Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 705 865
  • 33 909

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Baareissa istumiseen menee yllättävän paljon rahaa. Tuntuu että koko ajan saa kaivella arkusta lisää seteleitä. Joo mä en mihinkään pankkeihin luota.

Riippuu vähän sijainnista. Toki joku Kallio on kallistunut koko ajan, mutta siellä ollessa vielä nykyäänkin löytää itsensä vähän ennen pilkkua kaivelemassa taskuista rahoja ihmetellen, miten niitä on vielä niin paljon jäljellä. Muualla taas menee väkisin korttihommiksi jossain vaiheessa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kalliossa on ne muuttuvat halvat mestat. Nyt se Aleksis Kiven kadun paikkakin on jo normaalin hintanen. Mites muuten Kolmoslinjan Pub Sirdie? Onko kukaan käynyt? Vaikuttaa alan mestalta, jossa ei vittuilla.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Sirdie on arkisin hyvä mesta. Ei se kyllä alan mestasta mene, kun siellä jengi on aika korrektia. Siitä miinukset.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2. Bundesligan kausi alkaa tänään. Ei ole siellä turhan pitkää kesälomaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Hyi helvetti noita häitä kaikkine ohjelmineen, polttareineen ja lahjoineen. Yksi kaverini toimii syksyllä häissä kaasona, ja mitä olen sivusta päässyt seuraamaan niin onhan tuo bestmanin/kaason homma aika paska nakki. Hirveästi hommaa, vastuuta, stressiä jne jos vähänkin isommat häät on tulossa. Eipä onnistuisi minulta ainakaan, kun olen luonteeltani kuitenkin enemmän sellainen takapenkin huutelija kuin varsinainen juhlien keskipiste. Puheet sun muut juontamiset tuottaisivat minulle kyllä armottoman tuskanhien. Ja mitä tuossa touhussa edes voittaa? Saa mahdollisesti vastapalveluksena sulhasen bestmaniksi omiin häihinsä? Entä jos minä en mene koskaan naimisiin? Silloin ei voita edes sitä vähää. Tuo kaasona toimiva kaverini ainakin tuntuu ottavan aivan helkkaristi paineita tapahtuneesta, vaikka häihin on aikaa vielä kuukausi-kaksi.

Ohjelmasta kanssa täytyy ottaa hirveä stressi. Mitä kaikkia hääleikkejä leikitään, millainen musiikki, missä pidetään, mitä syödään, onko alkoholittomia alkumaljoja, karkkibuffetti, cupcakes jne jne. Aivan helevetinmoinen suunnittelu- ja rahamäärä yhteen ainoaan päivään, joita nykyaikana ihmisillä tuppaa vielä olemaan useampia elämän aikana. Sitten lähimmällä kaveriporukalla tuota rahaa palaa aivan vitusti yhtiin mytkeisiin, kun ensin käydään polttareissa, sitten ostetaan häälahja (joka kutsussa on yleensä putipuhdasta käteistä, ja jopa minimisumma liitetään kutsuun). Puhumattakaan jos ne häät päätetään pitää jossain kaukana Vanajanlinnassa, ja pitää hotellit sun muut tilata. Silleen jännä että tuokin nuoripari joka nyt naimisiin on menossa, eivät vielä edes asu yhdessä (jotain uskiksia ilmeisesti), niin silti laitetaan useampi tonni häihin rahaa. En tunne heitä, joten en heidän rahatilanteitaan tiedä, mutta jos pariskunnan yhteenlaskettu ikä on 40v, niin tuskin siinä kovin paljon on ehtinyt säästöjä kertymään. Kyllä jos nuo häihin upotetut rahat laittaisi vaikka siihen yhteisen kodin sisustamiseen, niin saisi sata kertaa enemmän vastinetta niille rahoille. Mut emmä vaan kai ymmärrä. Toivottavasti oma mahdollinen tuleva tyttöystävä ei ole noiden häiden perään.

Se mikä minulle tänään avautui oli että näin 22-vuotiaana siihen ei varmaan mene montaa vuotta kun oikeasti kaveriporukassa aletaan vähintään suunnittelemaan, ellei jopa pitämään häitä. Onneksi lähin kaveripiiri on lähinnä hulttio-renttuja, joten ainakaan isoja pröystäileviä häitä tuskin kannattaa odottaa. Ja ihan hyvä vaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Pidin aiemmin Olli Immosta vain tyhmänä. No, avautui, että tyyppihän on aivan totaalinen fasisti. Siis sen lisäksi että on tyhmä.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Avautui sellainen asia lätkään liittyen, että nämä taitopelaajat eivät välttämättä ole aina niitä kaikkein viihdyttävämpiä. Joku Patrick Kane on asia erikseen, mutta kyllä minä mieluummin menisin katsomaan Clutterbuckin taklauksia tai Weberin lämäreitä kuin Crosbyn millintarkkoja syöttöjä. Toki jos joukkueella on sellainen ketju, joka pystyy dominoimaan kenttää miten huvittaa, niin siitä saattaisin jopa jotakin maksaa. Mutta jos miettii, että rapakon takaista lätkää nähdäkseen pitäisi varata lennot, hotellihuone, liput matsiin ja jotakin siellä pitäisi syödäkkin, niin mieluummin pidättäydyn IFK:n matseissa. Toki jos siellä suunnalla tulisi muutenkin hengailtua, niin saattaisin jonkun matsinkin käydä katsomassa. Sekin tosin edellyttäisi sitä, että pelaamassa olisi viihdyttävä joukkue, jonka pelaajat pelaavat fyysisesti ja antavat kaikkensa yleisön viihtyvyyden vuoksi. Jos aikakone olisi käytössä, niin Legion of Doom olisi sellainen vitja jota kävisin katselemassa. Siinä oli ahkera ja tehokas ketju, rahalle vastinetta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hyi helvetti noita häitä kaikkine ohjelmineen, polttareineen ja lahjoineen. Yksi kaverini toimii syksyllä häissä kaasona, ja mitä olen sivusta päässyt seuraamaan niin onhan tuo bestmanin/kaason homma aika paska nakki. Hirveästi hommaa, vastuuta, stressiä jne jos vähänkin isommat häät on tulossa. Eipä onnistuisi minulta ainakaan, kun olen luonteeltani kuitenkin enemmän sellainen takapenkin huutelija kuin varsinainen juhlien keskipiste. Puheet sun muut juontamiset tuottaisivat minulle kyllä armottoman tuskanhien. Ja mitä tuossa touhussa edes voittaa? Saa mahdollisesti vastapalveluksena sulhasen bestmaniksi omiin häihinsä? Entä jos minä en mene koskaan naimisiin? Silloin ei voita edes sitä vähää.

Miksi bestmanin tai kaason pitäisi jotain "voittaa"? Hyvä ystävä pyytää kunniatehtävään ja varmasti fiksu pariskunta osaa käyttää pelisilmää, jos esim. juontaminen jännittää. Ja voihan kunniasta aina kieltäytyäkään ja kyllä se perusteltuna ymmärretään. Hääpari on kuitenkin juhlan keskipiste ja lopulta velvollisuudet ainakin bestmanilla ovat aika pienet. Polttarit, lyhyet juonnot, jotain huuhaa-ohjelmaa kaason kanssa ja ehkä hääpaikan fiksausta.

Kerran olen tuohon rooliin päässyt ja helvetin hauskaa oli, vaikka kaaso nyt täysi mulkku olikin. Sai pitää kunnon junttipolttarit, vastuu oli lopulta varsin vähäinen itse järjestelyiden suhteen ja puhetyöläisenä myös juontohommat menivät varsin rennosti. Ymmärrän toki, että luonteita on erilaisia, mutta lähinnä tuo "voittaminen" ihmetytti.
 
Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
En osaa linkittää enää Jatkoaikaan linkkiä niin, että linkissä näkyy vaan teksti josta pääsee linkkiin. Nörtit valtaa mun maailman.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Miksi bestmanin tai kaason pitäisi jotain "voittaa"? Hyvä ystävä pyytää kunniatehtävään ja varmasti fiksu pariskunta osaa käyttää pelisilmää, jos esim. juontaminen jännittää. Ja voihan kunniasta aina kieltäytyäkään ja kyllä se perusteltuna ymmärretään. Hääpari on kuitenkin juhlan keskipiste ja lopulta velvollisuudet ainakin bestmanilla ovat aika pienet. Polttarit, lyhyet juonto, jotain huuhaa-ohjelmaa kaason kanssa ja ehkä hääpaikan fiksausta.

Kerran olen tuohon rooliin päässyt ja helvetin hauskaa oli, vaikka kaaso nyt täysi mulkku olikin. Sai pitää kunnon junttipolttarit, vastuu oli lopulta varsin vähäinen itse järjestelyiden suhteen ja puhetyöläisenä myös juontohommat menivät varsin rennosti. Ymmärrän toki, että luonteita on erilaisia, mutta lähinnä tuo "voittaminen" ihmetytti.
No joo, tuo voittaminen oli vähän ehkä ruma termi. Eihän kaverin auttamisesta nyt aina tarvitse hyötyä saada. Mutta yleensähän nuo taitavat mennä kaavalla että parhaat kaverit ovat toistensa bestmaneja. Eli ne menevät lopulta tasan, ja se motivoi ihan eri tavalla tuohon hommaan. Itse tuskin tulen koskaan menemään naimisiin, tai ainakaan tuollaisien isojen häiden kautta ja muutenkin olen melko huono esiintyjä, niin ei todellakaan ole minulle mieluisimpia hommia nuo. Pelkästään jo jossain lavalla seisominen hiljaa paikallaan kaikkien katseiden edessä saa kainalot hikoamaan. Puhumattakaan että pitäisi puheita sun muita pitää. Muuten kyseisten kekkereiden järjestäminen ei tuottaisi mitään ongelmia. Itse asiassa minä olen yleensä se joka jotain porukan laivareissuja sun muita mökkivuokrauksia on järjestellyt. Pienessä porukassa ei haittaa yhtään, mutta isossa ei varmaan onnistu selvistäpäin. Ja humalassakin touhut tuppaavat menemään yli. Voisin melkein muotoilla asian uusiksi niin että siinä bestmanin touhussa olisi itsellä vain lähinnä hävittävää.

Mutta tuo sinun polttari-viestisi täytyy melkein ottaa talteen. Meno oli näköjään sellaista kun meidän laivaristeilyissä sun muissa illanistujaisissa tuppaa usein olemaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan mahtava soittamaan kitaraa, mutta puhumaan se ei ole oppinut.
Sopiva aasinsilta, kun Esa Pulliaisen C Combo vai mikä onkaan, esiintyi Rautatientorin oluttapahtumassa pari päivää sitten. Sitä en nähnyt, mutta äsken kävin katsomassa Silvennoinen & Maijanen Bandin esiintymisen siellä ja muusikko-Silvennoisesta voisi sanoa vähän samaa. Ehkäpä Hessu haluaa pitää koomikko-Silvennoisen erillään muusikko-Silvennoisesta.

Pave Maijanen hoiti oikeastaan kaiken muun puhumisen paitsi ihan lopussa Silvennoinen sentään esitteli Paven. En toki odottanutkaan, että siellä jotain maunoahosia ja speedykeinosia tulee keikan aikana, mutta tuon melkein ylivakavan "hahmon" kontrasti Kummeli-mieheen oli melkoinen. Rautainen muusikko toki ja Pave Maijasta mollataan ihan turhaan, vaikka toki on kuraakin tehnyt urallaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kerran olen tuohon rooliin päässyt ja helvetin hauskaa oli, vaikka kaaso nyt täysi mulkku olikin. Sai pitää kunnon junttipolttarit, vastuu oli lopulta varsin vähäinen itse järjestelyiden suhteen ja puhetyöläisenä myös juontohommat menivät varsin rennosti.
Tuo on kyllä Jatkiksen historian yksi hienoimpia tekstejä. Meininkinä "what happens in Viro, stays in Viro"
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuo on kyllä Jatkiksen historian yksi hienoimpia tekstejä. Meininkinä "what happens in Viro, stays in Viro"

Kun noita vanhoja viestejä ei pääse enää muokkaamaan, niin lisäisin vielä muutaman ranskalaisen viivan:

- Tämä Masturbaatio!!!1!-sankari kiipesi ensimmäisen illan päätteeksi vielä Baltic Princess/Queen/tjsp. savupiipun huipulle laivan lilluessa Tallinnan satamassa. Onneksi kännikiipelykokemusta on, koska tuolloinkin ylimmille kansille piti kavuta ns. ulkokautta. Meinasi myös päätyä Itämeren pohjaan, kun toisena iltana baarista kotiutettuna pakeni delirium-harhoissaan jotain autoa uiden läheiselle aallonmurtajalle.

- Pirita Hot-Stop-Super-Hot Spa:ssa ehkä hauskinta oli kuitenkin, kun 12 ukkoa pääsi terassilta heittämään ns. full-moonit läpsytellen orrella kohdalle pysähtyneelle turistibussille. Mummojen kamerat välkkyivät varmaankin muistikortin täyteen tai ainakin akut finaaliin.

- Erästä jannua ajelutettiin toista tuntia pitkin Tallinnaa, kun ei muistanut kuin että joku Spa-alkuinen se yösija oli. Useampaakin "kylpylään" (Juu, ma järjesta sulle spaa, jossa tytot odotta.) kuulemma käytiin katsomassa ennen kuin "kotiin" löydettiin.

- Eräskin turkulainen tokaisi kunnon Kakskerran murteella, että "Kyl mää tääl muute olla voisin, mut ku en mää enä pystys pysy" ennen kuin kaatui suorilta katuun.

- Kotimatkalla oli aivan törkeän hiljaista ja valkoista poikaa. Eräskin nykyinen kauppatieteen tohtori tilasi laivalta sellaisen ehkä hirveimmän seisoneen rasvalättypizzan koskaan, pudotti sen linjastosta ns. naama edellä paskaistakin hirveämpään kokolattiamattoon, mutta syötävähän se niissä niksoissa oli.

Mutta oli kyllä helvetin hauskaa.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mutta oli kyllä helvetin hauskaa.
Melkeinpä pitäisi jo tästä hyvästä tarjota joku juominki joskus kun Kouvolaan liigapeliin ehtisi. Ensi kaudella vaan moiset on keskellä viikkoa, perhana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että jotkut käyttää suuseksissäkin kortsua. Ei kait niin tautista lutkaa ole että jotain muovia siihen väliin haluaisi.

Avautui myös että jotkut jätkät kulettaa kortsua mukana. Ei kait mulla ole koskaan missään, ainakaan täällä Suomen kamaralla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pakko kantaa, koska nussimatta jäänyt pillu voi jättää jälkeensä kymmenenkin vuoden harmistuksen.

Hyvä tietää, että on enää kuusi vuotta jäljellä. Ei tosin johtunut kortsun puutteesta vaan sohvalle ns. nukahtamisesta. Eikä sillä, ei kortsujakaan olisi ollut ainakaan minulla.
 
Hyvä tietää, että on enää kuusi vuotta jäljellä. Ei tosin johtunut kortsun puutteesta vaan sohvalle ns. nukahtamisesta. Eikä sillä, ei kortsujakaan olisi ollut ainakaan minulla.
Joo been there done that. Tosin 10v alkaa olla lusittu ja harmitus siitäkin jo lähes poissa, huvittuneisuus vain jäljellä.

Avautui muuten, että yhteinen nimittäjä näillä kaikilla nussimatta jääneillä pilluilla oli nuorena loistavat ulkoiset piirteet mutta vanhemmiten heikko sosioekonominen asema. Ehkenpä ole koskaan ollutkaan kova naistenmies, pyörinyt vaan halpojen siiderilutkien kanssa. "peukku"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös