Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 237 852
  • 7 318

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paasee ketjun aiheeseenkin: minulle ei avaudu ihmiset jotka periaatteesta ovat ulkomaisia poimijoita vastaan. Marjat jaisivat metsaan ja mansikat pellolle ilman ulkomaisia vahvistuksia.
Jep. Suomessa on runsaasti porukkaa jotka ehtisivät marjoja poimimaan..mutta se olisi toisaalta hirveän hankalaa :)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Jep. Suomessa on runsaasti porukkaa jotka ehtisivät marjoja poimimaan..mutta se olisi toisaalta hirveän hankalaa :)
Pitaisi menna ulos. Ja viela metsaan, kyykistelemaan. Ilmeisesti veroton tulo ei kiinnosta. Eipa silla, itse mielummin toimin vahittaismyyjana kuin poimijana
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen sita mielta etta jokaisen finskin pitaisi pakata syksylla pakkanen marjoja tayteen. Olen torikauppias eli ei omaa lehmaa ojassa

Ei maksa vaivaa. Päivätyöni elättää mut ja vapaa-aikani käytän mieluummin vaikka kalastukseen ja retkeilyyn kuin kykkimiseen. Pakastetut marjat on syötäviä muttei mitään erityistä herkkua joten voin elää ilman.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Ei maksa vaivaa. Päivätyöni elättää mut ja vapaa-aikani käytän mieluummin vaikka kalastukseen ja retkeilyyn kuin kykkimiseen. Pakastetut marjat on syötäviä muttei mitään erityistä herkkua joten voin elää ilman.
En sanonutkaan etta pitaisi poimia ja joku hymio. Pitaisi sailoa, eli ostaa mieluiten torilta ja heittaa pakkaseen. Halvemmaksi tulee kuin ostettuna. Ja perkeleen paljon maukkaampia kun itse sailoo
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pysäyttävä video koiranlihaa tuottavalta tilalta – koirien syömiseen liittyvät valheet ovat olympialaisten häpeäpilkku - Muut lajit - Ilta-Sanomat

Ei avaudu, että mitä pahaa siinä koiranlihassa nyt on.
Facebook ja Twitter -viestien perusteella asia tuntuu olevan jostain kumman syystä herkkä tietyille ihmisille. Ja tätä uutista jakoivat ituhippien lisäksi myös raavaat keski-ikäiset miehet.

Ensinnäkin, ne ovat vain koiria. Toisekseen se on lihaa siinä missä nauta, kala ja porsaskin.

Eikä kukaan sitä sun syli-Fifiä pannulle laita eikä ketään pakoteta sitä syömään. Mitä helvettiä se jollekin ulkopuoliselle kuuluu jos kasvattaja haluaa kasvattaa koiraa ja joku toinen haluaa sitä ostaa ja syödä?


Itse en ole koiraa maistanut vaikka olen käynyt Koreassa neljästi ja hetken siellä jopa asunut. Suurimpien kaupunkien katukuvassa sitä ei näkynyt ollenkaan vaan se on enemmän vanhojen miesten juttu maaseudulla ja pikkukaupungeissa. Sinällään voisin kyllä maistaa jos sitä mulle jossain tarjottaisiin. Ymmärrän toki myös sen jos koiraa ei halua eettisistä syistä suuhun panna (pun intended)
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikä kukaan sitä sun syli-Fifiä pannulle laita eikä ketään pakoteta sitä syömään. Mitä helvettiä se jollekin ulkopuoliselle kuuluu jos kasvattaja haluaa kasvattaa koiraa ja joku toinen haluaa sitä ostaa ja syödä?

Se on sama juttu, kuin turkisketuissa. Niiden syöminen tai nahkojen käyttäminen ei ole epäeettistä. Tarhaaminen on. Madventures, jossa kolkattiin kadulta kulkukoira syötäväksi oli ok, tarhattu koira ei ole. Jotain Espanjan katukoiria olisi parempi pistää poskeen kuin pelastaa lemmikeiksi.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eikös se ole klassisten moralisoijien suurin ongelma, että niin kauan kuin itse tekee jotain väärin, niin se ei haittaa. Mutta kun muut. Nuo muut ovat kuin suoraan Saatanan spermasta peräisin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei avaudu, että mitä pahaa siinä koiranlihassa nyt on.

Itse en ole koiraa maistanut vaikka olen käynyt Koreassa neljästi ja hetken siellä jopa asunut. Suurimpien kaupunkien katukuvassa sitä ei näkynyt ollenkaan vaan se on enemmän vanhojen miesten juttu maaseudulla ja pikkukaupungeissa. Sinällään voisin kyllä maistaa jos sitä mulle jossain tarjottaisiin. Ymmärrän toki myös sen jos koiraa ei halua eettisistä syistä suuhun panna (pun intended)

Eri lähteistä on kuullut ja nähnyt niiden ruuaksi kasvattamisesta. Vaikka minua periaatteessa vituttaa ne kuolaavat ja haisevat idiootit, niin ei kukaan silti ansaitse tuollaista kohtelua. Eikä kivat hyvin koulutetut edes vituta, vaikka nekin kuolaa ja ominaishajua saattaa olla, jos sattuu vaikka silittämään.

Pohjoisen puolella maaseudulla ravintolassa oli tarjolla koiraa, mutta kieltäydyin ja otin jotain tavanomaisempaa mitä en edes muista mitä. Kanaa, lehmää tai possuahan se sitten oli.

Jotenkin se tuntuu vain ihan typerältä pistää piskiä poskeen, kun vaihtoehtojakin on.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat valkoisen joulun tai ylipäätänsä talven. Siis että lunta on tiellä vaikeuttamassa sun talsimista. Ei kait aikuiset muutenkaan tarvii mitään pikkutyttöjen joulumieltä. Jee pääsee askartelemaan enkeli taivaan lausui näin. Joo joskus penskana oli kiva laskea Stigalla ja leikkiä kukkulan kuningasta jne.

Mut äijät hei. Mennäänks laskemaan pyllymäkeä? Tekemään vähän lumienkeleitä oujee. Vai mennäänks vaan suosiolla sinne kapakkaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat valkoisen joulun tai ylipäätänsä talven. Siis että lunta on tiellä vaikeuttamassa sun talsimista. Ei kait aikuiset muutenkaan tarvii mitään pikkutyttöjen joulumieltä. Jee pääsee askartelemaan enkeli taivaan lausui näin. Joo joskus penskana oli kiva laskea Stigalla ja leikkiä kukkulan kuningasta jne.

Mut äijät hei. Mennäänks laskemaan pyllymäkeä? Tekemään vähän lumienkeleitä oujee. Vai mennäänks vaan suosiolla sinne kapakkaan.

Sinulle nyt on ihmeellistä kaikki mikä oli lapsena ihmeellistä mutta aikuisena ei. Tajuatko alkuunkaan millaisia itsestäänselvyyksiä toistelet jonkinlaisinä älyllisinä viisauksina? Täh? Häh? Oliks Rollarit lapsena kova? Häh? Täh? Miksi ne nyt ovat? Oliks kännissä kivaa nuorena? Nytkö ei ole? Höhöh, olen @pettter kyseenalaistan umpitavallisuuksia ja ihmettelen vastauksia, vaikka tiedän jo vastaukset koska en odotakaan mitään niihin.

Ei siis avaudu miksi joku näyttelee yksinkertaista yksinkertaisissa asioissa. Simppeli asia, miksi ihmetellä. Vitun dorka.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko se sitten lapsuuden ja aikuisuuden välivaihe et stiigalla mäenlasku vaihtuu a) isoimman mahdollisen mäen laskuun täysillä tai b) siihen että se stiiga päätyy jostain kumman syystä narun jatkeeksi auton perään ja sitä vedetään autonperässä niin lujaa kuin kantti kestää?

T. "kaverit kertoi"
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Onko se sitten lapsuuden ja aikuisuuden välivaihe et stiigalla mäenlasku vaihtuu a) isoimman mahdollisen mäen laskuun täysillä tai b) siihen että se stiiga päätyy jostain kumman syystä narun jatkeeksi auton perään ja sitä vedetään autonperässä niin lujaa kuin kantti kestää?

T. "kaverit kertoi"

Riippuu mitä symboliikkaa haet, mutta usein jossain vaiheessa tajutaan, että ei ehkä kannata mennä täysiä oli stiiga millainen tahansa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Osa turkulaisuudesta ei avaudu millään.

Nyt meillä on S-market Wiklund Herkku ja Stockmannimme Herkusta tulee S-market. Tosin ei (vielä) avaudu, onko meillä sitten kaksi S-market Herkkua.

Ja ylipäätään Wiklundin pitää olla Sokos Wiklund, vaikka Sokos on ihan vaan Sokos muille suomalaisille. En ehkä ole vaan tarpeeksi turkulainen tajutakseni tuota historiaan takertumista. Toki omakin kysymys kuuluu "Mennäänkö Wikkelle kahville?".
 

Ralph

Jäsen
IS:
Ecuadorissa asuva Joanna esitti yksinkertaisen kysymyksen bussissa Helsingissä – työmiesten reaktio huvittaa yhä


Tuollainen juttu löytyi Iltasanomissa jostain ulkomaille muuttaneesta, jolla on kulttuuriongelmia Suomessa. Ei sinänsä kiinnosta, mutta halusin tietää työmiesten hauskan reaktion.

"Suomessa käydessään Sormunen joutuu välillä törmäyskurssille vieraaksi tulleen kulttuurin kanssa. Viime kesänä hän yritti hypätä Helsingissä bussiin, mutta oli unohtanut ottaa mukaan käteistä. Hän kysyi kovaan ääneen tietyömaan miehiltä, missä on lähin pankkiautomaatti.

– Siinä oli kolme miestä ja he kaikki katsoivat toisiaan. Meni muutama minuutti, ennen kuin kukaan uskalsi sanoa mitään, hän nauraa."

Ja nyt ei avaudu, että mikä tuossa oli huvittavaa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näyttääköhän ne edes noiden nuorten mielestä hyvältä vai tekeekö ne niitä sen vain sen takia, että jollain julkkiksellakin on ja ovat muotia?
Niin kuin George Michael?

Löysin mahdollisen vastauksen noihin farkkujen ratkottuihin polviin. Aika monessa paikassa on vierekkäisiä wc-koppeja ja niihin voi tehdä sen ns. glory holen. Pitäähän nuorten opiskelijoiden jollakin tavalla tienata ruokarahansa ja se tapahtuu sitten veskissä.
Jos todellakin on koko pitkän illan polvillaan sementtilattialla, suu kiinni glory holessa, niin ihan varmasti ne polvet rispaantuvat. Mitä pahemmin ratkenneet farkkujen polvet, sitä ansiokkaampi työviikko?

Kysyykääppä seuraavilta vastaantulevilta reikäpolvilta, että olenko oikeassa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
IS:
Ecuadorissa asuva Joanna esitti yksinkertaisen kysymyksen bussissa Helsingissä – työmiesten reaktio huvittaa yhä


Tuollainen juttu löytyi Iltasanomissa jostain ulkomaille muuttaneesta, jolla on kulttuuriongelmia Suomessa. Ei sinänsä kiinnosta, mutta halusin tietää työmiesten hauskan reaktion.

"Suomessa käydessään Sormunen joutuu välillä törmäyskurssille vieraaksi tulleen kulttuurin kanssa. Viime kesänä hän yritti hypätä Helsingissä bussiin, mutta oli unohtanut ottaa mukaan käteistä. Hän kysyi kovaan ääneen tietyömaan miehiltä, missä on lähin pankkiautomaatti.

– Siinä oli kolme miestä ja he kaikki katsoivat toisiaan. Meni muutama minuutti, ennen kuin kukaan uskalsi sanoa mitään, hän nauraa."

Ja nyt ei avaudu, että mikä tuossa oli huvittavaa.

No kun nainen ja mies ja ulkomaillakin käyty ja varmaan persuja noi miehet ja muutenkin rasisteja.

Ecuadorissa eletään silleen avoimesti ja iloisesti. Asiasta lisää, ks. täältä: Domestic violence in Ecuador - Wikipedia
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No se on mun mielestä huvittavaa, jos kysyy joltain pankkiautomaatista ja jää siihen muutamaksi minuutiksi odottelemaan, vaikka vastausta ei kuulu. Vähän epäilen ilkeästi, että ihan näin ei oikeasti käynytkään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
No se on mun mielestä huvittavaa, jos kysyy joltain pankkiautomaatista ja jää siihen muutamaksi minuutiksi odottelemaan, vaikka vastausta ei kuulu. Vähän epäilen ilkeästi, että ihan näin ei oikeasti käynytkään.

ja sitäpaitsi ei se ole itsestään selvää, että lähimmän pankkiautomaatin sijainti tiedettäisiin. Kortilla ne työmiehetkin kebabinsa maksaa. Tilanne oli ehkä toinen silloin, kun ihmettelijä vielä asui Suomessa.
 

Ralph

Jäsen
En tiedä onko jossain ketjussa keskusteltu jo Kittilän turmausta, mutta se ei oikein minulle aukea.

"Kapteeni oli menossa koneeseen, jolloin koneen ovi osui häneen niin, että hän menehtyi elvytyksestä huolimatta."

"Onnettomuustutkintakeskus (Otkes) on aloittanut alustavan tutkinnan tapauksesta, jossa noin 50-vuotias ulkomaalainen mies kuoli liikesuihkukoneen oven käsittelyn yhteydessä."

"Koneen ulko-ovi oli osunut kapteeniin siten, että hän kuoli heti tapahtumapaikalla elvytysyrityksistä huolimatta."

"On tapahtunut tällainen erikoislaatuinen onnettomuus, jossa liikesuihkukoneen ovea käsiteltäessä yksi miehistön jäsen on kuollut kun ovi on jollain tavalla iskenyt häneen."

En ole lentokoneiden asiantuntija ja onhan tämä ikävä tapaus, mutta mitä ihmettä siis. Lentokapteeni on törmännyt oveen ja kuollut? Miten tuollainen voi olla edes mahdollista?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jos ovi horjautti hänet kohtalaiselta matkalta maahan ja pää oletettavasti asfalttiin? No ei tuossa kyllä niin suoraan sanota, vaan puhutaan ovesta koko ajan.

"Koneen ulko-ovi oli osunut kapteeniin siten, että hän kuoli heti tapahtumapaikalla elvytysyrityksistä huolimatta."

Jännää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vai olisiko mahdollista puristua oven väliin?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuvien perusteella ovi on alaspäin avautuvaa mallia, joka toimii myös portaina koneeseen kun on auki. Kai se ovi on vaan avattu/avautunut kun kapteeni on ollut alapuolella.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Juti kun pelasi Luulajassa, niin hän onnistui jättämään päänsä auton oven väliin. Siis itse veti oven kiinni, kun pää oli välissä. Tuttu kaveri joutui hakemaan Systeemistä lohdutusta sankarille. Olisiko lentokapteeni ollut leijonakapteenin jalanjäljillä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös