Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 237 814
  • 7 318

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyse on vanhempien tunteista ja peloista, he eivät ole aina niin rationaalisia kuin sinä. Sinä ehkä luotat suomalaiseen lääketieteeseen 100%:sti, minä ymmärrän niitä vanhempia jotka pelkäävät implantointia.

Mutta mikä oli sitä asiatuntijatason määrittelemää vauvojen aivojen sorkkimista? Ei ihan vielä selvinnyt tuon kaiken arvailusi seasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta mikä oli sitä asiatuntijatason määrittelemää vauvojen aivojen sorkkimista? Ei ihan vielä selvinnyt tuon kaiken arvailusi seasta.

Hän puhui sisäkorvaistutteeseen liittyvistä peloista, käytti tässä kohtaa ilmaisua aivojen sorkkiminen. Enkä pidä tuota ilmaisua kovinkaan harhaanjohtavana.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Hän puhui sisäkorvaistutteeseen liittyvistä peloista, käytti tässä kohtaa ilmaisua aivojen sorkkiminen. Enkä pidä tuota ilmaisua kovinkaan harhaanjohtavana.

No onhan se nyt aika harhaanjohtava, kun tuossa implantoinnissa ei kosketa aivoihin. Tuollaiset sanavalinnat ovat varmasti tarkoituksellisia ja lisäävät entisestään vanhempien pelkoa implantteja kohtaan.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No onhan se nyt aika harhaanjohtava, kun tuossa implantoinnissa ei kosketa aivoihin. Tuollaiset sanavalinnat ovat varmasti tarkoituksellisia ja lisäävät entisestään vanhempien pelkoa implantteja kohtaan.

Täsmälleen. Arvasin kyllä mitä "pihviä" tuossa heitossa oli. Saman porukan "asiantuntijat" väittivät 20 vuotta sitten, kun ensimmäisiä implantteja alettiin maailmalla asentaa, että kyse on kansanmurhasta (genocide); kiellisen vähemmistön hävittämisestä maan päältä. (Ja samalla saatiin nätisti vilautettua natsikorttia)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No onhan se nyt aika harhaanjohtava, kun tuossa implantoinnissa ei kosketa aivoihin. Tuollaiset sanavalinnat ovat varmasti tarkoituksellisia ja lisäävät entisestään vanhempien pelkoa implantteja kohtaan.

Eli kun vauvan kalloon porataan reikä ja korvan simpukkaan asetetaan antureita, on harhaanjohtavaa puhua aivoista samassa yhteydessä? Olen asiassa eri mieltä ja ymmärrän vanhempien pelot. Täytyy kuitenkin muistaa, että tästä syystä implantoinnista kieltäydytään erittäin harvoin, kyse on yksittäistapauksista. Ja muistaakseni selvästi yli 90 %:a kuuroina syntyvistä lapsista implantoidaan ja jäljelle jäävistä suurinta osaa implantointi ei auta. Kuurojen kulttuurin perusteella jätetään implantointi tekemättä yksittäistapauksissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täsmälleen. Arvasin kyllä mitä "pihviä" tuossa heitossa oli. Saman porukan "asiantuntijat" väittivät 20 vuotta sitten, kun ensimmäisiä implantteja alettiin maailmalla asentaa, että kyse on kansanmurhasta (genocide); kiellisen vähemmistön hävittämisestä maan päältä. (Ja samalla saatiin nätisti vilautettua natsikorttia)

Tästä ei ollut kyse tässä tapauksessa, aiheesta käytiin keskustelua ja asiaa katsottiin monesta näkökulmasta. Tuon tilaisuuden perusteella kuurojen kulttuurin "ääripuolustajat" ovat nykyään pieni vähemmistö.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli kun vauvan kalloon porataan reikä ja korvan simpukkaan asetetaan antureita, on harhaanjohtavaa puhua aivoista samassa yhteydessä?

Ehdottomasti on. Tuollainen puhe on tarkoituksellista pelkojen lietsomista omiin tarkoitusperiin sopivasti. Siis aivan aitoa manipulaatiota ja aivopesua (sic). Häpeällistä on pukea se johonkin hyväntekemisen ja humanismin kaapuun. Myös hammasimplanttien asentaminen on samanlaista aivojen lähellä poraamista ja sorkkimista.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Näillä TosiFanin esittämillä kriteereillähän rokottaminenkin on aivojen sorkkimista, ainakin jos rokotekriittisten mielipiteitä kuunnellaan. Osa rokotuksista pistetään vieläpä olkapäähän tai -varteen, siitähän on usein vain muutamakymmentä senttiä matkaa aivoihin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jos telon päätäni, lääkäri ei varmasti laita tikkejä - aivojen sorkkimista. Parturiinkin menen jatkossa vain ehdottomassa hädässä, teräviä esineitä lähellä aivoja - aivojen sorkkimista.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maailma on täynnä kaikenlaista huuhaata.

Homeopatia, enkeliterapia, rokotevastaisuus, luomu, steinerkoulut, jehovat, astrologia jne

Ei mikään ihme että Porissa näihin uskotaan,
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Jospa joku fiksumpi voisi valaista, kun ei omaan järkeen taas mahdu autoliikkeen asiakaspalvelu tai alan kiireellisyys.
Tarkoitus olisi ostaa uusi auto viikonloppuna (käytettynä tosin) toiselta puolelta suomea.
Soitto aamupäivästä ko. liikkeeseen: normi-kyselyt ja utelut, lisäksi pyysin kuvia kun niitä ei ollut myynti-ilmoituksessa.
"Juu, hän laittaa sun sähköpostiin pari kuvaa...", noh niitä kuvia edelleen odotellessa: +/- 5h mennyt maks 15min hommassa.
En todellakaan aja ~350km suuntaansa millekään sokkotreffeille.
Lisäksi rahoitus pitäisi viimeistellä, ei hirveesti kiinnosta pitää rahatukkua himassa viikonlopun yli muuten vaan.

En voi uskoa että on niin kiire nykypäivänä autoliikkeessä ettei paria kuvaa ehdi ottaa.
Toki jos ei raha ja kauppa kelpaa, niin se on sitten asia erikseen.
Viimeksi eri liikkeestä myyjä soitti perään että saitko kuvat ja oliko ne ok?
Olisi pitänyt ostaa se auto sittenkin, niin ei tarvitsisi tälläistä p*skaa sietää.

Olisin voinut laittaa vitutusketjuunkin tämän, mutta ihmetellään tällä kertaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käytettyjen veneiden kauppa. Joku on myynyt sitä -89 merivesijäähdytteistä vettynyttä beikkuaan viime syksystä asti ja nyt sitten nohevasti päivittää ilmoitusta että "hinta nousee 1.4.!!" Voi vittu kun siinä on ollut puolet liikaa hintaa koko ajan niin millä ihmeen logiikalla se hinta nyt nousee. Muutenkin uskomattomia hintoja pyydetään romuista joissa moottorille ei voi laskea minkäänlaista arvoa (paitsi tietysti käyttöarvon tyyliin "kyllä se viime syksynä sammui".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tarkoitus olisi ostaa uusi auto viikonloppuna (käytettynä tosin) toiselta puolelta suomea.

Olen kaupunkilainen ja meillä toimii julkinen liikenne, mutta ymmärrän kyllä oman auton tarpeen tietyissä tilanteissa. Mutta siis miksi joku lähtisi toiselta puolelta Suomea sellaista hakemaan?

Jokuhan tässä on pielessä, jos ei suora kusetus, niin ainakin joku mihin ei kannata aikaansa tuhlata.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Olen kaupunkilainen ja meillä toimii julkinen liikenne, mutta ymmärrän kyllä oman auton tarpeen tietyissä tilanteissa. Mutta siis miksi joku lähtisi toiselta puolelta Suomea sellaista hakemaan?

Jokuhan tässä on pielessä, jos ei suora kusetus, niin ainakin joku mihin ei kannata aikaansa tuhlata.

Kaupunki tää meidän kalastajakyläkin on, mutta 100 km:n päivittäinen työmatka huutaa autoa.
Omiin spekseihin/budjettiin sopivaa autoa olen kytännyt jonkun aikaa, joka nyt olisi ollut ko. liikkeessä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen kaupunkilainen ja meillä toimii julkinen liikenne, mutta ymmärrän kyllä oman auton tarpeen tietyissä tilanteissa. Mutta siis miksi joku lähtisi toiselta puolelta Suomea sellaista hakemaan?

Käytettyä autoa etsiessä jos löytyy jostakin hyvä, omiin vaatimuksiin, budjettin ja tarpeisiin sopiva yksilö niin kyllä se kannattaa vähän kauempaankin hakea. Varsinkin täällä harvempaan asutulla seudulla kun ei ole tuota tarjontaa yleensä niin hyvin kuin ruuhka-Suomessa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen kaupunkilainen ja meillä toimii julkinen liikenne, mutta ymmärrän kyllä oman auton tarpeen tietyissä tilanteissa. Mutta siis miksi joku lähtisi toiselta puolelta Suomea sellaista hakemaan?

Jokuhan tässä on pielessä, jos ei suora kusetus, niin ainakin joku mihin ei kannata aikaansa tuhlata.
Miksikäs ei? Itse katselen usein hieman enemmän viikonloppuna kauniiden vanhojen autojen kuin näiden kikattelevien sitruunasiiderin hajuisten kikattelevien tissipyllytyttöjen perään.
Jos Utsjoella olisi myynnissä hyväkuntoinen Saab 90 vm -81, niin kuolasiimat suupielistä roikkuen olen jo menossa ennenkuin olen saanut edes toisen kengän jalkaani.
Jatkoperusteena voisi kai mainita: erektiohäiriöt, kaljuuntumisen, henkisen epävarmuuden, vielä kaksi kuukautta kestävän ehdonalaisuuden tai vaikka bussilipun hukkaantumisen?

Tai sitten sopivana perusteena on ihmisten erilaisuus. Kohtuullisen tympeää voisi olla, jos olisimme kaikki samanlaisia, iästä ja sukupuolesta riippumatta. En itse haluaisi kulkea kanssasi edellämainitun perusteella jokerilippis päässä väärinpäin, röyhäilemässä ja piereskelemässä harmaissa roikkuvissa collagehousuissa Stockan hississä.

Erilaisuus on oikeastaan melko hyvä keksintö.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Jos Utsjoella olisi myynnissä hyväkuntoinen Saab 90 vm -81, niin kuolasiimat suupielistä roikkuen olen jo menossa ennenkuin olen saanut edes toisen kengän jalkaani.
Tarkoittanet Saab 99:ä? 90 tuli 99:n tilalle vasta vuonna 1984.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle ei avaudu miten helvetissä naiset voivat tehdä tuosta kaupankäynnistä netin kirpputoreilla noin jumalattoman vaikeata. Laitoin muuton tieltä ison läjän tavaraa myyntiin fb:n kirpputoreille ja onhan taas ollut melkoista show'ta koko viikonlopun noiden tavaroiden kanssa. Muutama tavara on mennyt miesostajille ja kaupankäynti on ollut todella mutkatonta. Miesostaja vastaa siihen ilmoituksen kommentteihin "minä otan tämän", laittaa sen jälkeen yksityisviestillä että "mistä tulen hakemaan" ja tulee puolen tunnin sisällä hakemaan. Mutta entäs sitten nämä naisostajat... "Av, yv, jono, en otakaan, vapautan, otan sittenkin, laitan yv:n (ei kuulu moneen tuntiin mitään), vapautan sittenkin". Sitten seuraava ostaja tulee paikalla ja heittää samat litaniat. Lopulta kun on päästy siihen vaiheeseen että aletaan sopimaan tavaran hakemisesta niin se on ihan jumalattoman vaikeaa. "Ei onnistu tänään, ei onnistu huomenna, tiistaina ehkä voisi onnistua mutta vain klo 11.14, sitten seuraavan kerran ehkä torstaina illalla 22.38 jne. jne." Sitten kun lopulta saadaan sovittua joku aika niin sekin muuttuu vielä sen jälkeen pari-kolme kertaa ja lopulta tämän nainen tulee paikalle puoli tuntia sovitun ajan jälkeen ja alkaa paikan päällä vielä tinkimään sovitusta hinnasta. Järki lähtee noiden ihmisten kanssa!
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Entäs naisten logiikka näissä myynti-ilmoituksissa: "muuten siisti, mutta pari tahraa, lähtee kyllä irti nopealla puhdistuksella".

Miksi sitä nopeaa puhdistusta ei voi tehdä myyjä itse ennen kuin laittaa tavaran myyntiin?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Minulle ei avaudu miten helvetissä naiset voivat tehdä tuosta kaupankäynnistä netin kirpputoreilla noin jumalattoman vaikeata. Laitoin muuton tieltä ison läjän tavaraa myyntiin fb:n kirpputoreille ja onhan taas ollut melkoista show'ta koko viikonlopun noiden tavaroiden kanssa. Muutama tavara on mennyt miesostajille ja kaupankäynti on ollut todella mutkatonta. Miesostaja vastaa siihen ilmoituksen kommentteihin "minä otan tämän", laittaa sen jälkeen yksityisviestillä että "mistä tulen hakemaan" ja tulee puolen tunnin sisällä hakemaan. Mutta entäs sitten nämä naisostajat... "Av, yv, jono, en otakaan, vapautan, otan sittenkin, laitan yv:n (ei kuulu moneen tuntiin mitään), vapautan sittenkin". Sitten seuraava ostaja tulee paikalla ja heittää samat litaniat. Lopulta kun on päästy siihen vaiheeseen että aletaan sopimaan tavaran hakemisesta niin se on ihan jumalattoman vaikeaa. "Ei onnistu tänään, ei onnistu huomenna, tiistaina ehkä voisi onnistua mutta vain klo 11.14, sitten seuraavan kerran ehkä torstaina illalla 22.38 jne. jne." Sitten kun lopulta saadaan sovittua joku aika niin sekin muuttuu vielä sen jälkeen pari-kolme kertaa ja lopulta tämän nainen tulee paikalle puoli tuntia sovitun ajan jälkeen ja alkaa paikan päällä vielä tinkimään sovitusta hinnasta. Järki lähtee noiden ihmisten kanssa!
Ylipäätään tuo tavaroiden myynti tai lahjoittaminen on pelkkää tuskaa. Minulla oli joskus kakkosasunto jonkun aikaa työni vuoksi, josta luopuessani myin ja lahjoitin aika paljon tarpeettomia huonekaluja. Varsinkin tuo lahjoittaminen vei järjen. Sohvan lahjoituksesta sain soitella useaan kertaan jollekin mamulle, joka sanoi aina tulevansa puolen tunnin päästä. Taisi olla kolmannella soitolla, kun paljastui, että ei hänellä ole edes mitään millä sohvan hakisi. Lahjoitustavaroiden kanssa toimin lopulta niin, että soitin Konttiin, josta hakivat tavarat pois. Ostakoot sitten sohvansa sieltä, kun ei ilmaiseksi kelvannut. Yksi kirjoituspöytä ei heidän kyytiin kelvannut, joten paloittelin sen taloyhtiön roskikseen ilman, että edes yritin sitä kenellelään lahjoittaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylipäätään tuo tavaroiden myynti tai lahjoittaminen on pelkkää tuskaa. Minulla oli joskus kakkosasunto jonkun aikaa työni vuoksi, josta luopuessani myin ja lahjoitin aika paljon tarpeettomia huonekaluja. Varsinkin tuo lahjoittaminen vei järjen. Sohvan lahjoituksesta sain soitella useaan kertaan jollekin mamulle, joka sanoi aina tulevansa puolen tunnin päästä. Taisi olla kolmannella soitolla, kun paljastui, että ei hänellä ole edes mitään millä sohvan hakisi. Lahjoitustavaroiden kanssa toimin lopulta niin, että soitin Konttiin, josta hakivat tavarat pois. Ostakoot sitten sohvansa sieltä, kun ei ilmaiseksi kelvannut. Yksi kirjoituspöytä ei heidän kyytiin kelvannut, joten paloittelin sen taloyhtiön roskikseen ilman, että edes yritin sitä kenellelään lahjoittaa.

Jos jotain ylimääräistä tavaraa myy ihan puoli-ilmaiseksi tai lahjoittaa niin melkein helpommalla tosiaan pääsisi kun kantaisi suoraan roskikseen. Välttäisi sen jumalattoman säädön ja viestirumban ainakin. Sitäkin saa ihmetellä monta kertaa että kun laitat ihan hyväkuntoista ja kuranttia tavaraa myyntiin aivan olemattomalla hinnalla (tyyliin selvästi arvokkaammalle tavaralle hinta jotain 3-4 euroa) niin silti näiden valopäiden pitää alkaa tinkaamaan jostakin ihan naurettavista summista "AV! Minä voisin maksaa 2,75€". Kai se sitten heille tuottaa suuren ilon kun saa jo valmiiksi halvasta tavarasta tingattua sen jonkun kymmenen senttiä hinnasta. Ja tosiaan tämä on kyllä minun havaintojeni mukaan sukupuolikysymys. Paljon minäkin olen tavaraa myynyt ja ostanut näiltä nettikirppiksiltä ja miesten kanssa ei ole ikinä mitään ongelmaa, aina nämä vääntäjät ja sekoilijat on olleet naisia. Voisi sanoa melkein että jos kaksi kymmenestä naisostajasta toimii fiksusti ja järkevästi niin se on jo hyvin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan vittuilematta (yritän ainakin) kysyn, että miksi myydä tavaraa facebookissa, eikä tori.fissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös