Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 698 666
  • 33 886

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui, ettei se kesä tainnut vielä tullakaan. Sataa sataa ropisee. Ja tuulee myös. Ämpärileikit siis sisällä ja Jatkoajassa, kun ei tuonne pihalle voi nyt mennä leikkimään.
Kyllä sinä voit niillä pikkuautoilla leikkiä myös ihan kotonakin. Sitähän varten ne on tehty.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kyllä sinä voit niillä pikkuautoilla leikkiä myös ihan kotonakin. Sitähän varten ne on tehty.

Pikkuautot olivat kova sana silloin pienempänä. Pikkuveljen kanssa tehtiin aina rata, joku esine saattoi toimittaa tunnelin virkaa ja sitten vain laitettiin autot lähtöruudukkoon. Oli kiva leikkiä formulakisaa. Kolareita varten oli myös varmuuden vuoksi piipaa-auto eli safety car, mutta sitä harvemmin tarvittiin. Ovatkohan nuo vielä jossain tallessa?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ylioppilastutkinto rinnastuu paljon paremmin johonkin sählyn kutosdivarin lohkovoittoon kuin miesten jääkiekon Suomen mestaruuteen.

Ja näiden voittajat nauttivat menestyksestään jotenkin eri tavalla, noin niin kuin ryhmän sisällä?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, ettei se kesä tainnut vielä tullakaan. Sataa sataa ropisee. Ja tuulee myös. Ämpärileikit siis sisällä ja Jatkoajassa, kun ei tuonne pihalle voi nyt mennä leikkimään.
Mahtaako tuulettomia päiviä enää edes olla muuta kuin täysin poikkeuksina, ainakin siltä tuntuu että joka kerta kun fillarilenkille tai juoksemaan lähtee tai ihan sama mitä siellä pihalla tekee, niin tolkuton puhuri päällä päivästä toiseen.

Varmasti snadisti liioittelin tuossa, mutta aika harvinainen ilmiö tuuleton päivä viime vuosina on kevät- ja kesäkaudella tuntunut olevan. Mulla on tapana ottaa sellainen muovinen kevyt Minni Hiiri -pallo mukaan kun menen muksun kanssa puistoon, pakko aina saada pomputella futista siinä notkuessa. Eihän siitäkään mitään tule, kun sellainen muovipallo lähtee kun leppäkeihäs tuulen mukana. Pitää olla kunnon Select mukana että saa pidettyä kuulan ilmassa.

Vakiolla fillarilenkillä on useamman kilometrin suora, ja tuntuu olevan aina täyttä vastatuulta. Vittumaista hommaa, mutta meneehän se siinä kun treenifiiliksellä polkee.
 
Hieno homma. Voihan olla, että osa kavereistasi myös jakaa maailmankuvasi

Eivät jaa. Mutta ovat kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita hengailemaan myös alaluokkaan syntyneen kanssa, toisin kuin ylioppilastutkinnon tradtitiota kunnioittavat veegeet ja radiopäät.

On totta, että tilannefiksu ihminen osaa hillitä kärkkäiden näkemyksiensä esilletuontia. Toisaalta ahtaasta maailmankuvasta johtuva katkeruuden patoaminen ei voi loputtomiin säilyä piilevänä, vaan kyllä se joissain konteksteissa nostaa päätään.

Asia on juuri näin. Ei ihminen pysty taustaansa piilottelemaan määräänsä enempää. Esim. joitain hyvin koulutettuja kultalusikkasuita voi hetken aikaa hämätä kehumalla joitain oikeita muusikkoja ja kirjailijoita, mutta kyllä ne melko pian huomaavat, että tuo on ihminen on syntynyt retalejengiin, ja siinä vaiheessa he eivät enää halua olla missään tekemisissä. Ja ihan paskaduunipaikallakin (jossa köyhääkin pidetään ihmisenä) elämä on helpompaa, kun ei suoraan sano omasta perhetaustastaan mitään.

Kenties sait vielä luettua itsesi korkeakouluun, jopa valmistuit sieltä

Ei mulla ollut rahaa mitään kouluja käydä. Voit lähteä itse koittamaan, miten opiskelu sujuu 50-tuntisen työviikon ohessa.

Tästä syystä sitten haistatat vitut koulutukselle, koska siinä menestyminen ei taannutkaan menestystä työelämässä?

En minä haistata vittuja koulutukselle, vaan olen sitä mieltä, että viimeistään lukioon oppilaita patistettaessa ja valitessa pitäisi vähän ruveta katsomaan, kuka soveltuu lukuhommiin ja kuka ei. Jos näin toimittaisiin, ei esim. minua olisi koskaan päästetty lukioon, vaan olisi laitettu viimeistään 15-vuotiaana tekemään jotain hyödyllistä, eli kokoaikatyötä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja näiden voittajat nauttivat menestyksestään jotenkin eri tavalla, noin niin kuin ryhmän sisällä?

Jos joku joukkue sählyn kutosdivarilohkonsa voitettuaan nostelee kentällä jotain pyttyä samanlaisella kiihkolla kuin Kanada-maljaa nostellaan, ja lähtee sen jälkeen kylille hillumaan kuin euroopanomistajat ja suunnittelemaan tulevia torijuhlia lätkämestarien tapaan, olen tuskin ainoa, joka pitää touhua vähintäänkin erikoisena.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eivät jaa. Mutta ovat kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita hengailemaan myös alaluokkaan syntyneen kanssa, toisin kuin ylioppilastutkinnon tradtitiota kunnioittavat veegeet ja radiopäät.

Niinpä. Noi on noita fasisti-af Jyllenbergejä kaikki. Kellä on isoin jatke, mitä?!

Asia on juuri näin. Ei ihminen pysty taustaansa piilottelemaan määräänsä enempää. Esim. joitain hyvin koulutettuja kultalusikkasuita voi hetken aikaa hämätä kehumalla joitain oikeita muusikkoja ja kirjailijoita, mutta kyllä ne melko pian huomaavat, että tuo on ihminen on syntynyt retalejengiin, ja siinä vaiheessa he eivät enää halua olla missään tekemisissä. Ja ihan paskaduunipaikallakin (jossa köyhääkin pidetään ihmisenä) elämä on helpompaa, kun ei suoraan sano omasta perhetaustastaan mitään.

On muuten oikeesti kuvottavaa, kun joutuu rahvaan kanssa tallustamaan samoja katuja. Pitäisi moiset lähettää kaikki työleireille. Niitä päin on tosin kiva sylkeä.

Jos joku joukkue sählyn kutosdivarilohkonsa voitettuaan nostelee kentällä jotain pyttyä samanlaisella kiihkolla kuin Kanada-maljaa nostellaan, ja lähtee sen jälkeen kylille hillumaan kuin euroopanomistajat ja suunnittelemaan tulevia torijuhlia lätkämestarien tapaan, olen tuskin ainoa, joka pitää touhua vähintäänkin erikoisena.

Tarkoitin lähinnä sitä tunnetta voittamisen hetkellä. Sekä tietysti tunnelmia illanistujaisissa, jotka voivat hyvinkin olla kuvailemasikaltaisia. Tosin, jos pitäisin Kanada-maljan juhlimista erikoisena, voisin todeta, etten luultavasti ole ainoa, joka pitää sitä vähintäänkin erikoisena.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Avautui, että JAn uusin vitun rasittava trollijankkaaja on kaapannut tämänkin ketjun lapselliselle lätinälleen.

muaddib
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Näköjään nykyään ei saa juhlia mitään, vaan pitää olla käpy perseessä ja naama peruslukemilla ja kehua kuinka ihanaa elämä on.

"Näin hauskaa ei ole ollut ikinä"
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jos sinä syljeskelet kadulla ihmisiä, kotikasvatuksissasi on mennyt jokin todella pahasti pieleen. Sivistyneiden ihmisten piireissä alaluokkaan suhtaudutaan kohdatessa siten, että ne ignoorataan täysin.

Puhut siis koti kasvatuksesta. Yleensä syljen vasta sen jälkeen, kun olen käskyttänyt mun bodyguardit hakkaamaan ahdistavat köyhälistön edustajat. Sen jälkeen ajan pois paikalta kiiltävällä Escaladelläni, samalla kun Rolexit vilkkuvat Armanin custom-puvun hihansuusta. Tai siis en toki itse aja, vaan autonkuljettajani.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Pikkuautot olivat kova sana silloin pienempänä. Pikkuveljen kanssa tehtiin aina rata, joku esine saattoi toimittaa tunnelin virkaa ja sitten vain laitettiin autot lähtöruudukkoon. Oli kiva leikkiä formulakisaa. Kolareita varten oli myös varmuuden vuoksi piipaa-auto eli safety car, mutta sitä harvemmin tarvittiin. Ovatkohan nuo vielä jossain tallessa?

Niin olivat! Noin 100 pikkuautoa tuli kerättyä, niin Suomen kuin Jenkkilänkin puolelta osa. Monenlaisia kilpailumuotoja, joista parhaat sai aina pisteitä. Pisteet kerättiin sarjataulukkoon, jota ei nollattu ikinä. Autoilla oli omia nimiä, Jenson Buttonista Nalle Puhiin. Myös David Coulthardin äiti oli kova tekijä maailman kovimmassa autosarjassa. Pikkuautot olivat pitkään elämän suola, leikin tosin yksin...

Minulle avautui juuri taloni ulko-ovi, ojentaessani kättäni kohti kahvaa ja liikuttaen kättä hieman alaspäin ja itseäni päin. Miksi se avautui? Koska ulkona ei ole kesäinen keli.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eivät jaa. Mutta ovat kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita hengailemaan myös alaluokkaan syntyneen kanssa, toisin kuin ylioppilastutkinnon tradtitiota kunnioittavat veegeet ja radiopäät.
...
Esim. joitain hyvin koulutettuja kultalusikkasuita voi hetken aikaa hämätä kehumalla joitain oikeita muusikkoja ja kirjailijoita, mutta kyllä ne melko pian huomaavat, että tuo on ihminen on syntynyt retalejengiin, ja siinä vaiheessa he eivät enää halua olla missään tekemisissä. Ja ihan paskaduunipaikallakin (jossa köyhääkin pidetään ihmisenä) elämä on helpompaa, kun ei suoraan sano omasta perhetaustastaan mitään.
Olen elämässäni tavannut kourallisen kuvailemasi kaltaisia ihmisiä, jotka katsovat ihmistä alaspäin mm. perhetaustan tai vastaavan irrelevantin asian takia. Ylioppilastutkinnolla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa, vaan sillä, mistä pillusta sitä on maailmaan putkahdettu ja kenen lerssi nakutti ensitahdit. Kyseisen ihmistyypin voi kyllä jättää ihan suosiolla omaan arvoonsa, epäuskoisena päätään pudistellen. Todella harvassa tällaisia vatipäitä kuitenkin on.

Onneksi ihmisellä on pääosin vapaus valita, millaisia ihmisiä haalii ympärilleen. Se olen minä, jota ei kiinnosta olla tekemisissä jonkun Eiran perintökämpässä asuvan kultalusikkasuun kanssa, joka kokee saavuttaneensa hirveästi vaikkei todellisuudessa ole saavuttanut juuri mitään, vaan kaikki on valmiiksi annettu. Tunne on varmasti molemminpuolinen, tuskin kultalusikkasuukaan haluaisi minun kanssani hengailla, ja hyvä niin. Toiset arvostavat sukunimeä tai varallisuutta, itse arvostan pääasiassa elämänkokemusta ja älykkyyttä (ei pidä sekoittaa oppineisuuteen). Täten lähimmästä ystäväpiiristäni löytyy paljon "elämän koulun" käyneitä duunareita, jotka ovat nähneet ja kokeneet paljon ja ovat myös varsin fiksuja, vaikkei sitä heti käyntikortista tai koulupapereista erotakaan. Syystä tai toisesta tie on vaan monella vienyt muualle kuin kolmannen, tai toisen, asteen koulutukseen.

Suomessa kyllä likipitäen ihan jokaisella on mahdollisuus kouluttaa itsensä johtajaksi, olivat taustat sitten millaiset tahansa. Se voi vaan vaatia enemmän töitä ja onneakin, jos ei ole suhteita ja jalkaa tukevasti hyvävelikerhon oven välissä. Kyllä todelliset kyvyt huomataan. Itse olen saanut elämääni suhteellisen paskat kortit, kuten olen palstalla aiemmin jo avautunutkin, mutta silti tiedostan, että työnteolla ja sinnikkyydellä potentiaalia olisi ollut (ja on yhä) vaikka mihin. Luonnollisesti köyhän perheen lapsella, jonka lapsuus oli väkivallan ja vanhempien päihteiden käytön riivaama, tuo tie on huomattavasti kivisempi kuin vaikkapa lääkäriperheen lapsella, mutta on se tie silti mahdollista käydä läpi. Monesti olen myös ollut vanhemmilleni helvetin katkera siitä, että en saanut elää kunnon lapsuutta ja hyviä eväitä terveeseen aikuisuuteen, mutta tiedostan myös, että ennen kaikkea se on ollut itsestäni kiinni niin kuin kaikki muukin tässä elämässä. Aivan turha siitä on syyttää ketään muuta, jos on tyytymätön omaan elämäänsä. Jokainen on oman onnensa seppä.
 
Viimeksi muokattu:

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Avautui, että taitaa peikkoluolassa olla tällä hetkellä aika kivaa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Avautui viimeyönä että aamuposti (eli mainokset) jaetaan Helsingissä ilmeisesti n. klo 02.00 yöllä. Jumalauta että säikähdin kun rauhallista American Horror Storyä vilkuillessani rämähti postiluukusta joku vatun K-marketin mainos. Kuvittelin vähintään jonkun kärmeksen luikerrelleen sisään.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei mulla ollut rahaa mitään kouluja käydä. Voit lähteä itse koittamaan, miten opiskelu sujuu 50-tuntisen työviikon ohessa.

Tietysti se on jo ongelma, jos kokee tarvitsevansa 50-tuntisen työviikon. Itse opiskelin ensimmäiset pari vuotta yliopistolla tehden 30-tuntista työviikkoa. Tämä tarkoitti bruttotuloina n. 1500-1900 euroa kuukaudessa riippuen siitä miten oli viikonloppu töitä, illat istuin koulussa. Tuolla rahalla tulin juuri ja juuri toimeen, koska avokki oli silloin päätoimisena opiskelijana ja meidän kotitalous tarvitsi tulojani kun neitokaisella jäi 200-300 euroa kuukaudessa käyttörahaa kulujen jälkeen.

Tarkoitus oli siirtyä päätoimiseksi opiskelijaksi avokin valmistuttua, mutta onneksi ymmärsin tehdä sen jo aikaisemmin, Noh. tämä ajoi suhteemme yllättäen lopulliseen tuhoon, kun ei mulla ollut enää varaa sponsoroida neitokaista. Tuho oli kuitenkin tässä suhteessa hyvä asia joka olisi saanut tapahtua jo aijemmin. Päätoimisena opiskelijana valtio sponsoroi minua 800 euroa kuussa, osa tästä pitää maksaa takaisin valmistumisen jälkeen. Tämän lisäksi saan tienata noin 8000 euroa vuodessa, joka tulee kesätöistä. Eli siis kyllä, nostan opintotukea myös kesäajalta, mutta teen sitten talvella kahta kauheammin koulua, jotta hankitut opintopisteet riittävät täysiin tukiin. Kaikkineen tämä tarkoittaa sitä, että minun vuosituloni on n. 18 000 euroa, joka taas on se n. 1500€/kk. Eihän tuolla rahalla hurskastella, ja kyllä joudutaan katsomaan kun putkimieskaverit ostelee TAG Hauereita ja Bemareita. Mä vaan en koe tarvitsevani niitä, ja mielummin elän hieman rajallisempaa elämää jokusen vuoden, ja valmistun hyvästä koulusta hyvän tutkinnon kera.

Suomessa ei tuollaista kuvailemasi kaltaista tilannetta ole, tai voi olla mutta se on ainoastaan henkilöiden omissa mielissä ei todellisuudessa.

Okei, lukiossa opintotuet ovat paljon alhaisemmat kuin yliopistolla. Viimeisenä lukiovuotena kuitenkin tienasin yli 20 000 euroa seisomalla ravintoloiden tuulikaapeissa öitä ja viikonloppuja, enkä saanut penniäkään tukia. Väittäisin siis, että myös lukiosta voi selviytyä vaikkei rahaa mistään ulkopuolelta saisikaan.

Jaan kuitenkin näkemyksesi siinä, että kaikkia ei ole tehty lukiota tai jatkokoulutusta varten. Ja esimerkiksi putkimiehet ovat todella tärkeä osa yhteiskuntaa, siinä missä moni muukin amiksen käynyt. Lukio on kuitenkin kiistattomasti erittäin tarpeellinen mikäli jatkokoulutusta haluaa suorittaa. Itse koen kärsiväni siitä, nyt yliopistolla siitä, että kävin kaksoistutkinnon ja amiksen puolella opetettiin pääasiassa ihan huuhaa juttuja.
 
Puhut siis koti kasvatuksesta. Yleensä syljen vasta sen jälkeen, kun olen käskyttänyt mun bodyguardit hakkaamaan ahdistavat köyhälistön edustajat. Sen jälkeen ajan pois paikalta kiiltävällä Escaladelläni, samalla kun Rolexit vilkkuvat Armanin custom-puvun hihansuusta. Tai siis en toki itse aja, vaan autonkuljettajani.


Arvostan kovasti sitä, että viitsit kuitenkin kaiken tämän jälkeen vielä heitellä köyhille intterwebissä parinkympin almuja (vaikka toki viisikymppinen olisi mukavampi). Ja mikäs siinä on heitellessä, jos myttyä on niin paljon, että pikkurahoja voi ihan vain lahjoitella jos siltä tuntuu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Arvostan kovasti sitä, että viitsit kuitenkin kaiken tämän jälkeen vielä heitellä köyhille intterwebissä parinkympin almuja (vaikka toki viisikymppinen olisi mukavampi). Ja mikäs siinä on heitellessä, jos myttyä on niin paljon, että pikkurahoja voi ihan vain lahjoitella jos siltä tuntuu.

Ihan täysin pr-temppu. Pitää sitä kuitenkin hankkia sopivan kiiltävä julkisuuskuva kansan syvissä riveissä. Heiltähän se raha kuitenkin riistetään hymyssä suin.

Käytännössähän kaksikymppiset ja sitä pienemmät menevät takansytykkeeksi. Natsit toki olivat vielä hövelimpiä lämmitellessään jopa yhdeksänkymppisillä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että olen koko elämäni (27v, ja 15v lähtien töissä) aikana yhden kerran yhdessä kuussa saanut kuukausipalkkaa yli 2000euroa. Tämä tapahtui viime syksynä. Oli muuten rikas olo tuolloin.

Ei puolestaan avaudu joidenkin valitus siitä, ettei 2000eurolla/kk muka pärjää...
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Pyh, 50-tuntinen työviikko ei tunnu missään! Elon Musk tekee 100-tuntista työviikkoa ja on myös yksi maailman arvostetuimmista yritysjohtajista. Eteläafrikkalaisesta yksinhuoltajaperheestä lähtöisin oleva Musk on nyt miljardööri. Tämä osoittaa sen, että sillä ei ole mitään väliä, minkälaisesta perheestä on lähtöisin, menestyä voi elämässä silti. Joillakin on helpompi lähtöasetelma kuin toisilla, mutta tämä ei ole mikään syy luovuttaa ja katkeroitua.

Linkki vie Hesarin artikkeliin Elon Muskista.

Sivistys ei ole pelkästään sitä, että tuntee rapujuhlien etiketit. Wikipedian mukaan sivistys tarkoittaa kasvatuksen kautta omaksuttua tietoa, henkistä kehittyneisyyttä ja avarakatseisuutta.
 
Siis ei kannata opiskella ylioppilaaksi. Äiti oli väärässä. Lukio on hyvä aika miettiä mitä tekisi elämänsä kanssa ja ainakin se antaa mahdollisuuden lähteä helpommin maailmalle. Yleissivistyksen voi hankkia hankkia ilman koulutustakin, mutta miksi jättää tämä mahdollisuus väliin.
Yhtä lailla kuin yläasteella (yläkoulussa) on 5,5 oppilaita ja 9,5 oppilaita, niin lukiossakin on kuutosen ja ysin oppilaita. Koko lukio on kokenut inflaation kun puolet sinne pääsee/menee, ja viimeistään siinä vaiheessa kun ammatillinen koulutus nousi lukiota suositummaksi muutamia vuosia sitten. Monien nuorten mielestä oli sama olla käymättä lukiota, vaikka yhtä hyvin olisi voinut.
Olisikin mielenkiintoista tietää, montako prosenttia ikäluokasta on mennyt lukioon esimerkiksi 50-luvulla ja siitä lähtien tähän päivään asti.

ihan vitjun hauska vitsi nykyään se, että käyt lukion ja sinusta tulee jotakin. Ja se se vasta naurattaa, kun mustavalkoisissa elokuvissa se kylän ainoa ylioppilas tulee sitten kaupungista takaisin maalle ylioppilaslakki päässä kekkuloimaan. Silloin ylioppilaasta varmaan tuli aina joku intsinjööri tai lääkäri tai asianajaja tai liikemies. Nykyään kun amis voi helposti tulla insinööriksi, ja lukion käynyt menee ammattikouluun (kuten minä tein). Sama juttu kuin se, että ennen vanhaan reserviupseerikoulun käyneistä (joista suuri osa oli myös aikansa arvostettuja ylioppilaita) tuli automaattisesti yhteiskunnan kermaa, ja kurssilaiset muodostivat verkoston myöhempinä vuosikymmeninä. Yhdestä tuli eversti, toisesta kansanedustaja, kolmannesta Rauma-Repolan suunnittelija, neljännestä urheilujärjestön puheenjohtaja. Siitä varmaan jäänteenä tämä nykyäänkin järjestettävä "maanpuolustuskurssi", johon osallistuu juuri tällaista tärkeää porukkaa kansakunnan kaapinpäältä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pyh, 50-tuntinen työviikko ei tunnu missään! Elon Musk tekee 100-tuntista työviikkoa ja on myös yksi maailman arvostetuimmista yritysjohtajista. Eteläafrikkalaisesta yksinhuoltajaperheestä lähtöisin oleva Musk on nyt miljardööri. Tämä osoittaa sen, että sillä ei ole mitään väliä, minkälaisesta perheestä on lähtöisin, menestyä voi elämässä silti. Joillakin on helpompi lähtöasetelma kuin toisilla, mutta tämä ei ole mikään syy luovuttaa ja katkeroitua.

Voi toki olla, ettei ole väliä millaisesta perheestä on lähtöisin, mutta Elon Musk nyt ei ainakaan ole esimerkki siitä, etteikö sillä olisi väliä, sillä mies tulee pitkästä suvusta menestyjiä. "Eteläafikkalainen yksinhuoltajaperhe" mistä mies on lähtöisinkin on hyvin toimeentuleva isä ja hyvin toimeentuleva äiti joiden erottua Elonin ollessa jo hyvän matkaa koululainen hän vietti viikot isän luona ja viikonloput äidin luona.

Tuolla hieman Muskin suvusta June 1971
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voi toki olla, ettei ole väliä millaisesta perheestä on lähtöisin, mutta Elon Musk nyt ei ainakaan ole esimerkki siitä, etteikö sillä olisi väliä, sillä mies tulee pitkästä suvusta menestyjiä. "Eteläafikkalainen yksinhuoltajaperhe" mistä mies on lähtöisinkin on hyvin toimeentuleva isä ja hyvin toimeentuleva äiti joiden erottua Elonin ollessa jo hyvän matkaa koululainen hän vietti viikot isän luona ja viikonloput äidin luona.

Tuolla hieman Muskin suvusta June 1971

Yksi hyvä ihan suomalainen esimerkki on tämä kaljupää huippulääkäri, joka veti itsensä vankilan kautta yhdeksi Suomen arvostetuimmista ortopedeista...

Joskus taisi Suomen Kuvalehden henkilökuvassa kertoa, että oli ollut yhdessä naisen kanssa, joka oli onnistunut kääntämään hänen elämänsä suuntaa ja oli sitten tältä kysynyt, että mitä ammatteja nainen arvostaa paljon. Nainen oli todennut, että ihmisten auttajia, pappeja ja lääkäreitä. Noh, kaveri oli ajatellut, että pappia hänestä ei saa, niin ruvetaan sitten lääkäriksi.

Aika uskomaton elämäntarina väkivaltarikollisesta huippuluokan arvostetuksi ammattilaiseksi.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Yksi hyvä ihan suomalainen esimerkki on tämä kaljupää huippulääkäri, joka veti itsensä vankilan kautta yhdeksi Suomen arvostetuimmista ortopedeista...

Joskus taisi Suomen Kuvalehden henkilökuvassa kertoa, että oli ollut yhdessä naisen kanssa, joka oli onnistunut kääntämään hänen elämänsä suuntaa ja oli sitten tältä kysynyt, että mitä ammatteja nainen arvostaa paljon. Nainen oli todennut, että ihmisten auttajia, pappeja ja lääkäreitä. Noh, kaveri oli ajatellut, että pappia hänestä ei saa, niin ruvetaan sitten lääkäriksi.

Aika uskomaton elämäntarina väkivaltarikollisesta huippuluokan arvostetuksi ammattilaiseksi.
Mukaansa tempaiseva kirjakin kirjoitettu kaverista, Christer Lybäck on hepun nimi ja kirjahan on Veitsen terällä. Syvältä ojasta on noussut, ei ollut lähtökohdat lapsena hänelläkään parhaasta päästä, saattoi olla peräti huonommat kuin Kirjoittelijalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös