Ben Blood

  • 271 758
  • 1 348

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Laittaisitko jotain linkkiä kun kerran olet niin varma asiasta, jossa Matikainen ja kumppanit olisivat kritisoineet tähän mennessä saatuja pelikieltoja.

Tuomareista ja kurinpitoprosessistahan mä nyt puhuin. Jälkimmäinen oli puhdas ennakointi ja veikkaus (Matikaisella ei ollut vielä ollut edes mahdollisuutta kritisoida prosessin uusimpia käänteitä), ja ensimmäistähän tapahtui jo pelin jälkeisessä pressissä ja haastatteluissa. Varmaan ihan aiheestakin, en tiedä kun en matsia nähnyt.

Toki Matikainen on kurinpitolinjaakin ehtinyt jo moneen otteeseen kritisoida (ja uhriutua), jos et Pelicans-fanina ole näitä nähnyt niin mun on varmaan turha alkaa sulle linkkejä kaivamaan. Tai mä ainakin otan mm. Bloodin pelikieltojen ihmettelyn ja Pelicansin/Bloodin silmätikku-aseman korostamisen kurinpitokritiikkinä. Voihan sen varmaan muutenkin nähdä.

Varmasti on kurinpidossa ja tuomareissa paljonkin vikaa. Näitäkin voi toki kommentoida, mutta päähuomion luulisi olevan oman joukkueen tekemisessä ja pelaamisen ongelmien (kuten Bloodin kurittomuus) poistamisessa. Todisteiden valossa jälkimmäinen asia näistä on Matikaiselta jäänyt tekemättä, aikaa tässä olisi ollut reagoida jo vaikka kuinka moneen otteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kirjoitus sekä näkökulma Spikeltä ja siitä tuli mieleen vielä se miten tuon pelikiellossa istumisen voisi kuvitella vaikuttavan myös Bloodin rahatilanteeseen, sillä eikös näillä ole yhteys olemassa ja ainakin Tyrväinen kiistellyt Ilveksen kanssa samasta aiheesta.

Nuo "ajojahti" ja "silmätikku" ovat ihan pelkkiä vitsejä nykyisellään, eikä tilannetta kovinkaan samanlaisena nähdä minkään muiden, kuin turkoosien lasien lävitse. Olen suoraan sanottuna yllättynyt noiden lasien vahvuudesta tämän kaverin kohdalla. Blood on aiheuttanut jo useamman pelaajan loukkaantumisen ja vain hyvä tuuri on tehnyt sen, ettei niitä ole enempää. Jääkiekkomaailmassa on kiinnitetty viimeiset vuodet huomiota äärimmäisen vakaviin päävammoihin, mutta niin vain tällä puolustajalla on kaksi todella piittaamatonta tekosta vyöllään tämän suhteen, eli nyt KooKoota ja aiemmin Lukkoa vastaan. Pahimmillaan tuollaiset teot voivat päättää toisen pelaajan uran. Onnekseen Blood on päässyt aiemmasta, kuin se kuuluisa koira sieltä veräjästä ja meinasipa päästä vielä tästä toisestakin.

Bloodin puolesta puhuttaessa vedotaan herkästi siihen miten persoonia kaivataan ja Blood tuo väriä kaukaloon. Jotkut nostavat tämän kaverin jopa ikoniseen asemaan ja yhdeksi kaikkien aikojen puolustajaksi joukkueessa.
25 peliä, 1+6=7 ja 129 jäähyminuuttia. Blood on käytännössä yhtä tehokas pelaaja pisteiden valossa, kuin Jan Latvala on ollut tällä kaudella, jolloin mies on pudonnut välillä vilttiin asti. Lisäksi olen vahvasti samaa mieltä Spiken kanssa tuosta joukkueelta varastamisesta, eli Blood ei todellakaan ole mikään oman joukkueen etu edellä menevä pelaaja, vaan päinvastoin.

Tästä samaa mieltä. Blood ei ole esittänyt mitään sellaisia pelimiehen otteita että saisi ikonisen aseman Lahdessa.
Hän on pääsääntöisesti haitta joukkueelle älyttömien jäähyjen ja ylipitkien vaihtojensa ansioista. Enkä näe häntä sellaisena taitoniekkana jota pitäisi arvostaa.
Hän pelaa juuri niinkuin tämä ADHD-valmentaja Nupe Nurminen antaa hänen pelata. Nupe arvostaa isoja ja v-mäisiä pelaajia jotka hänen käskystään "noutavat" vastustajan pelaajia tavalla tai toisella. Nupe siis toisin sanoen toteuttaa omaa pienuuttaan näiden goonien avulla.
En kaipaa Lahtelaiseen kiekkoon tälläisiä pelaajia jotka eivät kunnioita vastustajaa pätkääkään, en kentälle enkä penkin taakse.

Ihmettelen vielä hänen järjetöntä peluuttamistaan. Siis onko hän joukkueelle niin arvokas että illasta toiseen kellottaa sen 25 min ja parhaimmillaan yli 31 min? Mitä lisäarvoa hän tuo joukkueelle vaikkapa verrattuna Leimuun? Hän ei tee pisteitä, ei ole käsiä hyökkäyspäässä, hinaa kiekkoa, ylipitkiä vaihtoja jolla vaikeuttaa muiden pakkien pelaamista ja kaiken tämän sallii Nupe.
Nupe räjähtää herkästi muille pakeille ja raivoaa pienistä virheistä, osan pakkien itseluottamuksen on viennyt osoittamalla ettei luota, mutta tämä Nupen suosikki saa tehdä mitä haluaa. Eivät näiden muiden viimekausina hyvin pelanneiden pakkien taidot ole mihinkään kadonneet, mutta tällä hetkellä heikolla itseluottamuksella (kiitos Nupen) mm. Latvala, Tuhkanen, osin Pietilä aliasuorittavat ja ovat tätä nykyään vain täytemiehiä Bloodin rinnalla.

Jos mietitään lahtelaisessa kiekkoilussa olleita/käyneitä huippunimiä niin nostaisin Anssi Salmelan nimen esiin. Sillä miehellä oli sitä kuuluisaa TAITOA!
 
Jos mietitään lahtelaisessa kiekkoilussa olleita/käyneitä huippunimiä niin nostaisin Anssi Salmelan nimen esiin. Sillä miehellä oli sitä kuuluisaa TAITOA!
Ottamatta kantaa tuohon Nurmisen-osuuteen, niin tämä kiinnitti huomion, sillä Salmelankin pelissä oli puutteensa ja siellä tapahtui räikeitä virheitä, mutta ne pelaaja sai anteeksi, koska hän toi joukkueelle muuten niin paljon lisä-arvoa, mitä puolestaan Blood ei juurikaan tuo, eikä tuolla ole yhtäkään positiivista erikoisvahvuutta.

En ihmettelisi yhtään vaikka joukkueesta ja varsinkin puolustuksesta löytyisi pelaajia, jotka kyräilevät Bloodin selän takana, sillä juuri noiden vaihtojen venyttäminen sun muu on muilta pois ja muu hölmöily vastaavasti koko joukkueelta pois. Toki muiden puolustajien ei sitten tarvitse niinkään miettiä tätä, kun Blood istuu suuren osan peleistä pelikiellossa.

Mitenkäs tuo muuten kurinpidossa menee, eivätkös tämän kauden pelikiellot ole raskauttavia myös ensi kaudella vai "nollaantuvatko" ne? Jos eivät, niin taitaa sopimuksensa loppupuolella olla Bloodilla potenssia kerrakseen noissa pelikielloissaan.

Pelillisesti Blood on ajanut itsensä kuseen, sillä näihin ei enää olisi oiken varaa ja loogiselta tuntuisi, että pelaaja alkaa jatkossa vähän varomaan. Toki tätä ei ole vielä tapahtunut, mutta kenties jokin päivä nuo aivopierut jäävät pois. Tuo varominen vaikuttaa juuri tällaisten tunnepelaajien kohdalla esityksiin yleensä suuresti ja kuten aiemmin on todettu, tarvitsee Blood sellaisen flow-tilan päälle, jotta miehestä saadaan paras irti. Harmittava tilanne, mutta täysin, siis aivan täysin itse aiheutettua.
 

sokeritauti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielestäni taklaus osuu suoraan olkapäähän ja samalla lampun naama oli siihen suuntaan ja osuu siten myös naamaan. Sen jälkeen bloodin kypärä osuu lamppua päähän ja hän lentää jäähän pään kopsahtaessa lujaa jäähän. Kyllähän noista se aivotärähdys on jo keitetty. No ottamatta kantaa mitä sieltä tulee niin harmittaa lampun lisäksi tää toiminta. Paska maku jäi tepsi pelistä ku ei mennyt viikate edes käsittelyyn (olis varmaan mennyt jos pelsu olis valittanut), ja nyt tää ei olis menny jos ei (oletettavasti kookoo) olis valittanu. Eli tarviiko nyt joka pelin jälkee lähettää joku vitun valituskirje et nää hommat hoituu..
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
..niin Guttigin järjettömästä ja vaarallisesta telomisesta lähtien . ..

Tää nyt on karseaa paskaa kaikkinensa. Se oli normi poikkari selkään, ei edes mikään kova, jossa sattui vaan huono tuuri kun kaverin jalat oli makaroinia. Muuten noita aivopieruja on tullut, osa isompia, osa ei. Silti tätä kaveria kaivattaisiin kentällä, ei katsomossa. Blood saa loppukauden olla melkein taklaamatta ollenkaan, kun jokaisesta niistä mennään tarkistuksille.

Silti, diggaan tästä ukosta edelleen ja olen tyytyväinen että jatkot on sorvattu.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitenkäs tuo muuten kurinpidossa menee, eivätkös tämän kauden pelikiellot ole raskauttavia myös ensi kaudella vai "nollaantuvatko" ne? Jos eivät, niin taitaa sopimuksensa loppupuolella olla Bloodilla potenssia kerrakseen noissa pelikielloissaan.

Taitaa olla kolme edellistä kautta mukana kurinpidolla määriteltäessä pelikieltoa, ainakin näin taisi olla Kankaanperän keississä. En sitten tiedä miten muissa tapauksissa on tällä kaudella on menty tämän suhteen. Blood saa yhden pelin kieltoa niin se on automaattisesti jo vähintään viisi peliä :D, jos siis tästä tuoreimmasta tapauksesta tulee rankkua.

Tuossa liigan ilmoituksessa 2. - osion viimeisessä kappaleessa lukee, että otetaan huomioon tämä kausi ja kolme edellistä. Linkki uutiseen:

Liiga määrää Markus Kankaanperän pelikieltoon | Uutiset | Liiga
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
@Kaani ota nyt oikeasti järki käteen, Guttig ei ollut parhaassa tasapainossa tilanteessa, mutta erää oli pari sekuntia jäljellä ja menossa oli täysin vaaraton tilanne ja Blood päätti vetää laidasta irti olevan kaverin poikkarilla laitaan. "Normipoikkari". Jos tuollaista jaksaa puolustella, niin on kyllä kohtuullisen vinoutunut. Kahdelle KooKoon pelaajalle on aivotärähdys Bloodin jäljiltä tullut, mutta ilmeisesti se on sattumaa ja "normipäävamma" vaan. Odotellaan jos tänään tulisi kurinpidosta tietoa, vähintään viisi peliä pitäisi tulla. Toivottavasti enemmän.

Blood taas itse levitteli käsiään kun Perrin kaatui ja samoin kun Guttig oli telottu laitaan, niin viitoili kanssa siinä H-moilasena, että "kappas". Eipä siis tunnu itse paljon näkevän toiminnassaan myöskään ongelmia, ei selvästikään, kun jatkaa pelaajien vahingoittamista.
 
Viimeksi muokattu:
Tää nyt on karseaa paskaa kaikkinensa. Se oli normi poikkari selkään, ei edes mikään kova, jossa sattui vaan huono tuuri kun kaverin jalat oli makaroinia. Muuten noita aivopieruja on tullut, osa isompia, osa ei. Silti tätä kaveria kaivattaisiin kentällä, ei katsomossa. Blood saa loppukauden olla melkein taklaamatta ollenkaan, kun jokaisesta niistä mennään tarkistuksille.
Ei se ole mitään karseaa paskaa, vaan näkemys ja kannattaa niille muidenkin näkemyksille antaa arvoa, vaikka se omasta näkemyksestä poikkeaisikin. Itse olen myös sitä mieltä, että tuo oli kaikkea muuta, kuin normaali poikkari selkään ja se oli myös kova. Pelikieltoahan siitäkin sitten tuli.

Taitaa olla kolme edellistä kautta mukana kurinpidolla määriteltäessä pelikieltoa, ainakin näin taisi olla Kankaanperän keississä. En sitten tiedä miten muissa tapauksissa on tällä kaudella on menty tämän suhteen. Blood saa yhden pelin kieltoa niin se on automaattisesti jo vähintään viisi peliä :D, jos siis tästä tuoreimmasta tapauksesta tulee rankkua.

Tuossa liigan ilmoituksessa 2. - osion viimeisessä kappaleessa lukee, että otetaan huomioon tämä kausi ja kolme edellistä. Linkki uutiseen:

Liiga määrää Markus Kankaanperän pelikieltoon | Uutiset | Liiga
Kiitos tästä huomiosta. Ihan hyvä systeemi tuo kolme vuotta, vaikkei se Bloodia tietenkään palvele. Pidätettiinkös pelikiellon ajalta vielä palkkakin tai osa siitä?
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiitos tästä huomiosta. Ihan hyvä systeemi tuo kolme vuotta, vaikkei se Bloodia tietenkään palvele. Pidätettiinkös pelikiellon ajalta vielä palkkakin tai osa siitä?

Tyrväisen tapauksen jälkeen nämä tiedot on poistettu kurinpitopäätöksistä, mutta silloin näissä luki "pidätetään (tähän pelejä vastaava prosenttimäärä) palkanosuus pelaajayhdistyksen ja liigan välisen sopimuksen mukaan" tai jotain tuohon suuntaan. Eihän tämä sopimus ole mihinkän ole poistunut, mutta siitä ei vain enää kirjoiteta näihin kurinpitopäätöksiin, koska Tyrväinen valitti tästä omassa tapauksessaan.

Luulisi Bloodiakin alkavan kirpaisemaan, ellei sitten Pelicans kuittaa sakkoja itse ja maksa silti Benille palkkaa, tässä taas ei olisi mitään järkeä.
 
Luulisi Bloodiakin alkavan kirpaisemaan, ellei sitten Pelicans kuittaa sakkoja itse ja maksa silti Benille palkkaa, tässä taas ei olisi mitään järkeä.
Näin juuri. Mikäli seura kuittaisi nuo sakot/palkanpidätykset, niin se ei saisi läheskään sitä vastinetta rahoilleen mitä se on sitoutunut Bloodille maksamaan ja näin ollen Bloodin hinta/laatusuhde heikkenisi huomattavasti. Palkka olisi varmasti hyvin erilainen jos sitä tarjottaisiin 40-50 pelin mukaan, kuin silloin kun sitä tarjotaan 60 pelin mukaisesti. (Tämä on vain havainnollistava esimerkki.) Sitä on vaikea sanoa minkälaisen palkan tuo on saanut siinä kohtaa kun jatkoa on vielä positiivisen hypen aikana sorvattu.

Se oli kuitenkin päällimmäisenä mielessä, että mikäli Blood vastaa itse myös taloudellisella puolella näistä tekosistaan, niin kyllähän tuollaiset määrät pelikieltoa jo väkisinkin tilipussissa tuntuvat.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Luulisi Bloodiakin alkavan kirpaisemaan, ellei sitten Pelicans kuittaa sakkoja itse ja maksa silti Benille palkkaa, tässä taas ei olisi mitään järkeä.

Olen ollut uskossa, että tämä on ollut maantapa eli seura on maksanut sakot. Valaiskaa minua olenko ollut väärässä. Tyrväisen ja Ipan välirikon viimeinen niitti taisi olla se, että Ipa ei kuitannut Tyrskyn sakkoja.
 
Olen ollut uskossa, että tämä on ollut maantapa eli seura on maksanut sakot. Valaiskaa minua olenko ollut väärässä. Tyrväisen ja Ipan välirikon viimeinen niitti taisi olla se, että Ipa ei kuitannut Tyrskyn sakkoja.
Hieman samansuuntaista käsitystä asiasta, mutta ymmärrän kyllä hyvin senkin, mikäli seurat ovat valmiita kuittaamaan nuo vain tiettyyn pisteeseen asti. Sitten jos noita pelikieltoja napsuu koko ajan ja pelaaja on sikailujensa, eikä niinkään vahinkojen ansiosta suuria määriä pelikiellossa, niin seurankin näkemys varmasti muuttuu tai ainakin horjuu. Toki Blood tuntuu olevan hieman erikoisasemassa joukkueessa, joten en kyllä yhtään ihmettelisi vaikka tuo saisi (kärjistettynä ja vain havainnollistavana esimerkkinä) 60 pelin liksan, vaikka pelaisikin vain noin 40 peliä ja istuisi pelikiellossa sen pyöreästi 20 matsia.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Bloodin pelatessa räiskyy ja saa räiskyäkin. Puolustin Beniä Guttigin ja Perrinin tilanteissa ja puolustan edelleen. Guttigin tilanteessa poikkari oli toki turha, mutta ei niin kova, että siitä olisi normaalissa tilanteessa tullut kahta minuuttia enempää. Nyt Guttigin huonosta tasapainosta johtuen kaveri loukkaantui ja pelikieltoa rapsahti. Perrinin kohdalla tahallisuus on edelleen tulkinnanvarainen asia, eikä tuo ollut missään nimessä törkeä teko.

Kuitenkin näitä turhia temppuja tapahtuu liikaa. Pitää ajella, pitää taklata, mutta ei pidä antaa mahdollisuutta tuomareille viheltää jatkuvasti isoja rangaistuksia. Vähemmän mailaa ja kädet alhaalla, niin sillä pääsisi jo pitkälle. Tällä hetkellä Blood on ilmiselvistä pelillisistä taidoista huolimatta jossain määrin rasite joukkueelle.

Näitä pelillisten asioiden kriitikoita en ymmärrä. Tällainen iso, kovaa pelaava ja hyvin puolustava pelaaja, jolta löytyy jonkinlaiset kädetkin, on monen seuran toivelistalla. Blood ei saa peliminuuttejaan turhaan. Hieno pelaaja, mikäli vain oppisi jättämään typeryydet pois. Mutta oppiiko? Tällä hetkellä näyttää vähän huonolta.
 

Drea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vaikka täällä jo lähes sopimuksen purkua Bloodille vaaditaan, niin itse olen kuitenkin Kaanin tavoin tyytyväinen ,että soppari jatkuu. Kunhan saataisiin noin kaikista älyttömimmät teot karsittua pois.

Kun kerran nyt maine on muodostunut herralla millaiseksi on muodostunut eikä sitä enää pois saa, niin nyt vaan pelisilmää kehiin ja hyödyntämään tuota mainetta. Näen jo silmissäni tilanteen kun vastustajan hyökkääjä menee hakemaan kulmasta kiekkoa Bloodi perässään joka huutaa "AJAN!!" (In english of course). Hyökkääjä ajattelee et ei saatana mitähän se hullu nyt keksii ja heittää tikkarin vaan eteenpäin muille poimittavaksi.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Hurri on illan ottelussa Bloodin paikalla eli kakkua tulee, nyt vain arvotaan kuinka paljon. Vanhoilla synneillä tulee vähintään 5 peliä vai annetaanko kuitenkin varmuuden vuoksi vielä enemmän.
 
Hurri on illan ottelussa Bloodin paikalla eli kakkua tulee, nyt vain arvotaan kuinka paljon. Vanhoilla synneillä tulee vähintään 5 peliä vai annetaanko kuitenkin varmuuden vuoksi vielä enemmän.
Kysytäänpä nyt sitten etukäteen, että mikä olisi mielestäsi Bloodille sopiva pelikielto tuosta? Kaikki ainekset ovat olemassa suurelle kakulle, sillä päävamma on aiheutettu, mitä ilmeisemmin siihen syylliseksi todettu ja alla on jo kolme pelikieltoa. Mikä olisi sitten oikea pelikiellon pituus, sillä yleensähän nämä menee niin, että jos tulee viisi peliä, niin monen mielestä kolme olisi riittänyt ja jos tulee kymmenen peliä, niin kahdeksan olisi ollut sopiva, mutta mitään järkiperusteita harvemmin on.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hurri on illan ottelussa Bloodin paikalla eli kakkua tulee, nyt vain arvotaan kuinka paljon. Vanhoilla synneillä tulee vähintään 5 peliä vai annetaanko kuitenkin varmuuden vuoksi vielä enemmän.

No voi jumalauta, ei siis vieläkään pelaa Ässiä vastaan?? On se nyt ihme, että juuri näissä peleissä olisi aina pelikiellossa...
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kysytäänpä nyt sitten etukäteen, että mikä olisi mielestäsi Bloodille sopiva pelikielto tuosta? Kaikki ainekset ovat olemassa suurelle kakulle, sillä päävamma on aiheutettu, mitä ilmeisemmin siihen syylliseksi todettu ja alla on jo kolme pelikieltoa. Mikä olisi sitten oikea pelikiellon pituus, sillä yleensähän nämä menee niin, että jos tulee viisi peliä, niin monen mielestä kolme olisi riittänyt ja jos tulee kymmenen peliä, niin kahdeksan olisi ollut sopiva, mutta mitään järkiperusteita harvemmin on.

Hyvin vaikea on ottaa kantaa mikä olisi oikea määrä, koska kurinpidosta ja sen perusteista minulla on hyvin epämääräinen kuva. Liiga ja sen kurinpito on tehnyt tästä prosessista täysin hasardin ja mielestäni pitäisi olla jokin "rangaistustaulukko" jonka mukaan nämä menee ja sitten erikoistilanteet erikseen. Missään tapauksessa ei saisi antaa nimen perusteella yhtään ylimääräistä, mutta itselle on jäänyt sellainen tuntuma, että pelikielto samasta rikkeestä on pidempi toisille kuin toisille. Enkä nyt tarkoita Bloodia vaan ihan jokaista tapausta. Esimerkkinä vaikka Lassila/Gratton eli jos homma olisi mennyt toisin päin, niin uskon että Gratton olisi saanut huomattavasti pidemmän kakun kuin Lassila nyt sai.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Vaikka Lassilan teko oli uniikin törkeä yksittäistapahtama, niin tässä on pakko huomioida nyt nimi. Siitä ei pääse mihinkään, koska sekin on aivan uniikkia, että pelaaja on aiheuttanut kolme vakavaa vammaa kaudessa. Sen on tunnuttava tuomiossa ja toivon, että kakku on pitkä, kun ei tunnu muuten mikään auttavan pelityyliin, niin on parempi että pysyy mahdollisimman kauan poissa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvin vaikea on ottaa kantaa mikä olisi oikea määrä, koska kurinpidosta ja sen perusteista minulla on hyvin epämääräinen kuva. Liiga ja sen kurinpito on tehnyt tästä prosessista täysin hasardin ja mielestäni pitäisi olla jokin "rangaistustaulukko" jonka mukaan nämä menee ja sitten erikoistilanteet erikseen. Missään tapauksessa ei saisi antaa nimen perusteella yhtään ylimääräistä, mutta itselle on jäänyt sellainen tuntuma, että pelikielto samasta rikkeestä on pidempi toisille kuin toisille. Enkä nyt tarkoita Bloodia vaan ihan jokaista tapausta. Esimerkkinä vaikka Lassila/Gratton eli jos homma olisi mennyt toisin päin, niin uskon että Gratton olisi saanut huomattavasti pidemmän kakun kuin Lassila nyt sai.

Mitkä ovat nämä tilanteet, joista on samasta rikkeestä annettu eripituinen pelikielto? Itse otan esimerkiksi selästä taklaukset, joista on tällä kaudella tuomittu 3 ottelua + uusijalisät. Eli hyvinkin johdonmukainen. Lisäksi Mielestäni sen nimen pitäisi juurikin sen verran vaikuttaa, jos samalta pelaajalta löytyy aikaisempia pelikieltoa.
 
Hyvin vaikea on ottaa kantaa mikä olisi oikea määrä, koska kurinpidosta ja sen perusteista minulla on hyvin epämääräinen kuva. Liiga ja sen kurinpito on tehnyt tästä prosessista täysin hasardin ja mielestäni pitäisi olla jokin "rangaistustaulukko" jonka mukaan nämä menee ja sitten erikoistilanteet erikseen. Missään tapauksessa ei saisi antaa nimen perusteella yhtään ylimääräistä, mutta itselle on jäänyt sellainen tuntuma, että pelikielto samasta rikkeestä on pidempi toisille kuin toisille. Enkä nyt tarkoita Bloodia vaan ihan jokaista tapausta. Esimerkkinä vaikka Lassila/Gratton eli jos homma olisi mennyt toisin päin, niin uskon että Gratton olisi saanut huomattavasti pidemmän kakun kuin Lassila nyt sai.
Kurinpitohan selittää yksityiskohtaisesti tuomionsa Liigan sivuilla, ihan sääntöpykälien mukaan, mutta siis kritisoit kurinpitoa ja perustelet sitä mutulla, joka perustuu tapahtumaan mitä ei ole koskaan tapahtunutkaan, eli tuohon että Gratton olisi runnellut Lassilaa, aivan ja kertoo jotain jo siitä lähtökohtaisesta asenteesta kurinpitoa kohtaan.

Jotenkin on huvittavaa miten Bloodista on meuhkattu silmätikkuna ja maineensa vankina sun muuna, mutta sitten taas nämä hänen saamansa peikieltonsa eivät suinkaan ole mitenkään poikkeuksellisen kovia, vaan samoissa lukemissa siellä ovat pyörineet nämä Flinckit, Koskirannat, Grönholmit ja Da Costatkin.

Ben Bloodin tilastot:
Anthony Guttig, 3 peliä
Siim Liivik, 2 peliä
Eric Perrin, 4 peliä
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
.

Ben Bloodin tilastot:
Siim Liivik, 2 peliä

Patrik Moisio sai vastaavasta 0 peliä.

Jos tästä Lammassaaren tapauksesta tulee pelikieltoa, niin sitä voi hyvin verrata Yonkman-Erkinjuntti tapaukseen, josta ei tullut Yonkmanille pelikieltoa.

Ja korostan, että mielestäni Yonkmanille tai Moisiolla ei kyseisistä tilanteista olisi tarvinnutkaan antaa pelikieltoa, mutta jos säännöt ovat samat kaikille, niin silloin heillekin olisi pitänyt antaa.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kurinpitohan selittää yksityiskohtaisesti tuomionsa Liigan sivuilla, ihan sääntöpykälien mukaan, mutta siis kritisoit kurinpitoa ja perustelet sitä mutulla, joka perustuu tapahtumaan mitä ei ole koskaan tapahtunutkaan, eli tuohon että Gratton olisi runnellut Lassilaa, aivan ja kertoo jotain jo siitä lähtökohtaisesta asenteesta kurinpitoa kohtaan.

Jotenkin on huvittavaa miten Bloodista on meuhkattu silmätikkuna ja maineensa vankina sun muuna, mutta sitten taas nämä hänen saamansa peikieltonsa eivät suinkaan ole mitenkään poikkeuksellisen kovia, vaan samoissa lukemissa siellä ovat pyörineet nämä Flinckit, Koskirannat, Grönholmit ja Da Costatkin.

Ben Bloodin tilastot:
Anthony Guttig, 3 peliä
Siim Liivik, 2 peliä
Eric Perrin, 4 peliä

Tarkennuksena sen verran, että en nyt mitenkään ottanut kantaa Bloodin silmätikkuna olemisesta, kaikki tuomiot ovat aivan herran itsensä hankkimia ja omalla pelityylillään lunastamia. Mutta väitän silti, että Liigan kurinpito ei mene aina tuubiin, mutta hyvä että sinulla on uskoa systeemiin tasapuolisena elimenä enemmän kuin minulla. Jos olen tulkinnut oikein kurinpitosääntöjä, niin eikö silloin Bloodille kuulu automaattisesti viisi peliä vanhoista synneistä ja 2-3 peliä tästä Lammassaari taklauksesta?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Blood on itse aiheuttanut loukkaantumisia, joiden kautta on tullut poissaoloja parikymmenen pelin verran, eli mies on itse sinällään päässyt hyvin vähällä. Guttig oli poissa ainakin viitisen peliä, Perriniltä menee toistakymmentä peliä sivussa ja Lammassaarella on nyt ensimmäinen tänään sekä lisää tulossa (ilmeisesti väliin jää ainakin tämä viikko, eli neljä peliä). Ei tämä nyt ihan sattumaa ole.

Siitä olen samaa mieltä, että kurinpidon viestintä ja toiminta on heikkoa. Kyllähän se materiaali pitäisi olla sen tasoista alkuunsa, että ne katsotaan huolella läpi ennenkuin huudellaan päätöksiä.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Mitkä ovat nämä tilanteet, joista on samasta rikkeestä annettu eripituinen pelikielto? Itse otan esimerkiksi selästä taklaukset, joista on tällä kaudella tuomittu 3 ottelua + uusijalisät. Eli hyvinkin johdonmukainen. Lisäksi Mielestäni sen nimen pitäisi juurikin sen verran vaikuttaa, jos samalta pelaajalta löytyy aikaisempia pelikieltoa.

Ja vaikuttaahan se, koska 3 viimeistä vuotta katsotaan taaksepäin tuomioita annettassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös