Assassin's Creed -sarja

  • 52 051
  • 234

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
On se mielestäni osa osalta muuttunut. Olikohan nyt Brotherhoodissa, missä tuli mukaan jo se, että vastustaja ottaa kiinni Eziosta ja antaa toisen lämäistä. Toki siitä otteesta voi rimpuilemalla päästä irti. Lisäksi jotkut vastustajat osaavat väistellä paremmin ja täytyy hiukan eri taktiikoilla hyökätä kimppuun.

Assassin's Creed III:ssa käsittääkseni useempikin vastustaja voi käydä Connorin kimppuun samaan aikaan ja pelaajan täytyykin käyttää taktista silmää enemmän. Jostain videosta sain käsityksen, että ihmiskilpien ottaminen ja hyökkästen kombottaminen on noussut suurempaan rooliin, jotta selviää useammasta vihollisesta. Tuota kombottamista on jo jossain määrin Revelationsissakin, mutta otaksuisin III:ssa vielä huomattavasti kehittyneempänä.

Peliä jo pelanneet osaa toki varmaan sanoa paremmin näistä puolista.

Kiitoksia vastauksesta! Pitää varmaankin pistää joulun pelaten ainakin tuo ensimmäinen ja toinen osa.

Semmoinen asia tuli vielä mieleen, että vaikuttaako tuo taistelu nykyään vähän samanlaiselta mitä Batman AA ja AC ovat tarjonneet? Henk.koht. kovasti tykästyin taisteluun Batmanissa, kun sitä joutui vaikeimmalla tasolla aluksi harjoittelemaan kunnolla ja ilman kunnon sarjoitusta sai tyystin unohtaa isompien vihollisjoukkojen läskin tummuttamisen.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Onkos vinkkejä kellään, kun meikällä on kaikki oleelliset tehtävät tuosta kakkosesta tehty ja nyt olen sitten ruvennut keräämään noita höyheniä. Eilen keräsin kaikki muut paitsi Venetsian, mutta kun vein ne sinne arkkuun ja lopetin, niin se oli tallentanut vain randomilla jostain kohdasta. Peli jatkui seuraavalla kerralla siitä, että kaikkia höyheniä ei ollut kerättynä mitä eilen olin jo kerännyt. Mitään manuaali tallennusta ei ole vissiin pelissä, mikä on todella typerä systeemi. Kysymys siis kuuluu, että voinko mitenkään tallentaa tuota peliä enään jos ei ole varsinaisia tehtäviä missä auto tallennus tulisi?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kysymys siis kuuluu, että voinko mitenkään tallentaa tuota peliä enään jos ei ole varsinaisia tehtäviä missä auto tallennus tulisi?

En ole ihan satavarma mutta eikös se tallenna silloin kun käy blacksmithillä, tailorilla tai doctorilla? Eli siis näissä pikkukioskeissa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
En ole ihan satavarma mutta eikös se tallenna silloin kun käy blacksmithillä, tailorilla tai doctorilla? Eli siis näissä pikkukioskeissa.

Saapi nähdä toimiko. Toivottavasti. Ei kuitenkaan jaksa uudestaan aina kaikkea tehdä. :)

EDIT: Kysytääs vielä, että miten saan vikan seacret locationin auki?
 
Viimeksi muokattu:

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jos joku viitsii laittaa pienen tiivistelmän tuosta The Truth hommasta kakkosen osalta, niin olisi loisto juttu.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Jos joku viitsii laittaa pienen tiivistelmän tuosta The Truth hommasta kakkosen osalta, niin olisi loisto juttu.

Mikäli jotain hyvää guidea kaipasit, niin tämän kanssa tuli itse aikanaan kaikki kerättyä - tosin itse puzzlejen selityksistä ei hajua, tykkäsin ratkoa ne ilman apua.
http://mycheats.1up.com/view/section/3170852/27934/assassin_s_creed_2/xbox_360
Karttoina taisin käyttää seuraavaa:
http://guides.ign.com/guides/14302494/page_53.html
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mikäli jotain hyvää guidea kaipasit, niin tämän kanssa tuli itse aikanaan kaikki kerättyä - tosin itse puzzlejen selityksistä ei hajua, tykkäsin ratkoa ne ilman apua.

Lähinnä, että mikä tän Subject 16 sällin tarina tossa oli? Jotenkin jäi itelle vähän hämäräks kun nopeesti noi tekasin ohjeiden avulla. Myös se, että mitä tuo video yritti kertoa? Nudistit siellä juoksee. Olihan heillä Apple of Eden myös.

Nyt kun Brotherhood on aloitettu, niin täytyy sanoa, että Desmondin tarina on alkanut kiinnostamaan aikaisempaa enemmän. Toki pelaan mielummin Ezion tarinaa, mutta nyt Desmondin meininki on myös jees. Aikaisemmin se ei kiinnostanut. Täytyy myös sanoa, että Brotherhoodissa huikean hyvä alku.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lähinnä, että mikä tän Subject 16 sällin tarina tossa oli? Jotenkin jäi itelle vähän hämäräks kun nopeesti noi tekasin ohjeiden avulla. Myös se, että mitä tuo video yritti kertoa? Nudistit siellä juoksee. Olihan heillä Apple of Eden myös.
Subject 16 ei sinänsä tuohon videopätkään liittynyt mitenkään, vaan siinä kuvattiin miten "Aatami" ja "Eeva" pakenevat "Paratiisista", eli kehittyneen ennen nykyistä ihmiskuntaa olleen supersivilisaation tuhoutuvasta kaupungista. Apple of Eden on osa tuon kehittyneen sivilisaation yksi luomuksista ja noita artefakteja on muitakin. Sitä en sitten tiedä mistä Subject 16 on tuon videopätkän taikonut, ehkei se nyt ole niin olennaistakaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tulipa tuossa pelailtua uusin luomus läpi. Ihan hyvää ajantappoviihdettä, muttei mielestäni yllä kakkosen tai brotherhoodin tasolle. Jotenkin ei peli vetänyt mukaansa, vaan kokoajan oli sellainen "koskahan tämä loppuu"-fiilis. Plussaa siitä, että nyt joukkomyllyt ovat huomattavasti vaikeampia ja useasti tuli oltua se ottava osapuoli noissa. Meritaistelut taas olivat niitä, jotka aiheuttivat lähinnä harmaita hiuksia. Myös kaupungit ja miljöö muutenkin oli varsin hienosti tehtyä ja metsässä heiluminen oli oikeastaan ihan viihdyttävää välillä. Kuten edellisissä versioissa, niin tässäkin tuota "kotia" sai kehitettyä ja paranneltua jotenkin, mutta itselleni jäi se osuus aika pimentoon. Oli tuossa kaikenlaista vaihtokauppamahdollisuuksia ynnämuita, mutta itse keskityin tekemään vaan tehtäviä. Vedin koko pelinkin samoilla aseilla läpi, kun ei rahat riittäneet uusiin.

Mutta tässäkin pelissä tulee aika ikävästi esille tuo aikahyppely, kun parhaimmillaan hypättiin kolmen vuoden yli ja tuossa välissä ei muka tapahtunut mitään. Toinen asia mikä piesti hiertämään oli välillä aika karmeat bugit. Pelin loppuosassa, kun joudut jahtaamaan Charles Leetä Nykin satamassa, niin itselläni pariin otteeseen kävi niin, että Lee yhtäkkiä vajosi laiturin läpi mereen ja sitten peli ilmoitti että "kohde kadotettu". Myös tämä oli hieno bugi ja piti ottaa ihan videolle (linkki vie youtubeen). Kokonaisuudessaan ihan ok peli, mutta itselläni ei riitä mielenkiinto enää pelailla noita valinnaisia tehtäviä.

Desmondin tarinasta en osaa sanoa päättyikö se vai ei, mutta kyllä pelin lopetuksessa haiskahti jatko-osa.

Maailma pelastui, mutta Desmond taisi kuolla sen takia. Pelissä Desmondille höpöttävä "ensimmäisen sivilisaation" kummitus Minerva(?) suunnitteli ottavansa maailman haltuunsa.
 
Viimeksi muokattu:

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Nostellaas ketjua sellaisella kysymyksellä, että onko Brotherhoodissa tuolla paljonkin tekemistä kun lähtee pelistä Desmondilla pelaileen? Ainakin jotain kerättävää siellä oli, mutta onko siellä muuten paljon mitään?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän erikoisempi kysymys.

Itse päätin, että näin järkyttävään paskaan (AC3) en enää aikaani tuhlaa, vaan n. 10 tunnin piina saa riittää. Mutta tuo loppuratkaisu kiinnostaa. Olisko jollakulla viitsimystä katsella mulle youtubesta tms. joku linkki, jossa tuo pelin juoni ja loppuratkaisu oltaisiin koottu jotenkin yhteen ns. "elokuvamaisesti" välivideoista.

Ei sillä ettenkö itsekin löytäisi, mutta pelkään "spoilereita" huonosti tehtyjen tai väärin nimettyjen videoiden muodossa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse päätin, että näin järkyttävään paskaan (AC3) en enää aikaani tuhlaa, vaan n. 10 tunnin piina saa riittää.
Mitä tuo 10 tunnin piina tarkoittaa? Itse olen varmaankin pelannut tuota peliä suurinpiirtein tuon verran ja eihän se ole vielä edes kunnolla lähtenyt käyntiinkään. En siis itse näe, että tuossa ajassa saa pelistä vielä kovin kummoista käsitystä. Itseäni ainakin kiinnostanut, vaikka ehkä paikoin ollut sekavempaa menoa kuin aiemmissa osissa (pelillisesti siis). Voi mennä omaan piikkiinkin, toki.

Jos lauotte täällä juonipaljastuksia tai linkitätte niitä, niin spoilertageihin kiitos!
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä tuo 10 tunnin piina tarkoittaa? Itse olen varmaankin pelannut tuota peliä suurinpiirtein tuon verran ja eihän se ole vielä edes kunnolla lähtenyt käyntiinkään. En siis itse näe, että tuossa ajassa saa pelistä vielä kovin kummoista käsitystä. Itseäni ainakin kiinnostanut, vaikka ehkä paikoin ollut sekavempaa menoa kuin aiemmissa osissa (pelillisesti siis). Voi mennä omaan piikkiinkin, toki.

Pelihän on täysin hajuton, mauton ja luonteeton, kuten molemmat päähenkilönsäkin. Mauttomalla viittaan enemmän liivatteenomaisuuteen, vaikka esimerkiksi teekutsujen esittäminen järkyttävänä verilöylynä on aika hassua. Menneisyydessä samoilun juoni ja sen presentaatio ovat ihan diibadaabaa ja pelimekaniikka pitkälti lähinnä innotonta ärsyyntymiskynnyksellä tasapainoilua. Ei voi olla ns. hiippailupeliä, jossa ei voi piiloutua. Kilpailijat ovat menneet vasemmalta ja oikealta ohi. Taistelu on ihan älytöntä; multa meni usko, kun lahtasin Bostonin kadulle ainakin 50 kaveria yhteen pinoon kahta nappia painelemalla, ja sitten en päässyt toisaalta mitenkään karkuun niiltä perus partioilta, vaan aina kun nostin satama-altaasta päätäni, joku kotkansilmä näki mut välittömästi. En myöskään ole niitä pelaajia, jotka saisivat kiksejä kompletionismifetissiä tihkuvista haasteista tai muista turhanpäiväisistä sivutehtävistä, jotka ovat selvästi olleet pelintekijöiden ykkösprioriteettina peliä kehitellessä.

Jos sen noin 10 tunnin pelailun jälkeen ei yksinkertaisesti ole mitään koukkua jatkaa pelaamista loppuratkaisun lisäksi, niin antaapi olla.
 

Jonte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Detroit Red Wings
Kolmonen on jo aikoja sitten pelattu läpi ja toimitettu jo eteenpäinkin. Kyllähän sen läpi pelas, mutta meikäläiselle alko tökkiin toi metsästys-tarinointi, olikohan nyt 4 sequence. Erittäin pitkäveteistä ja tylsistyttävää. Itseasiassa ne kotitila-tehtävät kun ne varsinaisen juonen jälkeen tein niin niissä jopa oli parempi juoni/tarina.

Näistä sitten eteenpäin, ilmeisesti nelosta ollaan jo tuomassa kun AC omilla facebook-sivuillaan mainosti jo Assassins Creed IV:tä. Kantanee siis nimeä Black Flag ja liittynee johonkin piratismiaikoihin, jos kuvasta ja nimestä jotain voi päätellä. Ilmeisesti Connorin tarinakaan ei jatku enää seuraavaan osaan. Se, että jatkuuko Desmondin, en tiedä.

Vähän alkaa oleen semmonen fiilis, että pitääkö näitäkin peli per vuosi tahtia latoo markkinoille.

Virallista infoa on tulossa ilmeisesti (pikaisen googlauksen jälkeen) 4. maaliskuuta eli ensi maanantaina. Tässä vielä se kuva josta aikasemmin puhuin.
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Huhuja tästä Arrrssassin's Creed Black Flagista liikkuu sen verran, että päähahmona olisi Haytham Kenwayn isä ja miljöönä toimisi Karibian meri. Aika kaksijakoisilla fiiliksillä odottelee kyseistä teosta. AC III jäi sen verran latteaksi. Connor oli jopa tylsempi hahmo kuin Altaîr ja jotenkin tuo Amerikan maaperä ei sovi mun mielestä ollenkaan tuohon assassin orderin henkeen. Tuo Karibia mietityttää vähintäänkin yhtä paljon. Itse haaveilin, että AC IV olisi sijoittunut Ranskan vallankumoukseen tai Aasiaan.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itselläni lähti nyt Revelations käyntiin. Muut osat on tullut jo pelattua läpi, ei tosin 100% mutta se on sitten krapulapäivien viihdettä. Revelationsista olen kuullut kyllä vain kuraa, mutta pakkohan se on nyt tarkastaa ettei tarina mene plörinäksi. Kuun lopulla palkkapäivänä voin sitten ostaa itselleni lahjaksi III.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
IRevelationsista olen kuullut kyllä vain kuraa, mutta pakkohan se on nyt tarkastaa ettei tarina mene plörinäksi.
Ei se nyt kuraa ainakaan minun mielestäni ole. Joskin ehkä silti sarjan heikoin osa (kyllä, jopa ekaa osaa heikompi, toisaalta itse kuulun niihin harvoihin kaiketi jonka mielestä sarjan eka osa oli kiehtova peli). Juonessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta se ei ehkä saa riittävästi tilaa itselleen. Tapahtumapaikkana Istanbul on mitä viehättävin, mutta siitä olisi ehkä voitu repiä enemmänkin irti. Muutamia ihan kivoja pelillisiä uudistuksia ja piirteitä oli myös, mutta vähän sellainen väliteos tuo on, paikoin vähän väkinäinen. Tietysti ihan hienoa, että Ezion ja Altaïrinkin tarina tuodaan päätökseen. Jälkimmäisen oikeastaan paremmin vielä, mutta toisaalta ne pelattavat osiot oli turhankin suppeita ja lyhyitä.

Pelattavan arvoinen teos silti ja taustatarinan kannalta melko välttämätön. Peli ei ole mielestäni niin pitkäkestoinen kuin vaikkapa II ja Brotherhood, joten sen selvittää aika nopsaan.

Minusta tosin menee sille minipelille, jossa puolustetaan assassiinien tukikohtia templareilta. Todella kankea ja rasittava minipeli pelattavuudeltaan ja siinä tekee kyllä kaikkensa, että tuota ei tarviaisi pelata. Yhden kerran on pakko ja se riittää sitä "hupia."
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Itselläni lähti nyt Revelations käyntiin. Muut osat on tullut jo pelattua läpi, ei tosin 100% mutta se on sitten krapulapäivien viihdettä. Revelationsista olen kuullut kyllä vain kuraa, mutta pakkohan se on nyt tarkastaa ettei tarina mene plörinäksi. Kuun lopulla palkkapäivänä voin sitten ostaa itselleni lahjaksi III.

Jos tykkäät noista muista osista, niin kyllä se Revelationskin menee. Siksi sitä on haukuttu, koska sen uudistukset ovat enemmän tai vähemmän turhia. Uudelta peliltä tietysti vaaditaan uudistuksia. Tässä ne ovat vain menneet metsään. Eivät ne peliä kuitenkaan pilaa.

Ne temppelintutkimistehtävät on tässä pelissä tehty parhaiten.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
AC-sarja mennyt melkein EA:n urheilupelien tasolle, kun kerran vuodessa tulee uusi peli ja päälle vielä DLC:tä ja kaikenlaista muuta maksullista sälää. Voisivat keskittyä vähän enemmän aina yhteen osaan ja monipuolistaa peliä.

Muutamassa pelissä se maailman(siis historiallisen, ei modernin) maailma itsessään on kantanut peliä, vaikkka juoni ja tehtävät ovat olleet mitä ovat olleet.
 

ipaz

Jäsen
Pelihän on täysin hajuton.....

Jos sen noin 10 tunnin pelailun jälkeen ei yksinkertaisesti ole mitään koukkua jatkaa pelaamista loppuratkaisun lisäksi, niin antaapi olla.

Kyllä voi olla erilainen näkemys ihmisillä peleistä. Olen pelannut jokaisen AC pelin läpi ja tämä III oli mielestäni ehdottomasti, ylivoimaisesti paras. Tiedä sitten johtuuko siitä että USA:n vallankumous kiinnostaa minua muutenkin ja tässä pääsi kevyesti raapaisemaan ajanjaksoa ja sen ykköstapahtumia. Tokihan ne eivät ole tasan linjassa oikean historian kanssa, mutta paljon henkilöitä ja rakennuksia tuli omaan tietooni pelin ansiosta, joista ei ollut hajuakaan. Itsehän pelasin peliä yli 60h yrittäen tehdä joka ikisen tehtävän ja koluten kaikki nurkat mitä pelistä löysin - ja samalla Wikipediasta opiskellen Bostonin ja New Yorkin historiaa 1700-luvun loppupuolelta. Lopputulos oli jotain 94% läpäisy. Tätä ladattavaa "The Infamy" osiota en ole vielä hankkinut.

Itseäni huolestuttaa AC-sarjassa se, että peli tulee "liian lähelle" nykyaikaa. Ellei jatko-osia tehdä toisistaan irrallisiksi, niin vääjäämättä sarja etenee 1900-luvulle ja silloin pelin suurin idea, eli historiassa touhuaminen menetetään. Toki asassiineille riittää tapahtumia sekaantua vielä jenkkien vallankumouksen jälkeenkin: Ranskan vallankumous, Englannin ja Irlannin yhdistyminen Isoksi Britanniaksi, Meksikon ja USA:n sota, Amerikan sisällisota jne. joten eiköhän kehitystiimi tarinoita löydä jonne tulevat pelit sijoittaa.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kyllä voi olla erilainen näkemys ihmisillä peleistä. Olen pelannut jokaisen AC pelin läpi ja tämä III oli mielestäni ehdottomasti, ylivoimaisesti paras.
Jospa nyt minäkin heitän oman lusikkani tähän soppaan. Minuun tämä kolmas osa kolahti selvästi vähemmän kuin aiemmat. Kakkonen edelleen suosikkini. Jotenkin vain 1500-luvun Italia viehättää miljöönä. Sai minut matkustamaan jopa paikan päälle Venetsiaan, ja Firenzenkin olisin halunnut käydä tsekkaamassa, mutta sillä reissulla ei ehtinyt. Tämä kolmonen ei aiheuttanut vastaavaa reaktiota. Ehkä tuossa se syy, miksi pidän kakkosesta eniten.

Noista paljon kehutuista meritaisteluistakaan en pitänyt ollenkaan kolmosessa. Taitaa jäädä nelonen hankkimatta, kun huhujen mukaan ne ovat siinä isossa osassa. Tosin jos ilmestyy uudella alustalla, niin voisin harkita.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Kyllähän ubisoftin touhu meinaa lähteä käsistä EA:n tyyliin. Nyt tulee taas ensi syksynä uusi peli ulos, jossa tämän Connorin isoisä seikkailee. Itse olen vasta Brtoherhoodissa menossa ja se toimii vielä kakkosen tapaan loistavasti, mutta aika pitkiä taukoja tulee siinäkin kyllä pidettyä. Kakkosessa ei tullut taas pidettyä mitään taukoja ja ehdottomasti paras peli. Revelations ja kolmonen on pelaamatta, mutta vähän epäileväinen fiilis on jo niihin. Nyt sitten taas uusi, niin todellakin tulee joku NHL sarja jo hieman mieleen. Uudelle konsolille sitten varmaan taas uusi.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jahas, se olisi Brotherhood koluttu täysin läpi ja laitetaan nyt tästäkin lyhyt arvio.

Assassins Creed: Brotherhood
+Kokonaisuus. Toimi hyvin jatkona kakkoselle.
+Brotherhood. Toimiva idea, että sai omia jengiläisiä mukaan tappeluihin.
+Virtual Training. Mukavaa pelattavaa sopivissa väleissä.

-Rooma. Olihan se aika iso, mutta jotenkin todella tylsä.
-Joka tehtävässä erikseen 100% systeemi, mikä tarkoitti, että tehtäviä ei aina voinut tehdä haluamallaan tavalla. Toki pakkohan ei ole sadalla vetää, mutta toki haluaa parhaalla tavalla kaiken tekaista. Viimeinen tehtävä isoin odotuksin oli pettymys.
-Ehkä tuota lisä tekemistä oli jopa liikaa, koska alkoi niiden tekeminen puuduttaa. Aarteet, liput yms. Samalla katolla crosbow sällit oli rasittavia, kun vain keräili kamaa. Itse pelin aikana ei haitannut.

Ezio on kyllä se ainoa oikea hahmo tähän sarjaan. Vaikea kuvitella parempaa uudemmissa peleissä.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämäkin ketju ponnahti taas ylös. Tuossa keväämmällä tuli AC III pelailtua läpi ja kyllähän minä siitä pidin, mutta ei se nyt sarjan parhaimmaksi osaksi venynyt millään. II & Brotherhood kombo on aika voittamaton sikäli (miellän ne käytännössä samaksi peliksi, kun juoni jatkuu suoraan).

Connor oli vähän puiseva ja vakavamielinen hahmo, mutta toisaalta niin sen kuuluikin olla johtuen taustoista. Ihan pätevä hahmo kuitenkin.

Paikoin esim. armeijataistelut ja tietyt muut kohdat oli helvetin näyttäviä ja ei tuossa graafisesti muutenkaan paljoa haukuttavaa ole. Upeita maisemia ja yksityiskohtia joita jää ihailemaan kauemmaksikin aikaa ja paikkoja haluaa tutkia ihan juuri jylhyyden vuoksikin. Laajuutta siis piisaa ja tehtäviä. Vaikka niistä monet itseään toistaakin.

Joitain pikkuvikoja ja tylsiä ratkaisuja oli ja juttuja joita olisi voitu korostaa kenties enemmänkin. Samaa vikaa toki ollut aiemmissakin osissa. Päätöskään ei nyt ehkä ollut ihan niin mahtava kuin olisi voinut odottaa ja mitä pedattiin. Lisäksi nykyhetkeen sijoittuvat kohdat tuntui välillä vähän hutaistuilta. Esim. graafinen taso notkahti yllättävän paljon verrattuna menneisyydessä tapahtuviin ympäristöihin ja meininkeihin.

Hiukan yllättäenkin meritehtävät oli melkeinpä hauskinta antia. Tosi näyttävää touhua visuaalisesti ja ihan kivasti haastettakin mm. myrskyn yllättäessä ja karikkoja varoen. Toivon mukaan saavat kehitettyä tuota vielä monipuolisempaan suuntaan seuraavassa osassa jossa ollaan pääasiassa Karibialla. Myös luolastotehtävät oli tässäkin osassa taas pelin parasta antia puzzlehenkisinä tapauksina.

Kait se yksi merkittävä ongelma oli se, että vaikka sinänsä mielenkiintoinen aikakausi, niin keskiaika ja renessanssi on vaan niin paljon mielenkiintoisempia vielä. Toivoisinkin, että keskiajalle sijoittuva AC tehtäisiin, missä olisi ensimmäistä osaa monipuolisemmin tehtäviä ja ominaisuuksia.

Sen verran ähky kyllä, kun on tullut lähes putkeen kahlattua sarjan osat, että IV:sta tuskin tulee hankittua julkaisun aikaan. Pelataan jotain ihan muuta välillä.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Assassins Creed: Revelations tuli pelattua tuossa viikolla läpi. Alkuun odotukset olivat aika epäilevät, koska saanut mm. täällä paljon huonoa palautetta. Nyt kuitenkin läpi pelaneena ihmettelen huonoa palautetta. Oli mielestäni tarinan puolesta paljon mielenkiintoisempi kuin Brotherhood. Myös kaupungit oli paljon hienommat ja mielenkiintoisemmat, kuin Rooma. Myös nuo ykkösen tarinan sivuamiset oli iso plussa. Todella hyvä peli. Eihän tämä varsinaisesti mitään uutta tarjonnut pelisarjan osalta, mutta hyvällä tauolla erittäin hyvä peli.

+Tarina
+Ykkösen sivuaminen
+Guildit oli edelleen mukana
+zip line eteneminen, vaikka muuten koukku oli hieman typerä.

-Hieman liian lyhyt.
-Edelleen nuo sadan prosentin systeemit joka tehtävässä.
-Ykkösen sivuamista olisi voinut olla enemmänkin.
-Ezio vanhana kuulosti ihan samalta kuin ennenkin. Muutenkin toisinaan tuo patu hahmo toimi ja toisinaan ehkä ei.

Nyt on siis koko Ezion tarina pelattu läpi ja hyvin mahdollista, että jää viimeiseksi Assassins Creediksi jonka pelaan. Kolmosta en pakosti hanki, koska ei maistu ainakaan nyt. Aika pelaamiseen loppuu muutenkin syksyllä ja etenkin vuoden vaihteessa, jonka jälkeen jatkossa pelaaminen muutenkin on aika minimaalista. Ei vaan nappaa nää videopelit ihan samalla tavalla enään kuin joku aika sitten. Kai kun tuosta teini iästä on päästy pikku hiljaa, niin se alkaa näkymään myös tässä. Tiedä tuota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös