Asutko syntymäkunnassasi?

  • 9 873
  • 111

Asutko syntymäkunnassasi?

  • Kyllä

    Ääniä: 98 35,0%
  • Ei

    Ääniä: 176 62,9%
  • Olen koditon

    Ääniä: 6 2,1%

  • Äänestäjiä
    280

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kyllä asun, asunut koko ikäni.
 

julle-jr

Jäsen
Putkahdin maailmaan Helsingin Kätilöopistolla, mutta syntymäpaikka on Vantaa. Sieltä muutin pois vuonna 1999, ehkä joskus palatakseni tai sitten ei.
Mielestäni syntymäpaikkasi on siinä tapauksessa Helsinki ja tarkemmin Kätilöopisto. Sen sijaan syntymäkotikuntasi voi olla Vantaa. Voin toki olla väärässäkin näissä termeissä ja toivottavasti joku silloin täsmentää. Onhan nimittäin äärimmäisen harmillista tulla puhuneeksi asioista väärillä termeillä.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kyllä asun, pieni miellyttävä kylä, mahtava luonto ja kalaisat vedet. Riittävästi kavereita ja ystäviä. Täällä on myös varsin rauhallista ja kun tarvitsee rauhatonta niin sitä varten on eriliaisia kulkuneuvoja keksitty.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En enää... mutta jos vielä joskus.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Asun ja olen aina asunut. Pisimmät ajat kotikaupungin ulkopuolella ovat lomamatkoja, pl. yksi intin pidempi leiri. Intin kävin syntymäkunnassani, joten se itsessään ei vienyt leirejä ja muita lyhyitä "rupeamia" lukuunottamatta "rajojen taakse". Strategisena kohteena siis Helsinki, niin syntymän kuin elämisenkin osalta.

Nykyisellään ei ole mitään intoa lähteä muualle. Espoosta esimerkiksi Tapiola toki olisi mieleinen paikka ja Vantaalta Tikkurila, mutta tällä hetkellä olen sitoutunut Helsinkiin asuntolainan muodossa, joten kovin ajankohtaista ei ole miettiä noita paikkoja asuinpaikaksi.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En asu. 21 ensimmäistä vuotta tuli asuttua Satakunnassa. Satakunnan koen sydämessäni kotimaakunnakseni. Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen kautta olen päätynyt pääkaupunkiseudulle. 10 vuoden kierros tullut toistaiseksi tehtyä.

Kyllä joskus vielä haaveilen Satakuntaan muuttavani.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Joo, pieni kaupunki kaakkois-Suomessa. Hyviä puolia on ainakin oma rauha. Ei täällä kauheasti mitään tapahdu, mutta oikeastaan se on vain hyvä juttu. Olisi se toki ihan mukavaa jos noita venäläisiä olisi täällä vähemmän, mutta ei niistä oikein eroonkaan taida päästä. Ja jos ihan totta puhutaan, niin onko noista nyt toistaiseksi kovasti harmiakaan ollut.

Olis se joskus kesällä varsinkin kiva jos olisi konsertteja ja muuta tämmöistä tapahtumaa enemmän lähellä, mutta toisaalta taas on ihan sama mihin aikaan vuodesta tai kellonajasta riippumatta ulos lähtee, niin omassa rauhassa saa kulkea ja luonto on joka suunnassa lähellä. Ja on täällä kuitenkin kaikki tarvittavat terveydenhuollon palvelut, ok tason ruokakaupat, hyvä kirjasto, on lätkähallia, uimahallia, liikuntahallia ja kuntosalia yms. Jos jotain vähän erikoisempaa tarvitsee ostaa, niin sitten pitää ottaa auto alle tai tilata netistä. On esimerkiksi vaatekauppojen tai musiikkikauppojen suhteen ollut ihan onneton paikkakunta oikeastaan koko oman elinikäni ajan. Olkoonkin että kebuloita löytyy minusta jopa ihmeellisen paljon väkilukuun nähden, niin ravintolatarjonnassa ei myöskään ole koskaan ollut kehumista. On tuo yökerho elämä tullut jo taakse jätettyä, vaan onpi sekin tainnut vaan kuihtua vielä niistä ajoista kun itse juoksin tuolla kapakoissa.

Oliskohan tuokin kuinka vaikeaa sisämaassa jos olisi kokonaan ilman meren läheisyyttä? On täysi mysteeri toki tuo tulevaisuus sitten. Olen kuitenkin just nyt tänään sitä mieltä että huomenna ainakin vielä asun myös tällä paikkakunnalla, kuten olen kohta 30 vuotta asunut.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En asu, enkä voisi juuri kuvitella enää asuvanikaan, vaikka kiva siellä on edelleen muutaman kerran vuodessa käydä. Ekat kymmenen vuottani asustelin Pieksämäellä, sitten pari vuotta Hankasalmella, vuoden Pieksämäellä, vuoden Hankasalmella ja siitä sitten, onneksi, seuraavat kuutisen vuotta yläkoulun lopusta opintojen alkuun saakka jälleen Pieksämäellä.

Vuodesta 2000 olen asunut Lohjalla pl. yhtä vuotta Vihdin puolella Nummelassa ja toista Jyväskylässä. Jykylään piti jäädä aikoinaan, mutta toisin kävi vaimon työtarjouksen myötä ja palasimme Lohjalle. Nyt on kymmenen vuotta oltu aloillamme ja hyvä niin.

Aikalailla alkaa juuret olla täällä, mitä myös olen tietoisesti hakenutkin, kun oli tuo myöhäislapsuus ja teinivuodet yhtä muuttamista. Jätti jälkensä minuun, enkä aivan vastaavaa omille lapsilleni halua. Tosin ei mulla mitään sitä vastaan olisi, että johonkin isohkoon ja eläväiseen kaupunkiin muuttaisimme, tai vaikka ulkomaille hetkeksi, mutta kovin kepeästi en lasten kanssa paikkakunnan vaihtoon suhtaudu.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Näin on päässyt käymään, että syntymä- ja asuinkuntani on sama; Oulu.

Asuin Oulussa 28.2.1986 asti. Olof Palmen murhapäivänä muutin siis muualle. Muutin Ouluun takaisin vuonna 2007.

Oon aika varma, etten murhannut Palmea.

Oon kyllä asunut mm. Hessoisa ja Joensuussa. Ja pimperlooran perässä ollessani oon punkannut aika paljon myös Turussa ja Rovaniemellä. Ja Kymenlaaksossa, mutta ei siitä sen enempää. Terkkuja.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aitoturkulaisuuden kriteerit täyttyvät kohdallani, eli olen syntynyt Heidekenillä, Turussa. Lipsahdin naisen perässä naapurikunta Raisioon aikoinaan 1343 päiväksi, kunnes muutin takaisin sinne minne kuulunkin eli takaisin Turkuun.

En täysin mahdottomana pitäisi sitä, että joskus johonkin lähi/naapurikuntaan voisin muuttaa, mutta olennaisinta on tietysti asua oikeassa, aidossa ja alkuperäisessä Suomessa eli Varsinais-Suomessa. Suomen valtiohan koostuu yhteenliitetyistä maa-alueista/heimoista kuten Suomi, Häme, Karjala ja niin edelleen, ja valtio on nimensä saanut tästä varsinaisesta Suomesta.

Suomi voisi minun puolestani vaikka jakautua eri itsenäisiin valtioihin, eli separatistit vain liikkeelle Espanjan tapaan. Saisi samalla jääkiekon MM-kisoihinkin useita joukkueita samalla tavoin mitä Yhdistyneiden Kuningaskuntien maatkin saavat. Suomen joukkue siis koostuisi pelkästään varsinaissuomalaisista pelaajista, kapteeninaan vaikkapa Mikko Koivu. Hämeen joukkueen runko koostuisi Tapparan miehistä parilla Ilves- ja HPK-pelaajalla varustettuna. Karjalan joukkueessa olisi itäsuomalaisia pelureita. Helsinki voisi kaapata nukkumalähiökunnat vierestä (Vantaa, Espoo jne jne) ja muodostaa Helsingin Kaupunkivaltion. Siellä olisi suurin väkiluku uusista valtioista ja sellaiset joukkueet joilla on yleensä pisin ja varhaisin kesäloma SM-liigassa ja KHL:ssä joten Helsingin maajoukkueella olisi aikaa treenata MM-kisoihin alustavasti jo helmikuusta asti.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä sitä vittuillaan:

Helsinki voisi kaapata nukkumalähiökunnat vierestä (Vantaa, Espoo jne jne) ja muodostaa Helsingin Kaupunkivaltion. Siellä olisi suurin väkiluku uusista valtioista ja sellaiset joukkueet joilla on yleensä pisin ja varhaisin kesäloma SM-liigassa ja KHL:ssä joten Helsingin maajoukkueella olisi aikaa treenata MM-kisoihin alustavasti jo helmikuusta asti.

Ootte vaan kateellisia pitkistä kesälomista.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikkia varmaan kiinnostaa, mutta olen syntynyt Helsingissä ja Porvoossa olen asunut vuodesta 1993 lähtien pientä Otaniemen pyörähdystä lukuun ottamatta. Eli en asu syntymäpaikkakunnallani.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Meikäluutun ruunipaikassa kaikki muut ovat maakunnan kasvatteja ja täällä pysyneet. Minä todellakin asun ja työskentelen nykyään syntymäkunnassani, mutta olin etelänpellenä pari vuosikymmentä, Suomenlahden tällä puolella toki.
On aika jännä homma, että minä syntyperäisenä paikkakuntalaisena en kovinkaan paljon kuitenkaan tunne porukoita, nimiä, tyyppejä. Ja olen vieläkin niin itseriittoinen, ehkä sitten ylimielinen, että minua ei ns. ihmisten asiat eli tekemiset tahi sanomiset kiinnosta. Tietysti suku, kaverit ja duunikaverit, heidän elämänsä kiinnostaa kyllä, mutta jonkun puolitutun nimen elämä ei todellakaan.
Mietin enemmän ihmisnisäkkäiden huolestuttavaa lisääntymistä tällä planeetalla, olen outo hyypiö mutta työkaverit ymmärtävät kyllä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Asun omassa, vanhempieni ja isovanhempieni synnyinkaupungissa. Toki olen myös asunut vuosia sekä Helsingissa että kahdessa maanosassa Euroopan ulkopuolella.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En asu. Tampereella synnyin ja noin 1-vuotiaana Lempäälään. Vuodet 1998-2013 taas Tampereella ja siitä Kangasalle. Syntymämaakunnassani siis kuitenkin koko tähän astisen 39-vuotisen elämäni asunut, enkä todellakaan ole mihinkään lähdössä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hyvinkäällä synnyin, lapsuus ja nuoruus Kanta-Hämeessä, siitä Tampereelle opiskelemaan ja parin vuoden ulkomailla olelilua lukuunottamatta olen Tampereen seudulla asunut. Tällä hetkellä asun Nokialla, ja täällä olisi tarkoitus olla aika pitkään.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
En ole asunut 14 vuoteen. Inarin kunnassa synnyin ja 12 vuoden Tampereella asumisen jälkeen nyt kotipaikkana on Turku.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En asu, mutta parin vuoden päästä todennäköisesti asun taas kun Vaasa ja Mustasaari yhdistetään.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
En asu. Olen kotoisin eräästä Pohjois-Pohjanmaan kunnasta ja noin 1,5 kuukautta sitten muutin opiskelupaikan takia Turkuun. En pidä kovin todennäköisenä paluuta kotikonnuille.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En asu, tosin syntymäkunta sijaitsee viiden kilometrin päässä nykyisestä asuinpaikastani, eli samoilla hoodeilla yhä pyöritään.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo kyllä mä asun Tampereella ja varmaan tuun aina asumaan. Pari lyhyttä syrjähyppyä on ollut näihin naapurikuntiin töiden takia, mutta ei siellä oikein pää kestä.

Välillä oon pohtinut, että olis mukava asua jossain maalla tai vaikka lapissa, mutta sitten pitäis hommata auto ja kaikkea. Tykkään elämän helppoudesta - sata metriä bussipysäkille, 200 metriä kauppaan ja sitten kun tarvii päästä esimerkiksi metsään, niin vartti kävellen tai viisi minuuttia bussilla. Keskustaan en enää kyllä muuta, koska siellä ei oikeastaan ole mulle juuri mitään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvolassa syntynyt, sen jälkeen pitkä kierros Turkua ja Helsinkiä myöten, ja nyt asun syntymäkaupunkini vihollisessa Lappeenrannassa. Hassua, ettei edes harmita.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vastasin kyllä, mutta on tulkinnanvarainen kysymyksen muotoilun vuoksi. Olen syntynyt Helsingissä Naistenklinikalla, mutta syntymäkotikunta on Espoo.

Espoo lukee virallisissa papereissa syntymäpaikkana, ja asun Espoossa edelleen, joten kai se kyllä on oikea vastaus.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kunnassa en, maakunnassa joo. Lapsuudenkotiin on n. 25 kilometriä matkaa, eli pitkälle en ole pötkinyt.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Koko ikäni asunut. Toki kuntaliitos poisti syntymäkuntani kartalta, mutta kuitenkin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös