkun vierailevan kirjoittajan tekstejä. Olisi tarkoituksena, että vierailijat olisivat nimenomaan tältä palstalta.

Kirjoitetaan nyt jotain ensin, ennen kuin aletaan suunnitella pidemmälle. Ideoita on jonkin verran jo kasassa.

Edit: ja kirjoituksia koskevat ehdotukset mieluiten YV:llä, ettei spämmätä tätä ketjua. Kiitän!
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin olen blogin kirjoittamista pohtinut, ja olen itseasiassa jo oman blogin luonnutkin muutama viikko sitten. Sanaakaan en vielä ole tosin kirjoittanut, mutta ehkä joku päivä voisi aloittaa. Blogini olisi tarkoitus keskittyä Bundesligaan ja saksalaiseen jalkapalloon yleensä. Sitä en tosin tiedä, että paljonko tuollainen blogi keräisi lukijoita, mutta onhan noita futisaiheisia blogeja paljonkin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nyt on blogi pystyssä Bloggerissa, eli nettisivujen sijaan päädyin tähän ratkaisuun. Kiitokset vielä nimimerkille müller Bloggerin suosittelusta.

Čeľuste

Kuten jo todettu, saa esittää toiveita - tarvitsenhan aiheita, joista kirjoittaa. Jos haluaa vierailevaksi kirjoittajaksi, niin infoa. On todennäköistä, että joitain palstanimimerkkejä lähestyn yksityisviestitse. Olkaa varuillanne.

Tekstiä tuonne tulee sitä mukaa, kun on inspiraatiota.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Pitikin mainita, että blogeista tulee seurattua Tuomas Virkkusen Romantikko-blogia. Mielenkiintoinen heppu, jota tulee kyllä ihailtua. Se omistautuminen rakastamalleen lajille - ihan käsittämätöntä.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisin itsekin mainita, että eniten tulee luettua The Swiss Ramble-blogia. The Swiss Ramble kirjoittaa jalkapalloon liittyvistä talousasioista. Kirjoitustahti ei ole tiivis, mutta sitäkin laadukkaampi. Vaikken mikään taloustieteilijä ole, niin silti todella mielenkiintoinen blogi. Suosittelen ainakin niille, joita kiinnostaa huippujalkapallo myös kentän ulkopuolella.

The Swiss Ramblen lisäksi luen myös Jouni Niemisen blogia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sata naistahan paljastui feikiksi. Eikä välttämättä kovinkaan yllättäen. Sitä huoran kirjoittamaa tuli joskus seurattua, ei tietenkään taaskaan voi tietää onko aito, mutta ei siinä ainakaan lähtökohtaisesti syytä ollut epäillä.

Kertoi siis asiakkaistaan ja jutusteli seksityöstä. Joku naapurintyttö se oli.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vitutus on suunnaton, kun on saanut kirjoitettua omasta mielestään parhaan kirjoituksen, jonka on ikinä kirjoittanut ja sitten onnistuu vahingossa poistamaan sen kokonaan. Copy-paste epäonnistui surkeasti klikattuani hieman ohi ja upea teksti katosi taivaan tuuliin.

Koitin tehdä korvaavan, lähes samanlaisen tekstin. Yhtä hyvä siitä ei tullut, ei läheskään, mutta sen saa käydä blogistani lukemassa. Urheilua se ei vieläkään käsittele, mutta tästä lähin en muusta kuin urheilusta kirjoitakaan.

Mestarien Liiga pyörinyt ensimmäisten puoliaikojen verran, tulipahan futistakin missattua nyt oman sähläämisen takia.

Palautetta saa ja pitää antaa meikäläisen kirjoituksista. Toivonkin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ihan vinkiksi, Jaws, jos menet vahingossa poistamaan valinnan, CTRL-Z kumoaa poiston.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hitto vieköön. Tuon kun olisin osannut arvata. Hyvä tietää jatkossa, jos tulee suhmuroitua. Siispä kiitokset.

Melkeinpä kaikille mahdollisille toiminnoille löytyy oma näppäinyhdistelmä. Jos esim. suljet vahingossa jonkin välilehden, niin painat CTRL+SHIFT+T, ja se tulee takaisin. Kannattaa laittaa korvan taakse, jos harrastat välilehtiä kun blogiasi päivität.
 

krobbe

Jäsen
Blogisi taitaa olla vielä suht aluillaan, mutta mun mielestä näitä autenttisia "aikalaiskertomuksia" wanhoista ajoista on aina mukava lukea. Kannattaa kyllä näitä kirjoittaa ylös ja muiden nähtäville nyt kun tekniikka sen mahdollistaa. Vaikka lukijoita ei olisi kovinkaan paljon, niin varmasti voi lapsia tai lapsenlapsia tämmöset jutut kiinnostaa sitten hamassa tulevaisuudessa.

Jep, reilun pari viikkoa olen kirjoittanut. Kävijämäärä on mukavasti nousussa, kohta tuhat vierailua kasassa. Niin ja varmaan jälkeläisiäni uskoisin kiinnostavan turinani "vanhoista hyvistä ajoista".

Kotisivuillani nyt tarina urastani rikollisena!
 

#37

Jäsen
Löytyipäs mielenkiintoinen blogi, Ghost funfair. Blogissa siis pari tyyppiä kiertää kuvailemassa pitkin Suomea (ja vähän maailmaakin) erilaisia hylättyjä rakennuksia. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta tuleepa jännä fiilis kun alkaa miettimään kunkin talon tarinaa. Kovasti alkaa tehdä mieli lähteä itsekin kiertämään tuollaisia paikkoja.

Tässä pari helmeä:
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Moniko on muuten käynyt lukemassa schollin loistavia kannanottoja hänen blogistaan enää sen jälkeen kun isoimmat surutipat hänen lähdöstään kuivuivat?
 
F

Flonaldo

Bloggaamisesta yleisesti täytyy omien kokemuksien pohjalta todeta, että se on kyllä nykyään ihan eri tasolla kuin aiemmin. Siis jos haluaa tehdä jotakin muuta kuin "päiväkirja pöytälaatikkoon" henkistä bloggaamista, missä lukijoita on ehkä kolme viikossa.

Ei vaadi juuri mitään teknistä osaamista, että Wordpressin saa asennettua omalle palvelimelleen ja sille minkä tahansa tosi upean näköisistä teemoista. Ja niiden teemojen sievistely oman maunkin mukaisesti on varsin helpoksi tehty. Ei oikein mitään syytä miksi pitäisi maksaa jollekin hommasta enää.

Ja blogilleen saa, halutessaan, lukijoita myös aika helposti sosiaalisen median ja blogilistapalveluiden avulla. Sitten jos jaksaa vielä itse lukea muiden blogeja sekä oman aihealueensa foorumeita - tai jos sen tekee joka tapauksessa ihan luonnostaan -, tavoittaa suht iisisti jo isonkin porukan.

Ja tietysti jos tavoitteet bloggaamisessa ovat vähän pienemmät, on homma vielä kertaluokkaa yksinkertaisempaa. Valitsee sitten Bloggerin tai Wordpress.comin, ei sellaisen blogin pystyyn saamiseen montaa minuuttia saa käytettyä. Ja kaikki noi julkaisujärjestelmät ovat uskomattoman simppeleitä, hyvin käytettäviä ja ominaisuudet varsin monipuolisia.

Itse nyt tykkään hifistellä, ja jos jotain lähden tekemään, pitää lopputuloksen olla pilkun tarkasti se, mitä olin visioinut. Mutta minäkään en saanut kuin muutaman illan ja reilu sata euroa (omat domainit, webbihotelli vuodeksi, maksullinen WP-teema) käytettyä Kiikkustuolini pystyttämiseen.

Suosittelen siis lämpimästi bloggaamista kyllä kaikille.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun mun elämän tarina on julkaistu Uusi Toivo nimisessä lehdessä, aloin pitämään blogia jossa pääsääntöisesti avaan enemmän kaikkea mitä on sattunut ja yritän pureutua tarkemmin lehtijutussakin olleisiin asioihin. Lehtijuttu kun oli kuitenkin pääasiallisesti pintaraapaisu kaikesta siitä paskasta mitä jouduin kokemaan. Eli jos kiinnostaa niin seuraa mun blogia. Siellä on lehtijutun lisäksi yksi kirjoitus ihan tästä hetkestä ja kahdessa viimeisimmässä pureudun ensin siihen rekan alle ajamiseen ja tänä aamuna sitten kerron parhaan ystävän kuolemasta jne.

helvetistataivaaseen.vuodatus.net

Palautetta otan vastaan oikein mielelläni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös