Autoiluketju

  • 3 189 104
  • 18 516

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mitenköhän tuosta autosta (Saab 9-5 Aero 2.3T, -01) saa nollattua ajotietokoneen ilmoitukset ja varsinkin sen naapuripitäjään kuuluvan ja ihan tarpeeksi pitkän piippauksen? En tarvitse joka kerta autoon mennessä tietoa siitä että peruutustutka ei toimi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mitenköhän tuosta autosta (Saab 9-5 Aero 2.3T, -01) saa nollattua ajotietokoneen ilmoitukset ja varsinkin sen naapuripitäjään kuuluvan ja ihan tarpeeksi pitkän piippauksen? En tarvitse joka kerta autoon mennessä tietoa siitä että peruutustutka ei toimi.

Saabien sielunelämää sen tarkemmin tuntematta veikkaisin, että joko huollossa nollaamalla, harrastajan avustuksella nollaamalla tai ihan korjaamalla vika. Nämä sillä oletuksella, ettei valikoista voi merkkiäänen kovuutta säätää, kuten joissain autossa on mahdollista.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Tuli sitten saksasta hankittua auto ja hyvin kaikki sujui alusta loppuun. Myyjän kanssa saatiin hinta hyvin sopivaksi ja katsastikin sen vielä omista rahoista. Auto on hyvin varusteltu baijerilainen farkku jossa voimalinjana toimii 3.0 diesel. Mukava auto ja reissu oli kaiken kaikkiaan loistava.
 

Masentaja

Jäsen
Mitenköhän tuosta autosta (Saab 9-5 Aero 2.3T, -01) saa nollattua ajotietokoneen ilmoitukset ja varsinkin sen naapuripitäjään kuuluvan ja ihan tarpeeksi pitkän piippauksen? En tarvitse joka kerta autoon mennessä tietoa siitä että peruutustutka ei toimi.

Jos korjais sen tutkan? Onko tietoa mikä vikana?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tuli sitten saksasta hankittua auto ja hyvin kaikki sujui alusta loppuun. Myyjän kanssa saatiin hinta hyvin sopivaksi ja katsastikin sen vielä omista rahoista. Auto on hyvin varusteltu baijerilainen farkku jossa voimalinjana toimii 3.0 diesel. Mukava auto ja reissu oli kaiken kaikkiaan loistava.

Mahtava kuulla. Kerro enemmän reissusta?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilasin itselleni uuden 5-sarjan M-Sportin ja vaimolle ostin (hänen vaatimuksestaan) Fiat 500:n (kyllä, se oluttölkin näköinen koppimopo)... Vahva etiäinen on kuitenkin siitä kumpi jatkossa ajaa mitäkin autoa... se siitä munanjatkeesta sitten
Kai varmistit tilanteen ja fiiu on Abarth?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitenköhän tuosta autosta (Saab 9-5 Aero 2.3T, -01) saa nollattua ajotietokoneen ilmoitukset ja varsinkin sen naapuripitäjään kuuluvan ja ihan tarpeeksi pitkän piippauksen? En tarvitse joka kerta autoon mennessä tietoa siitä että peruutustutka ei toimi.
Mulla ei ole samanmallisessa tutkaa, joten en osaa tarkkaan sanoa. Esim jarruvalo- tms vikailmoitus ei minusta edes piippaa, tai saattaa olla että tulee sellainen vaimea plimplom.
En tiedä onko tuohon muuta keinoa kuin korjata se tutka tai käydä jollain saab-ohjelmoijalla ottamassa esim varoitusäänet pois päältä, se muistaakseni onnistuu. Varmaan jos esim lainaat autoa jollekin niin tuo saattaa kuitenkin olla ihan hyödyllinenkin tieto?
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Arvon palstaveljet, auttaisitteko minua ymmärtämään vapaata autoetua tai lähinnä sen muodostumista. Autoetuhan lasketaan käyttämällä automallin maahantuojan tai sen puuttuessa tukkukaupan ilmoittamaa uutena hankitun auton ostopäivänä voimassa ollutta automallin yleistä suositushintaa, eli esimerkiksi autovalmistajan nettisivuilla tarjoamaa hinnastoa, eikö vain? Eli tämä suositushinta on aina valmistajan määrittämä hinta, riippumatta siitä, millä hinnalla autokauppa autoa myy?

Minulla on siis tilanne, että olen saanut yhdestä autosta täysin samoilla spekseillä kahta eri vapaan autoedun arvoa. En ole siis itse niitä laskenut, vaan autoliike on sen paperille laittanut. Auto on Volvo V40 D2 Business aut. Volvon hinnasto sanoo tälle verolliseksi hinnaksi 29 553,30 €, jota on myös ensimmäisen autokaupan laskelmassa käytetty, tosin verotonta hintaa. Toisen autokaupan laskelmassa Auton perushinnaksi on merkattu 31 291,09 €. Nämä summat ovat siis ilman lisävarusteita. Mistä jälkimmäinen kauppa on saanut hintaan lisää lähes 2 000 euroa? Ensimmäisen kaupan laskelmassa oli merkattu vapaaksi autoeduksi 675 €/kk ja jälkimmäisen 685 €/kk. Lisävarusteista itse asiassa tippui n. 1 000 euron varuste kaiken lisäksi pois ensimmäisen laskelman jälkeen, mutta silti toinen laskelma on kalliimpi. Lisävarusteiden arvo toisessa laskelmassa on 4 042,91 €.

Jälkimmäisen laskelman auto on siis jo minulla ajossa. Auto on tilattu helmikuussa, ja hinnasto ei ole muuttunut laskelmien välissä.

Tiivistetysti vielä: sama auto samoilla spekseillä paitsi tuon pois pudonneen lisävarusteen osalta, mutta toinen on kalliimpi. Toisessa laskelmassa on käytetty jotain muuta kuin listahintaa?

Kuka tässä ei nyt osaa, ensimmäinen autokauppa, toinen autokauppa vai minä?
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Mahtava kuulla. Kerro enemmän reissusta?

Reissu oli kaiken puolin mukava.
Heti ensimmäinen auto oli tosiaan sellainen jonka tiedot ja kuvat pitivät 100% paikkaansa sekä hinta oli hyvin väännettävissä kohdilleen. Myyjä tosiaan vielä katsasti autokin ennen luovutusta kun mainitsin että siitä menee leima umpeen parin kuukauden sisällä ja auto meni katsastuksesta heittämällä läpi ilman moitteita.
Kävin sitten Munchenissa pyörähtämässä ja nauttimassa vähän kaupungin antimista sekä hyvistä yöunista. Seuraavana päivänä lähdin tykittämään kohti pohjoista pysähtyen välillä syömään ja ennen Tansakan rajaa tankkaamaan sekä täyttämään takakonttia juomisilla. Siitä sitten köpikseen ja hotelille syömään ja nukkumaan. Seuraava päivä menikin sitten Ruotsissa jossa ajelin rauhallisesti kohti satamaa ja laivaa, pysähtyen 3-4 kertaa syömään ja kahville. Yö laivalla ja aamulla sitten kotimaassa jossa suoritin viimeisen siirtymän himaan.
Mukava reissu jossa tuli aika paljon ajettua autoa, mutta myös syötyä ja juotua kohtuullisen hyvin. Saksalaiset olivat todella ystävällisellä päällä, varsinkin naiset ;)
 

Masentaja

Jäsen
Arvon palstaveljet, auttaisitteko minua ymmärtämään vapaata autoetua tai lähinnä sen muodostumista.

Autoedun arvo on suoraan verrannollinen auton arvoon. Mahdoton sanoa näkemättä papereita mistä ero muodostuu, mutta joku juttu on mikä auton arvoa muuttaa. Tai sitten se on vaan se että autojen myyjät on hinnoitellut auto erilailla. Eli verotusarvo muodostuu siitä hinnasta mitä se auto maksaa kun sen ajaa ulos kaupasta. Eli auto + autovero + lisävarusteet. Ei maahantuontihinnoista jne. Vaan oikeasta hintalapusta. Näin mä sen olen ymmärtänyt. Onko mahdollista että eka autokauppa ois antanut jotain pikku rabattia?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Autoedun arvo on suoraan verrannollinen auton arvoon. Mahdoton sanoa näkemättä papereita mistä ero muodostuu, mutta joku juttu on mikä auton arvoa muuttaa. Tai sitten se on vaan se että autojen myyjät on hinnoitellut auto erilailla. Eli verotusarvo muodostuu siitä hinnasta mitä se auto maksaa kun sen ajaa ulos kaupasta. Eli auto + autovero + lisävarusteet. Ei maahantuontihinnoista jne. Vaan oikeasta hintalapusta. Näin mä sen olen ymmärtänyt. Onko mahdollista että eka autokauppa ois antanut jotain pikku rabattia?

Samaa mietin, että olisiko se jälkimmäinen vaan ottanut enemmän katetta? Ainakin omassa firmassa suositellaan hakemaan tarjoukset parista liikkeestä ja ulkoistuskumppani sitten vielä käy tinkaamassa noista tarjouksista viimeiset hinnat jonka perusteella valitaan tilataanko esim Biliasta vai Autokillasta.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Autoetulaskuri

Tuolta löytyy laskuri autoedun verotusarvolle. Kai noita kahta muuttujaa voi jotenkin joku liike yrittää mulkata, mutta ei luulisi isoa liikkumavaraa olevan, koska maahantuojan suositushinta kuukauden alussa on se, mistä pitäisi laskenta aloittaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Autoetu tosiaan lasketaan maahantuojan suositushinnasta, se millä se myydään firmalle tai rahoitusyhtiölle on täysin eri asia sitten.
Talvirengassarjaa tai toimituskuluja ym ei muuten lasketa lisävarusteiksi ja sitä kautta laiteta verotusarvoon.

"Auton verotusarvo määräytyy ajoneuvon ostopäivänä voimassa olleen automallin maahantuojan antaman yleisen suositushinnan mukaan"

Normitapa yritysauton hankinnassa on se että edun saaja valitsee auton ja lisävarusteet. Sitten otetaan tarjous 2-3 liikkestä ja valitaan halvin.
Joskus vielä valittu tarjous kilpailutetaan muutaman rahoituslaitoksen kanssa ja leasing otetaan halvimmasta.

Auton ostohinnassa voi olla isokin ero, mutta verotusarvon pitää olla sama, ellei joku liike ole mokannut varusteiden kanssa tms.


Kokeile tätä ALDn autoetulaskuria jos sinulla on tarjous ja tarkat mallitiedot sekä kaikki tehdasasenteiset että jälkikäteen asennetut lisävarusteet listattuna siinä hintoineen.
ALD Automotive
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitoksia vastauksista! Sain tänään kyseisen liikkeen edustajan kiinni ja tuossa jälkimmäisessä laskelmassa tosiaan oli pari tonnia ylimääräistä syystä, jota minulle ei ikinä kerrottu. He tekivät minulle uuden laskelman ja nyt auton perushinta vastaa Volvon hinnaston hintaa ko. autolle. Mikä lie vedätysyritys (tai inhimillinen erehdys) tuossa on ollut taustalla, mutta onneksi aloin katsomaan tuota vähän tarkemmin läpi.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Millaisia ajatuksia löytyy uudesta Honda Civic:stä? Jotenkin olen ajatuksena Hondaan tykästynyt. Edelliset Civicit vaan olivat niin hanurista ajaa, että ei tullut ostaminen mieleenkään. Onneton alavääntö, ja meteliä riitti.

Nythän on 1,5- litrainen turbo-kone tarjolla, jossa on alavääntöä varmaan edellistä mallia reilusti enemmän tarjolla? Ihan kohtalaisen päheän näköinen ainakin kuvien perusteella.

Honda Civic 5D | Yleiskatsaus | Honda-mallisto
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Millaisia ajatuksia löytyy uudesta Honda Civic:stä?
Ihan mutu-fiiliksillä sanoisin että mielenkiintoinen tuo 182hp hatchback. Sellainen kevyt pienperheen isän GT ja onhan Honda aina osannut tehdä ajajan autoja. Itsellä paljonkin kokemusta 80-90-luvun Civiceistä jolloin hondan 1.5 ja 1.6 kierroskoneet oli mukavia ja halpoja gt-autoja, painoi sen noin tonnin ja oli mukava pyöritellä täällä pk-seudulla.
Nyt 2000-luvulla olen ajanut vain sitä 1.8 140hp perusmallia 10 vuoden takaa ja 15v vanhaa TypeR:ää. Alkaa olla kierroskoneiden aika ohi mitä tulee perheautoihin, GTI autoissa racing-mielessä ymmärrän asian ja olihan tuo vanha TypeR:äkin mukava ajaa siellä +6000 kierroksilla ja manuaalilla, harvinaista herkkua nykyisiin turboautomaatteihin verrattuna mitä koko gti-luokka täynnä.

Sanoisin että tuo uusi menee markkinoilla jonnekin sinne missä tämä vastaava 1.8 (tosin vapari) oli 20 vuotta sitten ja oli silloin itselläkin liipasimella ostaa, pienen perheen tehokkaampi ykkösauto jossa kelvolliset tilat. HONDA Civic 5 Doors specs - 1997, 1998, 1999, 2000, 2001 - autoevolution
Ehdottomasti positiivinen tämä uusi Civic ainakin paperilla ja kuvissa, uskaltaa olla muotoilussa riittävän särmikäs erottuakseen ja moottoreillakin napakka pitäen sitä Civicin pienemmän perheauton gt-leimaa yllä.

_
 
Viimeksi muokattu:

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Millaisia ajatuksia löytyy uudesta Honda Civic:stä? Jotenkin olen ajatuksena Hondaan tykästynyt. Edelliset Civicit vaan olivat niin hanurista ajaa, että ei tullut ostaminen mieleenkään. Onneton alavääntö, ja meteliä riitti.

Nythän on 1,5- litrainen turbo-kone tarjolla, jossa on alavääntöä varmaan edellistä mallia reilusti enemmän tarjolla? Ihan kohtalaisen päheän näköinen ainakin kuvien perusteella.

Honda Civic 5D | Yleiskatsaus | Honda-mallisto
Kyllähän tuo uusi Civic olisi varmasti todella hyvä auto, varsinkin tuolla 1,5 turbomoottorilla. Itsellä tuli akuutti hätä vaihtaa autoa alkuvuodesta enkä jaksanut tai pystynyt odottelemaan enää pidempään tuota uutta Civiciä. Vaihtoehdot itsellä oli ostaa joku muutaman vuoden vanhempi auto lähes tulkoon säästetyillä varallisuuksilla tai sitten uusi ja maksella sitä sitten vuosikaupalla. Päädyin sitten ensimmäiseen vaihtoehtoon, koska velkavankeus pidemmän päälle autoasioissa ei kiinnostanut.

Vaihdoin siis ranskanihmeeni eli Citroen C4:n edellisen mallin Honda Civiciin. Citikkaa ostaessani olin juuri valmistunut opiskelija ja ajattelin, että saapas halvalla tuollaisen suhteellisen modernin auton jossa tehoakin riittää kohtuullisesti. Noh, lopputulema oli sitten että huolloissa ja korjauksissa ravattiin sen verta että olisi vain kannattanut ostaa vähän hintavampi tai laadukkaampi auto heti alkuun. En edes jaksa listata kaikkia citikan ongelmia, koska niitä oli kyllä aivan pirullisesti. Välttäkää noita Citikoita kuin syöpää tai sitten vain omalle kohdalle osui joku extreme maanantaikappale.

Tämä kokemus Citroenin omistajana pisti itseni pistämään omat prioriteetit uusiksi ja seuraavan auton hankinnassa ykkösenä oli luotettavuus ja siihen yhdistettynä vähitään kohtuullinen ajettavuus ja teho. Päädyin sitten tähän 2012-2017 Honda Civic sukupolveen,1,8 bensa myllyllä ja manuaalilaatikolla, koska henkilökohtaisesti pidän vaihteiden vaihtamisesta ja omaan päähän siitä tulee ainakin jonkunlainen parempi hallinnan tunne. Ajatuksena itsellä oli ja on edelleen, että viimeisen sukupolven kiekuu&kaikuu vapari 1,8 bensamyllyn on PAKKO olla luotettava. En jaksa uskoa että tulee mitään suurempia ylläreitä kunhan huoltaa säännölisesti. Puoli vuotta (10tkm) tai vähän päälle tällä kyseisellä Hondalla on nyt ajeltu. Erittäin hyvä perusauto, josta löytyy kaikki tarvittavat nykyauton mukavuudet ja öljynvaihdoilla ollaan selvitty. Mukavempia, parempia ajettavia ja tehokkaampia autoja on, mutta kyllä Honda tehtävänsä hoitaa eikä todellakaan ollut hinnalla pilattu kun auton hankin. Väitän hinta/laatu suhteeltaan yhdeksi parhaista tällä hetkellä jos hakee perusautoa, jolla kulkea töihin tai pidempääkin matkaa. Melko kova meteli on auton sisällä, varsinkin moottoritienopeuksissa, mutta ei se ainakaan itseäni haittaa.

Seuraavaksi itselläni on hankintalistalla kesärenkaat kyseiseen Hondaan. Rengasliikkeessä kovasti tyrkyttivät Nexenin renkaita ja sanoivat että ovat hinta/laatu suhteeltaan erinomaisia ja "taksikuskit tykkää". Vaikutti aikamoiselta myytipuheelta koko touhu. Halvemmathan nuo ovat kuin ns. "premium" merkit. Nexeniä kauppasivat 450€ satsi 17 tuumaisille vanteille ja nämä perinteiset merkit pamahtivat sitten jo lähemmäs 600€. Toisaalta renkaat on tyhmin paikka säästää autossa. Eniten itseä houkuttaisi tilata netistä renkaat ja viedä jonnekin pajalle alleasennettavaksi. En ole kuitenkaan aiemmin netistä renkaita tilannut niin vähän arveluttaa näin ensimmäisellä kerralla tuo touhu.

Nexenit houkuttaisi kun olisi niin helppo ratkaisu ja suht halpa, ainut vaan että laatu&ajettavuus vähän arveluuttaa.

Kysymys kuuluu siis, onko kenelläkään kokemuksia Nexenistä rengasmerkkinä? Itse olin kuullut vain nimen aikaisemmin ja siihen sitten jäikin oma tieto näistä renkaista. Toinen kysymys, onko kenelläkään kokemuksia renkaatvaihtoon.fi:stä? Kaikki ajatukset ja kokemukset otetaan vastaan.
 

Veijari

Jäsen
Edellisen Audin alla oli ihan uudet Nexenit kun sen hankin. Ajoin noilla pari kesää ja yli 20 tkm ja renkaat olivat kuluneet ihan tasaisesti. Kulutuspintaa oli jäljellä noin 6mm kun Audi lähti vaihtoon. En noista Nexeneistä oikein mitään huonoa sanottavaa keksi.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Eilen poikkesin ohimennen hakemassa kylmät tyypit uudesta Civicistä. Luonnossa sinisenä ainakin hyvän näköinen. Penkki ei ollut mitenkään erityisen hyvin tukeva, vaikka siinä olikin mahdollisuus säätää sivutukea tiukemmaksi. Sisäilmeestä tykkäsin yleisesti.

Rengaskoko 235/45/17 säikäytti kyllä melkoisesti, ja heitti epäilyksen ajomukavuudesta. Webastosta piti luonnollisesti jauhaa, ja juttu on niin, että uuteen Hondaan ei sellaista saa lainkaan.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Kysymys kuuluu siis, onko kenelläkään kokemuksia Nexenistä rengasmerkkinä? Itse olin kuullut vain nimen aikaisemmin ja siihen sitten jäikin oma tieto näistä renkaista. Toinen kysymys, onko kenelläkään kokemuksia renkaatvaihtoon.fi:stä? Kaikki ajatukset ja kokemukset otetaan vastaan.

Itsellä alla Nexen n'Fera su4 koossa 225/40r18. Toista kesää mennään. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Hinta/ laatu suhde mielestäni erinomainen. Saksasta tilaamalla sai ainakin tuohon kokoon huomattavan edullisesti.
 

Masentaja

Jäsen
Mulla on kakkosautossa Goodriden renkaat alla. Kiinalaiset, mutta toimii ku buickki. Hinta/laatusuhteelta loistavat fillarit.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Miltä autofoorumilta kannattaisi kysellä työtöntä autohitsaria? Pohjassa reikiä ja pitäisi purkaa penkit yms. ennenkuin niitä pääsee hitsaamaan. Suomalaiset korjaamot ei tunnu ottavan tällaista työtä edes vastaan ja yksi Suomessa toimiva virolainen korjaamo ottaisi melkein tonnin.

Vituttaa kun on muuten tervepeltinen ja huippuhyvä auto (jo mainittu Saab 9-5 Aero 2.3T -01). Vitun suomalainen katsastuskulttuuri. En usko vaarantavani itseäni, perhettäni enkä muita tiellä liikkujia sillä että autoni pohjassa on lattiamattojen kohdalla pari reikää.
 
Viimeksi muokattu:

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eniten itseä houkuttaisi tilata netistä renkaat ja viedä jonnekin pajalle alleasennettavaksi. En ole kuitenkaan aiemmin netistä renkaita tilannut niin vähän arveluttaa näin ensimmäisellä kerralla tuo touhu.
Useimmat renkaiden nettikaupat lienevät ihan turvallisia. Monista löytyy hyvät käyttäjäarvostelut, eikä huonoja kokemuksia näistä suurimmista juurikaan löydy. Asennuskulut saattavat yllättää, sillä nehän tehdään ihan listahinnoilla jos esim. rengasliikkeeseen lähtee muualta ostettuja irtokumeja viemään asennettavaksi. Lisäksi hinta nousee vannekoon mukaan. Helposti saattaa satasen kustantaa, koosta riippuen.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että myös perinteisestä kivijalkakaupasta voi löytää renkaat hyvään hintaan. Enkä nyt tarkoita näitä isojen rengasvalmistajien omia jälleenmyyntiketjuja, joissa ei edullista kauppaa pysty tekemään itkemälläkään.
Kilpailutin tuossa useita pk-seudun pienempiä rengasliikkeitä ja tein kaupat ns. premium-renkaista, jotka olivat lopulta hinnaltaan asennettuna hieman halvemmat kuin näistä isoimmista nettikaupoista tilattuna (asennuskulut laskettu mukaan). Toki tuo vaati hieman vaivaa, mutta kun tiedostaa tietyt putiikit, joihin ei kannata edes mennä kauppaa hieromaan, niin urakka helpottuu jo huomattavasti.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Osaisko arvon palstaveljet auttaa. Auton vaihtoedessä ja nyt näyttäs siltä että 3:tta muksua pukkais. Eikä tila-autot sitten houkuttele tippaakaan.
Johonkin farkkuun vois vannoutunena sedan miehenä taipua vaan mihinpä farkkuun istuttaa itsensä lisäks vaimoke ja 3 muksua???
Sen verran laskeskellu että nuo vanhemmat saa istua uuden tulokkaan kanssa nykyisissä isofix istuimissa ja kun kaukalo aika ohi niin vanhimman voisi korokkeelle jo laittaa istumaan.
Vaan mihin farkkuun tällä kompinaatiolla kannattaa edes lähtä koittamaan? Mieluiten koko ajan käyttäsin noita isofix turvaistuimia, kun ei niitä tarvitse silloin köyttää vöillä kiinni.
Budjetti noin 18-20k, ja bensa vehje näillä kilometreillä haussa.
Ei kai tässä vaan ole pakko johonki tila-autoon turvautua???Syö kyllä miestä jos on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös