Autoiluketju

  • 3 189 251
  • 18 516

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
-05 Corolla, ajettu n. 170k. Asiana on semmoinen että miten pelittää läpi talven ja miten voi itse edesauttaa toimimista, jos sitä ei saa missään vaiheessa lämmitysjohdon päähän? Tuossa olisi yksi tosi kiva kämppä kiikarissa, jossa oikeastaan ainoastaan tämä asia voi muodostua jonkinlaiseksi kynnykseksi. Ei ole kiva jos jollain paukkupakkasilla ei lähde auto aamulla käyntiin kun pitää lähteä töihin.
Onko bensa auto kyseessä? Öljyt kannattaa olla tarpeeksi notkeat ja akku kunnossa jos ilman lämmitystä joutuu starttailee. Eikai noissa oikein muuhun pysty vaikuttaa. Antaa vielä starttauksen jälkee minuutin pari käydä tyhjäkäyntiä eikä heti lähde ajelemaan niin on öljytkin kierrolla paremmin :)
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Onko bensa auto kyseessä? Öljyt kannattaa olla tarpeeksi notkeat ja akku kunnossa jos ilman lämmitystä joutuu starttailee. Eikai noissa oikein muuhun pysty vaikuttaa. Antaa vielä starttauksen jälkee minuutin pari käydä tyhjäkäyntiä eikä heti lähde ajelemaan niin on öljytkin kierrolla paremmin :)
Joo bensa on. Pitää tosiaan tuo öljyhomma selvitellä ja sitten koittaa ajella sen verran paljon ettei ainakaan lähde käynnistelemään mitään montaa päivää parkissa seisonutta autoa jollain -20 pakkasilla. Jos siis nyt yleensäkään saan sitä kämppää.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Autoliike soitti että uusi auto on hallissa, koska noudetaan. No työsuhdeauto ja vanhan soppari päättyy 29.12 joten tässä on samanlaiset fiilikset kuin tenavana joulua odottaessa.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Huomenna olisi tarkoitus ajella 8-tietä lähes päästä päähän. Millainen on viime hetken tilanne pärjääkö siellä kesärenkailla? Talvinakit odottelisi kohteessa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Huomenna olisi tarkoitus ajella 8-tietä lähes päästä päähän. Millainen on viime hetken tilanne pärjääkö siellä kesärenkailla? Talvinakit odottelisi kohteessa.

Työkaveri A palasi juuri Porista, kelissä ei moitittavaa. Työkaveri B palaa hetken kuluttua Oulun suunnalta, kelissä ei moitittavaa. Ja molemmat ajaneet kasitietä, toinen 600 kilometriä alas-ylös ja toinen saman matkan ylös-alas.

Nämä näin nopeasti kysäistynä. Toki Suomen talvessa tuo tilanne muuttuu varttitunnissa, jos se on muuttuakseen.
 

chubster

Jäsen
Kertokaas palstan autotietäjät nyt sitten seuraavaa. Hieman ylempänä availin jo omia ongelmia volvoni kanssa ja vaihtoon sen mielisi laittaa. Perheeseen on tulossa lisäystäkin kesällä, joten myös lisätila takaboksissa olisi tarpeen (nykyiseen V50 verrattuna taitaa kaikesta löytyä isompi tavatatila).

Kilometrejä on vuositasolla tullut se 20-30tkm hieman vuodesta riippuen, joten dieseliä lähinnä tullut katseltua. Ei tosin mitään bensakoneita vastaankaan.

Mutta asiaan. Octavia on vahva vaihtoehto tällä hetkellä johtuen tiloistaan sekä siitä, että sellaista löytyy myynnissä ”kohtuu hintaan” n.20k euroa kohtalaisilla kilsoilla. Sen verran vanhan kansan autoilija olen, että mittarilukema saisi aina autoa ostaessa olla lähempänä 100tkm kuin 200tkm. Automaattiloota toki houkuttaa myös kun sen verran tulee kehäruuhkissa istuttua, eikä se vaihdekepin vatkaaminen ajaessa itselle ole mikään juttu, niinkuin joillekin rattimiehille.

Mikähän mahtaa olla noiden dsg vaihteiden nykytila esim. -14 vuosimallista eteenpäin. Vieläkö ovat ihan paskoja vai joko niitä on saatu ehjättyä kestämään. Ilmeisesti lähinnä 7 lovisessa dsg:ssä ongelmat on ollut ja 6 lovinen ollut kestävämpu. Onko tietoa kumpaa vaihteistoa ocun 1.6 tai 2.0 dieseleissä on? Tsi dsg yhdistelmä on ilmeisesti ainakin melkoinen riski, joten sikäli enemmän dieseliä tullut katsottua vaikka nuo volvon hiukkasloukkuongelmat vituttaakin ja ei sellaisia kaipailisi.

Kertokaa fiksut, onko järkee vai ei? Täältähän sitä kannattaa kysyä asiaa koska jatkoaika on se mistä tiedon löytää, eikä nuo muut foorumit...
 

Veijari

Jäsen
Luotettavaksi haukutaan tuota Octavia III 2.0 dieseliä ainakin. EGR ja DPF lienevät sellaisia huoltokohteita noissa, joihin joutuu normihuoltojen lisäksi rahaa pistämään, jos joutuu. Vähemmän ongelmia noissakin jos ajelee pidempää matkaa kaasua käyttäen, eikä ajot keskity lyhyisiin pyrähdyksiin.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähemmän ongelmia noissakin jos ajelee pidempää matkaa kaasua käyttäen, eikä ajot keskity lyhyisiin pyrähdyksiin.
Lyhyillä pyrähdyksillä talvella voi saada välijäähdyttimen täyteen jäätä ja seuraavalla pidemmällä reisulla jää muuttuu vedeksi ja moottori romuraudaksi. Ohje: Keula tukkoon talveksi.
 

chubster

Jäsen
https://www.sectovaihtoautot.fi/vaihtoautot/skoda/octavia/103053

Tässähän voisi olla vaihtoehto kenties.

Jostain syystä emäntä on kuiskutellu auris hybridistä. Kulutuslukemat siinä onkin miellyttävät ja pienemmät verot, mutta olevinaan helvetin ruma. Enkä toyotan ajettavuudesta niin tiedä. Pitänee käydä kaupoilla potkimassa renkaita ja availemassa takaluukkua. Boksiin pitää kuitenkin kivasti mahtua vuoden vanhan muksun kärrejä jne ja kesästä lähtien toisenkin penskan kamoja.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kertokaas palstan autotietäjät nyt sitten seuraavaa. Hieman ylempänä availin jo omia ongelmia volvoni kanssa ja vaihtoon sen mielisi laittaa. Perheeseen on tulossa lisäystäkin kesällä, joten myös lisätila takaboksissa olisi tarpeen (nykyiseen V50 verrattuna taitaa kaikesta löytyä isompi tavatatila).

Kilometrejä on vuositasolla tullut se 20-30tkm hieman vuodesta riippuen, joten dieseliä lähinnä tullut katseltua. Ei tosin mitään bensakoneita vastaankaan.

Mutta asiaan. Octavia on vahva vaihtoehto tällä hetkellä johtuen tiloistaan sekä siitä, että sellaista löytyy myynnissä ”kohtuu hintaan” n.20k euroa kohtalaisilla kilsoilla. Sen verran vanhan kansan autoilija olen, että mittarilukema saisi aina autoa ostaessa olla lähempänä 100tkm kuin 200tkm. Automaattiloota toki houkuttaa myös kun sen verran tulee kehäruuhkissa istuttua, eikä se vaihdekepin vatkaaminen ajaessa itselle ole mikään juttu, niinkuin joillekin rattimiehille.

Mikähän mahtaa olla noiden dsg vaihteiden nykytila esim. -14 vuosimallista eteenpäin. Vieläkö ovat ihan paskoja vai joko niitä on saatu ehjättyä kestämään. Ilmeisesti lähinnä 7 lovisessa dsg:ssä ongelmat on ollut ja 6 lovinen ollut kestävämpu. Onko tietoa kumpaa vaihteistoa ocun 1.6 tai 2.0 dieseleissä on? Tsi dsg yhdistelmä on ilmeisesti ainakin melkoinen riski, joten sikäli enemmän dieseliä tullut katsottua vaikka nuo volvon hiukkasloukkuongelmat vituttaakin ja ei sellaisia kaipailisi.

Kertokaa fiksut, onko järkee vai ei? Täältähän sitä kannattaa kysyä asiaa koska jatkoaika on se mistä tiedon löytää, eikä nuo muut foorumit...

Käyhän koeajamassa Seat Leonin farkku. Saisit jopa uutena 1litrasta bensaa DSG:llä budjettiisi. 5 vuoden takuu ois nimittäin aika kova juttu. Tai sitten käytettynäkin löytyis varmaan vähänajettuna noita, joissa on takuuta vielä reilusti jäljellä. Litran kone on ihan riittävän pirteä normiajeluun ja todella taloudellinen. Suosittelen kokeilemaan!
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
https://www.sectovaihtoautot.fi/vaihtoautot/skoda/octavia/103053

Tässähän voisi olla vaihtoehto kenties.

Jostain syystä emäntä on kuiskutellu auris hybridistä. Kulutuslukemat siinä onkin miellyttävät ja pienemmät verot, mutta olevinaan helvetin ruma. Enkä toyotan ajettavuudesta niin tiedä. Pitänee käydä kaupoilla potkimassa renkaita ja availemassa takaluukkua. Boksiin pitää kuitenkin kivasti mahtua vuoden vanhan muksun kärrejä jne ja kesästä lähtien toisenkin penskan kamoja.
Sinuna pysyisin kyllä kaukana noista VAG- romuista, juurihan sulla oli Volvon kanssa murheita. Niin paljon valituksia DSG:stä, surkeista moottoreista ym. että katsele vaikka sita Toyotaa tai jos pitää VAG olla, niin sieltä isommista koneista, 3-litrainen ihan ok. Ajat vielä aika paljon, joten tuollainen litrainen on saletisti loppu aika nopeaan.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Sinuna pysyisin kyllä kaukana noista VAG- romuista, juurihan sulla oli Volvon kanssa murheita. Niin paljon valituksia DSG:stä, surkeista moottoreista ym. että katsele vaikka sita Toyotaa tai jos pitää VAG olla, niin sieltä isommista koneista, 3-litrainen ihan ok. Ajat vielä aika paljon, joten tuollainen litrainen on saletisti loppu aika nopeaan.

Kerrotko mullekin, miten Volvon omistaminen ja VAG liittyy toisiinsa?

Itse en epäröisi hetkeäkään ostaa VAGia 5 vuoden takuulla. Ongelmia toki ollut TSI-koneissa ja DSG:ssä aika paljon, mutta onhan ongelmakohtia kehitetty ja 100% varmasti ei seuraavien vuosien aikana tule samanlaista ongelma-aaltoa, mitä aikanaan oli. Pitkä takuu antaa turvaa ainakin siihen, ettei omaa rahaa mene, jos isompaa leviää.

Sitäpaitsi ongelmia ja maanantaikappaleita on kaikilla merkeillä, esim. Bemarin THP-koneet olleet aivan susia yms. Jos haluaa todennäköisimmin ongelmavapaan auton, niin kannattanee ostaa Toyota, Honda tai Mersu. Tojot vaan on niin tylsiä autoja, ettei herätä omistushalua. Tosin hybridit ajatuksena kiinnostaa, mutta todellisuudessa sähkön hyödyntäminen niissä jää vielä nykyään aika pieneksi.

Mitä tulee litraseen moottoriin ja "paljon" ajamiseen (25-30k vuoteen), niin kone aivan varmasti kestää sen 200 000km, joka noilla kilometreillä tarkoittaa 7 vuoden ajoja. Voisin melkeinpä lyödä vedot siitä, ettei chubsterkaan pidä samaa autoa 7 vuotta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itselläni menossa kolmas VAG putkeen enkä voi kuin kiitellä. Kaksi näistä ollut TSI ja kaksi DSG, nyt TDI-DSG ja on hieno yhdistelmä. Ei se seiskalovinen toki yksikään näistä.
 

Masentaja

Jäsen
Hieman muutakin kuin VAG-pippelin venyttelyä: Tänään aamulla on pohjanmaalla kuollut 10kk ikäinen lapsi liikenneonnettomuudessa koska matkusti ilman turvaistuinta. Linkki Maikkarille . Sitä mä vaan ihmettelen, että mikä kumma saa tuon ikäisen lapsen kanssa lähtemään autolla liikkelle ilman minkäännäköistä istuinta? Tuonikäisen pitäisi olla melkeinpä kaukalossa vielä, tai ainakin kunnon jakkarassa selkä menosuuntaan... Meillä se on vielä 4v kanssa lähes ehdoton, jos vaan on mahdollista niin aina on turvaistuin. Aina. Harvassa on ne kerrat että EI ole ollut. Ne on yleensä tapauksia kuten että kummitäti hakee hoidosta työmatkalla ja ajaa sen muutaman sata metriä neljääkymppiä himaan.

Edittiä: Ilmeisesti lapsi on kuitenkin ollut kaukalossa mutta kaukalon kiinnityksestä ei ole tietoa: Iltalehti
 
Viimeksi muokattu:

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerrotko mullekin, miten Volvon omistaminen ja VAG liittyy toisiinsa?

Itse en epäröisi hetkeäkään ostaa VAGia 5 vuoden takuulla. Ongelmia toki ollut TSI-koneissa ja DSG:ssä aika paljon, mutta onhan ongelmakohtia kehitetty ja 100% varmasti ei seuraavien vuosien aikana tule samanlaista ongelma-aaltoa, mitä aikanaan oli. Pitkä takuu antaa turvaa ainakin siihen, ettei omaa rahaa mene, jos isompaa leviää.

Sitäpaitsi ongelmia ja maanantaikappaleita on kaikilla merkeillä, esim. Bemarin THP-koneet olleet aivan susia yms. Jos haluaa todennäköisimmin ongelmavapaan auton, niin kannattanee ostaa Toyota, Honda tai Mersu. Tojot vaan on niin tylsiä autoja, ettei herätä omistushalua. Tosin hybridit ajatuksena kiinnostaa, mutta todellisuudessa sähkön hyödyntäminen niissä jää vielä nykyään aika pieneksi.

Mitä tulee litraseen moottoriin ja "paljon" ajamiseen (25-30k vuoteen), niin kone aivan varmasti kestää sen 200 000km, joka noilla kilometreillä tarkoittaa 7 vuoden ajoja. Voisin melkeinpä lyödä vedot siitä, ettei chubsterkaan pidä samaa autoa 7 vuotta.
Eikös sieltä tullut kiroiluja Volvon vioista? Ja tarkoitin, ettei ota uutta vikapesää. Väitän, että nuo VAG-konsernin laitteet ovat jatkossa vaikeita myydä käytettyinä, tietty, jos liisaa, niin ei väliä.
Volkkarin 3-litraiset tunnetaan vähävikaisina.
Duunikaveri kertoi, että uuden VW:n takuun pysymisenä, on käytävä kerran vuodessa ylimääräisessä huollossa, mistäs tämä kertoo? Lisätäänkö öljyä koneeseen vai mitä?
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Eikös sieltä tullut kiroiluja Volvon vioista? Ja tarkoitin, ettei ota uutta vikapesää. Väitän, että nuo VAG-konsernin laitteet ovat jatkossa vaikeita myydä käytettyinä, tietty, jos liisaa, niin ei väliä.
Volkkarin 3-litraiset tunnetaan vähävikaisina.
Duunikaveri kertoi, että uuden VW:n takuun pysymisenä, on käytävä kerran vuodessa ylimääräisessä huollossa, mistäs tämä kertoo? Lisätäänkö öljyä koneeseen vai mitä?

Asia selvä. En siis ymmärtänyt tätä lausettasi "Sinuna pysyisin kyllä kaukana noista VAG- romuista, juurihan sulla oli Volvon kanssa murheita." oikein.

Väitän, että VAGgineet ei ole vaikeita myydä käytettynä. Päinvastoin ihmiset juurikin ostaa paljon näitä Golfeja ja Octavioita käytettynä. En näe syitä, miksi tilanne lähitulevaisuudessa muuttuisi.

Kuulemasi VW:n takuuehto ei voi pitää paikkansa. Ei ole minulla faktaa asiasta, mutta ei ainakaan Google kertonut mitään ja eiköhän tuosta aika paljon meluttaisi, jos olisi faktaa.

Minullahan ei siis ole mitään VAG-fanilaseja silmillä, mutta ei ne huonoja autoja ole. Kaksi Skodaa olen omistanut aikanaan, mutta muuten on tullut ajeltua muiden konsernien autoilla.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asia selvä. En siis ymmärtänyt tätä lausettasi "Sinuna pysyisin kyllä kaukana noista VAG- romuista, juurihan sulla oli Volvon kanssa murheita." oikein.

Väitän, että VAGgineet ei ole vaikeita myydä käytettynä. Päinvastoin ihmiset juurikin ostaa paljon näitä Golfeja ja Octavioita käytettynä. En näe syitä, miksi tilanne lähitulevaisuudessa muuttuisi.

Kuulemasi VW:n takuuehto ei voi pitää paikkansa. Ei ole minulla faktaa asiasta, mutta ei ainakaan Google kertonut mitään ja eiköhän tuosta aika paljon meluttaisi, jos olisi faktaa.

Minullahan ei siis ole mitään VAG-fanilaseja silmillä, mutta ei ne huonoja autoja ole. Kaksi Skodaa olen omistanut aikanaan, mutta muuten on tullut ajeltua muiden konsernien autoilla.
Juu, ei minulla mitään Volkkarikammoa ole itselläkään, kauhulla vaan kuuntelen duunikaverin juttuja ja luen lehdistä katastrofikoneista. Hyviä ajettavia ja näin, tuo koneen pienentäminen on nykyaikana muodikasta ja minusta aika syvältä. Kaikkihan sitä tekee, mutta jos mietit keskiluokan autoja ja niihin litraiset mopokoneet, niin selvästi suunniteltu lähes kertakäyttöön. Näin saadaan myytyä koko ajan uutta autoa, ja tehtaille töitä.
Bemarilla tosiaan paskakasa tuo THP ja saivat sen myytyä Peugeotillekin. Tuo Volvo-ongelma oli itselle ylläri, kun olen luotettavina pitänyt.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
kummitäti hakee hoidosta työmatkalla ja ajaa sen muutaman sata metriä neljääkymppiä himaan.
Kannattaisi kummitädin jalotella sen verran, että kuskaa muksun kotiin ja hakee auton myöhemmin. Neljäkymppiä on aika raju vauhti pahimmillaan. Eikä koskaan tiedä, vaikka tulisi joku joka ajaisi päin sataaneljääkymppiä.

Toki, itsehän olen matkustanut lapsena vaunukopassa takapenkillä, kuten varmasti kaikki muutkin aikalaiset.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Juu, ei minulla mitään Volkkarikammoa ole itselläkään, kauhulla vaan kuuntelen duunikaverin juttuja ja luen lehdistä katastrofikoneista. Hyviä ajettavia ja näin, tuo koneen pienentäminen on nykyaikana muodikasta ja minusta aika syvältä. Kaikkihan sitä tekee, mutta jos mietit keskiluokan autoja ja niihin litraiset mopokoneet, niin selvästi suunniteltu lähes kertakäyttöön. Näin saadaan myytyä koko ajan uutta autoa, ja tehtaille töitä.
Bemarilla tosiaan paskakasa tuo THP ja saivat sen myytyä Peugeotillekin. Tuo Volvo-ongelma oli itselle ylläri, kun olen luotettavina pitänyt.

Tekniikka kehittyy. Pienistä moottoreista saadaan parempaa suorituskykyä kuin vanhoista isoista vapareista. Ja kyllä ne on kestämään tehty. Toki eihän ne varmasti mitään miljoona kilsaa rullaavia mersuja ole, mutta se on toinen kysymys tarvitaanko sellaisia.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mulla on menossa toinen Octavia. Edellisen ostin vuoden käytettynä. 1,2 TSI manuaalivaihteilla. Jakoketju alkoi 2,5 vuoden iässä rallatella käynnistettäessä. Ei läheskään joka kerta, mutta kuitenkin. Vaikka takuuaika oli ylitetty, mittasivat merkkihuollossa ketjun tehtaan piikkiin. Oli toleranssissa, joten asialle ei tehty mitään. Auton ollessa vajaan 5 vuoden ikäinen, vaihdoin sen uuteen Octaviaan alkuvuodesta. Jakoketju ei siis satunnaisen ääntelyn lisäksi ehtinyt oireilla enempää missään vaiheessa.

Autoa vaihtaessa myyjät eivät yrittäneet painaa vaihdokin hintaa alas mihinkään tyyppivikoihin vedoten, vaikka olen kuullut "tutuntutulta automyyjältä" että VAGineisiin pitää liikkeen jopa ottaa ylimääräinen vakuutus. Voi olla toki, että koskee lähinnä kaksoisahdettuja 1,4-koneita viime vuosikymmeneltä. Ja tietysti sitten siihen yhdistettynä DSG-vaihteistoa. Omalla kohdallani tietysti asiaan saattoi vaikuttaa sekin kun olin samanlaiseen vaihtamassa.

Tällä kertaa ostin 1,0 TSIn, manuaalina. Helvetin hyvän tuntuinen on tämäkin kone, kuten oli 1,2:kin. Pitkän ajan kestävyydestä ei tietenkään voi mitään sanoa. Jakopäässä on kuitenkin ketju vaihdettu hihnaan jo vissiin 2013, joten se ei liene ongelma enää. Automaattivaihteet olis kyllä kivat, varsinkin kun 6-portaista manuaalia saa kaupunkiajossa vatkata varsin ahkerasti. En kuitenkaan vielä uskaltanut DSG:tä omalla rahalla ostaa.

Mitä tulee kirjoittajan @chubster linkkaamaan vaihtoautoon, niin oikein hyvältähän tuo vaikuttaa. DSG-vaihteisto on, kuten jo oikeastaan mainitsin, edelleen pieni kysymysmerkki ainakin itselleni.
 

chubster

Jäsen
Joo se on totta, että VAGilla on omat ongelmansa ollut todellakin ollut juurikin noiden TSI ja DSG systeemien kanssa ja siksi itse hieman varovainen asian suhteen olen. Kuitenkin jostakin on sellainen käsitys tullut, että olisivat saaneet ongelmia korjattua. Toki uutta VAGia en ole ostamassa, joten sikäli takuun piiriin en tule pääseemään. Vuosimallit 2014, ehkä 2015 olisi ne ajankohtaiset itselle (ei hajuakaan kuinka pitkä takuu näissä on ja en jaksa googlettaa). Mikään tarve minulla ei ole VAG konsernin autoa saada. Octaviassa vetää puoleensa hyvä koko=riittävä peräkontti kahden pienen lapsen perheelle.

Auto ei itselle ole muutenkaan millään tapaa mikään huomiokohde varsinaisesti, eli en tarvitse autoa, jota naapurit voi katsella, jos tiedätte mitä tarkoitan. Silti nyt jollakin tavalla sen pitää silmää miellyttää ja ennen kaikkea ajettavuuden on oltava hyvä. Tässä osiossa ainakin Volvo on todella loistava. Itsellä on kokemusta volvoilla ajamisesta omistamani V50 lisäksi muutamasta V70 sekä muutamasta XC60, näillä kaikilla tullut ajettya tuhansia kilometrejä ja aivan loistavia ajaa. BMW X3 puolestaan oli yksi kamalimpia ajettavia mihin olen nykyautoista koskenut, Audi Q5 en vielä osaa niin sanoa, sillä en ole ajanut kuin satoja kilometrejä. Hyvältä sekin kuitenkin on tuntunut. Ei kuitenkaan mikään volvo. Oma volvofanitukseni lienee tästä peruja kun niillä on paljon saanut ajaa. Toki aina uusia täysillä herkuilla ladattuja kärrejä olleet ja täysin oman kukkaron tavoittamattomissa, mutta kyllähän tuosta jotain mielikuvaa itselleen automerkeistä voi vetää. Jos pitäisi jonkinlainen vag-fanitukseen rinnastettava kohde itselle lyödä niin se olisi tuo volvo juurikin. Nytkin kyllä kelpaisi uudempi Volvo epäonnisesta V50 seikkailusta huolimatta. Ovat vaan sen verta hinnakkaita, ettei tahdo sellaisia lainoja lähteä hakemaan.

Toyotaa en ole ajanut kuin jotain viime vuosikymmenen alkupään corollaa, mutta mielikuva on, että eivät mitään ajettavuuden juhlaa tarjoa. Toki Aurista hybridinä voisi ainakin testata, ehkä silmäkin siihen tottuisi?

Hondalla accordin farkut meinaa olla omasta mielestä liian janoisia, civicin farkkumallista en ole ihan varma mitä siitä olen mieltä. Se toki on myönnettävä, ettö omistin aikanaan -07 sipulimallin pikkucivicin 140hv koneella ja oli loistava auto. Taisi olla mulla kolme vuotta ja (n. 120-190tkm) ja koskaan ei tarvinnut mitään ylimääräistä remonttia tehdä. Onkin jäänyt mieleen ns. ”Parhaana” autona mitä mulla on ollut, koskaan ei ollu olo, että mitäs jos kohta jotain hajoaa. Loistava laatuauto oli Honda!

Mutta niin, eipäkai kun renkaita potkimaan. Mitä enemmän asiaa mietin niin sitä enemmän tuo dsg alkaa arveluttaa. Mutta se kuinka paljon se lopulta painaa vaakakupissa jää nähtäväksi. Itse olen ainakin autokaupoilla aina huomannut, että auto ostetaan tunteen perusteella, ei järjen.

Niin ja ainahan mietin autoa ostaessa, että tällä voi nyt sitten körötellä auton räjähtämiseen saakka. Sitä nytkin suunnittelen. Ikinä ei kuitenkaan sama auto ole 3-4vuotta kauemmin pihassa seisonut. Tokikaan uutta autoa en ole ikinä ostanut, enkä myöskään ole suunnitellut koska a) paska sijoitus b) maksan jo asuntolainaa ”loppu elämäni”
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Juu, ei minulla mitään Volkkarikammoa ole itselläkään, kauhulla vaan kuuntelen duunikaverin juttuja ja luen lehdistä katastrofikoneista. Hyviä ajettavia ja näin, tuo koneen pienentäminen on nykyaikana muodikasta ja minusta aika syvältä. Kaikkihan sitä tekee, mutta jos mietit keskiluokan autoja ja niihin litraiset mopokoneet, niin selvästi suunniteltu lähes kertakäyttöön. Näin saadaan myytyä koko ajan uutta autoa, ja tehtaille töitä.
Bemarilla tosiaan paskakasa tuo THP ja saivat sen myytyä Peugeotillekin. Tuo Volvo-ongelma oli itselle ylläri, kun olen luotettavina pitänyt.
Volvo olisikin luotettava, mutta tuossa tapauksessa autossa lienee se 1.6-litrainen diesel, joka on PSA/Ford-yhteistyötä. Minulla on Mazda3:ssa sama moottori, ja kas kummaa jatkuvia hiukkassuodatinongelmia nyt kun mittarissa yli 180 tkm. Paikallisessa Mazda-huollossa todettiin, että noissa moottoreissa on ollut paljon vastaavia ongelmia, mikä on melkoisen harmillista kun kyseessä on kuulemma yksi eniten käytetyistä dieselmoottoreista.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
DSG-kestää hyvin jos vaan on öljyt vaihdettu 60tkm välein niin kuin huolto-ohjelmaan kuuluukin. Ihan ensimmäiset versiot DSG-laatikosta taisi olla oikeasti vähän heikkoja, mutta uudet kyllä kestää ja niillä ajetaankin ihan miehekkäitä 300-400tkm kilometrejä ilman suurempia huoltoja.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hondalla accordin farkut meinaa olla omasta mielestä liian janoisia, civicin farkkumallista en ole ihan varma mitä siitä olen mieltä. Se toki on myönnettävä, ettö omistin aikanaan -07 sipulimallin pikkucivicin 140hv koneella ja oli loistava auto. Taisi olla mulla kolme vuotta ja (n. 120-190tkm) ja koskaan ei tarvinnut mitään ylimääräistä remonttia tehdä. Onkin jäänyt mieleen ns. ”Parhaana” autona mitä mulla on ollut, koskaan ei ollu olo, että mitäs jos kohta jotain hajoaa. Loistava laatuauto oli Honda!

Itsellä tuli juuri 300 000 km täyteen täyteen samalla uudesta asti ajetulla Accord farmarilla ja tänään tuli taas leima heittämällä niin kuin aina. Normaalien huoltojen ja jarruosien lisäksi tähän on vaihdettu polttoaineen suodatin ja hiukkasloukun pakkopoltossa piti kerran käydä pikahuollossa. Aikanaan kun merkkiä valitsin niin ykköskriteeri oli, että piti olla japanilainen auto. Siis ei japanilainen merkki vaan myös Made in Japan, ja täytyy sanoa, että laatu on ollut ehdotonta priimaa. Ajattelin ajaa vielä pari kolme vuotta ja 400 tkm täyteen mutta tätä menoa en varmaan malta luopua sittenkään.

Ainoastaan lähivalojen suunnittelijan kädet pitäisi sitoa pöytään ja viillellä veitsellä ranteita ja käsivarsia tylsällä puukolla. Tai vaihtoehtoisena rangaistuksena pistää vaihtamaan kymmenen kertaa molemmat polttimot. Janoinen on kanssa joo, mutta naftaa saa huoltoasemalta aina lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös