Biisit, jotka saavat sinut voimaan pahoin

  • 394 472
  • 2 185

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jude

Myös kaikki biisit, joissa poltetaan viimeinen savuke, tupakka tai rööki, missä tahansa sanamuodossa saavat minut voimaan pahoin.

Samaa mieltä. Säännön vahvistava (eli sen kumoava) poikkeus on J. Karjalaisen biisi Mä käännyn hiljaa pois, jossa todetaan että "lumihankeen heitän tupakan". Jollain tuntemattomalla tavalla pidän kipaleesta kaikesta huolimatta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
- Kaikki Yön biisit paitsi Joutsenlaulu. Aivan helvetin juntti bändi.

- Kirsi Ranto (?) - Sä et voi kiinnostaa mua tjms. Ilman ääniä, livenä tai televisiosta nähtynä tekee kyllä kaikkea muuta paitsi oksettaa.

- Se Anneli Jäätteenmäki biisi. Työpaikan radio perä(suoli)meri soittaa tuota jatkuvasti. Keski-ikäisten idioottien hehheh-huumoria. Ihan suolesta.

- Kaikki keskiverto iskelmät. "Sinä ja minä katsoimme kuutamoon ruusumeressä kun huulemme kohtasivat...". Scheissea!

Nyt on pakko laittaa luurit päähän ja kuunnella vaikkapa Kotiteollisuutta. Tulee oksennus suuhun kun ajatteleekin jotain Pikku Gay:tä. Tosi uskottava gangsta. "Isi ei antanut viikkorahaa. Vitsi mä vedän koiraa hännästä... Meidän luokan tytöt on tyhmiä...".
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Muun muassa:

Suurlähettiläät - Vain Hullut Selviää
Egotrippi - Älä Koskaan Ikinä
Teleks - Elämä On kaunista
Mamba - Vielä On Kesää Jäljellä
Juha Tapio - Mitä Silmät Ei Nää
Paulina Rubio - Baila Casanova
Celine Dion - One Heart
Petri Munck - Levoton Prinssi
Jennifer Brown - Weak
Robbie Williams - Something Beautiful
Kym Marsh - Cry
Gareth Gates - What My Heart Wants To Say
Blue - U Make Me Wanna
Samuli Edelmann - Mun Sydämellä On Kypärä
Disco - Hei Älä Luule
Jore Marjaranta - Tavallista Elämää
Teleks - Hiljaa Virtaa Vantaa

Siinähän niitä.. tuskin on sattumaa että kaikki soivat Radio KesäNovalla. Kolmatta kesää putkeen kun kuuntelee sitä kökköä niin eiköhän ala jo riitämään.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Uh ja ah! Lempiaiheitani. Tämän jälkeen tosin joutunee avautumaan myös vitutusketjussa.

Anssi Kela - Nummela-biisiä lukuunottamatta koko tuotanto. Kammottavaa suoraa kerrontaa. "Laura kääntää kahvaa huutaen: Pidä kiinni, Petri Ruusunen!" Need I say more?

PMMP - Koko tuotanto (=Rusketusraidat?) Kammottavaa rääkymistä. Tajusin heti ensimmäisellä kuuntelukerralla, etten koskaan tule saamaan tästä muuta kuin pahan olon.

Egotrippi - Parin ensimmäisen levyn jälkeinen tuotanto. Aiemmin mukavan energistä poppia, nykyään tekotaiteellista paskaa. Polkupyörälaulu ja Sininen etunenässä.

Maija Vilkkumaalta siedän kaksi biisiä. Eikö kenelläkään muulla särähdä korvaan Maijan S-kirjaimen suhina? En myöskään ymmärrä neidin naiveja sanoituksia, vaikka sitä ovatkin ilmeisesti tarkoituksella.

Kilpi - Nerokasta ikävää. Ei vain aukea. "Mäen päälle kiipeän sätkää käärimään." Jotenkin tulee mieleen, että sanoituksista on vastannut Paraisten amiksen runokerho.

Coldplay ja vastaavat brittibändit tuotanto sen paremmin tuntematta. Maanis-depressiivistä mankumista.

Nikkeä kopioiden, suomalaiset käännösbiisit. Kirsikkana tietysti Reijo Taipaleen Kent-raiskaus "Ihan kuin nuo toiset".

Popeda ja Pate kaikissa olomuodoissaan. Taitaa myös raiskauksen. TJEU: Kun lähdet armeijaan.

Shaggyn tyylinen "Lova, lova" lutkutus ja Outlandishin tapainen eksoottinen rämpytys, josta esimerkkinä vaikka se viimevuotinen kesäbiisi, jossa rallateltiin jotain marihuanasta tjsp. En edes tiedä sanoja millä näitä musiikkityylejä voisi kuvata. Joku viisaampi tehköön sen.

Näiden lisäksi YleX:n viime aikoina luuppisoitolla tuhoamat biisit, jotka eivät kaikki vähemmällä soitolla aiheuttaisi pahoinvoitia.

Muutamia mainitakseni:
Justin Timberlake - Rock your body
Mordor boys - Peitä lohikäärme. Bändin muut biisit ovat ihan kuunneltavia, mutta tämä pilaa paljolti fiiliksen.
Spesialisti - Älä tule myöhään kotiin

Jatketaan myöhemmin, näitä kyllä riittää kun vain ehtisi kaivella muistilokeroitaan.
 
Viimeksi muokattu:

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei niinkään biisejä, vaan artisteja ja radioasemia:

Arja Havakka, Hanna Ekola, Kikka, Kike Elomaa - siinä naisenergiaa, joka saa kyynikonkin itkemään. Hyvää peesausta tarjoavat nuoremmat Maija Vilkkumaa ja Jonna Tervomaa.

Mikko Alatalo, Jari Sillanpää, Tapani Kansa ja Kake Randelin - vissymieskin harkitsee pullon narskautusta...

Kaikki MTV3 & tangomarkkinat -tangoilut kuuluvat tälle listalle(Reijo Taipale on tämän maan viimeisin todellinen tangotaituri, Sauli Lehtosta unohtamatta). Radio Nova, Energy, Kiss FM soittoilistoineen karkoittavat tehokkaasti kuuntelemaan mieluummin omia äänitteitä. Ei ole täkäläisessä Megassakaan paljon hurraamista, eipä sen puoleen.

Maailman musiikista erityisesti karvastelee pomppu-nu-garage-grunge-punk-metallibändit, joita näyttää tunkevan eetteriin kuin sieniä sateella. Kait sitä on niin vanhan liiton hevimiehiä, että ymmärrystä ei riitä tälle tuoreemmalle tavaralle.

Näistä kuitenkin selviää pääosin sillä, että kohdistaa kuuntelunsa siihen, mikä ei näillä listoilla ilmene.
 

Aksu

Jäsen
Lista olisi pitkä kuin nälkäpäivä, joten jätän sen tekemisen tällä erää. Perinteiset Hanna Ekolat ja Arja Havakat tietysti pahnan pohjimmaisena.

Tuoreimman inho-reaktion toi eilisiltainen mättö radiossa, jossa Mamban Tero Vaara lauleskeli "vielä on kesää jäljellä..." Vihasin jo viime kesänä ja inhotus tuntuu vain kasvavan ajan myötä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Siivu-Leevi

Maija Vilkkumaalta siedän kaksi biisiä. Eikö kenelläkään muulla särähdä korvaan Maijan S-kirjaimen suhina? En myöskään ymmärrä neidin naiveja sanoituksia, vaikka sitä ovatkin ilmeisesti tarkoituksella.

Mitä, eikö sinun mielestäsi Maijan suhina kuulosta seksikkäältä? No, aiheeseen sen verran, että Ricky Martin, JLO, Enrique Iglesias, Justin Timberlake sekä kaikenlaiset suomi-räpin viritelmät (Kana/Pikku G nyt lähinnä) saavat minut voimaan pahoin. Niin ja tuo "Vielä on kesää jäljellä" -renkutus..*huokaus*
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No huhhuh, löytyypäs muiden inhokkilistoilta paljon minun mielestäni ihan mukiinmenevää musiikkia. Mutta ehkäpä sukupuolella on jotain merkitystä.

Kanava vaihtuu, jos radiossa soi joku seuraavista biiseistä:
Gareth Gates - Anyone of us
Spesialisti feat. jotain - Älä tule myöhään kotiin (sen naisen ääni...)
Joku 1980-luvun naisartisti - "...everytime we touch, I get this feeling...."
Pelle Miljoona - kaikki
lähes kaikki rap (Eminemiä jostain syystä kestän)
Radio Majakan soittolista (erityisesti se Asere je'n suomenkielinen versio!)
 

Voittaja

Jäsen
J. Karjalainen. Uskomatonta paskaa. Nelikymppinen äjiä laulaa lipeäkalan äänellä lastenlauluja.

Kaikki teknopaska mitä radiosta tulee.

Anssi Kela. Keskittyis siihen kilvan ajoon.

Rap. Hienoa kun suomalaiset wannabe ghettolapset vinkuvat lippa vinossa kuin helvetin kovia äijiä ne on...eikä tuo ulkomaan rappikaan mitään kuunneltavaa ole.

Käytännössä kaikki nykyajan discoviisut. Vaikka hevimies(en hedelmä vihannes) olenkin, niin 70 ja 80 luvun discobiiseissä oli sentään jotain sellasta, minkä takia niitä siedän.

Onhan noita, ei vaan kaikki tule just nyt mieleen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anssi Kela + se tasapaksu "KesäNova"-osasto. Eli sitä samaa parinkymmenen biisin settiä renkutetaan ympärivuorokauden.

Ainiin, ja sitte se muutaman vuoden takainen karmea biisi, jossa joku muija lauloi nuotin vierestä niin että hirvitti. Sanat meni jotenkin että: Pakkanen, siitä suomalaiset tykkää.. Helle, siitä suomalaiset tykkää.. Aivan järkyttävä esitys, joka ei edes käynyt huumorista.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ihmiskunta voisi tehdä itselleen suuren palveluksen ja antaa Tero Vaaralle menolipun Kuuhun. Kappale "Vielä on kesää jäljellä" on pilannut jo kahden kesän ajan paikallisen seuran tarjoamat jalkapalloelämykset. Mamban koko tuotanto on jo sinällään hirvittävää paskaa, mutta kyseinen sävelteos nostaa vitutuksen aivan uusiin sfääreihin.

Radio Novan en ole kuullut koskaan soittavan hyvää musiikkikappaletta.

Oma lukunsa on tämä vanhan ajan iskelmämusiikki, johon mitä ilmeisimmin kuuluu vakiovarusteeksi haitari. Tähän voi törmätä, mikäli avaa arki-iltaisin radionsa vahingossa Radio Suomelta tai televisionsa TV2:lta.

Rap-musiikki. Mikäli haluan kuunnella puhetta naurettavan rumpukompin päälle, kuuntelen uutiset joltain "modernin tyylikkäältä" radiokanavalta.

Yksittäisistä artisteista Jore "vaihdan biiseihini ainoastaan sanat" Marjaranta ja yhden hitin ihme PMMP ovat tällä hetkellä paskalistani kärjessä.
 

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Chip
Spesialisti feat. jotain - Älä tule myöhään kotiin (sen naisen ääni...)

Eikös se naisääni ole Hirvosen Anita. Otettu jostain vanhasta kappaleesta, mikäli nyt en ihan väärässä ole.

Itse voin melkein mitä vaan kuunneella, mutta jossain se raja kuitenkin menee. Seuraavat hirvitykset saavat kääntämään kanavaa välittömästi.

HIM - koko tuotanto
Robbie Williams - koko tuotanto
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika alkaa ilmeisesti ajaa meikäläisen ohitse. Näiltä kahdelta sivulta löytyy nimittäin sen verran meikäläisen klassikko-osastoon sijoitamaa kamaa. Miten joku voi INHOTA esim. Eaglesia, Lynyrd Skynyrdiä, CMX:ää tai Pelle Miljoonaa? Tai J. Karjalaista?

Itse en jaksa inhota mitään musiikkia. Inhoaminen kuluttaa liikaa energiaa ja maailmassa on paljon muitakin inhottavia asioita. Annan vain "huonon" musiikin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

No joo. Ehkäpä Tapani Kansan Sting-coverit on jotain, mitä voisin sanoa inhoavani. Ja jotkut biisit, jotka soivat esim. Ylexissä 1000 kertaa päivässä. Kaikki asiat liikaa nautittuina aiheuttavat pahoinvointia.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ai niin, yksi biisi jäi joukosta pois. Onneksi tämä kyseinen "kappale" oikeimmin sanottuna raiskaus ei soi radiossa kovin usein, itse asiassa olen kuullut sen vain muutaman kerran, mutta se on silti nostanut vitutuskäyrän aina yhjtä korkealle. Kyseessähän on tämä Tapani Kansan cover Kentin kappaleesta, nimeä en edes muista, olikohan se "niinkuin nuo toiset" Karmeaa! Kentin originaali on erittäin hyvin tehty kappale, mutta tämä Kansan versio siitä on jotain, mikä ei kestä päivänvaloa. Toivottavasti en joudu kuulemaan tuota raiskausta enää koskaan, seuraava kerta saattaisi olla jo liikaa...
 

The Rock

Jäsen
Viestin lähetti Ikijokeri
Kyseessähän on tämä Tapani Kansan cover Kentin kappaleesta, nimeä en edes muista, olikohan se "niinkuin nuo toiset" Karmeaa!

Mielestäni kyseisen biisin raiskauksen on suorittanut Reijo Taipale.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti The Rock
Mielestäni kyseisen biisin raiskauksen on suorittanut Reijo Taipale.

Kiitos korjauksesta :D Tosin eipä tuo tieto paljon kullia koveta eikä mieltä nostata... ;)
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
No tällä hetkellä vituttaa suunnattomasti

Mamba - Vielä on kesää jäljellä
Samuli Edelmann - "Sama mies ja sama nainen, samanlaa-aa-aa-aa-ainen"

sekä tietysti Pikku-G, jonka suosiota en oikein jaksa ymmärtää.

Toivoin viime kesänä, että tuo Mamban kesärenkutus olisi näitä lukuisia yhden kesän biisejä, mutta ei. Itse asiassa, viime vuonna tuli matkustettua aika paljon linja-autolla, niin kuulin kesää olevan vielä jäljellä ensimmäisen kerran radiosta jo helmikuussa. Tuntui hassulta valinnalta, mutta niinhän ne radiot tuntuvat tekevän ihan yleisestikin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Axel K.
Aika alkaa ilmeisesti ajaa meikäläisen ohitse. Näiltä kahdelta sivulta löytyy nimittäin sen verran meikäläisen klassikko osastoon sijoitamaa kamaa.

Itse en jaksa inhota mitään musiikkia. Inhoaminen kuluttaa liikaa energiaa ja maailmassa on paljon muitakin inhottavia asioita. Annan vain "huonon" musiikin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Olen aika paljon samoilla linjoilla sinun kanssa. Noilla teidän listoilla oli paljonkin semmoista musiikkia mistä minä tykkään ja paljon myös semmoista mitä en ainakaan inhoa. Oli kyllä myös semmoista mitä ei todellakaan pysty kuuntelemaan.

Minä olen siitä ihmeellinen ihminen, että en inhoa välttämättä mitään musiikkilajia, eli olen niin sanotusti kaikki ruokainen, mutta joissain tilanteissa nousee oksennus suuhun kun kuulee jonkun biisin.

Laitanpa tähän oman inhokki listani, yleensä inhoan ennemminkin biisejä, mutta tässäkin asiassa on poikkeuksia.

Kaikkien aikojen huonoin kipale on "Vieläkö on villihevosia"

Kaikkien aikojen huonoin, ärsyttävin ja surkein laulaja on Aki Sirkesalo. Jos Sirkesalon biisi tulee jostain eetteristä, niin kanava vaihtuu sekunnin sadasosassa.

Lähes kaikki kasari musiikki vituttaa suunnattomasti. Poikkeuksiakin löytyy.

Shania Twainin se biisi mikä tuli tossa 90-luvun lopulla ja soi jatkuvalla syötöllä ja samoihin aikoihin ilmestyi myös Mambo no.5, nämä 2 hirvitystä on ärsyttävimpiä biisejä 4 ever.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Lähestulkoon kaikki MTV:llä pyöritettävä scheisse.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti carpenter
Eikös se naisääni ole Hirvosen Anita. Otettu jostain vanhasta kappaleesta, mikäli nyt en ihan väärässä ole.


Juu, Anita Hirvosen kappale "Älä tule myöhään". Spesialistin versio on "Älä tule myöhään kotiin".



Viestin lähetti Habby
Samuli Edelmann - "Sama mies ja sama nainen, samanlaa-aa-aa-aa-ainen"

sekä tietysti Pikku-G, jonka suosiota en oikein jaksa ymmärtää.



Ylempi on siis "Enkelten tuli".

Miten niin tietysti? Ihme asenne ihmisillä, tuntuu että jos joku sanoo inhoavansa jotain, niin kaikki ovat peesissä selkään taputtamassa. Ei tämä ole mikään pelkän Pikku-G:n puolustuspuhe vaan näin yleisesti ottaen jaksaa vaan naurattaa tämä kaikkien ihmisten natina ja kitinä. Aivan varmasti Jatkoajassakin on pakko olla esmes Pikku-G -faneja, sillä ei muuten G olisi myynyt Suomessa niin paljon. Pakko tähän meidän suureen jatkoaikalaisten joukkoon on mahduttava myös niitä puolestapuhujia?

Taitaa joitakin vaan vituttaa, kun 16-vuotias sälli takoo riihikuivaa noin nuorena ihan mukavasti?
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti Arnold

Miten niin tietysti?

Tietysti siksi, koska mielestäni se on aika paskaa musiikkia ja koska Pikku-G oli mainittuna parilla muullakin. Pikkusisko on sitä nyt jaksanut soittaa viikon ajan ja on tullut kuultua ja se on mielestäni aikamoista roskaa ja, kuten jo sanoin, en jaksa oikein ymmärtää miksi se on niin suosittu.

Muuten olen kyllä Ck:n kanssa samanlainen musiikin suhteen, mutta Pikku-G:tä en ymmärrä. Kateudestakaan ei ole kyse, koska jos olen kateellinen jostain niin se on aivan muut asiat kuin se että joku "pikkusälli takoo riihikuivaa."

Viestin lähetti Ck

Minä olen siitä ihmeellinen ihminen, että en inhoa välttämättä mitään musiikkilajia, eli olen niin sanotusti kaikki ruokainen, mutta joissain tilanteissa nousee oksennus suuhun kun kuulee jonkun biisin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Habby
Muuten olen kyllä Ck:n kanssa samanlainen musiikin suhteen, mutta Pikku-G:tä en ymmärrä.

En kyllä ole maininnut missään pitäväni Pikku G:n musiikista, mutta en minä ole kyllä kuullutkaan sitä kuin yhden kerran ja kieltämättä aika kauheata se oli. Minulle se on kuitenkin ihan sama mitä Pikku G tekee, niin kauan kun sen musiikkia alkaa lappaamaan joka tuutista. En kuitenkaan yhtään ihmettele hänen suosiotaan, koska uskon, että juuri tuommoinen musiikki uppoaa junnuihin.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Arnold
Miten niin tietysti? Ihme asenne ihmisillä, tuntuu että jos joku sanoo inhoavansa jotain, niin kaikki ovat peesissä selkään taputtamassa. Ei tämä ole mikään pelkän Pikku-G:n puolustuspuhe vaan näin yleisesti ottaen jaksaa vaan naurattaa tämä kaikkien ihmisten natina ja kitinä. Aivan varmasti Jatkoajassakin on pakko olla esmes Pikku-G -faneja, sillä ei muuten G olisi myynyt Suomessa niin paljon. Pakko tähän meidän suureen jatkoaikalaisten joukkoon on mahduttava myös niitä puolestapuhujia?

Taitaa joitakin vaan vituttaa, kun 16-vuotias sälli takoo riihikuivaa noin nuorena ihan mukavasti?

Ehkä keskimääräinen Jatkoaikaan kirjoittava ei ole 10-15 vuotias tyttö, joten ei varmasti löydy paljoa tollaisen skeidan kuuntelijoita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös